Middelen van vervoer.
358»te ST AATSLOTERIJ.
Z E E T 1J I) 1 N (i E IM.
Van 24 tot en met 25 Aug.
a
Greenwich-t{jd.
Spoorweg Ter Veil/.enGent.
Eekloo naar Schoondijke.
Scbooudijke naar Eekloo.
Muldegkein-Druaibrug
f
Schooudijke-Breskeus
Breskens-Schoondijke
Draaibrug naar Sluis.
Draaibrug-Muldeglieni
Sluis naar Draaibrug.
Van Ter Neuzen over St. Nicolitas naar Genu
Spoorweg Ter Neuzen.Ueclieleu.
Ter Neuzen—Brussel over Lokeren.
Van 24 tot en met 25 Aug. werden langs de
Oostsluizen alhier 17 binnenvaartuigen op- en 14
afgeschut; door de Westsl. 4 op- en 4 afgeschut.
Spoorweg VlissiugenRoosendaul.
Stoomtram VlissingenMidJHkurg.
Spoorbootdienst Walzoordeu—Vlake.
Wageudienst HulstWalsoorden.
De VoorzitterIeder lid kan zich zelf overtuigen, door
inzage van het werk, of het vitterij is dan wel of er deug-
delijke aanmerkingen zijn gemaakt. Wij kunnon er zelf niet
over oordeelen, maar moeten het advies der Commissie van
Fabricage inwinnen en door hen zijn de aanmerkingen ge
maakt. De heer Van der Hooft had geene aanmerkingen,
de heer Visser heeft daarna eenige aanmerkingen gemaakt,
en daarna zijn aanmerkingen gemaakt door den heer Van den
Hoek. We kregen het werk terug met de slot-aanmerking
dat de begrooting getuigde van groote onbekwaamheid en
onverschilligheid. Het kan hem niets schelen.
De heer Wieland De bouwmeester zal wel slimmer zijn,
dan onverschillig te wezen over een tractement van 10OO
'sjaars. Je bent echter tegen hem te hard van leer getrok-
ken en er zal zoo nog meer voor den dag komen, maar daar
zal ik u niet voor helpen.
De VoorzitterWanneer het een ander betroffen had
zouden er wel stemmen opgegaan zijn omdat hij werk voor
particulieren verrichtte.
De heer De Koeijer Het zon alles beter gaan als de
bouwmeester door de voordeur was binnengekomen.
De Voorzitter Hij is onbekwaam, dat is alles.
De heer Wieland merkt op dat wat de kwestie van het
privaat op het riool betreft, dit een ieder zou kuunen over-
komen, daar, naar hij meent, de ligging der riolen niet
juist bekend is, er is al zoolang gevraagd om een kaart daar-
van te maken, naar hij meent zonder resnltaat.
De Voorzitter zegt dat die kaart er thans is.
De heer Van den HoekIn dit geval was de ligging van
het riool goed bekend, want het stond ook op de teekening.
De heer Van der Moer vraagt of de bouwmeester moet
zorgen voor de opgaven voor de begrooting.
De VoorzitterNatuurlijk.
De heer VisserEr zou toch geen bezwaar tegen zijn
dat hij zich door iemand liet helpen 1
De Voorzitter: Ik vraag er niet naar hoe hij aan zijn
begrooting komt, en dit is hem ook gezegd als 't maar
in orde is.
De heer MoesHet is nu toch het eerste jaar dat hij
hier werkzaam is en al ontbreekt er nu eens wat aan, dan
zou men hem toch wel een jaar mogen gunnen om er zich
in te werken.
De Voorzitter wijst er op dat de aanmerkingen niet van
eene zijde komen. De heer Van der Hooft had geene aan
merkingen, maar de heer Visser had er toch ook.
De heer Moes gelooft niet dat de bouwmeester er onver
schillig onder ismaar hij is hier van eerst af niet goed
ontvangen.
De Voorzitter weerspreekt dit.
De heer Van der Hooft verklaart dat zijn zoon onheusch
is ontvangen, waaraan de heer De Koeijer toevoegt dat de
heer Van IJsselsteijn er al ongunstig over gesproken had
vddr deze hier was.
De heer MoesEr is hem een grief van gemaakt dat hij
een teekening voor een ander had gemaakt, maar er is toch
niets tegen dat hij buiten zijn dienstlijd werk voor een ander
doet 1
De VoorzitterHij is altijd in dienst en heeft geen be-
paalde diensturen.
De heer De Koeijer's Nachts is hij toch wel vrij om
wat voor een ander te doen
De heer MoesAls het nu uitvoering van een werk was
geweest, maar het betrof toch maar een teekening maken.
De VoorzitterHij heeft ook de aanwijs gedaan aan de
gegadigden en toen heb ik hern gewaarschuwd dat hij on-
voorzichtig handelde, door zonder vergunning van den Raad
zoo iets te doen.
De heer Moes wist dat niet, maar met een berisping had
het toch wegens dat feit wel kunnen volstaan.
De VoorzitterOm bij de zaak te blijvenhet Dag.
Best, kan de zaken zoo niet in orde houden.
De heeren Moes en Wieland Die zijn nooit in orde
geweest
De heer Wieland Ik heb het meermalen beweerd, en doe
het nog, dat geen lid van den Raad met den juisten toestand
der zaken op de hoogte is, wat betreft het besteden der
ontvangsten.
De heer Moes: Van der Hooft had toch ter wille van
zijn zoon moeten zorgen dat de zaak in orde kwam.
De heer Visser meent dat men wel zou kunnen volstaan
met een bedrag voor onderhoud uit te trekken, de omschrijving
daarvan veranderd toch.
De heer Van der HooftDat gebeurt ieder jaar.
De heer Van der Moer noemt dit toch een slechte toestand.
De heer Visser verklaart dat de Commissie van Fabricage
vroeger de begrooting der werken ook niet nazag vddr de
aanbieding der begrooting.
De heer Van der Moer meent dat eerst het ontwerp door
den bouwmeester moet worden opgemaakt en dat dit daarna
bij de Commissie moet komen om te worden nagezien.
De Voorzitter stemt dit toe. Maar de Commissie moet
het ontwerp niet maken en zij heeft tot nu toe nog alles
gedaan.
De heer Wieland merkt naar aanleiding daarvan op, dat
men op die verleende hulp zooveel nadruk niet leggen moet,
daar toch ook een deskundige als de heer Dijkstra verkluarde
er niet uit wijs te kunnen hoe de rekeningen van het onder
houd van het vorig jaar moesten worden opgemaakt.
De heer Visser Het ware beter geweest als de Commissie
het werk eens had kunnen nagaan alvorens de begrooting
werd ingediend, dan zou het wel in orde komen.
De heer Van der MoerDat zijn dan toch maar doekjes
voor 't bloeden. Hij moet het kennen, alleen, zelfstandig,
zonder hulp en het is treurig als hij dat niet kan. Daar
kan ik echter niet over oordeslen, dat moeten de deskundigen
maar uitmaken.
De heer Moes Het wordt den bouwmeester met ge-
makkelijk gemaakt.
De Voorzitter kan onder eede verklaren dat deze met be
moeilijkt wordthet is echter lastig om steeds broddelwerk
in handen te krijgen.
De heer Wieland: vooral als je daar niet aan gewoon bent.
De heer Van den HoekDe administratie van den heer
heer Bertel was behoorlijk in orde, maar over het uitgevoerde
werk bezat hij geregeld bijgehouden aanteekeningen, die voor
hem zelf zeer duidelijk waren, hoewel een vreemde daar niets
van kon maken. Nu is er voor gezorgd dat zoo iets niet meer
kan, daar met September maand- en weekrapporten worden
ingevoerd.
De heer Wieland dacht dat oefening kunst kweekte en dat,
al deugde het werk van den bouwmeester in het eerst nu
niet heelemaal, dat zijn vader het dan toch wel in orde zou
brengen. Maar zegt hij tot den heer Van der Hooft
als je dat ook niet kunt, dan moet ik zeggen dat je er een
klein beetje van weet, hoewel je in het vak bent grys geworden.
De heer Moes heeft de zoon van den heer Van der Hooft
ook gestemd omdat hij er op rekende dat, wanneer er al eens
iets haperde, de vader het dan wel zou klaar maken.
De heer Van den Hoek antwoordt de vorige sprekers dat
het nog een groot verschil is een werk uitvoersn naar een
gemaakt plan, of een plan ontwerpen.
De heer De Koeijer meent dat het zdd erg niet is als men
de zaak voorstelt. Op ieders werk kunnen aanmerkingen
gemaakt worden. T
De Voorzitter Maar ziet het dan zelf na heeren. in
bijna iedere vermenigvuldiging zijn fouten te ontdekken, wat
bewijst dat het werk zonder eenige attentie is verricht.
De heer Moes Als dat het geval is, is het nonchanlance,
want dat zal mij niet gebeuren, 'tmag eens een enkel fontje
zijn, maar rekenen is toch zoo geen kunst.
De Voorzitter En die cijfers allemaal napluizen, dat is
nbch ons werk, nbch dat der Commissie. We geven toch
zoo maar niet voor niets een salaris van 1000.
De heer Moes moet verklaren dat zdd iets niet deugt.
De Voorzitter Nu is de heer Wieland misschien wat
kalmer. maar ik geloof dat het hem toch ook wel zou gaan
vervelen om alle stukken die ontvangen worden steeds te
moeten terugzenden.
De heer Wieland Ik geloof dat u al warm was voor hy
hier was en dat, waar u vroeger liep over balken, nu struikelt
over tarwestroo.
De Voorzitter Over die tijd kan ik met oordeslen, daar
ik toen niet de eer had wethouder te zyn toen ik dit ben
geworden was de heer Bertel reeds ongesteld, en werd deze
natuurlijk wat ontzien.
De heer Van der Moer kan niet begrijpen waar nu in eens
al die klachten omtrent den vorigen bouwmeester van daan
komen. Vroeger hoorde men daar niets van.
De heer Van den Hoek herhaalt dat dit alleen zat in de
aanteekeningen waaruit alleen hij zelf kon wijs worden. Het
overige was behoorlijk in orde.
De heer Wieland Het is toch ook voorgekomen dat deze
een hek ontwierp dat door u werd voorgesteld niet te plaat sen
De heer Van den HoekDat is wat anders. Dat betrof
de vraag of het al of niet zou gemaakt worden, dat is hier de
zank niet.
De heer Moes begrijpt het zoo, dat de bouwmeester alles
moet nagaan en opteekenen en dat de commissie dit moet
controleer en.
De heer VisserZoo gebeurt het, maar het ontbrak nu aan
den tijd om het te doen.
De heer Van der MoerDat is nu alles de vraag eigenlijk
niet, maar welof hy berekend is voor zijn betrekking.
De heer WielandHet is nu toch de eerste maal, dan kan
men dat toch zoo streng niet vorderen?
De heer Van der MoerStrikt genomen ja, maar daar zou
ik nu daarom ook nog niets van zeggen.
De heer Wieland Het komt mij voor dat de bouwmeester
vliegt waar hij moest loopen.
De Van der MoerJs, ik zal alles nu maar niet zeggen,
waar zijn vader er hier bij zit. Bij mij is er van geen tegen-
zin sprake ik ben volkomen neutraal. Maar als nu 't Dag.
Best, en leden van de Commissie van Fabricage ons verzekeren
dat de functionaris onbekwaam is, mogen we dan daar zoo
maar overheen stappen
De heer Moes meent dat de tijd om daarover ts beslissen
nog niet gekomen is.
De heer Wieland verlaat de vergadering.
De Voorzitter deelt mede dat reeds vddr 2 maanden de
opdracht is gegeven de begrooting van het onderhoud op te
maken. Deze is 14 dagen geleden pas ontvangen dat toont
toch geen ambitie. De Commissie had geen vergadering meer,
waarop de begrooting werd gesteld in handen van den heer
Van der Hooft. Toen deze verklaarde er geen aanmerkingen op
te hebben is aan de heeren Visser en Van den Hoek gevraagd
of ze ook wildeu onderteekenen dat het goed was, wat die heeren
niet wilden.
De heer Van den Hoek noemt dit nogal natuurlijk, Vrijdags,
heeft de heer Visser het gehad en 's Maandagsmorgens heeft
hij tpreker het ontvangen, waarop hij het nog's avonds
ter secretarie heeft hezorgder is dus niet mee getalmd.
Hij zou de onvoorziene uitgaven maar met 500 willen ver-
hoogen.
De Voorzitter merkt op dat de commissie die de rekeningen
nazag nu juist heeft verzocht bij de punten te blijven, maar
dan zou men weer hetaelfde mengelmoes krijgen.
Daar hij de vergadering zal moeten verlaten vraagt de hear
Moes om even te spreken ovsr den marktdag. waarvan het
wenschelijk was deze wegens de kroningsfeesten te verzetten,
In overleg met den heer De Feijter stelt hij voor de eerst-
volgende marktdngen te bepalen op Dinsdag 80 Aug. en
Donderdag 8 Sept.
Dit wordt met algemeene stemmen goedgevonden.
Daarna terugkomende op de begroolingskwestie en besprekende
wat te doen staat om de begtooting alsnog op tijd in dsn
vorm te kunnen aanbieden, stellen de leden der Commissie van
Fabricage zich beschikbaar om ten spoedigste de werken na te
zien, opdat de kwestie aangaande het onderhoud in orde kan
komen, en wordt besloten dan a. s. Dinsdag nogmaals te
vergaderen.
De heer Moes verlaat de vergadering.
(1. Reclames hoofdelijken omslag.
Worden aangehouden tot Dinsdag a. s. wegens het gering
aantal nog aanwezige leden.
7. Ingekomen stukken.
De Voorzitter deelt mede dat met den waterstaat it onder-
handeld over den afrit naar de Grenulaan. er zijn nu drie
plannen gemaakt: een voor verharding met macadam, een met
quenastkeien en een met greskeien.
De laatste zijn de duurste, maar komen Burg, en Weth. het
beste voor, daar ook besloten is den oprit aan het Vlooswijk
met greskeien te beatraten. Verder zouden zy nog willen ver-
zoeken, met 'toog op de veiligheid, vddr de woningen van
ilameriinck een hekje te plaatsen.
De heer De Feljter zou liever macadam zien aangebracht.
De Voorzitter merkt op dat dit nogal veel aan onderhoud
zal kosten, waartegen de heer De Feijter aanvoert dat het
voorkomen van ongelukken toch ook wat waard is en met
steenen it een oprit altijd gevaarlijk.
Enkele leden merken op dat deze zacht glooiiend zal zyn.
Nadat de heer De Feijter nog heeft te kennen gegeven, dat
hij niet wist dat er reeds besloten was de oprit aan de VIoob-
wijkstraat met greskeien te bestraten, wat andere leden verklaren
te zijn geschied, wordt het voorstel van het Dag. Best., be-
strating met greskeien en plaatsing van een hekje aangenomen
met 6 tegen 3 stemmen.
Voor stemden de heeren Visser, Van der Hooft, Grenu, Van
den Hoek, Dees, Harte en Van IJsselsteijn, tegen de heeren
De Koeijer, Van der Moer en De Feijter.
De Voorzitter brengt in behandeling de aanvraag van A
Tholens Danz. om een stukje grond achter het erf zijner
woning. In de oorspronlijka aanvraag is eene wijzigiDg ge-
bracht en thans luidt het advies der commissie van Fabricage
om het verzoek in te willigen.
Bij bespreking blijkt dat het toestaan van het verzoek
door den voorgenomen bouw belemmeren zal een daar aan
de straat bestaanden uitgang en licht zal ontnemen aan het
kantoor van den Rijks ontvangar. De heer Visser acht even-
wel geen gemeentebelang geschaadt, terwijl de heer an der
Hooft verklaart dat hy liever het verzoek niet zou inwilligen.
Na eenige opmerkingen wordt met 8 tegen 1 stem, die
van den heer Van der Hooft, besloten den grond aan den
publieken dienst te onttrekken en aan adressant in erfpacht
uit te geven volgens den daar betaalden prijs en den gewonen
termijn.
Naar aanleiding van eene opmerking dat belanghebbenden
bezwaren knnnen in brengen nadat het voornemen tot ont-
trekking aan den publieken dienst is afgekondigd, zegt de
heer Van der Moer, na inzage der gemeentewet dat die af-
kondiging niet vereischt wordt door de wet, maar alleen als
wenschelijk is aanbevolen.
De Voorzitter merkt op dat het hier steeds plaats heeft
De heer Harte verlaat de vergadering.
Ingekomen is een adres van de wed. P. de Vos, in leven
stadswerkbaas, waarin zij te kennen geeft, door het overlijden
van haren man, die meer dan 40 jaren de gemeente heeft
gediend tegen een loon waarvan het hem onmogelijk was iets
na te laten. den noodigen steun voor levensonderhoud te
missen, welk gemis steeds meer en meer door haar wordt
gevoeld, waarom zij zich tot den Raad wendt, met verzoek
haar eenig pensioen te verleenen.
Dit adres, eerst kort geleden ingekomen, wordt aangehouden,
evenals het adres van Joz. Michielsen, die zich beklaagt over
den verpestenden stank van een voor zyn hotel gelegen
zinkput en een urinoir, waardoor het hem bij gelegenheden
dat er wat op de Markt te doen is, onmogelijk is personen
te ontvangen op zijn thans vernieuwd trottoir, of zijn zaal te
ventileeren. Hij verzoekt in den toestand voorziening te
treffen.
Bij de omvraag vestigt de heer Visser er de aandacht op
dat van omliggende plaatsen in de couranten noteeringen
van de graanmarkten worden opgenomen.
Hier in Ter Neuzen wordt toch ook nog al wat verhandeld
waarom hij zou wenschen dat de uitgevers der alhier ver-
schijnende bladen verzocht werden van Ter Neuzen ook eene
noteering op te nemen.
De Voorzitter wil daarover wel met de uitgevers spreken,
ofschoon hij meent dat het verzoek nu voldoende ter hunner
kennis zal komen.
De heer Van den Hoek herinnert dat reeds 2 jaar geleden
door de gemeente 100 werd toegestaan voor het maken
van twee privaten op het spoorwegterrein ten behoeve van
de werkliedendeze zijn echter nog steeds niet verrezen,
Kan de Voorzitter daarvan soms de reden opgeven
De Voorzitter vermoedt dat dit zyn oorzaak vindt in de
ruzie tusschen de twee maatschappijen. MechelenTer Neuzen
wil het wel doen, maar GentTer Neuzen wil er niet in
betalen. De zaak is echter al in behandeling bij den Raad
van Toezicht op de spoorwegen en zal toch wel tot een
beslissing worden gebracht.
De heer Van den Hoek wijst er op dat de tegenwoordige
toestand toch onhoudbaar is en vraagt of het Dag. Best,
geene bevoegdheid bezit om daartegen maatregelen te nemen.
De Voorzitter gelooft het niet, omdat het bestaande privaat
niet aan den openbaren weg ligt.
Eenige leden zijn van meening dat het daar wel openbare
weg is en waar de Voorzitter zegt dat die weg dan toch opgeheven
wordt merkt de heer De Koeijer op dat het voetpad toch is
blijven bestaan op den legger, en alleen de rijweg is verval-
len, want andere leden toestemmen.
De heer Van der Moer is van meening dat de toegestane
subsidie maar zou moeten worden ingetrokken als men niet
spoedig tot het bouwen der privaten overging.
Daarna wordt de vergadering gesloten.
Trekking van Woensdag 24 Augustus.
4de klasse. 3de lijst.
Prijzen van f 100 en daarboven.
No. 14886 2000.
No- 2508 11004 20107 400.
No. 16825 19207 200.
No. 3823 6807 6821 14584 15714 16823 100.
Prijzen van f 65.
86 2505 4432 6797 9205 11689 14458 17048 18893
9259 11691 14526 17084 18984
9360 11749 14528 17124 19154
9368 11754 14530 17192 19159
9489 11785 14538 17286 19171
9498 11834 14553 17296 19191
9513 11862 14594 17307 19194
9646 11891 14680 17324 19195
9717 11917 14761 17335 19235
9731 11926 17463 17342 19266
9887 12000 14780 17355 19339
9971 12018 14807 17509 19342
826 2911 4935 7358 10154 12079 14808 17526 19370
893 2998 4954 7402 10236 12086 14874 17544 19421
897 3066 5047 7439 10237 12213 15040 17557 19473
980 3075 5079 7513 10238 12242 15056 17587 19476
997 3076 5210 7599 10265 12318 15144 17664 19484
1010 8153 5265 7620 10334 12340 15164 17681 19562
1042 3157 5387 7682 10346 12472 15173 18047 19664
1054 3214 5396 7685 10433 12551 15295 18059 19667
1172 3224 5513 7752 10448 12832 15328 18072 19699
1353 3253 5521 7793 10451 12900 15387 18081 19700
1372 3302 5531 7834 10481 12978 15448 18092 19731
1374 3430 5622 7854 10522 12991 15469 18096 19735
1619 3454 5629 7862 10540 13016 15645 18098 19866
1744 3488 5698 7866 10635 13029 15765 18194 19869
1775 3491 5701 7888 10723 13089 15769 18240 19943
1785 3495 5778 7953 10779 13267 15786 18294 19945
1811 3529 5797 8946 10808 13284 15819 18304 20000
1813 3538 5821 8054 10873 13285 15875 18326 20083
1839 3544 5853 8086 10878 13328 15883 18328 20125
1857 3571 5950 8141 11021 13410 15892 18357 20193
1958 3574 5998 8202 11066 13416 15919 18378 20242
1994 3669 6008 8252 11099 13470 16076 18401 20299
2036 3673 6020 8261 11186 13478 16146 18432 20360
2085 3733 6026 8368 11225 13540 16148 18436 20390
2121 3767 6087 8388 11247 13564 16187 18473 20409
2131 3785 6107 8415 11250 13636 16189 18562 22446
2160 3848 6140 8419 11263 13659 16193 18593 20509
2166 3872 6175 8509 11277 13317 16197 18609 20674
2181 3894 6217 8535 11313 13859 16204 18637 20693
2209 8995 6888 8581 11359 13877 16242 18640 20708
2282 4014 6422 8602 11395 13902 16347 18642 20737
2288 4020 6463 8694 11397 13916 16372 18665 20772
2304 4095 6472 8789 11449 13917 16439 18717 20816
2335 4108 6483 8833 11463 13918 16561 18722 50827
2370 4141 6541 8866 11477 13922 16562 18753 20865
2385 4222 6577 8886 11496 13978 16628 18794 20868
2398 4252 6618 8906 11504 14086 16646 18830 20903
2403 4260 6619 8963 11505 14118 16697 18849 20908
2424 4331 6632 9000 11546 14172 16760 18855 20943
2425 4396 6717 9067 11560 14267 16777 18869 20944
2431 4400 6726 9109 11588 14322 16810 18877 209,6
2441 4407 6767 9122 11688 14367 16971 18890
2480 4409 14370
108 2564 4471 6985
320 2638 4486 7000
426 2639 4555 7084
488 2657 4591 7146
489 2709 4594 7147
544 2776 4636 7155
569 2810 4676 7262
602 2817 4759 7296
638 2840 4797 7318
651 2870 4873 7327
728 2883 4876 7341
Trekking van Donderdag 25 Augustus.
4de klasse. 4de lijst.
Pryzen van f 100 en daarboven.
No. 1328 1000.
No. 4529 en 19609 100.
Prijzen van f 65.
365 1997 4587 6302 7789 9765 12386 16165 18707
436 2649 5052 6563 7924 9807 12506 16254 18933
517 2958 5087 6852 7996 10130 12721 16273 19333
542 3370 5306 6883 8185 10716 13204 16276 19616
859 3424 5638 6904 8407 10784 14028 16860 19706
1020 8581 5672 6934 8848 10898 14058 17195 20052
1246 3631 5773 7125 8884 11038 15101 18085 20715
1337 3729 5891 7169 9156 19166 15168 18183 20759
1453 3938 6069 7534 9359 11525 15902 18537 20841
1560 4093 6163 7549 9402 11921 15912 18683 20922
1562 4158 6169 7703 9700 12380 15985
VLAG.
24
Eng. i.s.
Eng.3m.sch-
25
Eng. s.s.
idem
24
Eng. s.s.
24
Zweed. bark
Eng. s.s.
idem
25
idem
Deens. s.s.
idem
Eng. s.s.
idem
24
Eng. s.s.
Deens. s.s.
idem
Eng. s.s.
25
idem
idem
idem
Duits 8. .s.
Noor. s.s.
NAAM.
M5.
Van en naar.
Voor Ter Seuien t
Abbotsford
Creik Fisher
Hailing
Timandra
2979
407
2199
3559
Leith
Belfast
Londen
Riga
Von Ter Weazen s
Ann Webster 1 2241 I Londen
Voor (dent I
3546
2658
1364
Aurora 1675
Ptarmigan 3492
Sea Gull 2100
Warkworth 1862
Rolf 3110
Commerzienrath
Boeckel
Don
Dynamo
Von Went s
Aire 1763
Nautik 3060
Amalienborg 3803
Spindrift 2003
Calder 1992
Whimbrel 2514
Ptarmigan 3492
Mlawka 2152
Fridthjof 2639
Cape Cross
Manchester
Londen
New-Castle
Libau
St. Peterburg
Goole
Hull
Goole
Methil
Grimsby
Londen
Goole
Duinkerken
Antwerpen
Hull
Grantou
8,37 1)12,08
8,46 12,12
Lading.
Ter Nenzen n. Gent
Sluiskil
Sluiskil (brug)
Philippine
Sas van Gent
Selzaete (aankom"'
selzaete Jvertr(.k 2)3 20
Aank. te Gent (kl. st. 6,10
te Gent (gr. st.) 6,25
1) Deze trein vertrekt des Woensdags om 12,15.
2) 's Vrijdugs alleen.
hout
•tukg.
idem
stukg.
ledig
idem
stukg.
idem
idem
idem
ledig
idem
5,35
5,41
5,43
5,49
6,00
6,08
6,20
6,56
7,10
8,48
8,52
9,01
9,05
9,10
9,46
9,58
12,15
12,20
12,29
12,84
12,49
5,18
5,21
5,24
5,28
5,37
5,42
5,52
1,30 6,38
8,05
8,1$
8,15
8,20
8,81
8,88
8,50
9,23
9,84
v Gent (gr.st.)n.TerNeuzen 5,24 8,20 2)10,10*12,06 5,02 7,67
Gent (kl. st.)
Sas van Gent
Philippine
v. Sluiskil (brug)
Sluiskil
Aank. te Tor Neuzen
5,87 8,81
6,13 9,05
6,17 9,09
6,29 9,21
6,37 9,30
6,41 9,34
6,45 9,86
6,51 9,43
10.40
11,85
12,17 5,11 8,06
12,48 5,46 3,42
12,51 6,00 8,55
1,03 6,15 9,10
1,11 6,28 9,18
1,14 6,84 9,28
1,17 6,40 9,27
1,25 6,50 9,35
's Vrijdags vertrekt deze trein uit Gent om 12 aur.
2) 's Vrijdags alleen.
CORRESPONDENTIE (t).
Selzaete n. Eecloo 6,18 9,08 12,53 5,51 8,53
Eecloo n. Selzaete 5,15 8,08 11,50 4,43 7,46
Selzaete n. Moerbeke en I.okeren 6,18 9,09 12,52 5,47 8,58
Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,31 7,14 12,05 3,44 8,08
Gent n. Brussel 7,19 8,39 9,21 10,53 12,09 1,37 3,44 4,36
6,58 9,42
v. Brussel n. Gent 7,00 9,16 2,88 6,08
Gent a. Ostende 8,22 8,24 10,49 1,03 3,55 4,05 7,10
Ostende n. Gent 5.01 6,05 8,53 10,51,36 2,29 5,180
Aank.
Vertr.
Aank.
Eekloo per spoor
7,12
9,49
1,50
6,46
Eekloo ST.
7,15
9,53
4,36
7,80
Watervliet H.
8,04
10,40
5,25
8,21
IJzendijke
8,22
11,10
5,46
A 8,40
Schoondijke
8,43
11,3/
6,10
Vertr. Schoondijke
IJzendyke
Watervliet L
Aank. Eekloo
Vertr. per spoor
Maldeghem per spoor
9,30
1,45
4,45
5,95
10,46
2,25
5,86
6,09
11,12
2,56
6,05
6,45
11,43
8,30
6,42
8,08
11,50
4,48
7,46
Aank.
Vertr.
Aank.
Vertr.
Aank.
11,48
Draaibrng
Schoondijke
Breskens
7.41
7.42
8,32
9,80
9,53
1,37
1,88
2,31
3,20
3,45
7,50
7,55
8,57
9,43
10,08
Vertr. Breskens
Aank. Schoondijke
Vertr. Draaibrug
Aank. Maldeghem
Vertr. per sp.or
Vertr. Draaibrug
Aank. Sluis
6,23
6,48
6.13 7,35
7,U 9,22
7,19 9,29
9,82 11,51 2,32
9,48 12,08 2,47
10,34 1,18 4,16
10,59 1,43 4,40
11,46 2,37 5,23
12,42 3,38 6,25
12,56 4,09 6,33
5,28
6.44
9,25
9,08
11,24
11,46
2,10
2,27
5,06
5,23
Vertr. Sluis 5,51 8,10
Aank. Draaibrug 6,08 8,27
6,25
7,45
8,40
8,45
9,0,
9.47
11,27
12,22
1,28
2,39
3,19
v, Ter Neuzen
St. Nicolaaa
Aank. te Gent (Waes)
6,25
6,33
6,42
5,52
7.13
8,12
v. Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit 6,50
Hulst 6,59
Clinge 7,15
Aank. te St. Nieolaas 7,88
Vertr8,28
Aank. te Mechelen 9,24
9,47
9,55
10,04
10,12
10,21
10,37
10,55
10,57
11,53
t) Deze trein rijdt alleen des Zondags.
1,28
1,36
1,45
1,53
2,02
2,18
2.35
3 05
4,04
5,52
6,02
6,09
6.17
6,26
6,42
7.00
7,17
8,16
Mech. n. St. Nic. en T. Neuz.6,38 10,28 1,25
St. Nicol. n. Ter Neuzen 7,50 11,40 3,10
Clinge 8,10 12,00 3,30
Hulst 8,82 12,22 3,50
Kiikuit 8.40 12,30 4,00
Axel 8,48 12,38 4,13
Sluiskil 8,57 12,47 4,22
Aank. te Ter Neuzen 9,05 12,55 4,10
t)8,20
8.34
8,48
9,04
9.17
9,19
10,05
8
6,0
7,02
7,48
8,10
8.18
8,23
8.35
8,43
v. Ter Neuzen 1203 5.13
Selzaete 12,52 5,47
.Brussel 3,15 9,86
v. Brussel
Selzaete
a. Ter Neuzen
5,37
9,00
9,48
10,18 6,36
12,54 8,54
1,25 9,86
CORRESPONDENTIE
stukg.
landb.zout
stukg.
hout
stukg.
guano
stukg.
idem
idem
hout vl.
v. St. Nieolaas n. Antwerpen 7,42 11,35 2'55 7,10 8,26
Antwerpen n St. Nieolaas 6,57 9,04 i0,89 12,31 6,25
St. GiUes n. Moerbeke 8,01 11,51 3,26 7,41
Moerbeke n. St. GiUes 6,43 9,48 1,15 6,14
Mechelen n. Brussel 9,28 11,55 4,15 8,27 1.28
r Brussel n. Mecheleu 6,10 9,42 12,44 5.86
Mechelen n. Leuven 9,26 1,23 1,26 4,14 10,16
Leuven n. Mechelen 5.44 9,37 12,10 5,32
(f) Deze uren geven de directe eorrespoodentie van en naar
Ter Neuzen aan.
r Vlissingen n. Roosendail 6,53 9,15 1,07 3,40 *5,25 5,83
6,34
r Roosendaal naar Vlissingen 6,50 9,16 9,27 1,10 4,10
7,40 9,10
le en 2e klasse.
■tadntijd.
.A Vlissingen, Remise: vm, 4,50 5,55 (alleen op werkd.) Vis
de Zeilmarkt7,45 9,15 11,00 11,45 nm. 12,30 1,15
2,00 2,45 3,30 4.15 5,10 5,55 6,55 7,45 8,30
9,15 10,15
Middelburg: Naar de Zeilmarkt, Vlissingen: vm. 5,20 6,28
(allaei op werkd.) 8,30 10,05 11,SO nin. 12,35 1,20
2,05 2,50 3,85 4,20 5,15 6,00 7,00 7,50 8,85 9,20
10,20 11,00.
v. Walsoorden n. Vlake: vm. 4,50 8,50 nm. 12,45 3,35
Vlake n. Walsoorden vm. 8,01 10,30 nm. 2,15 5,15
v. Hulst n. Walsoorden: vm. 7,00 11,00 nm. 2.05 8,05
Walsoorden n. Hulst ougeveer 8 45 11,30 am. 3,15 6,15