Middelen van vervoer. 358»te ST AATSLOTERIJ. Z E E T 1J I) 1 N (i E IM. Van 24 tot en met 25 Aug. a Greenwich-t{jd. Spoorweg Ter Veil/.enGent. Eekloo naar Schoondijke. Scbooudijke naar Eekloo. Muldegkein-Druaibrug f Schooudijke-Breskeus Breskens-Schoondijke Draaibrug naar Sluis. Draaibrug-Muldeglieni Sluis naar Draaibrug. Van Ter Neuzen over St. Nicolitas naar Genu Spoorweg Ter Neuzen.Ueclieleu. Ter Neuzen—Brussel over Lokeren. Van 24 tot en met 25 Aug. werden langs de Oostsluizen alhier 17 binnenvaartuigen op- en 14 afgeschut; door de Westsl. 4 op- en 4 afgeschut. Spoorweg VlissiugenRoosendaul. Stoomtram VlissingenMidJHkurg. Spoorbootdienst Walzoordeu—Vlake. Wageudienst HulstWalsoorden. De VoorzitterIeder lid kan zich zelf overtuigen, door inzage van het werk, of het vitterij is dan wel of er deug- delijke aanmerkingen zijn gemaakt. Wij kunnon er zelf niet over oordeelen, maar moeten het advies der Commissie van Fabricage inwinnen en door hen zijn de aanmerkingen ge maakt. De heer Van der Hooft had geene aanmerkingen, de heer Visser heeft daarna eenige aanmerkingen gemaakt, en daarna zijn aanmerkingen gemaakt door den heer Van den Hoek. We kregen het werk terug met de slot-aanmerking dat de begrooting getuigde van groote onbekwaamheid en onverschilligheid. Het kan hem niets schelen. De heer Wieland De bouwmeester zal wel slimmer zijn, dan onverschillig te wezen over een tractement van 10OO 'sjaars. Je bent echter tegen hem te hard van leer getrok- ken en er zal zoo nog meer voor den dag komen, maar daar zal ik u niet voor helpen. De VoorzitterWanneer het een ander betroffen had zouden er wel stemmen opgegaan zijn omdat hij werk voor particulieren verrichtte. De heer De Koeijer Het zon alles beter gaan als de bouwmeester door de voordeur was binnengekomen. De Voorzitter Hij is onbekwaam, dat is alles. De heer Wieland merkt op dat wat de kwestie van het privaat op het riool betreft, dit een ieder zou kuunen over- komen, daar, naar hij meent, de ligging der riolen niet juist bekend is, er is al zoolang gevraagd om een kaart daar- van te maken, naar hij meent zonder resnltaat. De Voorzitter zegt dat die kaart er thans is. De heer Van den HoekIn dit geval was de ligging van het riool goed bekend, want het stond ook op de teekening. De heer Van der Moer vraagt of de bouwmeester moet zorgen voor de opgaven voor de begrooting. De VoorzitterNatuurlijk. De heer VisserEr zou toch geen bezwaar tegen zijn dat hij zich door iemand liet helpen 1 De Voorzitter: Ik vraag er niet naar hoe hij aan zijn begrooting komt, en dit is hem ook gezegd als 't maar in orde is. De heer MoesHet is nu toch het eerste jaar dat hij hier werkzaam is en al ontbreekt er nu eens wat aan, dan zou men hem toch wel een jaar mogen gunnen om er zich in te werken. De Voorzitter wijst er op dat de aanmerkingen niet van eene zijde komen. De heer Van der Hooft had geene aan merkingen, maar de heer Visser had er toch ook. De heer Moes gelooft niet dat de bouwmeester er onver schillig onder ismaar hij is hier van eerst af niet goed ontvangen. De Voorzitter weerspreekt dit. De heer Van der Hooft verklaart dat zijn zoon onheusch is ontvangen, waaraan de heer De Koeijer toevoegt dat de heer Van IJsselsteijn er al ongunstig over gesproken had vddr deze hier was. De heer MoesEr is hem een grief van gemaakt dat hij een teekening voor een ander had gemaakt, maar er is toch niets tegen dat hij buiten zijn dienstlijd werk voor een ander doet 1 De VoorzitterHij is altijd in dienst en heeft geen be- paalde diensturen. De heer De Koeijer's Nachts is hij toch wel vrij om wat voor een ander te doen De heer MoesAls het nu uitvoering van een werk was geweest, maar het betrof toch maar een teekening maken. De VoorzitterHij heeft ook de aanwijs gedaan aan de gegadigden en toen heb ik hern gewaarschuwd dat hij on- voorzichtig handelde, door zonder vergunning van den Raad zoo iets te doen. De heer Moes wist dat niet, maar met een berisping had het toch wegens dat feit wel kunnen volstaan. De VoorzitterOm bij de zaak te blijvenhet Dag. Best, kan de zaken zoo niet in orde houden. De heeren Moes en Wieland Die zijn nooit in orde geweest De heer Wieland Ik heb het meermalen beweerd, en doe het nog, dat geen lid van den Raad met den juisten toestand der zaken op de hoogte is, wat betreft het besteden der ontvangsten. De heer Moes: Van der Hooft had toch ter wille van zijn zoon moeten zorgen dat de zaak in orde kwam. De heer Visser meent dat men wel zou kunnen volstaan met een bedrag voor onderhoud uit te trekken, de omschrijving daarvan veranderd toch. De heer Van der HooftDat gebeurt ieder jaar. De heer Van der Moer noemt dit toch een slechte toestand. De heer Visser verklaart dat de Commissie van Fabricage vroeger de begrooting der werken ook niet nazag vddr de aanbieding der begrooting. De heer Van der Moer meent dat eerst het ontwerp door den bouwmeester moet worden opgemaakt en dat dit daarna bij de Commissie moet komen om te worden nagezien. De Voorzitter stemt dit toe. Maar de Commissie moet het ontwerp niet maken en zij heeft tot nu toe nog alles gedaan. De heer Wieland merkt naar aanleiding daarvan op, dat men op die verleende hulp zooveel nadruk niet leggen moet, daar toch ook een deskundige als de heer Dijkstra verkluarde er niet uit wijs te kunnen hoe de rekeningen van het onder houd van het vorig jaar moesten worden opgemaakt. De heer Visser Het ware beter geweest als de Commissie het werk eens had kunnen nagaan alvorens de begrooting werd ingediend, dan zou het wel in orde komen. De heer Van der MoerDat zijn dan toch maar doekjes voor 't bloeden. Hij moet het kennen, alleen, zelfstandig, zonder hulp en het is treurig als hij dat niet kan. Daar kan ik echter niet over oordeslen, dat moeten de deskundigen maar uitmaken. De heer Moes Het wordt den bouwmeester met ge- makkelijk gemaakt. De Voorzitter kan onder eede verklaren dat deze met be moeilijkt wordthet is echter lastig om steeds broddelwerk in handen te krijgen. De heer Wieland: vooral als je daar niet aan gewoon bent. De heer Van den HoekDe administratie van den heer heer Bertel was behoorlijk in orde, maar over het uitgevoerde werk bezat hij geregeld bijgehouden aanteekeningen, die voor hem zelf zeer duidelijk waren, hoewel een vreemde daar niets van kon maken. Nu is er voor gezorgd dat zoo iets niet meer kan, daar met September maand- en weekrapporten worden ingevoerd. De heer Wieland dacht dat oefening kunst kweekte en dat, al deugde het werk van den bouwmeester in het eerst nu niet heelemaal, dat zijn vader het dan toch wel in orde zou brengen. Maar zegt hij tot den heer Van der Hooft als je dat ook niet kunt, dan moet ik zeggen dat je er een klein beetje van weet, hoewel je in het vak bent grys geworden. De heer Moes heeft de zoon van den heer Van der Hooft ook gestemd omdat hij er op rekende dat, wanneer er al eens iets haperde, de vader het dan wel zou klaar maken. De heer Van den Hoek antwoordt de vorige sprekers dat het nog een groot verschil is een werk uitvoersn naar een gemaakt plan, of een plan ontwerpen. De heer De Koeijer meent dat het zdd erg niet is als men de zaak voorstelt. Op ieders werk kunnen aanmerkingen gemaakt worden. T De Voorzitter Maar ziet het dan zelf na heeren. in bijna iedere vermenigvuldiging zijn fouten te ontdekken, wat bewijst dat het werk zonder eenige attentie is verricht. De heer Moes Als dat het geval is, is het nonchanlance, want dat zal mij niet gebeuren, 'tmag eens een enkel fontje zijn, maar rekenen is toch zoo geen kunst. De Voorzitter En die cijfers allemaal napluizen, dat is nbch ons werk, nbch dat der Commissie. We geven toch zoo maar niet voor niets een salaris van 1000. De heer Moes moet verklaren dat zdd iets niet deugt. De Voorzitter Nu is de heer Wieland misschien wat kalmer. maar ik geloof dat het hem toch ook wel zou gaan vervelen om alle stukken die ontvangen worden steeds te moeten terugzenden. De heer Wieland Ik geloof dat u al warm was voor hy hier was en dat, waar u vroeger liep over balken, nu struikelt over tarwestroo. De Voorzitter Over die tijd kan ik met oordeslen, daar ik toen niet de eer had wethouder te zyn toen ik dit ben geworden was de heer Bertel reeds ongesteld, en werd deze natuurlijk wat ontzien. De heer Van der Moer kan niet begrijpen waar nu in eens al die klachten omtrent den vorigen bouwmeester van daan komen. Vroeger hoorde men daar niets van. De heer Van den Hoek herhaalt dat dit alleen zat in de aanteekeningen waaruit alleen hij zelf kon wijs worden. Het overige was behoorlijk in orde. De heer Wieland Het is toch ook voorgekomen dat deze een hek ontwierp dat door u werd voorgesteld niet te plaat sen De heer Van den HoekDat is wat anders. Dat betrof de vraag of het al of niet zou gemaakt worden, dat is hier de zank niet. De heer Moes begrijpt het zoo, dat de bouwmeester alles moet nagaan en opteekenen en dat de commissie dit moet controleer en. De heer VisserZoo gebeurt het, maar het ontbrak nu aan den tijd om het te doen. De heer Van der MoerDat is nu alles de vraag eigenlijk niet, maar welof hy berekend is voor zijn betrekking. De heer WielandHet is nu toch de eerste maal, dan kan men dat toch zoo streng niet vorderen? De heer Van der MoerStrikt genomen ja, maar daar zou ik nu daarom ook nog niets van zeggen. De heer Wieland Het komt mij voor dat de bouwmeester vliegt waar hij moest loopen. De Van der MoerJs, ik zal alles nu maar niet zeggen, waar zijn vader er hier bij zit. Bij mij is er van geen tegen- zin sprake ik ben volkomen neutraal. Maar als nu 't Dag. Best, en leden van de Commissie van Fabricage ons verzekeren dat de functionaris onbekwaam is, mogen we dan daar zoo maar overheen stappen De heer Moes meent dat de tijd om daarover ts beslissen nog niet gekomen is. De heer Wieland verlaat de vergadering. De Voorzitter deelt mede dat reeds vddr 2 maanden de opdracht is gegeven de begrooting van het onderhoud op te maken. Deze is 14 dagen geleden pas ontvangen dat toont toch geen ambitie. De Commissie had geen vergadering meer, waarop de begrooting werd gesteld in handen van den heer Van der Hooft. Toen deze verklaarde er geen aanmerkingen op te hebben is aan de heeren Visser en Van den Hoek gevraagd of ze ook wildeu onderteekenen dat het goed was, wat die heeren niet wilden. De heer Van den Hoek noemt dit nogal natuurlijk, Vrijdags, heeft de heer Visser het gehad en 's Maandagsmorgens heeft hij tpreker het ontvangen, waarop hij het nog's avonds ter secretarie heeft hezorgder is dus niet mee getalmd. Hij zou de onvoorziene uitgaven maar met 500 willen ver- hoogen. De Voorzitter merkt op dat de commissie die de rekeningen nazag nu juist heeft verzocht bij de punten te blijven, maar dan zou men weer hetaelfde mengelmoes krijgen. Daar hij de vergadering zal moeten verlaten vraagt de hear Moes om even te spreken ovsr den marktdag. waarvan het wenschelijk was deze wegens de kroningsfeesten te verzetten, In overleg met den heer De Feijter stelt hij voor de eerst- volgende marktdngen te bepalen op Dinsdag 80 Aug. en Donderdag 8 Sept. Dit wordt met algemeene stemmen goedgevonden. Daarna terugkomende op de begroolingskwestie en besprekende wat te doen staat om de begtooting alsnog op tijd in dsn vorm te kunnen aanbieden, stellen de leden der Commissie van Fabricage zich beschikbaar om ten spoedigste de werken na te zien, opdat de kwestie aangaande het onderhoud in orde kan komen, en wordt besloten dan a. s. Dinsdag nogmaals te vergaderen. De heer Moes verlaat de vergadering. (1. Reclames hoofdelijken omslag. Worden aangehouden tot Dinsdag a. s. wegens het gering aantal nog aanwezige leden. 7. Ingekomen stukken. De Voorzitter deelt mede dat met den waterstaat it onder- handeld over den afrit naar de Grenulaan. er zijn nu drie plannen gemaakt: een voor verharding met macadam, een met quenastkeien en een met greskeien. De laatste zijn de duurste, maar komen Burg, en Weth. het beste voor, daar ook besloten is den oprit aan het Vlooswijk met greskeien te beatraten. Verder zouden zy nog willen ver- zoeken, met 'toog op de veiligheid, vddr de woningen van ilameriinck een hekje te plaatsen. De heer De Feljter zou liever macadam zien aangebracht. De Voorzitter merkt op dat dit nogal veel aan onderhoud zal kosten, waartegen de heer De Feijter aanvoert dat het voorkomen van ongelukken toch ook wat waard is en met steenen it een oprit altijd gevaarlijk. Enkele leden merken op dat deze zacht glooiiend zal zyn. Nadat de heer De Feijter nog heeft te kennen gegeven, dat hij niet wist dat er reeds besloten was de oprit aan de VIoob- wijkstraat met greskeien te bestraten, wat andere leden verklaren te zijn geschied, wordt het voorstel van het Dag. Best., be- strating met greskeien en plaatsing van een hekje aangenomen met 6 tegen 3 stemmen. Voor stemden de heeren Visser, Van der Hooft, Grenu, Van den Hoek, Dees, Harte en Van IJsselsteijn, tegen de heeren De Koeijer, Van der Moer en De Feijter. De Voorzitter brengt in behandeling de aanvraag van A Tholens Danz. om een stukje grond achter het erf zijner woning. In de oorspronlijka aanvraag is eene wijzigiDg ge- bracht en thans luidt het advies der commissie van Fabricage om het verzoek in te willigen. Bij bespreking blijkt dat het toestaan van het verzoek door den voorgenomen bouw belemmeren zal een daar aan de straat bestaanden uitgang en licht zal ontnemen aan het kantoor van den Rijks ontvangar. De heer Visser acht even- wel geen gemeentebelang geschaadt, terwijl de heer an der Hooft verklaart dat hy liever het verzoek niet zou inwilligen. Na eenige opmerkingen wordt met 8 tegen 1 stem, die van den heer Van der Hooft, besloten den grond aan den publieken dienst te onttrekken en aan adressant in erfpacht uit te geven volgens den daar betaalden prijs en den gewonen termijn. Naar aanleiding van eene opmerking dat belanghebbenden bezwaren knnnen in brengen nadat het voornemen tot ont- trekking aan den publieken dienst is afgekondigd, zegt de heer Van der Moer, na inzage der gemeentewet dat die af- kondiging niet vereischt wordt door de wet, maar alleen als wenschelijk is aanbevolen. De Voorzitter merkt op dat het hier steeds plaats heeft De heer Harte verlaat de vergadering. Ingekomen is een adres van de wed. P. de Vos, in leven stadswerkbaas, waarin zij te kennen geeft, door het overlijden van haren man, die meer dan 40 jaren de gemeente heeft gediend tegen een loon waarvan het hem onmogelijk was iets na te laten. den noodigen steun voor levensonderhoud te missen, welk gemis steeds meer en meer door haar wordt gevoeld, waarom zij zich tot den Raad wendt, met verzoek haar eenig pensioen te verleenen. Dit adres, eerst kort geleden ingekomen, wordt aangehouden, evenals het adres van Joz. Michielsen, die zich beklaagt over den verpestenden stank van een voor zyn hotel gelegen zinkput en een urinoir, waardoor het hem bij gelegenheden dat er wat op de Markt te doen is, onmogelijk is personen te ontvangen op zijn thans vernieuwd trottoir, of zijn zaal te ventileeren. Hij verzoekt in den toestand voorziening te treffen. Bij de omvraag vestigt de heer Visser er de aandacht op dat van omliggende plaatsen in de couranten noteeringen van de graanmarkten worden opgenomen. Hier in Ter Neuzen wordt toch ook nog al wat verhandeld waarom hij zou wenschen dat de uitgevers der alhier ver- schijnende bladen verzocht werden van Ter Neuzen ook eene noteering op te nemen. De Voorzitter wil daarover wel met de uitgevers spreken, ofschoon hij meent dat het verzoek nu voldoende ter hunner kennis zal komen. De heer Van den Hoek herinnert dat reeds 2 jaar geleden door de gemeente 100 werd toegestaan voor het maken van twee privaten op het spoorwegterrein ten behoeve van de werkliedendeze zijn echter nog steeds niet verrezen, Kan de Voorzitter daarvan soms de reden opgeven De Voorzitter vermoedt dat dit zyn oorzaak vindt in de ruzie tusschen de twee maatschappijen. MechelenTer Neuzen wil het wel doen, maar GentTer Neuzen wil er niet in betalen. De zaak is echter al in behandeling bij den Raad van Toezicht op de spoorwegen en zal toch wel tot een beslissing worden gebracht. De heer Van den Hoek wijst er op dat de tegenwoordige toestand toch onhoudbaar is en vraagt of het Dag. Best, geene bevoegdheid bezit om daartegen maatregelen te nemen. De Voorzitter gelooft het niet, omdat het bestaande privaat niet aan den openbaren weg ligt. Eenige leden zijn van meening dat het daar wel openbare weg is en waar de Voorzitter zegt dat die weg dan toch opgeheven wordt merkt de heer De Koeijer op dat het voetpad toch is blijven bestaan op den legger, en alleen de rijweg is verval- len, want andere leden toestemmen. De heer Van der Moer is van meening dat de toegestane subsidie maar zou moeten worden ingetrokken als men niet spoedig tot het bouwen der privaten overging. Daarna wordt de vergadering gesloten. Trekking van Woensdag 24 Augustus. 4de klasse. 3de lijst. Prijzen van f 100 en daarboven. No. 14886 2000. No- 2508 11004 20107 400. No. 16825 19207 200. No. 3823 6807 6821 14584 15714 16823 100. Prijzen van f 65. 86 2505 4432 6797 9205 11689 14458 17048 18893 9259 11691 14526 17084 18984 9360 11749 14528 17124 19154 9368 11754 14530 17192 19159 9489 11785 14538 17286 19171 9498 11834 14553 17296 19191 9513 11862 14594 17307 19194 9646 11891 14680 17324 19195 9717 11917 14761 17335 19235 9731 11926 17463 17342 19266 9887 12000 14780 17355 19339 9971 12018 14807 17509 19342 826 2911 4935 7358 10154 12079 14808 17526 19370 893 2998 4954 7402 10236 12086 14874 17544 19421 897 3066 5047 7439 10237 12213 15040 17557 19473 980 3075 5079 7513 10238 12242 15056 17587 19476 997 3076 5210 7599 10265 12318 15144 17664 19484 1010 8153 5265 7620 10334 12340 15164 17681 19562 1042 3157 5387 7682 10346 12472 15173 18047 19664 1054 3214 5396 7685 10433 12551 15295 18059 19667 1172 3224 5513 7752 10448 12832 15328 18072 19699 1353 3253 5521 7793 10451 12900 15387 18081 19700 1372 3302 5531 7834 10481 12978 15448 18092 19731 1374 3430 5622 7854 10522 12991 15469 18096 19735 1619 3454 5629 7862 10540 13016 15645 18098 19866 1744 3488 5698 7866 10635 13029 15765 18194 19869 1775 3491 5701 7888 10723 13089 15769 18240 19943 1785 3495 5778 7953 10779 13267 15786 18294 19945 1811 3529 5797 8946 10808 13284 15819 18304 20000 1813 3538 5821 8054 10873 13285 15875 18326 20083 1839 3544 5853 8086 10878 13328 15883 18328 20125 1857 3571 5950 8141 11021 13410 15892 18357 20193 1958 3574 5998 8202 11066 13416 15919 18378 20242 1994 3669 6008 8252 11099 13470 16076 18401 20299 2036 3673 6020 8261 11186 13478 16146 18432 20360 2085 3733 6026 8368 11225 13540 16148 18436 20390 2121 3767 6087 8388 11247 13564 16187 18473 20409 2131 3785 6107 8415 11250 13636 16189 18562 22446 2160 3848 6140 8419 11263 13659 16193 18593 20509 2166 3872 6175 8509 11277 13317 16197 18609 20674 2181 3894 6217 8535 11313 13859 16204 18637 20693 2209 8995 6888 8581 11359 13877 16242 18640 20708 2282 4014 6422 8602 11395 13902 16347 18642 20737 2288 4020 6463 8694 11397 13916 16372 18665 20772 2304 4095 6472 8789 11449 13917 16439 18717 20816 2335 4108 6483 8833 11463 13918 16561 18722 50827 2370 4141 6541 8866 11477 13922 16562 18753 20865 2385 4222 6577 8886 11496 13978 16628 18794 20868 2398 4252 6618 8906 11504 14086 16646 18830 20903 2403 4260 6619 8963 11505 14118 16697 18849 20908 2424 4331 6632 9000 11546 14172 16760 18855 20943 2425 4396 6717 9067 11560 14267 16777 18869 20944 2431 4400 6726 9109 11588 14322 16810 18877 209,6 2441 4407 6767 9122 11688 14367 16971 18890 2480 4409 14370 108 2564 4471 6985 320 2638 4486 7000 426 2639 4555 7084 488 2657 4591 7146 489 2709 4594 7147 544 2776 4636 7155 569 2810 4676 7262 602 2817 4759 7296 638 2840 4797 7318 651 2870 4873 7327 728 2883 4876 7341 Trekking van Donderdag 25 Augustus. 4de klasse. 4de lijst. Pryzen van f 100 en daarboven. No. 1328 1000. No. 4529 en 19609 100. Prijzen van f 65. 365 1997 4587 6302 7789 9765 12386 16165 18707 436 2649 5052 6563 7924 9807 12506 16254 18933 517 2958 5087 6852 7996 10130 12721 16273 19333 542 3370 5306 6883 8185 10716 13204 16276 19616 859 3424 5638 6904 8407 10784 14028 16860 19706 1020 8581 5672 6934 8848 10898 14058 17195 20052 1246 3631 5773 7125 8884 11038 15101 18085 20715 1337 3729 5891 7169 9156 19166 15168 18183 20759 1453 3938 6069 7534 9359 11525 15902 18537 20841 1560 4093 6163 7549 9402 11921 15912 18683 20922 1562 4158 6169 7703 9700 12380 15985 VLAG. 24 Eng. i.s. Eng.3m.sch- 25 Eng. s.s. idem 24 Eng. s.s. 24 Zweed. bark Eng. s.s. idem 25 idem Deens. s.s. idem Eng. s.s. idem 24 Eng. s.s. Deens. s.s. idem Eng. s.s. 25 idem idem idem Duits 8. .s. Noor. s.s. NAAM. M5. Van en naar. Voor Ter Seuien t Abbotsford Creik Fisher Hailing Timandra 2979 407 2199 3559 Leith Belfast Londen Riga Von Ter Weazen s Ann Webster 1 2241 I Londen Voor (dent I 3546 2658 1364 Aurora 1675 Ptarmigan 3492 Sea Gull 2100 Warkworth 1862 Rolf 3110 Commerzienrath Boeckel Don Dynamo Von Went s Aire 1763 Nautik 3060 Amalienborg 3803 Spindrift 2003 Calder 1992 Whimbrel 2514 Ptarmigan 3492 Mlawka 2152 Fridthjof 2639 Cape Cross Manchester Londen New-Castle Libau St. Peterburg Goole Hull Goole Methil Grimsby Londen Goole Duinkerken Antwerpen Hull Grantou 8,37 1)12,08 8,46 12,12 Lading. Ter Nenzen n. Gent Sluiskil Sluiskil (brug) Philippine Sas van Gent Selzaete (aankom"' selzaete Jvertr(.k 2)3 20 Aank. te Gent (kl. st. 6,10 te Gent (gr. st.) 6,25 1) Deze trein vertrekt des Woensdags om 12,15. 2) 's Vrijdugs alleen. hout •tukg. idem stukg. ledig idem stukg. idem idem idem ledig idem 5,35 5,41 5,43 5,49 6,00 6,08 6,20 6,56 7,10 8,48 8,52 9,01 9,05 9,10 9,46 9,58 12,15 12,20 12,29 12,84 12,49 5,18 5,21 5,24 5,28 5,37 5,42 5,52 1,30 6,38 8,05 8,1$ 8,15 8,20 8,81 8,88 8,50 9,23 9,84 v Gent (gr.st.)n.TerNeuzen 5,24 8,20 2)10,10*12,06 5,02 7,67 Gent (kl. st.) Sas van Gent Philippine v. Sluiskil (brug) Sluiskil Aank. te Tor Neuzen 5,87 8,81 6,13 9,05 6,17 9,09 6,29 9,21 6,37 9,30 6,41 9,34 6,45 9,86 6,51 9,43 10.40 11,85 12,17 5,11 8,06 12,48 5,46 3,42 12,51 6,00 8,55 1,03 6,15 9,10 1,11 6,28 9,18 1,14 6,84 9,28 1,17 6,40 9,27 1,25 6,50 9,35 's Vrijdags vertrekt deze trein uit Gent om 12 aur. 2) 's Vrijdags alleen. CORRESPONDENTIE (t). Selzaete n. Eecloo 6,18 9,08 12,53 5,51 8,53 Eecloo n. Selzaete 5,15 8,08 11,50 4,43 7,46 Selzaete n. Moerbeke en I.okeren 6,18 9,09 12,52 5,47 8,58 Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,31 7,14 12,05 3,44 8,08 Gent n. Brussel 7,19 8,39 9,21 10,53 12,09 1,37 3,44 4,36 6,58 9,42 v. Brussel n. Gent 7,00 9,16 2,88 6,08 Gent a. Ostende 8,22 8,24 10,49 1,03 3,55 4,05 7,10 Ostende n. Gent 5.01 6,05 8,53 10,51,36 2,29 5,180 Aank. Vertr. Aank. Eekloo per spoor 7,12 9,49 1,50 6,46 Eekloo ST. 7,15 9,53 4,36 7,80 Watervliet H. 8,04 10,40 5,25 8,21 IJzendijke 8,22 11,10 5,46 A 8,40 Schoondijke 8,43 11,3/ 6,10 Vertr. Schoondijke IJzendyke Watervliet L Aank. Eekloo Vertr. per spoor Maldeghem per spoor 9,30 1,45 4,45 5,95 10,46 2,25 5,86 6,09 11,12 2,56 6,05 6,45 11,43 8,30 6,42 8,08 11,50 4,48 7,46 Aank. Vertr. Aank. Vertr. Aank. 11,48 Draaibrng Schoondijke Breskens 7.41 7.42 8,32 9,80 9,53 1,37 1,88 2,31 3,20 3,45 7,50 7,55 8,57 9,43 10,08 Vertr. Breskens Aank. Schoondijke Vertr. Draaibrug Aank. Maldeghem Vertr. per sp.or Vertr. Draaibrug Aank. Sluis 6,23 6,48 6.13 7,35 7,U 9,22 7,19 9,29 9,82 11,51 2,32 9,48 12,08 2,47 10,34 1,18 4,16 10,59 1,43 4,40 11,46 2,37 5,23 12,42 3,38 6,25 12,56 4,09 6,33 5,28 6.44 9,25 9,08 11,24 11,46 2,10 2,27 5,06 5,23 Vertr. Sluis 5,51 8,10 Aank. Draaibrug 6,08 8,27 6,25 7,45 8,40 8,45 9,0, 9.47 11,27 12,22 1,28 2,39 3,19 v, Ter Neuzen St. Nicolaaa Aank. te Gent (Waes) 6,25 6,33 6,42 5,52 7.13 8,12 v. Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit 6,50 Hulst 6,59 Clinge 7,15 Aank. te St. Nieolaas 7,88 Vertr8,28 Aank. te Mechelen 9,24 9,47 9,55 10,04 10,12 10,21 10,37 10,55 10,57 11,53 t) Deze trein rijdt alleen des Zondags. 1,28 1,36 1,45 1,53 2,02 2,18 2.35 3 05 4,04 5,52 6,02 6,09 6.17 6,26 6,42 7.00 7,17 8,16 Mech. n. St. Nic. en T. Neuz.6,38 10,28 1,25 St. Nicol. n. Ter Neuzen 7,50 11,40 3,10 Clinge 8,10 12,00 3,30 Hulst 8,82 12,22 3,50 Kiikuit 8.40 12,30 4,00 Axel 8,48 12,38 4,13 Sluiskil 8,57 12,47 4,22 Aank. te Ter Neuzen 9,05 12,55 4,10 t)8,20 8.34 8,48 9,04 9.17 9,19 10,05 8 6,0 7,02 7,48 8,10 8.18 8,23 8.35 8,43 v. Ter Neuzen 1203 5.13 Selzaete 12,52 5,47 .Brussel 3,15 9,86 v. Brussel Selzaete a. Ter Neuzen 5,37 9,00 9,48 10,18 6,36 12,54 8,54 1,25 9,86 CORRESPONDENTIE stukg. landb.zout stukg. hout stukg. guano stukg. idem idem hout vl. v. St. Nieolaas n. Antwerpen 7,42 11,35 2'55 7,10 8,26 Antwerpen n St. Nieolaas 6,57 9,04 i0,89 12,31 6,25 St. GiUes n. Moerbeke 8,01 11,51 3,26 7,41 Moerbeke n. St. GiUes 6,43 9,48 1,15 6,14 Mechelen n. Brussel 9,28 11,55 4,15 8,27 1.28 r Brussel n. Mecheleu 6,10 9,42 12,44 5.86 Mechelen n. Leuven 9,26 1,23 1,26 4,14 10,16 Leuven n. Mechelen 5.44 9,37 12,10 5,32 (f) Deze uren geven de directe eorrespoodentie van en naar Ter Neuzen aan. r Vlissingen n. Roosendail 6,53 9,15 1,07 3,40 *5,25 5,83 6,34 r Roosendaal naar Vlissingen 6,50 9,16 9,27 1,10 4,10 7,40 9,10 le en 2e klasse. ■tadntijd. .A Vlissingen, Remise: vm, 4,50 5,55 (alleen op werkd.) Vis de Zeilmarkt7,45 9,15 11,00 11,45 nm. 12,30 1,15 2,00 2,45 3,30 4.15 5,10 5,55 6,55 7,45 8,30 9,15 10,15 Middelburg: Naar de Zeilmarkt, Vlissingen: vm. 5,20 6,28 (allaei op werkd.) 8,30 10,05 11,SO nin. 12,35 1,20 2,05 2,50 3,85 4,20 5,15 6,00 7,00 7,50 8,85 9,20 10,20 11,00. v. Walsoorden n. Vlake: vm. 4,50 8,50 nm. 12,45 3,35 Vlake n. Walsoorden vm. 8,01 10,30 nm. 2,15 5,15 v. Hulst n. Walsoorden: vm. 7,00 11,00 nm. 2.05 8,05 Walsoorden n. Hulst ougeveer 8 45 11,30 am. 3,15 6,15

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1898 | | pagina 2