TV en radio op 4ongure uren 4Eindeloos' afgevoerd: Chassé zit zonder seizoensopening DE STEM Doorzakken tussen bedden in Jazz-trompettist Doe Cheatham overleden Dylan uit ziekenhuis Vreugde en verdriet rond uiterst vroege en late programma's John Fogerty Magie Frankie David Byrne Double Brown KRS-One pE STEM Gids Van onze kunstredactie Omdat de musical Eindeloos volgen de seizoen niet zal worden doorge speeld, komt de reeks van negen voorstellingen die het nieuwe seizoen in het Bredase Chassé Theater zou openen, te vervallen. De voorstelling zou van 4 tot en met 12 september in Breda staan. De directie van het Bredase theater had deze Nederlandse musical ondanks de minder goede ontvangst opnieuw gepro grammeerd met de bedoeling vooral een groot scholierenpubliek aan te trekken. Eindeloos gaat over een moeder, een voormalige hippie gespeeld en gezongen door Liesbeth List, en haar verzet plegen de dochter (Lottie Hellingman) die een wereldreis maakt om haar vader (Coen van Vrijberghe de Coningh) te zoeken. De musical, geschreven door Ger Beuken kamp en Rob Hauser, is dit voorjaar veer tig keer gespeeld en had het komende na jaar doorgespeeld moeten worden om uit de kosten te komen. Het is de producent, Bergen, echter niet gelukt om de nodige vijftig speelbeurten aan de theaters te verkopen. Het aantal geboekte voorstellingen kwam niet verder dan 39. Hierdoor moest de productie worden teruggenomen en is de voorstelling, die bijna drie miljoen gulden heeft gekost, een verliespost geworden voor Bergen. Bart van Mossel, hoofd programmering van het Chassé Theater, hoopt een andere voorstelling te kunnen betrekken van Bergen aangezien één voorstelling van Eindeloos al bijna was uitverkocht. „Ik heb een teleurgestelde fax gestuurd en om een alternatief verzocht." De acht overige afgelaste voorstellingen in Breda van Eindeloos zullen niet door iets anders worden vervangen. Productie bureau Bergen heeft na het al eerder te genvallende succes van de Nederlandse musical Carlie, overigens geen nieuwe musicalproductie voor het komende sei zoen gepland. Het afgelopen seizoen was zijn Neder landse bewerking van de Amerikaanse mini-musical Closer than ever, met o.a. Henk Poort en Doris Baaten, wel een ar tistiek succes. De producent (van telev isie- en theatervoorstellingen) hoopt in een later stadium een Nederlandse versie uit te brengen van Into the woods, een Amerikaanse sprookjesmusical van Step hen Sondheim. Door Simone Lensink Van het ochtendkrieken tot diep in de nacht braken ra dio en tv-stations hun pro gramma's uit. De makers zijn soms ongelukkig met het tijdstip van uitzending. In andere gevallen hebben ze juist de opdracht gekre gen voor een 'onguur uur' iets te maken en daarmee erg in hun sas. Een rond gang langs zes program ma's: van Pyamapret tot Nachtgedachten. Speciaal voor de zondagavond rond middernacht heeft de KRO Nachtgedachten ontwikkeld. „De KRO-tv wilde een duidelijke af sluiting van de zondagavond," verklaart eindredacteur Marlies de Jong. „Een rustig, meditatief moment aan het einde van de dag. Vroeger was dat een taak van de pastoor, maar dat past niet meer in deze tijd." Wekelijks blijven zo'n 140.000 mensen op om de vijf minuten durende boodschap tot zich te nemen. De Jong: „Dat zijn vooral oudere mensen, veertigplussers. Omdat er al zoveel geweld en el lende op televisie is, proberen wij altijd iets te laten zien waardoor de kijker optimistisch z'n bed zal ingaan. Een onderwerp rond een hoopvolle gedachte." Ton van Brussel, eindredacteur van Panorama Vrijdag (NPS/RVU), is juist helemaal niet gelukkig met het late tijdstip van uitzending. Presentator Jan Meng ontvangt gasten uit de cul tuurwereld, toont reportages en tipt een aantal concerten, voor stellingen of exposities. „Ik zou liever tussen negen en tien uur zitten voor een breder publiek, maar die ruimte is er voorlopig niet. Het late tijdstip vraagt ei genlijk om een lichter program ma, zoals dat van Paul de Leeuw. De kijker heeft net Nova en het gesprek met de minister-presi dent achter de rug en zit niet op nog meer zware zaken te wach ten." Panorama Vrijdag wordt weke lijks door gemiddeld 125.000 mensen bekeken en gewaardeerd met een 7,4. Van Brussel: „Die waardering zou waarschijnlijk lager zijn als het programma eer der te zien is. Nu trekken we een heel select kijkerspubliek, de echte liefhebbers." Ook Kunst...Omdat het moet (Tros) wordt pas na middernacht op het scherm gebracht. Deze aangekochte documentaires over kunst trekken op zaterdagavond slechts zo'n dertigduizend kij kers. Maar ook voor dit program ma is geen ruimte op andere plaatsen in het schema. Ted Mooren, hoofd drama en kunst bij de Tros: „Deze docu mentaires moeten zo boeiend zijn dat de kijker er ook op een laat tijdstip voor blijft zitten. Naar mijn idee geeft dit tijdstip ons juist veel vrijheid en ook in de tijd zijn er geen beperkingen. We kunnen rustig een film van twee uur uitzenden. We trekken heel bewuste kijkers." Ook De Winkel van Sinkel (Vero nica) wordt met opzet op een in courant tijdstip uitgezonden: 's morgens tussen negen en elf. Zo'n dertigduizend landgenoten stem men dagelijks af op het ruilpro- gramma. Judith Ansems en Does- jka Dubbelt proberen kijkers te koppelen die met gesloten beurs zaken willen ruilen. Eindredac teur Carla Snepvangers: „Om ne gen uur zijn de drukste bezighe den thuis voorbij en heeft het pu bliek de tijd. Wij krijgen veel reacties van mensen die ons pro gramma leuk vinden vanwege de aparte onderwerpen, de onver wachte dingen." Ideaal Ook de vaderlandse radio kent zijn uithoeken. Voor de jongste luisteraars is er op Radio 5 iede re werkdag om tien voor zeven 's ochtends Pyamapret (Teleac). Zo'n beetje de radioversie van Sesamstraat. Met liedjes, versjes, verhaaltjes en spelletjes. „Dat hele vroege tijdstip is ideaal om dat de meeste kinderen later op de ochtend al voor de televisie worden gezet", zegt Jan Boors- ma, hoofd afdeling radio van Te leac. „Er wordt behoorlijk naar geluis terd. We krijgen veel verzoekjes voor geluidsbanden. Veel mensen vragen ook of het programma niet wat later uitgezonden kan worden. Maar daar is in het sche ma van Radio 5 geen plaats voor." Harjo Thijs is iedere zaterdag ochtend al om zes uur mét het licht-informatieve Plaza (NCRV) te horen op Radio 2. „Wekelijks bedenk ik me hoe ik zelf zou wil len opstaan. Het begint met rusti ge muziek. Langzaam wordt de luisteraar wakker. Ik wil ze het lekkere 'zaterdagochtend-op- staan gevoel' geven. En dat blijkt te werken, want ik krijg veel reacties. Daaruit blijkt dat er vooral 'pluk de dag'-types luiste ren, Mensen die vroeg opstaan om boodschappen te doen of de auto te wassen. Maar ook luiste- JEUGD-IDOLEN die na lange tijd weer eens een plaat maken en nog net zo fris en opzwepend klinken als toen ze de wereld ver overden - daarvan zijn er niet zo veel. John Fogerty is zo'n witte raaf. De zojuist 52 jaar geworden Californiër weet precies hoe je een plaat maakt die een veertiger zijn jongenshart teruggeeft. Al is 't maar even. Om precies te zijn: voor de duur van de drie kwartier die zijn nieuwe cd Blue Moon Swamp lang is. Akkoord, de man heeft er weer de tijd voor genomen - een slordige twaalf jaar sinds zijn vierde solo- plaat- maar het nieuwe album klinkt alsof de zanger/componist en multi-instrumentalist zijn we reldband Creedence Clearwater Revival pas vorig jaar de rug toe heeft gekeerd, in plaats van 25 jaar geleden. Het is dan ook ver leidelijk om zijn nieuwe nummers met de grote CCR-hits van rond 1970 te gaan vergelijken. Maar het is tegelijk onnodig. Fogerty heeft namelijk weinig minder dan twaalf nieuwe instant-klassie kers geschreven. In die eigen, di rect aansprekende mengeling van rock en country, met een vleugje gospel en blanke soul. Compact heid en precisie zijn nog altijd zijn belangrijkste trefwoorden. Met het raffinement van de een voud en het vermogen onweer staanbare grooves neer te zetten, laat hij zijn rockers én zijn bal lads swingen, 's Mans ongepolijs te zangstem heeft maar weinig aan volume em nog niets aan zeg gingskracht verloren. En ook zijn messcherpe, veelal staccato ge speelde gitaarsolo's geven zijn nummers als vanouds dat hoogst karakteristieke maar nauwelijks te definiëren gevoel van urgentie mee. Topproducer Bob Clear- mountain heeft de banden nog een laatste keer afgemixt, voor dat de perfectionist Fogerty zijn nieuweling wilde toevertrouwen aan de - eh - 21e eeuw. Want zo'n album gaat natuurlijk weer een 'eeuwigheid' mee. (Warner). LEO NIERSE HET BREDASE bluesmirakel 'Magie Frankie' van den Bergh (35) maakte vorig jaar een bijzon der geslaagd uitstapje buiten zijn vertrouwde Chicago-bluesidi- oom. Samen met Nederbeat-le- gende Kaz Lux waagde hij zich aan de akoestische downhome blues. De opnamen daarvan kwa men spelenderwijs tot stand op Lux' Oosterhoutse zolderstudio, waar het gelegenheidsduo nach tenlang onbekommerd oude blues- en folkballads had zitten pingelen. Resultaat was het volle dig akoestische, slagwerkloze He- 0 Magie Frankie. arts In Sorrow, een even aanste kelijke als tijdloze cd. Dat succes heeft Frank gestimu leerd om zijn vleugels nog wat verder uit te slaan, voorbij Chica go en de Mississippi-delta. Prima artistiek uitgangspunt, natuur lijk. Maar het stelt meteen wel veel hogere eisen aan zijn kwali teiten als zanger en songwriter. Want hoewel Frankie's aangebo ren talent als gitarist geen gren zen lijkt te kennen, zijn z'n voca le en tekstuele capaciteiten wel degelijk beperkt. Aan het succes volle ontwikkelen daarvan, moet de Nederlandse 'Blues Gangster' nog hard werken. Een sterke pro ducer kan daarbij wonderen ver richten. Maar de samenwerking die Frank daartoe met sixties- adept Bart van Poppel (Tambou rine, Lois Lane) is aangegaan, heeft dat wonder niet tot stand kunnen brengen. Althans niet op de gloednieuwe cd Lucky. De prententieloze spontaniteit van Hearts In Sorrow is daarop weliswaar behouden gebleven, maar van een homogeen album is geen sprake. De verbazend one venwichtige productie en onkriti sche repertoireselectie verande ren Frankie's nagestreefde veel zijdigheid alleen maar in een rat jetoe. De inzet van 'ster'-eollega's als fluitist Thijs van Leer en zan geressen Monique Klemann en Saskia van Oerle verandert daar niets aan. Niettemin steekt Fran kie's magie zo nu en dan toch de kop even op, wanneer hij - na ja ren weer begeleid door The Blues Disease- als vanouds begint te riedelen en ook de Hammond aanzwelt. Maar op zulke momen ten trekt Van Poppel spoorslags de schuiven dicht. Doodzonde. De titels Hearts In Sorrow en Lucky hadden in omgekeerde volgorde helaas veel toepasselij ker geweest. (Music&Words) LEO NIERSE HET IS dit jaar twintig jaar gele den dat 77, de eerste lp van de Talking Heads verscheen. De Talking Heads, maar ook iemand als Willie DeVille werden destijds maar voor het gemak onder de noemer new wave geplaatst, om dat ze deel leken uit te maken van die stroming die als reactie op de punk kwam. De tijd heeft geleerd dat de Talking Heads veel meer dan een bandje uit een stroming was. Met een reeks alsmaar beter wordende langspeelplaten werd de status opgebouwd van toon aangevende supergroep die er als geen ander in slaagde om rock te voorzien van opzwepende, exoti sche ritmes. In '88, na de vrolijke cd Naked, was het voorbij. Voorman David Byrne had altijd al op eigen houtje platen ge maakt. Songs From The Catheri ne Wheel en Music for the knee plays waren 'serieuze' albums. De eerste bevatte muziek voor bij een ballet en de tweede stond vol met minimale muziek. De samen met Brian Eno gemaakte My life in the bush of ghosts was een an der geval. Die lp liet in '81 al ho ren dat je met samples hele op merkelijke dingen kon doen als je maar visie had, en die hadden By rne en Eno. Daarnaast maakte Byrne ook nog de heel aardige speelfilm True Stories. Rei momo uit '89 was de eerste solo-plaat van na de Talking Heads het was een magistrale plaat vol met Zuid-Amerikaanse klanken. Uh-oh uit '92 sloot iets meer aan bij het laatste Talking Heads-werk, terwijl David Byrne uit 1994 terug leek te grijpen op de wat sobere klanken uit de be gintijd van de Heads. Tussendoor verscheen ook nog de themati sche plaat The Forrest. Byrnes nieuwe cd heet Feelings en het lijkt een mengeling van de voorafgaande solo-platen. Maar dan wel een mengeling van de al lersterkste punten. Dat betekent dat Feelings een te gekke plaat is geworden. Miss America bijvoor beeld is een heerlijk, zwoel stuk geworden en kan qua dansbaar heid wedijveren met het lekkerste Talking Heads-werk. Burnt by the sun is David Byrne op zijn al lerbest met een tekst vol bizar Amerikaans leven en analytische constateringen zoals hij alleen die kan maken. The civil wars is bijna Beatleske, terwijl nummers als Wicked little doll, Amnesia en Dance on vaseline meer ouder wetse Talking Heads-achtige gekte hebben. Zelf noemt Byrne die mengeling onderbewust knip-en-plakwerk dat in zijn hoofd aan de gang is en dat zich op een heel natuurlijke manier voltrekt. Feelings is in instrumentaal op zicht een rijke plaat. De opnamen werden in Engeland en kriskras door de VS gemaakt in de huis studio's van muzikale vrienden en in Byrnes eigen appartement in Chelsea. Wat dat betreft be wijst Feelings dat voor moderne muziek de dure geluidstudio met al zijn technologische faciliteiten een achterhaald fenomeen aan het worden is. (Luaka Bop, War ner Music) WIM VAN LEEST WAT DOE je als je bij wijze van spreken als regionale band rede lijk succesvol bent geweest, je te rug kunt blikken op een paar aar dige platen, maar desondanks nog zin hebt om lekkere muziek te maken? Dan neem je gewoon een cd op en die zet je vol met nummers die jij leuk vindt om te spelen, in de hoop dat er meer mensen zullen zijn die er plezier aan beleven. De cd 12 Bars and More van Dou ble Brown is zo'n plaat. De kern van dit gezelschap - zangeres Ann de Bruijn, broer Jan op gi taar en zang en toetsenist Pieter van Bogaert - vormde ook de kern van The Crew en die groep bewees in het verleden al lekkere R B en blues te kunnen spelen. Na een periode van betrekkelijke stilte waarin Van Bogaert en Jan de Bruijn aan anderen hand- en spandiensten verleenden, is nu eikaars muzikale gezelschap weer opgezocht. 12 Bars and Mo re is een pretentieloze plaat waarop, ik zou haast zeggen ach teloos, hele lekkere muziek wordt neergezet. Het orgelspel van Van Bogaert is van absolute klasse en de gitarist De Bruijn is heel tref zeker. Samen met een aantal gastmuzikanten maken ze goud eerlijke R B waarbij het voor Ann en Jan lekker zingen is. Uitgestald op een podium kan deze Double Brown de komende tijd voor een reeks aangename concerten zorgen. (Roots Mail Music, Music Words) WVL KNOWLEDGE REIGNS Supre me Over Nearly Everyone, ofte wel KRS-One, is al ruim tien jaar een grote naam in rap-wereld. Als voorman van Boogie Down Productions schreef hij hiphop geschiedenis en ook solo staat hij al jaren zijn mannetje. Inclusief het BDP-werk is zijn nieuwe album I Got Next alweer zijn negende cd en het is weder om een bevestiging van zijn mu zikale kwaliteiten. Vernieuwend is het niet maar het is wel zeer ge degen old school-werk. Als altijd bevlogen spuugt KRS- One zijn sociaal-kritische teksten in de mie. Als een van de eerste rappers predikte hij het zwarte bewustzijn en nog steeds houdt hij zijn luisteraars voor dat ze on danks als armoede en geweld hun lot in eigen handen kunnen ne men. Muzikaal is de cd geva rieerd: ruige hiphop met diverse invalshoeken. KRS-One wordt bijgestaan door diverse produ cers onder wie DJ Muggs van Cy pres Hill. Samples zijn er onder anderen van jazz-grootheid The- lonious Monk, popgroep Blondie en mede-rappers Public Enemy. De cd bevat amper een zwak nummer, alleen de rock-cross- over Just to Prove A Point valt op het laatste wat uit de toon. Voor de rest is het een ouderwetse, pui ke hiphop-cd. (Jive/Zom- ba/Rough Trade). PAUL VERLINDEN WOENSDAG 4 JUNI 1997 Dl Lits-jumeaux bij Zuidelijk Toneel Jan Meng, presentator van het cultuurprogramma Panorama Vrijdag', laat op Nederland 3 op de vrijdagavond. Breda - Chassé Theater. 'Kop pen' van John Casavetes door Het Zuidelijk Toneel. Regie: Ivo van Hove. Vertaling: Ger- ardjan Rijnders. Decor en licht: Jan Versweyveld. Mu ziek: Harry de Wit. Gezien op 2 juni als try-out. Van 7 tot en met 14 juni in De Brakke Grond in Amsterdam (Holland Festival). Door Marjan Mes Even was er de sensatie van het volstrekt nieuwe. Met drie vreemde mensen op een lit-ju- meaux kijken naar een toneel stuk, in een met bedden volge stouwde speelruimte vol an dere bedtrio's, is nu niet direct dagelijkse kost. Ivo van Hove's Holland Festival- voorstelling Koppen werd in Bre da uitgeprobeerd in de kleine Chassé-zaal, met de acteurs van Het Zuidelijk Toneel in die gi gantische slaapkamer vol over- speligen. Want dat was blijkbaar het achterliggende idee van Van Hove's gedurfde concept van de ze voorstelling, gebaseerd op de speelfilm Faces van John Casave tes over een echtpaar dat tijdens een etmaal vol alcohol en razernij vreemd gaat. Het publiek had nummertjes uit gedeeld gekregen waardoor je niet in hetzelfde bed belandde als je partner. Zo zat of lag je met twee onbe kenden bovenop zo'n hoerige sa tijnen glimsprei, heel keurig en ordentelijk overigens. En nog hy giënisch ook, want rond de schoenscholen had men plastic slofjes moeten aanbrengen, aan gezien de bedden fris het Holland Festival in moeten. Na de eerste sensatie bleek het lumineuze idee toch wat minder opwindend dan verwacht. Het nachtelijke dronkemansgelag van een aantal zeer voortreffelij ke acteurs als Chris Nietveld, Warre Borgmans, Katelijne Da- men, Steven van Watermeulen en Oda Spelbos verloor veel'van zijn dramatische spanning in die overvolle slaapzaal zonder vast oriëntatiepunt. De intimiteit van barbezoekers, die met seks, alcohol en rock and roll hun uitzichtloze relaties wil len vergeten, verdween goeddeels in de onoverzichtelijke ruimte. Het rare feit deed zich voor dal men vanaf een bed, in vaak on mogelijke houdingen, de sfeei van een nachtje grootstedelijk doorzakken diende te beleven. De live muziek van Harry de Wit en diens geluidsdecor met st: geluiden en jazzflarden riepen mooi, soms uitgelaten de sfeer op van een nachtcafé. Vanaf zijn bed kreeg de toeschouwer echter toch niet het roezige gevoel dat hij daar deel van uitmaakte. Als de koppels elkaar bestegen, was er vooral hilariteit. Maar in leving in het wanhopige over- spelavontuur van het echtpaar Richard en Maria, die uit onvrede respectievelijk met een hoertje een lekkere jongen naar bed gaan, bleek paradoxaal ger onmogelijk met zoveel bedgeno ten er omheen. De stemmen gingen - maar dat was wellicht een kwestie van nog niet goed ingestelde acoestiek bij deze werkvoorstelling - meer maals verloren in de van stoelen ontdane kleine zaal van het Chassé Theater. Dat had Kof aangekondigd als voorpremière, maar het bleek te gaan om een werkvoorstelling, die nog 1 niet af was. Regisseur Ivo van Hove en zijn vormgever Jan Versweyveld za ten ook nog achter de regietafel bij deze Bredase werkvoorstel ling, die volgende week in Am sterdam wellicht een veel perfec ter vervolg krijgt. Koppen lijkt op Splendid's, de voorstelling waarin het gouden duo Van Hove-Versweyveld het publiek anderhalf uur staande gegijzeld hield tussen de dubbel zinnige gangsters van Jean Ge net. Toen vond ik dat een geweldige hoewel vermoeiende vondst, is een speelfilm met indringende, onderzoekende beelden van le vensechte mensen omgezet in een theaterexperiment, dat die tragi komische figuren laat opslokken door de chaos er omheen. Maai wellicht is het vólgende week toch net even anders en stelen de prachtige HZT-acteurs en vooral Chris Nietveld als de hoer Jean- nie, toch de show in dit gewaagde theatera vontuur. raars die nog in bed blijven lig gen en het prettig vinden om de radio zacht aan te hebben." Van onze kunstredactie Washington Breda - Jazz-trompettist Adolphus Anthony Doc Cheatham, die met jazz-legenden als Cab Calloway, Benny Goodman en Billie Holiday speelde, is maandag op 91-jarige leeftijd overleden aan een beroerte. Cheatham trad zaterdaga vond nog op met de 23-jarige trompettist Nicholas Payton, met wie hij onlangs een album maakte. Cheatham is bij Nashville (Ten nessee) geboren. Oorspronkelijk was de sopraansaxofoon zijn in strument, maar hij werd uiteinde lijk beroemd als trompettist. Van af 1948 heeft hij in diverse big bands gespeeld. Toen hij al in de zestig was, begon hij een succes volle solocarrière. Hij was verschillende keren de ster op het Oude Stijl Jazz Festival in Breda, de laatste keer in 1986, toen hij al 81 was. Hij zei bij toen in een interview met deze krant in zijn flatwoning in New York: „Ik kwam al in de jaren twintig in Ne derland. De mensen daar wisten niks van jazz, maar ze gingen zit ten en luisterden. En ze vonden het mooi. Nu wordt in Europa, en ze ker in Nederland, nog steeds met grote instensiteit naar jazzmuziek geluisterd. Het is anders dan hier in Amerika. Hier wordt te veel ge dronken en te veel kabaal ge maakt. Hier wordt alleen maar naar je geluisterd als je een heel grote naam hebt. In Nederland telt dat niet zo. daar luisteren ze naar wat je speelt, naar wie je werkelijk bent." Doc Cheatham zei over de door hem zeer bewonderde zange res Billy Holiday: „Ze behandelde mij alsof ik een grote jongen was, terwjil ze wist dat er veel betere begeleiders waren." Over zijn ei- 0 Doc Cheatham op het Breda se jazzfestival in 1977. FOTO DE STEM /JOHAN VAN GURP gen kwaliteiten was hij zeer be scheiden: „Ik behoor niet tot de echt groten." Hij leefde in New York in betrekkelijke anonimiteit Afgelopen zondagochtend moest Cheatham zijn vaste optreden bij de zondagsbrunch in het restau rant Sweet Basil in Greenwich Village in New York afzeggen, om dat hij zich beroerd voelde. Hij speelde daar al zeventien jaar lang iedere week. Los Angeles (rtr/anp) - De Amerikaanse zanger Bob Dylan heeft in M weekeinde het ziekenhuis kunnen verlaten waar hij werd behandeld wegens histoplasmose, een potentieel gevaarlijke infectie in zijn hart Dit heeft zijn agent maandag meegedeeld. „Ik ben gewoon blij dat is mij betar voel. Ik dacht even dat ik Elvis zou ontmoeten", zei Dylan, al dus zijn agent. Het herstel van de zanger zal nog vier tot zes weken du ren. Daarna begint hij het Amerikaanse deel van zijn concertournee m augustus. De 56-jarige Dylan moest door zijn ziekte een rondreis deze zomer door Europa afzeggen. Hij zou concerten geven in Ierland, Groot- Brittannië en Zwitserland. In Londen zou hij op 7 juni optreden me' Van Morrison, die nu van plan is een solo-optreden te verzorgen. NEDERLAND 1 Q7 00 Journaal o705 Alle dieren tellen mee (herh) 07i9 Ontbijt-TV 0900 Journaal 09 05 Get the Picture (herh) 09 33 Opera Vox (herh) 10 03 Dokument: De brugwachter (herh) 70 49 |k hou van jou (herh) 7029 Cosby Show, comedy (herh) 1558 Alles kits, kindermagazine met Een wereld verhaal; 17.26 Bertje Knor, met Ik ben jarig; Lars de klei ne ijsbeer; La la liedje en Henrik en zijn vriendjes 17 57 Growing Pains, comedy 7826 Get the Picture, quiz 78.57 Mensen over God 79 27 Volgende patiënt! 20.00 Journaal 20.26 Netwerk, actualiteitenrubriek 21.02 Weeroverzicht 2111 Rhodes, serie. Afl. 1 22.13 Massiv, serie gesprekken. Thema Winnen en verliezen 22.59 Grandeur Bosnië, documentaire 23.56 7 levens, serie gesprekken tussen 7 jongeren en hun hartstochten (tot 00.21) NEDERLAND 2 09.00 Koekeloere (tot 09.15) 12.00 Roland Garros 17.24 PP: Uitzending CDA 17.29 2Vandaag, actualiteiten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en vanaf 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws ge volgd door het weer 19.00 Voetbal: Zuid-Afrika-Nederland 21.25 Studio Sport met Tournoi de France: samenvatting Italiê-Neder- land en live de tweede helft van deze wedstrijd 22.25 Wie één leven redt redt een ge hele wereld, reportage 22.45 Chirurgenwerk. Afl. 1 23.35 Journaal 23.40 Frontline, documentaire (tot 00.10) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie 13.00 Journaal 13.09 Vreemd land (herh) 13.37 Vanessa (herh) 13.55 Villa Achterwerk (herh) 16.00 Journaal 16.08 Lingo, spellletje (herh) 16.32 Loladamusica (herh) 17.00 Small, medium, large (herh) 17.25 Absolutely Fabulous (herh) 18.00 Villa Achterwerk, kindermagazine 18.15 Sesamstraat 18.30 Jeugdjournaal 18.40 Het Klokhuis 18.59 Lingo, spelletje 19.26 Mad about You, comedy 19.59 The Full Wax, komische talkshow (compilatie) 20.30 De wereld van Boudewijn Büch, reisreportages: Goethe (4) 21.02 Zapping Europe, 5-delige Werken aan Werk-serie. Afl. 1 BELGIË FRANS 1 12.50 Nieuws 13.15 Fame, serie 14.00 Télétourisme 14.35 Les sculpteurs de mon- tagnes 15.00 Crash tv (herh) 15.50 Le bla- matoscope 16.40 The Waltons, serie 17.35 The Fall Guy, misdaadserie 18.30 Régions soir 18.45 Le quotidien des sports 18.50 Maguy, serie 19.30 Nieuws 20.10 Les car nets du bourlingueur 20.45 Strip-tease, magazine 21.55 La piscine, Frans/Italiaanse speelfilm uit 1969 23.30 Coup de film, ma gazine 24.00 Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 17.35 (ja passé quand? 18.05 Blamatosco- pe, kindermagazine 18.55 Régions soil 19.15 Gourmandises, culinair magazine 19.30 Nieuws 20.05 Concours musical ternational Reine Elisabeth de Belgiquf 1997 22.45 Nieuws DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisif 09.00 Heute 09.03 Dallas, soap 09.45 Tele Gym 10.00 Heute 10.03 37I, reportage-serie 10.35 Info Gesundheit 11.00 Heute 11.(V Educating Rita, speelfilm (herh) 12.55 Pres seschau 13.00 Mittagsmagazin met Heuti 13.45 Plusminus-News, economisch magazi ne 14.00 Tagesschau 14.03 Geheimnisvoll Welt, serie natuurdocumentaires 14.30 Tie re des Südens, serie natuurdocumentaire 15.00 Tagesschau 15.03 WunschBox, ami sement 16.00Tagesschau 16.03 Fliege, talk show 17,00 Tagesschau 17.15 Brisant, bot levardmagazine 17.55 Verbotene Liebe, ne 18.25 Marienhof, serie 18.55 Der Fahr der, serie 20.00 Tagesschau 20.15 Dr. Mad Halbtot in Weiss, tv-film 21.45 Globus, pulair-wetenschappelijk magazine 22.3 agesthemen 23.00 Exotica, speelfilr Nachtmagazin 01.00 (ZW) Love better than ever, speelfilm DUITSLAND 2 j?5-30 Zie Duitsland 1 12.00 Extra/tennis: Roland Garros, kw; 16.55 Heute 17.00 701 - die Show, amus reent 17,45 Verliebt, verlobt, verheirati serie I8.45 Leute heute, magazine 19.0 ,®ute 19-35 Küstenwache, misdaadser •15 insein unter dem Wind, serie 21. enteuer Forschung, populair-wete schappelijk magazine 21.45 Heute 22.' Kennzeichen D., magazine 23.00 Derrie misdaadserie 24.00 Heute nacht 00.' P°rt Extra/tennis: samenvatting Rolai rio niS NachtexPress, reportage-s t Et la lumière fut/Un incendio v a 'ontano, speelfilm Spo kwartfina 1, amusi DUITSLAND 3 üo'!5 Te|e-Gym 08 30 Telekolleg II, cursus - 'ccNuiieg 11, cursus j-okalzeit 11.00 Plusminus, Ochtendgymnasti Engels 09J economis f

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 20