Een NAAISTER
OPHUIMIlTCr
Handelsberichten.
Hoogwatergetij te Ter Nenzea.
Advertentien.
VERPLAATST ¥an Noordstraat No. 63
naar Vlooswijkstraat No. 64-66.
BURGERLIJK E STAND.
1. W. Pompe van Meer dervoort
is met 1 November
Zaamslag. F. C. WISSE.
Kamer van Koophandel en Fabrieken
te Ter Neuzen,
o
DAGEN.
Voorm.
j Nam.
Dinsdag 1 November
6.57
7.37
Woensdag 2 v
8.20
9.3
Douderdag 3
9.46
10.24
Vrijdag 4
10.58
11.28
Zaterdag 5
11.55
Zoudag 6 H
0.19
12.42
Maandag 7 H
1.5
I 1.26
Kassiers-, Wissel- en Effectenkantoor
te Ter Neuzen,
aan verminderde prijzen.
De vereeniging Het Greene Kiuis, te Leeu-
warden, heeft onder leidiug van den arts, de heer
L, A. Tromp aldaar, een bakercursus geopend,
waaraan door 18 vrouwen, van 25 tot 50jarigen
leeftijd, wordt deelgenomen.
Een doodvonnis is geveld door het crimi-
neele gerechtshof te Louden over den 27jarigen
smid George Thirkettle, beklaagd van moord op
zijn bemiude, Florence Collins. Het meisje woonde
bij haar ouders in Ridley Road Dalston en was
verloofd met den beklaagde, maar deze verloving
werd afgebroken tengevolge van een twist tusschen
hem en haar broeder. Den 17en Juli kwam
Thirkettle, ondanks den tegenstand van haar
inoeder, in haar huis en had een onderhoud met
Florence, waarin hij haar smeekte zich weer met
hern te verloven, doch zij weigerde en in wanhopigen
toestand verliet hij haar. Den 24eu Jnli brak
hij by nacht in ten huize van het gezin Collins,
drong de slaapkamer van het meisje biiinen en
sneed haar den hals af. Hij deed vervolgens een
poging tot zelfmoord, die verijdeld werd. De
geneesheeren verklaarden hem toerekenbaar, de
jury sprak het schuldig over hem uit en de recht
bank veroordeelde hem ter dood.
Een Londensch blad verneemt nit New-York,
dat in Medoc County, California, een van de rijkste
goudmijnen ter wereld teruggevonden is, nadat,
gedurende een tijd van 50 jaar, door honderden
vruchteloos naar die mijn is gezocht.
De goudrijkdom moet enorm zijn, doch tot
dusver heeft niemand van het bestaan der rijke
beddingen geprofiteerd. De ontdekker der mijn,
zekere E. G. Hess, een Ier, vond de mijn in de
eerste dagen van California's bestaan als goudland.
De man was echter genoodzaakt. de rijke b^ddingen
te verlaten, om zich materieel en medehelpers
aan te schaffen. Daarbij moest hij echter een
deel van zijn geheim bekend maken. Wat, hij
vertelde, wekte de begeerigheid zijner nienwe
makkers op, en dezeu vermoorden hem, om de
mijn voor zich alleen te kunnen houden. Zij
slaagden er evenwel niet in, de rijke bedding
terug te vinden. Vqftig jaar lang werden de
pogingen in die richting voortgezet, om eindelijk
met succes te worden bekroond.
Moorden in Belgie. Op de kermis te Be-
gijnendijk, een gehucht op drie kilometers afstand
van Aarschot gelegen, kwam des avonds een jonge-
man is opgewonden toestand een danstent biunen.
Zonder eenige aanleiding stak hij .een der daar
aanwezige jongelui een mes in de borst. Stervend
werd de gewonde weggebracht. De dader is in
arrest gesteld hij beweert in de meeiiing te hebben
verkeerd dat hij werd aangt-rand.
Te Buijsingen, bij Halle is Woensdagmorgen
een 22jarige jongeling, die de kermis had bijg*-
woond, ernstig verwond op den openbaren weg
gevonden. Ook deze mishandelde werd in sterven-
den toestand naar het gasthuis vervoerd. Men
zoekt de moordenaars.
Te Ettelghem, bij Ostende, is in een messet-
gevecht tusschen verscheideue jongelui een hunner
doodelijk getroffen door een messteek in den rug.
De vermoedelijke dader is in hechtenis ge-
nomen.
Gestorven van schrik. Te Winxele, na-
bij LeuveD, was een oude vrouw, de weduwe
Merks, beestenvoeder gaan snijden in de weide
achter het gesticbt der Alexianen.
De veldwacbter vermoedende dat zij wild kon
hebben in den zak, in welken zij het voeder droeg,
deed haar dien leegschudden.
Zij gehoorzaamde en, toen de wachter den in-
houd had nagezien, verwijderde hij zich. Doch
hy had geen tien stappen gedaan of zij zakte dood
neer.
Op den weg tusschen Peschura en Milaan
is Woensdagavond een aut.omobiel omgeslagen,
waarin gravin Guyliamina Moscoui, van Venetie,
en haar beide dochters waren gezeten. De gravin
vond bij dit ongeluk den dood, haar beide dochters
en de chauffeur zijn gewond.
Is een electrische stroom met een spanning
van 220 volts, zooals in leidingnetten gebruik-
kelijk, al dan niet gevaarlijk
Te Neureuberg is dezer dagen een monteur
door zulk een stroom gedood. Hij was bezig
lampen aan te sluiten. Er was nog geen schak»-
laar aangebracht eu toen de monteur metzwakke
stem nuitschakelen" riep, kop de hulpmonteur
niets anders doen dan den geleider, dien de mon
teur niet in staat was los te laten, uit zijn handen
rukken. De monteur viel daarna achterover, maar
was niet weer bij te brengen.
Het geval te Neurenberg heeft dus bewezen,
dat zulk een sterkstroom levensgevaarlijk kan zijn.
Naar uit New-York geseind wordt heeft een
brand te Zuid-Brooklyn de pakhuizen van de
Brush Terminal Company en de stoomschepen
American Nebraskan en Arizonan, van de
American Hawaiian Steamschip Company, en de
Cilta di Palermo, van een Italiaansche maatschappij,
vernield. Men vreest, dat er menschen bij om-
gekomen zijn.
- Op het terrein van de Vacuum Oil Company
te Borgfeld bij Hamburg is Donderdegmorgen
brand uitgebrnken, vermoedelijk door ontploffing.
Om 10 uur hoorde men een sterken knal en vijf
minuten later brandde reeds de geheele oliekelder,
waarin ongeveer 3000 vaten lagen. De petroleum
liep in het kanaal, dat langs het terrein ligt, eu
brandde verder op het water. Zoo kwam het vuur
aan de overzijde van het kanaal, waar het de
pakhuizen van de cousumptie-vereeniging Produe
tion aantaste. Edn pakhuis en twee woningen
zijn uitgebrand. De schade wordt geschat op 2
millioen mark. Er was niets verzekerd.
Het gevaar van Xstralen. Onder eenige
geneesheeren der Londensche hospitalen heerscht
thans een zouderlinge ziekte, die het gevolg is
van de behandeling der patienten met Xstralen.
De kenteekenen dezer ziekte zijn de volgeuden
gevoelloosheid in de vingertoppen, weldra ver-
toonen zich daar zweren, die snel in aantal en
afmeting toenemen. Deze zweren, verspreiden
zich gaandeweg over de hand, den arm en den
schouder en veroorzaken den lijder een stekeude
pijn, waardoor hij veelal 's nachts niet slapen kan.
De ziekte is niet besmettelijk, maar men heeft er
nog geen geneesmiddel voor gevonden. Zij wordt
veroorzaakt door het voortdurend en herhaald
blootstelleu der hand aan de stralen, terwijl de
patienten, die hiermee behandeld worden, geen
gevaar loopen. Te New-York is ook een der-
gelijk ziektegeval met doodelijken afloop voorge-
vallen. De assistent van Mr. T. A. Edison werd
er door aaugetast eu stierf onder vreeselijk lijden,
waarbij al zijn haren tot zelfs van zijn wenk-
brauwen en oogledeu uitvielen. Edison zelflijdt
er ook aan en wanhoopt aan zijn herstel.
Vergadering van Vrijdag 28 October 1904.
Voorzitter de heer J. A. van Rompu.
Verder aanwezig de heeren Van de Velde, Kolijn en
JBlankers.
Afwezig de heer Tholens met kennisgeving, benevens
de heeren Versluijs en Kramer.
Na opening der vergadering worden gelezen de notulen
der voorgaande, die worden goedgekeurd.
Ingekomen is een adres van I. Gazan en 59 anderen,
min of meer betrokken bij het op- en afschutten en
het vastmeeren van schepen, die wijzen op het gemis
van verlichting langs den oostelijken dijk in den weste-
lijken kanaalarm van af de Vluchthaven tot de West-
siuis, waardoor het aldaar des nachts vastmeeren van
schepen niet zonder gevaar is, terwijl ook verlichting
ontbreekt aan de nieuwe loskaden in gebruik bij de
spoorwegmaatschappijen en aldaar de meerpalen te ver
op den kant staan en meestal geheel bedolven worden
onder aldaar gelost hout en ijzer.
Adressanten verzoeken de Kamer pogingen aan te
wenden om hierin spoedig verbetering te verkrijgen.
De beer Kolijn acht voorziening in den toestand
langs den zoogenaamden schependijk, van de oude
brug tot de vluehthaven hoog noodig. Hetgeen adressan
ten zeggen is volkomen juist. Verlichting ontbreekten de
afbrokkeling van den kanaalboord maakt de toestand
hoogst gevaarlijk, daar er op veie plaatsen groote gaten
in het talud steil afgevallen zijn. Er staan meerpalen
waarvan de grond rondom weggevallen is, en juist bij
een veelvuldig gebruikte is dat het ergstdaar kan
men zelfs oveidag moeilijk bijkomen om een touw te
leggen, hoeveel te meer dus bij donker.
is deze toestand voor ons zegt spreker die dit
weten gevaarlijk, wij nemen de voorzichtigheid in acht,
maar voor vreemdelingen, die daar met hunr,e schepen
liggen, en die piaats wordt bun daarvoor juist aan-
gewezen, het is de ligplaats is het als het ware
ondoenlijk bij avond of nacht aan den wal te komen,
wat toch voor het inslaan van proviand of om andere
reden dikwijis noodig is. Onlangs moest men met twee
man onder aan den dijk gereed staan om de kapitein
van de Fortuna, die aan wal moest komen, aan te
pakken om hem voor in Jt water vallen te behoeden.
De toestand is inderdaad tieurig en niet alleen ver
lichting, maar het maken van het talud van den dijk
is hoog noodig.
De heer Van de Velde beaamt hetgeen de heer Kolijn
aanvoert. Er is daar geen verlichting, dan die van de
overzijde van het kanaal schijnt.
De heer Kolijn: Dat is nog verleidelijker, evenals
het licht van de kasten die er gemeerd liggen.
De heer Van de Velde acht ook aan het kanaalboord
eene groote verbetering noodig, dit is niet voldoende
onderhouden.
Zoowel de Voorzitter als de leden zijn overtuigd dat
de door adressanten gevraagde verbetering noodig is.
De vraag evenwel, tot welk Departement men zich
zal behooren te wenden, gaf aanleiding tot eenige ge-
dachtenwisseling, daar de dijk aan Oorlog behoort,
maar men hier met een waterstaatsbelang te doen heeft.
Besloten werd daaromtrent te informeeren en desnoods
adressen te verzenden, den aan Oorlog en een aan
Waterstaat, inhoudende het verzoek tot het plaatsen
langs den bedoslden dijk van 3 lantaars en het maken
van het talud.
Alsnu kwam in bespreking het tweede deel van het
adres verlichting en meerpalen aan de nieuwe loskade
in gebruik bij de spoorwegmaatschappijen Genten
ilechelenTer Neuzen.
De heer Blankers merkt op, dat dit, wat de verlichting
betreft, zoo wat eene repetitie is van datgene waarop
de Kamer reeds vroeger meermalen heeft gereclameerd.
Als daar gewerkt wordt is er licht, waarvoor vanwege
den werkgever gezorgd wordt, maar als het werken
afgeloopen is, dan gaan de lichten uit en moeten de
werklieden in de duisternis huiswaarts keeren.
Wat de meerpalen betreft, verscheidene zijn stnk of
wel in het geheel niet meer te vinden.
De heer Van de Velde merkt op, dat zij die daar
gedeelten van den kanaaldijk voor losplaats pachten,
overeenkomstig de voorwaarden voor meerpalen moeten
z/irgen. Het ergste is, dat anderen die er soms uithalen.
E6n stoomboot heeft op eens achtereen een 20tal meer
palen der steenmaatschappij uit den grond getrokken.
spreker vervoegde zich naar aanleiding hiervan bij den
havenmeester, maar deze verklaarde er niets aan te
kunnen doen.
De heer Blankers meent dat, waar jaarlijks zoo'n groot
bedrag aan pacht wordt ontvangen het Rijk toch wel zeif
voor meerpalen zou dienen te zorgen, want die opbrengst
loopt niet over honderden, maar over duizenden.
De Voorzitter wijst er op, dat de pachtvoorwaarden
eenmaal zoo luiden. Buitendienverpachten doet Finan-
cien en Waterstaat zou de palen moeten plaatsen. Hij
denkt niet dat dit gedaan zou worden.
De heer Blankers vermeent dat, wanneer het gevraagd
wordt, het plaatsen van meerpalen wel vanwege Water
staat zou geschieden.
Na nog enkele opmerkingen, wordt besloten hierom-
trent eens bij den ingenieur van 's Rijks Waterstaat te
informeeren.
De heer Blankers komt thans terug op de verlichting
langs de loskaden, het is hoogst noodig dat die er komt,
zoowel voor de schepelingen als voor de werklieden,
die soms tien minuten of langer in de duisternis langs
en over rails en hout moeten scharrelen om huiswaarts
te keeren.
De Voorzitter meent dat het nog zoo gemakkelijk
niet zou zijn op de kaden lantaarns te plaatsen deze
zouden dikwijis begraven worden tnsschen het hout,
dat tot 2 en 4 Meter hoog wordt opgestapeld. Daarbij
komt nog dat het plaatsen van lantaarns tnsschen hout
niet raadzaara is met het oog op brandgevaar.
De heer Blankers wijst er op dat op het spoorweg-
emplacement, bij de hangars, waar dikwijis wagens
met wol staan, ook wel lantaarns zijn gepla'atst en wol
zal dan toch nog vlugger in brand geraken dan hout.
De heer Kolijn denkt dat het bezwaardoor den Voor-'
zitter geopperd, zou te ondervangen zijn door de lantaarns
op een halven meter van den waterkant te zetten.
De heer Van de Veide gelooft niet dat Waterstaat
zich de verlichting van de loskaden aldaar ooit zal
aantrekken.
De Voorzitter is van meening, dat de werkgevers zeif
voor verlichting moeten zorgen, het zijn verpachte ter-
reinen.
De heer Blankers is het daarmee niet eens het zijn
publieke terreinen en die behooren toch niet door par-
ticulieren te worden verlicht.
De Voorzitter wijst er op, dat de kaden te Antwerpen
en Rotterdam b.v., wel zijn verlicht, maar daar behooren
die aan de gemeente. Hier evenwel zijn de kaden deels
van de spoorwegmaatschappij, deels van particulieren,
door hunne pacht.
De heer Blankers herinnert dat over deze zaak al is
geschreven aan den Raad van Toezicht op de spoor-
wegen.
Een antwoord is echter nog niet ontvangen. Hij geeft
in overweging nogmaals aan den Raad van Toezicht
te schrijven en om antwoord te verzoeken.
Aldus wordt besloten en tevens om aan den Raad
van Toezicht te verzoeken, indien dit college hierin
niet kan tusschenbeide komen, te wiileD melden tot
wie de Kamer zich hiervoor dient te wenden.
Ingekomen is eene mededeeling van den Minister van
Waterstaat dat afwijzend is beschikt op het adres van
het gemeentebestunr van Axel voor het verkrijgen van
eene grootere doorvaartopening der te maken brug over
het zij kanaal naar de Axelsche Sassing.
De heer Blankers vraagt of geen antwoord is ontvan-
feri op het schrijven der Kamer aan den Raad van
'oezicht op de spoorwegen over de dienstregeling op
de lijn GentTer Neuzen.
De Voorzitter antwoordt ontkennend.
De heer Blankers merkt op dat eigenlijk een antwoord
is op te maken uit de vastgestelde dienstregeling, die
weer even on'gerieflijk is. Hem is medegedeeld, dat de
maatschappij genoodzaakt is door de strengehandhaving
van de arbeidswet en dat het reizigersvervoer op het
Nederlandsche deel der lijn niet van dien aard is, dat
er daarvoor een dubbel personeel op nagehouden kan
worden.
De Voorzitter brengt ter sprake dat er op de water-
staatsbegrooting voor 1905 nog niets is uitgetrokken
ten behoeve der voorziening in los- en laadplaatsen
alhierhet is bekend dat dit hoofdzakelijk zijn oorzaak
vindt in den iinancieelen toestand, die niet zoo roos-
kleurig is, waarom verschillende voorgenomen nitgaven
moesten geschrapt worden.
Spreker acht het evenwel noodig, opnieuw bij den
Minister aan te kloppen, met verzoek zou spoedig moge-
lijk alhier de noodige verbeteringen aan te brengen.
Het blijkt toch meermalen dat er piaats te kort is en
dientengevolge schepen naar elders moeten gaan lossen.
De heer Blankers zou gaarne zien, dat, in afwachting
van de voorgenomen verbetering der loskaden de water-
leiding, daar thans tusschenloopend, werd omgelegd.
Werd die achterom de opslagplaatsen gelegd, dan zouden
de werkkosten veel verminderen.
Hierover wordt nog eenige gedachtenwisseling ge-
honden, waarna overeenkomstig het voorstel van den
Voorzitter wordt besloten.
Nog wordt besloten aan de Kamer van Koophandel
te Antwerpen mededeeling te doen van de pogingen,
dobr de Kamer alhier aangewend voor het verkrijgen
van eene lichtboei in het Pas van Ter Neuzen, en te
verzoeken deze poging voor het verkrijgen eener betere
belichting van het vaarwater in de Wester-Schelde, te
willen stennen.
Niets meer te behandelen zijnde sluit de Voorzitter
de vergadering.
Ter Weiazen. Huwelijks-aangiften. 28 Oct. Jo
hannes Jacobus de Leux, oud 24 j.,jm. en Maria Louisa
Heijens, oud 19 j., id.
Geboorten. 25 Oct. Aloisius Anthonius Franciscus,
z. van Franciscus Ernestus Hamerlinck en van Maatje
Francina Lente. Hendrika Jacoba, d. van Adriaan
Cornelis 'tGilde en van Adriana Alida Riemens. 29 Oct.
Kommerina Maria, d. van Willem Jacob Vermeulen en
van Kommerina Paulina Oostdijk.
Overlijden. 25 Oct. Catharina, Bedet ond 68 j., echtg.
van Nikolaas Michiel Harte. 26 Oct. Jacobus de Doelder,
oud 9 m., z. van Jan en van Elizabeth Dieleman.
Rotterdam, 31 October 1904.
Binnenlandsche Granen. Ue Markt
blijft prijshoudend gestemd voor Tarwe, Rogge
eu Haver. De aanvoer van Gerst was ruimer
dan verleden week. Met uitzondering van Witte
boonen, was de aanvoer van beteekeuis van Bruiue
boonen en Erwten. Men noteert
Puike Zeeuwsche tarwe f 7,50 it 7,75
per hectol. en per 100 kilo 9,25 a 9,75
en daarbovenmindere en goede Tarwe per
hectol. 6,50 a 7,— Rogge f 5,25 a 5,60
Wintergerst 4,70 h 5,Zomergerst 4,25
a 4,50Wintergerst per 100 kilo 7,50 a
8,25Zomer 7,25 Chevalier 8,40 a
f 8,60Haver f 7,20 a 7,50 Haver per
bectol. 3,10 si f 3,60; Paardenboonen f 6,50;
Wittebooneu 14,a 15,Bruine Boonen
11,50 a 12,Kookerwten f 7,a 8,25
Voedererwten 6,Kanariezaad 14>;a
15,per hect.
Buitenl. Granen. Tarwe per 2400 kilo
190 a 210 Rogge per 2100 kilo 133
k f 135 Taganrog 186 a 137 Gerst Zwarte
Zee /110 it/112; Amerik. Mais f 123 a 124
per 2000 kilo Haver Libau f 6,50 per J 00 kilo.
Me el. Prima inlandsch 12,a 13,
1® soort 11,25 a 12,Zeeuwscbe tarwe-
bloem f 12,75 f 13,prima Belgisch
12,50 a 18,- 1® soort 11,25 h 12,—
1® soort. Fransch 11,a 12,prima Duitsch
13,50 14,extra puik Hongaarsch
17,18,1® soort 15,16,
prima Amerik. 14,50 it 16,1® soort
12,50 it 13,50 2® soort i 1,50 a 12,25 j
Inlandsche en Duitsche Roggebloem 9,25 J
10,50; alies per 100 kilo netto.
Runderprijzen 50 &66; Stieren 42
52; Kalvereu 75 95; schapen 40 it 50;
Varkens 38 it 45 cent, alies per kilo.
Melkkoeieu /120 a/ 295; Kalfkoeien 150
it 280 Stieren 70 a 145; Vaarzen 56
a 130; Pjnken 40 a 95; Grxskalveren
25 a 70 Fokkaiveren 15 it 20 nuchtere
5 it 9 Biggen 5 it 10, alles per stuk.
Aardappelen. Bnelsche Kralen 8,— it
/3,25; Zeeuwsche blauwe 2,a 2,50
Eigeuheimers 2,— a 2,20 Geldersche 2,—
it J 2,25, alles per mud.
Boterprijzen in yaten gemiddeld 56
en stukken van een half kilo 70 a 75 cent.
Zoetemelksche Kaas 25,it
27,per 50 kilo.
Zeeuwsche Eieren 5,50 h 5,75.
Buitenl. 2,80 per 100 stuks.
Zeewsche Ajnin. Stroogele en groote
/3,10; kleine bruine it 3,75 per 60 kilo.
V 1 a s. Blsuw Holl. 1,40 it 2,15 Gron.
1,40 a 1,80; Zeeuwsch wit f 1,60 a 1,80
per 8teeo.
Lijuzaad 7,50 it 8,50 per hect.
Karwijzaad 10,50 a 10,75 per 50 kilo.
Amerik. Petroleum in hoaten vaten
per 100 kilo 9,50 it 9,75 en 6 it 7 cent
per kan.
Java-koffie in balen gewone soorten
31 cent en dito Santos 24 cent per half kilo.
ZEETIJDINGEN.
Van 28 tot en met 30 Oct.
83
r»
a
B
VLAG.
NAAM.
MS.
Van en naar.
Lading
Oil** ter Ve u r.t n
28
Eng. s.8.
Ann Webster
i 2241
Louden
stnkg.
Run. s.s.
Dalny
2778
Libau
hout
30
Eng. s.s.
River Lagan
2272
Londen
stukg.
idem
Golfer
1 1066
idem
ledig
Van Ter .Vieuzen i
29
Eng. s.s.
Hailing
2199
Londen
stukg.
Duits. s.s.
Iris
3334
Burneiland
ledig
Voor
Gent
28
Duits. s s.
Alfred Menzell
4013
Frederiksh.
hout
Eng. s.s.
Sea Serpent
2553
Londen
stukg.
29
idem
Form by
1216
idem
ledig
30
idem
Aire
1969
Goole
stukg.
idem
Colne
2475
idem
idem
idem
Sea Hound
3085 Louden
idem
Van Gent
i
28
Eng. s.s.
Nyroca
3664 [Liverpool
stukg.
idem
Dolphin
913
Morkenbe
cement
Deen. s.s.
Kamma
4285
Sunderlsnd
ledig
Eng. s.s.
Richard
5000
Antwerpen
idem
29
Duits .zeel.
Nordzee-zeitung
1901
Rotterdam
idem
Eng. s.s.
Abbotsford
2979
Leilh
stnkg.
idem
Sea Gnll
2762
Londen
idem
idem
Trnro
3366
Hull
idem
idem
Faraday
2525
New-Castle
idem
idem
Frankfort
3268
Goole
idem
30
Duits. s.s.
Herzog J. Albr.
3851
New-Castle
ledig
Eng. s.s.
Jenny
5007
Antwerpen
idem
Z weed. s.s.
Nordstjernen
3248
Hnll
idem
Duits. s.s.
Dortmund
2792
Bremen
idem
Noor. s.s.
Laboremus
1681
Leyth
phosph.
Dnits. zeel.
Znnkunft
1902
Rotterdam
ledig
Rns. s.s.
Graf Todleben
4198
Bleyth
idem
Zweed. s.s.
Bell is
1255
Sunderland
cement
Van 28 tot en met 30 Oct. werden langs de
Oostslnizen alhier 72 binnenvaartuigen op-en 65
afge8chutdoor de Westsl. 13 op-en 6 afgeschut.
biedt zich can voor alle voorknmende tverk-
zaamheden en is ook genegen aan huis
naaiwerk te komen verrichten. Men gelieve
zmh te vervoegen bij CYR. VAN GOETHEM,
klompenmaker, Lange Kerkstraat, Ter Neuzen.