Hevige gevechten om de kijkcijfers in Vlaanderen 'Jullie worden straks soldaat" Komische variaties op beroemde kunstwerken Ac ademy-nominatiej voor Joost Seelen Dreigend tekort bij Groninger Museum Auditie lokt met gemak voldoende figuranten naar spektakelopera Aïda Het gaat steeds beter met de kinderboeken DE STEM IDS Cartoonexpositie en humorfestival in Eindhovense Stadsschouwburg Hans Dorrestijn en Kamagurka openen expositie I Yan Straaten i i i i i DINSDAG 9 SEPTEMBER 1997 M jjijgXEM Door onze correspondent Brussel - De televisiekijkers in Vlaanderen wordt het niet gemakke lijk gemaakt. Sinds de start van het nieuwe seizoen voeren publieke om roep en de twee commerciële zenders een verbeten strijd om de kijkcijfers. Het is vooral de BRTN die probeert het verloren marktaandeel terug te winnen. De commerciële tv-zender VTM begon als eerste met ontbijttelevisie. Het ant woord van de publieke omroep is een middagjournaal om 13 uur. Maar dat had VTM al. De BRTN brengt voortaan vijf journaals per dag. Opmerkelijk is dat het journaal van 19.30 uur een half uur is vervroegd. De Vlamingen worden zo gedwongen een keuze te maken tussen VTM - dat al een journaal uitzond om 19 uur - en de pu blieke omroep. De BRTN wordt in de toekomst omge doopt in VRT, Vlaamse Radio en Telev isie. Maar voor het zover is moet de kij ker door een aantrekkelijke aanpak en goede programma's zijn toestel weer af stemmen op TV1. De afgelopen seizoe nen stonden vooral de programma's van VTM hooggenoteerd in de kijkers-top 20, Alle omroepen hebben hun zendtijd uit gebreid. Met name de beide commerciële zenders VTM en VT4 waren actief op de transfermarkt en kochten talenten weg bij de BRTN. VTM, waar de Nederlandse uitgevers concern VNU bijna de helft van de aan delen bezit, begint o.m. met een eigen Vijf uur show. Daarin maakt ook Kabou ter Plop zijn opwachting. Dit kleuter programma is bedacht door de makers van Samson, de hond die sinds jaar en dag bij de BRTN te zien is. In de concurrentieslag gaat het niet al leen om de journaals en sportprogram ma's, die elkaar overlappen bij VTM en BRTN. Op zondagavond bijvoorbeeld loopt op de BRTN de televisiereeks Windkracht 10, een Vlaams-Nederlandse co-productie, terwijl VTM gelijktijdig de reeks Diamant uitzendt, naar een scena rio van Jef Geeraerts. De BRTN heeft het meest geïnvesteerd in haar eerste tv-net. Een nieuw beeldmerk - een zonnetje - nieuwe decors voor de journaals en nieuwe omroepsters met al lemaal hetzelfde kapsel en mantelpakjes als verplichte kleding. Het kleinere VT4, het Vlaamse zusje van SBS6, profileert zich als de familiezen der. Maar uit onderzoeken blijkt dat de kijkers het nog laten afweten. De zender hoopt desondanks eind dit jaar uit de ro de cijfers te komen. Twee voormalige coryfeeën van de BRTN, Rany De Conick en Chris Van den Durpel, zijn aangetrokken om dat te hel pen verwezelijken. Liefst 650 mensen dongen zaterdag in Amsterdam ArenA mee naar figurantenrol in de opera Aïda. De uitverkorenen krijgen slechts een toegangskaart en een oorkonde. En natuurlijk de eer van te hebben meegedaan aan het spektakel, dat zo'n veertigduizend bezoekers moet trekken. Door Rinus van der Heijden Het lijkt op de intocht der gladia toren, de opmars van zo'n vier honderd vrouwen in de noordelij ke gracht van Amsterdam ArenA. Vrouwen in allerlei soorten: lang en kort, dik en dun, jong en oud, blank, bruin en zwart, schette rende en schuwe vogeltjes, me vrouwen en sloddervossen. 'Ze zijn afgekomen op de oproep van Joop van den Ende Theaterproducties zich te melden als figurant voor de spek- takelopera Aïda, die op 27 september on der het vlechtwerk van staal en beton in diezelfde Amsterdam ArenA wordt op gevoerd. Productiemaatschappij Opera- ma had vijfhonderd figuranten nodig, die straks in spetterende kostuums de rol van soldaat, priester, hofdame, minister j en slaaf moeten vervullen. Dat dat voor velen spekkie naar het bekkie is bewijst de opkomst deze middag: zo'n 250 man nen en een dikke vierhonderd vrouwen. Twee productieleiders van Operama stellen de vrouwen op in negen lange rij en. Zonder iets te zeggen gaan zij die rij en af en gebruiken slechts een priemende wijsvinger. De 'gelukkige' treedt voor ■het front van de troepen. De eersten, jon ge meisjes, zijn nog nerveus, giebelen en feliciteren elkaar met hun uitverkiezing. Niet eens wetend voor welke rol zij zijn geselecteerd. In totaal worden er zo'n tachtig vrouwen uit de rijen geplukt. Vijfenveertig van hen verdwijnen met begeleiders de hoek om, waar achter twee tafels medewer kers van Operama contracten uitdelen. Of de uitverkorenen die maar in twee voud willen invullen en meteen weer in leveren. Daarmee is voor hen de auditie achter de rug. Tot de volgende keer dan maar, de vier repetitieavonden die aan de eigenlijke uitvoering voorafgaan. Het volk Wat ze straks moeten gaan doen? Figure ren als 'mooie meid' voor de ministers in Aïda, zoals een van de aanwezigen mom pelt. Mwah, toch niet gek, had slechter gekund. Voor hetzelfde geld waren ze immers gekozen voor 'het volk'. Want daar zijn nogal wat mensen voor nodig. Zóveel, dat er mannen tekort zijn en uit 'cle grote groep vrouwen eerst wordt ge ronseld voor het 'mannelijk volk'. Daar na volgt de selectie voor het 'vrouwelijk volk' en plukken de productieleiders nog wat groepen bij elkaar. Tot slot blijven er zo'n 25 vrouwen over. „Voor jullie hebben we op dit moment geen rol", roept een van de productielei ders door de microfoon. „Maar we kun nen jullie wel goed gebruiken. Onder de zelfde condities als degenen die zijn ge selecteerd, kunnen jullie op de reserve lijst worden geplaatst. Want het is onze ervaring dat wij vlak voor de voorstel ling altijd nog mensen nodig hebben." Een minderheid geeft gehoor aan de op roep, de rest blijft mokkend staan. „Graag of niet", zegt Truus Bellemakers uit Amsterdam. „Ik vertik het om op de reservebank te gaan zitten." Lachend Anderen zijn dolgelukkig. Moeder en dochter Ans en Marion de Jong, die later met een dikke Mercedes de parkeergara ge van Amsterdam ArenA uitscheuren richting stadscentrum, vallen elkaar breed lachend in de armen. Dochter str aks hofdame, moeder volksvrouw, mooi toch? Het is opvallend dat niet alleen indivi duen, maar zeker diverse leden uit één gezin, een kansje wagen. De auditie voor de mannelijke figuranten, die eerder in de middag plaatsvond, houdt vele uit verkorenen in het stadion. Afwachten hoe echtgenote, dochter of nichtje het er af brengt. Bij de mannen is meer variatie in rollen. Allereerst worden oudere mannen uit de groep gehaald, mannen met baarden en grijs haar, met gezichten waar het knaagdier van de tijd zijn hart aan heeft opgehaald. Dan verdwijnen wat beter geconserveerden van dezelfde leeftijd richting contracttafels, daarna dertigers, een groep lange mannen. Wat overblijft wordt met graagte ingelijfd: „Jullie wor den straks allemaal soldaat." Operaliefhebber Waar ze het allemaal voor doen? De ant woorden zijn verschillend. „Ik vind geen zak aan opera, maar wil dit toch wel eens meemaken", zegt Cees Verheijen, die speciaal vanuit Den Bosch is afgereisd. „Ik ben een enorme operaliefhebber en val telkens weer voor Aïda"beweert een vrouw uit Haarlem. „Ik doe het uitslui tend voor de eer", weet een goedlachse Amsterdammer. De eer, daar komt het uiteindelijk voor al deze mensen op neer. Want tegenover hun bereidheid tot figureren staat slechts een toegangskaart voor Aïda plus een oorkonde van deelname. Maar om straks op een vier verdiepingen hoog po dium te staan van 42 bij negen meter, on der een projectiescherm van 1400 vier kante meter te mogen bewegen en zich te mogen presenteren aan de - gehoopte - veertigduizend bezoekers, daar wijkt al les voor. Zelfs de aspiraties om na Aïda hogerop te komen. „Misschien vinden ze me wel zo goed dat ik nog daarna nog eens word gevraagd", mijmert de 18-ja- rige Amsterdammer Frank Janssen doodserieus. „Maar het is al helemaal te gek hier te kunnen optreden." Het matje in zijn nek wipt begrijpend mee. Mensen in alle denkbare soorten deden mee aan de audities voor figurant in de spektakelopera 'Aïda'. Door Peter van Vlerken De organisatoren van de jaarlijkse cartoonexpositie in Eindhoven had den het lumineuze idee om een in ternationaal gezelschap van teke naars van spotprenten te vragen werk in te sturen dat de kunst tot onderwerp had. Het heeft een zeer aantrekkelijke en bovenal vermake lijke tentoonstelling opgeleverd die sinds afgelopen weekeinde te zien is in de Stadsschouwburg, waar op het podium het Humorfestival wordt gehouden met o.a. Jnago Edwards en Hans Liberg. Er ontbreken echter tekeningen waarop cartoonisten - ondanks hun bescheiden aandeel toch deel uitmakend van het kunstenaarsgilde - het aandurven zich zelf te parodiëren. Een uitzondering vormt het zelfportret van de met de Ton Smits Penning onderscheiden Gerard Alsteens, die zich als 'Lachende Koe' afbeeldt. Maar voor het overige is er kennelijk bij het maken van een goede cartoon af stand tot het onderwerp vereist. Door er afstand van te nemen, ontstaat ruimte in het hoofd van de cartoonist om aan het onderwerp een relativerende draai te geven, er de draak mee te steken, het van een nieuwe betekenis te voorzien of er een dubbele bodem onder te leggen. De exposerende cartoonisten beperken zich voornamelijk tot de meesterwerken uit de klassieke en - in een enkel ge val - moderne kunst die bij iedereen bekend zijn, zodat ook hun varianten erop een breed publiek zullen aanspre ken. Schreeuw Veel tekenaars op de tentoonstelling hebben 'De Schreeuw' van de Noorse schilder Edvard Munch als uitgangs punt voor hun cartoon genomen. De Joegoslaaf Miro Stefanovic laat het schilderij in tact, maar zet er een pot- loodventer voor die de vrouw op het schilderij de stuipen op het lijf jaagt. De Noor Arvid Andreassen laat haar een sigaret roken, zodat Munchs angstwek kende meesterwerk gaat lijken op een anti-rookreclame met een kankerpa tiënt. Het wordt er trouwens niet min der angstwekkend door. De suppoost die op de tekening van de Belg Ludo Goderis bij het schilderij waakt, heeft zich met oordopjes gewapend tegen 'De Schreeuw'. Het (missende) oor van Van Gogh blijkt op de tentoonstelling een dankbaar ding. Een viertal tekenaars gaat ermee aan de haal. Zoran Zlaticanin uit Joe goslavië doet dat nog het meest ge slaagd door de gekwelde meester van een Philips-koptelefoon te voorzien. Hier en bij vele andere tentoongestelde cartoonisten blijkt hoe groot hun capa citeiten zijn als tekenaar, schilder of graficus. Wie een Vermeer kan maken zoals Mark Baars is een vakman. Oordeel Behalve van de schilderkunst hebben de cartoonisten ook dankbaar gebruik ge maakt van de beeldhouwkunst. 'De denker' van Rodin wordt door Mat Rijnders, cartoonist van deze krant, op de pot geplaatst, onverlaten gaan er op een tekening van Arend van Dam met de armen van de Venus van Milo van door. Cartoonisten vellen dikwijls, zoals com mentaarschrijvers in de krant, een oor deel over toestanden in de wereld. De Kroaat Mojamir Mihatov en de Joego slaaf Ljubomir Sopka stellen de milieu vervuiling aan de kaak door middel van het schilderij 'Le dejeuner sur l'herbe' van Manet. De eerste voorziet de perso nages op het doek van gasmaskers, de tweede laat ze nogal slordig omspringen met het afval van hun picknick. Rhida H. Rhida uit Duitsland stelt het milieu aan de orde via het beroemde doek 'De geboorte van Venus' van Botticelli. Er worden overigens ook vrije spot prenten tentoongesteld die niet uitgaan van een bestaand kunstwerk. Vrij veel cartoons hebben een pikant tintje. Het naaktmodel in het schildersatelier moet er nogal eens aan geloven. Een enkele tekening is een beetje plat: de Mona Li sa die het mysterie van haar glimlach onthult door een vibrator te tonen, nou ja.... Het aantal geëxposeerde cartoons be draagt ruim honderd, een selectie van meer dan 2200 ingezonden prenten. Ze zijn te beschrijven, maar de schrijfpen haalt het bij lange na niet bij de teken pen. U moet ze vooral gaan zien! Cartoonexpositie, tot en met 28 september in de Grote Foyer van de Stadsschouwburg Eind hoven. Dagelijks geopend van 11-17 uur en tij dens voorstellingen t/m 14 september van o.a. Wurre Wure, Hetty Blok, Jango Edwards en Hans Liberg. Amsterdam (anp) - Het kinderboek is een steeds gewild I artikel. Gingen er in 1995 nog 5,1 miljoen kinderboe^l over de toonbank, vorig jaar waren het er al 5,8 miljoen Dat zei Henk Kraima, direc teur van de Stichting Collectie ve Propaganda van het Neder landse Boek (CPNB), gisteren in Amsterdam als introductie op de komende Kinderboeken week (1 tot en met 11 oktober). De ontwikkeling is natuurlijk deels te verklaren uit de econo mische voorspoed. Toch is zij opmerkelijk. De ouders van de nu jonge kinderen, de kopers van de boeken dus, hebben vol gens Kraima zelf vaak niet zo'n geweldige kinderboekentradi tie gekend. Rond 1960 was de kinderboekenkeus immers vrij beperkt. Toch bezoeken de ou ders kennelijk genoeg boek handels en bibliotheken en constateren daar het brede aanbod voor de kinderen van nu. De CPNB publiceert 'boe kenmolens' en 'voorleesgidsen' waarin het aanbod nog eens uit de doeken wordt gedaan. En de kinderen geven natuurlijk zelf dingen aan die ze in het onder wijs hebben opgepikt. Het thema van de nieuwe Kin derboekenweek is: De Tijdma chine - terug naar toen. Vol gens woordvoerster Barbel Dorweiler van de CPNB is dat niet alleen bedoeld als educatie op speelse wijze, maar 'zijn de reizen naar het verleden bo venal een bron van spanning en avontuur.' De Kinderboekenweek wordt opgeluisterd met een boeken weekgeschenk bij de aankoop van 19,50 aan boeken. Het is het door de inmiddels meerma len gelauwerde Paul van Loon geschreven boekje Lyc-drop, een spannend verhaal over het lokale station TV12 en een nieuwe dropsoort met betove rende werking. NEDERLAND 1 B7.00 107 05 B7.29 1.00 en ,15 en (h) en- Max Velthuys maakte speciaal prentenboekje t peuters en kleuters, fotoanp i Er zijn 281.000 exemplaren van gedrukt. Van Loon wilde gisteren tij. I dens de presentatie niet op i> inhoud ingaan, maar pakte zin elektrische gitaar om 'jJ soundtrack van het boek' tt spelen, gebaseerd op Stairway tot heaven van Led Zeppelin.' Voor peuters en kleuters stelde Max Velthuys een speciaal prentenboekje samen: Oiifmi] en tijdmachine. Velthuys: „del olifant had geen benul van tijd, totdat de krokodil hem een I tijdmachine in de vorm van eet koekkoeksklok gaf. Ik lijk e beetje op die olifant, ik heb ook I nooit een horloge. Dan denkyt niet: o jee, alweer een half uur f voorbij en nog niks ged< Het speciale boekje is verkrijg- j baar voor een prijs die volgens de CPNB ook uit de tijdmachi ne komt, namelijk 3,95. Er II zijn 119.000 exemplaren van Olifant en tijdmachine ge-1 drukt. journaal Get the Picture (h) Ontbijt tv met om 7.30, 8,30 uur Journaal; 7.43, 8.45 uur Sportjournaal journaal Volgende patient! (h) Bloemencorso (h) Villa Felderhof (h) Dokument: Steunpunt 1997 CDA (h, tot 11.40) Daddy's Girls, comedy Alles kitsmetDeTransilvaanse ge dierenwinkel: 17.34 Ship to Sho- Growing Pains, comedy jjg 33 Get the Picture, quiz |ig.04 AsoShow 119.50 GPV *20.00 Journaal 20.25 Netwerk |2o.59 Weeroverzicht 21.08 Coverstory (h) 22 04 Rondom tien, praatprogramma 22 46 Vier presidenten en een koning, 5-delige documentaire over de toe stand in Afrika. Deel 1: Alpha Ou- mar Konaré, president van Mali I23 22 The Untouchables (h, tot 00.06) Van onze filmredactie De documentaire De stad was van ons van de Bredase filmm-l ker Joost Seelen en zijn Zuidenwind Filmproducties is gei neerd voor een Gouden Beeld van de stichting Nederlani!s| Academy Awards. and Sciences, die in de Verenigil Staten verantwoordelijk is vottl de uitreiking van de beroemi] Emmy Awards. De stad was van ons, een a vullende film over de Ai damse kraakbeweging, werdttl thousiast ontvangen op het laat-l ste International Documental Festival in Amsterdam, vertos! in de Nederlandse filmtheater:! en vervolgens op televisie. Hetl enthousiasme werd overigeul niet gedeeld door enkele ledal van de harde kern van oud-taf kers, die Seelen 'geschiedveraj sing' verweten. NEDERLAND 2 09.00 Rekenverhalen. Afl, 1 (tot 09.15) 09 30 Zig Zag: Monumenten om ji heen. Afl. 1 (tot 09.50) 10.30 De rommelkast. Afl. 1 (tot 10.40) Jll.15 ledereen kan schaken. Afl. 1 [11.30 Quinze minutes plus. Afl. 1+2: Salutl; En ville (tot 12.00) [13.OO Journaal [13.05 NL-tv. Afl. 1 (h) 113.20 AC-tv(h) 13.50 Clips (h) 13.59 Het vragenuurtje i 15.00 Spreekuur. Thema: Consument 16.00 Journaal 16.11 Coco Jappe, animatie 16.35 Little Lord Fauntleroy, serie [17.00 Profiles of Nature: De witstaart- herten 17.29 2Vandaag, actualiteiten met 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjour naal en 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws gevolgd door het weer [19.OO 4 x 4, jongerenprogramma 19.30 Skeleton Coast safari (Coast Loneliness) 120.20 Het ziekenhuis, serie 20.50 Man/Vrouw, gespreksprogramma 21.30 Tijdsein 21.55 De verandering, interviews 22.30 Boeren, documentaire over Neder landse boeren 23.00 Studio NOS, sportmagazine 23.30 Journaal 23.35 Nederlands fabrikaat (tot 00.05 NEDERLAND 3 of Op 9 oktober worden achttien Gouden Beelden in evenveel ca tegorieën uitgereikt tijdens het Nationale Omroep Gala in de Grote Kerk in Naarden. Het is voor de tweede maal dat de Ne derlandse Academy Awards wor den uitgereikt aan makers van Nederlandse televisieproducties 'die zich op Academy waardig ni veau hebben gemanifesteerd op de Nederlandse televisie in het seizoen 1 juni 1996 tot en met 31 mei 1997.' De nog tamelijk nieu we stichting werkt nauw samen met The International Council of the Nationale Academy of Arts [13.00 Journaal 113,09 Urbania, een stadstriptiek (h) 13.45 Bijna dertig (h) 14.10 Lingo (h) 14.32 De plantage (h) 15.27 De orde der dingen (h) 16.00 Journaal 16.08 Loladamusica (h) 16.58 Hall of Fame 17.05 Kuifje, tekenfilm 17.28 The Five Mrs. Buchanans, come dy 18.00 Villa Achterwerk met Meeste Warhoofd; 18.11 Gnoes en Gerard BELGIË FRANS 1 Groningen (anp) - Het drukbezochte Groninger Museum moei bezuinigen. Om te voorkomen dat over dit jaar een tekort varl 300.000 gulden ontstaat, heeft de directie alle afdelingshoofd opgedragen met spoed bezuinigingsvoorstellen in te dieneij Dat heeft een woordvoerster van het museum gisteren beves- FOTO MARIO NAP tigd. Het Groninger Museum verwacht volgende maand de miljoenste bezoekers sinds de opening in ok tober 1994. Doordat meer dan de helft van het publiek binnenkomt op een Museumjaarkaart (MJK), Cultureel Jongerenpaspoort of een ander abonnement, leidt de enorme publieke belangstelling nauwelijks tot meer inkomsten. Tot dit jaar kregen musea zeven gulden per MJK-bezoeker, dit jaar werd die vergoeding terug geschroefd tot vijf gulden. Dat scheelt het Groninger Museum enkele tonnen. Voorts is het museuminterieur door de grote drukte aan ernstige slijtage onderhevig. „We kunnen het vervangen van tapijt, het overschilderen van muren en de vernieuwing van de inventaris van het café niet langer uitstel len. Anders is het Groninger Mu seum geen visitekaartje meer", aldus de woordvoerster. Als derde oorzaak van de finan ciële problemen noemt ze het sterk gestegen aantal producties. Museumdirecteur Reyn van der Lugt wil hoe dan ook niet snijden in dit tentoonstellingenaanbod. Volgens de woordvoerster moet vooral een „strenger budgetbe- heer" het Groninger Museum uit de rode cijfers houden. De direc tie zal strenger de hand houden aan productiebudgetten en het aantal overuren beperken. Volgende maand wil het Gronin ger Museum een uitgewerkt ta| zuinigingsprogramma klaar heo-( ben. De totale begrotir Groninger Museum bedraagt ffl'l 9,5 miljoen gulden. In het ta l seum werken 165 mensen. #1 aanhalen van de broekriem h» I geen personele consequent®! verzekert het museum. Van onze verslaggever .1 Bergen op Zoom - Op zaterdag oktober wordt in het gemeen lijk museum Het Markiezenhot Bergen op Zoom de overzie stentoonstelling van Peter Straaten geopend. De openMs plechtigheid zal worden veta door de dichter-zanger Dorrestijn, de tekenaar Ka gurka en de bioloog Midas b Het gehele repertoire van de kenaar Peter van Straaten za de tentoonstelling te zien Ook minder bekend werk getoond, zoals de natuurteke gen die Van Straaten m z« jeugd maakte. - De opening, 00 4 oktober '11.35 Vacaturebank 11.55 Télétourism 12.30 Gourmandises. Aansl.: Nieuw overzicht 12.50 Nieuws 13.25 Freunde fü Leben, serie 14.15 L'écran témoin: Débi (h) 15.35 lei bla bla 16.40 Chips, polities rie 17.30 The Streets of San Francisco, mi daadserie 18.30 Régions soir 18.50 Cart' surtable, magazine 19.10 Le quotidien d sports 19.30 Nieuws 20.10 Congo, tv-fil van Vincent Rouffaer met Lucas Van de Eynde, Guy Van Sande en Karen Vanpary [Afl. 1 en 2 21.55 Défis, economisch mag.' zine 23.00 TéLéCiNéMa 23.50 Coura d art (h) 00.30 Nieuws 01.00 Ecolo, po tiek magazine (tot 01.10) BELGIË FRANS 2 "■55 lei bla bla 18.55 Régions soir 19.' Gourmandises 19.30 Nieuws 20.05 Hit incident II, serie 21.00 Chroniques 'Amazonie sauvage, documentaire 21.' Cheval magazine 22.10 Nieuws 22.35 Hl incident II (h) 23.20 Cartes sur table, mat zine (tot 23.35) DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin 09.00 Heuté 09. Dallas (h) 09.45 Bodyfeeling, ochtendr nastiek 10.00 Heute 10.03 Ratgeber 0 Garten (h) 10.35 Tips und Trends, rr Z|ne 11.00 heute. Met beursberi "■04 A.D.A.M., Duitse komedie ui) van Herbert Ballmann met Désiré Nos. cn-Becker 12.40 Lander-Report 12.55 Pr seschau 13.00 Mittagsmagazin 13.45 P rmnus-News, economisch magazine 14 'agesschau 14.03 WunschBox, amusern ■00 Tagesschau urn drei 15.15 Ab 'euer Wildnis: grindgroeves 16.00 Flie talkshow 17.00 Tagesschau urn fünf Br'sant, magazine 17.43 Regionale Natie 17.55 Verbotëne Liebe,- serie Manenhof, serie 18.55 Einsatz Hamb ser'b 20.00 Tagesschau 20.15 Die richtsreporterin (h) 21.05 Familie H eÜj J1é35 Plusminus 22.05 Hara 0 Extra W 22-30 Tageflhemen 2! oulevard Bio, talkshow 24.00 Nurses i ""'^Nachtmagazin 00.45 (ZW) idolii op 15.00 uur, is vrij toegai nkelijk- iU.UU ULU, IQ Vlij U'-'V-Ö"n ;<j. tentoonstelling duurt tot nuari 1998. mauumagazin UU.45 «samen Abenteuer des Herrn Fhuu. sPeelfilm 02.10 Nachtmagazin (tot 02 DUITSLAND 2 °S.30 Zie Duitsland 113.45 j B (h) 14.10 Die Rechte dei ie Biene Kinder, je

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 22