DE STEM De oorlog om Aida kent geen winnaar 6Een kind dat leest, ligt voor' Willem Duys breekt internationaal record Carrière Award voor tv-pionier De Vries Kuijken heeft grote affiniteit met Haydn Opera in Ahoy' al vijf maal uitverkocht in januari Linders organiseert manifestatie 4Boek Kind' in Roosendaal Genesis en Puff Daddy in Ahoy Dordtse musea gaan fuseren Bill Wymann solo in Paradiso 35 jaar presentatie Muziek Mozaïek Prijs voor graficus Escher Festival van Zeeuwsch- Vlaanderen Gids VRIJDAG 26 SEPTEMBER 1997 Door Hans Rooseboom Amsterdam - Al zes jaar stond Verdi's opera Aida op de nominatie om in januari 1998 uitverkoren te worden tot Opera in Ahoy'. De voorbereidingen waren in volle gang toen bij produ cent Peter Kroone in Am sterdam de jobstijding bin nenkwam. „We waren al een heel eind op streek met onze Aida toen we hoorden dat de fir ma Van den Ende ook een Aida wilde gaan doen, in de Amsterdamse Arena. Dat was vreselijk voor ons," al dus Peter Kroone. Eerder organiseerde Kroone met zijn productie- en managements- bedrijf The Companions vijf afle veringen van Opera in Ahoy. Stuk voor stuk waren dat succes sen, met volle zalen en lovende recensies. „De schrik sloeg ons om het hart toen we hoorden van die mons terproductie in de Amsterdam Arena op zaterdag 27 september, maar het verheugt me te kunnen zeggen dat we nu al 24.000 kaar ten verkocht hebben voor onze vijf voorstellingen in Ahoy' in ja nuari. We lassen dus een extra voorstelling in. Daarvoor zijn de kaarten, 5500 stuks, vanaf 26 september te bestellen. Dat zal geen probleem zijn, want Opera in Ahoy' heeft een trouw publiek. Met andere woorden: wij hebben geen last van de Arena, en wij ho pen dat de Arena geen last van ons ondervindt." Geen vergelijking Peter Kroone wil geen vergelij kingen trekken tussen de twee producties. „Ik ga absoluut niet naar die voorstelling zaterdag in de Arena. Ik wil het niet zien! Ik ga lekker uit eten. Iemand van ons is wel naar een eerdere voor stelling wezen kijken in Lissa bon, en op grond daarvan heb ik wel een mening, maar die zeg ik niet in het openbaar." The Companions denkt een origi nele benadering van Aida te heb ben gevonden, al zal dat moeilijk zijn bij een zo vaak opgevoerd spektakel. „Wij hebben heel lang nagedacht over het regieconcept. Ik heb ongeveer alle Aida's ge zien, van Verona tot in Amerika. Ze draaien allemaal om die finale van de tweede acte, maar uitein delijk is het een drama tussen drie jonge mensen." „Onze voorstelling heeft slechts één pauze. Voor de rest is het een doorlopende voorstelling zonder onderbrekingen of changemen ten. Alles speelt zich af op één plaats, aan de Nijl, waar de ko ning z'n piramide en graftombe aan het bouwen is. Er is alles aan gedaan om de intensiteit van de productie te vergroten." Een kleine tegenvaller levert de dierentuin op, die traditiege trouw in Aida komt opdraven. „We hebben wel kamelen, maar geen olifanten in Ahoy, want oli fanten waren er in die tijd hele maal niet in Egypte." Alsof alles in een opera natuurge trouw moet zijn. Integendeel, zou je haast zeggen. Wel pronkt de productie met een aantal toren hoge contrapties, zoals storm rammen, blijden en draagcon structies. „We hebben gekozen voor blanke en gekleurde figu ranten. We zoeken nog veertig donkerhuidige mannen, die voor al sterk moeten zijn. Want het is een heel karwei om al die zware toestellen door het zand te zeu len." Bij de voorstellingen in Ahoy' zal het geluid nog beter zijn dan tij dens de vorige vijf opera's. „We zijn een nieuwe systeem van ge luidsweergave aan het uitprobe ren. Dat gaat via computers, via digitale delay-systemen. Dat be tekent dat het geluid niet de hele avond uit dezelfde hoek komt, maar dat het met de zangers mee gaat." Antwerpen Opera in Ahoy' krijgt in februari een verlenging met twee uitvoe ringen van Aida in het Sportpa leis te Antwerpen. In de iets ver dere toekomst staat samenwer king met het Gelredome in Arn hem op het programma. „Het is nog niet zeker maar we zoeken of het markttechnisch en akoestisch mogelijk is om elk jaar in april een productie in het Gelredome te brengen," aldus Kroone. De droom van Peter Kroone is om in het jaar 2001 een Fliegende Hollander te ensceneren. „Rot terdam is dan culturele hoofd stad van Europa, en dat lijkt me een mooie gelegenheid om Der Fliegende Hollander van Wagner De componist Giuseppe Verdi dirigeert een van de vele uitvoe ringen van 'Aida' tijdens zijn leven. in de haven uit te voeren, op het water, met echte schepen, en met het publiek aan twee kanten van het water. En het allermooist zou zijn als het Rotterdams Philhar- monisch Orkest dan de orkest partij zou spelen." Winst Winst heeft The Companions nooit gehaald uit Opera in Ahoy'. „Het is mijn persoonlijke hobby," aldus Peter Croone, die laat door schemeren dat The Companions zijn winst uit andere activiteiten haalt. Toch is het op den duur niet doenlijk om elk jaar alleen al 1,2 miljoen gulden bij elkaar te brengen voor de decors. Daarom heeft The Companions een stich ting opgericht, een garantie fonds, waaraan de gemeente Rot terdam en het Fonds voor de Po diumkunsten naar alle waar schijnlijk hun deel zullen bijdra gen. Opera in Ahoy', Aida van Verdi, uit voeringen op 23, 24, 25, 30 en 31 ja nuari. Voor de uitvoering op 1 febru ari zijn kaarten te bestellen via nr. 010 293 33 33 of 0900 9203. Rotterdam (anp) - Concertpro motor Mojo Concerts heeft deze week de namen bevestigd van twee bands die volgend jaar op treden in het Rotterdamse Ahoy. Voor 11 maart is de symfonische rockgroep Genesis geboekt, ter wijl Puff Daddy zijn aanvankelij ke concert van 30 september heeft verschoven naar 6 januari. Mojo is blij met de nieuwe datum van Puff Daddy, omdat hij op eens zijn volledige Europese tournee afzegde. Daddy staat momenteel met twee nummers in de hitlijsten. Toen Phil Collins in 1996 defini tief besloot om Genesis te verla ten gingen Tony Banks en Mike Rutherford door met het schrij ven van nieuwe liedjes. Ray Wils on werd de nieuwe leadzanger. Aangevuld met Anto Drennan (bas) en Nir Zidyahu (drums) staan zij op 11 maart in Ahoy' waar ze onder meer nummers van hun nieuwe album Calling all stations ten gehore zullen bren gen. Dordrecht (anp) - Het Dord- rechts Museum en het Museum Mr. Simon van Gijn gaan fuseren. Beide musea houden hun eigen naam en tentoonstellingsaanbod. De fusie heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid. Volgens het gemeentebestuur van Dordrecht levert de fusie voorde len op, bijvoorbeeld wat betreft de organisatie van tentoonstel lingen, educatie, promotie en het zoeken naar sponsors. Directeur J. de Groot van het Dordrechts Museum wordt de directeur van de gefuseerde musea. In het Dordrechts Museum staat de Nederlandse schilderkunst vanaf de zeventiende eeuw cen traal. In het Museum Mr. Simon van Gijn zijn stijlkamers te zien met antieke meubelen en wand tapijten. Amsterdam (anp) - Bill Wymann, de legendarische ex-bassist van de Rolling Stones, speelt binnen kort, voor het eerst apart van de grootste Rock and Roll Band ter wereld, in Nederland. Maandagavond 13 oktober geeft hij twee concerten in Paradiso. Het eerste concert begint om 21.00 uur en is reeds uitverkocht. Kaartjes voor het extra nacht concert, dat om 00.45 uur aan vangt, zijn vanaf zaterdag 27 sep tember verkrijgbaar. In het voorprogramma speelt Vi- talis. Door Muriel Boll „Lezen moet," vindt de Roosendaalse kinderboeken schrijver Jac Linders, „een kind dat leest, ligt voor op andere kinderen." Om die stelling kracht bij te zetten, heeft hij voor zater dagavond een aantal auteurs uitgenodigd om daarover en over hun eigen werk te ko men vertellen in de Roosen daalse schouwburg De Kring. Linders heeft Max Velthuijs we ten te strikken en dat is heel bij zonder want die doet zelden zo iets. Velthuijs, die dit jaar zijn vierde Gouden Penseel krijgt, praat over beeld en woord in kinderboeken. Onder de titel 'Hoezo, een boek' laat schrijfster Ellen Tijsinger zien aan welke voorwaarden een boek voor kin deren in de bovenbouw van de basisschool moet voldoen. Jet Boeke, schepper van Nederlands bekendste poes Dikkie Dik, speelt een bezoek aan een kleu tergroep, en tekent daarbij. John Lous, recensent en docent kinderliteratuur, vertelt over een project over de vrijblijvend heid van lezen. Zo ziet het pro gramma voor de pauze eruit. De televisie wordt vaak ge noemd als boosdoener voor het feit dat kinderen minder lezen dan vroeger. Toch stijgt het per centage boeken dat verkocht en uitgeleend wordt nog steeds. Des te pikanter is het, dat na de pau ze Aart Staartjes optreedt om het belang van voorlezen duide lijk te maken. Hij illustreert dat onder andere door op de telev isie een paar items uit Sesam straat te laten zien. Oogcontact Jac Linders (1933) heeft 108 boeken op zijn naam staan. Zijn nieuwste boek, Complot tegen Jesse, is net uit. Via de stichting Schrijvers School Samenleving gaat hij regelmatig het land door om op basisscholen over zijn boeken te vertellen, en over hoe een boek gemaakt en voorbereid wordt. Het gaat hem eigenlijk niet zozeer om zijn boeken maar om het lezen te promoten. Tij dens die bezoeken kan hij, door zijn ervaring als onderwijzer en logopedist, de kinderen die graag lezen, er zo uitpikken. Dat zijn de kinderen die reageren, waarmee je oogcontact hebt en die door hebben wanneer er sprake is van een dubbele bo dem. Ouders worden te weinig gewe zen op de desastreuze gevolgen van niet lezen. Dat die er zijn, Jac Linders: 'Het wordt de grootste manifestatie rond kinder- en jeugdboeken ooit in Nederland gehouden.foto de stem/ben steffen kwam naar voren uit een onder zoek dat in Leuven is uitgevoerd en waaraan Jac Linders met vijf andere auteurs heeft meege daan. Als resultaat kwam daar uit dat 70 procent van de leerlingen op de basisschool maar liefst 80 procent missen van wat de on derwijzer vertelt. „Dan schrik je je toch te pletter!," aldus Lin ders. Kinderen die lazen, pikten de informatie veel beter op. Die positieve invloed van lezen zet zich voort: wie leest, is beter in tekstverklaren, is taalgevoeliger en kan vreemde talen ook mak kelijker verwerken. Lezen bete kent niet alleen boeken lezen, maar ook stripboeken, de telev isie-ondertiteling, informatie of moppenboekjes. Dan pas kun je tot de conclusie komen dat je iets hebt aan lezen. Het eerste boek van Linders kwam al in 1957 uit. In de loop der tijd is hij anders gaan schrijven, zegt hij zelf. Vroeger ging het sneller, zo als hij het opschreef, kwam het in het boek. Nu wordt zijn tekst eerst door vier lectoren gelezen. „Daar leer ik veel van, want je roest onherroepelijk vast. Bo vendien stimuleert het je." Eind jaren zeventig schreef hij ook voor Sesamstraat. Het pro gramma zag er toen heel anders uit. Er mochten geen gezichten in beeld, wel poppen, omdat het voor alles ging om woord en ver beelding. Linders vindt dat Sesamstraat vaak verkeerd wordt bekeken. Kinderen zitten vaak alleen te kijken, de ouders doen de afwas of zo, terwijl het juist de bedoe ling is dat je er samen naar kijkt en erover praat, dan leer je je goed uitdrukken. Daarom is voorlezen ook zo waardevol. Je beleeft het verhaal samen, voelt samen verdriet of blijdschap en dat schept een band die je nooit zo met een groep krijgt. Woestijn Er kan niet genoeg gewezen worden op het belang van lezen en voorlezen. Soms voelt Lin ders zich een roepende in de woestijn. „Veel mensen geloven niet dat je je echt gedreven voelt om kinderen te laten lezen, toch heb ik daarom deze avond geor ganiseerd. Het idee om in dat kader eens iets leuks te doen, kwam op doordat ik dit jaar veertig jaar schrijver ben. Er kwam zoveel spontane steun dat ik er verlegen van werd. Veel sponsors, maar de schouwburg en de. contracten moeten natuur lijk betaald worden. Gelukkig was voor de zomervakantie al de helft van de kaarten verkocht. Daarom staat de avond nu al te boek als de grootste manifestatie rond kinder- en jeugdboeken ooit in Nederland gehouden. De burgemeester komt en de wet houder van cultuur sluit de avond af. En natuurlijk staan de bibliotheek en de boekhandel er met informatiekranten." I Manifestatie 'Boek Kind', schouw burg De Kring Roosendaal, zaterdag, aanvang 20.00 uur, zaal open om 19.30 uur, entree 7,50. Hilversum (anp) - Lee Towers, Willeke Alberti, Rita Reys, Thijs van Leer, Mathilde Santing, Liesbeth List, Cor Bakker en Laura Fygi. Ze zijn allemaal live van de partij als Willem Duys zondag 5 oktober een internatio naal record breekt met zijn Mu ziek Mozaïek. Duys gaat het Gui- ness Book of Records in als de enige radiopresentator die 35 jaar lang onafgebroken hetzelfde programma in de ether bracht. Muziek Mozaïek begon in 1962 en was meteen al een hit. Het Avro- jaarverslag kon melden dat de 'van televisie afkomstige Willem O'Duys bij zijn eerste programma direct een bijzonder grote luister dichtheid heeft'. Dat was geen eenmalige uitschieter. Tot op de dag van vandaag bleef Muziek Mozaïek vrijwel constant het best beluisterde programma op Hil versum/Radio 2. De zondagochtend werd daar door een beetje van Duys. Zelfs in tijden dat zijn omroep, de Avro, dit uitzendtijdstip kwijt was, mocht Muziek Mozaïek tussen 10 en 11 uur op het tweede radionet blijven uitzenden. Willem Duys is al decennia lang een belangrijk promoter van de Willem Duijs...record... foto de stem/johan van gu) Nederlandse lichte muziek. Ziji radiouitzendingen gaven meni artiest een zetje in de rug. Zo zei te hij Lee Towers stevig k steigers en effende hij recente het pad voor jazzangeres Fleari ne. Tal van anderen, onderwiel Vlaamse mondharmonicaspele ('mijn goede vriend') Jean 'Toots Tielemans, hebben eveneens v« aan Duys te danken. De j leumuitzending op zondag 5 tober begint zoals gebruikelij] om 10 uur maar duurt een ut langer dan normaal. Hilversum (anp) - Televisiepio nier Erik K. de Vries (85) krijgt de eerste Carrière Award, een van de achttien gouden beelden die de Stichting Nederlandse Academy Awards op 9 oktober in de Grote Kerk van Naarden uit deelt op het Nationale Omroep Gala. Erik de Vries mag volgens jury voorzitter Bob Bremer met recht de vader van de Nederlandse televisie worden genoemd. Aan vankelijk als technisch wegberei der en later ook als programma maker en beleidsbepaler heeft hij baanbrekend werk verricht. De Vries was in 1937 bij de eerste uitzending van de BBC en mocht een jaar later een tv-karavaan van Philips naar de Balkan lei den. Toen in 1951 de landelijke televisie startte op twee avonden per week was De Vries als in structeur van regisseurs en came ramensen overal bij betrokken. Hij maakte onder meer reporta ges van Koninginnedag, Prinsjes dag en voetbalwedstrijden. In 1953 kregen de omroepen het voor het zeggen, maar De Vries wilde zich niet aan één omroep binden. Eind jaren vijftig drukti hij zijn stempel op roemrucht! programma's als Pension meles (live) en Mies-en Seint Verder bedacht en startte hij ii 1965 Teleac, werkte hij voor d< VPRO en bleef hij tot 1985 actie! voor de Ikon. Zijn motto: „Het is zaliger te zenden dan te ontvan gen". Amsterdam (anp) - De-tweejaar lijkse Prins Bernhard Fonds Prijs voor Toegepaste Kunst en Bouw kunst is in 1997 toegekend aan de graficus Gielijn Escher. Prins Bernhard zal de prijs van 1(" gulden op 30 oktober uitreiken in de Westerkerk te Amsterdam. De jury roemt de eigenzinnige af fiche-ontwerpen van Escher, die in 1978 de Werkmanprijs van de gemeente Amsterdam maar verder nooit werd werd. De Beyerd in Breda wijdde vorig jaar een overzichtstentoon stelling aan zijn werk. Koewacht - R.K.Kerk - Con cert Festival Zeeuwsch-Vlaan deren. DoorLa Petite Bande o.l.v. Sigiswald Kuijken en m.m.v. Lue Devos (fortepiano). Werken van Haydn en Mozart, Gehoord op woensdag 24 sep tember. Door Jeanette Vergouwen Een concert door La Petite Bande is bijna altijd een feest. De musi- ceervreugde is zinderend aanwe zig. Natuurlijk worden er kleine fouten gemaakt en is er wel eens een verstoring van de balans, maar dat wordt gecompenseerd door de tomeloze inzet en het prijzenswaardige stijlgevoel. Op een foto in het jubileumboek wordt dat heel duidelijk uitge drukt: Niet zagen, niet zeveren, maar spelen. In de goede akoestiek van de kerk in Koewacht werden 2 van de 6 Parijse symfonieën van Haydn en het 25ste pianoconcerto van Mo zart vertolkt. In totaliteit een enerverende uitvoering, verras send door de contrastrijke inter pretatie en de pittig in de verf ge zette ritmewisselingen. Weer zo'n uitvoering waarbij je vanaf de eerste maten op het puntje van je stoel zit (in dit geval een harde kerkbank). De grote affiniteit van Kuijken met Haydn is terug te vinden in de natuurlijke wijze waarop de symfonieën 86 in D en 82 (L'Ours) in C worden gespeeld. Haydn schreef zijn 6 Parijse sym fonieën in 1785 en 1986. De op dracht tot het schrijven van deze werken kwam van de graaf d'Og- ny, een van de promotors van het Concert de la Loge Olympique in Parijs. Dit was een omvangrijk» orkest dan dat van Esterhazy ei bood Haydn dus meer mogelijk heden. In beide werken komen de bi»- zers dan ook goed aan bod. 0:j danks enkele ongelijkheden wa den deze van karakter zeer vel schillende werken met verve uil; gevoerd. De uitvoering was nauwgezet als joyeus en prachtige nuanceringen. S wald Kuijken is geen baton-diri gent. Hij geeft met brede armbe-| wegingen zowel ritme als n®' kale frases aan. Muziek stroomt bij La Petite Bande, er is voor rusten, maar de muzik® lijn wordt nooit verlaten. Het pianoconcert in Es, KV van Mozart is een minder beken concerto met een vrij optimL tisch karakter. Ook in dit w» wordt veelvuldig gebruik IJ maakt van de blazers. Het Alle gro Maestoso opent feestelijk®] slorpt de piano als het ware of- Maar na een lange inleiding W j het solo instrument spranke"" tevoorschijn. Luc Devos is schitterende pianist met dj wonderbaarlijke techniek, een souplesse, wat een vlek! loopjes en wat een doorleefdr# siceren! De cadens van Pef| was muzikaal, geestig en sierijk. Zelfs de eerste maten w| de Marseillaise waren er in werkt. Orkest en pianist voerden f® sprankelende dialoog en het heel bleef door de alerte lei* van Kuijken transparant. Het concert kan als één van hoogtepunten van het festival r| schouwd worden. NEDERLAND J!j5 GetthePicture(herh) S Ontbijt-TV journaal De rijdende rechter (herh) .«32 Sterrenslag 1997 (herh) „23 Moslim magazine »c5 Close-up: Jonge mensen: Een bliksemcarrière (herh, tot 11.47) ,5 58 Het Nederlands Film Festival '97 ,4 the Good Guys, serie 3 07 Alles kits met De Transilvaanse en- ge dierenwinkel; Mirror mirror ,801 Growing Pains, comedy 1830 Get the Picture ,300 Ha die pa, comedy (herh) ,929 Zo vader zo zoon, spelletje 20O0 (NOS) Journaal 20 23 Netwerk, actualiteitenrubriek 20 57 Weeroverzicht 2106 De gouden TeleVizier-Ring, live verslag 22 23 Dances with Wolves, mini-serie 2327 Het Nederlands Film Festival '97 2343 Killing Me Softly, speelfilm NEDERLAND 2 0900 Koekeloere (tot 09.15) 09 30 Nieuws uit de natuur (tot 09.50) ,000 Huisje boompje beestje (tot 10.20) ,0 30 De pakjeman (1), tot 10.40 „00 Schooltv-Weekjournaal 30 (TT)Mentor magazine (tot 11.50) ,2 00 Agrarisch journaal (tot 12.15) 13.00 Journaal 13.05 Interieurarchitectuur 13.35 Het ziekenhuis (herh) 14.00 Mensenlief! (herh) 14,30 Nederland zingt (herh) 1455 Bassie en Adriaan clip (herh) 15.02 Spreekuur 16.00 Journaal 16.10 Our House, serie 16.59 Olympica, documentaire-serie 17.29 2Vandaag, actualiteiten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en vanaf 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws ge volgd door het weer 19.02 Asieldieren, baas gevraagd, serie waarin de Dierenbescherming én de TROS zich inzetten voor de die ren in Nederlandse asielen 19.38 De reistafel, culinaire serie 20.08 Kids for Animals, reportage-serie 20.44 The Making of Windkracht 10, re portage 21.15 Schlagerfestival 22.54 PP: Uitzending PvdA 22.57 Marieke, uitzending van de Nier Stichting Nederland 23.00 Studio NOS 23.30 Journaal 23.35 Diagnose kanker (tot 00.25) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie 13.00 Journaal 13.08 PP: Uitzending Groenlinks 13.12 Noorderlicht (herh) BELGIË FRANS 1 12.50 Nieuws 13.25 Téléchat 13.30 Freun- tj de fürs Leben, serie 14.15 Autant savoir 14.40 Schooltelevisie 15.35 lei bla bla tl 16.35 Chips, politieserie 17.30 The Streets of San Francisco, misdaadserie 18.30 Re gions soir 18.50 Cartes sur table, magazine 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws. Aansl.: A bout portant 20.20 Bon week-end 21.20 Le grand batre, serie l4 22.55 Un tableau pour y vivre, portret schil der Paul Delvaux 23.55 Laatste nieuws t| BELGIË FRANS 2 16.50 lei bla bla, kindermagazine 17.50 Téléchat 17.55 lei bla bla 18.55 Régions soir 19.10 Gourmandises, culinair magazi ne 19.30 Nieuws 20.05 Between the Devil and the Sea, Belgische speelfilm uit 1995 van Marion Hansel met Stephen Rea, Ling Chu en Adrian Brine 21.35 Marion Hansel, portret regisseuse 22.15 Laatste nieuws 22.40 II maestro, Belgische speelfilm uit 1989 van Marion Hansel met Malcolm Mc Dowell, Charles Aznavour en Andrea Ferre- o! 00.05 Millésimes, magazine over wijn cultuur 00.20 Cartes sur table, magazine DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 09.00 Heute 09.03 Dallas, soap 09.45 Tele- Gym 10.00 Heute 10.03 Auslandsjournal 10.35 Info Arbeit und Beruf, magazine 11.00 Heute 11.04 Die volkstiimliche Hit parade im ZDF 12.10 Zauberhafte Heimat 12.55 Presseschau 13.00 Mittagsmagazin met Heute 13.45 Plusminus-News 14.00 Tagesschau 14.03 Höchstpersönlich, por tret actrice Anita Kupsch 14.30 Happy-End am Wörthersee, speelfilm 15.50 Cartoons im Ersten 16.00 Tagesschau 16.03 Sport- schau extra: Formule 1, GP van Luxemburg, training 16.30 Alfredissimol, culinair ma gazine 17.00 Tagesschau 17.15 Brisant. Boulevardmagazine 17.55 Verbotene Lie- be, serie 18.25 Marienhof, serie 18.55 Aus heiterem Himmel, serie 20.00 Tagesschau 20.15 Unsere Pauker gehen in die Luff, speelfilm 21.50 Exclusiv 22.20 Tagesthe- men 22.55 Privatfemsehen, magazine 23-40 Wat is?, talkshow 00.25 Nachtmaga- zin 00.45 High Lonesome, speelfilm 02.15 Drugs Wars I!: The Cocaine Cartel, actiefilm (deel 2, tot 03.50) DUITSLAND 2 05.30 Zie Duitsland 1 13.00 Sport xtra/tennis: Grand Prix-toernooi dames te eipzig 16.10 Andre's Mother, korte film ■00 Heute 17.15 Hallo Deutschland, ma gazine 17.45 Leute heute, magazine 18.00 xhlosshotel Orth, serie 19.00 Heute 19.25 velyn Hamann's 'Geschichten aus dem Le- wi'i serie 20.15 Aktenzeichen: XY... un- 9» óst 21.15 Die ZDF-reportage: In de jaren ertig en vijftig maakte de Silberpfeil van ercedes bij de Formule l-wedstrijden fu- ore- jaar wordt de Silberpfeil op 28

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 18