Handelsbericbten.
Middelen
van vervoer.
Het jonge paar vertrok na het huwelijk uaar
het landgoed Also-Sagk, waar Carr een allerliefste
woning had.
De echtgenooten leefden in de beste harmonie.
De vorige week, Dinsdag, waren beiden van de
wedrennen te Budapest naar Also-Sagh teruggekeerd.
Geen wolkje was er aan de lucht. Zaterdagmorgen
noodigde Carr zijn vrouw uit met hem een wandeling
op de traineerbaan te gaan maken, doch Mary
gevoelde zicb onwel en verklaarde dat zij liever
tehuis wilde blijven. Carr antwoordde niets, driftig
liep hij de deur uit om niet huiswaarts te keeren
dan toen het reeds laat in den avond was. Hij
was zeer verstoord. Den anderen morgeu, het
was Zondag, stond hij vroeg op en laadde hij rustig
zijn revolver. Zijn vrouw zag hem met verwondering
aan, doch plotseling sprong zij het bed uit, toen
Carr het wapen tegen haar richtte en ongekleed
vloog zij gillend de echtelijke woning uit. Adem-
loos ijlde zij voort, door Carr met het wapen iu
de hand gevolgd. Hijgend bereikte de ongelukkige
de ongeveer 5 minuten verder gelegen woning van
den inspecteur van het landgoed. In den hof
stond de stalkuecht van graaf Erdody. Andras,
riep zij den ontstelden man toe, red mij, John wil
mij vermoordenHelaas waagde niemand het
den razenden echtgenoot tegen te houden. Wei
was de deur in der haast versperd, doch met een
geweldigen slag gelukte het den trainer haar te
openen. Weldra had hij de bevsnde vrouw ontdekt
en in een oogenblik knalden twee revolverschoten
en zonk Mary doodelijk getroffen neder. Vrijwillig
liet Carr zich toen gevangen nemen, hij was als
gebrokeu Zijn vrouw leefde nog tot Maandag.
Haar laatste woorden warenZeg John, dat ik
hem vergeef
Dordrecht, 13 October.
ROE It S
Belgisch per 100
Engelsch per
VAX IIET GELD.
fr. 47,80 a 47,85
12,06 u u 12,07
ZEETIJDI IN G E IX.
Van 11 tot en met 13 October.
Van 11 tot en met 13 October werdeu langs
de Oostsluizen alhier 106 binnenvaartuigen op-en
42 afgeschutdoor de Westsl. 5 op- en 5 afgeschut.
Green wich-tijd.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
Van Ter Neuzen over St. Nicolaas naar Gent.
Spoorweg Ter NeuzenMechelen.
Ter Neuzcn-
ISrussel over Lokeren.
Spoorweg VlissingenRoosendaal.
Stoointrani VlissingenMiddelburg.
Stoombootdieust MiddelburgVlissingen.
Spoorbootdienst Walzoorden—Vlake.
Wagendieust HulstWalsoorden.
Bij gewone aanvoer was geen vcrandering te noteeren.
Puike Zeeuwsche en Vlaamsche Tarwe 6,50 a f 7,00
nieuwe f 7,00 a 7,50. Rogge Zeeuwsche en Vlaamsche
f 5,20 a 6,00. Gerst Zeeuwsche en Vlaamsche winter 4,20
ft f 4,70. Overmaasche 4,00 a f 4,20. Zeeuwsche en
Vlaamsche zomer f 4,00 a f 4,20. Haver dunne f 2.50 a
f 3,60. Paardeboonen f 6,00 a f 7,00 Duiveboonen f 6,00
a f 6,50. Witteboonen f 7,a f 8,80. Bruineboonen
8,00 a 8,80. Erwten 7,50 a 8,80. Voeder 6,00
a f 7,00. Koolzaad J 7,50 a f 8,20. Lijnzaad zaai f
a
Datum.
VLAG.
NAAM.
Ma.
Van en naar.
Lading.
Voer Ter Neuzen s
12
Eng. s.s.
Glendower
3285
Bilbao
minerie
Deens. s.s.
Tydskland
1895
J acobstad
hout
Eng. s.s.
River Derwent
2272
Londen
stukg.
13
idem
Anglia
2469
Leith
idem
Zw. bark
Alerte
1443
Hudiksval
hout
Van Ter
Neuzen
12
Eng. s.s.
River Clyde
2721
Londen
stakg.
Spaans. s.s.
Sestao
4095
Cardiff
ballast
Belg. s.s.
Londres
2367
Londen
stukg.
Voor Cent i
12
Eng. s.s.
Sea Spray
1579
Londen
stukg.
13
idem
Spindrift
2003
idem
idem
Rus. sch.
Hilda
735
Borga
hout
Eng. s.s.
Calder
1784
Goole
stukg.
Van Gent
11
Eng. s.s.
Vera
4090
Bonnes
ledig
idem
Wark worth
1974
New-Castle
stukg.
12
Fra. sch.
St. Louise
275
Marennes
phosph.
idem
Marianne
318
idem
idem
Eng. s.s.
Aire
1763
Goole
stukg.
idem
Sea Belle
2152
Londen
idem
Eng. bark
Endymion
2216
New-York
phosph.
Eng. s.s.
Antiquary
2915
Leith
stukg.
idem
Leona
1698
Goole
idem
13
idem
Dotterel
3966
Antwerpen
idem
idem
Sea Spray
1579
Londen
idem
R. 3m. sch.
Aino
1632
Helzingfors
zemelen
v. Ter Neuzen n. Gent 5,33 8,33 (1)12,03 5,03
Sluiskil 5,41 8,40 12,12 5,11
Sluiskil (brug) 5,43 8,43 12,15 5,14
Philippine 5,48 8,47 12,20 5,18
Sas van Gent 6,00 8,56 12,29 5,28
s aankomst 6,08 9,03 12,34 5,33
e 1 vertrek 6,20 9,13 12,51 5,48 8,50
Aank. te Gent (kl. st.) 6,56 9,49
te Gent (gr. at.) 7.10 10,01 1,34 6,38 9,30
(1) Deze trein vertrekt des Woensdags om 12,15.
v. Gent (gr. at.) n. Ter Neuzen
Gent (kl. at.)
Selzaete aankomst
Selzaece vertrek
v. Saa van Gent
n Philippine
Sluiskil (brug)
Sluiskil
Aank. te Ter Neuzen
5,15
5,31
6,15
8.19
8.29
9,01
9,05
9.20
9.30
9,34
9,36
9,43
11,58
12,09
12,48
12,55
1,10
1,21
1,26
1,30
1,43
5,02
5,11
5,46
5,56
6,23
6.35
6,45
6,50
7,02
8,05
8,20
8,50
8,55
9,10
9,18
9,23
9,27
9,35
CORRESPONDENTIE (f).
v. Selzaete n. Eecloo 6,18 9,04 12,53 5,51 8,59
Eecloo n. Selzaete 5,15 7,56 11,50 4,43 7,46
Selzaete n. Moerbeke en Lokeren 6,18 9,05 12,51 5,47 8,58
Lokeren n. Moerbeke en Selzaete 5,31 7,25 9,24 12,05 3,44
6,40 8,06
Gent n. Brussel "7,19 10,53 1,37 6,50 *9,37
Brussel n. Gent *7,01 9,16 *2,43 5,57
Gent n. Ostende "8,21 8,24 10,49 4,02 6,43*
Oatendc n. Gent 5,10 *6,05 8,53 *2,42 5,42
Sneltrein 3e klasae. Sneltreiu 2e klasse.
v. Ter Neuzen 6,25 9.50
St. Nicolaas 7,42 11,26
Aank. te Gent (Waes) 8,39 12,22
v. Ter Neuzen
i, Sluiskil
Axel
ii Kijkuit
Hulst
Clinge
Aank. te St. Nicolaas
Vertr.
Aank. Mechelen
6,25
9,50
1,35
5,50
6,32
9,57
1,42
5,57
6,40
10,05
1,50
6,05
6,48
10,13
1,57
6,12
6,58
10,23
2,06
6,22
7,20
10,40
2.24
6,43
7,37
10,55
2,40
7,00
8,28
10,57
3,05
7,15
9,23
11,52
408
8,12
v. Mech. n. St. Nic. en T. N.
6,41
10,28
1,23
5.50
St. Nicol n. Ter Neuzen
7,50
11,35
3,15
7,20
Clinge
8,10
11,55
3,35
7,48
Hulst
8,32
12,17
3,57
8,10
n Kijkuit
8,40
12,25
4,05
8,18
Axel
8,49
12,34
4.14
8,27
Sluiskil
8,57
12,42
4,22
8,35
Aank. te Ter Neuzen
9,05
12,50
4,30
8,45
CORRESPONDENTIE (f).
v. St. Nicolaas n. Antwerpen 7,42 11,27 3,04 7,52
i Antwerpen n. St. Nicolaas 6,53 10,36 1,55 6,21
St. Gilles n. Moerbeke 8,01 11,51 4,38
Moerbeke n. St. Gilles 6,43 9,46 1,15 6,14
h Mechelen n. Brussel 9,30 11,55 4,13 8,20
Brussel n. Mechelen 6,10 9,42 12,43 5,14
Mechelen n. Leuven *9,30 *1,23 1,26 4,14 9,53
ii Leuven n. Mechelen 5,45 9,35 12,10 5,17*
Sneltrein 3e klasse. Sneltrein 2e klasse.
(t) Deze uren geven de directe correspondentie van en naar
Ter Neuzen aan.
v. Ter Neuzen 12,03 5.03
Selzaete 12,51 5,47
a. Brussel 3,12 9,24
v. Brussel 5,40 10,19 2,16 6,35
Selzaete 9,05 12,58 5,52 8,55
a. Ter Neuzen 9,43 1,43 6,31 9,35
v. Vlissingen n. Roosendaal 5,32 7,04* 9,18 1,23 3,50 5,16* 6,00
Treinen eerste en tweede klasse.
v. Vlissingen vm. 4,30 6,30 8,00 9,30 11,00 11,45 nm. 12,30
1,15 2,00 2,45 3,30 4,15 5,00 6,00 6,55 7,45
8,30 9,15 10,15
Middelburgvm. 5,00 7,15 8,45 10,15 11,45 nm. 12,30
1,15 2,00 2,45 3,30 4,15 5,00'6,00 6,55 7,45
8,30 9,15 10,15 11,00
v. Middelbnrgvm. 6,10 7,30 8,50 10,15 nm. 12,00 1,20 2,40
3,50 5,30 6,40 8,00
Vlissingen: vm. 6,55 8,05 9,30 11,00 nm. 12,40 2,00 3,15
4,30 6,05 7,25 9,00
v. Walsoorden n. Vlake: vm. 5,10 8,50 nm. 12,50 3,25
Vlake n. Walsoorden vm. 7,42 11,44 nm. 2,17 5,14
v. Hnlst n. Walsoorden vm. 7,10 nm. 1,55
Walsoorden n. Hulstongeveer 8,50 nm. 6,14