Middelen van vervoer.
gebrachte zaken, die dringend verbetering behoeven.
Spreker heeft met enkele heeren over een eD ander
gesproken en daarbij is hem gezegd dat het zenden
van een adres op dit oogenblik niets zou uit-
werken. De begrootingen zijn nu toch reeds opge-
maakt voor het volgend jaar. In verband met de
plannen voor het nieuwe kanaal, die thans zijn
ontworpen, (waarvan aan Burg, en Weth. inzage
is verstrekt), doch die nog door Belgie moeten
worden goedgekeurd, werd het beter geacht te
wachten met het zenden van een adres tot deze
vastgesteld zijn, wat wel vermoedelijk in het a. s.
voorjaar zal geschieden. Spreker meent echter te
hebben bemerkt dat er bij den Waterstaat een
gunstige strooming bestaat om voorziening te
maken op verschillende punten, door de Kamer
besproken, waarvan het maken eener houthaven
met opslagplaatsen wel het voornaamste is. Hij
stelt dus voor om te handelen volgens den aan
hem gegeven raad en met het zenden van een adres
nog le wachten.
Eenige discussie wordt gevoerd waarbij weer
enkele punten ter sprake komen wier tegenwoordige
toestand strijdig is met de belangen der scheepvaart.
Voornamelijk de bestaande verondieping aan de
loskade aan het spoor.
Wordt ten slotte goedgevonden een commissie
te benoeraen die parmenent zal werkzaam zijn,
van voorkomende feiten notitie zal nemen en op
den bestemden tijd een op feiten berustend adres
met memorie van toelichting zal kunnen ontwerpen.
De Yoorzitter benoemt hiertoe de heeren Van
de Velde en Van Rompu, terwijl hij er zelf ook
deel van maken zal.
De heer Versluijs vraagt of het thans geen
geschikte tijd is om Ged. Staten dezer provincie
te wijzen op de noodzakelijkheid van het bouwen
van een wachtlokaal ten behoeve der passagiers
van den Provincialen stoombootdienst, ter plaatse
waar de aanlegponton komt.
De heer Van Rompu wijst er op dat daaraan
op dit oogenblik niets kan worden gedaan, men
zit ook nog met Oorlog en er moeten veel
formaliteiten vervuld worden, om vergunning te
verkrijgen. Spreker gelooft wel dat de provincie
tot het maken van een wachtlokaal zal overgaan
en hij voor zich is van de strikte noodzakelijkheid
daarvan overtuigd.
Besloten wordt bij Ged. Staten te rappeleeren
over een uurwerk in het gebouw, en ook tevens
dan dat college te kennen te geven dat de Kamer
wel overtuigd is, dat daarin op 't oogenblik niet
kan worden voorzien, maar dat zij hoopt tegelegener-
tijd een wachtlokaal voor passagiers aan den
ponton zal worden gebouwd.
Daarna sluit de Voorzitter de vergadering.
ZEETIJDINGEN.
Van 13 tot en met 14 Oct.
a
a
Van 13 tot en met 14 Oct. werden langs de
Oostsluizen alhier 67 binnenvaartuigen op- en 49
afgeschutdoor de Westsl. 1 op- en 1 afgeschut.
Gr reen wich-tijd.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
Van Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gent.
Spoorweg Ter NenzenMechelen.
Ter NeuzenBrussel over Lokeren.
Spoorweg VlissingenRoosendaal.
Stoomtram VlissingenMitlileifeurg.
Spoorbootdienst WalzoordenVlake.
Wagendienst HulstWalsoorden.
3
a
VLAG.
NAAM.
M'.
Van en naar.
Lading.
Voor Ter Seuzen I
14
Eng. s.8.
Eolda
3870
Kotka
hout
idem
Astrologer
2580
Leith
stukg.
idtm
Hailing
2199
Londei
idem
Wan Ter A'euzen i
13
Eng. s.b.
Ann Webster
2241
London
stukg.
14
idem
Anglia
2469
Leith
idem
Voor (went I
13
Eug. s.s.
Sea Gull
2100
Londen
stukg.
14
idem
Shieldrake
3057
Antwerpen
idem
Ned. s.s.
Osiria
2141
Rotterdam
idem
Eng. s.s.
Ennismore
4242
Riga
hout vl.
idem
Faraday
2525
New-Castle
stukg.
idem
Rallus
3015
Manchester
idem
idem
Dynamo
1364
Hull
idem
Van dent t
13
Eng. s.s.
Sea Belle
2152
Londen
stukg.
idem
Fulmar
3007
Antwerpen
idem
idem
Onse
2158
Goole
idem
14
Deen. brik
Ii&abet
674
Blyth
ballast
v. Ter Nenzen n. Gent
Sluiskil
Sluiskil (brug)
i Philippine
Sas van Gent
(aankomst
(vertrek
Aank. te Gent (kl. ft.
te Gent (gr. at.)
I Deze trein vertrekt des
5,30
5,41
5,43
5,49
6,00
8,37 1)12,03
8,46 12,12
8,48
8,52
9,01
Selzaete
6,08 9,05
6,20 9,10
6,56 9,46
7,10 9,58
12,15
12,20
12,29
12,34
12,49
5,18
5,21
5,24
5,28
5,37
5,42
5,52
Woensdags om 12,15.
1,30 6,38
t. Gent (gr. st.)n. TerNeuzen 5,24 8,20 *12,06
Gent (kl. st.) 5,37 8,31 12,17
o (aankomst 6,13 9,05 12,48
Selzaete (Tertrek fi>17 9 0g 1251
v. Sas ran Gent 6,29 9,21 1,03
Philippine 6,37 9,30 1,11
a Sluiskil (brug) 6,41 9,34 1,14
Sluiskil 6,44 9,36 1,17
Aank. te Ter Neuzen 6,50 9,48 1,25
5,02
5,11
5,46
6,00
6,15
6,28
6,34
6,40
6,50
'sVrgdags vertrekt deze trein uit Gent om 12 uur.
8,06
8,12
8,15
8,20
8,81
8,36
8,50
9,28
9,84
7,56
8,07
8,42
8,55
9,15
9,28
9,86
9,40
9,50
CORRESPONDENTIE (t).
v. Selzaete n. Escloo 6,18 9,08 12,53 5,51 8,53
Eecloo n. Selzaete 5,15 8,08 11,50 4,43 7,46
Selzaete n. Moerbeke en Lokeren 6,18 9,09 12,52 5,47 8,52
Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,31 7,14 12,05 3,44 8,08
Gent n. Brussel 7,19 9,21 10,53 1,37 6,53 9,41
Brussel n. Gent 7,01 9,16 2,38 5,05 6,08
Gent n. Ostende 8,22 8,24 10,49 1,02 3,55 4,05 7,05
Ostende n. Gent 5.03 6,05 8,53 10,50 1,40 2,29 5,40
v. Ter Neuzen 6,25 9.47 1,28 5,52
a. St. Nicolaas 7,33 10,55 2,85 7,00
Aank. te Oent (Waes) 8,40 12,21 8,16 8,13
v. Ter Neuzen
6,25
9,47
1,28
5,52
Sluiskil
6,33
9,55
1,-36
6,02
Axel
6,42
10,04
1,45
6,09
v. Kijkuit
6,50
10,12
1,53
6.17
Hulst
6,59
10,21
2,02
6,26
Clinge
7,15
10,37
2,18
6,42
Aank. te St. Nicolaas
7,33
10,55
2,35
7,00
Vertr.
8,28
10,57
3 05
7,17
Aank. te Mechelen
9,26
11,53
4,04
8,16
v. Mesh. n. St. Nie. sn T. Nsuz. 6,38 10,28 1,25 6,07
St. Nicol. n. Ter Neuzen 7,50 11,40 3,10 7,25
Clinge 8,10 12,00 3,30 7,48
Hulst 8,82 12,22 3,50 8,16
a Kijkuit 8.40 12,30 4,00 8,18
Axel 8,48 12,38 4,13 8,25
Sluiskil 8,57 12,47 4,22 8,33
Aank. te Ter Neuzen 9,05 12,55 4,f0 8,43
CORRESPONDENTIE (t).
v. St. Nicolaas n. Antwerpen 7,42 11,35 2,55 7,10 8,24
Antwerpen n St. Nicolaas 6,58 9,05 10,38 12,30 6,25
St. Gilles n. Moerbeke 8,01 11,51 3,26 7,41
Moerbeke n. St. Gilles 6,43 9,48 1,15 6,14
Mechelen n. Brussel 9,29 11,55 4,15 8,21
Brussel n Mechelen 6,10 9,42 12,43 5.36
n Mechelen n. Leuven 9,26 1,23 1,26 4,14 10,16
Leuven n. Mechelen 5.45 9,36 12,10 5,32
(t) Deze uren geven de directe correspondentis van en naar
Ter Neuzen aan.
v.Ter Neuzer 12,03 5.13 v. Brussel 5,87 10,18 6,85
Selzaete 12,52 5,47 Selzaete 9,00 12,54 8,55
n BruBael 3,15 9,36 a. Ter Neuzen 9,43 1,25 9,50
v. Vlissingen n. Roosendaal 5,25 6,53 9,15 1,07 3,50 5,25
5,33 6,34
Roosendaal naar Vlissingen 6,58 9,27 1,10 4,10 7,40
9,10
Stadatljd.
v Vlissingen, Remise: vm. 4,50 (alleen op werkd.) 5,55. Van
de Zeilmarkt8,00 9,30 11,00 11,45 nm. 12,30 1,15
2,00 2,45 3,30 4,15 5,10 5,55 6,55 7,45 8,30
9,15 10,08.
Middelburg: Naar de Zeilmarkt, Vlissingen vm. 5,20 (alleer
op werkd.) 6,23 8,45 10,15 11,50 nm. 12,35 1,20
2,05 2,50 3,35 4,20 5,15 6,00 7,00 7,50 8,35 9,20
10,20 11,00.
t. Walsoorden a. Vlake: vm. 4,50 8,50 nm. 12,45 3,85
j Vlak«> n. Walsoorden vm, 8,01 10,30 nm. 2,15 5,15
v. Hulst n. Walsoorden vm. 7,00 11,00 nm. 2,05 8,05
Walsoorden a, Hulst ongeveer 8,45 11,30 nm. 3,15 6,15