DE STEM PER O l\l E E L I 'Ster BREE mmrmn mcammm t bureauhoofd Product- gerichte Informatie Voorziening (m/v) twee civieltechnisch projectleiders (m/v) civieltechnisch werkvoorbereider (m/v) medewerker helpdesk/ netwerkbeheerder (m/v) Tl KNAAPEN DIENST STADSBEHEER DIENST CULTUUR Uitvoerder (m/v) Bouwmaatschappij BVR Midden Brabant KREKELMANS De A: TEAMLEIDER voor de somatische afdeling B: VERPLEEGKUNDIGE met diverse aandachtsgebieden Constructiebankwerkers m/v 5S¥Pï ERVAREN ONDERSHOUDS TIMMERLIEDEN DE STEM Landelijk steunpunt DE STEM ZATERDAG 29 MAART 1997 3S- X 96 S w ,v Werken in eet stod met karakf- ItVÖ; ere - sktri 3' 'f"-! - 3-1 w De dienst Stadsbeheer bestaat uit twee directies, namelijk de directie Beheer Bedrijven en de directie Buitenruimte, en heeft als taak het integraal beheren en onderhouden van de openbare ruimte. Bij het Staf- en Bedrijfsbureau van de directie Buitenruimte bestaat, tijdelijk, voor een periode van drie jaar, de vacature van (vac.nr. SB/97-15) Het bureau PIV adviseert over de productie- omvang, productieplanning, werkmethodieken, benodigde middelen en andere componenten van de bedrijfsvoering, aan de hand van beleids documenten, financiële middelen en de huidige staat van de buitenruimte. Het bureau heeft een coördinerende en initiërende rol in de planning en control-cyclus voor wat betreft de productieplanning en de bedrijfsvoering, vertaalt beleidsdocumenten in productieplannen en bepaalt de toekomstige financiële, organisatorische, juridische en technische consequenties van deze beleids voornemens. Aan de hand van deze gegevens wordt de haalbaarheid van het voorgenomen beleid getoetst. Taak: Van het bureauhoofd wordt verwacht dat deze zich in hoofdzaak bezighoudt met de ontwik keling van instrumenten die nodig zijn om de kerntaken van het bureau PIV uit te voeren. Functie-eisen: r afgeronde opleiding HBO-Bedrijfskunde of gelijkwaardig; r kennis en ervaring op het gebied van: - projectmatig ontwikkelen van informatie systemen; - analyseren van bedrijfsprocessen; - de organisatie rondom de informatievoorziening; - planning en control-werkzaamheden; - begroten en budgetbewaking; r kennis van organisatorische veranderings processen; r affiniteit met cultuur- en civieltechnische werkzaamheden; r kennis van gemeentelijke organisaties en gemeentelijke werkprocessen; r analytisch inzicht; radvies- en klantgerichte instelling. Salaris: In deze functie is een salaris bereikbaar van 7.207,- bruto per maand, zijnde het maximum van schaal 11 (volgens de nieuwe salarisstructuur). De aanvankelijke inschaling is afhankelijk van leeftijd en ervaring. Informatie: Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij het hoofd van het Bedrijfsbureau van de directie Buitenruimte, de heer J. Schuurbiers, (076) 529 47 48. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. De afdeling Projecten van de gemeente Breda zorgt voor de voorbereiding en uitvoering van gemeentelijke civiel- en cultuurtechnische projecten. Als gevolg van de gemeentelijke her indeling zijn de werkzaamheden van de afdeling toegenomen en zoeken wij voor ons afdelings team van 28 medewerkers enkele enthousiaste collega's: (vac.nr. SB/97-11) Taken: r u bent verantwoordelijk voor de herinrichting/ reconstructie van wegen, straten, pleinen, parken, civieltechnische kunstwerken en riolen; r u bent verantwoordelijk voor de communicatie met burgers, collega's van andere gemeente lijke diensten en het bestuur; r u adviseert bij de planontwikkeling ten behoeve van stadsuitbreiding en grote verkeersprojecten ru levert een bijdrage aan de ontwikkeling van onder andere de volledig geautomatiseerde besteksvoorbereiding, proces- en risico beheersing en de aansturing van privaat- publieke bouwexploitaties. Functie-eisen: r afgeronde opleiding HTS Weg- en Water bouwkunde; v ruime ervaring in de uitvoering van civiel technische werken; r brede ervaring in projectmanagement; r aantoonbaar inzicht in en ervaring met communicatieve processen; r gedegen kennis van en ervaring met de RAW-besteksvoorbereiding en directie voering; rkennis van en ervaring met relevante milieu- en veiligheidswetgeving. Ruime ervaring met kostprijzen en kosten- calculaties strekt tot aanbeveling. Salaris: In deze functie is een maximumsalaris bereik baar van 5.983,- bruto per maand, zijnde het maximum van schaal 10. De aanvankelijke inschaling is afhankelijk van leeftijd en ervaring. (vac.nr. SB/97-12) Taken: ru werkt samen met een projectleider, verkeerskundige en ruimtelijke ontwerpers aan de voorbereiding van de projecten als bovenomschreven; ru levert een bijdrage aan de verdere ontwik keling van de geautomatiseerde werk voorbereiding. Functie-eisen: r afgeronde opleiding HTS Weg- en Water bouwkunde of vergelijkbare opleiding; rwerkervaring als werkvoorbereider; rkennis van de uitvoeringspraktijk; r gedegen kennis van en ervaring met RAW- besteksvoorbereiding en CAD-systemen (bij voorkeur Microstation); rgoede communicatieve eigenschappen en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid; rkennis van en ervaring met relevante milieu- en veiligheidswetgeving. Ervaring met kostprijzen en kostencalculaties strekt tot aanbeveling. Salaris: In deze functie is een maximumsalaris bereik baar van 5.446,- bruto per maand, zijnde het maximum van schaal 9. De aanvankelijke inschaling is afhankelijk van leeftijd en ervaring. Informatie: Telefonische inlichtingen over de twee bovenstaande functies kunnen worden ingewonnen bij de heer R. van den Hoek, hoofd afdeling Projecten, (076) 529 48 31 of mevrouw P.J.M. van Breugel, hoofd afdeling Personeel en Organisatie, (076) 529 47 54. Een informatiepakket kunt u opvragen bij mevrouw M. Verboven, secretaresse afdeling Projecten, (076) 529 48 14. Belangstellenden kunnen binnen veertien dagen hun schriftelijke sollicitatie richten aan de algemeen directeur van de dienst Stadsbeheer, de heer C.A.M. Rijnen, Postbus 3106,4800 DC Breda, onder vermelding van het betreffende vacaturenummer. Binnen de dienst Cultuur zijn de culturele instellingen van de gemeente Breda samen gevoegd in vakdirecties. Een van de vak directies is de Bibliotheek. Hier kan per direct worden geplaatst een voor 24 uur per week (vac.nr. 97/05) De afdeling Automatisering van de vakdirectie Bibliotheek is sterk in ontwikkeling. Het is een reële mogelijkheid dat deze afdeling op termijn zal functioneren ten behoeve van de totale dienst Cultuur. Taken: rzorgdragen voor een efficiënt functionerend netwerk; rde (systeem)gebruikers ondersteunen met betrekking tot de toepassingsmogelijkheden van de aangesloten programmatuur; rinstructies geven met betrekking tot programmatuur en apparatuur; rproblemen en storingen oplossen; rvervullen van de helpdeskfunctie ten behoeve van de gehele dienst Cultuur; rgebruikershandleidingen opstellen; r assisteren bij de dagelijkse werkzaamheden en in voorkomende gevallen vervangen van collega's van de afdeling. Functieprofiel: Van u wordt een flexibele instelling verwacht en de bereidheid tot deelname aan storingsdiensten op onregelmatige tijden en op zaterdag. Verder beschikt u over het vermogen planmatig en systematisch te werken, doorzettingsvermo gen, technisch inzicht, een probleemoplossend vermogen en goede sociale en communicatieve vaardigheden. Functie-eisen: reen relevante opleiding op MBO-niveau, aangevuld met automatiseringsopleidingen (bijvoorbeeld PD11+2 met relevante AMBI- modules); r aantoonbare kennis van en ervaring met Windows '95, Windows NT, AIX (UNIX), gangbare pc-applicaties (waaronder Lotus 1-2-3 en WP 5.1), datacommunicatie en (netwerk)randapparatuur. Werktijden: Maandag hele dag, donderdag en vrijdag 's ochtends, en dinsdag en woensdag 's middags. Daarnaast eenmaal per drie weken op de zaterdag, gedurende vier uur. Salaris: Afhankelijk van leeftijd en ervaring is een salaris bereikbaar van 4.387,- bruto per maand bij een volledig dienstverband, zijnde het maximum van schaal 7. Informatie: Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij het hoofd van de afdeling Automatisering, mevrouw R. Aarts-Daamen, of bij de personeels functionaris, mevrouw Y. Betting, telefoon (076) 522 57 66. Belangstellenden kunnen binnen veertien dagen hun schriftelijke sollicitatie richten aan de algemeen directeur van de dienst Cultuur, mevrouw E.L. Francissen-Rottier, ter attentie van de afdeling Personeel Organisatie, Molenstraat 6, 4811 GS Breda. De gemeente Breda als werkgever streeft naar een evenredige vertegenwoordiging van vrouwen. Ook wil de gemeente meer leden van etnische minderheidsgroepen en gehandicapten in dienst nemen. Daarom worden leden uit deze prioriteitsgroepen verzocht te solliciteren. Sinds de oprichting in 1984 is de ontwikkeling van de BVR Groep stormachtig te noemen. De BVR Groep neemt totale projecten voor haar rekening. Van grond verwerving, stedebouwkundig ontwerp, wijziging van bestem mingsplannen, financiering en realisatie tot verkoop. Voor de uitbreiding van de activiteiten van Bouwmaatschappij BVR Midden Brabant zijn wij op zoek naar een: it De functie De uitvoerder heeft de dagelijkse leiding op de bouwplaats en geeft leiding aan het uitvoerend personeel. Hij houdt bo vendien een goed contact met de pro jectleider, de opdrachtgever, de leveran ciers en de onderaannemers. Het profiel Voor deze boeiende funktie zoeken wij een uitvoerder van rond de 35 jaar met een opleiding MTS Bouwkunde of gelijk waardig niveau en ervaring in een soort gelijke funktie. U beschikt bovendien over uitstekende communicatieve vaar digheden en een flexibele instelling. Creativiteit, enthousiasme en overre dingskracht zijn een pré. Het aanbod Er wordt een zelfstandige funktie gebo den met veel verantwoordelijkheid bin nen een sterk groeiende organisatie. Goede primaire en secundaire arbeids voorwaarden behoren tot het contract. Wanneer u geïnteresseerd bent en over tuigd van uw kwaliteiten, kunt u binnen 10 dagen uw sollicitatiebrief sturen naar: Bouwmaatschappij BVR Midden Brabant t.a.v. dhr. A.H.P. van Laarhoven Postbus 331 5100 AH Dongen Voor eventuele vragen kunt u hem bellen: 0162 - 31 92 92 Vanwege de groei van onze activiteiten zijn wij tevens op zoek naar enkele TIMMERLIEDEN (m/v) met ervaring Gegadigden voor de functie van timmer man worden verzocht telefonisch con tact op te nemen. BREKELMANS FOOD B.V. is een onderdeel van Favory Convenience Food B.V., de convenience food groep van BolsWessanen, een interna tionaal voedingsmiddelen- en drankenconcem met ongeveer 9.000 medewerkers. De convenience groep opereert succesvol op de markt van diepvriessnacks. Bekende merken zijn o.a. BeckersBred, Duif en Tappaz. Binnen deze bedreven zijn circa 900 medewerkers werkzaam. BREKELMANS FOOD B.V. produceert gecoate producten, zoals kroketten, bitterballen, bami- en nasischijven. Dit produceren gebeurt in een omgeving die zich kenmerkt door resultaatgerichte samen werking, het nakomen van afspraken en processen die voldoen aan de eisen van het H.A.CCP.-systeem. Br zijn circd 90 medewerkers werkzaam. Voor ons bedrijf zijn wij op zoek naar een enthousiaste 'tL De functie: op de afdeling Inpak bent u verantwoordelijk voor de kwaliteit van onze producten en het in bedrijf stellen en controleren van machines en apparatuur u (bege)leidt de mensen van het productieproces en verzorgt de aanvoer van halffabrikaten/grondstoffen Functie-eisen: MBO-niveau, voorkeur MAS B-opleiding of LBO Consumptieve Techniek en technisch inzicht gevoel voor orde/netheid/hygiëne bereidheid tot werken in ploegendienst leeftijd tussen 21 en 30 jaar kennis van en ervaring in foodbranche is een pré wonen binnen een straal van 35 km. rondom Tilburg uw belangrijkste eigenschappen zijn accuraat, kwaliteitsbewust, zelfstandig, initiatief tonend, organisatievermogen, prioriteitenstellend. en stressbestendig Wii bieden: Een zelfstandige en interessante functie met zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Het volgen van cursussen via ons bedrijf behoort tot de mogelijkheden. Telefonische informatie: dhr. J. van de Sanden 013 - 595 15 38. Uw schriftelijke sollicitatie kunt u binnen één week richten aan: Brekelmans Food E.V., Grootvenstraat 14, 5048 AT TILBURG, t.a.v. Mevr. K. van Spaendonk, directiesecretaresse. De Breedonk is een verzorgingshuis in Breda met 90 verzorgingsplaatsen, verdeeld over een psychogeriatrische afdeling en een somatische afdeling. Ook participeert het verzorgingshuis in het woonzorgcomplex Heksenwiel, gelegen in de wijk Haagse Beemden. Momenteel worden de voorbereidingen getroffen om te komen tot een volledige nieuwbouw voor een 'verzorgingshuis-nieuwe-slijl', dat na voltooi ing, naast 90 intramurale verzorgingsplaatsen, ook over een behoorlijk areaal zorg- woningen beschikt. Binnen de afdeling verzorging wordt binnenkort gestart met het project methodisch procesmatig verzorgen met behulp van zorgplannen. In totaal heeft De Breedonk circa 80 medewerkers in dienst. Wij zijn op zoek naar enthousiaste mensen die het als een uitdaging zien een voor trekkersrol te vervullen bij de verdere professionalisering van de zorgverlening in onze instelling. Hiervoor zoeken wij op korte termijn een: Functie-informatie vacature A: Voor deze vacature zoeken wij een aankomend teamleider die het zorgproject mee wil opstarten en in hoofdlijnen de volgende verantwoordelijkheden heeft: het geven van leiding aan circa 15 medewerkers, het verrichten van verzorgende werkzaamhe den. het bewaken van de kwaliteit en de coördinatie en de uitvoering van de zorg op de afdeling, de kwaliteit van de dienstroosterplanning, het leveren van voorstel len m.b.t. zorgvisie en zorgbeleid en het ontwikkelen van verbeteringsvoorstellen. Functies-vereisten vacature A: Kandidaten dienen in het bezit te zijn van het diploma verpleegkundige A/HBO-V en kaderopleiding of bereidheid tot het volgen van de'kaderopleiding. Daarnaast dienen kandidaten: - minimaal enige jaren verpleegkundige werkervaring te hebben; - zelfstandig te kunnen werken: - goede sociale vaardigheden te hebben in het geven van leiding; - goede uitdrukkingsvaardigheden te hebben voor het mede opstellen van beleids notities. protocollen en zorgrapportages. Functie-informatie vacature B: Voor deze functie zijn wij op zoek naar een verpleegkundige, die naast het leveren van verpleegkundige, lichamelijke en sociale begeleiding aan de ouderen, ook an dere aandachtsgebieden heeft, zodat hij/zij bij gebleken geschiktheid in de nieuwe organisatie (over circa 2 jaar) door kan stromen naar de functie van teamleidingge- vende. Tot die tijd „groeit de verpleegkundige mee" met de veranderingen in de or ganisatie en geeft mede gestalte aan deze veranderingen middels deelname in pro jecten (methodisch verzorgen, kwaliteitszorg, protocoliisering, handboek verzor ging) en het mede ontwikkelen van het zorgbeleid. Functievereisten vacature B: - in het bezit van diploma verpleegkundige A of HBO-V en bij voorkeur enige verpleegkundige werkervaring; - uitdrukkingsvaardigheid voor het geven van vaktechnische instructies aan ver zorgenden; - uitdrukkingsvaardigheid voor het mede opstellen van beleidsnotities, protocollen en zorgrapportages: - sociale vaardigheid voor het geven van leiding i.v.m. mogelijke doorstroming naar functie teamleider; - zelfstandig kunnen werken. Arbeidsvoorwaarden: De functies zijn voor onbepaalde tijd. volledig dienstverband (80-100%). De arbeidsvoorwaarden voor beide functies zijn conform de CAO- verzorgingshuizen. Salariëring voor vacature A conform schaal 8 (min. 2.847.- en max. 4.100.- bruto op FT basis) en functie B conform schaal 7 (min. 2.073.- en max. 3.910.- bruto op FT basis). Nadere informatie sollicitatie: Een uitgebreide taakomschrijving kunt u opvragen bij mevrouw I. Broos, afdeling P O van verzorgingshuis De Breedonk, tel. 076-5654250. Voor nadere informatie kunt u in contact treden met de heer W. Verhoeven, hoofd zorg. tel. 076-565 42 50. Uw schriftelijke sollicitatie, inclusief c.v. kunt u tot 8 april a.s. richten aan: De Breedonk, afdeling P O, Willem van Oranjelaan 17.4837 AJ Breda. De selectie- gesprekken voor vacature A vinden plaats op 18 en 25 april, voor vacature B op 15 of 16 april (middag) en 22 april (ochtend). IV uHUJ o novoJ Onze opdrachtgever, Overveld Machines bv te Hoogerheide, is een machinefabriek, gespecialiseerd in de ontwikkeling en productie van verpakkingsmachines en transportsystemen Iwfl in o.a, de voedings-en chemische industrie. Overveld Machines In verband met een toename van de activiteiten zijn wij voor deze opdrachtgever op zoek naar geïnteresseerde kandidaten voor de functies van Uw werkzaamheden bestaan uit het zelfstandig draaien en frezen van diverse machine-onderdelen met behulp van conventionele en NC-banken ten behoeve van de eigen productie. Uw werkzaamheden bestaan uit het in teamverband mede-ontwikkelen, produceren en installeren van de diverse machines en transportsystemen. Uw profiel: Voor beide functies zoeken wij gemotiveerde kandidaten op mbo- niveau, met een opleiding in de metaal- of werktuigbouwkunde. Ons aanbod: U werkt in een dynamische en groeiende onderneming aan kwalitatief hoogwaardige producten. Wij bieden u bij de functie passende arbeidsvoorwaarden. Uw reactie: Heeft u belangstelling voor één van bovengenoemde functies en voldoet u aan de gestelde profielschets? Stuur dan uw sollicitatiebrief met curriculum vitae, binnen 7 dagen en onder vermelding van OV-C in de linker bovenhoek van de envelop, naar Serviat Projecten bv, ter attentie van de heer A. van Dam, projectmanager, Leysenhoek 3,4901 ER Oosterhout. Serviat Projecten bv is een detacheringsorganisatie met specialisaties in techniek en automatisering. Serviat Projecten bv maakt deel uit van Adecco Nederland Beheer bv. PROJECTEN De Knaapen Groop, ontstaan uit het samengaan van vier gespecialiseerde bouwdisciplines, is uitgegroeid tot een gerenommeerde full-sorvice organisatie voor renovatie en onderhoud va» woningen en gebouwen. Zowel logistiek als technisch beschikt de groep over een groot potentiaal aan vakmensen en produktiomiddelen. Vanuit diverse vestigingen, verspreid over west, midden en zuid Nederland, wordt elk project tot in de puntjes voorbereid, zodat de uitvoering geheel volgen: plan kan verlopen. Met veel kennis van zaken streeft de Knaapen Groep daarbij de hoogste kwali teitseisen, gebaseerd op de Norm NEN- ISO 9002, reeds voorbij. Want wie de toekomst mei aan gerust hart tegemoet wil zien, kijkt verder dan de nonnen van vandaag. Knaapen Groep BV vraagt voor haar afdeling Renovatie en Onderhoud BV Bekendheid met houtrot-reparatie-systemen alsmede ervaring in de montage van kunststof- en aluminium gevelsystemen gewenst; in staat zijn zelfstandig (in ploegverband) onder houdswerkzaamheden uitvoeren en verantwoordelijkheid kunnen en durven nemen; ploegen van 2 of 4 timmerlieden hebben onze voorkeur. Inlichtingen in te winnen bij en sollicitatie' richten aan de Knaapen Groep BV afd. personeelszaken t.a.v. de heer M. Hermans, tijden' kantooruren tel.: (0499) 46 06 05. RENOVATIE EN ONDER H.O U D Ekkersrijt6036, Son Postbus 14415602 BK Eindhoven.Telefoon (0499) 46 06 05. Fax (0499) 46061' De werkgroep NOG STEEDS heerst er een taboe rond dood gaan. Leven en dood ho ren bij elkaar als dag en nacht, maar het leven wordt gekoesterd en de dood wordt gevreesd. Rond het stervensproces hangt een sluier van ont kenning, van onzeker heid over iets ontast baars dat voor iedereen onvermijdelijk is. Veel mensen weten niet hoe ze moeten omgaan met de dood. Hoe ga je op een menselijke manier om met een dierbare die de dood in de ogen ziet? Door Sanne Schelfaut Op 1 februari van dit jaar ging het project Vrijwilligers Termi nale Zorg Thuis Zeeuws-Vlaan- deren, dat is opgezet door de stichting met dezelfde naam, van start. Het project wil extra on dersteuning geven aan ernstig zieken die thuis willen sterven. Stuwende kracht achter dit Zeeuws-Vlaamse initiatief is Di- ny van Vooren uit Waterland kerkje. Diny werkt al meer dan twintig jaar in de zorgsector en van be- Het project Vrijwilligers Terminale Zorg Thuis Zeeuws-Vlaanderen is een van de 125 organisaties van vrijwilligers die actief zijn in de zorg voor de terminale patient. Deze organisaties zijn aange sloten bij de landelijke stich ting Vrijwilligers Terminale Zorg (VTZ) in Bunnik. De VTZ heeft een landelijk steunpunt waar iedereen te recht kan voor inlichtingen co documentatie op het ge bied van terminale zorg. Ie dereen kan er adressen op vragen van reeds bestaande plaatselijke organisaties. Het steunpunt biedt onder steuning bij het opzetten van cursussen, trainingen en the mabijeenkomsten voor vrij willigers en andere belang stellenden. De medewerkers van het steunpunt zijn te be reiken op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Telefoon: 030-6596266. W

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 26