DiENSTRKGELING Post- en Telegraafkantoor te Ter Neuzen. VIiddel e n van vervoer. 2C Jt£ K£ T 1J 1 IN C4- IM. Van 15 tot en met 16 Nov. a g a Van 15 tot en met 16 Nov. werden langs de Oostsluizen alhier 73 binnenvaartuigen op-en 46 afgeschutdoor de Westsl. 1 op- en 4 afgeschut. Greenwich-tijd. Spoorwej; Ter NeuzenGenf. Van Ter Neuzen over St. Nicolnns naar Gent. Spoorwejr Ter NeuzenHechelen. Eekloo naar Schoomlijke. Scboontlijke naar F.ekloo. i cS Muldeirlieni-Draailiriig; Schoonilijke-Breskens (Volledigen dienst.) Breskeiis-Schooiiilijke Draaibruir-B.tldegliein Oraaibriur naar Sluis. Sluis naar Draaibnur. (Volledigen dienst.) Ter NeuzeuBrussel over I.okeren. Spoorweg Vlissiiigpn Rooseudaal. Stoomtram VlissingenMiddelburg. Itadsfijil Wagendienst HulstWalsoorden. Spoorbootdienst WalzoordeuVlake. klaren op de kom der gemeente. Hij stelt voorts eene nieuwe redactie voor van snb. a, welke wordt goedgekeurd. De hear De Koeijer viodt in sub. b het voorschrift tot het bestrooien met zand der straten bij gladheid, nogal be- zwarend voor de ingezetenendat deed de gemeente tot nog toe zelf. De heer Wieland is hef daarmede eens. Om zoo op de stoep eens wat asch of zand te strooien, voor de mensehen die in mijn winkel komen, dat doe ik van zelf en dat doen velen, maar de heele straat, dat vindt ik ook wel wat be- zwarend. Verschillende leden beamen dat het bestrooien der straten steeds door de gemeente zelf is gedaan. De Voorzitter Dan moet bestrooien met zand enz. er nit. T)e heer WielandIk zou het opruimen der sneenw er ook uit wilien hebben, dat is door de gemeente ook altijd gedaan. Van je stoep ruim je de sneeuw natuurlijk op en veegt ze op de straat, maar daar moet het door de gemeente opgernimd worden. Dit wordt goedgevonden. De heer Wieland zou eveneens sub d wilien laten vervallen, want de sneeuw wordt door de gemeente opgeruimd. Als het gaat dooien en er valt sneeuw van de daken op straat, daar kan men toeh niets aan doen. De Voorzitter: U moet wel in aanmerking nomen dathier niet bedoeld wordt de sneeuw die door dooien van de daken valt, maar de sneeuw die door het sehoonmaken van daken of goien op de straten of stoepen wordt geworpen dat ge- sehiedt dus moedwillig en die sneeuw is ook verontreinigd door het vnil dat op de daken en in de goten vergaderd. Er is dus wel iets voor te zeggen, om diit de mensehen zelf tc laten opruimen. De heer Dees is het daarmede eensdie sneuw wordt dan moedwillig naar beneden geworpen het is cen gevolg van verriehte werkzaamheden. Met algeraeene stemmen wordt besloten sub d te handhaven. De Voorzitter: Het Dag. Best, is van meening dat sub e kan vervallen, daar reeds in c is bepaald, dat vuil, tengevolge van werkzaamheden op de straat achtergebleven, een uur na het eindigen van het werk moet verwijderd zijn. Waar het ruiinen van sekrefen om 6 uur moet geeindigd zijn, zouden de daarvan achtergebleven sporen om 7 uur moeten verwijderd wezen, in plaats van 8 uur, zooals hier was voorgesteld. Verschillende leden merken op dat het ledigen van beer- putten een meer bijzonder geval is en 't daarom niet onnut is dat het afzonderlijk wordt bepaald. Met algemeene stemmen op een na, die van den heer Van den Hoek, wordt tot het behouden van sub e besloten. Art. 3 luidt na de redactiewijzigingen door den Voorzitter en de wijzigingen door de leden voorgesteld, als volgt Art. 3. Hoofdbewoners van bewoonde, eigenaars, vrucht- gebruikers of administrateurs van onbewoonde perceelen, binnen de kom der gemeente, zijn verplicht a. te zorgen dat de openbare wegen en goten, welke langs hunne perceelen loopen elke week op den dag dat de vuilnis voor het laatst in die week wordt opgehaald, en vddr daf zulks geschiedt, worden schoongemaakt. Het verzamelde vuil van den weg en de modder uit de goten moeten op een hoop ter zijde van de goot worden bijeengebracht. b. Wanneer door Burg, en Weth. bij openbare kennis- geving wordt bevolen de openbare wegen te schrobben of te schuren ot de zich daarop bevindende modder, vuil, gras en onkruid weg te ruimen, binnen den daarvoor gestelden tijd aan die bevelen te voldoen. c. indien, tengevolge van werkzaamheden, door hen of op hun last verricht, vuilnis op den openbaren weg is achterge bleven, te zorgen, dat de weg binnen den tijd van edn uur na afloop dier werkzaamheden gereinigd is behoudens het bepaalde bij sub a van dit artikel. d. na het ruimen van sneeuw van daken of goten te zorgen dat die sneeuw binnen een uur na afloop der werkzaamheden van den openbaren weg verwijderd is e. na het ruimen van secreten te zorgen dat het gedeelte openbaren weg daartoe gebruikt, vddr acht ure des morgens is opgeveegd en gcschuurd. De VoorzitterIk stel voor om art. 4 aldus te lezen Art. 4. De in art. 3 a en b omschreven verp'ichtingen moeten worden opgevolgd voor perceelen, aan den openbaren weg gelegen, ter halve breedte van den weg. wanneer de weg aan twee zijden bebouwd is en ter breedte van zeven Meters, voor perceelen gelegen aan pleinen, markten, wegen die slechts aan eene zijde bebouwd zijn of kaden. Verschillende leden maken de opmerking den zin der nieuwe redactie niet te vatten. De heer VisserIk weet niet of a nog veel wijzigingen hebt, maar wanneer dit zoo is, wilde ik in overweging geven de behandeling der verordening uit te stellen om de leden gelegenheid te geven die wijzigingen ook te bestudeeren. Nu gaat het moeilijk om zoo in eens de voorgestelde om- schrijving van een en under te overzien en het vaststellen eener verordening is eene belangrijke zaak. De Voorzitter: De verdere wijzigingen die nog voorge steld zullen worden zijn van minder belang. De wijzigingen vinden hun oorsprong in rechtskundig advies dat we er over gekregen hebben. Overigens mecn ik dat de wijziging in art. 4 niet zoo ingewikkeld is, dat de leden er niet dadelijk over zouden kunnen beslissen. Z. h. s. wordt art. 4 goedgekeurd. De Voorzitter geeft in overweging in art. 5 in te lasschen dat verboden is het »moedwillig" storten van stoffen op den openbaren weg en »bij het vervoeren te laten vallen." te laten vervallen, aangezicn een voerman er toch weinig aan doen kan dat, b.v. bij 't vervoer van mest, zonder dat hij 't bemerkf, wat van zijn wagen valt. En vcrder er aan toe te voegen dat dit verbod niet geldt voor water waarmede de straten schoongemaakt worden, iets dat van zelf spreekt, maar volgens 't oorspronkelijke art. 4 niet zou mogen. De verschillende wijzigingen worden z. h. s. goedgekeurd, zoodat het art. aldus luidt; Art. 5. Het is verboden voorwerpen of stoffen, hoe ook genaamd, moedwillig op den openbaren weg, in de goten, in de gemeantehaven, openbare wateren, op de bermen van den weg of op gemeenlegronden te werpen of uit te storten. Dit verbod geldt niet ten opzichte van sneeuw, hagel en ijs, indien daken, golen of stoepen daarvan gereinigd worden, en van water indien stoepen of straren daarmee schoonge maakt worden. Art. 6 wordt van toepassing verklaart alleen op de kom der gemeente. Art. 7 wordt op voorstol van den Voorzitter aldus gewijzigd Het is verboden zonder vergunning van Bujg. en Weth. op andere uren dan tusschen 10 uur des namiddags en 6 ure des vooriniddags a. sekreten te ruimen. b. bchalve aan de daarvoor van gemeentewege aangewezen personen, sekreetvuil of andere stankverspreidende stoffen te plaatsen of te vervoeren (stalmest uitgezonderd). Wat het uur van aanvang van het z.g. »beeren" betreft, wordt door den Voorzitter medegedeeld dat de officieele karreman. volgens de voorwaarden van aanbesteding niet voor 11 ure 's avonds mag beginnen. De particulieren die het doen zijn daaraan niet gebonden. Als zijnde verder voldoende omschreven worden in sub a van art. 8 geschraptitonnen, kisten" en wordt aan 't slot van sub c bijgevoegd »stalmest uitgezonderd." Bij art. 10, sub a: «Het is verboden zonder vergunning van Burg, en Weth. voorwerpen op, in of onder den open baren weg, op dijkglooiingen, of in kelderingangen te plaatsen of te hebben" vraagt de heer Dees of dat ook toepasselijk is op de zijkanten der wegen buiten de kom, dcze zijn niet bepaald voor het verkeer bestemd. De Voorzitter is van meening dat de zijkanten ook wel degelijk tot den weg behooren. De heer DeesDan ben ik tegen de bepaling, want dan zou het niet meer mogelijk zijn om bij den arbeid op't land eene slede of kar op den zijkant van den weg te laten staan, hoewel dat geen bezwaar voor het verkeer oplevert. Wil men het behouden dan stel ik voor het alleen van toepassing te verklaren op het gedeelte van den openbaren weg voor het verkeer bestemd. De Voorzitter moet die inlassching ontraden. De heer Dees: Maar wat geeft het, als een woorwerp staat op een deel van den weg dat toch niet gebruikt wordt De Voorzitter: Als men b. v. voor een rijtuig moet uitwijken en er staat aan den kant van den weg een sled, dan kan deze zeer hinderlijk zijn. De heer Moes acht het onnoodig zoo'n voertuig op den kant van den weg te laten staan, men kan het, als men 't wil achterlaten, in de sloot laten zakken. De heer DeesDat kan niet altijd gedaan worden, als de sloot vol water staat, kan men er geen slee in laten zakken. De heer MoesAls de sloot vol water staat is het land in een toesiand dat men er niet in kan werken. De heer De KoeijerIk vindt het ook gevaarlijk om iets aan den kant van den weg te laten staan over dag g 'eft het niets, maar 's nachts is het zeer gevaarlijk en ik wil dan ook nooit hebben dat het bij mij gedaan wordt. Er wordt ook misbruik van gemaakt, ik zal nu maar geen naam noemen, maar ik ken iemand die onlangs een voer suikerbietcn langs den weg liet staan. De Voorzitter: Men moet er om denken heeren, dat de wetten gemaakt worden voor de kwaden, voor de onvilligen. De politie zal toch ook niet zoo kinderachtig zijn om op alles precies te letten en zal ook wel omstandigheden in aanmerking uemen. En inocht zij al streng te werk gaan, welnu, dan ben ik er nog, om hunne processen-verbaal tegen te houden of te veranderen. Er moet echter een bepaling zijn, want waar moeten wij heen, als ieder de vrijheid bezit om voor werpen langs de straten of wegen te plaatsen. De heer DeesVoor de kom wil ik aannemen dat het lastig is, maar aan de buitenwegen is er m. i. niets tegen en als het artikel blijft zooals het is, loop je, als je eens 't een of ander moet laten staan, gevaar van proces-verbaal te krijgen, De heer MoesIk ben het nu toch niet met u eens en ik ben er tegen dat er sleden langs den weg staan. De heer De KoeijerOver dag heb ik er niets tegen. De heer Moes: Ja. ook over dag. De wegen moeten vrijgehouden worden. Men kan zoo'n slee ook op een dam zetten. Men moet niet te veel de vrijheid der mensehen be- perken, maar men moet ook op de vrijheid van anderen letten, van de voetgangers b. v. Er zijn tijden dat men zoeken moet om een begaanbaar pad te vinden voor het passeeren van een weg en meestal de zijkanten nemen moet. Staan daar evenwel sleden, dan veroorzaken die veel hindernis. Verder moeten we ook rekenen op eene ruime toepassing der ver ordening. De heer DeesDaar mogen we niet te veel op rekenen. Een feit is't, dat het plaatsen van voorwerpeu langs den weg verboden wordt. De Voorzitter maakt er den heer Dees op attent, dat het alleen verboden wordt zonder vergunning van Burg, en Weth men kan dus toestemming vragen. De heer Wieland Mijn karretje staat ook des daags op de straat bij inijn winkel, bij anderen is dat ook zoo. Mag dat dan ook niet meer De Voorzitter: U kunt vergunning vragen aan Burg, en Weth. De heer Dees: Voor het door mij bedoelde geval kan geen vergunning gevraagd worden, tenzij men eene doorloopende vergunning wilde geven. Ik stel voor de bepaling alleen van toepassing te verklaren op de kom der gemeente. De heer De Koeijer verklaart nog het gevaarlijk te vinden als er 's nachts voorwerpen langs den weg blijven staan, waarop de heer Moes nogtnaals zegt er ook des daags tegen te zijn. De Voorzitter brengt in stemming of de redactie van het Dag. Best, al of niet zal behouden worden. Deze wordt met 8 tegen 3 stemmen verworpen. Voor behoud stemden de heeren Visser. Moes en Van den Hoek, -egen de heeren Harie, Wieland, Van der Hooft, De Koeijer, Grenu, Dees, Van de Velde en De Feijter. De Voorzitter: Hoe moeten wij 't dan nu omschrijven De heer Dees Zooals ik het heb voorgesteld, om t alleen te verbieden voor binnen de kom. De VoorzitterDat kan ik niet ondersteunen, maar de Raad moet het weten. In stemming gebracht wordt het voorstel van den heer Dees aangenomen met 10 tegen 1 stem, die van den heer Van den Hoek. Sub g wordt zoodanig gewijzigd dat op den walkant van de gemeente-haven wordt toegelaten het plaatsen van voor werpen die gelost zijn of bestemd om geiaden te worden, wanneer de voorwerpen er niet langer dan 24 uren blijven liggen. Art. 12 wordt alleen van toepassing verklaart op de kom der gemeente en het verbod van sehuren enz. op andere dagen en uren dan door Burg, en Weth. daarvoor zijn aan gewezen gegeven, behoudens het bepaalde bij art. 3a. De heer Grenu vraagt of dat verbod van schuren nietbe- zwarend is. Thans wordt dit meestal 's Vrijdags en 's Zater- dags gedaan. Als het nu evenwel op een dag moet gebeuren en men heeft een werkvrouw die het ook bij een ander moet doen, wat nu op verschillende dagen geschiedt, dan wordt het moeilijk. De Voorzitter Het is het voornemen om dat ook voortaan op die dagen te bepalen, maar het artikel heeft ten doel te voorkomen, dat men een heele week natte goten en straten heeft. Bij art. 14 en 15 merkt de Voorzitter op dat de daar ge- reglementeerde zaken ook reeds in de bouwverordening voor komen, doch niet zoo duidelijk omschreven als hier. Worden ze aangenomen dan zullen later die artt. uit de bouverordening moeten worden geschrapt. Sub b van art. 15 kan vervallen daar die bepaling reeds geregeld is bij art. 427 W. v S. Van art. 16, sub c wordt geschrapt »of bij vriezend weer water uit te storten," daar art. 5 daarin reeds voldoende voorziet. Art. 17 bevat bepalingen, geregeld bij art. 10 2de alinea en art. 40 en het onlangs gewijzigde art. 16 4de alinea der bouwverordening, doch de Voorzitter meent dat de hier aan- gegeven regeling de voorkeur verdient, aangezien dan de eigenaars vrijheid gelaten wordt zelf de wijze van afschutting te kiezen, terwijl volgens de bouwverordening Burg, en Weth. die kunnen voorschrijven. By aanneming zal de bouwver ordening dns ook op dit punt wijziging behoeven. Het art., ook van toepassing verklaard op de kom der ge meente, wordt goedgekeurd. Van art. 18 wordt sub b geschrapt, aangezien art. 10 a in de daar bedoelde gevallen reeds voorziet. Art 19 wordt besloten te lezen als volgtHet is verboden koeien, runderen, paarden, veulens, schapen, varkens of ganzen op den openbaren weg te laten loopen, zonder dat deze geleid, bewaakt of bestuurd worden. Art. 20 wordt goedgekeurd, nadat daarin is bepaald dat alleen zonder vergunning van den bestuurder" op een rijtuig klimmen verboden is. Daar eenige leden het te beperkend vinden om het oplaten van vliegers binnen de kom geheel te beperken, wordt art. 21 aldus gewijzigd: »Het is verboden binnen de kom der gemeente, op den openbaren weg, pleinen of markten uitge zonderd, vliegers op te laten." Art. 22 wordt als volgt gewijzigd Art. 22. Het is verboden, behalve door de daartoe van wege de gemeente aangestelde personen a. iets bij omroeping bekend te maken, of eenig stuk aan te plakken anders dan op eigen perceelen, tenzij eigenaar of rechthebbende daartoe vergunning heeft gegeven; b. eene aangep'akte bekendmaking te bekladden, onleesbaar te maken of ontijdig af te scheuren. Aan art. 23 stelt de heer Dees voor eene bepaling toe te voegen, waarbij het venten en muziekmaken langs de huizen aan niet ingezetenen wordt verboden, tenzij met toestemming van Burg, en Weth. De Voorzitter Wat dat muziekmaken betreft, dat is reeds geregeld en cen zaak van den Burgemeester. Verder zou het echter eon bepaling zijn in strijd met de Grondwet, die het recht van handeldrijven waarborgt. En hoe nuttig zoo'n bepaling ook zou zijn, omdat het doel er van alleen is het tegengaan van de vertnomde bedelarij men heeft er nog niets op kunnen vinden. In vele vergaderingen van burge- meesters en secretarissen is de zaak ter sprake gebracht, maar zonder resultaat. Men heeft ook al eens eene zoodanige verordening oogluikend laten doorgaan, maar bij overtreding en proces-verbaal deswege bleven veroordeelingen uit. Het eenige mlddel om de lui te weren is dusniet van hen koopen, hoewel dat dikwijls moeilijk is. De heer DeesSoms worden de mensehen gedwongen om te koopen. Enkele leden vinden het verbod van art. 26, om zich als besteller, pakjesdrager of wegwijzer aan te bieden, wel wat kras. De VoorzitterMen schijnt dit verkeerd te begrijpen. Men mag wel iemand vragen om die diensten te verrichten, maar ze mogen u hunne diensten niet opdringen, dat veroor- zaakt veel last. Verschillende leden beamen dit, en na deze toelichting, wordt het artikel goedgekeurd. In art. 28 wordt sub a, het"(verbod vau ongekleed op den openbaren weg loopen geschrapt, daar het W. van S. daarin voorziet. Aan art. 29, verbiedende het zwemmen in de gemeente- haven en de stadsgrachten, wordt toegevoegd dat het ook verboden is in het kanaal binnen^den afstand van 500 Meters van de sluizen. Deze toevoeging heeft ook ten doel hot zwemmen in de vluchthaven te verbieden. Art. 31 wordt vastgesteld als volgtHet is verboden op of aan den openbaren weg paarden, czels, hoornvee en varkens te laten dekken of bespringen. Art. 32 wordt toepasselijk verklaart op plaatsen aan den openbaren weg gelegen. Art. 34 wordt besloten te lezen als volgt: Het is ver boden op of aan den openbaren weg in de kom'der gemeente, te wateren anders dan in de daartoe bestemde bakken of aan een andere natuurlijke behoefte te voldoen. Volgeos de eerste redactie zou het geoorloofd zijn geweest in de waterbakken aan eene andere natuurlijke behoefte te voldoen, wat niet in de bedoeling ligt om dat toe te staan. (Wegens het gevorderde uur wordt de zitting thans geschorst. Het in de voortgezette vergadering behandelde7volgtJn ons volgend nummer.) 3 VLAG. NAAM. M'. Van en naar. Lading Voor Ter lenien 1 16 Eng. barge Geneste 350 Great Yarm. ijzer Eng. s.8. Ann Webster 2241 Londen stukg. I an Ter leuien 15 Eng. s.s. Nelljess 1402 Goole ledig idem Constautine 2180 New-Castle idea 16 idem Hailing 2199 Londen stukg. Eng3m.sch. Dashing Wave 471 Dublin phosph. t'uur Gent i 15 Eng. s.s. Ibis 3378 Manchester stukg. Noor. s.s. Avis 3040 Riga hout Eng. s.s. Sea Belle 2152 Londen stukg. Dnits. s.s. Gemma 2422 Sdrnoes hout 16 Eng. s.s. Abbotsford 2979 Leith stukg. Van (rlent I 15 Belg. s. s. Gabrielle 508 Ostende ledig Eng. s.s. Astrologer 2580 Goole stukg. idem Ralp Creyke 1944 Goole idem idem Isle of Duraey 2540 idem idem idem Sea Serpent 2553 Londen idem 16 idem Altona 1901 Goole dem Deens. s.s. Stjerneborg 3449 Blyth ledig Eng. s.s. Fulmar 3403 Liverpool stukg. idem Ibis 3378 ]Antwerpen idem Van Selzaete i 16 Eng. s.s. Alchymist 1079 Dieppe ledig Fra. brik Marie 578 JPort Lanay phosph. VAN HET De uren zijn aangegeven in spoortijd, de tusschen geplaatste cijfers geven den plaatstijd aan. Het kantoor is open voor den post- en telegraafdienst op werkdagen van 7,30 [7,50] vm. tot 8,30 [8,50] nm. op Zon- en feestdagen van 7,308,30 [7,50—8,50] vm., 12,30—1,30 en 6,30—7,30 [12,50—1,50 en 6,50—7,50] nm. Voor het behandelen van postwissels en quitantien alleen op werkdagen van 8,30 [8,50] vm. tot 2,30 [2,50] nm. Voor den dienst der Rijkspostspaarbank en de verzending van postpakketten op werkdagen van 7,30 [7,5' vm. tot 8,30 [8,50] nm. Daarenboven voor de spaarbank op Zon- en feestdagen van 7,308,30 [7,508,50] vm. LAATSTE BUSLICHTINGEN TEN KANTORE. 4,30 en 9,45 vm. en 1,25 nm. [4,50 en 10,05 vm. en 1,45 nm.] voor verzending naar geheel Nederland met uitzondering van ZeeuwschVlaanderen's oostelijk deel. 4,50 en 11,18 [6,10 en 11,38] vm. voor verzending naar Sluiskil, Sas van Gent, Philippine, Westdorpe en het buitenland. Bovendien voor verzending als hiervoren met uitzondering van Sluiskil te 4,17 [4,37] nm. 5,40 [6,vm. voor verzending naar Zeeuwsch-Vlaanderen's oostelijk deel met uitzondering der onder de hiervoren genoemde lichting begrepen plaatsen, Hoek, Overslag Koewacht en Zuiddorpe. 9,02 [9,20] vm. voor verzending naar Zeeuwsch-Vlaanderen's oostelijk deel met uitzondering van Hoek, Sluiskil. Sas, van Gent, Philippine en Westdorpe. 9,40 [10] vm. vertrek der bestelling in derichting van Driewegen. Spni enz. (Op de terngreis bestelling Zwaantje enz.) 9,40 [10,—] vm. en 4,55 [5,15] nm. voor verzending naar Hoek, 10,10 [10,30] vm. vertrek der buitcnbestelling naar de Nieuwe Neuzen-. Sluis-, Zevenaar-, Vlooswijk-, Goeschen- en Willemskerkepolders, Boerengat, Vingerling en aan de Westzijde van 't Kanaal. 5,18 [5,38] nm. voor verzending naar Zeeuwsch-Vlaanderen's oostelijk deel, met uitzondering van Sluiskil, Hoek, Sas van Gent, Philippine, Westdorpe, Zaamslag, Koewacht en Overslag. LICHTING DER HULPBUSSEN op werkdagen. Aan het Raadhuis 3,40 vm. spoortijd, 8,55 11,10 1,nm. 4,— Aan de Rosegkacht 8,45 vm. spoortijd, 11,— 3,50 nm. 9,5 Aan het Station 9,5 vm. spoortijd, 12,55 nm. 3,50 8,43 Op Zon- en feestdagen hebben de verzendingen en bus- lichtingen in den namiddag niet plaats. De bestelling der brievenpost begint op werkdagen te 7,8,30, 11,— vm., 2,15 en 7,30 nm. [7,20 8,50, ll,20vm. 2,35 en 7,50 nm.] op Zon-en feestdagen alleen te 9,30 [9,50] De bestelling van de pakketpost begint op werkdagen te 1),[11,20] vm. en 5,30 [5,50] nm„ op Zon- en feest dagen et 9,[9,20] vm. 4,vm. plaatstijd. 9,15 11,30 1,20 nm. 4,20 vm. 11,20 4,10 nm. 9,25 9,25 vm. 1,15 nm. 4,10 9,3 plaatstijd. plaatstijd. v. Ter N' uzen n. Gent it Sluisk 1 Slu'skil brug) n Philippine Sas van Gent ^omst (vertrek Selzaete (vertrek Aank. te Gi nt (kl. st.) te Gent (gr. st.) 1) Peze trein vertrelct des 5,35 5,43 5,45 5,49 5,59 6 00 6.03 6 20 6.56 7.10 8 35 8,42 8.45 8,50 8.58 8.59 9,04 9,10 9.46 9,58 1)12,03 12,12 12,15 12,20 12.28 12.29 12,34 12,49 5,18 5,21 5.24 5,28 5.36 5.37 5,42 5,52 Woensdags om 12,15. 1,80 6,38 8,05 8.12 8.15 8,20 8.30 8.31 8,36 8,50 9.23 9,34 v. Gent(gr st.)n.T.N. 5,24 8,20 *12,06 5,02 $6,33 t7,20 7,37 Gent (kl st.) Selzaete Ca'.nkomst (vertrek v. Sas van Gent Philippine Sluiskil (brug) Sluiskil 5,37 8,31 12,17 5,12 6,58 7.36 8,07 6,1,3 9,05 12,48 5.46 7,40 8,07 8 42 6,17 9,09 12,51 6,'0 8,12 8,12 6,29 9,21 1,08 6,15 8,32 8,32 6,37 9,30 1,1 1 6,05 8 41 8 41 6,41 9,34 1,14 6,35 8 46 8,46 6,45 9,36 1.17 6 40 8 53 8.58 Aank. te Ter Neuzen 6.51 9,43 1.25 6,50 9,9. 's Vrijdags vertrekt deze trein nit Gent nm 12 nur. Deze trein rijdt alleen op Zon- en feestdagen. t Deze trein rijdt niet op Zon- en feestdagen. CORRESPONDENTIE. v. Selzaefe n. Eccloo 6,18 9,08 12,53 5,51 8,5.3 Eecloo n. Selzaete 5,15 8.12 11,50 4,43 Selzaete n. Moerbeke en Lokercn 6.18 9.09 12,52 5,47 Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,31 7,14 12.05 3,44 Gent n. Brussel 7,19 10 50 I .37 6.53 9.44 Brussel n. Gent 7.01 9,18 2,38 6,01 6,29 Gent n. Ostende 8,22 10.52 4,05 9,43 Ostende n. Gent 6,05 10,50 8,31 5,18 8,25 v. Ter Neuzen 6,25 9.47 1,28 St. Nicolaas 7,42 11.29 2,45 Aank. te Gent (Waeg) 8,43 12,29 3,25 8,59 5,52 7,09 8,14 v. Ter Neuzen 6,25 9,47 1,28 5,52 Sluiskil 6,33 9,55 1,36 6.00 Axel 6,42 10,04 1,45 6,09 Kijkuit 6 50 10,12 1,58 6.17 Hulst 6,59 10,21 2,02 6,26 Clinge 7,15 10.37 2.18 6,42 St. Gilles 7,24 10,46 2.26 6,51 Aank. te St. Nicolaas 7,83 10,55 2.35 7.00 Vertr. 8,28 10,57 8 05 7,17 Aank. te Mechelen 9.22 11,53 4,04 8,16 v Mech. n. St. Nic. en T. Neuz.6,38 10,28 1,25 6,03 St. Nicol. n. Ter Neuzen 7,50 11,40 3,10 7.25 St. Gilles 8,— 11,50 3,20 7,36 Clinge 8,10 12.00 8,30 7.48 Hulst 8,82 12,22 3,50 8,10 Kijkuit 8.40 12,30 3,58 8,18 Axel 8,48 12,38 4,06 8,26 Sluiskil 8,57 12,47 4.14 8,35 Aank. te Ter Nenzen 9,05 12,55 4,22 8,48 Aank. Eekloo per spoor 7.12 9,49 1.50 6,46 Vertr. Eekloo ST. 7,17 9.50 4,29 6,58 9 Watervliet H. 8,06 10,39 5.17 7.51 9 IJzendijke 8,24 11,05 5,36 A 8,2o Aank. Schoondijke 8,47 11,35 6,— Vertr. Schoondijke 9,32 1,45 9,38 tl IJzendijke 10.30 2,06 7i 10 30 If Watervliet L 6.21 11,18 3,15 *T3 a 12,25 Aank. Eekloo u i k f 6 58 11,48 3,58 1,— Vertr. per spoor 8,12 11,50 4,43 4,43 Aank. Maldeghem per spoor 7,41 9,52 1,37 6.55 Vertr. 7,42 10,00 1,38 7,10 Aank. Draaibrng 8,32 11,- 2,34 8.06 Vertr. Schoondijke 9,30 11,50 8,20 8,52 Aank. Breskens 9,53 12,15 3,45 9,15 6,23 10,34 1,18 6.48 10,59 1,43 8,32 11,51 2,37 9,22 12,42 8,38 9,29 12,56 4.09 Vertr. Breskens Aank. Schoondijke Vertr. Draaibrug 6.13 Asnk. Maldeghem 7,11 Vertr. v per spoor 7,19 Vertr. Draaibrug 5,81 6.09 7,35 9,37 11,07 11,51 2,35 5,33 Aank. Sluis 5,48 6,26 7,52 9,54 11,24 12,08 2,48 5,48 Vertr. Sluis 5,51 6,29 8,10 10,43 11,29 2,18 5,06 7,48 Aank. Draaibrug 6,08 6,46 8,27 11,00 11,46 2,30 5,23 8,05 v. Ter Neuzen 12,03 5.13 Selzaete 12,52 5.47 Brussel 3,15 9,37 v. Brussel 5,86 10,18 Selzaete 9,09 12,51 a. Ter Neuzen 9,48 1,25 CORRESPONDENTIE (t). v. St. Niculaas n. Antwerpen 7,43 11,42 2,50 7,18 Antwerpen n. St. Nicolaas 6,49 10,36 2,04 6,16 St. Gilles n. Moerbeke 8,01 11,51 3.26 7,41 Moerbeke n. St. Gilles 6,43 9,54 1.15 6,14 Mechelen n. Brussel 9,28 11,54 8,20 Brussel n. Mechelen 6,02 9,41 5 36 Mechelen n. Leuven 9,25 1,23 4,14 10,19 Lenven n. Mechelen 5,44 10,01 12,10 5,32 (f) Deze uren geven de directe eorrespoDdentie van en naar Ter Neuzen aan. v. Vlissingen n. Roosendaal 6,53 9,15 1,07 3 40 *5,25 6,20 v. Roosendaal naar Vlissingen 6,50 *9,16 9,27 10,21 1,19 4,10 7.40 9,10 le en 2e kinase. v. Vlissingen, Remise: vm. 4,50 5,55 (alleen op werkd.) Van de Zeilmarkt8,00 9,30 11,00 11,45 am. 12,30 1,15 2,00 2,45 3,30 4.15 5,10 5,55 6,55 7,45 8,80 9,15 10,15. Middelbnrg: Naar de Zeilmarkt, Vlissingen: vm. 5,20 6,28 (alleei op werkd.) 8,45 10,15 11,50 nm. 12,35 1,20 2,05 2,50 3,35 4,20 5,15 6,00 7,00 7.5C 8,85 9,20 10,20 11,00. v Hulst n. Walsoorden: vm. 7,00 13,00 nm. 2.05 8,05 Walsoorden n. Hulst ongeveer 9,11,30 imu 3,15 6,15 Walsoorden u. Vlake: vm. 5,20 9,nm. 12,50 8,80 Vlake n. Walsoorden vm, 8,10 31 nm 2,16 5 15

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1899 | | pagina 6