|Samuel Eddy is de ideale festival-act Privémuziekjes van een zoeker Wouter Brave en zijn 'Arte del Tango' 0 1 tc 2 0 DESTEM U I I D D3 I Hoewel een geboren Noord-Hollander voelt tangodanser Wouter I Brave (43) zich ook een beetje Argentijn. „Absoluut. Voor een I Hollander leef ik vrijgevochten. Een Argentijn leeft volledig van lag tot dag. Dat zie je ook terug in de manier van dansen en zelfs a het voetbal waar het veel intuïtiever en met veel meer overga- I re toegaat. Een tangodanser danst als het ware stap voor stap, I jij creëert de passen terwijl hij danst. Kritieken De ziel Eindhovense singersongwriter The Watchman maakt balans op Townes van Zandt Bluescultuurtje ui ui N D 1 20 NOVEMBER 1997 D2 I OP ZOOM lone - The Peacemaker - The lost world jngle - Hercules I I I I I DONDERDAG 20 NOVEMBER 1997 ng - Contact breda uit de jungle lit falls on Manhattan I off - Karakter - De GVR - De gebroe- 'I Gattopardo GOES ,ds wedding - Hercules HULST game - The lost world - The Peacemaker forge of the Jungle - Hercules - My best 1STERH0UT osendaal edding - The Peacemaker - Double team le tilburg rest friends wedding - Hercules - George Contact - The lost world - The Peacema- I - One fine day - Sneak Preview hry 7lissingen team - The lost world - The Peacemaker - lie - Hercules Antwerpen - Zaal 1 -14.30 en 17.00 uur George of eafter 22.30 uur Bean 22.30 uur L.A. Confidential Air force one 22.30 uur The Game 22.30 uur Oesje 22.30 uur Double Team 22.30 uur My best friends wedding 22.30 uur The Peacemaker 22.30 uur The lost world >n 22.30 uur Oesje n 22.30 uur Contact in 22.30 uur She's so lovely eorge of the jungle theory in 22.30 uur Men in black Jen 22.30 uur Face/off en 22.3o uur The Ugly en 22.30 uur Scream en 22.30 uur Air force one en 22.30 uur Full Monty len 22.30 uur Copland en 22.30 uur Nothing to lose ïatiërs ie night stand en 22.30 uur Mimic 'Verslingerd aan de dans der dansen' ;ior Marjan Mes ■uces Beresford richten twee strijdba- i Pauline Collins) in een Japans vrou- tijdens de Tweede Wereldoorlog een le de ellende het hoofd te bieden. De ngevoelig voor hun zang. De Australi- r meer Driving Miss Daisy tracht te- in het kamp over te brengen. De ac- Vrances McDormand en Johanna ter n vol overgave in deze deels op erva- vrouwen gebaseerde film, met muziek le Babbe-koor. (Cinésol 2 in Breda) Tesis van Alejandro Amenabar krijgt n afstudeerscriptie te maken met een m gewelddadige pornofilm waarin een ira wordt vermoord. Het betreffende :oek. Vervreemdende ruimtes kunnen ilm ongeloofwaardig blijft omdat he rsonages (psychologisch) niet worden k draait het om de sensatie hoewel de et om van het geweld zelf niets te laten Breda) ssieker in Chassé Cinema Breda is op «do van Luchino Viconti uit 1963. Een os, waarin een bejaarde landeigenaar :ilië het einde van de aristocratie onde nge neef (Alain Delon) weigert te trou- e nicht maar kiest voor een sensue Claudia Cardinale) en voor de rePuB balscène van een uur vormt het hoog >osch vertoont vanavond Un Air de Fa isch, de maker van het kostelijke Gebaseerd op een toneelstuk speel lemaal af in een café waar de veDa® ran de eigenaar zal worden gevmrd en de charmes van deze aanvanke J kt hoe knap de regisseur het Fransei i :n ontleed heeft en hoe goed er wo it (Slotjesveld 15) presenteert rocosmos, de bekroonde, sPectacU uet Nuridsany en Marie Perennou ove Die zien er, in enorm opgehazaIï ven rizarre wezens die elkaar naar het uffende en spannende reis naar een gt Sling Blade van Billy Bob eenvoudige tragi-komedie me ver. delinquent die in zijn jeugd zijn ir minnaar vermoordde en nu uit gen. Ongelukkigerwijs trekt hlDn(coun. 1 waar een agressieve dronkaaru v 'oakam) de baas speelt. Jjci- eel in Bergen op Zoom, woensdag 1 (fouter Brave volgde twintig jaar I geleden een moderne dansoplei- Ijjing, maar raakte gefascineerd I door'de Argentijnse tango. Hij in- I induceerde de authentieke, gril- I [ge patronen van deze dans - na I een opleiding in Buenos Aires - in I je jaren tachtig in ons land. On- I der meer door de oprichting van Ide Tango-school Amsterdam. Ills tangodanser kreeg hij samen I net zijn toenmalige vaste partner Illartine Berghuijs en zangeres ■Nanette Currie enorm veel bijval llijdens zomerfestivals als Boule vard of Broken Dreams en in het llangodróme op de Parade. Er ■ontstond een ware tango-rage ■door, die nog altijd voortduurt. I Ook internationaal maakt de tan ige weer furore. Klassieke musici I ais de violist Gidon Kremer en de cellist Yo-Yo Ma zijn gefasci neerd door de moderne tango- I composities van Astor Piazzolla. Itater Brave was er indertijd al- I lm wat vroeger bij dan alle an- |ieren. Hij is nu bovendien de en artistiek leider ihet tangoprogramma El Arte lid Tango, dat in juni met mede- l ierking van tien dansers van Het I Rationale Ballet in het Holland I festival werd gepresenteerd en I lat nu door het land reist. Staan de ovaties waren er destijds in i uitverkocht Carré, maar de ■landelijke kritieken waren niet luals. 'Tangoshow met een goed kope ziel,' kopte de NRC. 'Gort en calvinistische tango,' de Volkskrant. 'Gênant de bijdrage uit van de bal- s," schreef Trouw, e choreograaf, die toegeeft 'wel klap te hebben gekregen i de agressieve recensies', pre- Isaiteert volgens eigen zeggen l'ten volledig herziene voorstel- J1 van El Arte del Tango in de pederlandse theaters. Op zater- Hag 22 november staat het tango- Ipgramma in Breda, bestaande |ut vier delen: De Lyriek, Vijf >'s plus één, Het Concert en iDans. kritieken waren toch wat tioneel," vindt Bra- o achteraf. „De dansers van Het ile Ballet en ook de direc- waren helemaal niet zo onte- Maar ik heb wel een tijd gehad om het te verwerken, parna zijn we keihard aan de slag gegaan om vooral het dans- gedeelte te versterken. Zelf treed ik er niet langer in op, omdat ik liever al mijn energie steek in het recht breien van het program ma." Voor zijn Holland Festival-voor stelling had Wouter Brave met opzet het karakter van het tradi tionele tangoprogramma (met veel anekdote en nostalgie) ver anderd. „Ik wilde pure dans. Geen drama, geen verhaal. Ik wilde de tango losmaken uit de abrazado, de 'omhelzing', waarin hij traditioneel wordt gedanst. Wanneer je het paar uit elkaar haalt, ontstaat de ruimte om te dansen in formaties, die horen bij het ballet: soli, duetten, groepen. De tien dansers van Het Nationa le Ballet, onder wie Coleen Davis en Jane Lord, waren daarvoor ui teraard heel erg geschikt. De bes te dansers die er in Nederland zijn." „Vijftig procent van het ballet en de choreografieën is herbe- werkt," stelt de choreograaf. „We hebben ook nummers uit de vier afzonderlijke delen wat meer geïntegreerd zodat concert, zang en dans hier en daar meer samen vallen. Op deze manier kan de voorstelling volgens mij nog ja ren mee. Maar het hangt er na tuurlijk van af hoe deze najaars tournee aanslaat." Brave: „Ik heb nu drie Argentijn se dansparen aangetrokken in plaats van een. Rodolfo Maria Cieri is een legendarisch paar van de oude stëmpel. Dat'weet-een in getogen spatiningte bereiken-, die jöhge'dansers niet hebbëif.'Tango kun je namelijk tot je zestigste doordansen, dat wordt alleen maar sterker. En een virtuoos, jong paar dat sneller danst dan het oog kan zien: Fabian Roxa- na, terwijl het beroemde tango- paar Claudia Codega Esteban Moreno weer terugkeert." De tango ontstond aan het begin van de eeuw in de havenwijken van Buenos Aires en Montevideo, met de bandonéon (de kleine Duitse knoppenaccordeon) als het leidende instrument, dat schril jankend en met stotende ritmiek de trots, sensualiteit, pa thos en melancholie van het Ar gentijnse levenslied kracht bij zet. Kenmerkend voor de dans zijn de snelle tempowisselingen, het P onze verslaggever fffliuel Eddy is zo'n zwetende gi- rist die doet denken aan de Ier- Wuesrock-pionier Rory Gal- |«gher. Met zijn recht-toe-recht- toekshow weet Eddy ieder Popfestival naar zijn hand te zet- Gitaarlegende Jan Akker- was 20 gecharmeerd van het ['Missende spel-van de Ier, dat IJl tijdens een optreden in België °°d als gast mee te spelen. (("T' Eddy heeft altijd gewe- "dat hij muzikant wilde wor- P °P zijn tiende speelde hij al ar: Na de eerste optredens f', 2'i« schoolband in pubs in ('and vertrok hij al snel naar (,.etr.a- kt de VS kwam de Ier in L n® met de Amerikaanse ptale traditie. Hij bleef er j ?at om echt te leren spelen, a terug uit de States vertrok 8 tarist alweer naar het Euro- e wasteland om vooral veel op bivi n' 'u'rte P™13- Van- I «Me cafés en zaaltjes werk- Lm,Uel Eddy zich op tot de |L 'estival-act. De band reist Rapn i,hele jaar van continent met tournees door Itan'Japan en Eu- In e lerse gitarist is geregeld lark 6 ?0Pfestivals te zien als Lt?* Den Haag, Belgium pJitu? j Efees, Bonner Blues in (•foot ,en fameuze Roskil- Èjj jVa, 'n Denemarken. met zijn gitaar het - tn, om vervolgens op de "wn te klimmen en dat zo'n tweehonderd op ts?! ^er iaar- De tomeloze i, van de gitarist vertaalt s m ellenlange gitaarso- Wouter Brave met danspartner in de eerste versie van zijn programma 'El Arte del Tango', waarin ook dansers van het Nationale Ballet optreden en het prachtige tango-orkest Sexteto Canyengue. In de nieuwe versie danst Brave zelf niet meer, wel drie Argentijnse tangoparen. Zaterdagavond in Bre da. foto tango palace scherpe spel van armen en benen en de innige, maar ook agressieve omarming van de danspartners. Oorspronkelijk was de tango een volksdans van de grote stad, ge domineerd door de man. Be schaafd afgezwakt belandde hij op de internationale dansvloer waar hij rond 1910 net zo'n schok veroorzaakte als de Weense wals in de vorige eeuw. „Mijn belangstelling voor de tan go was in het begin puur intuï tief," herinnert Wouter Brave zich. „Maar hoe meer ik mij erin verdiepte des te nieuwsgieriger ik werd. Ik vond dat ik maar eens naar Buenos Aires moest. De jon geren verklaarden mij daar voor gek, want die hadden toen niks meer met tango. In de nachtclubs van Buenos Aires zag ik mijn eer ste echte tango's." „Na een week zoeken ontdekte ik ook eindelijk een dansschool, met een prachtig bord. 'Tango en an dere moderne dansen' stond erop. Dat trof mij toen heel erg. Ik heb daar mijn allerbeste leraar ge vonden, Antonio Todaro, die de laatste vijf jaar van zijn leven nog wereldberoemd is geworden. Hij heeft een hele generatie Argentij nen opgeleid, ook de jonge dan sers uit mijn programma." „Alles wat wij in ons land niet ontwikkeld hebben, zit in de Ar gentijnse dans," meent Brave. „Sensualiteit en je lichamelijk opvallend durven presenteren, maar ook strengheid. Nederlan ders zijn daarvoor te calvinis tisch. De Argentijn heeft een be paald soort overgave, geaardheid en scherpte die ons vreemd is. Wij zijn een heel georganiseerd volk en denken altijd vooruit. In die zin dansen mensen hier ook. Alles is tevoren bedacht en vastge legd." „Als dans is de tango fantastisch om te doen. Het is de dans der dansen. Wie er aan begint, kan er helemaal aan verslingerd raken. Maar het is ook ontzettend moei lijk en het duurt een paar jaar voordat je het echt lekker kunt. Veel mensen haken daarom af. Maar als je de techniek helemaal beheerst en er vrij mee om kunt gaan dan is de tango een deel van jezelf geworden." Tangoshow vindt Brave zelf geen goed woord voor zijn program ma. „Daarvoor is het toch wat te subtiel en te afwisselend, met de poëzie van Borges en Exposito in het eerste deel en het optreden van het Sexteto Canyengue." Dit prachtige Nederlandse tango-or kest van de bandoneonisten Carel Kraayenhof (ooit filosofiestu dent) en Leo Vervelde roept de sfeer op van de grote Argentijnse orkesten uit de jaren veertig, de gouden periode van de tango. De Argentijnse bandoneonspeler Ro berto Alvarez vormt 'de ziel' van dit muzikale gedeelte van het programma. Het tangolied wordt in El Arte del Tango met de nodige pathos vertolkt door de Nederlandse Na nette Currie en de Argentijn Juan Carlos Tajes. De eerste begon haar carrière als nachtclubdan seres in de Parijse Moulin Rouge en werd midden jaren tachtig zangeres bij het tango-orkest El Choclo. Al enkele jaren leidt ze de Madame Currie Show, met een eigen band en dansers. De tangó-ïevival is bepaald niet alleen Hollands, maar internatio naal. Van Aarhus tot Kaapstad wordt er op het obstinate ritme gedanst. Behalve klassieke musi ci tonen ook filmers interesse voor het genre, zoals de Engelse regisseuse Sally Porter (Orlan do), die zichzelf in haar nieuwe film The Tango Lesson presen teert als de verliefde partner van een Argentijnse tangodanser. En inmiddels heeft Wouter Braves voormalige partner, Martine Berghuijs, samen met moderne dansers het tangoprogramma Ocho uitgebracht dat op dit mo ment ook door het land reist. 'El Arte del Tango' door Tango Palace en Het Nationale Ballet, choreografie Wouter Brave, is op zaterdag 22 no vember in het Chassé Theater (grote zaal) in Breda, 26 november in Schouwburg Tilburg. De Ierse gitarist Samuel Eddy staat bekend om zijn tomeloze gitaarsolo's. foto n. georgiew lo's, die vooral voor gitaarlief hebbers bedoeld lijken. Als in vloeden noemt de Ier dan ook de oude meesters Stevie Ray Vaug hn, Jimi Hendrix, Billy Gibbons van ZZ Top en Eric Clapton. De Samuel Eddy Band bracht tot nu toe twee cd's uit, met gastrol len van Herman Brood en Jan Akkerman. I Samuel Eddy Band (bluesrock) - Van avond. Poppodium Para, Van Cooth- plein 39 in Breda. Aanvang 21.30 uur. Toegang vijftien gulden. Door Bart Ebisch Brabantse singer/songwriters trekken na tionaal de aandacht. Ad van Meurs, alias The Watchman, sluit met de cd Flight over Life een periode af. J.W. Roy is met Round Here net van start gegaan. Maar hun liefde voor muziek stamt uit dezelfde bron: Amerikaanse wortels in De Peel. Af en toe moet Ad van Meurs de chaos in zijn hoofd ordenen in de vorm van het schrijven van een liedje. Flight Over Life heet de nieu we cd van zijn groep The Watchman. De Eindhovense singer-songwriter maakt de ba lans op. „Ik ben artiest en moet de mensen zien te ver maken. Dat is ook de betekenis van succes hebben. Ik heb succes als ik een liedje speel dat iemand anders mooi vindt." Flight over Life is een titel met een dubbele bodem. Na zes jaar touren wilde de Braban der wel eens weten wat voor hem echt waar devol is. „En dan kom je uiteindelijk uit bij hele gewone, dagelijkse dingen." De muzikant had thuis een paar nummers op de plank liggen - 'privémuziekjes', zoals hij ze zelf noemt - die hij niet geschikt achtte voor het folkrock-repertoire van The Watchman. Na zo'n ingrijpende gebeurtenis in zijn leven als de dood van zijn moeder is het niet vreemd, dat die muziekjes overwegend me lancholiek klinken. Ze dwingen de luisteraar tot nadenken. „De plaat geef het gevoel van een deken om je heen slaan," vindt Van Meurs. „Ik wilde een balans opmaken en deze plaat is daar een foto van. Een inkijkje." Op de eerste dag van de opnames las Van Meurs ten overvloede een triest bericht in de krant. De legendarische Amerikaanse sin gersongwriter Townes van Zandt was op 1 ja nuari overleden. Nummers als Faria en Yes or No noemt Van Meurs 'Townes-achtig'. Afge- Ad van Meurs alias The Watchman: 'Iede re maandag spelen in de dorpskroeg houdt de scherpte erin.' foto roytee zien van hun liefde voor alcohol en gokken lijkt de Eindhovenaar in meerdere opzichten op zijn Amerikaanse voorbeeld. Beiden spelen graag voor de fooienpot in een dorpskroeg en beiden zijn wars van trends. Van Zandt stelde altijd alles in het werk om maar niet beroemd te worden. „Hij cultiveer de zijn onaantastbaarheid," meent Van Meurs, en in.feite doet hij zelf niets anders. De singersongwriter is verknocht aan Eind hoven. De stad heeft volgens hem een heel ei gen popgeluid. „Eindhoven staat bekend om zijn onderbuikenmuziek, heel groovy. Noem het de erfenis van Mr. Albert Show, Sweet d' Buster en The Flyin' Spiders. Iedere maandag speel ik in een kroeg hier om de hoek. Er is niks moeilijkers dan dat. Het houdt de scherpte erin." Maar hij speelt net zo lief in Amerika, waar hij vaak heeft getourd. Gaat er altijd opgeto gen naar toe en heeft nooit veel zin om terug te vliegen. Maar eenmaal van Schiphol onder weg naar Eindhoven, weg uit de drukte van de Randstad, begint Van Meurs zich stilletjes aan weer op zijn gemak te voelen. „Dat effect heeft De Peel op mij," lacht hij. „Ik ben geen Brabant-lover, maar ik vind wel dat je moet durven bekennen waar je vandaan komt. Ik was een keer in een gehucht vlakbij Ausin, Texas. Het heette 'Rice's Crossing'. Een dorp met honderd zielen, net Elsenhorp. Dat was zo'n gekke gewaarwording. Ik moest vijftienduizend kilometer vliegen om het El senhorp van vroeger weer in mij te voelen." De naam The Watchman is afgeleid van 'een kunstdingetje van een vriend'. Maar het zou net zo goed kunnen slaan op de observant Van Meurs. Zijn registraties verraden de betrok kenheid van een loner. „Op mijn eerste plaat domineerde de slide-gi- taar. Daarmee dreigde ik te worden opgeno men in het bluescultuurtje. Dat wilde ik niet. De tweede plaat werd dan ook totaal anders en Flight over Life klinkt weer heel anders. Er wordt wel eens gezegd: 'Je hebt in de popmu ziek zoekers en vinders'. Zoekers reiken de bouwstenen aan voor de vinders, de sterren. Ik hoor bij de zoekers. Ik wil nieuwe wegen bewandelen, iets toevoegen aan wat al be staat. Ik had bij deze plaat zoiets van: 'nu ga ik doen wat ik echt wil'. Ik kan het me veroor loven om trieste liedjes te spelen." I The Watchman, zondag in Oosterhout, café De Beurs, 15.30 uur. 0 qri feil Q 2 Ui Ui h Ui H DONDERDAG breda Samuel Eddy - blues - Para - 21.30 uur Rob de Nijs - Chassé Theater - 20.00 uur De Dijk - nederpop - Het Turfschip - 21.30 uur EINDHOVEN Arpa Aulos - Gwenyth Wentink (harp) en Karin Basting (Fluit) - Mu ziekcentrum Frits Philips -12.30 uur VRIJDAG BREDA Songcirde - Klassieke en lichte muziek - Chassé Theater - 20.45 uur EINDHOVEN Mighty Mighty Bosstones en Too Many Crooks - ska-punk - Effe naar - 20.30 uur gent Steve Earle&The Dukes - midnight show - Vooruit - 24.00 uur goes Jabberwocky en Dandruff - punk - 't Beest - 21.00 uur HALSTEREN René Froger - Mini-concert - Tenniscentrum de Melanen Langstraat 5a - 20.00-24.00 uur ZATERDAG BERGEN OP ZOOM S.I.T.P. en Vobe - techno-core - Boho - 21.00 uur BREDA Will Tura - concert met orkest - Het Turfschip - 21.00 uur EINDHOVEN The Gathering - metal - Effenaar - 20.30 uur OUDENBOSCH Julya Lo'ko - Met concert: Colour me Forever - Fidei et Arti Pastoor Hellemonsstraat 1 - 20.15 uur ROOSENDAAL BZN: Pearls - Evenementenhal Leysdream Commandobaan 10 - 20.15 uur De nacht van het lied - met o.a. Stef Bos, Thé Lau, Jan ten Hoopen en Pater Moeskroen - Schouwburg de Kring - 20.00 uur TILBURG Herman Brood His Wild Romance (afscheidsoptreden) en New Adventures - rock - Noorderligt - 21.00 uur ZONDAG BREDA La Boheme - Chassé Theater -14.30 uur ROTTERDAM Doelenensemble - o.l.v. Arie van Beek m.m.v. danser en spreker - ka mermuziek van de 20e eeuw - De Doelen - 20.15 uur DINSDAG BREDA Rockbitch - seksrock - De Graanbeurs - 22.00 uur One night one - singer-songwriterduo Rob Slegt en Gérard Komar - Para café - 20.30 uur EINDHOVEN Werner van Mechelen/Eric Schneider - De schoonheid van het lied - Muziekcentrum Frits Philips - 20.15 uur ROTTERDAM Tokyo String Quartet (New York) - De Doelen - 20.15 uur TERNEUZEN Best of Five - a capella concert - door Montezuma's Revenge - Zuid- landtheater - 20.00 uur TILBURG UFO - hardrock - Noorderligt - 20.00 uur WOENSDAG BERGEN OP ZOOM Boris Godoenov - De Staatsopera van Tatarstan brengen opera met solisten van o.a. het Bolshoi-theater - Stadsschouwburg De Maagd - 20.15 uur BREDA Papa Bue's Viking Jazzband - Met Arne 'Rafp^ éüe Jensen, John Defferary, Joe Erriogton, Jorn Jensen, Olé Ot^èfi eti Tjjpimas Christen- sen - Chassé Theater - 20.30 uur EINDHOVEN Spearhead - crossover - Effenaar - 20.30 uur ROTTERDAM Dunya on stage - start festival met wereldmuziek-, dans- en theater voorstellingen - De Doelen en Rotterdamse schouwburg (t/m 30 nov) Heineken Night of the Proms - met o.a. Simple Minds, Total Touch, Wayne Marshall en het orkest II Novecento o.l.v. Robert Groslot - 20.00 uur TILBURG Fairport Convention en Ogham - folk - Noorderligt - 20.30 uur AMSTERDAM Joe, the musical - Carré (t/m 23 nov) Arjan Ederveen - Fly away, revue - Nieuwe De La Mar Theater (t/m 6 dec) BREDA Koppen - Chasse Theater -15.00 uur (22 en 23 nov) ETTEN-LEUR Onvermeidelijk - Cabaret - De Nobelaer - 20.15 uur (21 en 22 nov) OOSTERHOUT Waardenberg De Jong - De Bussel - 20.15 uur (26 en 27 nov) DONDERDAG BERGEN OP ZOOM De Nieuwe Schaar - Show 'Famineurzeven' - De Maagd - 20.15 uur BREDA Marietje Kessels - Chassé Theater - 20.45 uur ROOSENDAAL Het belang van Ernst - Van Oscar Wilde uit 1895 door het Noord Ne derlands Toneel - De Kring - 20.00 uur VRIJDAG OUDENBOSCH Van Houts De Ket - show 'Alles mag', combinatie van toneel en ca baret - Fideï et Arti - 20.15 uur ZATERDAG BREDA El arte del tango - Chassé Theater - 20.00 uur Mannen van de wereld - Chassé Theater - 20.30 uur TILBURG Operavereniging Bel Canto, vereniging Bossche Opera - Atilla - Stadsschouwburg - 20.15 uur Zwarte Comedie en Circus Bulderdrang - Majakovsky - Stads schouwburg - 20.30 uur ZONDAG TILBURG De Poortwachter - Theater Gaffel - vanaf 7 jaar - Stadsschouwburg - 14.30 uur MAANDAG TILBURG Northern Stage - Animal Farm - Stadsschouwburg - 20.15 uur DINSDAG BERGEN OP ZOOM De Nacht van de Pauw - tragedie met o.a. Geert de Jong en Rik van Uffelen - De Maagd - 20.15 uur ROOSENDAAL Een ideale Echtgenoot - Het Antwerps Raamtheater brengt een ko medie van Pierre Laville naar Oscar Wilde - De Kring - 20.00 uur WOENSDAG ETTEN-LEUR Bassie en Adriaan - De Nobelaer -14.00 uur ROOSENDAAL Dansvoorstelling - Door Truus Bronkhorst en Marien Jongewaard - De Kring - 20.00 uur

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 21