DESTEM
Roddelbar
Showbizcity
in Aalsmeer
Drie herkenbare echtparen
in Kroetz' Zomertrilogie
'Grootste stijging aantal bioscoopbezoekers sinds 1983'
Sabine Kupferberg
en Elvis zonder
de zwaartekracht
t! Mr Lisa' ma9azina
fessisa:-
psc™
Prinsjesdag uitvoerij
op radio en televisie
Torhout/Werchter wordt
minder groots van opzet
Philips en Spits in
4 Eindhoven Wonderland'
Nederlandse keramiste
wint prijs in Toscane
pESTEM
Van den Ende breidt weer uit
Introdans: 'Pretpakket' voor jeugd
i 11 i nederland 1
nederland 2
nederland 3
belgië frans 1
belgië frans 2
[duitsland 1
ü,tsland
tffammm Bf gÉ
Gids
Door Marjan Mes
Het Nederlandse bioscoopbedrijf be-
ïeeft dit jaar de grootste stijging
sinds het jaar 1983. Verwacht wordt
dat in 1997 ruim twintig miljoen be
zoekers de bioscoop zullen hebben
bezocht. Dat is een stijging van circa
twintig procent ten opzichte van het
jaar daarvoor.
Althans volgens de prognose van het
vakblad Holland Film Nieuwsdat con
stateert dat 'het structureel echt goed
gaat met het bioscoopbedrijf'. Sinds
>1983 toen 21,6 miljoen mensen naar
(films als ET, Annie en De Lift gingen, is
het bezoek aan de Nederlandse biosco
pen gedaald, waarna het de afgelopen ja
ren steeds rond de 15 a 16 miljoen bleef
steken.
De toename met ruim vier miljoen be
zoekers zou volgens het bioscoopblad te
danken zijn aan een samenloop van om
standigheden: nieuwbouw en renovatie,
grote filmtitels die voor veel publiciteit
zorgden, de inspanningen van de afde
ling marketing van de Nederlandse Fe
deratie voor de Cinematografie en het
besef bij het publiek dat de bioscoop iets
bijzonders te bieden heeft.
Volgens directeur R. Bakker van het lan
delijke Wolf-coneern heeft de toename
vooral te maken met het grote aantal
topfilms dat in het jaar 1997 over het
witte doek rolde. Moest de bioscoop het
de afgelopen jaren steeds van vier of vijf
grote titels hebben, dit jaar oogsten op
eens veel meer Amerikaanse (en Engelse)
speelfilms succes.
Het enthousiasme voor Bean, Men in
Black, Ransom, Liar Liar, Space Jam,
Speed 2, Dante's Peak en Cora Air heeft
bijgedragen tot de stijging, terwijl het
onverwachte succes van The English Pa
tient eveneens een rol heeft gespeeld.
Momenteel blijkt ook Face/Off weer een
klapper te gaan worden.
En het houdt, volgens Bakker, nog niet
op omdat op 15 september The Lost
Weekend van Steven Spielberg in pre
mière gaat, het vervolg op Jurassic Park.
Met de kerst komt de nieuwe James
Bond in de bioscopen en daar tussendoor
worden ook nog enkele topfilms ver
wacht, zoals Copland met Sylvester
Stallone en Robert de Niro.
Bakker denkt ook dat het slechte weer in
het eerste gedeelte van de zomer en de
afwezigheid op televisie van grote sport
gebeurtenissen aan het grotere zomerbe-
zoek hebben bijgedragen.
Hij veronderstelt niet dat de nieuwe me-
gaplexen (bioscopen met tenminste ze
ven zalen in de grote steden) echt een be
langrijke rol in de publiekstoename heb
ben gespeeld. „Die lopen nog niet alle
maal even goed en er moesten ook be
staande bioscopen door gesloten wor
den."
Het vakblad Holland Film Nieuws kopt
optimistisch: '1997: Het bioscoopbedrijf
schrijft geschiedenis.' Het weet zijn
prognose te onderbouwen met de volgen
de redenering: 'Na afloop van speelweek
31 (een maand geleden, red.) hadden we
een procentuele stijging van circa 28
procent ten opzichte van 1996. Al krimpt
die stijging tot circa twintig procent dan
nog halen we in 1997 meer dan 20 mil
joen bioscoopbezoekers.'
i
Door Urban Hovers
Het gebouw in Aalsmeer is nog maar half klaar, maar op
9 december moet het af zijn, want dan opent Joop van den
Endes Showbizcity zijn deuren. De affiches zijn wel
klaar: 'Een wereld van entertainment - nergens mee te
vergelijken'. En nog een borstroffel van Van den Ende
persoonlijk: „Wij zijn de grootste!"
Pet casco van de moderne nieuw
bouw aan de Van Cleefkade in
Aalsmeer staat er en daar is dan
alles mee gezegd. Afgezet met
hekwerk en omgeven door bouw
materialen en machines. De in
gang is een ontbrekende muur en
ook binnen is het nog een chaos.
De drankjes worden één hoog ge
serveerd op een ruwbetonnen
yloer tussen de steigers, pallets
met tegels en afzetlinten. Over
drie maanden moet het helemaal
klaar zijn, want dan opent Joop
van den Endes Showbizcity zijn
deuren voor het publiek. „Wij
dóén het toch maar in vier, vijf
maanden en daar ben ik heel erg
trots op. Wij zijn de grootste in
Europa," weet Van den Ende tij
dens de perspresentatie.
Hilversum
Veertien jaar geleden is Van den
Ende begonnen met tv-program-
ma's. In Aalsmeer, want Hilver
sum was te klein. „Hilversum
maakte niet dat gevoel van crea
tiviteit los. Het was mijn grote
(iroom om een eigen groot studio
complex te hebben. Nu hebben
tve een groot publiek dat houdt
van entertainment. Vier miljoen
kijkers naar GTST en ook de
rondleidingen zijn al heel popu
lair."
Dat en Disney en Universal Stu
dio's in Amerika hebben hem
geïnspireerd, zegt hij, om zijn
Showbizcity-project op poten te
zetten. Het wordt volgens Van
den Ende geen dagpretpark en
dat kan ook niet, want overdag
wordt er ruimte geboden aan be-
drijvenparty's. Het wordt een
uitgaanscentrum. „Mensen wil
len 's avonds uit, eten en uitgaan
tegen betaalbare prijzen. We
hebben een onderzoek laten hou
den. Dat wees uit dat als iemand
jn Nederland zo'n centrum zou
kunnen opzetten, nou dan was
het Joop van den Ende," aldus
Van den Ende. Hij verwijst naar
zijn eveneens 'multifunctionele'
Seheveningse Circustheater.
„Dat loopt goed. Zoiets wilde ik
ook in Aalsmeer, maar dan ge
richt op iets lager, niet de onder
kant, maar de onderkant van het
midden," zo karakteriseert Van
den Ende het toekomstige Show-
bizcity-publiek. „Wervelende
shows," gaat hij er brengen, „die
uniek zijn, driemaal per avond
geserveerd. Naast het theater en
een bar-met-pianist komt er een
street met stand up-comedians.
230 Stoelen in dit theater voor
jonge komieken. Acht a negen
keer per avond."
Chippendale-bar
Van tijd tot tijd wapperen zijn
handen ter ondersteuning van
zijn vooral opsommend betoog
om ze dan meteen weer diep in
zijn broekzakken te steken. „We
hebben een aantal winkels en we
hebben een Chippendale-bar. We
hebben fast food. En musicals. En
we hebben een gossip-bar voor de
laatste roddels met een roddel
bladjournalist. We hebben ook
wassen beelden en een interactie
ve tentoonstelling. De mensen
kunnen kiezen wie in GTST moet
blijven.
En we hebben een liefdestoog: tv-
schermen die liefdes- en seksscè
nes laten zien. Interactieve din
gen. En twee bars en een grote re
giekamer, drie keer zo groot als
een normale regiekamer! En een
grote Big Appfe-discotheek die
van acht tot half een open is en in
het weekeinde zelfs tot een uur.
En we laten zien hoe tv-opnames
tot stand komen. En op de tweede
verdieping twee restaurants, een
Mexicaans en een Italiaans, en
van een heel bijzonder niveau. En
overal opnames van tv-program-
ma's."
Fantasiewereld
Veel dus en groot en van heel bij
zonder niveau - 'een totaalpakket
dat welkom zal zijn." En 'het
middelpunt van de Nederlandse
showbusiness'. Van den Ende fi
losofeert: „Het wordt één fanta
siewereld, maar zo is het hele le
ven."
Impressie van het toekomstige Showbizcity.
Brussel (anp) - Het Belgische popfestival Torhout/Werchter zal
volgend jaar minder groots van opzet zijn. Het evenement
dreigt zelfs teruggebracht te worden tot één dag in beide plaat
sen, met alleen aan de vooravond een klein aantal optredens
van beginnende bands.
Nu bestrijkt het festival in totaal drie dagen, met twee dagen optre
dens in zowel het West-Vlaamse Torhout en Werchter bij Leuven. Het
festival liep dit jaar echter uit op een financieel fiasco. Als gevolg van
het slechte weer in juli bleven veel toeschouwers weg.
De financiële problemen worden nog groter nu hoofdsponsor Belga
com heeft aangekondigd af te haken. De telefoonmaatschappij vond
dat de media haar naam te weinig in verband brachten met het festi
val.
Uit onvrede over de toenemende commercialisering van Torhout/Wer
chter verbond het Vlaamse weekblad Humo zelfs de naam van Belga-
coms concurrent Mobistar aan het festival. Dit leidde tot grote woede
bij Belgacom.
De organisatoren, die onderling ook niet op één lijn lijken te zitten,
zouden spelen met het idee om uit beide plaatsen weg te trekken en
één nieuwe grote locatie te zoeken. Ook speelden zij met het idee om
de tweede festivaldag naar Nederland te verplaatsen. Daarvan zien zij
nu echter voorlopig af.
Scène uit 'Zomertrilogie'een mooie voorstelling van Growing up in Public, gespeeld door Dick van den Toorn en Debbie Korper,
als drie verschillende echtparen. foto reyn van koolwijk
Van onze kunstredactie
„Naast de klassieke held fas
cineert mij steeds meer het
feit dat mensen de held in
hun eigen leven willen zijn,
hoe saai, slopend of schijn
baar nutteloos dat leven ook
is." Aldus regisseur Don
Duyns van het drieluik Zo
mertrilogie.
Met Zomertrilogie brengt de
succesvolle theaterproduktie-
kern Growing up in Public drie
markante stukken van de Beier
se schrijver Franz Xaver Kroetz,
waarin onbeduidende echtparen
van grootsheid dromen.
De acteurs Dick van den Toorn
en Debbie Korper spelen in dit
drieluik drie verschillende echt
paren; armzalige tobbers die de
balans opmaken van hun huwe
lijk. In de regie van Don Duyns
leidt dat tot prachtig oprechte
portretten, maar ook tot hilari
teit en vrolijkheid.
Kroetz' rauwe stukken zijn in
ons land vooral bekend door op
zienbarende bewerkingen door
Toneelgroep Hollandia, die het
leven van Beierse burgers, boe
ren en buitenlui realistisch,
compromisloos maar met mede
dogen afschilderden.
In Zomertrilogie zien we men
sen die uit alle macht proberen
tot elkaar te komen en die blij
ven dromen van een beter en
boeiender leven.
In Hartelijke groeten uit Grado
geniet een jong stel eindelijk
eens van een zuurverdiende va
kantie maar het lukt ze niet de
alledaagse sleur en routine los te
laten. Elk moment willen ze be
noemen en maken daarmee alles
kapot.
Een ouder echtpaar kijkt in Ba
lans, het tweede deel van dit
drieluik, terug op een leven dat
vol onvervuld verlangen is ge
bleven. Ze hadden zo graag van
alles gewild, maar zijn er nooit
toe gekomen.
In Van harte beterschap durft
een echtpaar niet onder ogen te
zien dat de doodzieke man, die
in het ziekenhuis ligt, niet lang
meer te leven heeft. Ze verdoen
hun tijd met geklets over mate
riële onzin.
Growing up in Public ziet zich
zelf het liefst als een 'theaterfir
ma' waarvan Daphne de Bruin,
Don Duyns,. Paul Feld en Jeroen
Kriek (de oprichter) de firman
ten zijn. Samen vormen ze een
gezelschap van regis
seurs/schrijvers, dat zich richt
op nieuwe Nederlandstalige
teksten en eigentijds buiten
lands materiaal.
Jeroen Kriek regisseerde dit
voorjaar nog een flitsende Ham
let, met house en videoclip-ach-
tige effecten, die nog emotione
rend was bovendien. Na ruim
zes jaar de eindjes aan elkaar te
hebben geknoopt, heeft de
Utrechtse groep onlangs een be
scheiden structurele subsidie
ontvangen uit het Kunstenplan.
Een waardering voor haar artis
tieke inspanningen, die een
nieuw jong publiek hebben we
ten te interesseren.
'Zomertrilogie' van Franz Xaver
Kroetz door Growing up in Public is op
woensdag 24 september te zien in het
Chassé Theater (kleine zaal) in Breda.
MAANDAG 15 SEPTEMBER 1997 Ag
Van onze kunstredactie
Sabine Kupferberg's dramatische kwaliteiten worden in de so-
lo Two Short Stories van de Israëlische choreograaf Ohad Na-
harin optimaal gebruikt. Fysiek kan dan niet meer als je een
eind in de veertig bent. Het is een van de drie splinternieuwe
werken, die samen met The Old Man and Me van Hans van Ma
nen op dinsdag 16 september worden uitgevoerd in het Bredase
Chassé Theater door de senioren van het Nederlands Dans I
Theater (NDTIII).
1.15
8.0
e
112.31)
Transilv
17.20 Het
Met dans en expressie vertelt
Kupferberg twee verhalen op
muziek van onder andere Elvis
Presley, wiens 20e sterfdag on
langs wereldwijd werd herdacht.
„Ik ontwikkel mijn beweging in
tuïtief," aldus choreograaf Na-
harin, die ook al veel moois voor
de topgroep van het dansgezel
schap creëerde. „Het hoeft niet
'mooi' te zijn. Ik ben geïnteres
seerd in het overgeven van je li
chaam aan andere krachten dan
bijvoorbeeld de zwaartekracht."
Twee jonge NDT-dansers, Johan
Inger en Patrick Delcroix, heb
ben zich inmiddels ook tot cho
reografen ontpopt. NDT III danst
van hen respectievelijk Couple of
Moments en Grain de Folie, alle
bei met muziek van onder ande
ren Arvo Part. De ex-Zweed Jo
han Inger vertoont enige ver
wantschap met zijn voormalige
landgenoot Mats Ek, maar zelf
denkt hij ook onbewust te zijn
beïnvloed door zijn leermeester
Jiri Kylian. „Een absoluut ge-
nie." Met zijn debuutchoreogra
fie, waarin grillige, originele be
wegingen zaten, won Inger de
Philip Morris Finest Selection.
Bij de senioren van zijn gezel
schap heeft hij zijn ruige energie
moeten temperen. „Bij de twinti
gers van NDT II dacht ik in fysie
ke kracht, bij NDT III werk it]
meer in beelden."
Introdans presenteert op zc
middag 28 september in Chassé]
Theater Breda een vitaal Pret-
pakket voor de jeugd. Er is
vrolijk welles-nietes duet van Pa-1
trick Delcroix, Sans Réponst,
waarin twee dansers worstelen
met watervaten. Maar ook
and Pieces van Hans van Manen,
The lady in red van Ton Wiggei
een olijk duet met veel slagroom,
en een nieuw stuk van Nils Chris-
te. De matinee wordt afge
met delen uit Dream Dances vs
Jiri Kylian op Folk Songs vs
Luciano Berio.
07 00 Journaal
07 05 Get the Picture (h)
0729 Ontbijt tv met 7.30,
uur Journaal; 7.43,8.
Sportjournaal
00 Journaal
09 05 Gezicht van Nederland I
0932 Spoorloos (h)
10 is Catharina de Kleine (h)
1050 Classic Albums (h)
11.41 Service uur (h, tot
1630 Daddy's Girls, comedy
1656 Alles kits met De
ge dierenwinkel;
van de levende dode
17.53 Growing Pains, comedy
18.23 Get the Picture, quiz
1854 Willem Wever
19,25 Waku waku, spelletje
20.00 Journaal
20.24 Netwerk, actualiteiten
20.57 Weeroverzicht
21.05 Villa Felderhof: Vanessa
fortuyn
22.01 Thank you For the Music
maal, Frans Bauer, Willen
en Benny Neijman
22 48 Dokument; Steunpunt
1997, Kreta
I 23.23 Miniatuur (h)
I 23.29 Cheers (h, tot 23.52)
Van onze rtv-redactie
Een zoektocht naar het Wonderland van Eindhoven, Philips en PSV]
Frits Philips en radiopresentator Frits Spits vertellen vanmiddag ovi
hun stad en de identiteit van de Eindhovenaar. Voor de radiodocii]
mentaire Eindhoven Wonderland tekende John Jansen.
In Vision of the Future probeert Philips een beeld te krijgen van
toekomstige consument. Een team van antropologen, futurologen
computergoeroes vertaalde de belangrijkste sociaal-culturele ontwik]
kelingen naar potentiële Philips-producten voor de volgende eeui
Onder de zestig prototypes bevinden zich hot badges, emotion cosluij
ners en interactief behang. Philips is op weg naar een toekomsiij
Wonderland, zonder pijn en verdriet.
Directeur Stefano Marzano van Vision of the Future zet zijn project
een filosofisch licht. Cultuurwetenschapper Rein de Wilde oppert daj
Eindhoven misschien een constructie is van Philips en in het echtnif
bestaat.
Fragmenten uit de roman De Gevarendriehoek van A.F.Th, van di
Heijden, conferences van Hans Teeuwen en Theo Maassen een archief]
opnamen van oude Europa Cupwedstrijden van PSV stellen de d:
mentaire Eindhoven Wonderland in het teken van die ene vraag: Wi|
is de Eindhovenaar?
(Radio 5,13.08 uur)
10.00 Huisje boompje beest
10.20)
Scene in English (tot 11.30)
13.00 Journaal
13.05 Studio Sport (h)
14.45 Te huur (h)
15.00 Spreekuur. Thema: Politiek
15.54 WD(h)
16.00 Journaal
16.05 Ik Mik Loreland
16.30 De ark van Stekeltje
Wild Australia-Survival o
Reef
2Vandaag, actualiteiten met
en 18.00 Journaal, 18.43 Spo
naai en 18.51 Hoofdpunten i
nieuws gevolgd door het wee
Meer tuinplezier
Onder de hamer
Ik ben je moeder niet (h)
20.30 Jonathan, the Boy Nobody W
(Mijn naam is Jonathan), tv-fil
Diagnose kanker: Urolog
kanker
Studio NOS, sportmagazine
Journaal
Een groeiend bedrijf (tot 00.
11.00
16.55
17.29
19.00
19.30
19,59
22.05
[23.00
123.30
■23.35
[l2.00 Journaal
12.07 MiddagEditie met 12.30 uur
Sportjournaal
13.00 Journaal
13.08 Alle kinderen zingen (h)
13.36 The Full Wax (h)
14.05 ZaterdagavondLINGO (h)
14.27 Buitenhof (h)
15,22 Per seconde wijzer (h)
Een dag om nooit te vergeter
Journaal
Alle kinderen zingen (h)
Father Ted (h)
Kuifje
The Five Mrs. Buchanans, com
AOV
Villa Achterwerk met Kralenj
halen; 18.06 Buurman en buurm
Sesamstraat
8.14
Hilversum (anp) - Traditioneel
besteden radio en televisie ruim
aandacht aan Prinsjesdag. Het
kabinet biedt morgen zijn laatste
begroting aan. De NOS maakt de
balans op van vier jaar paars:
over de successen en de tegenval
lers. En: hoe groot is de kans op
een tweede paarse kabinet?
De tv-uitzending op TV2 duurt
van 12.40 tot 15.35 uur. De kij
kers zijn getuige van de troonre
de van koningin Beatrix in de
Ridderzaal, de rijtoer van de ko
ninklijke familie, het overhandi
gen van de miljoenennota door
minister Zalm van Financiën aan
de Tweede Kamer en de reacties
van de fractievoorzitters. Troon
rede en rijtoer zijn ook op Neder
land 1 te zien en worden door een
doventolk vertaald.
's Avonds verzorgen Den Haag
Vandaag en Nova een
lijke uitzending vanaf 22.35
vanuit de oude vergaderzaal'
de Tweede Kamer. Net als v
jaar zijn in deze uitzending
gast de ministers Jorritsma (Vi
keer en Waterstaat), De
(Vrom) en Borst (Volksge
heid).
De uitzending over Prinsjes
op Radio 1 duurt van 13.0#
17.00 uur. Het programma
sluit het laatste half uur mei
forum van journalisten. Da
zitten Margriet Brandsma (N'
Journaal), Kees Lunshof (7
graaf) en Max van Weezei
Nederland en Radio 1 Journa
De avondeditie van het Ba®
Journaal (van 17.00 tot 19.00®
komt ook grotendeels uit
Haag en staat voor een belaii
deel in het teken van Prinsje
J Vacaturebank 12.05 Autovision
|«0 Gourmandises. Aansl.: Nieuwsov
p 12.50 Nieuws 13.25 Téléchat 1:
pnde fürs Leben, serie 14.15 Grand
pent: Cette télévision est la
F lei bla bla 16.35 Chips, p
I he streets of San Francisco, mi
Tle 18'30 Regions soir 18.50 Cartes
Magazine 19.10 Lequotidien des
WO Nieuws 20.10 L'écran témoin: l
r Franse komedie uit 1995 22.
Ia" !Tr: Débat' discussiePr°g
I de "'ervoor getoonde film.
T"nen "Jannen en vrouwen
P Nieuws 23.45 Javas (n)
pee et les hommes (tot 00.10)
N bla bla 18.55 Regions s
K1* 19-30 Nieuws met
L j fcran témoin: Gazon
nse komedie uit 1995 van Jc
&ria Abril, Josiane
k3nibabat 31-55 Nieuws
Sain 22.55 Cartes sur
lons pS. politieke
13.
c
vötre
politiese
misdaa
surl
spoi
Gazc
.00 L'
jramrr
Them
samenlever
24.00 l
soir
Josiane
e Balasko
22.20
r table
uitzending
19.1
gebarer
maudil
Balas
er
Java
23.1C
(tol
Rijswijk (anp) - De Nederlandse kunstenares Sasja Scherjon onW
vrijdag in het Italiaanse Faenza (Toscane) een eervolle ondersch
van het concours keramische vormgeving. Het international^
cours voor keramische vormgeving in Faenza is bedoeld voor.
naars onder de veertig jaar.
Sasja Scherjon (1958, Delft) heeft haar opleiding onder meer®j.
aan de Rijksacademie Amsterdam (1980-1981) en de Amster
Academie voor Beeldende Vorming (1980/1984). Een recente ex[
van haar werk was onder meer te zien in Stedelijk museum He
huis 's-Hertogenbosch.
Haar atelierwerk combineert zij sinds 1982 met een docentschap^
dende vorming aan Crea, de culturele organisatie van de Univ -1
van Amsterdam. J
In totaal zijn voor het concours 1378 werken van 578 kunsten j
57 verschillende landen ingezonden. Een internationale juo
hieruit 92 werken geselecteerd van 52 kunstenaars uit 21 lan 1
De andere geselecteerde Nederlandse inzenders zijn: Babara
Tejo Philips, Wietske van Leeuwen, allen net als Sasja Scne
Amsterdam, en Peter Silverstein uit Groningen.
103 !?r9en™9azin 09.00
ChaiMnn-, d9ymnas,iek 1'
tvhi Weltspiegel 10.45
^rlieds !M°° Ta9esschau H-1
[hau 1lfi,12,35 Umschau U
:00 Tagesschau 13.05
chau 3'45 P|usminus-News
14.03 WunschBox,
ïniSaUUmdrei15-^
ichauFliege' talksh°w
3 RprV d 17.15 Brisant,
JLiebp9 a'e informatia "-55
fte25M8'°0ReE<iOnale
J'18,25 Mwenhof, serie
"SAbe I"1"18'' *N'e 20.00
rürass, speelfilm
Tagesschau
:ine 09.45
10.00 Ta-
Recht in
■04 Stras-
12.55 Pres-
Mittags-
14.00 Ta-
amusement
■15 Abenteuer
17.00 Ta-
magazine
'"lurmaiie 17.55 Verbot-
18.00 Regionale informatie
Manenhnf c„,;e 1g 55 AuJ
Tagesschau
t. Maga-
22.30 Ta-
Nacht-
i: The
00.30
■cyclus
I
ÏnUi,sland 113.
2 feeler
S T-7
P lonn me der Kin
Mi6eum)eU9dj0urnaal
HebunTZlne wor dei
13.45 Die Biene IJ
a"" Kinder, j
Maja
r, jeugdserie
14.30 Mitten-
jeugd 14.55
Heute 15.05
cehrsgericht, gedrama-