DE STEM 'Niet iemand met een grijns' Beroerde kerk-akoestiek als een uitdaging Elton Johns loflied I bijna winkel-klaar Biograaf: 'Goethe was homoseksueel Filmacteur Burgess Meredith overleden Amanda Burton speelt koele patholoog-anatoom in 'Silent Witness' Ig Henneman componeerde voor Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen Onenigheid tij Cinekidfestival nederland 1 nederland 2 nederland 3 belgië frans 1 Loopbaan omvatte 60 jaar belgië frans 2 duitsland 1 Gids pESTEM VRIJDAG 12 SEPTEMBER 1997 Door Patrick Bremmers Onvermurwbaar, onverbid delijk en een keiharde tan te. Het toonaangevende Engelse dagblad The Times vond dat dr. Sam Ryan wel een stuk menselijker mocht worden. Net als de stoffelij ke overschotten in de serie, blijft Sam Ryan vrij koel tjes. De Engelse actrice Amanda Burton is nu ook op het Nederlandse scherm met het scalpel in de weer. In Silent Witness, een nieu we Britse dramaserie over een vrouwelijke patholoog anatoom, die op zondag avond wordt uitgezonden. Amanda Burton (41) puft even uit in de caravan op de set in Noord- Londen. De lieflijke omgeving van Harrow on the Hill doet dienst als achtergrond voor de universiteitsstad Cambridge. Een half uurtje geleden heeft ze een lijk gevonden. Het tweede van vandaag. Een seriemoordenaar is actief. Amanda gaat erop uit om het lijk te onderzoeken. Aan haar karakter de taak om antwoord te geven op de volgende vragen; Waarom stierf deze persoon? Hoe vond de dood plaats? Hoe laat? Wat was zijn of haar laatste maaltijd en vooral... is er sprake van moord? Klop op de deur; een runner waarschuwt dat de koffie en sandwhiches klaar zijn. Of we een eindje verderop een hapje gaan eten. Is Amanda de eetlust dan nog niet vergaan? „Zo'n in vloed heeft het niet, hoor", zegt de actrice. „Het valt allemaal best wel mee. Da's best raar want het is toch een heel ongewone be zigheid. Vooral in het mortua rium hangt een aparte sfeer." Lijken Voor de duidelijkheid, dr. Sam snijdt in lijken. Voor het oog van de camera. Weliswaar geen echte, maar dummies uit het atelier van de BBC visual effects designer Paul McGuinness. Kosten 7000 pond, zo'n 22.000 gulden. De voorbereidingstijd per lichaam bedraagt vier weken. „Als het echte lichamen waren geweest, had ik nu onderhand wel in the rapie gezeten", grapt de Ierse ac trice. Maar ze lijken wel levens echt. De Ierse actruce Amanda Burton: „Ik weet wat het is om huis en haard te verlaten. Je vaderland de rug toe te keren. Met een vleugje Morse (let op de koorgezangen in de universiteits kapel) en een touch van Frost en Cracker (gruwelijke ontdekkin gen op de plek van de misdaad), vult Sam Ryan het zondagse de tective-uurtje van de KRO. Sam is een alleenstaande vrouw van zevenendertig die, nadat ze car rière in Belfast heeft gemaakt, in Cambridge is komen te wonen. Ze is haar demente moeder en zusje gevolgd die naar de Engelse unWêfsftèftsstad zijn' Verhuisd. Haar vader is door een autobom van de IRA om het leven geko men. Sam was toen pas dertien jaar. Amanda: „Sam realiseert zich dat ze zich nog steeds schul dig voelt over zijn dood. Haar Noord-Ierse achtergrond geeft het drama extra cachet." Als kijker is het moeilijk partij kiezen voor Sam. Haar zuster Wyn heeft immers de zorg voor hun oude moeder op zich geno men. Sam lijkt alleen maar met haar eigen carrière bezig. „Ja, maar op een of andere ma nier zijn ze toch allebei met het zelfde bezig. Alleen doen ze het ieder op hun eigen manier. In de eerste afleveringen heeft Sam het nog heel erg moeilijk met de ma nier waarop ze zich verhoudt tot haar zus en moeder. En ook de dood van haar vader kleeft nog heel zwaar aan haar. Het heeft er allemaal mee te maken dat Sam voor het eerst in lange tijd dicht in de buurt van haar familie komt te wonen. Nu woont ze als het ware om de hoek, maar klikken doet het niet meer zo goed. Alles wat Sam doet, wordt gezien als hooghartig en neerbuigend. Om dat zij degene is met het geld en de middelen. Ze is een buiten beentje." Afstandelijk Dat moet heel frustrerend zijn want Sam heeft er toch lang voor moeten knokken om haar positie te bereiken. „Ja, en zij is niet veranderd. Dat is het interessante. Haar familie heeft een heel ander beeld van haar gekregen. Omdat zij het ge maakt heeft. Zij wordt gezien als degene met de hersens in de fami lie, de professionele dame. Ter wijl ze in wezen dezelfde is geble ven." Toch komen we weinig van haar te weten. „Ja, ook naar de kijker toe blijft ze vrij afstandelijk. Maar ik houd van haar. Ze is een totaal ander m'eiis dan de dokter die ik sjJëfelde in Peak Practice (hier door de NCRV uitgezonden als Praktijk- perikelen). Dr. Beth Glover was een echte plattelandsvrouw die de behandelkamer van haar va der had overgenomen. Ze wilde de huisartsenpraktijk het liefst op dezelfde manier runnen als hij dat jarenlang had gedaan. Net als Beth, is Sam heel erg professio neel. En erg toegewijd aan haar werk." „Ik nam een groot risico met haar. Ik bedoel: om nu eens niet iemand te spelen die de hele dag met een grote grijns rondloopt. Sam is zeker niet een populair tv- karakter. En Beth Glover was dat juist wel heel erg. Als acteur kun je op zekerheid bouwen en be sluiten wéér zo iemand neer te zetten. Maar je kan ook de onvei lige weg kiezen. Ik had er genoeg van altijd dat soort rollen te moe ten neerzetten. En dus stak ik mijn nek uit. En, koppig als ik ben, stond ik er op dat de schrij vers haaf'enigszins koeltjes zou den maken. Verbergen Een serie als Silent Witness wordt meestal voor drie seizoe nen ontworpen. Dat stelt mij in staat in de loop der jaren het ka- 1 rakter verder uit te diepen, haar te laten groeien. In de eerste serie vraag je je als kijker nog heel erg af wat er in Sams hoofd precies omgaat. Heeft ze soms iets te ver bergen? In de tweede serie duikt er iemand uit haar verleden op. We maken kennis met haar harts tochtelijke kant. Ze stelt zichzelf wat meer open. Het is een boeien de verandering." Net als Sam en jezelf geboren in Noord-Ierland. „Ik groeide op in Londonderry. Mijn vader was rector an de plaatselijke school. Mijn moeder een échte moeder. Altijd thuis voor de kinderen. Ik heb drie zus jes. Op school was ik een vrij re bels type. Misschien als reactie op het beroep van mijn vader. Maar ook omdat ik al vroeg wist dat ik naar de toneelschool wilde. Ik was de enige leerling die het niet tot klassevertegenwoordiger wist te maken. Omdat ik nooit netjes in de rij kon staan. Een academische opleiding was niet aan mij besteed. Ik kon het niet uitstaan om de hele dag met el kaar in een college-ruimte over allerlei zaken in discussie te tre den. Ik wilde erop uit, acteren, dingen doen. Ik was een vrij on rustig type. Pas nu overweeg ik een cursus of avondschool." Grote stap Op je achttiende verruilde je Noord-Ierland voor Manchester om er drama te gaan studeren. Da's een grote stap voor een plat telandsmeisje uit een ander land. „Ja, een enorme stap. Mensen doen daar altijd een beetje lache rig over. Maar ik weet wat het is om huis en haard te verlaten. Je vaderland de rug toe te keren. Het was een hele onderneming. Vooral als je pas achttien jaar bent. Ik had heel lang last van heimwee. Ook nu nog voel ik me sterk mijn mensen verbonden. Ik blijf toch Iers, hoewel ik in Lon den woon en hier een man en kin deren heb. De politieke ontwik kelingen volg ik op de voet." Had je in je rebelse jaren ooit kunnen denken dat je later nog eens voor de tv met het scalpel in de weer zou zijn? „Absoluut niet. Maar ik ben blij dat het programma zo succesvol is. Ik denk dat het komt, omdat we een terrein verkennen waar mee de meeste kijkers onbekend zijn. De wereld van de patholo- gie-anatomie is toch een vrij be sloten kringetje. Heel intiem ook. Het is een fascinerend onder werp. Silent Witness is meer ge cultiveerd dan Peak Practice. Mijn rol als Sam is wat zwaarder. Controversiëler ook. Het is zeker geen Praktijkperikelen in het mortuarium." Door Jeanette Vergouwen Robuust oogt de parochiekerk in Heikant. Het gebouw is naar een ontwerp van architect F. Sturm in de dertiger jaren gebouwd. Veel bakste nen en tal van koepels zorgen voor een speciale akoestiek. Een heel be roerde akoestiek volgens velen. Maar Ig Henneman vindt de akoestiek van kerken juist een uitdaging. Zij schreef Westwerk, een reeks stukken waarbij de improvisatie de hoofdrol speelt. „De akoestiek is echt heel beroerd. De nagalm is enorm en door de koepels en vele pilaren ontstaat er een onduidelijke wolk. Op afstand is het net of je een dot watten in je oren hebt. Het is voor mij en het Henneman Kwartet een uitdaging om hier te spelen. We zijn verplicht om 'veel ruimte tussen de noten te creëren. Dat lossen we op met korte tonen en lan ge adempauzes, een spits vraag- en ant woordspel tussen de verschillende musi ci en van die heerlijke lange liggende to nen." Ig Henneman heeft duidelijk zin in de uitvoering. Het optreden van het Henneman Strijk kwartet is onderdeel van het Muzikaal Kerkepad van het Festival van Zeeuw- sch-Vlaanderen. Het Henneman Strijk kwartet is een improviserend laag strijk kwartet bestaande uit Mary Oliver (vi ool/altviool), Ig Henneman (alt viool/compositie), Tristan Honsinger (cello) en Wilbert De Joode (contrabas). Het viertal is momenteel op tournee langs de oudste kerkjes van Nederland. Ig Henneman schreef stukken als uit gangspunten voor improvisaties geïnspi reerd op muziek uit de periode waarin de kerkjes zijn ontstaan (vaak romaanse stijl) en de composities van de Italiaanse componist Francesco Landini. Deze 14e eeuwse componist-organist schreef vele canzonen, balladen en madrigalen. „De titel Westwerk is bewust gekozen. Ig Henneman, violiste en componiste Een deel van de kerk wordt West- en an der deel Oostwerk genoemd. De tijd van vroege Middeleeuwen tot laat-gotische periode omvat vroeg christelijke muziek met joodse en Afrikaanse invloeden, li turgisch gezang, Gregoriaans en wereld lijke dansmuziek. In die periode is ook de kunstmuziek ontstaan. De componisten waren ook steeds uitvoerende musici. Dat trekken wij door. We maken gebruik van het toonmateriaal en allerlei tech nieken. De vier musici hebben ieder hun eigen invulling van de muziek. Ik heb al leen de structuur van de compositie ge schreven en laat heel veel ruimte voor improvisatie. Daardoor is elk concert an ders. De ingrediënten zijn dezelfde maar de akoestiek van de ruimte zet ons aan tot andere invullingen." De musici willen de akoestiek van de kerk volledig laten uitkomen en daarom verwisselen ze vaak van plaats. Voor het ene stuk worden de vier hoeken van de kerk uitgekozen, voor een ander een cen trale plek bij het altaar. In Heikant wor den de eerste zes werken van het pro gramma gespeeld. De Intrata met een duidelijke rol voor de contrabas die als FOTO CAMILLA VAN ZUYLEN een voorzanger uit de joodse liturgie zijn melodie brengt. De andere strijkers fun geren als driestemmig koor. In Kloostermoppen hoort men een be werkte oude Tjechische dans in Hoketus- stijl (van de Pygmeeën in Afrika). Spolia doet denken aan een Byzanthijnse hym ne versierd met eigentijdse klanken. Akantha laat een vioolsolo horen tegen een vrij strakke Gregoriaanse melodie van de andere drie strijkers, Honsingers Lamentos is een oude dans en in Pes is er weer een speciale rol voor de bas die een lange liggende toon produceert. Van onze verslaggever Hij ligt nog niet in de platenwinkels en toch is de belangstele voor Elton Johns cd-single Candle in the wind al zo groot d)t| I al gesproken kan worden van een cd-hitsingle. Het Goodbye Englands rose, may you ever grow in our hearts in Londens Westminster Abbey is nauwelijks weggestorven of er vindt al een run plaats op de cd- speciaal- en andere platenzaken. Liefst een van elke drie klanten bij een van de grotere cd-winkel- ketens, de Free Record Shop, zo bleek de afgelopen dagen, wil de ode van popzanger Elton John aan Lady Diana, Princess of Wa les, kopen. „De belangstelling is overweldigend", meldt inkoopdi recteur J. da Silva. „Met speciale koeriers en enig ander kunst- en vliegwerk ligt-ie hopelijk zater dag in de winkels." „Nou, dat zal wel begin volgende week worden", denkt Robert Schuurmans van Polygram, dat de cd-single uitgeeft. „We hebben al onze activiteiten stilgelegd en werken alleen nog aan die song van Elton John. Alleen al voor Nederland worden 200.000 cd's van Candle in the Wind gegoten. Voor Europa is dat nauwelijks nog te zeggen. Maar heel veel. Wereldwijd verwachten we dat minstens iedereen die in Londen bij de begrafenis was, er eentje zal kopen. DAt zijn er dus al twee a drie miljoen. En de reac ties uit de hele wereld zijn opzien barend." Het liedje uit 1974, gericht aan Marilyn Monroe, wordt met ge wijzigde tekst uitgebracht onder de titel Candle in the Wind '97 - Goodbye England's Rose. Er ko men twee single-versies in de handel: een met twee nummers voor 9,95 en een met drie voor 15,95. Het gaat overigens niet om een opname van de hymne tijdens de rouwdienst, maar een studio opname waarbij de Commander of the British Empire zelf ook een aantal achtergrondstemmen voor zijn rekening neemt. Polygram, de maatschappij die Elton John onder contract heeft, zal net als de zanger-pianist de winst ten goede laten komen aan het Diana Fonds, de verzamelde goede doelen waarvoor Di zich inzette. Ook Free Record volgt dit voorbeeld. „Er vóijl niet aan verdiend. Voor ons shet verschil tussen in- en verWl prijs alleen de btw", zegt Dl sj va. „We proberen daarover metalj ketens afspraken te maken" g. I dus Polygram. „Het principe^! dat niemand aan het plaatje zon I verdienen en dat de hele wiisttei I goede zou komen aan hetl Fonds. Ook winkeliers stell:nhüj I marges ter beschikking. Mocht T een winkelier er een of metrguA dens bovenop doen, dan is lat jj. teraard zijn zaak, want wij ;t de verkoopprijs niet vast. Maar dan zullen de kopers luntj I elders halen. Utrecht (anp) - De publieki om-1 roepen zien af van uitzending het Cinekid Gala. Dat besliit is I gevallen omdat de KindenasiT prijzen voor de beste kindeipro-1 gramma's op tv dit jaar niet jor-1 den uitgereikt na onenighedul de jury. De vakjury zou een voorselictitl maken van kinderprogramna'sf waaruit een kinderjury de defmi-l tieve keuze zou maken. Daaital vroeg de vakjury een aantal bii-| den van kinderprogramma's o Op een feestje inVPRO-gelei ren in Frankrijk werd vervolgnl ten onrechte de Uitgelekte voor-I selectie verward met de defir ve keuze; de kinleren moestei| hun voorkeur imrters nog t len. Pogingen om dt recht te zet-1 ten sneuvelden uteindelijk oJ onenigheid binnen Ie jury. Elly Engel, organijator van heil Cinekid Festival i de Amster-I damse biosopen (Leidseplein| vier Pathé-cinema'ien DeEaM benadrukt dat dit j arlijkse eve nement voor de jeu; 1 van vier to' zestien jaar gewofa doorgaat Het festival vindt naats van 11 tot en met 19 oktobe 07 00 Journaal 07 05 Get the Picture (h) 07 29 Ontbijt tv met 7.30, 8.00 en 8.30 uur Journaal; 7.43,8.15 en 8.45 uur Sportjournaal 0900 Journaal 0905 Volgende patiënt! (h) 0933 Sterrenslag 1997 (h) 10.24 Islam actueel (h) 1057 (AKN) Open Monumentendag '97 (h, tot 11.53) ,632 Daddy's Girls, comedy 17 01 Alles kits met De Transilvaanse en ge dierenwinkel; 17.25 Mirror Mir ror 17.56 Growing Pains, comedy 1826 Get the Picture, quiz 1857 Ha, die pa (h) 19.28 Wie van de drie? Spelletje 20.00 Journaal 20.25 Netwerk, actualiteiten 21.00 Weeroverzicht 21.08 Sterrenslag 1997 22.04 Dances with Wolves, 4-delige mi niserie. Deel 2 23.07 Passé sous silence, speelfilm 09.30 10.00 10.30 11.00 11.30 13.00 13.05 13.35 14.00 14.30 14.55 15.02 16.00 16.10 16.59 17.29 19.02 19.38 20.10 20.46 22.22 22.54 22.57 23.00 23.30 23.35 Nieuws uit de natuur (tot 09.50) Huisje boompje beestje (h, tot 10.20) De rommelkast. Afl. 1 (h, tot 10.40) Schooltv-Weekjoumaal Mentor magazine. Afl. 1 (h, tot 11.50) Journaal Interieurarchitectuur Het ziekenhuis (h) Ménsenlief! (h) Nederland zingt (h) Bassie en Adriaan clip (h) Spreekuur. Thema: Psychologie Journaal Our House, serie Olympica (h) 2Vandaag, actualiteiten met 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjour naal en 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws gevolgd door het weer Asieldieren, baas gevraagd, serie De reistafel, culinaire serie Zoovenirs, dierentuinprogramma Family Pictures, miniserie (delen 3+4) Clouseau, muziekspecial (h) RPF Vecht mee blijf geven, Neder landse Kankerstichting/KWF Studio NOS, sportmagazine Journaal Diagnose kanker: Borstkanker (h, tot 00.25) 07 07 08. „En dan heb ik nog een verrassing in pet to voor de Zeeuws-Vlaamse muzieklief hebbers. De stukken klinken allen heel eigentijds, maar wortelen in de muziek van oude tijden," lacht Ig Henneman. Zij is een conservatorium geschoolde alt violiste en als componist autodidact, hoewel ze gecoacht wordt door Robert Heppener. Ze geeft toe dat ze stevige re ligieuze wortels heeft en na haar conser- vatoriumtijd eigenlijk de klassieke mu ziek de rug toe keerde. „Ik wilde geen noten meer lezen. Er werd teveel aan dacht besteed aan virtuositeit en muzi kaal vuurwerk. Voor mij had dat weinig meer te maken met muziek, ik wilde te rug naar de wortels en die vond ik in de pop- en de middeleeuwse muziek. In bei de genres ontstaat de muziek uit de tekst. De teksten zijn belangrijk en vaak ge schreven uit alledaagse emoties en dan zijn er van die heerlijke rare ritmes." Ig Henneman schreef haar eerste songs voor de meiden-rockgroep Gerania, maakte een tijd deel uit van het jazzcir- cuit en wijdt zich sinds enkele jaren vol ledig aan het strijkkwartet. Zij schreef filmmuziek (o.a. de pianomuziek bij de film Zeeuws Licht), theater- en concert muziek. Zij kreeg opdrachten van het Metropole Orkest en schreef voor solis ten. Als componiste is zij niet in een vak je te plaatsen. „Ik schrijf muziek voor ie dereen en ik ben altijd op zoek naar doorzichtigheid. Daarom ben ik ook steeds uit op een duidelijke invulling van de structuur. Het improvisatie-element is erg belangrijk. Met het Henneman Strijkkwartet proberen we het oude cul turele erfgoed van Nederland samen te smelten met hedendaagse muziek, ge bracht door musici van deze tijd." I 'Westwerk' wordt gespeeld door het Henneman Strijkkwartet op zaterdag 13 september om 16.00 uur in de rk-kerk in Heikant, diezelfde avond in de hervormde kerk in 's Heer Abtsker- ke (Borsele) om 20.30 uur en zaterdag 25 okto ber in de Kloveniersdoelen in Middelburg om 20.30 uur. Bonn (rtr/anp) - Duitslands grootste schrijver aller ijden, Jo-I hann Wolfgang von Goethe, was homoseksueel. De m^n diew j reldberoemd werd door zijn hartstochtelijke liefdesNprklarin-l gen aan onbereikbare dames, beleed in het geheim acqef dehej renliefde. Dat is althans de visie van de au teur Karl Hugo Pruys van een ge heel nieuwe, vóór verschijning al controversiële biografie over de Duitse dichter. Het boek Die Lieb- kosungen des Tigers (De liefkozin gen van de tijger) verschijnt maandag in Duitsland. De onder titel: een erotische Goethe-biogra- fie. Goethe, die leefde van 1749 tot 1832, kon zich tijdens zijn leven verheugen in een hele reeks vrou welijke bewonderaars, die volgens Goethe-deskundigen in een aantal gevallen zijn minnaressen waren. De Duitse schrijver en journalist Pruys maakt met zijn biografie een einde aan die ideeën. „Ik ben er vast van overtuigd dat Goethe homoseksueel was", aldus Pruys, die in 1995 naam maakte met een biografie over Helmut Kohl. Pruys voorspelt dat duizenden Goethe-biografieën moeten wor- 13.00 13.08 13.12 13.40 14.05 14.27 15.03 15.48 16.00 16.08 16.37 17.05 17.30 18.00 Journaal SP(h) Noorderlicht (h) Wonderen der natuur (h) Lingo (h) Zembla (h) Bloed, zweet en tranen (h) Een dag om nooit te vergeten Journaal Alle kinderen zingen (h) Bijna dertig (h) Kuifje The Five Mrs. Buchanans, comedy Villa Achterwerk met Safari; 18.06 19. 19. 19. 20. 20. 20. 22. 22. 23. 23. 07.1 den herschreven. Hij 2500 brieven en komt tót de®] clusie dat Goethe bang was van vrouwen en dat hij warm|eni»| we relaties onderhield nen. Volgens Pruys is de legqide dal| Goethe een echte adonis ijas, i groot verzinsel. „De enige vrou:<| in zijn leven was ChristiateVij pius. Ze hadden samen kitdei®| maar ze sliepen in Goethes vrouw dronk zich uitdij delijk dood." Pruys suggereert ij Goethes eerste ervaring indelfej de een verhouding met dt DM filosoof Friedrich Heinrich Jacoitj was. „Jij voelde dat het v»r®l| een genot was het object te zipj van jouw liefde," schreef 3oe#J aan Jacobi. De brief eindigt p| de zin: „Laat niemand deze i lezen", wat voor Pruys het be®!j is van het geheime karakter va de relatie. 11.50 Vacaturebank 12.10 Millésimes, ma- gazine 12.30 Gourmandises. Aansl.: Nieuwsoverzicht 12.50 Nieuws 13.25 Freunde fürs Leb en, serie 14.15 Autant sa- voir (h) 14.35 Schooltelevisie 15.35 lei bla bla 16.35 Chips, politieserie 17.30 The Streets of San Francisco, misdaadserie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table, magazine 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws. Aansl.: A bout portant 20.20 Bon week-end 21.20 Le grand batre, 9-delige serie. Deel 1 22.55 Portrait de Igroupe, Paris-Bruxelles: De dichter Emile jverhaeren en zijn tijd 23.50 Nieuws (tot Los Angeles (ap) - De acteur Burgess Meredith, die in zij11 jaar lange filmcarrière naam heeft gemaakt met rollen in» meer Winterset, Of Mice and Men en Rocky is dinsdagocM® in zijn huis in Malibu, Californie, overleden aan de ziekte t Alzheimer en andere ouderdomskwalen. Hij werd 89 jast De op 16 november 1907 in Cle veland geboren Meredith, won al prijzen als sopraan toen hij een klein jongetje was. Hij begon in 1933 bij het toneel bij het gezel schap van Eva Le Gallienne in New York. Zijn meest opmerkelijke rol speelde hij in 1940 als George in Of Mice and Men van Lewis Mi lestone naar het boek van John Steinbeck. In de Tweede Wereld oorlog diende hij bij de Ameri kaanse luchtmacht en ei daar als kapitein. ja In 1993 speelde hij nog® van Jack Lemmon in de Grumpy Old Man en ook vervolg van deze film yfl Old man uit 1995 was blJ Tijdens zijn lange carrière hij tweemaal genomineer een Oscar. m Eenmaal voor zijn bijro1 of the Locust uit 1975 en voor zijn rol in Rocky- 17.55 lei bla bla 18.55 Régions soir 19.10 Gourmandises 19.25 Paardenkoersen 9.30 Nieuws 20.15 A la campagne, Franse omedie uit 1995 van Manuel Poirier met enoït Regent, Judith Henry en Sergi Lopez Ayats 22.00 Millésimes, magazine 22.15 Nieuws 22.40 A bout portant 22.50 Défis economisch magazine 23.50 Cartes sur ta- uie, magazine (tot 00.05) 05.30 Morgenmagazin 09.00 Heute 09.03 inns ?9'45 Bot,yfeelin9 10.00 Heute lunHR f'andsioumal 10.35 Info Arbeit ■Himmel t HeUte 11'04 Ein Stern am Ischfin n°Ch frei' muziek 12'10 Kein IPreJ^k mu2ikale rondreis 12.55 [Plusmin L,13'00 Mittagsmagazin 13.45 Hó h, n 75 14,00 Tagesschau 14'03 ilauW-htj 1 aCteur lvan DesnV 14-30 ,„"bumhtderEnzian. tomedie 15.55Car- Rolle Rn\ 16,00 Ta9«schau 16.03 mannlfi soAu5' SpeC'a' rond Heinz Rüh" |ne iy mi t dissim°! Culinair magazi- Int maJa9eSïhaU um fÜnf 17'15 Bri" [tie 17 wZTe 17,43 Re9'°nale informa- rienhófl'erb°tene Liebe. serie 18.25 Ma- W20ooV8-55^heitereniHi™el' Sonntaoah T?gesschau 20" Wenn am "*21 «V'? DorfmiJsik spielt, hei- i met Bericht'a *c 22,15 Tagesthemen Ternsehen m$ enSp0rt22,50Privat" show 00 20 .|9ak'ne 23,35 Wat is?Talk" iville soJf0, Nacdtmagazin 00.40 Blue de Duitsland 2 Pa (h)°i4eioUnSla:d l 13,45 Die Biene Ma" r '10 Die Rechte der Kinder, jeugd- seri ber The Ges spe sch Sch Mill mai Der ge: Het ma< sho boy spei 17.: 18.1 nen 19.: Frei ALT 21.1 nun On; 23/ Port kün Lok; 15.1 the 16.! Ban, 17.3 (h)1 Blue Niet Top tice, pear fielc (h) 01.$ 07.0 Brea (h) am's (h) the don Star bies spee

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 22