Moogwatergetij te Ter Nenzen.
Middelen van vervoer.
ST00MB00TDIENST OP DE WESTER-SCHELDE.
Uren van vertrek gedurende de maand MAART 1903.
Cactassen moeten teaminste om de twee
juen eens verpot worden afvallen van de bloem-
kno]>pen is meestal 't gevolg van eeu gebrekkig
wortelgestel.
Men zegt wel, dat een cactus nooit mest moet
hebben en alleen kalk wenscht. Zij stellen inder-
daad geen hooge eischen, maar er moet toch
voldoende voedsel in den groud zitten, en dat
moet er door mest en verpotten in gebracht worden.
Te Greenock, in Schotland, is groote ont-
steltenis veroorzaakt door twee misdaden, die den
beruchten Jack-the-Ripper in herinnering brengen.
De vronwen door den geheimzinnigen moordenaar
aangevallen, zijn niet dood, maar in zeer treurigen
toestand. Men heeft haar naar het ziekenhuis
overgebracht. Beideu hebben verteld, dat zij
Zaterdagavond door een welgekleed man van
20 h 30 jaren waren aangesproken, die haar had
overgehaald, hem te volgen naar een donker
steegje in een slecht befaamde wijk der stad, waar
hij haar met een dolk had aangevallen.
De Amerikaansche rijkaard Andrew Carnegie,
die veel meer geld dan tijd heeft, is naar het
schijut het zenden van brieven bij zijn vorstelijke
geschenken te lastig gaan vinden hij schreef
die brieven wel niet zelf, maar hij moest zich
toch de moeite geven ze te teekenen. Tegen-
woordig heeft hij per telefoon, zooals blijkt uit
een telefonisch gesprek, dat zijn secretaris dezer
dagen had met een professor van het Stevensinstitnut
te Hoboken, in New-Jersey. Dat gesprek liep
als volgtHallo Ben ik aaugesloten met
het Stevens-instituut te Hoboken ,/Ja. Wat
is er van uw dienst ,/Ik wou graag professor
Reisenberger even spreken." »Die is aan de
telefoon." ,/Ik ben Franke, de secretaris van
mijnheer Carnegie. Ik heb in mijn bureau een
bedrag van 125,000 dollars liggen, dat voor u
is bestemd. Het zijn spoorwegaandeeleu het
geld moet uw laboratoriumarbeid ten goede Icomen."
yW-a-a-t?" //JaEn als u nu iemand
zeudt, kan hij de aandeelen dadelijk meekrijgen."
Men zal zich de vreeslijke geschiedenis
herinneren van het Engelsche schip Veronica.
Het voer in December van Nieuw-Schotland
naar Montevideo. Onderweg vermoordden drie
matrozen de geheele overige bemanning, zeven
man zij spaarden alleen den kok, een neger.
Daarna staken zij het schip in brand en roeiden
weg. Zij kwamen op het onbewoonde eiland
Cajueira, en vandaar haalde de Brunswick, een
voorbijgaande stoomboot, ben af. Op weg naar
Lissabon bracht de neger de geschiedenis uit
en de vier man werden gevankelijk te Liverpool
aangebracht. Donderdag is het geding voor
den magistraat begonnen.
De beschuldigden zijn Otto Monson, 18 jaar
Henry Flobr, 19 jaarGustav Rau, 29 jaar
en William Smith, 30 jaar. De drie eerstge-
noemden zijn, naar het heet, Duitschers en de
vierde een Nederlander. Aan de waarheid van
het verhaal van den neger valt nauwelijks meer
te twijfelen, nu Flohr om zijn hals te redden
alles bekend heeft. Hij wordt nu als getuige
gehoord.
Uit de verhalen van den neger en van Flohr
blijkt nog niet waarom de algemeene moord
begaan is. De hoofdaanlegger schijnt wel Rau
te zijn. De neger werd gespaard op aandringen
van Smith, omdat hij „niets gedaan" had. Men
liet hem zweren niets te verklappen en beduidde
hem, dat men hem toch niet gelooven zou,
omdat hij een neger was en de blanken alien
hetzelfde verhaal zouden doeneen man was
aan gele koorts bezweken, een ander uit den
mast gevallen, het schip was in brand geraakt enz.
De moordenaars waren vjjf in aantal en dan
was er de kok. Elken dag herhaalde Rau het
verdichte verhaal twee of driemaal voor de
anderen, en deze moesten om de beurt de les
opzeggen. Twee matrozen, Bravo en Johansen,
blijkbaar mannen met zwakke hersens, konden
de les niet van buiten leeren en werden dood-
geschoten. Zoo waren er nog vier en de kok.
De eerste moorden werden meest verricht
door de slachtoffers met een konfeinagel bewus-
teloos te slaan en daarna over boord te gooien,
soms na een revolverschot op den koop toe.
De kapitein, hoewel gewond, wist nog in zijn
hut te komen en zich daar te verschansen.
Maar ten slotte kregen zij hem er uit en hij
werd door het hoofd geschoten. De tweede
stuurman viel met een schot in het lijf overboord
en terwijl hjj voorbijdreef schoot men nog
op hem.
Over een week wordt de behandeling voortgezet.
De politie van Boedapest heeft dezer dagen
een oplichter gevat, die, wat handigheid en bru-
taliteit betreft, zeker wel het record zal hebben
geslagen.
De man heet Jozef Spitzer. Hij werd in 1847
in een klein dorp bij Boedapest geboreu en was
door zijn ouders voor kelner opgeleid. Bij het
uitbreken van den Russischen-Turkschen oorlog
verdween hij uit Hongarije, om na eenige maanden
in een schitterende Tarksche uniform terug te
keeren. Hij noernde zich nu Joessoef-bey en be-
weerde, dezeu titel als belooning voor zijn dapperheid
in den veldtocht van den sultan verkregen te
hebben en daarmee het recht de Turksche uniform
te dragen. Later bleek dat hij als stalknecht ge-
diend had.
In 1875 had hij te Eger een meisje gehuwd,
dat hij na eenige maanden weer verliet, om twee
jaren later, zonder van zijn eerste vrouw gescheiden
te zijn, ten tweeden male en nu een zeer ver-
mogend meisje te trouwen. Nadat hij van deze
vrouw de huwelijksgift Van f 20,000 in handen
had weten te krijgen, liet hij ook haar zitten,
zonder zich verder om haar te bekommeren. Toen
hij evenwel in 1885 den directeur eener levens-
verzekering-maatschappij te Boedapest opgelicht
had, werd daarvan aangifte gedaan bij de politie
en werd Spitzer veroordeeld tot 6 maanden ge-
vangeuisstraf. Om deze straf niet te oudergaan
vluchtte hij naar Amerika.
Te New-York noernde hij zich Jozef Casatdri
Edler von Cset^nyi en huwde daar nog drie malen
waarbij steeds de huwelijksgift bet doel zijner
handeling was. In 1892 keerde hij naar Boedapest
terug en lichlte hier verschillende menschen op,
wien hij goed betaalde betrekkingeu beloofde en die
hem groote sommen als borgtocht ter hand stelden.
Uit vrees voor de politie verliet hij wederom Boe
dapest en giug nogmaals naar Amerika. Ook
ditmsal leefde hij te New-York van oplichterijen
en in het politieblad zijn kolommen gevuld met
de opsomming der streken, die hij zoowel daar
als later in Parijs Berlijn en andere Duitsche
steden uithaalde.
Auderhalf jaar geleden keerde hij weer Boeda
pest terug, meldt de yN. R. Ct.", en maakte hier
kennis met een kapitein der infanterie, wien hij zich
als Dr. Fischer uit New-York voorstelde. Niet
lang daarna verloofde hij zich met dieus zuster
en wist tevens zijn toekomstigen zwager voor
eenige zeer belangrijke patenten, die natuurlijk
niet bestonden, 8500 afhandig te maken.
Intusschen had hij een zeer rijke weduwe
leeren kennen, de schoonzuster van een professor
te Boedapest, en terwijl hij den kapitein meedeelde,
dat hij wegens de noodige documenten voor het
huwelijk naar Amerika moest reizen, huwde hij
in een provinciestad de weduwe en vestigde zich met
zijn zesde vrouw te Stuhlweissenburg, waar hij
nu gearresteerd is.
Gemeenteraad van Hock.
Vergadering van Zaterdag 14 Maart 1903.
Alle leden tegenwoordig. Yoorzitter de heer
A. Wolfert. Lezing der notulen.
Mededeeling wordt gedaan van
Brief van Ged. Staten, betrekkelijk de instelling
van een jaar- en veemarkt te Clinge.
Idem goedkeurende eene wijziging in de be-
grooting voor 1902.
Idem goedkeurende het kohier van den hoof-
del jj ken omslag voor 1903.
Idem der schoolgelden voor 1903.
Idem bepalende de rijksbijdrage in de kosten
van het lager onderwijs voor deze gemeente
op 1625.
Schrijven van de gezondheidscommissie be
palende het aandeel dezer gemeente in de kosten
over 1902 op f 12,72.
Idem van den directeur-generaal der posterijen
en telegraphie, dat over het tweede halfjaar
1902 wegens bestelloon van telegrammen zal
worden uitgekeerd 27.
Schrijven van de commissie tot wering van
schoolverzuim alhier, dat de heeren S. J. Robijn
en J. H. Goor respectievelijk tot voorzitter en
secretaris zijn benoemd.
Verslag van dezelfde commissie over 1902.
De werkzaamheden strekken zich uit over de
openbare school te Hoek, de bijzondere school
te Hoek en de bijzondere school te TerNeuzen
(Jozinastraat).
Ten opzichte van 7 kinderen bestond volstrekt
schoolverzuim.
Wegens betrekkelijk schoolverzuim werden
opgeroepen de ouders of voogden van 60 leer-
lingen. Hiervan bezochten 42 de openbare, 15
de bijzondere school te Hoek en 3 de bijzondere
school te Ter Neuzen.
36 van die personen gaven aan de oproeping
geen gevolg, 24 verschenen voor de commissie.
Meest alle redenen van verzuim kwamen hierop
neer, dat de ouders de bijverdiensten hunner
kinderen niet kunnen missen, of dat de kinderen
thuis moeten blijven, als de vrouw mede gaat
werken.
De commissie beklaagde zich over de onbe-
tamelijkheid van een persoon.
Proces-verbaal van kasopneming bij den ge-
meente-ontvanger.
Alles voor kennisgeving aangenomen.
Eene wijziging in de begrooting voor 1902
en 1903 voor verpleging van eene arme krank-
zinnige werd goedgekeurd.
De rekening der brandweer over 1902 werd
goedgekeurd en in ontvang en uitgaaf vastge-
steld op f 42,45.
Het reglement voor het algemeen armbestuur
werd opnieuw vastgesteld.
Het kohier van de belasting op de honden
werd met een getal van 44 huis-, 5 jacht- en
69 bandhonden vastgesteld op 132,50.
De begrooting voor de uit te voeren gemeente-
werken in 1903 werd goedgekeurd.
De begrooting van ontvangsten en uitgaven
van de gezondheidscommissie voor 1903, waarbij
het aandeel dezer gemeente wordt bepaald op
139,44 werd aangehouden.
Daarna werd de vergadering gesloten.
DAGEN.
Voorm.
Nam.
Din8dag 17 Maart
4.11
4.28
W oensdag 18
4.47
5.5
Donderdag 19
5.24
5.46
Vrydag 20
6.7
6.32
Zaterdag 21
6.68
7.80
Zondag 22
8.7
8.51
Maandag 23
9.36
10.21
ZEETIJDINGEN.
Van 13 tot en met 15 Maart.
Van 13 tot eu met 15 Maart werden laugs de
Oostsluizen alhier 45 binneuvaartuigen op- eu 86
afgeschutdoor de Westsl. 10 op-en 4 afgeschut.
<jfreenwicli-tijcl.
Spoorweg Ter NeuzenGem
Van Ter Neuzen over St, Nicotnas naar Gent,
Spoorweu
I'er \eiizcnMechelen.
Ter NeuzenItrussel over Lokeren
Eekloo naar Schooudijke.
7l7
Sehoondijke
naar Eekloo.
nuIdegliein-Draaibrug Schoondijke-Breskens
Breskens-Schoondijke Oraaibrng-iTlaldeglieiu
Stoomtramweg HulstWalsoorden
Spoorbootdienst WalsoordenVluke.
Spoorweg VlissingenRoosendaal.
Stoomtram VlissingenJliddelburg.
Itadstljd.
a>
s<r
Van Vlissiugi
en naar Breskens
Breskens naar Vlissingen
Ter Neuzen naar Borsselen
Borsselen naar Vlissingen
Vlissingen naar Borsselen
Borsselen naar Ter Neuzen
vm.
en
vm. ll,50a)b)
nm. 12,15a)
10,25 nm.
10,55
11,50b)
nm. 12,80a) nm. 8,50
l,55g)
2,15a)
8,80c)
nm.
v
3,80c)
8,55
West-Europeesche of Spoortijd.
5,— 7,80 9,30
6,30 8,— 10,—
5,15 7,30e)
5,35 7,50e)f)
6,10d) 9,10e)f)
6,80d) f)
w Van Ter Neuzen naar Hoedekenskerke vm. 8,10
oens agsHoedekenskerke naar Ter Neuzen 8,50
Deze reizen worden des ZONDAGS niet gemaakt.
Datum
VLAG.
N A A M
Ms.
Van an naar.
Lading
Voor Ter
Neazen t
14
Eng. s.s.
Ann Webster
2241
Londen
stukg.
15
idem
Golfer
1066
idem
ledig
idem
Hailing
2199
idem
stukg.
Van Ter I'enen t
14
Eng. s.s.
River Lagan
2272 1 Londen
stukg.
tiior Went
13
Belg. s.s.
Alphonse
507
Ostende
ledig
Eng. s.s.
Astrologer
2580
Leith
stukg.
idem
Altona
1909
Goole
stukg.
14
Duits. 8.8.
Neutral
2327
Liban
vl. bout
15
Rus. s.s.
Amur
4082
Reval
vlas
Eng. s.s.
Tadorna
3730
Liverpool
stukg.
idem
Sea Serpent
2553
Londen
idem
Van
Ueut t
13
Eng. s.s.
Bleu Bell
1603
Marcombe
cement
Deen. s.s.
J. N. Madvig
4991
Sunderland
ledig
idem
Helena
4435
idem
idem
Eng. s.s.
Whimbrel
2514
Manchester
stukg.
14
Deen. s.s.
Rocklands
2697
W.Hartlepool
ledig
Eng. s.s.
Faraday
2525
New-Castle
stukg.
Belg. s.s.
Flandria
1248
Goole
idem
Eng. s.s.
Sea Hound
3085
Londen
idem
15
idem
Trnro
3366
Hull
idem
idem
Altona
1909
Goole
idem
Deen. s.s.
Sjaelland
3977 Leith
ledig
Eng. s.s.
Albertay
2587 Antwerpen
idem
idem
Astrologer
2580
Leith
stukg
Duits. s.s.
Commercial
4043
Pillau
phosph.
Deen. s.s.
Frisia
4812 New-Castle
ledig
Voor Selzaete
14
Duits. s.s.
D. Siedler
1424 Porsgrund
hout
15
Eng. sch.
Alembic
721
Amsterdam
creosoot
v. Ter Nenzen n. Gent an,85 8,33 512,03 e!2,15 5,10 <77,45
Staalfabrick
Slniskil
Slniskil (brug)
Philippine
X
5,43 8,40
5,46 8,43
5 49 8,47
(aankomst 5,59 8,55
Sat van Gent
Selzaete
X
12,12
12,15
12,20
12,27
12,29
12,34
12,48
X
12,23 5,20
12,25 5.23
12,30 5,28
12.37 5,36
12.38 5,87
12,43 5,42
12,48 5,52
7,55
8,00
8,10
8.20
8.21
8.26
8 50
9,23
9,34
(vertrek 6.00 8,56
(aaukomst 6,08 9,00
(vertrek 6 20 9,10
Aank. te Gent (kl »t.) 6,58 9,46
teGent (gr. st.) 7,10 0,00 1,80 1,30 6,38
a Deze trein loopt alleen dea 'a Maandaga en 'a Zatcrdags van
Ter Neuzen.
b loopt dea Woenadaga niet.
c alleen des Woenadaga.
d niet op Zon- en feeatdagen.
X Stopt alleen ala reizigers moeten op- of afatappen.
v. Gent (gr.at.)n.T. N. 5,25 8,19 «12,05
Gent (kl.at.) 5,39 8,31 12,17
(aankomat 6,15 9,05 12,48
selzaete (Tertrek 20 9 08 12 51
- (aank. 6,25 9,13 12,55
v Saa van Gent ,og
i, Philippine 6,40 9,30 1,11
Slniskil (brug) 6,44 9,34 1,14
Slniskil 6,47 9,36 1,17
Staalfabriek XX
Aank. te Ter Neuzen 6,57 9,48 1,25
45,02 *6,30 <77,56
5,14 6 56 8,08
7,39
7,50
7,55
8,05
8,14
8,19
8,25
5,47
6,00
6,05
6,15
6,28
6,35
6,40
X
6,50
8,42
8,55
9,00
9,10
9,18
9,23
9,27
8,82 9,35
a Deze trein vertrekt des Vrijdaga uit Gent om 12,uur.
b loopt niet op Zon- en feeatdagen.
c aileen op Zon- en feeatdagen.
<7 i Vrijdaga door tot Ter Neazen.
X Stopt alleen ala reizigcra moeten op- of afatappen.
COKRESPONDENT1E.
v. Selzacte n. Eecloo 6,18 9,08 12,53 5,49 8,58
h Eecloo n. Selzaete 5,15 8.12 11,50 4,52 7,46
K Selzaete n. Moerbeke ea Lokeren 6,18 9,09 12,52 5,47 en 8,52
u Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,16 7,14 12,00 8,44 8,1C
w Gent n. Brusael 7,19 10,58 1,39 6,58 9,44
v Bruasel n. Gent 9,36 2,32 8,54 6,07
f Gent n. Oatende 8,20 11,01 4,00 6,49 9,46
Oatende n. Gent 6.20 8,50 8,31 5,25 5,43
v. Ter Neuzen
7,00
9,47
1,28
5,52
s St. Nicolaas
8,18
11,83
2,49
7,09
Aank. te Gent (Waes)
8,58
12,35
3,29
8,15
v. Ter Nenzen
7,00
9,47
1,28
6,52
Slniskil
7,06
9,55
1,36
6,00
Aiel
7,18
10,05
1,45
09
Kijkuit
7,21
10,12
1,52
6,17
Hulst
7,32
10,22
2,02
6,26
Clinge
7,50
10,88
2,18
6,42
St. Gillet
7,69
10,46
2,26
6,51
Aank. te St. Nicolaas
8,10
10,55
2,85
7,00
Vertr.
8,22
10,57
3,08
7,17
Aank. te Mechelen
9,17
11,53
4,02
8,15
v. Mech. n.St Nic. en T.Neuz. 6,38
10,28
1,25
6,08
St. Nicol. n. Ter Neuzen 7,50
11,40
3,10
7,25
St. Gilles
8,—
11,50
8,20
7,36
Clinge
8,11
12,01
8,81
7,46
Hulst
8,82
12,22
8,50
8.05
Kijkuit
8.40
12,30
8,58
8,18
Axel
8,48
12,88
4,06
8,22
Sluiskil
8,57
12,47
4,14
8,30
Aank. te Ter Neuzen
9,05
12.55
4,22
8,38
CORRESPONDENT!E.
v St. Nieolaaa n. Antwerpen 8,28 11,42 2,50 7,18
Antwerpen n. St. Nieolaaa 6,49 10,40 2,08 6 16
St. Gillea n. Moerbeke 8,01 11,51 8,26 7,4i
Moerbeke n. St. Gillea 6,53 9,54 1.15 6,14
Mechelen n. Bruasel 9,20 12,03 4,15 8,19
Bruasel n. Mechelen 6,00 9,41 12.43 5.35
Mechelen n. Leuven 9,25 1,29 4,19 10,25
Leaven n. Mechelen 5,36 10,01 12,05 5,52
v.T. N. 8,33 12,03 5.10 I v. Brusael 5,84 10,18 2,12 6,17
v. Selzae.t 9,09 12,52 5,47 Selzaete 9,09 12,51 6,00 8,55
a Brnsad 12,24 3,15 9,42 a. T. N. 9,43 1,25 6,50 9,88
Eekloo per spoor 7,12 9,49 1,50
8,06
8,24
8,48
Aank.
Vertr.
Aank.
Eekloo ST.
Watervliet H.
IJzendijke
Schoondijke
9,50
10,39
11,05
11,35
4,29
5,17
5,36
6,00
6,33
6,58
7,51
8,25
Vartr.
Aank.
Vertr.
Schoondijke
IJzendijke
Watervliet L
Eekloo
a per spoor
5,40
6,21
6,58
8,12
Zondag
niet
9,32
10,30
11,12
11,42
11,50
1,45
2,12
8,15
3,; 8
4,43
4,42
5,08
5,53
6,29
7,46
Zon- en
Feestdagei
9,32
10,30
12,25
1,00
7,46
Aank. Maldeghera per spoor 7,87 10,12 1,01 6,56
Vertr. 7,42 10,14 1,38 7,10
Aank. Draaibrug 8,32 11,05 2,34 8,06
Vertr. 8,47 11,10 2,40 8 12
Schoondyke 9,30 11,50 3,20 8,52
Aank. Breskens 9,53 12,15 3,45 9,15
Vertr. Breskens 6.23 10,87 1,18
Aank. Schoondijke 6,48 11,03 1,43
Vertr. Draaibrug 8,32 11,51 2,87
A&nk. Maldeghem 9,22 12,42 3,38
Vertr. per apoor 9,33 1,01 4,11
v. Hulst,
Station 6,7,55 10,25
Markt 5,03 7,58 10,28
Dubbele poort 6,06 8,01 10,31
Tivoli 5,09 8,04 10,34
Rustwat 5,15 8,10 10,40
Terhole 5,20 8,15 10,45
Hoefkensdijk 5,28 8,23 10,63
Kuitaart, Tol 5,33 8,28 10,58
Kloostcrzande, Tasdijk 5,41 8,36 11,06
Dorp 5,44 8,39 11,09
Walsoorden Kruiaweg 5,47 8,42 11,12
Aank. Walsoorden, Dijk 5,55 8,50 11,20
v. Walsoorden Dijk 6,25 9,10 11,35
Kruisweg 6,38 9,18 11,43
Klooaterzande, Dorp 6,36 9,21 11,46
Tasdijk 6,39 9,24 11,49
Kuitaart, Tol 6,47 9,32 11,57
Hoefkensdijk 6,52 9,37 12,02
Terhole 7,— 9,45 12,10
Rustwat 7,05 9,50 12,15
Hulst, Tivoli 7,11 9,56 12,21
Dubbele poort 7,14 9,59 If,24
Markt 7,17 10,02 12,27
Aank. Hulst, Station 7,20 10,05 12,30
2,10
2.18
2,16
2.19
2,25
2,30
2,38
2,43
2,51
2,54
2,57
3,05
8,35
8,43
8,46
3,49
8,57
4,02
4,10
4,15
4,21
4,24
4,27
4,30
5,05
5,08
f .11
5.14
5.20
5,25
5,83
5,38
5,46
5,49
5,52
6,-
6,35
6,43
6 46
6,49
6,57
7,02
7,10
7.15
7.21
7,24
7,27
7,30
4,15
4,40
5,80
6,25
6,33
7,57
8,-
8,08
8,06
8,12
8,17
8,25
8,30
8,38
8,41
8,44
8,52
9,08
9,11
9,14
9,22
9,27
9,35
9,40
9,46
9,49
9,52
9,55
7,20 10,05
v. Walzoorden n. V'lakevm. 6,— 9,— nm. 12,30 4,
v. Vlake n. Walzoorden: vm. 8,10,32 nm. 2,25 5,20
v. Vlissingen n. Roosendaal 6,17 9,15 1,07 4,30 7,35.
v. Roosendaal n. Vlissingen 6,50 9,27 10,21 1,28 4 10
7,43 9,14.
v. Vliaaingen Remise: vm. 4,50 (alleen op werkd.) 5,55 Van
deZeilmarkt: 8,00 9,80 11,00 11,45 nm. 12,30 1 15
2,00 2,45 3,30 4,15 5,10 5,55 6,55 7,45 8,80 9,'l5
10,15
V. Middelburg: Naar de Zeilmarkt, Vlissingen: vm. 5,20
(alleei op werkd.) 6,23 8,45 10,15 11,50 nm. 12,36
1,20 2,05 2,50 3,35 4,20 5,15 6.00 7 00 7,20
8.35 9,20 10.20 11,00
fs
IM
i—-
00
a)
b)
c)
e)
f)
Bij vertraging van trein 11,44 kunnen booten naar Breskens, Borsselen en Ter Neuzen
5 mlnnten wachten.
Bij vertraging van trein 3,23 wachten d# booten van 3,30 naar Breskens, Borsselen en Ter Neuzen ten
liongste m minuten.
Des WOENSDAGS vertrekt de boot van 6,10 van Vlissingen naar Borsselen en Ter Neuzen om 0,40.
Deze reizen worden des ZONDAGS en des WOENSDAGS niet gemaakt.
Op de reis van 9,10 uit Vlissingen wordt te Borsselen niet aangelegd.
Bij vertraging van trein 1,25 te Ter Nenzen wacht de boot van 1,55 van Ter Neazen naar Borsselen en Vlissingen
ten liuogste SO minuten.
Omnibus tnsschen de aanlegplaats der stoombooten en het spoorwegstation te Ter Neuzen ad 15 cent per persoon
en per rit.
Tusschen VlissingenBreskens, VlissingenBorsselen, VlissingenTer Neuzen, BreskensTer Neuzen, Borsselen
Ter Nenzen en omgekeerd, worden retourkaarten afgegeven, geldig voor vier dagen, als de abonnementsksarten
per maand.
ten liuoKxte