Handelsbericbten. Middelen van vervoer. Het jonge paar vertrok na het huwelijk uaar het landgoed Also-Sagk, waar Carr een allerliefste woning had. De echtgenooten leefden in de beste harmonie. De vorige week, Dinsdag, waren beiden van de wedrennen te Budapest naar Also-Sagh teruggekeerd. Geen wolkje was er aan de lucht. Zaterdagmorgen noodigde Carr zijn vrouw uit met hem een wandeling op de traineerbaan te gaan maken, doch Mary gevoelde zicb onwel en verklaarde dat zij liever tehuis wilde blijven. Carr antwoordde niets, driftig liep hij de deur uit om niet huiswaarts te keeren dan toen het reeds laat in den avond was. Hij was zeer verstoord. Den anderen morgeu, het was Zondag, stond hij vroeg op en laadde hij rustig zijn revolver. Zijn vrouw zag hem met verwondering aan, doch plotseling sprong zij het bed uit, toen Carr het wapen tegen haar richtte en ongekleed vloog zij gillend de echtelijke woning uit. Adem- loos ijlde zij voort, door Carr met het wapen iu de hand gevolgd. Hijgend bereikte de ongelukkige de ongeveer 5 minuten verder gelegen woning van den inspecteur van het landgoed. In den hof stond de stalkuecht van graaf Erdody. Andras, riep zij den ontstelden man toe, red mij, John wil mij vermoordenHelaas waagde niemand het den razenden echtgenoot tegen te houden. Wei was de deur in der haast versperd, doch met een geweldigen slag gelukte het den trainer haar te openen. Weldra had hij de bevsnde vrouw ontdekt en in een oogenblik knalden twee revolverschoten en zonk Mary doodelijk getroffen neder. Vrijwillig liet Carr zich toen gevangen nemen, hij was als gebrokeu Zijn vrouw leefde nog tot Maandag. Haar laatste woorden warenZeg John, dat ik hem vergeef Dordrecht, 13 October. ROE It S Belgisch per 100 Engelsch per VAX IIET GELD. fr. 47,80 a 47,85 12,06 u u 12,07 ZEETIJDI IN G E IX. Van 11 tot en met 13 October. Van 11 tot en met 13 October werdeu langs de Oostsluizen alhier 106 binnenvaartuigen op-en 42 afgeschutdoor de Westsl. 5 op- en 5 afgeschut. Green wich-tijd. Spoorweg Ter NeuzenGent. Van Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gent. Spoorweg Ter NeuzenMechelen. Ter Neuzcn- ISrussel over Lokeren. Spoorweg VlissingenRoosendaal. Stoointrani VlissingenMiddelburg. Stoombootdieust MiddelburgVlissingen. Spoorbootdienst Walzoorden—Vlake. Wagendieust HulstWalsoorden. Bij gewone aanvoer was geen vcrandering te noteeren. Puike Zeeuwsche en Vlaamsche Tarwe 6,50 a f 7,00 nieuwe f 7,00 a 7,50. Rogge Zeeuwsche en Vlaamsche f 5,20 a 6,00. Gerst Zeeuwsche en Vlaamsche winter 4,20 ft f 4,70. Overmaasche 4,00 a f 4,20. Zeeuwsche en Vlaamsche zomer f 4,00 a f 4,20. Haver dunne f 2.50 a f 3,60. Paardeboonen f 6,00 a f 7,00 Duiveboonen f 6,00 a f 6,50. Witteboonen f 7,a f 8,80. Bruineboonen 8,00 a 8,80. Erwten 7,50 a 8,80. Voeder 6,00 a f 7,00. Koolzaad J 7,50 a f 8,20. Lijnzaad zaai f a Datum. VLAG. NAAM. Ma. Van en naar. Lading. Voer Ter Neuzen s 12 Eng. s.s. Glendower 3285 Bilbao minerie Deens. s.s. Tydskland 1895 J acobstad hout Eng. s.s. River Derwent 2272 Londen stukg. 13 idem Anglia 2469 Leith idem Zw. bark Alerte 1443 Hudiksval hout Van Ter Neuzen 12 Eng. s.s. River Clyde 2721 Londen stakg. Spaans. s.s. Sestao 4095 Cardiff ballast Belg. s.s. Londres 2367 Londen stukg. Voor Cent i 12 Eng. s.s. Sea Spray 1579 Londen stukg. 13 idem Spindrift 2003 idem idem Rus. sch. Hilda 735 Borga hout Eng. s.s. Calder 1784 Goole stukg. Van Gent 11 Eng. s.s. Vera 4090 Bonnes ledig idem Wark worth 1974 New-Castle stukg. 12 Fra. sch. St. Louise 275 Marennes phosph. idem Marianne 318 idem idem Eng. s.s. Aire 1763 Goole stukg. idem Sea Belle 2152 Londen idem Eng. bark Endymion 2216 New-York phosph. Eng. s.s. Antiquary 2915 Leith stukg. idem Leona 1698 Goole idem 13 idem Dotterel 3966 Antwerpen idem idem Sea Spray 1579 Londen idem R. 3m. sch. Aino 1632 Helzingfors zemelen v. Ter Neuzen n. Gent 5,33 8,33 (1)12,03 5,03 Sluiskil 5,41 8,40 12,12 5,11 Sluiskil (brug) 5,43 8,43 12,15 5,14 Philippine 5,48 8,47 12,20 5,18 Sas van Gent 6,00 8,56 12,29 5,28 s aankomst 6,08 9,03 12,34 5,33 e 1 vertrek 6,20 9,13 12,51 5,48 8,50 Aank. te Gent (kl. st.) 6,56 9,49 te Gent (gr. at.) 7.10 10,01 1,34 6,38 9,30 (1) Deze trein vertrekt des Woensdags om 12,15. v. Gent (gr. at.) n. Ter Neuzen Gent (kl. at.) Selzaete aankomst Selzaece vertrek v. Saa van Gent n Philippine Sluiskil (brug) Sluiskil Aank. te Ter Neuzen 5,15 5,31 6,15 8.19 8.29 9,01 9,05 9.20 9.30 9,34 9,36 9,43 11,58 12,09 12,48 12,55 1,10 1,21 1,26 1,30 1,43 5,02 5,11 5,46 5,56 6,23 6.35 6,45 6,50 7,02 8,05 8,20 8,50 8,55 9,10 9,18 9,23 9,27 9,35 CORRESPONDENTIE (f). v. Selzaete n. Eecloo 6,18 9,04 12,53 5,51 8,59 Eecloo n. Selzaete 5,15 7,56 11,50 4,43 7,46 Selzaete n. Moerbeke en Lokeren 6,18 9,05 12,51 5,47 8,58 Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,31 7,25 9,24 12,05 3,44 6,40 8,06 Gent n. Brussel "7,19 10,53 1,37 6,50 *9,37 Brussel n. Gent *7,01 9,16 *2,43 5,57 Gent n. Ostende "8,21 8,24 10,49 4,02 6,43* Oatendc n. Gent 5,10 *6,05 8,53 *2,42 5,42 Sneltrein 3e klasae. Sneltreiu 2e klasse. v. Ter Neuzen 6,25 9.50 St. Nicolaas 7,42 11,26 Aank. te Gent (Waes) 8,39 12,22 v. Ter Neuzen i, Sluiskil Axel ii Kijkuit Hulst Clinge Aank. te St. Nicolaas Vertr. Aank. Mechelen 6,25 9,50 1,35 5,50 6,32 9,57 1,42 5,57 6,40 10,05 1,50 6,05 6,48 10,13 1,57 6,12 6,58 10,23 2,06 6,22 7,20 10,40 2.24 6,43 7,37 10,55 2,40 7,00 8,28 10,57 3,05 7,15 9,23 11,52 408 8,12 v. Mech. n. St. Nic. en T. N. 6,41 10,28 1,23 5.50 St. Nicol n. Ter Neuzen 7,50 11,35 3,15 7,20 Clinge 8,10 11,55 3,35 7,48 Hulst 8,32 12,17 3,57 8,10 n Kijkuit 8,40 12,25 4,05 8,18 Axel 8,49 12,34 4.14 8,27 Sluiskil 8,57 12,42 4,22 8,35 Aank. te Ter Neuzen 9,05 12,50 4,30 8,45 CORRESPONDENTIE (f). v. St. Nicolaas n. Antwerpen 7,42 11,27 3,04 7,52 i Antwerpen n. St. Nicolaas 6,53 10,36 1,55 6,21 St. Gilles n. Moerbeke 8,01 11,51 4,38 Moerbeke n. St. Gilles 6,43 9,46 1,15 6,14 h Mechelen n. Brussel 9,30 11,55 4,13 8,20 Brussel n. Mechelen 6,10 9,42 12,43 5,14 Mechelen n. Leuven *9,30 *1,23 1,26 4,14 9,53 ii Leuven n. Mechelen 5,45 9,35 12,10 5,17* Sneltrein 3e klasse. Sneltrein 2e klasse. (t) Deze uren geven de directe correspondentie van en naar Ter Neuzen aan. v. Ter Neuzen 12,03 5.03 Selzaete 12,51 5,47 a. Brussel 3,12 9,24 v. Brussel 5,40 10,19 2,16 6,35 Selzaete 9,05 12,58 5,52 8,55 a. Ter Neuzen 9,43 1,43 6,31 9,35 v. Vlissingen n. Roosendaal 5,32 7,04* 9,18 1,23 3,50 5,16* 6,00 Treinen eerste en tweede klasse. v. Vlissingen vm. 4,30 6,30 8,00 9,30 11,00 11,45 nm. 12,30 1,15 2,00 2,45 3,30 4,15 5,00 6,00 6,55 7,45 8,30 9,15 10,15 Middelburgvm. 5,00 7,15 8,45 10,15 11,45 nm. 12,30 1,15 2,00 2,45 3,30 4,15 5,00'6,00 6,55 7,45 8,30 9,15 10,15 11,00 v. Middelbnrgvm. 6,10 7,30 8,50 10,15 nm. 12,00 1,20 2,40 3,50 5,30 6,40 8,00 Vlissingen: vm. 6,55 8,05 9,30 11,00 nm. 12,40 2,00 3,15 4,30 6,05 7,25 9,00 v. Walsoorden n. Vlake: vm. 5,10 8,50 nm. 12,50 3,25 Vlake n. Walsoorden vm. 7,42 11,44 nm. 2,17 5,14 v. Hnlst n. Walsoorden vm. 7,10 nm. 1,55 Walsoorden n. Hulstongeveer 8,50 nm. 6,14

Krantenbank Zeeland

Ter Neuzensche Courant / Neuzensche Courant / (Algemeen) nieuws en advertentieblad voor Zeeuwsch-Vlaanderen | 1892 | | pagina 6