DE STEM 'Elke keer opnieuw kippenvel' Metropolis verwacht tien miljoenste gast Prix de Rome voor Schaap en Fr amis de Stem Wouter Loeve: oneindige bewondering voor operadiva Maria Callas Jimmie Rodgers Brad Charing Cross Gids NEDERLAND 1 Een Maria Callaslaan of een Callasplein? Twintig jaar nadat de Amerikaans/Griekse operadiva op 16 september 1977 in Parijs aan een hartstilstand over leed, zou dat heel goed kunnen, meent de Bredase Callas-bewonderaar Wouter Loeve. Hij gaat op de twintigste sterfdag van het 'grootste vrouwelijke zangfenomeen van deze eeuw' naar het Belgische Sint Pietersrode om een speciale Callas- herdenkingsmis bij te wonen. Door Carlo Nijveen Slechts één keer stond de 51-jari- ge Bredanaar Wouter Loeve oog in oog met zijn idool, de Ameri kaans-Griekse opera-diva Maria Callas. Voor een recital in het Amsterdamse Concertgebouw, tijdens de afscheidstoernee die Callas in 1973 langs Europa, de Verenigde Staten en Japan voer de, had Loeve al lang van te vo ren een kaartje weten te bemach tigen. Vooral de toegift na afloop van dat concert staat Loeve voor al tijd in het geheugen gegrifd. „Aan het begin van de pauze van dat concert stormde ik met een bos rozen in de hand naar voren," herinnert de Bredanaar zich. „Via één van haar collega's op het podium kreeg Callas de bloemen uiteindelijk aangereikt. Tijdens de toegift, het lied O mio babino caro uit Pucchini's opera Gianni Schicchi, bevond ik me nog steeds vlak voor het podium. Ter wijl ze zong, kwam Callas precies voor mij staan. Dat moment ver geet ik nooit meer. Het concert bezoek was eigenlijk bedoeld als laatste eerbetoon, want Callas was toen duidelijk over haar hoogtepunt heen. Maar tijdens die toegift klonk ze opeens weer als, vanouds, de nervositeit van eerder op de avond was plotse ling helemaal uit haar stem ver dwenen." Met het - altijd met veel drama tiek vermengde - sopraangeluid van Callas kwam Loeve voor het eerst in 1959, op twaalfjarige leeftijd, in aanraking. Ook dat jaar trad ze in Nederland op, tij dens het Holland Festival. „Ongeveer op dat moment raakte ik .voor het eerst in haar stem geïnteresseerd," vervolgt Loeve. „Hoewel ik toen eigenlijk nog niet eens precies wist waarom ik de zang zo mooi vond. Niet alleen haar stem, ook haar persoonlijk heid fascineerde me daarna steeds meer. Callas zelf heeft eens gezegd: 'Als je van de stem houdt, hou je ook van de ziel van de zan ger'. Zo was het bij mij ook. Wel ke operarol ze ook vertolkte, ze bracht de metamorfose die voor de rollen nodig was altijd tot in de perfectie tot stand. Ze had bo vendien een enorm charisma. Als zij op het podium stond, vulde ze het hele theater. Maria Callas op haar best is ook nu, twintig jaar na haar dood, nog altijd on geëvenaard." Diana Ross Met een Callas-collectie van ruim driehonderd platen en cd's, meer dan honderd boeken, ontelbare kranten- en tijdschriftenknipsels en zevenduizend foto's waarop de zangeres is vereeuwigd, lijkt Ma ria Callas niet meer uit Loeve's dagelijkse leven weg te denken. „Maar ik ben geen hysterische fan. De bewondering die ik voor Callas koester, bezorgt me geen waas voor de ogen. Ik luister niet uitsluitend naar Callas, maar ik was of ben ook geïnteresseerd an dere zangers en muzieksoorten. Zo hield ik bijvoorbeeld van Dia na Ross. Vooral haar filmvertol king van Billie Holliday in Lady sings the Blues vond ik prachtig. Maar nadat ze een megaster werd, was ze voor mij persoonlijk niet meer interessant." Loeve onderbouwde zijn in eerste instantie puur emotionele inte resse voor Maria Callas met een theorie-cursus zangtechniek aan de Bredase muziekschool. „Zo doende kon ik haar stem ook technisch met die van andere zangers en zangeressen vergelij ken. Zo heb ik me tegelijkertijd steeds meer verdiept in de mu ziek in het algemeen." Heruitgave Met regelmaat deelt Loeve, voor malig mode-ontwerper, de Cal- las-passie tijdens lezingen met andere (plaatselijke) opera-lief- hebbers. Als kenner wordt de Bredanaar vaak om informatie gevraagd door Callas-'fanclubs' in binnen- en buitenland. „Er is Wouter Loeve: Terwijl ze zong, kwam Callas precies voor mij staan. Dat moment vergeet ik nooit meer.foto de stem/ben steffen een Nederlands/Vlaamse, een Engelse, een Duitse, een Franse en een Italiaanse Callas-vereni- ging. Ook in Griekenland, Japan en Zuid-Amerika is de zangeres nog altijd geliefd. Zo besteden veel landen, bijvoorbeeld met tentoonstellingen, herdenkings diensten en de heruitgave van boeken en platen, aandacht aan deze sterfdag." Als Callas' vertolking van Doni zetti's Anna Bolena (Anna Bo- leyn, één van de echtgenotes van Hendrik de Achtste) vanuit de luidsprekers door Loeves huiska mer rolt, zwijgt de Bredanaar een paar seconden. „Daarvan krijg ik elke keer opnieuw kippenvel," zucht Loeve even later. „Eén van de grootste verdiensten van Callas was ook dat zij de emotie, het drama weer in de opera heeft teruggebracht. Want vanaf het einde van de achttiende eeuw was de opera geleidelijk aan een 'tentoonstelling van mooie stemmen' geworden. Cal las heeft de balans tussen de zang en het drama, waarvoor de opera WOENSDAG 10 SEPTEMBER 1997 Dl Van onze verslaggever Antwerpen - De Antwerpse mega-bioscoop Metropolis hoopt vrijdag de tien miljoenste bezoeker te mogen begroeten. Sinds de opening in oktober 1993 van het het nu 24 zalen tellende complex trok Metropolis per maand gemiddeld 212.766 gas ten. Het afgelopen weekend nog werden 31.402 toeschouwers ge registreerd. Velen daarvan zijn ook afkomstig uit deze regio. De leiding van de bioscoop gaat er grofweg vanuit dat zij tot een straal van veertig kilometer bezoekers lokt. „Men sen uit Breda, Tilburg, maar ook Zeeland en zelfs Rotterdam mo gen wij tot onze regelmatige gas- tenkring rekenen," aldus een woordvoerster. 'Het grootste bioscoopcomplex ter wereld' aan de Antwerpse Groenendaallaan, deel uitma. kend van de Kinepolis groep, re- kent als voornaamste publiekst rekkers in de afgelopen jaren 'Ju- rassic Park' en 'Independance Day'. Als de tien miljoenste vrijdag in- derdaag wordt geteld, wordt hij of zij winnaar van een reis naar de Verenigde Staten, een jaar lang gratis bioscoopbezoek en een gravering in de 'Walk of Fa- me'. Ter verhoging van de feestvreug de heeft de bioscoop Rowan Atk inson gestrikt morgen aanwezig te zijn bij de zogeheten avant- première van zijn 'Bean, The Ui- timate Disaster Movie'. oorspronkelijk ook was bedoeld, in ere hersteld. Dat is met name in deze uitvoering van Anna Bo lena, maar bijvoorbeeld ook in de Medea van Cherubini te horen. De hedendaagse operasterren, zoals Montserrat Caballe, hebben wat dat betreft nog steeds profijt van haar werk. Want Callas, dat was Una Prima Donna Assoluta. Philip Freriks diende als onderdeel van het kunstwerk van Sjaak Langenberg. foto kippa Van onze verslaggever Amsterdam - Femke Schaap en Alicia Framis, beiden uit Amster dam, krijgen de Prix de Rome in de categorie beeldhouwen en beeldende kunst en publieke ruimte. Sjaak Langenberg uit Den Bosch krijgt in die laatste categorie de basisprijs. Dat Rijksacademie van Beelden de Kunsten maakte de prijzen gisteren bekend. Acht kunste naars maakten de laatste drie maanden werk aan de Rijksaca demie en presenteerde dat giste ren aan een jury. De twee winnaars krijgen een be drag van 40.000 gulden elk. Voor de twee tweede prijswinnaars, Erzsebet Baerveldt (beeldhou wen) en Erik Weeda (beeldende kunst) ligt 20.000 gulden klaar. De basisprijzen van elk 10.000 gaan naar Una Henry uit Amster dam, Theo van Meerendonk uit Veenwouden, Langenberg en Birthe Leemeijer uit Middelburg. Sjaak Langenberg liet eergiste ren als onderdeel van zijn presen tatie NOS-nieuwslezer Philip Freriks het nieuws lezen bij en kele mensen thuis in de Bijlmer in Amsterdam. De juryleden maakten daarbij onderdeel uit van het gebeuren. Een van het nieuwslezen is onderdeel I van het boek dat Langenberg tij dens de presentatie van het werk van de Prix de Rome genomineer den wil tonen. Dat boek, Gepal- meerd Geluk, bevat de ervarin gen van zijn werkperiode in de Rijksacademie. Langenberg liet gisteren weten I dat de jury veel tijd nodig had om de volgorde van kunstenaars te bepalen. „Ze hebben me nadruk kelijk laten weten dat ik net bui ten de boot van de eerste twee prijzen ben gevallen. Daarom heb ik ook een niet bestaande derde prijs gekregen." Eerste prijs winnaar Alicia Fra mis, afkomstig uit Spanje, had een groep landgenoten uitgeno-1 digd die eergisteren op het ontta-1 kelde monument op De Dam e menselijke pyramide vormden. Weeda had een dartpijl gegooid I op een weridkaart en derhalve I een project in Syrië uitgevoerd. I Birthe Leemeijer ontwikkelde al-1 ternatieve wandelroutes bi Hoorn. Het werk van alle deelnemers I wordt op 14 november tot 23 no-1 vember gepresenteerd in de Ba-1 gagehal in Amsterdam. Djax HET EINDHOVENSE Djax-la- bel wordt almaar productiever en blijkt een prima platform voor Nederlandse underground- bands, zeker nu EMI in veel ge vallen voor de distributie zorgt. Djax is vooral bekend van Ne- derhop-acts als Osdorp Posse en Spookrijders, maar ook ander soortige groepen vinden er steeds vaker een goed heenko men. Een van die groepen is Vobe uit Zevenbergen, waarvan recente lijk de cd Tense verscheen, De muziek van Vobe is een combi natie van industrial rock, metal, techno en new wave. Het geluid, dat voorkomt uit synthesizers en gitaren, doet denken aan de post-punktijd begin jaren tach tig. Invloeden van Killing Joke, Fad Gadget, Joy Division, Front 242 zijn duidelijk te horen, al is Vobe iets ruiger. De groep is op zijn best als het donkere jaren- tachtiggeluid gemengd wordt met moderne, dansbare techno, zoals in het dwingende Take It. Sommige nummers komen wat gedateerd over, maar als geheel is Tense een krachtige cd. (Djax/Emi) In hetzelfde muzikale straatje als Vobe bevindt zich de groep S.I.T.P., die debuteert met de cd Phoinz. Ook hier maken techno en (overstuurde) gitaren de dienst uit. Wel houdt S.I.T.P. er een hogere tempo in en gaat de muziek meer de hardcore-kant op, met uitschieters richting gabber-house. Phoinz is een vrij eenzijdig plaatje met weinig op zienbarende nummers, maar de liefhebbers van het betere beuk- werk kunnen er ongetwijfeld mee uit de voeten. (Djax/Emi) Terug naar de Nederhop. Deze week kwam de cd Onkruid van duo Mach Jesse uit. Beiden waren solo al afzonderlijk te ho ren op de verzamelaar De Posse, Deel Twee. Het resultaat van hun samenwerking is bijzonder aardig. Het geluid is under ground maar relaxed en de pro ductie (van Mach) is inventief. De raps vallen lekker in de mu ziek en zijn afwisselend geënga geerd, oppervlakkig en onzin nig. Waar het Mach Jesse wel aan ontbreekt is zelfkritiek. Hadden ze die wel, dan hadden ze de cd (78 minuten) met pak weg eenderde ingekort. (Djax/Emi) Op de cd van Mach Jesse is Casto enkele keren als gastrap- per te horen. Zelf kwam Casto vorige maand met de prima de- buut-cd Hersenschimmen uit, nadat hij eerder dit jaar al goed was voor drie nummers op De Posse, Deel Drie. Casto is een opvallende rapper. Hij kraamt een hoop flauwekul uit maar doet dat wel op een grappige en meeslepende manier. Het gaat bij hem meer om de stijl en klank dan om de inhoud. Omdat de muziek door verschillende 'beatcreators' gemaakt is, onder wie Zebulion en Der Pfenning- meester, is de plaat ook muzi kaal behoorlijk gevarieerd. (Djax/Emi) PAUL VERLINDEN DEZE WEEK precies 100 jaar geleden, op 8 september 1897, werd de Amerikaanse bard Jim mie Rodgers geboren. Nashville claimt de singer/songwriter avant-la-lettre als de 'Vader van de Countrymuziek', en daar is wel wat voor te zeggen. Maar gezien Rodgers' invloed op de hedendaagse populaire muziek - én de creatieve onmacht in de hedendaagse C&W - is die ereti tel toch veel te beperkt. Dat is in ieder geval de overtui ging van Bob Dylan, erkend au toriteit op het gebied van de 20e-eeuwse Amerikaanse mu ziek. Dylan ziet Rodgers' pio nierswerk in tal van muzikale ontwikkelingen terug. Sterker nog: met The Blue Yodeler, zo als een van Rodgers' artiesten namen luidde, is de hele moder ne muziekindustrie feitelijk op gang gekomen, is Dylans opvat ting. Hij ondersteunt zijn opinie overtuigend met The Songs of Jimmie Rogers, een door hem samengestelde tribute-cd, uit gebracht op zijn eigen nieuwe label Egyptian Records. De 14 opnamen heeft Dylan de afgelo pen twee jaar in zijn muzikale vriendenkring verzameld. Bono, John Mellencamp, Mary Chapin Carpenter, Willie Nelson, Aaron Neville, Dwight Yoakam, Alison Krauss - allemaal hebben ze ei gen interpretaties bijgedragen, die even zovele malen de artis tieke actualiteitswaarde van Rodgers' oeuvre aantonen. De opmerkelijkste vertolkingen komen wat mij betreft van 'All- man Brother' Dickey Betts, die zijn gierende gitaarlijnen vloei end uit Jerry Jerome's klarinet riedels tevoorschijn trekt, en Van Morrisons 'Texaanse' bluesbehandeling van Mule Skinner Blues, een van Rodgers' meest gecoverde songs. Met de nodige zelfspot zet 'ervarings deskundige' Steve Earle een overtuigend In the Jailhouse Now neer. Vermeldenswaard - ofschoon Dylan dat zelf in zijn linernotes ongenoemd laat - is bovendien dat Jerry Garcia's vertolking van Blue Yodel no.9 de laatste studio-opname is van de twee jaar terug overleden Greateful Dead-voorman. Zelf neemt Dylan My Blue-Eyed Ja ne voor zijn rekening. (Colum bia/Sony). De op 35-jarige leeftijd overle den Rodgers creëerde in zijn eentje een volstrekt nieuwe mu ziekstijl. De Ierse volkszanger uit Mississippi smeedde zijn sound uit genres die inmiddels geëtiketteerd zijn als worksong, downhome blues, variety, dance hall, old time en mountain bal lads. Waar Jimmie Rodgers (niet te verwarren met de gelijknami ge folksinger uit de jaren'50 of met bluesgitarist Jimmy Rod gers) het jodelen vandaan haal de, is onbekend. Maar in de C&W - en ook daarbuiten - worden zijn blue yodels nog al tijd uitgevoerd. Evenals onver woestbare classics als T for Texas, In the Jailhouse Now, Frankie and Johnnie en Miss the Mississippi. In de zes jaren vóór zijn ontijdi ge dood in mei '33 vertrouwde hij ze als The Singing Brakeman (De zingende wisselwachter) toe aan de schellak van de juist van de grond gekomen grammo foonplatenindustrie. Zo bleef een baanbrekend oeuvre van enkele honderden, goeddeels zelfgeschreven songs bewaard. Aantrekkelijk (én betaalbaar) cd-werk bleef tot voor kort evenwel achterwege. In die leemte is nu voorzien: platen maatschappij RCA/BMG nam deze zomer een even geslaagde als voordelig geprijsde Jimmie Rodgers-compilatie op in haar nieuwe cd-reeks The Essential Series. LEO NIERSE HOBBYBANDJES, BESTAAN DE uit gevestigde namen uit verschillende Grote Groepen, zijn vaak erg leuk. Zo maakte Phil Collins in de tijd dat Gene sis nog loodzware symfonische rock maakte in de jaren zeven tig met Brand X fris klinkende jazz-rock. De eveneens lood zware Seattle-scene heeft in de jaren negentig ook zo'n bandje: Brad. De leden: Stone Gossard van Pearl Jam, solo-artiest Je remy Toback en Regan Hagar en Shawn Smith van Satchel. Brad maakt easy-listening- grunge'Opgeruimd klinkende nummers, waarin de piano en de gevoelige stem van Smith de hoofdrol spelen, maar bijvoor beeld ook een mooie cello-solo te horen is. Verder zijn er funky gitaren, jaren '70 synthesizers en zelf dance-ritmes (in Those three Words). Interiors is in slechts drie weken opgenomen, en dat is de spontaniteit hoor baar ten goede gekomen. Blijkbaar is de druk om weer een miljoenen malen te verko pen plaat te maken in een hob bybandje weg, en kunnen muzi kanten die ooit gewoon voor de lol in een garage zijn begonnen weer als vanouds de muziek ma ken die ze lekker vinden. Het beste advies aan het publiek is dan ook eigenlijk: niet kopen die cd! Maar dat zou jammer zijn, want Interiors is een hele leuke plaat. (Epic) JOEP TROMMELEN DREIGENDE TWIN Peaks-gi- taarakkoorden, erotische dans ritmes en vooral veel jaren '80 synthesizers nemen je mee in de hallucinerende, muzikale reis verhalen van het Bredase Cha ring Cross. De nieuwe elektro nische groep druipt van het ta lent en de twee eigen beheer cd's zijn dan ook een meer dan aan gename verrassing. De band maakt elektronische dans- en luistermuziek ideaal voor de chill-out room of om thuis bij weg te zwijmelen. De muzikanten halen hun inspi ratie uit stromingen als triphop, new-age, jungle en dance, maar klinken bij vlagen als illustere jaren tachtig acts als Fad Gad get en Laurie Anderson. Zowel op de eerste naamloze li- track cd als op de tweede schijf Docudance valt op hoe knap de composities van de groep in el kaar zitten. Op een basis van jungle- en danceritmes rijdt de luisteraar als in een trein door steeds wisselende klank-land schappen. Nummers raken steeds verder weg van hun oor spronkelijke vertrekpunt zon der in veel herhalingen te val len. Als een bepaald synthesizer loopje toch wordt herhaald, krijgt het melodietje een nieuwe wending of klinkt plotseling veraf, zodat de luisteraar het thema letterlijk achter zich laat terwijl aan de horizon alweei nieuwe melodieën opdoemen. De gesproken poëtische teksten die het geheel ondersteunen, wekken de indruk alsof ze e gedachten van de wegdromen® reiziger verwoorden. Dankzij de goede geluidskwali teit van de eigen beheersen')" ven, die opvallend helder klin ken, komen de songs goed hun recht en doen niet on e voor de producten van heel wa gevestigde artiesten in de da cescène. BOB MUSÏ®8 07 oo Journaal 07.05 Get the Picture (h) 07.29 Ontbijt tv met 7.30,8.00 en 8.30 uur Journaal; 7.43,8.15 en 8.45 uur Sportjournaal 09.00 Journaal 09.05 Volgende patiënt! (h) 09.33 Baby it's You (h) 09.58 Rondom tien (h) 10.36 Beeldenstorm (h) 10.45 Zoë (h, tot 11.16) 16.34 Daddy's Girls, comedy 17.02 Alles kits met om 17.04 De Transil- vaanse enge dierenwinkel; 17.26 Emil 17.58 Growing Pains, comedy 18.28 Get the Picture, quiz 18.59 Studio RKK. Actualiteiten uit kerk en samenleving 19.27 Langs heilige huisjes (h) 20.00 Journaal 20.26 Netwerk, actualiteiten 21.01 Weeroverzicht 21.08 Fragile Heart, miniserie. Deel 2 22.04 Yoy: Bronwen 8i Yaffa, reporta ge over twee meisjes die de strijd aangaan tegen racisme in hun di recte omgeving 22.38 Close-up: Thor Heyerdahl, 50 jaar na Kon-Tiki 23.38 Lovely Liza, speelfilm NEDERLAND 2 09.30 Ik Mik Loreland. Afl. 1 (tot 09.50) 10.00 Fysica-bits bovenbouw (Blok 1 en 2). Afl. 1 (tot 10.20) 10.45 Zep. Afl. 1(h) 11.00 Verhalen uit de bijbel. Afl. 1 t/m 4 (tot 12.00) 13.00 Journaal 13.05 Pique-nique (Frans voor begin ners) 13.30 The Making of De rooie draad (h) 13.55 Man/Vrouw (h) 14.40 Coco Jappe, animatie 15.00 Spreekuur. Thema: Medisch 15.55 CD (h) 16.00 Journaal 16.09 Widget (h) 16.33 Mr. Bogus (h) 16.58 Olympica (h) 17.29 2Vandaag, actualiteiten met 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 (NOS) Sportjournaal en 18.51 Hoofdpun ten uit het nieuws gevolgd door het weer 18.59 Vogels dichterbij 19.25 Rail Away: Portugal 20.00 De leukste thuis (h) 20.30 Studio Sport 21.56 Derrick (h) 23.00 Studio NOS, sportmagazine 23.30 Journaal (tot 23.35) NEDERLAND 3 13.00 Journaal 13.07 Van gewest tot gewest (h) 13.32 Lang leve de vereniging (h) 13.58 Villa Achterwerk (h) 16.00 Journaal 16.08 Bloed, zweet en tranen (h) 16.53 Een dag om nooit te vergeten (h) 17.05 Kuifje, tekenfilm 17.30 The Five Mrs. Buchanans, come dy 18.00 Villa Achterwerk met Jeroen in Venezuela; 18.09 Kat van touw 18.14 Sesamstraat 18.29 Jeugdjournaal 18.42 Het klokhuis BELGIË FRANS 1 11.45 Vacaturebank 12.00 Avoir 20 ans en Jamaique 12.30 Gourmandises. Aansl.: Nieuwsoverzicht 12.50 Nieuws 13.25 Freunde fürs Leben, serie 14.15 Le jardin extraordinaire (h) 14.45 Génies en herbe (n) 15.35 lei bla bla 16.40 The Waltons, se rie 17.30 The Streets of San Francisco, mis daadserie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table, magazine 19.05 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Faits divers 21.15 No One Could Protect Her, Ameri kaanse misdaadfilm uit 1995 van Larry awrr,e' Joanna Kerns, Anthony Denison en Dan Lauria 22.50 Coup de film 23.15 Nieuws (tot 23.40) BELGIË FRANS 2 12.25 ija passé quand? Katholiek magazi jn 17.55 lei bla bla 18.55 Régions soir 19.15 Gourmandises 19.30 Nieuws 20.05 éléCiNéMa 20.55 La roue du temps, cul tuur-historisch magazine 22.05 Nieuws 22.30 Cartes sur table (tot 22.45) DUITSLAND 1 '5.30 Morgenmagazin 09.00 Heute 09.03 alias (h) 09.45 Bodyfeel/ng 10.00 Heute n i V7° rePorta9e: Fern und doch so ari(h) 10.35 Info Gesundheit 11.00 Heu- iL u-?4 11,6 Band Wagon, Amerikaanse Peelfilm uit 1953 van Vincente Minnelli i A ^esseschau ".OO Mittagsmagazin "Usminus-News 14.00 Tagesschau 14.03 WunschBox 15.00 Tagesschau urn is n Abanteuer Wildnis: Glacier Bay um' f- I'6.96, ta'bsbow 17-00 Tagesschau m fun 17.15 Brisant, magazine 17.43 LiI' 'nforrnatie 17.55 Verbotene Snorf' S,ene|18i2s Marienhof, serie 18.55 tie nut ?U T met voetbal WK-kwalifica- qa tsland-Armeniê 21.45 Globus, ma- He "n 22,3° Tagesthemen 23.00 Wilde Nachl Mountain, tv-film 00.40 You nag,tf 0100 0n an lsland With voetb?l u/i-02-45 sP°rtschau extra met nië(tot04 45)Walif'Catie Duitsland-A™e" DUITSLAND 2§|§Bi ia (h)° 113,45 Die Biene Ma" serie 14 22 i '6 6 der Kinder' jeugd- chel am iln u Jeu9djoumaal 14.30 Mi- burts <b> 14.55 TheosGe- r- 9 ke 15-00 H«ute 15.05 Gesund-

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 18