'Alle moppen over domme Belgen zijn waar gebeurd DE STEM Opening van Holland Festival sober en ongedwongen Miel Dekeyser voorziet BRT van kwaliteitsreportages Hans Snoekprijs voor Teneeters 6Antigone' Jan Vrijman op de bodem van de hemel DE STEM Theo- en Louis d'Or uitgereikt Christo stopt met inpakken Gids Door Ron Buitenhuis Miel Dekeyser (65), di nosaurus van de Belgische media. Tot aan zijn pen sioen diplomatiek-corres- pondent en Amerika- watcher voor de BRT. Sinds drie jaar mag 'het werk- beest', bij wijze van afkick- therapie, elke zondagavond een bijzondere documen taire uitkiezen op BRT2. „Kwaliteitsreportages, maar niet te moeilijk, want België is een onderontwik keld land in Europa." De keuze van Dekeyser: een multiple choice-interview. Op zondagavond zendt BRT2 'De keuze van Dekeyser' uit. Naar welke zender kijkt u de rest van de week? DA. VTM DB. TV4 MC.BRT1 Miel Dekeyser: „In de ogen van het grote publiek ben ik natuur lijk de oude, betweterige school meester; het kompas van de tv- elite. Maar ik ben objectief ge noeg om in te zien dat tv per defi nitie ontspanning is. Alleen, je hebt rotzooi en goede ontspan ning. Dus kies ik voor BRT1 en niet voor VTM met zijn spelletjes en paneltjes. Toegegeven, de BRT moet alles uit de kast halen om VTM qua kijkcijfers bij te benen. Net zoals de publieke zenders in Nederland moeten strijden tegen de niksigheid van RTL4 en SBS6. Maar doe dat met prettige pro gramma's, niet met platte. Geloof deze oude rot: kwaliteit komt al tijd bovendrijven. De keuze van Dekeyser trekt we kelijks circa 200.000 kijkers. Ge lukkig lopen in dit land nog men sen rond die meer diepte in het leven zoeken dan een halfvol glas Stella Artois. Voor De keuze van Dekeyser - in Nederland zou het De keuze van Aad van den Heu vel kunnen heten, maar dat alli tereert niet zo lekker - enfin, voor die serie bekijk ik dagelijks twee tot drie documentaires. Een frac tie van de honderd die je weke lijks krijgt aangeboden. Vooral de BBC, Channel Four en de De nen zijn mijn hofleveranciers. De betere documentaire die ik zoek moet Europese betrouw baarheid hebben (historisch cor rect en zonder trucages), maar op z'n Amerikaans gemonteerd zijn (snel en vinnig). Hoogtepunt met 400.000 kijkers was de reportage waarin aannemelijk wordt ge maakt dat de pyramides van Egypte niet vier- maar twaalf duizend jaar oud zijn. A propos: wegens succes geprolongeerd op zondag 31 augustus." TV-kijkers die onthullende pro gramma's prefereren, die het nieuws duiden en/of het ware ge zicht van de samenleving tonen, kunnen het best terecht bij? DA. Nova (Nederland3) MB. TerZake (BRT2) DC. J ambers (VTM) Dekeyser: „Ik geneer me diep, maar Nova ken ik niet. Typisch is dat. Vroeger keek half Vlaande ren naar de Nederlandse tv, maar dat fenomeen verdwijnt lang zaam. Dat neemt niet weg dat Vlaamse tv-journalisten nog al tijd stinkend jaloers zijn op actu aliteitenprogramma's als Avro's Televizier of Brandpunt (inmid dels opgegaan in Netwerk, red.). Hier in België mag het allemaal niks kosten. Stel je voor, de BRT heeft niet eens een eigen corres pondent in Washington. Daar voor huren we jullie Bernhard Hammelburg in. Wat was er verder: Jambers? Sor ry, maar die onthult natuurlijk niks. Dat is een repeterende rod delrubriek over vlees en sperma. Dus kies ik voor TerZake Nova achtigred.). Maar hoe lang nog? De nieuwe BRT-directie heeft de kijkcijfers heilig verklaard. Ze hebben de uitzending van een in stituut als de Koningin Elisa- bethwedstrijd (klassieke muziek, red.) al willen schrappen. Zelfs de vertrouwde naam BRT moet volgend jaar wijken voor VRT. Ocharme, de dolers." Als journalist mocht u vaak voor een paar maanden als diploma- tiek-correspondent naar de Vere nigde Staten. Wie is uw favoriete president? KA. Reagan DB. Bush DC. Clinton Dekeyser: „Reagan. Hèt bewijs dat een derderangs acteur een eersterangs politicus kan zijn. Het sluwe gemak waarmee hij de media bespeelde. Hij was ook de grootste charlatan. Natuurlijk was het Stars Wars-project mili taire bluf, maar de man wist pre cies hoe hij zijn idioten thuis ge lukkig kon maken. Amerikanen hebben iets nodig dat hun supre- matie-gevoel kietelt. Europa krijgt trouwens meer en meer presidenten en premiers van het Reagan-type. Zie hoeveel aan dacht jullie Kok en onze Dehaene en Tony - big smile - Blair aan hun media-imago besteden. Er komen steeds meer artiesten in de Miel Dekeyser: „Ik voel me Vlaming noch Belg. Een normaal mens wil toch niet deel uitmaken van deze onkunde en nonchalance in hét kwadrdat?" fotojean-pierrejans politiek. Berlusconi was nog maar het begin." Wat is het meest oneerbare be roep? DA. Advocaat KB. Manager D C. Politicus Dekeyser: „We hadden een inter view met Willy Claes (oud-pre mier en ex-secretaris-generaal Navo, red.) voor de BRT-radio. Daarin zweerde hij, bij wijze van spreken op de gezondheid van zijn familie, dat hij op geen enke le wijze betrokken was bij de Agusta-affaire (smeergeld, red.). De volgende middag - géén 24 uur later - komt er een officiële persverklaring die het tegendeel bevestigt. Dit was meer dan een leugen, dit was een persoonlijke belediging. 'Tja Miel', zei Claes later tegen mij, 'er is me die nacht nog het een en ander te binnen geschoten. Jij hebt toch ook wel eens een blanco'. Toch wantrouw ik managers het meest, vooral crisismanagers. Die hebben maar één boodschap: sa neren. Naar buiten toe worden die business-goeroes als tove naars gepresenteerd, maar intern zijn het huurlingen die een vuil karwei komen klaren. Het zijn vet betaalde koppen van jut, die honderden werknemers de deur uitwerken. Na een jaar of drie gaan ze op zoek naar een nieuwe prooi. Als ik toch zo mijn geld moest verdienen." Wat is voor u het verdriet van België? DA. De Dutroux-affaire DB. De Bende van Nijvel K C. Het wangedrag van Bel gische para's in Somalië Dekeyser: „Het meest schrijnend vind ik toch de para's. Lieden a la Dutroux lopen overal op de we reld rond, maar representanten van de Belgische Staat die uit verveling opstandelingen 'barbe cuen' en urineren op dode Soma- liërs. Dat illustreert enerzijds on ze politiek: gezagsloos en incom petent door de eeuwige taalstrijd. Maar bovenal toont het para-ge drag de primitieve achterlijkheid van dit volk aan. Jullie Nederlan ders maken er flauwe grappen over, maar ik vrees dat alle mop pen over domme Belgen waar ge beurd zijn. Qua mentaliteit zijn wij nog steeds het ontwikkelings land van West-Europa. Kijk, moorden kun je niet verij delen, ze zijn van alle tijden en gebeuren wereldwijd. In Enge land en Amerika lopen serie moordenaars rond die tien keer erger zijn dan Dutroux. De echte schande der Belgen zit hem ook niet in de moorden op Julie en Melissa of An en Eefje, hoe erg ook, maar in de onbetrouwbaar heid en de slapte van de overheid in casu de politie en gerechtelijke Opening Holland Festi val met een 'Midzomer nachtsdroom' op tekst van Shakespeare en op muziek van Mendelsso hn door het Orkest van de Achttiende Eeuw, dames van het Neder lands Kamerkoor en ne gen acteurs. Muzikale leiding Frans Brüggen, regie Ger Thijs. Ge hoord in theater Carré in Amsterdam op zater dag 31 mei. Door Marjolijn Sengers De openingsvoorstelling van het vijftigste Holland Festi val, afgelopen zaterdagavond in theater Carré, betrof een semi-theatrale opvoering van 'Een midzomernachtsdroom' van Shakespeare op muziek van Mendelssohn. Met handhaving van alle 'plots' heeft regisseur, vertaler en be werker Ger Thijs het drie uur durende toneelstuk weten in te korten tot vijftig minuten; sa men met de muziek duurde deze versie zo'n anderhalf uur. 'Een midzomernachtsdroom' heeft een sprookjesachtige in slag en voert elfen, feeën, plaag geesten en door de nodige ge daanteverwisselingen tot wan hoop gedreven liefdesparen ten tonele. Zowel over de regie, de muziek, de vormgeving, de be lichting en de integratie van tekst en muziek is veel gezegd en geschreven, aan hoge verwach tingen was dan ook haast niet te ontkomen. Terugkijkend op dit startschot moet worden geconstateerd dat deze 'Midzomernachtsdroom in vogelvlucht' de volle Carrézaal gedurende anderhalf uur prettig bezighield, maar dat de kwali teit van deze produktie het pre dikaat verdienstelijk niet over steeg. De actie op het toneel liet zich het beste omschrijven als een ge structureerd rommeltje; onge dwongenheid en soberheid wa ren troef. Het Orkest van de Achttiende Eeuw nam het middengedeelte van de zaal in beslag, de acteurs, in eenvoudig zwart/wit gekleed, hielden zich afwisselend voor, tussen of achter het orkest op. De integratie van muziek en to neel was redelijk geslaagd - een en ander liep letterlijk door el kaar - maar in grote lijnen kwam het er toch op neer dat de ene discipline z'n mond hield als de andere aan het woord was. De uit een tekstboek lezende ac- Een scène uit Midzomernachtsdroom met rechts Han Kerckhoffs als Spoel. teurs zetten stuk voor stuk ka raktervolle personages neer. De teksten waren gevat en humoris tisch en kenden de nodige ver wijzingen naar deze tijd. De ne gen spelers, in het bijzonder Por- gy Franssen als plaaggeest Puck, Hans Dagelet in de dubbelrol Theseus/Oberon en Han Kerck hoffs als Spoel, waren op een aanstekelijke manier alom aan wezig. Zo vitaal als het toneelspel was, zo mat, op het stoffige af, klonk het Orkest van de Achttiende Eeuw. De strijkers speelden on gelijk, de blazers leken op halve kracht te functionere, het was alsof de musici zich, qua spel maar ook qua instelling, onte recht hadden laten terugdringen in de rol van begeleidingsorkest. Het geheel kreeg kleur door de achterwand, een fraai, nog net figuratief doek in gele, blauwe, paarse en grijze tinten, van de in Venetië wonende Nederlandse kunstenaar Ysbrant. Pas aan het einde van de avond, toen het doek van achteren optimaal werd belicht, kon men zien hóe mooi het in feite was. De belich ting voegde teleurstellend wei nig toe; de beloofde suggestie de musici met behulp van lichtba nen afwisselend 'als bomen of kreupelhout te laten fungeren' is mij althans ontgaan. Het uitde len van champagne in de zaal, ter gelegenheid van het huwe lijksfeest aan het hof in Athene, was een leuk idee maar had ook iets van een gemakkelijke stunt; alsof er geen subtielere manieren te bedenken zijn om een zaal bij de actie op het podium te betrek ken. Nu leek het alsof er een stukje onvermogen om dat te be reiken moest worden gecompen seerd. Al met al was het een vrij verma kelijke voorstelling, maar om nou te spreken van een flitsende opening... M I ||l MAANDAG 2 JUNI 1997 A}| diensten. Belgen zijn institutio nele knoeiers, die alleen thuis met de vuist op tafel durven te slaan. Daarom voel ik me Vlaming noch Belg. Een normaal mens wil toch niet deel uitmaken van deze on kunde en nonchalance in het kwadraat?" U mag uw leven overdoen, welk beroep kiest u dan DA. Hartchirurg D B. Architect D C. Leger-generaal Dekeyser: „Geen van allen. Ik zou hetzelfde beroep kiezen, maar dan bij CNN. Niet als chef, maar als speciale verslaggever. Dat zijn pas de echt leuke func ties. Veel weg, je eigen baas en geen gezeur aan je hoofd. Waar om bij CNN? Omdat hun gretig heid op het nieuws mij bevalt en hun technische mogelijkheden ongekend zijn. Tot voor enkele jaren konden we bij de BRT nog geen kraakloze radioverbinding met Zaïre tot stand brengen. CNN zit live in alle uithoeken van de wereld." U staat te boek als een ras-pessi mist. Wat is voor u de kick van het leven? DA. Een zachte dood K B. Het werk D C. Eén passievolle nacht met Jodie Foster of Barbra Streisand die u respectievelijk 'een knappe ros' en 'een ontembare feeks' noemde. Dekeyser: „Sorry, maar ik ben de man niet voor een one night stand. Ik kan niet zonder tweede of derde keer, ook al weet ik dat daarmee de misère pas écht be gint. Een andere barrière is dat ik best een mens met humor ben, maar dat ik er niet in slaag om zo over te komen op mensen. Ster ker nog, als ik met een gulle glim lach op het tv-scherm zou ver schijnen, dan zou iedereen zeg gen: 'Zie je wel, Miel heeft Al zheimer'. Nee, de enige kick van mijn leven is mijn werk. Edoch, nu ik 65 ben weet ik dat ik altijd gewerkt heb om aan het ware leven te ont snappen. Emotioneel heb ik ge faald. Als kind heb ik thuis zel den burgerlijke gezelligheid ge kend. Als echtgenoot heb ik nooit gezelligheid aan mijn gezin door gegeven. Misschien omdat we een incompleet gezin zijn. Door aller lei medische factoren in mijn jon ge jaren zijn we te laat aan kinde ren gaan denken, later is het er nooit meer van gekomen. Maar laten we ophouden, dit doet ver driet." Door Ton Verbeeten Utrecht - Trudy de Jong krijgt voor haar heerlijk spel in de titelrol van Peter Handke's Kaspar de Theo d'Or, de belang rijkste toneelonderscheiding van Nederland en Vlaanderen voor een actrice. Zij speelt alweer zo'n tien jaar in het gezelschap Art Pro van regisseur Frans Strijards. De uitreiking van de jaarlijkse toneelprijzen van de Vereni ging van Schouwburg en Con certgebouw Directeuren (VSCD) gistermiddag in de Utrechtse Stadsschouwburg kreeg een extra feestelijk tintje omdat zij samenviel met de vie ring van het gouden jubileum van de VSCD. Scheidend voor zitter van de VSCD en oud-di recteur van Schouwburg Arn hem, Rik van Hulst, trad gister middag op als aimabel en gees tig gastheer. De Louis d'Or voor de beste mannelijke hoofdrol gaat naar de Vlaamse acteur Herman Gil lis. Hij verdiende de prijs met zijn vertolking van de rol van Georges Vermeersch in Vrijdag van Hugo Claus, uitgebracht door het gezelschap Stella Den Haag. Regisseur van die voor stelling was Alize Zandwijk. Voor die regie en voor die van Shakespeare's Othello kreeg zij gistermiddag uit handen van Utrechts burgemeester Ivo Op stelten de Prosceniumprijs. De Colombina, de onderschei ding voor de beste vrouwelijke bijdragende rol, ging naar Roos Ouwehand voor de rol van Ma rie in Een soort Hades van de Zweedse toneelschrijver Lars Norén. De voorstelling in regie van Gerardjan Rijnders is uit gebracht door Toneelgroep Amsterdam. De jonge Vlaamse acteur Pa trick Deleu ging strijken met de Arlecchino, de prijs voor de beste mannelijke bijdragende rol. Hij speelde de rol van een sympathieke neuroot in Kunst van de Frangaise Yasmina Re- za, een voorstelling van het Noord Nederlands Toneel in re gie van Albert Lubbers. Naar het oordeel van de jury 'creëer de' Patrick Deleu 'een veel complexer personage dan zijn tekst op het eerste gezicht deed vermoeden'. Oeuvreprijs De oeuvreprijs, die eerder werd uitgereikt aan Mary Dressel- huys en aan Peter Oosthoek, gaat dit jaar naar de Vlaamse actrice en 'moeder van de Vlaamse golf' van toneelspelers die in de laatste tien jaar het Nederlandstalig toneel verrijk te Dora van der Groen. In 1991, op 64-jarige leeftijd maakte Dora van der Groen haar regie debuut bij Het Zuidelijk Toneel met de voorstelling Thyestes, geschreven door Hugo Claus en een bewerking van de tragedie met dezelfde titel van Seneca. Ivo van Hove, artistiek en zake lijk directeur van Het Zuidelijk Toneel en binnenkort daar naast ook van Het Holland Fes tival, overhandigde haar de prijs. Hij haalde daarbij een spreuk aan die bij Dora van der Groen boven de schoorsteen hangt: 'Wie spreekt weet niet en wie weet spreekt niet'. De tot tranen toe geroerde Dora van der Groen sprak amper. De Hans Snoekprijs voor jeugdtheater ging naar het Nij meegse Teneeter voor de voor stelling Antigone, een geza menlijke regie van Andrea Fie- ge en Rinus Knobel. Door Jos Kessels „Ik heb altijd sterk de behoefte gehad om ergens bij te horen. Maar zodra het lukt, gaat het mis. Ik ben nu eenmaal geen or ganisatiemens. Als kind was ik een loner en dat ben ik geble ven; maar dan wel een eenzame die overal mee te maken wil hebben." Zo begon de vrijdag overleden documentairemaker en filmpro ducent Jan Vrijman een verhaal over zichzelf in een aflevering van Vrij Nederland uit 1984. Een een zame die overal mee te maken wil hebben; dat geeft al het conflict aan waar Vrijman altijd mee ge worsteld heeft. Hij wilde deel uitmaken van een groter geheel, maar leefde te veel naar zijn naam, totdat hij nergens meer bij hoorde. Hij was een fa natiek lid van de communistische partij, maar werd er als verrader uitgezet. Hij maakte een serie roemruchte documentaires over Philips, die in 1979 uitgezonden werd en voor veel waardering, maar nog meer kritiek zorgden. De Marxist Vrijman zou zich heb ben laten inpakken door een mul tinational en hij zou te weinig oog hebben gehad voor de kommer volle omstandigheden van de ar beider. Bejubeld en verguisd, het waren de uitersten die Jan Vrijman over zich afriep en waarin hij zichzelf bewoog. Jan Vrijman werd in 1925 als Jan Hulsebos in Amsterdam geboren. Zijn vader had een loodgieters zaakje in de Jordaan. De kleine Jan ervaarde de buurt als saai. Toen in mei 1940 de oorlog uit brak, noemde Vrijman het later 'zijn bevrijding'. Hij ging als jongen in het verzet en veranderde zijn achternaam. Bremen (afp) - De Amerikaanse kunstenaar Christo heeft beslo ten te stoppen met zijn verpak kingskunstwerken. Hij heeft dat donderdag in het Duitse Bremen meegedeeld. De 61-jarige Christo en zijn vrouw Jean-Claude blijven geïn teresseerd in andere projecten die zeker te maken zullen hebben met de stad of de natuur. Hij wil nu in Central Park in New York de promenade voor joggers voorzien van 15.000 poorten van doek voorzien (The Gates). Om aan de 'Arbeidseinsatz' te ontkomen, dook hij onder en kwam in contact met journalisten van het communistische dagblad De Waarheid. Na de oorlog werk te hij er een tijd lang als econo misch redacteur, maar werd er uitgegooid nadat hij weigerde een rapport te schrijven over zijn col lega's. Inmiddels was hij bevriend met allerlei kunstenaars uit de Cobra groep en na nog wat journalistie ke activiteiten, onder anderen de serie 'Woedend op alles', ging hi) filmen. Voor de VPRO maakte hij in 1957 de tv-documentaire Dag Koninginnedag, die op de ver jaardag van Koningin Wilhelmi- na uitgezonden werd en die Vrij man meteen de kop kostte, omdat hij het feest bedierf door anti royalisten aan het woord te laten. In 1962 zorgde Vrijman opnieuw voor ophef met de documentaire 'De werkelijkheid van Karei Ap pel', die in ons land vernietigende recensies kreeg, maar op het film festival van Berlijn de Gouden Beer won. Na een documentaire over danser Rudi van Dantzig draaide Vrijman een film over de Nederlandse volksaard: 'Op de bodem van de hemel'. In 1979 volgde 'Philips, een on derneming, de samenleving', vier documentaires die deels door Phi lips zelf gefinancierd werden, waardoor de integriteit van Vrij man zwaar in twijfel getrokken werd. „Ik voel me nog steeds kip lekker," was Vrijmans reactie op de kritiek, temeer omdat de serie zeer goed bekeken werd en van de kijkers een hoge waardering kreeg. 'De werkelijkheid van Jan Vrij man', zo heet de tentoonstelling en het restrospectief dat in 1982 aan hem gewijd werd tijdens de Nederlandse Filmdagen in Utrecht. Ook na het eerbetoon bleef Vrijman nog druk documen taires maken, onder andere over de Cobra-groep. De laatste jaren schreef Vrijman in dagblad Het Parool de column Journaille. Begin dit jaar kondig de hij nog nieuwe projecten aan, maar toen stond hij zelf al op de bodem van de hemel. NEDERLAND 1 tl 0700 Journaal 57 05 Alle dieren tellen mee (herh) 57 29 Ontbijt-TV 5900 Journaal 59.05 Get the Picture (herh) 59 33 Spoorloos (herh) 10.19 Kenmerk (herh) 11.03 Tijd van 'even (herh, tot 11.55) 21 Cosby Show, comedy 15.50 Alles kits, kindermagazine met Bamboo Bears; 17.16 Skaidi 17.50 Growing Pains, comedy 1820 Get the Picture, quiz 18.51 Weg van de snelweg Europa: Ierland (herh) 19.22 Hints, spelletje 20.00 Journaal 20.26 Netwerk, actualiteitenrubriek 21.02 Weeroverzicht 21.11 Ja natuurlijk: Dierenfamilies: de aap 22.06 De stoel 22.52 Dokument: In Holland staat een huis, 4-delige documentaire. Afl. 1 23.45 Cheers, comedy (herh) 00.10 Miniatuur (tot 00.15) NEDERLAND 2 09.30 Zig Zag: Kijk op Rusland (tot 09.50) 10.00 Huisje boompje beestje (tot 0 10,20) 10.30 Boeken Boppe (tot 10.50) 11.30 Mijlpalen in de natuurweten schap: Biologie (tot 11.45) 12.00 Tennis Roland Garros 17.23 PP: Uitzending WD 17.29 2Vandaag, actualiteiten met orn 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43' Sportjournaal en vanaf 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws ge volgd door het weer 19.00 Roland Garros, samenvatting vandaag gespeelde partijen 20.04 Bordje gezond: minder kanker!, documentaire over dat ongezon de voeding verantwoordelijk is voor één derde van de kanker- sterfte in Nederland 20.45 The Longest Day, speelfilm 23.30 Journaal 23.35 Zorgen voor een ander (tot 00.05) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie, actueel middag magazine 13.00 Journaal 13.09 Van gewest tot gewest (herh) 13.36 Father Ted Crilly (herh) 14.01 Op afbetaling (herh) 15.03 Buitenhof (herh) 16.00 Journaal 16.07 ZaterdagavondLINGO (herh) 16.29 Quajongeren (herh) 16.59 De eenzame oorlog van Koos BELGIË FRANS 1 12.50 Nieuws 13.15 Fame, serie 14.05 Inédits 15.10 Jardins loisirs, tuinmagazi- ne 15.30 Répères cédéroms 15.50 Blama- toscope 16.40 Der Fahnder, serie 17.35 The Fall Guy, misdaadserie 18.30 Régions soir 18.45 Le quotidien des sports 18.55 Maguy, serie 19.30 Nieuws 20.10 L'écran témoin: The Night We never met, Ameri kaanse film-komedie uit 1993 21.55 L'é cran témoin: Le débat 23.15 Laatste nieuws 23.40 Javas, uitgaanstips 23.50 24 H sur les marchés BELGIË FRANS 2 18.05 Blamatoscope 18.55 Régions soir 19.10 Gourmandises, culinair magazine 19.30 Nieuws 20.05 Concours musical in ternational Reine Elisabeth de Belgique 1997, finale 23.10 Javas, uitgaanstips 23,20 Les chrétiens dans la vie sociale 23.45 24 H sur les marchés Dow Jones DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 09.00 Heute 09.03 ML Mona Lisa 09.45 Osteoporose-Gymnastik 10.00 Heute 10.03 Weltspiegel 10.45 Recht in Deut- schland: Fall auf Fall - jedem sein Recht! 11.00 Heute 11.04 Super Dingsda - Die STERNSTUNDEN-Gala mit Stars für Kinder 12.45 Umschau 12.55 Presseschau 13.00 Mittagsmagazin met Heute 13.45 Plusmi- nus-News, economisch magazine 14.00 Tagesschau 14.03 Geheimnisvolle Welt, documentaire over vlinders 14.30 Tiere des Südens, serie natuurdocumentaires 15.00 Tagesschau 15.03 WunschBox, amusement 16.00 Tagesschau 16.03 Flie- ge, talkshow 17.00 Tagesschau 17.15 Bri sant, boulevardmagazine 17.55 Verbot- ene Liebe, serie 18.25 Marienhof, serie 18.55 Aus heiterem Himmel, serie 20.00 Tagesschau 20.15 Expeditionen ins Tier- reich, serie natuurdocumentaires 21.00 Report, magazine 21.40 Pfarrerin Lenau, serie 22.30 Tagesthemen 23.00 Tatort, Politieserie 00.30 Nachtmagazin 00.50 (ZW) Fred Zinnemann-cydus: Act of Vio lence, speelfilm DUITSLAND 2 05.30 Zie Duitsland 1 11.00 Sport Extra/tennis: Roland Garros 16.50 Heute 16.55 701 - die Show, amusement 17.40 °er Alte, misdaadserie 18.45 Leute heute, magazine 19.00 Heute 19.25 WISO, so ciaal-economisch magazine 20.15 Schmutzige Wahrheit, tv-film 21.45 Heu te 22.15 Year of the Cornet, speelfilm 73.40 Heute nacht 23.55 Sport Extra/ten- n's: samenvatting Roland Garros 00.10 Nachtexpress, reportages (tot 02.50) DUITSLAND 3 08.15 Tele-Gym 08.30 Telekolleg II, cursus

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 10