Middelen van vervoer. gebrachte zaken, die dringend verbetering behoeven. Spreker heeft met enkele heeren over een eD ander gesproken en daarbij is hem gezegd dat het zenden van een adres op dit oogenblik niets zou uit- werken. De begrootingen zijn nu toch reeds opge- maakt voor het volgend jaar. In verband met de plannen voor het nieuwe kanaal, die thans zijn ontworpen, (waarvan aan Burg, en Weth. inzage is verstrekt), doch die nog door Belgie moeten worden goedgekeurd, werd het beter geacht te wachten met het zenden van een adres tot deze vastgesteld zijn, wat wel vermoedelijk in het a. s. voorjaar zal geschieden. Spreker meent echter te hebben bemerkt dat er bij den Waterstaat een gunstige strooming bestaat om voorziening te maken op verschillende punten, door de Kamer besproken, waarvan het maken eener houthaven met opslagplaatsen wel het voornaamste is. Hij stelt dus voor om te handelen volgens den aan hem gegeven raad en met het zenden van een adres nog le wachten. Eenige discussie wordt gevoerd waarbij weer enkele punten ter sprake komen wier tegenwoordige toestand strijdig is met de belangen der scheepvaart. Voornamelijk de bestaande verondieping aan de loskade aan het spoor. Wordt ten slotte goedgevonden een commissie te benoeraen die parmenent zal werkzaam zijn, van voorkomende feiten notitie zal nemen en op den bestemden tijd een op feiten berustend adres met memorie van toelichting zal kunnen ontwerpen. De Yoorzitter benoemt hiertoe de heeren Van de Velde en Van Rompu, terwijl hij er zelf ook deel van maken zal. De heer Versluijs vraagt of het thans geen geschikte tijd is om Ged. Staten dezer provincie te wijzen op de noodzakelijkheid van het bouwen van een wachtlokaal ten behoeve der passagiers van den Provincialen stoombootdienst, ter plaatse waar de aanlegponton komt. De heer Van Rompu wijst er op dat daaraan op dit oogenblik niets kan worden gedaan, men zit ook nog met Oorlog en er moeten veel formaliteiten vervuld worden, om vergunning te verkrijgen. Spreker gelooft wel dat de provincie tot het maken van een wachtlokaal zal overgaan en hij voor zich is van de strikte noodzakelijkheid daarvan overtuigd. Besloten wordt bij Ged. Staten te rappeleeren over een uurwerk in het gebouw, en ook tevens dan dat college te kennen te geven dat de Kamer wel overtuigd is, dat daarin op 't oogenblik niet kan worden voorzien, maar dat zij hoopt tegelegener- tijd een wachtlokaal voor passagiers aan den ponton zal worden gebouwd. Daarna sluit de Voorzitter de vergadering. ZEETIJDINGEN. Van 13 tot en met 14 Oct. a a Van 13 tot en met 14 Oct. werden langs de Oostsluizen alhier 67 binnenvaartuigen op- en 49 afgeschutdoor de Westsl. 1 op- en 1 afgeschut. Gr reen wich-tijd. Spoorweg Ter NeuzenGent. Van Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gent. Spoorweg Ter NenzenMechelen. Ter NeuzenBrussel over Lokeren. Spoorweg VlissingenRoosendaal. Stoomtram VlissingenMitlileifeurg. Spoorbootdienst WalzoordenVlake. Wagendienst HulstWalsoorden. 3 a VLAG. NAAM. M'. Van en naar. Lading. Voor Ter Seuzen I 14 Eng. s.8. Eolda 3870 Kotka hout idem Astrologer 2580 Leith stukg. idtm Hailing 2199 Londei idem Wan Ter A'euzen i 13 Eng. s.b. Ann Webster 2241 London stukg. 14 idem Anglia 2469 Leith idem Voor (went I 13 Eug. s.s. Sea Gull 2100 Londen stukg. 14 idem Shieldrake 3057 Antwerpen idem Ned. s.s. Osiria 2141 Rotterdam idem Eng. s.s. Ennismore 4242 Riga hout vl. idem Faraday 2525 New-Castle stukg. idem Rallus 3015 Manchester idem idem Dynamo 1364 Hull idem Van dent t 13 Eng. s.s. Sea Belle 2152 Londen stukg. idem Fulmar 3007 Antwerpen idem idem Onse 2158 Goole idem 14 Deen. brik Ii&abet 674 Blyth ballast v. Ter Nenzen n. Gent Sluiskil Sluiskil (brug) i Philippine Sas van Gent (aankomst (vertrek Aank. te Gent (kl. ft. te Gent (gr. at.) I Deze trein vertrekt des 5,30 5,41 5,43 5,49 6,00 8,37 1)12,03 8,46 12,12 8,48 8,52 9,01 Selzaete 6,08 9,05 6,20 9,10 6,56 9,46 7,10 9,58 12,15 12,20 12,29 12,34 12,49 5,18 5,21 5,24 5,28 5,37 5,42 5,52 Woensdags om 12,15. 1,30 6,38 t. Gent (gr. st.)n. TerNeuzen 5,24 8,20 *12,06 Gent (kl. st.) 5,37 8,31 12,17 o (aankomst 6,13 9,05 12,48 Selzaete (Tertrek fi>17 9 0g 1251 v. Sas ran Gent 6,29 9,21 1,03 Philippine 6,37 9,30 1,11 a Sluiskil (brug) 6,41 9,34 1,14 Sluiskil 6,44 9,36 1,17 Aank. te Ter Neuzen 6,50 9,48 1,25 5,02 5,11 5,46 6,00 6,15 6,28 6,34 6,40 6,50 'sVrgdags vertrekt deze trein uit Gent om 12 uur. 8,06 8,12 8,15 8,20 8,81 8,36 8,50 9,28 9,84 7,56 8,07 8,42 8,55 9,15 9,28 9,86 9,40 9,50 CORRESPONDENTIE (t). v. Selzaete n. Escloo 6,18 9,08 12,53 5,51 8,53 Eecloo n. Selzaete 5,15 8,08 11,50 4,43 7,46 Selzaete n. Moerbeke en Lokeren 6,18 9,09 12,52 5,47 8,52 Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,31 7,14 12,05 3,44 8,08 Gent n. Brussel 7,19 9,21 10,53 1,37 6,53 9,41 Brussel n. Gent 7,01 9,16 2,38 5,05 6,08 Gent n. Ostende 8,22 8,24 10,49 1,02 3,55 4,05 7,05 Ostende n. Gent 5.03 6,05 8,53 10,50 1,40 2,29 5,40 v. Ter Neuzen 6,25 9.47 1,28 5,52 a. St. Nicolaas 7,33 10,55 2,85 7,00 Aank. te Oent (Waes) 8,40 12,21 8,16 8,13 v. Ter Neuzen 6,25 9,47 1,28 5,52 Sluiskil 6,33 9,55 1,-36 6,02 Axel 6,42 10,04 1,45 6,09 v. Kijkuit 6,50 10,12 1,53 6.17 Hulst 6,59 10,21 2,02 6,26 Clinge 7,15 10,37 2,18 6,42 Aank. te St. Nicolaas 7,33 10,55 2,35 7,00 Vertr. 8,28 10,57 3 05 7,17 Aank. te Mechelen 9,26 11,53 4,04 8,16 v. Mesh. n. St. Nie. sn T. Nsuz. 6,38 10,28 1,25 6,07 St. Nicol. n. Ter Neuzen 7,50 11,40 3,10 7,25 Clinge 8,10 12,00 3,30 7,48 Hulst 8,82 12,22 3,50 8,16 a Kijkuit 8.40 12,30 4,00 8,18 Axel 8,48 12,38 4,13 8,25 Sluiskil 8,57 12,47 4,22 8,33 Aank. te Ter Neuzen 9,05 12,55 4,f0 8,43 CORRESPONDENTIE (t). v. St. Nicolaas n. Antwerpen 7,42 11,35 2,55 7,10 8,24 Antwerpen n St. Nicolaas 6,58 9,05 10,38 12,30 6,25 St. Gilles n. Moerbeke 8,01 11,51 3,26 7,41 Moerbeke n. St. Gilles 6,43 9,48 1,15 6,14 Mechelen n. Brussel 9,29 11,55 4,15 8,21 Brussel n Mechelen 6,10 9,42 12,43 5.36 n Mechelen n. Leuven 9,26 1,23 1,26 4,14 10,16 Leuven n. Mechelen 5.45 9,36 12,10 5,32 (t) Deze uren geven de directe correspondentis van en naar Ter Neuzen aan. v.Ter Neuzer 12,03 5.13 v. Brussel 5,87 10,18 6,85 Selzaete 12,52 5,47 Selzaete 9,00 12,54 8,55 n BruBael 3,15 9,36 a. Ter Neuzen 9,43 1,25 9,50 v. Vlissingen n. Roosendaal 5,25 6,53 9,15 1,07 3,50 5,25 5,33 6,34 Roosendaal naar Vlissingen 6,58 9,27 1,10 4,10 7,40 9,10 Stadatljd. v Vlissingen, Remise: vm. 4,50 (alleen op werkd.) 5,55. Van de Zeilmarkt8,00 9,30 11,00 11,45 nm. 12,30 1,15 2,00 2,45 3,30 4,15 5,10 5,55 6,55 7,45 8,30 9,15 10,08. Middelburg: Naar de Zeilmarkt, Vlissingen vm. 5,20 (alleer op werkd.) 6,23 8,45 10,15 11,50 nm. 12,35 1,20 2,05 2,50 3,35 4,20 5,15 6,00 7,00 7,50 8,35 9,20 10,20 11,00. t. Walsoorden a. Vlake: vm. 4,50 8,50 nm. 12,45 3,85 j Vlak«> n. Walsoorden vm, 8,01 10,30 nm. 2,15 5,15 v. Hulst n. Walsoorden vm. 7,00 11,00 nm. 2,05 8,05 Walsoorden a, Hulst ongeveer 8,45 11,30 nm. 3,15 6,15

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1897 | | pagina 6