Meeliften met Miss Saigon DE STEM Franstalig theater voor scholieren De musical, de sponsors, de souvenirs en arrangementen Christelijke ouderen bezorgd om omroepen Steeds meer klachten over NOS-monopolie op programmagegevens Blur Link Wray Weird Machine Jean Michel Jarre pE STEM Gids Door Ron Buitenhuis Zeven keer per week vult een wolk van parfums en after shaves het VSB-Circustheater in Scheveningen. Als cul- tuurminnend Nederland een avondje gaat 'Miss Saigon- nen' dan gebeurt dat uiteraard op z'n paasbest. Onlangs was de lucht helemaal zwanger van de amber- en jasmijn- geuren. Toen bevolkten namelijk duizend drogisten uit heel Nederland de zaal. Ze waren de VIP-gasten van het cosmeticamerk Biodermal. Biodermal is een van de vele sponsors van het Circustheater. De musical Miss Saigon wordt op zijn beurt gesponsord door Mer cedes Benz, Fortis Nederland en Zanussi. Die financiële injecties geven recht op een theaterloge met zes stoelen plus vijftig tot honderd gratis kaarten. Verder genieten sponsors voorrang bij het reserveren van 'normale' en- treekaarten. En daar wordt grif gebruik van gemaakt. „Ofschoon er wekelijks bijna 12.000 mensen kunnen gaan kij ken, weet iedereen hoe moeilijk het is om aan een kaartje voor de musical te komen", zegt D. de Vroom van Drs. Schreuder Labo ratoria, producent van Biodermal. „Het leek ons daarom een aardige afsluiting van het jaar onze klan ten, de drogisten dus, op een avondje Miss Saigon te tracteren. We hebben die duizend kaartjes gewoon moeten betalen (100 tot 125 gulden, red.) dus dat komt in clusief dineetje vooraf en drankje na, ruim boven een ton uit. Of zo iets bijdraagt tot een hogere om zet van Biodermalproducten valt nog niet te zeggen, maar daar doe je het ook niet primair voor. Zo'n actie is goed voor onze naamsbe kendheid, maar vooral voor de persoonlijke contacten met onze afnemers." Imago Relatiemarkering heet zoiets in 'hét bedrijfslévëri. Het doelbewust onderhouden c.q. oppoetsen van zakenrelaties via dineetjes, reis jes, symposia en het regelen van allerlei priviléges. Daarbij geldt het omgedraaide gezegde: in het oog, in het hart. Relaties inviteren voor cultuurhappenings a la Miss Saigon, de Jan Steen-tentoonstel- ling of het Concertgebouworkest verhoogt niet alleen de naamsbe kendheid van de sponsor, het is ook een slimme manier om het imago en het sociale gezicht van het bedrijf te presenteren. Niet elk bedrijf wil geassocieerd wor den met shirtreclame bij een of andere voetbalclub. „We merken dat onze relaties zeer gecharmeerd zijn van onze Miss Saigon-avonden", zegt marke tingmanager Charlotte Hartmann van Zanussi Nederland. „Het heeft met de betere kunst en cul tuur te maken, dus genereert het ook een vleugje grandeur. Het ge voel dat je je in de bovenlaag, zeg maar de top A-klasse, beweegt. Het doet het altijd goed als je te gen je buurvrouw kunt zeggen dat je volgende week al naar Miss Saigon gaat." Na zo'n avondje Circustheater is het gewoon makkelijker zaken doen volgens Hartmann. „De in formele sfeer die je in het theater opbouwt blijft naderhand be staan. Je kunt eerder een gezicht plaatsen bij de naam van een klant en je converseert sneller op jij- en jou-niveau. Er is opeens méér dan alleen maar een zakelij ke band." Hotelovernachting De divisie inbouwapparatuur van Zanussi koopt één tot twee keer per maand veertig stoelen in het Circustheater, telkens voor twin tig keukenhandelaren plus aan hang. Hartmann: „Je vergroot het effect als je de partners ook uitno- digd". Ook bij Zanussi wordt vóór de musical gedineerd en na afloop tot in de nachtelijke uurtjes ge borreld. Gasten uit het verre Lim burg of Groningen krijgen er daarom een hotelovernachting bij. Verder is Zanussi als sponsor ge rechtigd het orginele logo van de Miss Saigonmusical te gebruiken op briefpapier, dealer-mailings en in advertenties. Begin 1998, als de belangrijkste relaties aan de beurt zijn geweest, komt er nog een al gemene dealeractie: wie vijf appa raten van Zanussi verkoopt kan een gratis entreebewijs vergaren. Fortis Nederland, de moeder maatschappij van onder meer VSB-bank, Top Lease en Amev- verzekeringen, huurt voor haar relaties regelmatig een theatervak met 98 stoelen af. Die zijn niet be doeld voor de gewone polis- of re keninghouders, maar voor de di recties van assurantie- en accoun tantskantoren of (lease-)auto- dealers. Wel kunnen houders van een Visa-card (een ander dochter bedrijf) soms met voorrang een kaartje reserveren. „Het is een gouden zet", getuigt marketing- Een Schevenings restaurant heeft een Miss Saigon-ambiance gekregen en het personeel bedient in passende kledij. manager Hetty Verboom van For tis. „We worden sufgebeld door onze kantoren en allerlei relaties. Of we niet iets kunnen regelen voor ze." Exclusief Ook public relationsbaas Huub Dubbelman van Mercedes Benz beoordeelt de sponsoring van Miss Saigon als een 'waar feest'. „Via ons Mercedes Magazine, - een periodiek voor Mercedesrij- ders - zijn inmiddels 800 arrange menten verkocht. Verder kunnen onze dealers voor zichzelf èn voor hun (nieuwe) klanten, via geheime telefoonnummers de reserveerlijn van het Circustheater bereiken. Dat resulteert er in dat iemand binnen twee maanden naar Miss Saigon kan, terwijl hij anders wellicht tot 1998 zou moeten wachten." „Tot mei van dit jaar hebben we exclusieve contracten hiervoor, zodat andere automerken ons niet kunnen naapen. Voor selecte groepjes relaties, zeg maar busi- ness-to-business, kunnen we zelfs na afloop van de musical een ont moeting met producent Joop van den Ende of hoofdrolspeler Wil lem Nijholt arrangeren. Voor mensen die hun hele leven in het zakenmilieu vertoeven is het toch vaak een openbaring om eens in de creatieve keuken van de kunst en theaterwereld te kijken." En creatief zijn ze bij Joop van den Ende Productions. Behalve de gebruikelijke promotie- en recla mecampagnes, kent Miss Saigon het grootste merchandising-as- sortiment uit de Nederlandse theatergeschiedenis. In de vitrines van het Circustheater liggen ruim veertig hebbedingetjes met het lo go van de muscial geëtaleerd: mokken, T-shirts, handdoeken, cd's, telefoonkaarten, oorbellen, broches, verrekijkers, caps en as bakken. „We zijn ruim anderhalf jaar be zig geweest om die souvenirs klaar te krijgen", zegt merchandi- sing-manager Rob Blokker. „Mensen kunnen zich niet voor stellen wat er bij komt kijken om zo'n assortiment op te bouwen. Elk idee, elke vorm, elke kleur moet vooraf goedgekeurd worden door musical-eigenaar Cameron Mackintosh in Londen. Ze zijn daar vreselijk streng. In. het logo van Miss Saigon - een helicopter voor een ondergaande zon - zitten ook de ogen en de mond van een vrouw verwerkt. Als die millime ters te dicht bij elkaar staan wordt alles afgekeurd. De attri buten moeten ook allemaal de zelfde rood-bruine Burgundi kleur hebben." Diner Het meeliften is alleen weggelegd voor de sponsors van de musical. Zeker het Bilderberg Hotel in Scheveningen maakt daar dank baar gebruik van. Sinds eind vo rig jaar verspreid manager Ed Jongen brochures met Miss Sai- gon-arrangementen, compleet met het orginele logo. Voor 299 tot 385 gulden per persoon biedt het hotel een overnachting, een vier gangen-diner, een ontbijtbuffet plus een theaterkaartje (al dan niet voor de VIP-loge). Zes avon den per week vertrekt vanaf het hotel een rij taxi's met dertig tot veertig gasten richting Circus theater. Ed Jongen: „Speciaal voor deze musical hebben we ons restaurant helemaal laten verbouwen in een Miss Saigon-ambiance. Onze chefkok heeft in Londen twee da gen in de befaamde boekhandel Books for Cooks rondgestruind om een speciaal East meets West diner (westerse gerechten met Vietnamese kruiden) samen te stellen." Het meest opvallende is echter de bediening. Acht serveersters met Aziatisch uiterlijk en vier Hol landse obers gaan gekleed in res pectievelijk Vietnamese kleder dracht en Amerikaanse legeruni formen. En om de link met de mu sical compleet te maken, heten ze allemaal Kim of Chris, gelijk de hoofdrolspelers. DE NIEUWE, titelloze Blur-cd opent met het fraaie beatleske Beetlebum. Niks nieuws onder de zon; Blur slaat weer de bekende op de six ties geënte weg van de Britpop in. Fout! Na de opener blijkt al snel dat zanger Damon Albarn en de zijnen een andere richting zijn ingeslagen. Na de succesvol le en hitgevoelige cd's Parklife en The Great Escape heeft Blur op zijn vijfde plaat voor een meer gedurfde en ruigere aan pak gekozen. De expirementeerdrift viert hoogtij op Blur. Zo kiest de groep geregeld voor een lo-fi aanpak, zoals in Song 2 en het mooie Your're So Great. Een nummer als Country Sad Ballad is, zoals Blur zelf zegt, door Pa vement geïnspireerd terwijl we in M.O.R en Strange News From Antother Star overduidelijk de invloed van (de vroege) David Bowie horen. Verder komen we nog punkrock Chinese Bombs), gothic Death Of A Party) en on bestemde geluidskunst The From Retro) tegen. Eigenlijk is alleen het melodieuze Look Insi de America nog een echte Brit- popper. Uit bovenstaande opsomming zou geconcludeerd kunnen wor den dat de nieuwe cd een be hoorlijk zooitje ongeregeld is. Dat klopt. Al is wispelturig wel licht een betere kwalificatie. Maar hoe uiteenlopend de stijlen ook zijn, dat neemt niet weg dat meeste songs van uitstekende kwaliteit zijn. Blur zal veel van zijn oude fans met deze niet erg toeganklijke cd van zich vervreemden, maar dat de groep van de veilige Britpop- weg af durft te stappen, verdient een pluim. (Food/Parlop- hone/Emi). PAUL VERLINDEN LINK WRAY maakte ooit een klassiek gitaarnummer met Rumble, dat het onlangs nog goed deed in de soundtracks van de speelfilms Independence Day en Pulp Fiction. Rumble is ech ter al bijna veertig jaar oud, en Link Wray is inmiddels 67. Toch is er na ruim vijftien jaar waarin hij weinig tot niets van zich liet horen weer een plaat met hem gemaakt, ongetwijfeld geïnspi reerd door de cult-status die zijn harde, instrumentale gitaarmu ziek door die soundtracks heeft gekregen. Zijn platenmaat schappij kondigt voor later dit jaar bovendien nog een geheel akoestische cd aan. Op het elektrische Shadowman laat een nog steeds stoer uitzien de Wray zich begeleiden door twee jonge muzikanten, drum mer Rob Louwers en bassist/or ganist Eric Greevers, die er uit ziet als een vergeten broertje Ra- mone. De cd opent met Rumble ont the Docks, een bewerking van zijn klassieke gitaarhit. De plaats telt ook twee covers, Elvis Pre sley's Heartbreak Hotel en Run through the Jungle van John Fo- gerty. De gitaren gillen en kra ken als kolengruis in een elektri sche mixer. Met de volumeknop niet op 10 maar op 11. Het geluid van Shadowman is ruig en span nend, alsof de muziek nog steeds in een aftands jaren-vijf tig stu- diootje is opgenomen, met de man achter de knoppen in een constante staat van delirium. Een lekkere plaat derhalve, die echter ook minpunten kent. Zo is Link Wray's stem, al nooit zijn beste kant, na 67 jaar wél versle ten. De stem is vaak zo naar de achtergrond gemixt, dat hij am per meer te horen is. En ook de nieuwe nummers zijn niet alle maal even overtuigend. Maar ja, het niveau van Rumble is ook moeilijk te evenaren. Dat is ook het kenmerk van een legende, dat hij ooit iets unieks gemaakt heeft. (Ace Records) JOEP TROMMELEN NEW WAVE mag weer. Bekende bands als Radiohead, Elastica en Weezer laten zich inspireren door illustere voorgangers als Wire, U2 en Gary Numan. Oude hits van new wave groepen als Sisters of Mercy, Joy Division en The Cure zorgen voor volle dans vloeren. De Brabantse formatie Weird Machine grijpt op haar gelijkna mige cd ook terug op de succes volle muzieksoort uit de tachti ger jaren. Alle vertrouwde new wave-elementen zijn op deze eerste cd terug te vinden: de dansbare discobeats, de pom pende baslijnen, de symfonische tapijtjes van de keyboardspeler en de hartverscheurende zang. Weird Machine weet de sfeer van de jaren tachtig geluidstech nisch uitstekend op te roepen. Toch blijft de cd als geheel onder de maat. Dat ligt aan de compo sities en de arrangementen. De liedjes zijn dichtgesmeerd met Jean Michel Jarre trekt op zijn nieuwe plaat alle registers van ouderwetse synthesizers open. foto ap overbodige keyboardriedeltjes en gitaarloopjes. Het gevolg is, dat de muziek niet meer kan ademen. Een goed nummer heeft geen franje nodig. Het lijkt erop dat de band achter een woud van arrangementen tracht te verhul len, dat het merendeel van de songs te zwak zijn om op cd uit te brengen. De meeste liedjes missen iedere spanning en kab belen voorspelbaar hun einde te gemoet. Toch is er een lichtpunt. De cd bevat drie goede num mers, die bij nadere bestudering allemaal van de hand van zan ger, gitarist Jeroen Erkens blij ken te zijn. Jammer genoeg kreeg hij niet meer ruimte op de ze schijf. Deze liedjes springen eruit qua compositie en zang. Ze weten de aandacht vast te hou den en hebben alledrie een pak kend refrein, op een prettige ontspannen manier ingezongen door Erkens zelf. De man heeft duidelijk talent. Als Weird Ma chine de ambitie heeft om verder te komen, dan zullen ze zich moeten concentreren op eikaars sterke punten. Laat Erkens voortaan gewoon alle nummers schrijven, want op deze cd doet de band haar naam echt te veel eer aan. ROB MUSTERS BIJ DE huidige staat techniek op keyboards-gebied is het amper nog voor te stellen dat er een tijd is geweest dat synthesizers hele beperkte apparaten waren. De eerste ARP's en Moog's blonken destijds vooral uit, omdat ze on gewone, elektronische klanken produceerden die vervolgens met een gewoon klavier konden worden verwerkt. De eerste synthesizer-platen wa ren dan ook niet veel meer dan elektronische deuntjes a la Pop corn. Sindsdien is er verschrikkelijk veel veranderd en zijn de moge lijkheden van synthesizers en aanverwanten schier onbeperkt. Toch houdt de Franse synthesi zer-goeroe Jean Michel Jarre het op zijn nieuwe cd Oxygene 7-13 bij de oer-synthesizers. Hij noemt ze 'de Stradivariussen van de elektronische muziek' en beschouwt de beperkte moge lijkheden ervan juist als een uit daging om daadwerkelijk mu ziek te moeten creëren. Vernieuwende klanken kom je op Oxygene 7-13 dan ook amper tegen. Jarre borduurt voort op de vertrouwde melodieën van vroegere succesnummers. De ene keer hanteert hij een lage ver snelling en onstaan er wat dro merige werkstukjes, de andere keer zit er wat meer pit en ont staat er zowaar iets dansbaars zoals in het huidige hitje Oxygen 8. Voor de liefhebbers van Jarre zal Oxygen 7-13 verplichte kost zijn. Al zijn ze beperkt, hij trekt toch alle registers open. De op pervlakkige luisteraar waant zich bij het horen van deze plaat terug in de jaren zeventig en be denkt dan wellicht dat hij Jarre wel eens spannender melodieën heeft horen spelen. (Epic) WIM VAN LEEST WOENSDAG 19 FEBRUARI 1997 Dl Zwolle (anp) - De protestants-christelijke ouderenbond PCOB is bezorgd om de ontwikkelingen in omroepland. De identiteit van de publieke omroepen is in gevaar, klaagt de bond. „Het in de wereld zo unieke omroepstelsel, dat zo'n belangrijke rol speelt in de handhaving van de democratie, verdwijnt uit het zicht", waarschuwt de bond staatssecretaris Nuis (media) giste- ren in een brief. De PCOB is niet alleen geschrokken van het verhogen van het lid maatschapsgeld met vijftien naar vijfentwintig gulden. Ook de nieuwe structuren leveren gevaar op. „Als in een raad van bestuur drie onafhankelijke leden en zogenaamde nétmanagers worden benoemd, dan duurt het niet lang of er gebeurt hetzelfde als in de gezondheidszorg en het welzijnswerk. Vele mensen en vooral ouderen raken op deze manier de herkenningspunten kwijt." Purmerend (anp) - Het programmablad voor schotelbezitters Free Satellite Watcher heeft zich als derde geschaard in de rij van uitgevers die bij de politiek zich beklagen over het NOS- monopolie om de programmagegevens. Holding Maatschappij De Tele graaf ging het schotelprogram mablad voor met een klacht bij de Tweede Kamer. De derde par tij, de uitgever van het grens streekblad De Troubadour, pro beert het monopolie via de rech ter te doorbreken. Free Satellite Watcher stuit bij de NOS op een consequente wei gering van aanlevering van pro grammagegevens van Nederland 1, 2 en 3. De directeur van het tweewekelijkse blad, Erik Bruin, meent dat zijn lezers in niet be- kabelde gebieden die gegevens willen omdat zij deze drie pu blieke vaderlandse netten vaak via de antenne ontvangen. Met de Holland Media Groep heeft Bruin problemen wegens overname van programmagege vens van RTL4, RTL5 en Veroni ca. Tot dusver koopt het blad de gegevens van een Luxemburgs bedrijf. De programmagegevens werden tot dusver, al sinds de RTL-stations bestonden, zonder problemen in het blad opgeno men. Op 11 december vorig jaar heeft HMG het blad echter ge sommeerd iedere publicatie van deze gegevens achterwege te la ten. Free Satellite Watcher wijt dit onder meer aan een reddings poging voor het „slecht lopende blad Veronica Satellite". Free Satellite Watcher meent dat hier sprake is van concur rentievervalsing. De situatie met betrekking tot de HMG-pro- grammagegevens (RTL, Veroni ca) vertoont overeenkomst met die van het streekblad De Trou badour. Dat verwerft zijn gege vens via een Brussels kantoor. Het grensstreekblad (België-Ne- derland) beroept zich er voor de rechter op dat Belgische bladen, zoals Humo, die vrij in Neder land te koop zijn de Nederlandse programmagegevens wel onge straft mogen opnemen. Boven dien mag Veronica sinds het commercieel is geworden, in het eigen programmablad nog steeds de gegevens van de NOS en de publieke omroepverenigingen aanbieden. De Tweede Kamer spreekt hier over met staatssecretaris Nuis op 10 maart, het gerechtshof in Den Bosch doet over enkele maanden uitsprak in hoger be roep in de zaak van De Trouba dour tegen de NOS. NEDERLAND 1 Van onze kunstredactie Het Franse toneelgezelschap Derniers Détails speelt deze en volgende maand in o.a. Breda, Oosterhout en Middelburg de voorstelling Bal-Trap van Xavier Durringer (1963), een Parijse toneelauteur die al zijn stukken schrijft en regisseert bij zijn ei gen gezelschap, het Théatre La Lézarde. De voorstelling Bal- Trap is geselecteerd door het LOKV, het Nederlands Insti tuut voor Kunstedu catie, in samenwer king met Alliance Frangaise, die een Nederlandse thea- tertoernee organi seerden voor leer lingen in de tweede fase van het voort gezet onderwijs. Het gezelschap Der- nies Détail werkt sinds tien jaar in een oude fabriek in Sain-Quentin en speelt klassieke en moderne stukken, van Sartre tot Bour- det, van Molière tot Durringer. Diens Bal-Trap doet enigszins denken aan Wachten op Go- dot van Beckett, omdat de vijf perso nages zich eveneens in een verlaten om- geving en in een uit- Jonge Franse acteurs van de groep Dernien zichtloze situatie Détails spelen 'Bal-Trap' D7.00 07.05 07.29 10.23 11.06 14.52 15.41 16.34 17.04 18.05 18.32 19.01 19.29 20.00 20.23 20.56 21.01 21.58 22.26 23.18 J( 111 B Journaal Roseanne Ontbijt-TV Journaal Get the Picture (herh) 'n Goeiedag met (herh) Rondom tien (herh) De late ochtend (tot Aso Show (herh) 'n Goeiedag met Jos Cosby Show, comedy Alles kits, kindermagaz Roseanne, comedy Get the Picture, quiz De heilige draad, 2- mentaire (slot) Weg van de snelwei Barcelona Journaal Netwerk, actualiteitenn Weeroverzicht Pride Prejudice, (herh) Yoy, reportage over kui Daniël Close-Up, documentair: pelcomplex Karnak in TeeVee Studio. Gast: ken (tot 23.53) NEDERLAND 2 bevinden. In tegenstelling tot de twee oude mannen uit Godot gaat het hier echter om jongeren voor wie seks heel belangrijk is en die zich in hedendaagse, realistische spreek taal uitdrukken. Het stuk speelt zich af in een dorpsgelegenheid na afloop van een dansavond. Een sjofel paar dat elkaar drie jaar eerder ontmoette, probëert dat moment weer op te roepen, maar hun relatie is al te sterk veranderd. Een musicus kan na het feest niet meer naar huis. Een meisje wacht op het einde van de nacht, een man komt voorbij. Zullen zij elkaar vinden? Het is een nacht vol emoties over mis lukte liefdes, onzekerheid, uit zichtloosheid en geldgebrek. De titel van het stuk, Bal-W verwijst naar het apparaat waai- mee op kleiduiven wordt gescho ten, maar is tevens een woordspe ling op het bal, de dansavond, e» de (val)kuil en klem. Xavier Dur ringer is een neo-realist die volkse taal weergeeft van mens aan de onderkant van de san® leving. Een bijbehorende teks- uitgave biedt daarbij uitleg e verklaring. 'Bal-Trap' door de Franse theater groep Derniers Détails is 0 woensdag 26 februari in e Chassé Theater in Breda, 18 fl® in Middelburg, 19 maart in 0 terhout. 09.00 Koekeloere (tot 09.15) 09.30 Ik Mik Loreland (tot 09 10.00 Wat een vondst (tot 10 12.30 Strip en cartoontekent 13.00 Ik weet het beter (hert 13.27 Voor hete vuren (herh) 13.52 Mensenlief (herh) 1427 Als leven pijn doet (he 15.00 Spreekuur 15.55 PP: Uitzending Unie 55 16.00 Journaal 16.08 Coco Jappe, animatie 16.36 Eindeloze ontdekking lair-wetenschappelijk voor de jeugd: Alexand Bell en de telefoon 17.05 De dierenspoedkliniel ge-serie 17.29 2Vandaag, actualiteiter 19.01 Licht op groen, milieui 19.28 Ik weet het beter, spel 19.56 Ouder worden in Euro 20.30 Studio Sport 21.56 Tijdsein, actualiteiten 22.30 Peter in de bushalte, 23.15 Studio NOS (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie, actuee magazine 13.00 Journaal 13.08 B W (herh) 13,35 Lingo (herh) 13.58 Villa Achterwerk (herl 16.00 Journaal 16.07 Oppassen!!! 16.34 Kassa! (herh) 17.05 Who's the Boss?, com< 17.30 The Ocean Girl, jeugds 18.00 Villa Achterwerk, kin ne met Gebroeders G Buurman en buurman BELGIË FRANS 1 12.50 Nieuws (tot 13.15) 17.: Guy, misdaadserie 18.30 R( '8,50 Cartes sur table, magazir quotidien des sports 19.30 Nif Strip-tease, magazine 21.15 De dus: Le colonel Chabert, Frans uit 1994 23.05 Coup de film;, 23.35 Laatste nieuws (tot 24.00] BELGIË FRANS 2 '6.00 lei Bla bla, kindermagazir pensée et les hommes 17.35 i lion, paardensportmagazine T Wa 19.00 Du bout des ailes; 19,30 Nieuws 20.00 Mémoires portret voetballer Philippe AU Atletiek: Cross Cup in Diek Nieuws 22.30 Belgisch voetbal j België-Lapland (tot 23.15) I DUITSLAND 1 J5.30 Morgenmagazin, on 09.00 Tagesschau 09.03 Dallas, lOYrobic - fit durch den Wintc Ssschau 10.03 37f, reportage- 'mo Gesundheit, magazine gesschau 11.04 Races, Duits/Ja^ «m uit 1983 12.55 Presses; oportschau live/tennis: WTA-to "over 16.00 Tagesschau 16.03 WW 17.00 Tagesschau 17. ooulevardmagazine 17.55 Ver o, serie 18.25 Marienhof, seri rahnder, serie 20.00 Tagess Portschau live/voetbal: kwart owl, Karlsruher SC-FC Bayerj i j Tagesthemen 23.00 Wil gang für Ringo, tv-film 0 magazin 00.50 (ZW) Broadwa: 1938, speelfilm DUITSLAND 2 95'30 Zie Duitsland 1.13.45 medisch magazine 14.10 En /feunde und das Burgverl al,'32 Theos Geburtstag: "P'erbahn, jeugdserie 15.00 15.10 Alfred J. Kwakl te Da"'Da"'' spelletje 'e 15-05 Ein Heim für Tierej Abendmagazin ne C.hLSerie 18,45 Leutehe deel Heute 19'25 SOKC *.rie 20'15 Achtung! Leb Dub Zme 21,00 Abenteuer Fo Heute'TlSChKaPPeliikhma9' 23 nn r> Kennzeichen nal, n„erric'c' misdaadserie Penioi Zeugen des Jahrl Oi m ,r en industrieel Lud' •lu w Face, speelfilm UUITSLAND 3 Ennl? ToLe"Gym 08,3° Telekoll 9 5 09.00 Lokalzeit 11.OC

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 22