'De ouderdom die niet bestaat Mk ben geen museumdirecteur' DE STEM Boekenweek sluit af in Jorwerd Hilversum haalt de bezem door Radio 3 Zelfportretten van Rembrandt in '99 bijeen in Mauritshuis üwifransf Sonia Herman Dolz maakte swingend filmportret van Cubaanse muziekgroep DE STEM Ry Cooder komt met Cubaans album en film-soundtrack Gids Door Marjan Mes Na de Braziliaanse warm bloedigheid van Hedy Ho- nigmanns schitterende do cumentaire O Amor Natu ral heeft de Rotterdamse ci neaste Sonia Herman Dolz onlangs voor een nieuwe, heerlijk exotische verras sing gezorgd; Lagrimas ne- gras (Zwarte tranen). Een warm, liefdevol en swin gend muzikaal filmportret van de Cubaanse muziek groep La Vieja Trova San- tiaguera. Vijf stokoude mannen, rasmuzi kanten die de son, de Cubaanse volksmuziek met haar opwinden de ritme diep in het bloed zit, en die over de hele wereld nog volle zalen tot groot enthousiasme we ten op te zwepen. Zodra zij spe len, verdwijnen alle lichamelijk ongemakken en dat is ook het ontwapenende van deze prachti ge filmdocumentaire, die momen teel met groot succes in een aan tal Nederlandse filmtheaters draait. Televisiekijkers herinneren Dolz en een van haar bejaarde arties ten wellicht nog van een kort op treden bij Paul de Leeuw. Maar dat was niet bepaald een opsteker om de film te gaan bekijken. De Leeuws grappen gingen ten koste van de bijna blinde muzikant zonder dat er veel té zien was van zijn geweldige muzikaliteit. „Vreselijk was het", zegt Sonia Herman Dolz, filmmaakster van Spaanse afkomst, maar gewor teld in Rotterdam. De regisseuse, die eerder indruk maakte met Romance de valentia, een bloedmooie filmdocumentai re over het ritueel van het Spaan se stierengevecht, maakte kennis met de Cubaanse band tijdens een optreden in Lantaarn/Het Venster in Rotterdam. De pro grammeur had haar getipt: 'mis schien is het wel iets voor jou om een film over te maken.' Voedingsbodem „De muziek, allemaal nummers uit de jaren veertig en vijftig, sprak mij meteen aan, want ik kende veel van die Zuidameri- kaanse liedjes uit mijn jeugd", vertelt Dolz. „Thuis als kind hoorde ik die muziek heel vaak. Het ging mij er om de voedings bodem van de muziek te achter halen. Niet om de bandleden hun levensverhaal te laten vertellen, want dat is zo verteld en nogal dun. Als jongemannen waren het arme bouwvakkers die door het communisme op Cuba de kans kregen om goed betaalde muzi kanten te worden." „Verder wilde ik vooral een sym bolische film maken over de ouderdom. De ouderdom die ei genlijk niet bestaat. Je bent im mers zo oud als je je voelt. Het moest een hymne aan het leven I I VRIJDAG 5 DECEMBER 1997 El Van onze rtv-redactie Hilversum - Radio 3 staat binnen enkele weken volledig o zijn kop. Als het NOS-bestuur akkoord gaat, wordt het station I in twee popzenders opgesplitst. Lukt dat niet, krijgt de zender I toch een totaal nieuwe formule. Ook de andere publieke radio-1 zenders gaan geheel of gedeeltelijk op de helling. Het in Den Haag loskrijgen var! een FM-frequentie zal moeilijj zijn, beaamt Groothuis. „Poli-1 tiek, financieel en technisch moe-1 ten we nog kreukels gladstrijken I Maar dat Radio 3 grondig word! aangepast, staat vast. Of er nsl wel of geen tweede popzender bijkomt." Hoewel Radio 3FM het reclamegeld binnenbrengt, krijg: I de publieke popzender al gerui-l me tijd veel kritiek. De iets oude-1 re kijker (tweederde van de Ra.| dio 3-luisteraars) vindt het sta-L tion te progressief. Het resteren-1 de publiek is evenmin tevreden I Radio 538 en Kink FM, de cc merciële alternatieven voor L™ dio 3, snoepen steeds meer luis-1 teraars en adverteerders weg. I Groothuis: „Het nieuwe Radio il wil alle popliefhebbers bedieneil naar journalistieke maatstaven! dus niet aan de leiband van dc| platenmaatschappijen. We zijn| tenslotte een publieke zender." De radiodirecteuren en vijf zen dercoördinatoren van Radio 1 tot en met 5 lanceren een plan tot in grijpende veranderingen in het Hilversumse radiobestel. Dit is het resultaat van de zogeheten Radiodagen, waarbij de publieke radiostations hun luistercijfers kritisch onder de loep hebben ge nomen. Meest in het oog lopende voorstel is het opdelen van Radio 3 in een popzender voor lichte muziek en een voor het meer trendy reper toire. Daarmee zou het aantal pu blieke radiozenders van vijf op zes komen. NOS-woordvoerder K. Groot huis: „Nu bedienen we op Ra dio 3 twee categorieën. De groep tussen de 15 en 25 jaar die graag vernieuwende popmuziek hoort en de oudere luisteraars. Die pre fereren het meer reguliere werk. Radio 3 huisvest in wezen twee zielen in één borst. Dat willen we op korte termijn veranderen." NEDERLAND 1 7 00 Journaal 07.05 Get the Picture (herh) 07.29 Ontbijt-TV, actueel ochtendmags zine met om 7.30,8.00 en 8.30 uu Journaal en 7.43, 8.15 en 8.45 uu Sportjournaal 09.00 Journaal 09.09 De ochtenden 99 57 De rijdende rechter (herh) 10.43 Joden van Marokko (herh) 11.13 Jos op 1 (herh) 12.04 Er is meer tussen hemel en aar de (herh) 1514 De Jostiband verrast Sinter klaas (herh) 16.05 Jos op 1, middagmagazine 17.01 Alles kits, kindermagazine me Ratjetoe; 17.26 Mirror mirror 17.50 Dag Sinterklaas 18.02 Growing Pains, comedy 18.30 Get the Picture 19.00 Ha, die Pa, comedy (herh) 19.29 Zo vader zo zoon, spelletje 20.00 Journaal 20.23 Netwerk, actualiteitenrubriek 20.57 Weeroverzicht 21.05 Achter de lach, serie interviews met top-cabaretiers 22.01 Emergency Room, ziekenhuisse rie 22.49 Twilight's Last Gleaming, speel film NEDERLAND 2 Cineaste Sonia Herman Dolz tussen de vijf bejaarde, Cubaanse rasmuzikanten uit haar hartverwarmende muzikale filmdocumentaire 'Lagrimas Negras'. FOTO HUNGRY EYE PICTURES worden. Daar kon ik als cineaste veel beter mee uit de voeten dan met de traditionele interview- vorm. In de montage heb ik jeugd, heden, verleden en toekomst door elkaar gebruikt. Als de muzikan ten over hun jeugd vertellen, zie je jonge kinderen dansen en mu ziek maken. Op Cuba kent ieder kind al die liedjes." Montage Vijf weken is Sonia Herman Dolz met een camerateam op Cuba ge weest om te filmen, en gedurende twee weken volgde zij een toernee door Europa van de groep. Haar moeder, de Spaanse in Rotterdam werkende kunstschilder Dora Dolz, ging mee op reis om voor haar baby te zorgen. Het meeste werk - drie maanden - ging ech ter in de montage zitten, die het associatieve, muzikale beeldver haal zijn bezieling en samenhang gaf. „Tijdens de toernee van de band", vertelt Dolz, „kwam ik het meest onder de indruk van hun uithoudingsvermogen. Als wij uitgeput waren, waren zij niet eens moe. Hoe ouder je wordt des te minder slaap je kennelijk no dig hebt. Maar het was vooral ook een kwestie van een levenslange professionaliteit en discipline. Het leuke was dat die oude man nen verder geen haar anders wa ren dan wij. Je verliest namelijk wel je haren, maar niet je per soonlijkheid. Dat was ook een van de interessante dingen om in de film te laten zien." Als ambassadeurs van de Cu baanse volksmuziek maakt het vijftal, waarvan de jongste 62 is en de twee oudsten 84, al vanaf hun jonge jaren toernees. En ze doen ook nu nog niets liever, zo als zij thuis in Santiago de Cuba vertellen. Het maakt niet uit dat de een halfblind is en de ander met een wandelstok moet lopen, als zij op het podium staan en met meeslepende zang en ritmische gitaren de Cubaanse son vertol ken, vallen al die gebreken weg. Levensgevoel Als zij hun prachtige volksliede ren over liefdespassie en gebro ken harten zingen, worden het weer jonge mannen, die nog altijd volkomen geloven in wat zij doen en die ook niet anders kunnen. Lieve oude mannen zijn het nu, maar hun aangeboren machismo speelt nog altijd mee in hun mu ziek en levensgevoel, zo laat Dolz in haar filmbeelden zien. Als ze heupwiegend een dansje maken met een vrouw ontstaat een lijfe lijke erotiek, die je niet voor mo gelijk houdt. Een van hen, met twaalf kinderen bij zeven verschillende vrouwen en desondanks nog altijd ver zorgd door dezelfde liefhebbende echtgenote, maakt geen geheim van zijn grote passie: vrouwen. 'De bron van alle leven'. Berus tend moet hij echter constateren dat 'mijn potlood nu niet meer schrijft'. Als hij de snaren roert, swingt het echter nog dat het een lieve lust is. De cineaste laat de bejaarde mu zikanten volledig in hun waarde en heeft een gevoelig oog voor hun aangeboren levenspassie en de muziek die daar uit voorkomt. Alsof haar Spaanse afkomst op nieuw de bron is geweest voor een zuidelijke manier van kijken. Maar dat ontkent ze toch. „Ik ben wel in Madrid geboren, maar al op mijn derde naar Ne derland gekomen. Ik woon al 33 jaar in Nederland en voel me een echte polyglot. Ik ben dan ook nogal huiverig als men verband legt tussen mijn afkomst en mijn films. Ik zou ook heel goed een mooie film over Russen kunnen maken. Als je talent hebt voor iets dan speelt je achtergrond geen enkele rol. Mijn stierenvech tersfilm had behalve dat ik Spaans spreek verder ook niets met mijn verleden te maken." Stierengevecht Dolz: „Een Nederlandse vriend had me in Spanje eigenlijk tegen mijn zin meegenomen naar een stierengevecht. „Jezus, dacht ik, wat zit hier achter? Hoe kunnen mensen tachtig gulden neerleg gen voor zo'n saai schouwspel? Ik vond het een uiterst vreemd ri tueel. Juist daardoor ging ik er met steeds nieuwsgieriger ogen naar kijken. Later ben ik mij er pas echt in gaan verdiepen, steeds gedetailleerder, waardoor ik iets te begon te begrijpen van de oor sprong en de noodzaak." In Dolz' film Lagrimas negras zien we de vijf bejaarde rasmuzi kanten thuis op Cuba, afgewis seld met optredens voor volle, uitgelaten zalen in Europa en met toerneekijkjes achter de scher men - tot in de slaapkamer en de kleedkamer toe. Ontroerend zijn de close-ups van oude, stramme handen in de weer met het strik ken van vlinderdasjes en het soig neren voor een optreden. Net zo bezield gefilmd als het kleedri tueel van de matador voordat hij de corrida in gaat. Straatscènes met jonge Cubaanse talentjes swingen de pan uit. Het zijn associatieve beelden, die de kijker ondanks de snelle montage toch alle rust gunnen om te genie ten van ieder beeld, prachtig vastgelegd door de cameraman nen Melle van Essen en Jackó van 't Hof. Voordat de bejaarde Cu baanse artiesten op toernee gaan, bezoeken zij een betoverend uit ziende kerk om er een kaars te branden. Dat is voor hen net zo gewoon als de zegen van Fidels communisme, dat hen als jonge muzikanten in staat stelde om met hun orkest (met de officiële A-status van de staat) eindelijk een goede boterham te verdienen. 'Fidel moet wel muzikaal zijn en anders weet hij het goed te ver bergen', grapt een van hen. In Londen nemen de vijf bandleden respectvol de pet af voor het standbeeld van 'Carlos Marx.' Het komt allemaal volkomen na tuurlijk en spontaan over, alles recht uit het hart. De nooit afla tende muzikaliteit van de Cu baanse band klinkt door de hele film en ondersteunt de sfeervolle en vertederende beelden. Je kunt bijna niet stil blijven zitten als het opwindende ritme van de son, de guaracha, cha cha cha of bole ro klinkt. „De son is de oudste volksmuziek van Cuba, veel ouder dan de rum ba, en wordt door de groep op traditionele wijze gespeeld, zon der trompetten of drums", aldus de filmregisseur, die de afgelopen drie jaar filmde voor het VPRO- programma Diogenes maar nu als freelance-regisseur werkt en voor Lagrimas negras financiële steun kreeg van de NPS. „De wereld première van de film was een fan tastisch dansfeest waarvoor de band speciaal naar Rotterdam was gekomen. Het was prachtig om te zien: die vijf oude mannen in witte smoking." Amsterdam (anp) - De Boekenweek wordt volgend jaar voor di verandering eens niet in de Amsterdamse grachtengordel afge-l sloten. Het slotbal verhuist naar Jorwerd, het Friese dorp da! figureert in het veelbejubelde boek Hoe God verdween uitki-f werd van boekenweekessayschrijver Geert Mak. Wel is er in de hoofdstad een openingsbal, zodat er voor het eerst in de 63-jarige geschiede nis van de Boekenweek twee Boekenbals zijn. De Stichting Collectieve Propa ganda van het Nederlandse Boek (CPNB) onderstreept met deze keuze het thema van de Boeken week: Panorama Nederland, Stad en land in proza en poëzie. Het openingsbal is op dinsdag avond 10 maart in de Stads schouwburg van Amsterdam. It Boekebal fan Jorwert vindt za terdagavond 21 maart plaats in café Het Wapen van Baardera- deel. De schijvers van het weekgeschenk en het weekessay, Arnon Grunberge Geert Mak, zullen beide feestel meevieren. Het Boekenweekgeschenk ral Arnon Grunberg, De heiligeAiJ tonio getiteld, is een verhas| over de strijd die iemand moil voeren om zich thuis te voelen ii| een-vreemd land. Het essay van Geert Mak, ontsnapte land, is het persoon-I lijk verslag van een zoon diebe-l sluit de boottocht die zijn vadtil vijfentachtig jaar geleden raaakf te, na te varen in het landsehap| van 1997. 09.00 Koekeloere (tot 09.15) 09.30 Nieuws uit de natuur (tot 09.50) 10.00 Huisje boompje beestje (tot 10.20) 10.30 Skiednis: Eise Eisinga (tot 10.50) 11.00 Schooltv-Weekjournaal 11.30 Mentor magazine (tot 11.50) 12.00 Agrarisch journaal (tot 12.15) 12.45 Agrarisch journaal (herh) 13.00 Journaal 13.05 Modeltekenen en schilderen 13.35 Omega (herh) 14.25 Nederland zingt (herh) 15.00 Spreekuur 16.00 Journaal 16.05 Our House, serie 16.59 Mansions Great Houses of Euro pe, reportage-serie: Kasteel Selso in Denemarken 17.29 2Vandaag, actualiteiten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en vanaf 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws ge volgd door het weer 19.01 Sinterklaas, waarin Sinterklaas o.a. kinderen (4 t/m 7 jaar) ont vangt die zich het afgelopen jaar op een bijzondere wijze verdien stelijk hebben gemaakt 19.53 Stapel op auto's, magazine 20.24 Windkracht 10, serie 21.23 Dit was het nieuws 22.04 Helmut Lotti goes classic III. Mu- ziekspecial 22.57 Een uitzending van het Aids Fonds 23.00 Studio NOS met ca. 23.30 uur Journaal 23.35 Moskou: 850: Wie heeft ons no dig? (Little Groningen), documen taire (tot 00.15) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie met om 12.30 uur Sportjournaal 13.00 Journaal Den Haag (anp) - Het Mauritshuis in Den Haag zal de laafsit| maanden van 1999 zoveel mogelijk zelfportretten van T brandt tentoonstellen. Er zijn al toezeggingen voor bruiklenen uit zeven steden. Een dergelijke expositie van zelfpor tretten van Rembrandt is nog nooit eerder gehouden. Door Peter Borgers Artiesten moeten hard wer ken, maar ook weer niet zo hard dat de platenbaas ze am per bij kan benen. Ry Cooders chef moet zijn eerste hartin farct nabij zijn, omdat de man met de bottleneck doodleuk twee platen tegelijk in de aanbieding gooit: Buena Vi sta Social Club en The End of Violence. Ry Cooder vindt zichzelf geen workaholic. De albums zijn im mers niet tegelijk opgenomen en vertonen bovendien muzikaal nauwelijks enige verwantschap. The End Of Violence is helemaal vers, maar Buena Vista Social Club kwam een jaar geleden tot stand. Voor laatstgenoemde plaat reis de Cooder naar Cuba voor de son-muziek, de muzikale voorva der van de salsa. Son is een 'ver geten' muziekstijl, die op het si garen-eiland nog altijd wordt beoefend door mensen, die de muziek tientallen jaren levend hebben gehouden. We kennen Cuba van dictator Fi del Castro. Opvallend op Buena Vista is echter de afwezigheid van politieke indoctrinatie. Dat blijkt duidelijk uit Chan Chan, het nummer dat regelmatig langs de radiozenders swingt. Liever dan de zegeningen van het Cu baanse communisme te bezingen, buigen de musici zich over de volle glorie van Juanika's achter werk. Politiek en muziek gaan volgens Cooder ook niet goed sa men. „Een politiek verhaal kun je in muziek niet kwijt. Bovendien is muziek van de mensen, niet van de machthebbers. Cuba kent een tragische traditie van dictatoren, Castro verdreef Batista. De man vóór Batista (Gerardo Machado, die de macht had van '25 tot '33) was volgens de verhalen de erg ste van allemaal. Son heeft ze zien komen en zien gaan. Muziek kun je niet verbieden - dat is on mogelijk. Castro vervolgde schrijvers, maar had geen greep op musici." Puurheid Ry Cooder is ervan overtuigd, dat als je roots-muziek wilt ho ren zoals ze hoort te klinken, je af moet reizen naar de plaats waar ze wordt gemaakt. „Dat geldt niet alleen voor Cuba, maar voor alle stijlen. Je moet spelen met mensen die er geen internationale carrière op na houden. Rondreizende musici verliezen de puurheid van hun muziek. De echte ouwe knoesten, die al tientallen jaren in dezelfde streek spelen, vormen het ware hart van de regionale muziek." In Havana waren dat lui als pia nist Rubén Gonzalez, gitarist Compay Segundo en Barbarito Torres, die de Laoud - een twaalfsnarig bastaardgitaartje - bespeelt. Hoewel de dertienjari ge timbalesvirtuoos Julienne Oviedo Sanchez meedoet, was bijna iedereen ouder dan zeven tig. Cooder's favoriete ouwe knoest was wellicht zanger Ibra him Ferrer. Een magere ('asce tisch', aldus Cooder) man, die zingt alsof hij bidt. Kritiek „Ik was goed voorbereid, had de muziek en de mensen bestu deerd, Ik kende de namen, maar van Ferrer had ik nog nooit ge hoord. De anderen brachten hem mee - lokten hem mee, want hij had de muziek al opgegeven. Hij bleek een geweldige zanger en een grote persoonlijkheid, die put uit een diep geloof in Sante- ria, de religie van het eiland. Voor mij was hij de grote verras sing van mijn trip - alsof je Nat King Cole ontdekt." Het succes van Buena Vista is in middels vervolgd. De film La Grimas Negras van regisseuse Sonia Herman Dolz is in ons land een groot succes en deze dagen touren diverse Cubaanse groepen door de Benelux. Cooder krijgt echter ook kritiek om zijn oren. Vooral van purist as die zich sto ren aan de kapitalistisch-impe- rialistische slidegitaar waarmee de muziek wordt vervuild. Het zal Ry worst wezen. „Muziek kun je niet conserveren. Over enkele jaren zijn al deze muzikanten dood en is son niet meer. Ik ben geen museumdirec teur, maar muzikant. Het was niet mijn doel om deze muziek op strek water te zetten. Ik wilde gewoon met deze geweldige mu sici spelen." Filmstudio Van een zonovergoten Caraï- bisch eiland naar een donkere filmstudio - voor de prins van de soundtrack is het een kleine stap. Want ook vers van de cd-pers is The End Of Violence, de cd van de gelijknamige Wim Wenders- film. Cooder is sinds films als Paris, Texas en Crossroads ook bekend door soundtracks. Daarin creëert hij bijna zichtba- De unieke tentoonstelling, die cl samenwerking met de Nations! Gallery in Londen wordt gt-| maakt, zal ook de eerste i' van het jaar 2000 nog in Dal Haag blijven. De oude meeste:! beleeft zo het begin van het <tej de millennium in zijn vaderland! aldus Mauritshuis-directeur F| Duparc. Rembrandt heeft zichzelf e®| kleine veertig keer geschi en verder tekeningen en van zichzelf vervaardigd. J zijn jonge jaren waren het vom-I al gezichtsstudies, later karatl terstudies. I Toen schilderde hij veel *1 dan alleen zijn eigen tronie, als dat toen heette. Hij schil®'! de als het ware ook zijn binne'J kant en daar kun je heel veel ui,| aflezen", zegt Duparc. De zelfportretten komen i meer uit Boston, Washing®! Glasgow, Londen, Amsterdacj Wenen en Kassei. De Nation»! Gallery krijgt de expositie o*f rigens eerder in huis dan Mauritshuis. „Prima. Wij kunnen dan vanoj internationale publiciteit Pr0'j teren, de kinderziekten zij® 1 de tentoonstelling en wij nen haar nog verlengen ooï aldus een opgetogen Duparc- 17.25 The Streets of San Francisco, mis daadserie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table, magazine 19.05 Fidèles au poste, spelletje 19.30 Nieuws. Aansl.: Weerbe richt 20.25 Bon week-end 21.20 Entre ter- re et mer, mini-serie 23.15 Oeuvres en chantier, portret Charlie Degotte 23.50 Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 16.50 lei bla bla, kindermagazine 17.50 Teléchat 17.55 lei bla bla 18.55 Régions soir 19.15 Gourmandises, culinair magazi ne 19.30 Nieuws 20.15 Riens du tout, Fran se film-komedie uit 1992 van Cédric Kla- Pisch met Fabrice Luchini, Daniel Berlioux en Mare Bergman 21.50 Millésimes, maga zine over wijncultuur 22.05 Laatste nieuws «.30 Pulsations, medisch magazine 23.25 Cartes sur table, magazine (tot 23.40) DUITSLAND 1 Ry Cooder met de Buena Vista Social Club: „Een politiek verhaal kun je in muziek niet kwijt. re muziek, die de beelden een ex tra dimensie geeft. En hij weet niet hoe hij dat doet. „Meestal zit ik wat naar de beel den te kijken, vraag ik naar de sfeer of de inhoud. En voor ik het weet, struikel ik over een geluid dat precies zegt wat de beelden laten zien." Voor deze cd werkte Cooder met Howie B. Zo ongeveer het tegen overgestelde van de oude Cuba nen: Howie B. is een techni cus/muzikant, die al eerder werkte met Tricky en U2. „Hij is geweldig, maakt van de mengtafel een heus instrument. Vaak wordt gezegd dat jongelui enkel nog muziek kunnen maken met een computer. Howie ge bruikte wel tapeloops, maar deed alles met de hand. De man is een echte mengtafeltijger. Hij doet alles op de gok, grijpt instinctief naar de knoppen en gebruikt al zijn ledematen. Een keertje sprong hij zelfs bovenop de mengtafel. Hij is van een andere generatie dan de Cubanen, maar de overeenkomst is groter dan je zou denken. Het zijn allemaal rasmusici, die hun kunstvorm in stinctief benaderen." (ADVERTENTIE) RTETPEN GALÊRiÉ' KJeinpJastiek - (brons) van PIETER D'HONT en ARIE TEEUWISSE Schilderijen van JOOP MIJSBERGEN nog t/m 28 december a.s Kerkstr. 16 BERGEN OPZ00» I Tel. 0164-21 15 20 fax. 0164-21 15 30 vr. 14 -19.00 zat. en zon. van 14 -17.00 en na lel. aWJ 12.10 Abenteuer Zoo, documentaireserie 12.55 Presseschau 13.00 Mittagsmagazin met Heute 13.45 Plusminus-News 14.00 agesschau 14.03 Höchstpersönlich, por- ret acteur en komiek Eddi Arent 14.30 Ru- benimm dich!, speelfilm 16.00 Ta- gesschau 16.03 Rolle rückwarts met hoog- iÏÏteü„uit.de Duitse tv-geschiedenis nnü kreb'ssimo!, culinair magazine yoo Tagesschau 17.15 Brisant, boule- ardmagazine 17.55 Verbotene Liebe, se- p 18-25 Marienhof, serie 18.55 Baby an «°rd, serie 20.00 Tagesschau 20.15 Honey, blew up the Kid, speelfilm 21.40 Exdusiv «■10 Tagesthemen 22.45 Privatfernse- on«?9azine 23'30 Wat is?. tall«how m tmagazin °°-35 Tbe Rounders, Peelfilm 01.55 Favorite Son, mini-serie 'deel 1, tot 03.25) DUITSLAND 2 13.45 Sport Extra/tennis: Masters of Cham- W> s-toernooi te Frankfurt 17.00 Heute L 0 Deutschland, magazine 17.45 heute, magazine 18.00 Schlosshotel .sene 19.00 Heute 19.25 Die Auber- gelö'st ie n-15 Aktenzeichen: XY...un- er t 1 il le Reportage: In 1987 vallen wann» gewonden en enkele doden nenriirT 66n tankwa9en eet1 ijssalon bin- wordt LT/Xpl°,deert- Tien Jaar na dat° teerd d!f verborgen camera geconsta- r oat er nog niets veranderd is aan de

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 22