'Barok' danst het house-tijdperk binnen
Bettie
n
Liesbeth List als moeder in rock-musical 'Eindeloos!'
z
ui
0
ui
h
Ui
I
h
Mechels Theater mei
'King Lear' in Ettec
Muziektl
Festival toon
over de voile
1
Tiener
Monniken
Harde knip
Toekomst
Intensief
Kapper
WOENSDAG
DONDERDAG
VRIJDAG
ZATERDAG
ZONDAG
MAANDAG
DINSDAG
DE STEM
Mil!
DE STEM
DONDERDAG 3 APRIL 1997
Door Marjan Mes
'Sex, drugs en rock roll... ik
weet hoe dat afloopt', zegt
moeder Jenny woedend en
wanhopig tegen haar 18-jarige
dochter Pearl in de nieuwe Ne
derlandse musical Eindeloos!
Op 17 april gaat deze door
jong, dynamisch talent uitge
voerde rock-productie in pre
mière in het Bredase Chassé
Theater, na try-outs in o.a. Et-
ten-Leur op 9 en 10 april. Met
Liesbeth List als moeder Jen
ny - haar eerste musicalrol - en
de 18-jarige Lottie Helling
man, voormalig sterretje van
het Nederlands Kindertheater,
als dochter Pearl.
In de jaren zeventig - de tijd van
de vrije liefde - was moeder Jen
ny een groupie, zo'n meisje dat
achter jongens met gitaren aan
ging en nu is ze een verlopen,
overjarige hippie, die teveel dr
inkt en haar dochter het huis uit
jaagt met haar gezeur over vroe
ger.
„Een heerlijke rol", vindt Lies
beth List, „omdat ik nu eindelijk
eens een sloerie kan spelen. Dat
heb ik altijd al gewild. Hans
Kemna heeft mij altijd al probe
ren te casten voor een filmrol,
want dat wilde ik zo graag, maar
dat is om de een of andere reden
nooit gelukt."
„Toen hij mij vroeg voor deze
musicalrol wilde ik eerst niet,
omdat ik eigenlijk helemaal niet
van musicals houd. Wel van West
Side Story en Porgy and Bess,
maar zeker niet van zoiets als My
fair lady. Maar toen ik het script
van Eindeloos! had gelezen, was
ik meteen om. Het is prachtig ei
gentijds en niet zomaar een zoet
sappig verhaaltje. Dat moeder-
dochterconflict spreekt mij aan,
want ik ben altijd vreselijk tegen
BOM-moeders geweest en het
onderwerp zwerfkinderen gaat
mij zeer ter harte."
Dochterlief zoekt het op straat,
bij de rappende en licht-crimine-
le street-gang De Troep - zwerf
kinderen zonder toekomst - en zo
lijkt ze verdacht veel op de grou
pie die haar moeder zelf'ooit was.
Een verwarde tiener in de roerige
seventies die het probeerde aan
te leggen met Sam Stanton, de
toendertijd onmetelijk populaire
zanger van de popgroep Plastic
Pearl.
Als ongehuwde moeder heeft
Jenny haar dochter wijs gemaakt
dat de inmiddels overleden Sam
Stanton haar vader is. In werke
lijkheid deed ze het met alle jon
gens van de band en weet ze he
lemaal niet wie van hen Pearls
echte vader is.
De nieuwe Nederlandstalige mu
sical van schrijver Ger Beuken
kamp en componist Rob Hauser
(o.a. Hauser Orkater en veel bij
zonder muziektheater) behelst de
zoektocht van het tienermeisje
Pearl naar haar onbekende va
der, in een vitale mengeling van
eigentijdse dans- en muziekscè-
nes en flash-backs uit de jaren
zeventig, met dito muziek.
Het rommelige Amsterdamse
achterkamertje van moeder Jen-
Liesbeth List (rechts) en Lottie Hellingman als ex-groupie en dochter in 'Eindeloos'.
FOTO GERUNDE DE GEUS
'Een sloerie,
dat heb
ik altijd gewild'
ny, dat nog herinnert aan de tijd
van Plastic Pearl, bevindt zich
voorin een monumentaal, indus
trieel decor waarin ook de rock
band van Paul van Utrecht op
treedt en de jongens en meisje
van De Troep zich agressief uit
leven. Heden en verleden wisse
len elkaar af in dat decor.
Pearls zoektocht naar haar vader
brengt haar bij de boeddhistische
monniken in Birma waar ex-bas
sist Mike zich teruggetrokken
heeft, in een tweederangs casino
in Las Vegas waar gitarist Roger
nog steeds de oude Plastic Pearl-
successen speelt, in Canada waar
voormalig drummer Kelly orgels
verkoopt en in Ierland waar de
voormalige pianist Ruppert aan
lager wal is geraakt.
Al deze mogelijke vaders worden
gezongen en geacteerd door Coen
van Vrijberghe de Coningh (Joh
nny in Flodder en The Shooting
Party). Tevens vertolkt hij, in
zwart leer en met zilveren kruis
om de hals, heel charismatisch de
rol van Sam Stanton, het be
treurde popidool, dat ooit door
moeder Jenny werd aanbeden,
maar niet verleid. Hoe het we-
reldavontuur van tiener Pearl er
op de planken precies uit zal
gaan zien, blijft nog even een
verrassing. Maar tijdens een
doorloop van het eerste gedeelte
van Eindeloos! in een Amster
damse studio kon een deel van de
Nederlandse pers alvast consta
teren dat er een dynamisch stuk
je muziektheater is gemaakt met
een eenvoudig, herkenbaar ver
haal.
Regisseur Dick Hauser, bekend
van alternatief muziektheater bij
Hauser Orkater en De Horde:
„We hebben geprobeerd om alle
mogelijk muziekstijlen in het
verhaal te verweven en in te zoo
men op de veertigers en de jonge
generatie, met een harde knip in
de voorstelling."
„Na de pauze volgt de zoektocht
naar de echte vader en die zit vol
harde overgangen, waarbij het
lichtplan essentieel is voor de
sfeer van de verschillende lokca-
ties. We maken gebruik van gra
fisch, extreem licht, waardoor je
filmische scènewisselingen
krijgt. Met een enkel oranje doek
en oranje kleding zit je midden in
Birma. Het licht doet de rest.
Ook tijdens een achtervolging en
de uiteindelijke ontknoping."
Voor Liesbeth List, als moeder
Jenny een overjarige hippie in de
decoratieve kleding uit de seven
ties, is er een uitdagende rol vol
theatraal vuur weggelegd, ter
wijl zij ook haar eigen specifieke
zangkwaliteiten mooi kan bot
vieren in enkele lyrische liedjes,
die haar op het lijf geschreven
lijken.
Liesbeth List, tengerder dan ooit
en na de doorloop weer in een
eenvoudig zwart pakje met lange
broek, trekt aan een sigaret, een
glas wijn in de hand: „Ik vond
het een voordeel dat de gebroe
ders Hauser deze musical zouden
doen, want die ken ik nog uit mij
Shaffy-tijd toen ze echte theater
vernieuwers waren. Rob Hauser,
de componist, kent mijn stem
door en door, weet precies wat
mijn bereik is. Hij wil voor deze
rol juist dat hese in mijn stem be
houden."
Met hippies en groupies heeft
Liesbeth List zelf nooit wat ge
had. „Voor Ramses en mij was
Jacques Brei in die tijd onze goe
roe. Van The Doörs moest ik
niets hebben. Ik was in de jaren
zeventig helemaal francofiel.
Maar ze zijn er nog altijd, van die
meisjes, die zich letterlijk aan de
jongens van de band aanbieden."
„De band van Frank Boeyen,
waarmee ik tot mijn onuitspre
kelijk plezier veel optreed, wordt
door een vaste ploeg van meisjes
tussen de 19 en 25 gevolgd. En
die willen allemaal met hem of
met de anderen naar bed. Bij
Ramses kwamen ook veel meisjes
en vrouwen in de kleedkamer,
maar die boden zich echt niet
aan. Tegenwoordig zijn ze veel
brutaler. Niet dat die jongens er
op ingaan, want ze vinden het al
leen maar lastig."
List: „Ik weet dus wel een beetje
waar het over gaat, maar ik wil
toch nog wel naar een film van
Coppola over de tijd van de
drugs en de rock and roll gaan
kijken. Ik vind het fantastisch
dat deze rol mij in de schoot is
geworpen, maar toneelspelen
ambieer ik verder niet. Muziek
maken is veel mooier. Maar je
weet nooit wat er op je weg komt.
Mijn slogan is altijd: Margaret
Rutherford werd op haar 65e nog
ontdekt voor de rol van Miss
Marple en zoiets kan mij dus ook
gebeuren. Ik heb nog toekomst
genoeg."
Ondanks het aandeel van Lies
beth List ligt het accent in Ein
deloos! vooral op de leefwereld
en de muziek van tiener Pearl en
haar agressieve, skatende en rap
pende straatvriendjes Coma, Rei
ger, Groesbeek, Knikker, Blacky
en Shoe Shoe. De piepjonge, dar
tele, op hoge benen in stoere kist
jes gestoken Lottie Hellingman
belooft als Pearl met haar jeug-
digde uitstraling en leuke zang
stem veel voor het appeal van de
voorstelling en waarschijnlijk
ook voor de toekomst.
„Mijn dochter kan helaas niet
komen kijken naar de repeti
ties", zegt Liesbeth List. „Dat is
jammer, want dan zou ze zien
hoe keihard deze jonge artiesten
zich inzetten. Met grote vreugde
en zonder te mokken werken ze
heel intensief, van 's morgens
vroeg tot 's avonds laat."
„Mijn dochter is nu dertien en is
ze nog zo speels en kinderlijk en
dat moet ook, maar het zou inte
ressant voor haar zijn om te zien
hoe de harde werkelijkheid eruit
ziet als je wat wilt bereiken. Tij
dens mijn concerten, staat ze
vaak achter het toneel, maar hier
in zo'n kale repetitieruimte ziet
het vak er toch heel anders uit."
„God, wat een hectische bedoe
ning, ik heb geen eens tijd om
naar de kapper te gaan." De zan
geres gaat met haar vingers door
haar bruin geverfde, net niet
meer korte haar en trekt een be
denkelijk gezicht. „Aan de gewo
ne, noodzakelijke dingen kom je
niet meer toe. De publiciteit
trekt tijdens zo'n inspeelperiode
ook nog bij voortduring aan je.
Maar zonder dat gaat het tegen
woordig niet, zeker niet in het
geval van een nog onbekende,
nieuwe productie als deze."
Eindeloos! bevat een klein aantal
plezierig klinkende nummers,
waaronder de titelsong Einde
loos! en Mijn vader is een band.
Liesbeth List Herinnert op haar
eigen onnavolgbare wijze aan de
flower power-tijd in liedjes als
Twee stenen en De aarde de
bloem. Daarnaast davert er een
stoot rock over het podium die
jongeren beter zal bevallen dan
de fans van La List.
Productiebedrijf Bergen (o.a.
Carlie) heeft ook een verkorte
versie van de musical in petto die
als schoolvoorstelling is bestemd
en waaraan het LOKV een edu
catief programma en lespakket
heeft verbonden, vreemd genoeg
niet voor middelbare scholen
maar voor de hoogste klassen
van de basisscholen. Met de be
doeling om docenten en leerlin
gen vaardiger te maken in het
opzetten van een schoolmusical.
De musical 'Eindeloos!' van Dick en Rob
Hauser en Ger Beukenkamp gaat op don
derdag 17 april in première in het Chassé
Theater in Breda en is daar ook te zien op
15 en 16 april (try-outs), 18 en 19 april. Op
9 en 10 april zijn er try-outs in Etten-Leur.
Verder o.a. op 22 april in Tilburg en 23 en
24 april in Roosendaal.
Door Ido Broersma
'Pa pa pa pa, pa pa pa pa' bootst
Ton Wiggers de zeer ritmische
house-muziek na. Hij is bezig
danser Ken in de goede posities te
krijgen voor het nieuwe Intro-
dans-programma Barok. 'Pa pa
pa pa, da da da da'. Ken worstelt
zich op aanwijzing van Wiggers in
allerlei bochten. De housemuziek
- Into the mix van The Mixmas-
ters, een cassettebandje dat ooit
door Wiggers is gekocht om een
vliegreis op te peppen - klinkt
aanstekelijk uit de luidsprekers.
Ton Wiggers, choreograaf en ar
tistiek directeur van het Arnhem
se dansgezelschap Introdans, en
Kirsten Debrock kunnen als cho-
reografiepaar samen uitstekend
met elkaar overweg. Wiggers wist
van tevoren al hoe Debrock
werkt. De in Frankrijk wonende
choreografe had al opgestoken
hoe Wiggers met een choreografie
omgaat. „Onbewust word je een
team", merkt Wiggers op. „En
Kirsten weet donders goed wat ze
wil."
Achteraf kwamen ze er achter dat
hun choreografische werk minder
uiteenlopend was dan ze tevoren
dachten. Ze hebben elkaar crea
tief beïnvloed. „Ik denk niet dat
ik zou kunnen samenwerken met
iemand die in extremen denkt",
stelt Wiggers. Voor Kirsten De
brock geldt hetzelfde. Vorige
week besloten ze hun samenwer
king in een volgende productie
voort te zetten.
Het idee voor Barok en een vrije
associatie met Het laatste avond
maal kwamen bij Wiggers als een
losse flodder op. Hij had het al ja
ren in z'n hoofd. Er moest een ro
de draad in komen. „Een letterlijk
verhaal wilden we eigenlijk niet,
want dan leg je je vreselijk vast",
meent Wiggers. Dat de muziek
niet alleen barok moest worden
stond al gauw vast, want anders
zou het te saai worden. En een
muziekensemble moest voor de
helft van het programma live op
treden, de rest moest op band
worden afgespeeld.
Ideetjes rijpten. „Je zit als cho
reograaf en kunstenmaker na
tuurlijk niet 24 uur per dag crea
tief te zijn. Creativiteit ontstaat
gewoon elk moment van de dag.
Op een bepaald moment gaan
dingen verschijnen. In de vorm
van een legpuzzeltje komen de
dingen bij elkaar", legt Ton Wig
gers uit.
Countertenor Sytze Buwalda stel
de een begeleidend ensemble sa
men, met ondermeer accordeon,
blokfluit, cello en luit. Aan het
begin van het ballet is de counter
tenor op het podium te vinden,
maar later werkt hij met het en
semble vanuit de orkestbak. Wig
gers wil ze niet tijdens de voor
stelling steeds op het podium. „Ik
vind dat musici bij dans op het to-
Moment uit 'Barok' van Introdans.
neel afleiden. Er is ook geen ruim
te voor, want Barok is ook be
stemd voor de kleinere theaters.
Geïntegreerde zang en zo haat ik
bij dans. Bij een musical is dat na
tuurlijk anders."
Barok wordt gedanst door acht
mannen en zes vrouwen, de hele
Introdans-groep. Ze kunnen er de
expressies van barok in uiten,
want het woord barok staat niet
alleen voor de tijdsperiode, maar
FOTO HANS GERRITSEN
ook voor grillig en overdadig. Het
programma bestaat uit negentien
muzikale delen. Van de house van
The Mixmasters en The Night-
crawlers tot een adagio van Carl
Philip Emanuel Bach. Van Tele-
manns Concert a trois haut bois
tot Paco Pena's Canto Peniten-
cial. Het laatste avondmaal is van
alle tijden en muziek is er altijd
bij te vinden. Zo is ook Johann
Sebastian Bachs Stirb in mir te
horen en Henry Purcells Sweeter
than roses. Een bonte mengeling
aan muziek, waar zeer expressief
op is voort te borduren. The lady
in red uit Jill Gomez' South of the
border ontbreekt niet en Arvo
Parts Es sang vor langen Jahren
evenmin.
Het laatste avondmaal wordt be
nadrukt door een door Jan Sie-
bers ontworpen grote tafel. Door
dat die van boven open is kan die
in de voorstelling in allerlei stan
den worden gebruikt. Behalve
met het Lijdensverhaal heeft het
ballet ook associaties met huise
lijke taferelen en het dagelijks le
ven. De verschillende onderdelen
zijn als het ware verhaaltjes die
zich afspelen als een tableau vi-
vant uit de tijd van de barok. Die
tijdsperiode is voor het ballet niet
allesbepalend. Er zitten universe
le dingen in, die een link naar on
ze tijd leggen. „De tafelgenoten
hebben elk hun eigen relatie. Elk
lid heeft een eigen verleden, he
den en toekomst", zegt Kirsten
Debrock.
'Barok' van Introdans: op 8 april in De Bussel
in Oosterhout, 1 mei in de Middelburgse
Stadsschouwburg, 2 mei in De Maagd in
Bergen op Zoom, 29 mei in Chassé Theater
in Breda
0
BREDA
Lebbis en Jansen - cabaret - Chassé Theater - 20.30 uur
EINDHOVEN
La Bayadere - Ballet van de Staatsopera van Tatarstan - Stadsschol#
burg -19.15 uur
OOSTERHOUT
Barok - Introdans - De Bussel - 20.15 uur
TILBURG
Trio's Norton - dans door Krisztina de Chatel - Schouwburg - 20.|
uur
BREDA
De onbeminden - Het Zuidelijk Toneel - Chassé Theater
EINDHOVEN
Brigitte Kaandorp - cabaret - Stadsschouwburg - 20.15 uur
OOSTERHOUT
Hoera, wij zijn normaal - De Bussel - 20.15 uur
TILBURG
La Bayadère - Ballet van de Staatsopera van Tatarstan - Schouwbu:
-20.15 uur
Van onze kunstredactie
De bejaarde Vlaamse acteur René
Verreth vertolkt de titelrol in
King Lear, het drama van Shake
speare dat als jubileumvoorstel
ling op het repertoire is genomen
bij het veertig jaar bestaande Me
chels Theater. Vanvond is de
voorstelling te zien in De Nobe-
laer in Etten-Leur, waar de dra
maturge Marijke de Roeck vooraf
(om 19.30 uur) een inleiding
houdt op het stuk.
Het voltallige MMT - voorheen
Mechels Miniatuur Theater -
treedt aan in deze voorstelling
die is geregisseerd door de Roe
meen Alexander Darie, bekend
van vooral Engelse en andere in
ternationale Shakespeare-pro-
ducties.
De oude koning Lear verdeelt op
het eind van zijn leven zijn rijk
onder twee van zijn dochters j
hun mannen nadat hij is tele*]
gesteld door zijn derde doel'
Cordelia. Hij wordt waanzin
als hij door deze inhalige d<*
ters verstoten wordt en i
rondzwerft.
Lear heeft geen oog gehad
de goede bedoelingen van
dochter Cordelia, die niets v#|
zichzelf wilde opeisen en trag'
komt te sterven.
Daarnaast kent dit nooit l®1
maal te doorgronden drama o<j
de onberekenbaarheid van
menselijke ziel een tweede iwj
ge, over de vorst Gloster
het vader-dochter drama, dat
vens een politiek drama is, W*
spiegeld wordt.
'King Lear' van het Mechels Miniatuur
Theater vanavond in De Nobelaer infcr'
Leur, met inleiding 19.30 uur,
AMSTERDAM
Cirque du Soleil - 'Alegria' - acrobatiek, dans en theater - tent ij
dionplein (t/m 27 apr)
Toon Hermans - One Man Show - Stadsschouwburg - 20.15 uur
9 april)
ANTWERPEN
Een ideale echtgenoot - door het Nieuw Ensemble Raamtheate'
Raamtheater - woe tot zo 20.00 uur (t/m 27 apr)
Torch Song Trilogy - door KNS - Bourlaschouwburg - woe totj
20.00 uur (vr ook 13.30 uur)(t/m 25 mei)
BREDA
Song and Dance - Andrew Lloyd Webber Musical - 20.00 uur (8en|
apr)
BRUGGE
Het Luizengevecht - met Bob De Moor e.a. - Theater de Korre - 20.J
uur (3 en 4 apr) 1
EINDHOVEN
Eindeloos! (musical) - Stadsschouwburg - 20.15 uur (5 en 6 apr)
Jules Deelder - Stadsschouwburg - 20.30 uur (8 en 9 apr)
DEN HAAG
Miss Saigon - VSB Circustheater - di t/m za 20.00 uur, zo 14.00 uurej
20.00 uur (t/m 10 nov)
TILBURG
De Stille Kracht - met o.a. Linda van Dijck - Schouwburg - 20.15i
(4 en 5 apr)
ETTEN LEUR
King Lear - door Mechels Miniatuur Theater - De Nobelaer - 20.15J
EINDHOVEN
Woyzeck - RO Theater - Stadsschouwburg - 20.15 uur
OOSTERHOUT
Frank Groothof - kinderopera - De Bussel -19.15 uur
TILBURG
Brigitte Kaandorp - cabaret - Schouwburg - 20.15 uur
BREDA
Kees Torn - 'Als ik het niet dacht...' - cabaret - Chassé Theater - 20.J
uur
ETTEN LEUR
Pieter de Rijk - 'Mag ik es met je praten' - cabaret- De NobelaeJ
21.00 uur
EINDHOVEN
Marcel Boon - Stengelvrees - cabaret - Stadsschouwburg - 20.30 uu]
TILBURG
Kees Torn - 'Als ik het niet dacht' -cabaret - Schouwburg - 20.30 ut]
BREDA
Amateurdans Theater Festival - Chassé Theater -13.30 uur
AMSTERDAM
Antigone - Haarlems Toneel - Stadsschouwburg - 20.15 uur
BERGEN OP ZOOM
Hoera, we zijn normaal - o.a. Simone Kleinsma - De Maagd -20:]
uur
Kam
mu
Door Jeanette Vergouwen
Na enkele voorstellingen in
Vlaanderen komt Muziekthea-
I ter Transparant (de voormali
ge Vlaamse Kameropera) naar
I Nederland waar behalve in
Amsterdam en Dordrecht ook
opgetreden wordt in Breda.
Transparant presenteert een
dubbelproductie van de twee
meest gewaardeerde naoorlog
se kameropera's: Trouble in
Tahiti van Bernstein en The
Medium van Menotti.
i Beide stukken hebben een Ameri
kaanse inspiratiebron en worden
in een ongewone en nieuwe inter
pretatie gebracht. Het zijn vrolij
ke en tragische verhalen over de
fantastische macht van de illusie
en de vernietigende kracht van de
desillusie.
I Leonard Bernstein vocht zijn hele
leven vocht voor erkenning als
componist en tevreden moest zijn
I met de waardering voor zijn min
der zware composities als West
Side Story en kreeg vooral be
kendheid als dirigent. Hij schreef
Candide en A Quiet Place en vol-
I tooide in 1952 de opera Trouble in
j Tahiti. Het is geen opera naar de
puur klassieke maatstaven, maar
I eerder een mengeling van klassie-
I ke opera, musical en jazz. Bern-
I stein verklaarde zelf over dit
werk
door
telt
beter
musi
Hett
stein
ven
paar.
ren
prob
prob
gelul
Bern
dein
se
Strai
enC<
baar.
Bern
satir
echte
leed:
met
gooit,?
zwel|
geno
een!
kaan
Die
wooi
van
in Iti
van c
nist-
Zijn
I Het Brahms Festival The Hague
'97 begint vandaag en duurt tot
en met 30 mei. Dertig concerten
I in de Dr. Anton Philipszaal en in
de Nieuwe Kerk van Den Haag
I bieden het werk van Brahms
I over nagenoeg de volle breedte.
I De vier symfonieën worden uit-
I gevoerd, alsmede de twee grote
Serenaden voor orkest die
I Brahms schreef voordat hij zich
lecht aan symfonieën durfde te
wijden.
|Er worden veertien kamermu-
ziekwerken gespeeld. Van de
I pianomuziek Ballades, Intermez-
jzi, Capriccio's, Fantasien, Rhap-
sodien en de Variaties op een the-
I ma van Handel. Een aantrekke-
llijk onderdeel van het Festival
I vormen Brahms' werken voor
piano vierhandig: Variaties op
j een thema van Schumann, Wal-
Iseti op. 39 en de Hongaarse Dan-
I sen.
j De liederencyclus Die Schone
ÏMagalone wordt uitgevoerd, de
I Liebesliederwalzer, Fest- und
iGedenksprüche op. 109, het
Schi
en d<
Beha
tijde
gevo
Brah
Beet:
zart,
tijdg
en v
rio,
Kage
Rihir
Voor
tient
uit b
trok)
pian
nald
Tal,
dolf
Naul
ke
Een
zang
tercl
over
men
360!
Ser-
hoor Minou Op den Velde
I Het valt niet mee om de gewoonsti
j band van Nederland te zijn. Na vij
Ijaar lang uitblinken met gloedvolli
I gitaarliedjes blijkt, dat je gebrek aai
I imago een doorbraak in de weg staat
I Het overkwam de groep Bettie Ser-
I veert, die zojuist haar derde plaa
I Dust Bunnies afleverde.
I ufo?06'3 Serveert debuteerde m
It i !?et Pal?mine- Het melancholiek
I Jkende hondje op de hoes zette de toon
|yoor,een nieuwe generatie Nederlandse
I nfj'ifS aIs Johan en Daryll-Ann. Muziek
I vf fjSsleke bedstructuren als basis, een
I ootdrol voor hartverwarmende melodi-
uze zang en een gereserveerde onder-
li, ui' jes SePr°duceerd zonder dat de
verstuurde gitaren uit de bocht vlo-
Jgen.
InftLServeert is de groep met Carol va
jl' de zangeres en gitariste voor wie
lzirW?fwr,.df kniëen gaan> maar m
Ion fst verschuilt achter haai
lbelmer!eSchudde haardos. Optreden
Imn, f verlegen Van Dijk, die in de
IstfS gon als geluidstechnicus, nog
I ds een ongemakkelijk gevoel.
al-
die