Muzieklegende Menuhin in Den Bosch
ICarlo Balemans slaat zijn vleugels uit
Violist dirigeert Pools orkest Sinfonia Varsovia
César Franck werd absolute hoogtepunt
olyneikes
tille mooi
Tetske van Ossewaarde
in Cole Porter-musical
z
MUZIEK
D3
|am
Dirigent
Pacifist
I Brabants Orkest in Chassé
Dirigent neemt afscheid van Koninklijke Harmonie Cecilia Princenhage
Absolute top
0
III
UI
N
D
/I AART 1997 D;| PE STEM
I I I I
DONDERDAG 6 MAART 1997
dans en theater - Tent Sta.
pallet van Vlaanderen - Carré I
IN
door TIL-Het Klokhuis-to I
jrt)
ide - door Nieuw Raamtheater i
00 uur (tot 15 mrt)
Dirk D'Ase en Hugo Claus -1
12 t/m 15 mrt)
r-20.15 uur(6 en 7 mrt)
i Shepard - door KNS - NTG St
l/o t/m zo (t/m 7 mrt)
pr KNS - NTG Minnemeers - w01
nrt)
l za 20.00 uur, zo 14.00 uur er
OUT
frd-De Bussel-20.15 uur (lie
Ual
.uur (11 en 12 mrt)
ie Peter de Baan - Rotterdamse
|;st Witold Gombrowiez - Rotter-
I mrt)
|DAG
heater - 20.45 uur
JG
jeugtheater - Arena Circle Per-
RPEN
bre - door Troubleyn - Els Deceu-
or De Paardenkathedraal - Stads-
IHOUT
ge - De Bussel-20.15 uur
)AG
0A
theater - 20.45 uur
jrg
iwburg-20.15 uur
ERPEN
abre - door Troubleyn - Els Deceu-1
Door Johan Otten
Yehudi Menuhin. Een levende
muzieklegende, een wonder
kind dat driekwart van deze
Luw een wonder is gebleven.
Hij (be)toverde met zijn viool,
Lj werkte met elk vooraan-
1 staand orkest en met elke diri
gent van wereldfaam. En hij
werkt nog steeds: zondag staat
Lij als dirigent in het Theater
aan de Parade in 's-Hertogen-
I bosch. Met het Poolse orkest
Sinfonia Varsovia presenteert
Lj composities van Schubert
len Mozart.
I Lord Menuhin behoort niet al-
I leen als musicus tot de groten van
I de eeuw, maar ook als mens. Be-
I minnelijk, eenvoudig, oprecht
I geïnteresseerd, eeuwig enthou
siast. Terwijl zijn levensloop een
zekere geblaseerdheid zo onder-
[liand alleszins verklaarbaar zou
I maken, blijft hij ook op hoge leef-
I tijd een inspirerende persoonlijk-
'd.
zijn zevende debuteerde de
Izoon van Russiseh-joodse immi-
ten als violist met het San
Ifrancisco Symphony Orchestra,
J een jaar later stond hij op het po-
Idium in zijn geboortestad New
I York. Opwindende jaren volgden,
og voor zijn puberteit had hij
I allerlei belangrijke podia in de
I wereld betreden.
I Componisten als Elgar en Bartok
I schreven werken voor hem, hij
[speelde cricket met zijn vriend
['Ben' Britten, had regelmatig
[contact met Sjostakovitsj, ont-
[moette pausen en presidenten.
Albert Einstein roemde Yehudi's
I toen die op zijn twaalfde in
[Berlijnconcerteerde. „Nu weet ik
[zeker dat God bestaat", moet de
[meester van de relativiteitstheo-
[rie, zelf een enthousiast bespeler
[van de viool, bij die gelegenheid
[gezegd hebben.
Yehudi Menuhin
Er bestaan meer van dit soort
anekdoten. Zo schijnt Edward
Elgar - op en top een Brit - tij
dens een repetitie met de zestien
jarige Menuhin al na de eerste
dertig maten te hebben uitgeroe
pen: „Dit valt niet beter te doen.
Hou maar op, dan gaan we naar
de paardenrennen."
Yehudi Menuhin woonde een
groot deel van zijn leven in Enge
land - tegenwoordig aan het Lon-
dense Chester Square, nabij de
Thatchers -, maar bleef van daar
uit de hele wereld als werkterrein
behouden. Met zijn technische
vaardigheid en vooral zijn inle
vingsvermogen handhaafde hij
zich decennia lang aan de top.
Uiteraard begonnen de jaren op
zeker moment toch hun tol te ei
sen en werd zijn spel minder
nauwkeurig.
Ook de manier waarop de bejaar
de lord dirigeert krijgt niet altijd
de meeste bijval. „Yehudi Menu
hin had de leiding. Dat wil zeg
gen: hij stond op het podium. Of
hij daadwerkelijk invloed uitoe
fende op de gebeurtenissen, is de
vraag", schreef de Times over een
uitvoering van het Royal Philhar
monic Orchestra.
Menuhin zelf zal ongetwijfeld
verbaasd zijn geweest over deze
kanttekening. „Dirigeren is gro
ter dan het leven", zei hij eens.
„Het is geweldig leuk, maar ook
een geweldige verantwoordelijk
heid."
Nog vorig jaar leverde hij een set
cd's af met de complete symfo
nieën van Beethoven, waarbij hij
als dirigent wel degelijk zijn per
soonlijke inzichten- op de uitvoe
ring heeft kwijtgekund.
Menuhin uitte zich in muziek,
maar ook in woord en daad. Hij
liet zich kennen als pacifist, als
een mens die oprecht begaan is
met de slachtoffers van de sa
menleving. Zijn inspiratie vond
hij in de oosterse filosofie. Lao
Tse behoort nog steeds tot zijn
dagelijkse kostje, dat ook voor
het overige slechts uit hoogst ge
zonde voeding bestaat.
Het monument Menuhin liep en
kele jaren geleden een klein
barstje op, toen de harmonie van
zijn leven door uitspraken van
met name zijn zus Yalta in een tv-
portret enigszins werd genuan
ceerd. De kinderen zouden heb
ben geleden onder een Spartaan
se opvoeding en ieder zou zich
hebben moeten opofferen voor
het succes van Yehudi. „Journa
listiek van het laagste niveau",
vond de hoofdrolspeler van de
film, maar cineast Tony Palmer
ontving er wel de prijs voor de
beste documentaire op het New
Yorkse film- en televisiefestival
mee.
Met de Sinfonia Varsovia heeft
Menuhin een heel bijzondere re
latie, want het Poolse gezelschap
heeft zijn ontstaan in feite aan
hemzelf te danken. De violist zou
in 1984 als solist en gastdirigent
aantreden bij het Pools Kameror
kest, dat voor die gelegenheid ex
tra mensen nodig had. Een aantal
jonge musici werd aangetrokken
en het succes was van dien aard,
dat het orkest in deze vorm als
Sinfonia Varsovia bleef bestaan.
Menuhin accepteerde het aanbod
om als eerste gastdirigent te gaan
fungeren en heeft daar geen spijt
van gehad. Nog steeds is hij vol
lof over de toewijding en de disci
pline die de groep opbrengt. Het
was ook de Sinfonia Varsovia
waarmee Menuhin de Beethoven-
symfonieën op cd zette.
In Den Bosch staan op het pro
gramma de Ouverture Rosamun-
de en de Vijfde Symfonie van
Schubert, met na de pauze de Ju-
piter-symfonie van W.A. Mozart.
Marius Schouten geeft om 19.15
uur een programmatoelichting in
de foyer.
Lord Yehudi Menuhin leidt zondag 9 maart
de Sinfonia Varsovia in het Theater aan de
Parade in Den Bosch, aanvang 20.15 uur
IDAG
IDA
hiel Kaf ka - Chassé Theater - 20.451
rrr p go mqori
NDAAL
'etske van Ossewaarde - De Kring
1URG
picent Bijlo - Schouwburg - 20.30 uur
jIDAG
EDA
r - Chassé Theater -15.00 uur
.BURG
de Kunst Erik van Muiswinkel
luur
-ERDAM
Ik - jeugdtheater - Artemis - Rotter-1
Breda - Chassé Theater. Het
Brabants Orkest o.l.v. Mare
Soustrot met werken van
Korngold, Sibelius en Franck.
Gehoord op 4 maart.
[Door Dré van Dongen
foewel hij ooit (in 1928) werd
titgeroepen tot de beste le
rende componist van dat mo-
ïent, wordt de muziek van
!rich Wolfgang Korngold
raar weinig uitgevoerd op
|onze orkestpodia. Zo kon het
(ebeuren dat deze week de
[Nederlandse première plaats-
rond van de Schauspiel Ou-
lerture, die Korngold op 14-
jarige leeftijd op slag beroemd
raakte.
Iln deze ouverture weet deze jon
geman, die in Hollywood veel
roem zou gaan oogsten met het
schrijven van filmmuziek, tal van
orkestklanken te produceren die
in menige symfonie niet zouden
misklinken, al is thematische
eenheid op het eerste horen maar
zelden te herkennen. Toch zou
het nuttig zijn om werk van
Korngold uit een wat rijpere pe
riode te laten horen.
Na dit feestelijke begin waar di
rigent en orkest blijk gaven deze
avond geïnspireerd te willen mu
siceren, was de Roemeense Silvia
Marcovici soliste in Jean Sibe
lius' vioolconcert. Dirigent Mare
Soustrot liet deze uitstekende
violiste uit een volmaakte stilte
tot leven komen en zo ontvouwde
zich na een sereen ingetogen in
leiding dit violistisch erg knap
geschreven werk - Sibelius was
zelf violist -; het is. boordevol
zwaarmoedige melodiek, waarbij
deze Finse meester overdadige
pathetiek steeds weet te mijden.
Silvia Marcovici speelde het
werk virtuoos; hoe fraai klonken
de passages op de g-snaar, die
vreemd genoeg aan zigeunermu-
ziek deden denken. Deze violiste
speelde recht uit het hart, maar
niet alles 'par coeur', hetgeen
weinig of geen afbreuk deed aan
een interpretatie die op het or
kest een vonk deed overslaan.
Na de pauze ging Mare Soustrot
Het Brabants Orkest voor in de
enige symfonie die César Franck
ooit schreef en waarvan de uit
voering het onbetwiste hoogte
punt van dit concert zou worden.
Hoe zacht en toch zo spannings
vol bood deze dirigent het thema
tisch materiaal met de steeds te
rugkerende kiemcel d-cis-f aan.
Hoe meesterlijk wist hij het or
kest te laten openbloeien door
zijn uitbeeldende directie, waar
bij zijn soepel gehanteerde ba
guette een grote rol speelde. Hoe
fraai begon het Adagio met een
perfect gespeelde piccicato door
strijkers en harpiste, als onder
grond voor de prachtige melodie,
die gestalte kreeg door samenspel
van hoorn, alt-hobo en de lagere
strijkers. Met daarna als een niet
te stuiten apotheose de Finale
met haar vele modulaties, waarin
al duidelijk iets van Francks
vioolsonate in doorschemert, als
besluit van een concert waarin
orkest en dirigent het beste gaven
wat zij te bieden hadden.
ISDAG
.BURG
auwburg-20.15 uur
chouwburg - 20.30 uur
NSDAG
.BURG
[li - Schouwburg - 20.15 uur
TERDAM
edraal - regie Dirk Tanghe - Rotter
veel houdt. Maar Eteokles wejj
gert plaats voor hem te mak®
de troon van Thebe, zoals
broers hadden afgesproken to
hun vader Oedipus zich de og
had uitgestoken en in balOT
schap de stad had verlaten. J
De kwetsbare jongeman, het A|
ingesmeerd met klei, neemt
zeven legers de strijd °P. j
zijn broer. Aan een tafeltje
daarop het masker van zijn W
vertelt Arfeuille het verhaal
een 'loser' die de hele fan)1'1®
gen zich krijgt. In sappig via
se onderbreekt hij nu en dan
eigen overpeinzingen.
Achter een dichte deur bev#
zich de blinde vader, die wexg
om ook maar een woord me
vervloekte zoon te spreken.
Polyneikes is het onverdra g
dat zijn broer, als het war
helft van zijn ziel, hem a
Het is vooral de combinati
kwetsbaarheid en puberale
heid die treft in Arfeuill®
gearticuleerde spel.
'Polyneikes' door Piet Arfeuille is jn|
te zien in het Chassé Theater in B
serie Nieuwe Theatermakers (klem
morgenavond in De Kring m R°°
(1.30 uur Theater Salon).
(fan onze verslaggever
R acht jaar verlaat dirigent Carlo Balemans
F Koninklijke Harmonie Cecilia Princenha-
fe Het jaarlijkse concert, aanstaande zater-
Rg in het Chassé Theater, is zijn afscheids-
foncert.
tarlo Balemans verwisselt Cecilia voor de
fanfare Nos Iungit Apollo in het Oostbrabant-
f Sint Oedenrode, een orkest met ambities in
F richting van de Nederlandse top.
P® (33) is twaalf en een half jaar actief
5 dirigent. „Ik ben tien jaar spelend lid van
;olia Princenhage geweest en later acht
aar dirigent." Bij Cecilia zette de jonge Bale
in ais, afkomstig uit de Bredase wijk Tuinzigt,
e eerste schreden in de muziekwereld. Hij
wde er trompetspelen.
e overstap van Carlo Balemans is voor alle
'artijen goed. vindt hij zelf. „Voor mijzelf is
een stap vooruit, een muzikale vooruit-
Ik kan mijn vleugels uitslaan. Maar ook
°r orkest kan het geen kwaad om eens
«eennieuwe dirigent te werken."
e scheidende dirigent heeft zelf vier kandi-
en uitgezocht voor zijn opvolging. „Maar
Li, e uiteindelijke keuze bemoei ik mij ver-
r juet, dat moet het orkest zelf doen
Peten met die man werken.
ten °,^emans is aalr het Rotterdams Con-
patonum afgestudeerd als dirigent harmo-
fciit uanfare en als symfonisch diri-
ILb P sta§e Ret Symfonieorkest
Latl§kok in Thailand. Hij won de afgelo-
n iiï6? dirigentenconcoursen in Rotterdam
Pin Italië.
pemans is verder dirigent van het Rotter-
lelimn ™onisch Blaasorkest (superieure af-
bVnii' Koninklijke Harmonie Volksvlijt
leiirlo ermaa'c Waspik, de Harmonie Ter-
atterh ello?0 GIhristelijke Muziekvereniging
Behnn s daarvan speelt niet in
foor ti afdeling- Daamaast heb ik dit jaar
|n dat blijf üJd6 BlifdaSe Revue gedirigeerd,
6' k°mt er °P «eer dat ik iedere avond met
Zij Carlo Balemans
foto de stem/ben steffen
een ander orkest repeteer. Overdag vul ik
mijn dagen met het luisteren naar muziek. Ik
ben constant op zoek naar nieuw repertoire,
vooral ook eigentijds werk. Er wordt immens
veel geschreven voor harmonie- en fanfare
orkesten. Daar zit ook veel slechte muziek
bij."
Zelf componeert Carlo Balemans ook. „Mijn
compositie De Naam van de Roos is in Duits
land, Italië en Engeland gespeeld. Tegen
woordig componeer ik overigens iets eigen
tijdser."
Gaat het nooit vervelen om steeds maar met
blaasmuziek bezig te zijn? „Nee, want de mu
ziek doet niet onder voor symfonische mu
ziek. Bovendien, in de wereld van harmonie
en fanfare worden alle soorten muziek ge
speeld. Dat wil zeggen oorspronkelijk werk,
bewerkingen van klassieke muziek, van musi
calmelodieën en van popmuziek." Het be
heersen van lichte muziek heeft Carlo Bale
mans echt moeten leren. „Ik ben klassiek op
geleid. Lichte muziek is mijn vak niet. Vorig
jaar hebben we ter gelegenheid van het 125-
jarig bestaan van Cecilia vee] popmuziek ge
daan. En ik leer wat dat betreft veel van het
werken bij de Bredase Revue. Ik heb vooral
veel aan Frits Bayens, die de arrangementen
voor de revue schrijft. Zo raak daarin een
beetje meer thuis."
De fanfare in St. Oedenrode, waar Carlo
Balemans dus nu gaat werken, heeft het plan
opgevat om in de concert-afdeling te gaan
spelen. Nu zitten ze nog in de superieure af
deling, maar dan wel in de absolute top van
die afdeling. In de concert-afdeling is West-
Brabant niet vertegenwoordigd. De top van
de harmonie- en fanfarewereld dient men te
zoeken in Limburg, Oost-Brabant en Fries
land. „De harmonie Sophia's Vereeniging in
Loon op Zand, onder leiding van Heinz Frie-
sen, komt het dichtst in de buurt," aldus Car
lo Balemans.
„Het verschil tussen Oost- en West-Brabant
merk je tegen de tijd dat er een concours aan
komt. Dan zijn ze daar veel fanatieker, veel
gedrevener. Dat trekt me wel, om in die sfeer
te functioneren."
Het gezamenlijke concert van de Koninklijke
Harmonie Cecilia Princenhage en de Konink
lijke Harmonie Volksvlijt en Volksvermaak
Waspik, onder leiding van Carlo Balemans,
vindt plaats op zaterdag 8 maart in het Chas
sé Theater. Op het programma staan onder
meer Lonely Town van Leonard Bernstein.
Mexican Overture van Jurriaan Andriessen,
Pavane pur une infante dëfunte van Maurice
Ravel, Abstractions van Marcel Peeters en de
Fourth Symphony van Alfred Reed.
Aanvang 20.30 uur.
Tetske van Ossewaarde zingt de hoofdrol in de Cole Porter-mu
sical 'Anything goes' foto bert nienhuis
Van onze kunstredactie
Tetske van Ossewaarde zingt en
speelt de hoofdrol in een nieuwe
Nederlandse versie van de ver
maarde jaren dertig-musical
Anything goes, het eerste grote
succes van Cole Porter, een van
Amerika's belangrijkste songwri
ters. Het is een productie van
Stichting Musical Amsterdam,
die er een korte toernee in kleine
re plaatsen van heeft georgani
seerd. Zaterdagavond staat de
musical in schouwburg De Kring
in Roosendaal.
Tetske van Ossewaarde vertolkt
de rol van Reno Sweeney, een
nachtclubzangeres aan boord van
een grote oceaanstomer die in
1930 van New York opweg is
naar Londen. Er zijn allerlei lief
desverwikkelingen en grimmige
misverstanden tussen de passa
giers, waaronder Billy Crocker
die hopeloos verliefd wordt op
het meisje Hope, bewaakt wordt
door haar dominante moeder die
er op staat dat ze tijdens de over
tocht nog zal trouwen met de
steenrijke Hollandse bankier Ni-
colaas Steentjes.
De kapitein maakt zich vooral
zorgen of er wel genoeg beroemd
heden aan boord zijn, maar ach
ter de kolder en verkleedpartijen
schuilen ook wanhoop en uit
zichtloosheid. Ger Beukenkamp
heeft deze befaamde musical uit
1932 vertaald in het Nederlands,
Jan van Hemert ontwierp een
fraai scheepsdecor in stijl. De
prachtige tijdloze songs uit deze
musical zullen iedereen bekend
in de oren klinken: I get a kick
out of you, You are the top en
vooral ook het titelnummer Any
thing goes.
Cole Porter (1893-1964) compo
neerde onvergankelijke liedjes en
schreef er teksten bij die wat te
vertellen hebben over de onvol
komenheden in leven en liefde.
Ondanks een tragisch privéleven
en een ongeluk waarbij zijn be
nen werden verbrijzeld (Willem
Nijholt speelde hem grandioos in
een andere Nederlandse musical)
produceeerde Porter honderden
nummers, waarvan er vele we
reldhits werden en uitgroeiden
tot klassieke jazz-songs die nog
altijd worden uitgevoerd. Talloze
musicals (waaronder Kiss me Ka-
te) en filmmuziek maakten hem
tot een van de grootste muziek-
sterren van zijn tijd.
Robert Jan Kamer leidt koor en
orkest in deze uitvoering waar
aan totaal vijftig mensen mee
werken. Tetske van Ossewaarde
werkte jaren in Berlijn waar zij
hoofdrollen vertolkte in de musi
cals A Chorus Line. West Side
Story en Guys and dolls. Vanaf
1992 kwam ze maandelijks even
terug in Nederland voor het tele
visieprogramma Brandpunt in de
Markt. Zij wordt gesecondeerd
door Jan Polak en Richard Rem
merswaal.
I 'Anything goes' met Tetske van Ossewaar
de. Zaterdag 8 maart in De Kring in
Roosendaal, 20.15 uur
1
AMSTERDAM
De steek van een schorpioen - opera - door Taller Amsterdam - Stads
schouwburg - 20.15 uur (7 mrt première, 8, 9 mrt)
GENT
La Boheme - Vlaamse Opera en solisten o.l.v. Silvio Varviso - 20.00 uur
9 mrt om 15.00 uur, 7,11,13 en 16 mrt)
ROTTERDAM
Ruth Jacott - De Doelen - 20.15 uur (8 en 9 mrt)
DONDERDAG
BREDA
indie Guitar Dance Event - PARA - 22.30 uur
BRUGGE
Passie in de Vlaamse Polyfonie - door Ensemble Currende o.l.v. Eric
van Nevel - Sint Jakobskerk - 20.00 uur
EINDHOVEN
Shanghai Kwartet - strijkkwartet - MC Frits Philips - 20.15 uur
ROTTERDAM
B.B. King - De Doelen - 20.15 uur
TILBURG
Enrico Pace LSO Symfonie Orkest - Schouwburg - 20.30 uur
UTRECHT
K's Choice - MC Vredenburg - 20.15 uur
EINDHOVEN
Desmond Dekker, Dawn Penn The Junction Band - Effenaar
20.30 uur
VRIJDAG
BREDA
Spookrijders, Dr. Doom en Neuk - PARA - 21.00 uur
EINDHOVEN
Dodgy Benjamin B. - Effenaar 20.30 uur
DEN BOSCH
Boschkilde festival met Roman Holiday, Fraemd, Rain Puppets, Re-Cy-
de en Johnny's Pitbull - Willem 2 - 20.00 uur
BRUSSEL
B.B. King - Paleis voor Schone Kunsten - 20.30 uur
EINDHOVEN
Het Brabants Orkest - MC Frits Philips - 20.15 uur (19.30 uur monde
linge toelichting)
GENT
Luther Allison - Vooruit - 22.00 uur
ROTTERDAM
Pools Radio Symfonie Orkest - o.l.v. Woitek Rajski - De Doelen -19.30
uur
TILBURG
Evocation of the spirit -1 Fiamminghi - Schouwburg - 20.30 uur
UTRECHT
Helmut Lotti Golden Symphonic Orchestra - Vredenburg - 20.15
uur
Budhaditya Mukherjee en Irshad Hussain Khan - Vredenburg -
20.30 uur
ZATERDAG
BREDA
Harmonie Cecilia Harmonie Waspik - Chassé Theater - 20.30 uur
Swingnight - PARA - 22.00 uur
BERGEN OP ZOOM
Green Lizard en Bone Ability - Boho
ZUNDERT
Bloem - Cultureel Centrum Van Gogh
EINDHOVEN
Clouseau - MC Frits Philips - 20.15 uur
ROTTERDAM
Voices of the world - Yulduz Usmanova - De Doelen - 20.15 uur
TILBURG
Margriet Eshuijs - In concert - Schouwburg - 20.15 uur
Rowwen Heze - Noorderligt 20.30 uur (Uitverkocht)
UTRECHT
Roscoe Chenier The Inner City Blues band - Vredenburg -19.30
uur
BRUSSEL
Spearhead - Ancienne Belgique
B.B.King - Paleis voor Schone Kunsten
ZONDAG
BREDA
Pools Radio Symfonie Orkest Edna Stern - tweede pianoconcert
Chopin - Chassé Theater -15.00 uur
DEN BOSCH
Sinfonia Varsovia o.l.v. Yehudi Menuhin - Theater aan de Parade -
20.15 uur
EINDHOVEN
Het Brabants Orkest - MC Frits Philips -14.15 uur (13.30 uur monde
linge toelichting)
ROTTERDAM
Internationaal Gaudeamus - finale en prijsuitreiking - Rotterdamse
Schouwburg -20.15 uur
EINDHOVEN
Marky Ramone The Intruders - Effenaar 20.30 uur
TILBURG
Roscoe Chenier Band - Schouwburg - 20.30 uur
DINSDAG
ANTWERPEN
Huelgas Ensemble o.l.v. Paul van Nevel- Italiaanse muziek uit 14e tot
17e eeuw - Blauwe zaal Singel - 20.00 uur
BREDA
Benny Neyman - Chassé Theater - 20.00 uur
Alcatrash - PARA - 21.00 uur
ROTTERDAM
Hansel und Gretel - Opera Zuid - Rotterdamse Schouwburg - 20.15 uur
TILBURG
Gevleugelde vrienden - piano - Tin Pan Alley - Schouwburg - 20.30 uur
UTRECHT
Quirine Viersen/cello, Silke Avenhaus/piano - Vredenburg - 20.15
WOENSDAG
AMSTERDAM
Al Jarreau - Carré - 20.15 uur
ROTTERDAM
3T en band - en support act - Ahoy -19.30 uur