'Ik vertolk gevoel van heimwee' DE STEM 1 De visuele puzzels van Tacita Dean Het roer gaat om bij Belgische TY2 Weinig animo om lid te worden van omroep Raï-zanger Khaled ziet zich als woordvoerder van Algerijnse ballingen Engelse kunstenares op Filmfestival en in Witte de With in Rotterdam Daft Punk Asylum Street Spankers Monster Mike Welch Reef Lenny White Acteursgoeroe Meisner overleden Gids oestem WOENSDAG 5 FEBRUARI 1997 Dj Hij wordt de koning van de raï genoemd, de am bassadeur van Noorda- frikaanse muziek. Maar Khaled is niet eenkennig. Hij mengt de draaiierige zang net zo makkelijk met flamenco, als hiphop en funk. Op zijn nieuwste cd Sahra blijkt raï zelfs de ideale partner voor reggae-muziek. Door Anri Bouwma De ober brengt water binnen, maar Hadj Brahim Khaled drinkt niets. Hij vast overdag wegens de ramadan. „Ja, ik ben een echte moslim," lacht hij breed. Khaled is ook een echte levensgenieter. „Zolang de zon schijnt, moet je er van profiteren. Zijn vrolijkheid is echter niet van een onbekommerde soort. Het uit dragen van een uitbundige levens stijl heeft hem meermalen in con flict gebracht met de autoriteiten van zijn strenge vaderland Alge rije. Het is de voornaamste reden, waarom hij al tien jaar in Parijs woont. Maar Khaled is een behoedzaam man: „Politiek komt in mijn songs niet ter sprake." Hij zal nooit rechstreeks de aanval openen, zijn boodschap is verpakt in liefdes liedjes. De huidige hit Aicha bij voorbeeld, gaat over een rijke man die een jong meisje wil kopen. Maar Aicha wil zijn schatten en zijn parels niet: je ne veux que de l'amour. „Romantisch, toch?," lacht hij weer. „Raï is van oorsprong mu- Khaled: „Ik voel er weinig voor om bij terugkeer in Algerije te worden vermoord. ziek om feesten op te luisteren, om plezier te maken en om te dansen. Veel liedjes gaan over de liefde, dat is een onderwerp wat altijd actueel blijft. Ik wil aan die tradi tie geen afbreuk doen." Sahra is wisselend opgenomen in Parijs en op Jamaica, met produ cers als Don Was, Philippe Eidel en Clive Hunt. De laatste bracht Khaled voor een bezoek naar de beroemde Tuff Gong Studios in Kingston, waar hij Rita Marley en haar kinderen ontmoette. Er wer den een paar nummers opgeno men en het klikte wonderwel. „Ik maak geen reggae, ik maak al leen gebruik van het ritme", zegt FOTO ROY TEE Khaled. „Dat heb ik al heel lang willen doen. Beide ritmes zijn zo zeer met elkaar verwant, dat ze in elkaar overvloeien." Voor Bob Marley was reggae-mu ziek meer dan alleen dansmuziek, het was een wapen in de strijd voor rechtvaardigheid. Zover wil Khaled niet gaan. „Mijn liedjes gaan meer over vrij heid en levensvreugde. Bob Mar ley heeft altijd op een heel directe manier gezongen over de politiek van onderdrukking. In mijn raï- muziek maak ik vooral gebruik van de metafoor. Dat is dus heel iets anders, maar ik denk dat we in wezen vanuit dezelfde geest handelen." Heimwee De fundamentalisten in Algerije, verenigd in het FIS, moeten van tolerantie weinig hebben. Hoewel Khaled in sommige songs zingt over het verlangen zijn vaderland weer te zien, gaat hij er liever niet meer heen. „Ik kan zonder problemen terug keren, maar ik ben er niet zo zeker van, dat ik met rust wordt gelaten. En ik voel er weinig voor te wor den vermoord. Hier ben ik de woordvoerder voor al die banne lingen, die beslist nooit meer terug kunnen. Voor de duizenden, die onder doodsbedreiging zijn weg gevlucht. Ik ben hun woordvoer der, ik vertolk hun gevoel van heimwee." De titel van het album past goed bij dat gevoel, want de grootste woestijn ter wereld ligt voor een deel in Algerije. „De Sahara is altijd een bron van inspiratie voor me, hoewel ik er nog nooit een voet in heb gezet. Maar de woestijn roept me in mijn dromen. Ik zie telkens het beeld voor me van een oeverloze vlakte, die ik nog moet betreden. Zo'n le ge ruimte symboliseert voor mij, dat er niets te bekritiseren valt." Leiden/Den Haag (anp) - Maar liefst 5 9 procent van de hui- dige leden van de publieke omroepen wil straks alleen een omroepblad nemen en geen lid worden. Slechts 31 procent wil abonnee èn lid van een omroep zijn. Tien procent weet het niet. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 400 Nederlanders, gedaan door het bureau Re search voor Beleid Holding. Aanleiding zijn de plannen van staatssecretaris Nuis (Me dia) om de koppeling tussen abonnement en lidmaatschap op te heffen. Nu is iedereen die een rtv-gids ontvangt, meteen lid van die omroep. Het lidmaatschapsgeld, een tientje, is in de prijs voor het abonnement opgenomen. Wie straks nog lid wil zijn, moet daarvoor apart 25 gulden be talen. Nuis wil dat extra geld besteden aan de programma's, Hij hoopt dat de maatregel 50 miljoen gulden oplevért. De Raad van State vindt hel geen goed idee. Het adviesor gaan meent dat niet alleen de leden, maar alle kijkers en luisteraars moeten meebetalen aan de programma's. Het wetsvoorstel van Nuis wordt niettemin volgende maand ge woon behandeld in de Tweede Kamer. Door Gerrit van den Hoven Wanneer houdt film op film te zijn en wordt het beeldende kunst? Het is een vraag die de Engelse kunstenares Tacita Dean lijkt bezig te houden. Drie door haar gemaakte 'films' draaien op het Filmfestival van Rot terdam, terwijl het Rotterdamse kunstcentrum Witte de With haar in stallaties toont. In feite kan de in het braakliggende ter rein tussen film en beeldende kunst geïn teresseerde kijker beter terecht in het kunstcentrum in de Witte de Withstraat dan op het festival. De films van Dean zijn onderdeel van grotere installaties en laten zich ook het beste in dat grotere ver band bekijken. Dean (31) is opgeleid aan een kunstacademie, maar was daar een beetje 'een probleemgeval'. Omdat ze verhalen wilde vertellen, lever de ze haar schilderijen in grote series in. Het maken van één schilderij vond ze 'te claustrofobisch'. De ontdekking van de super-8 camera was voor haar aanleiding met film te werken. Maar speelfilms ma ken wilde ze ook weer niet, want 'daar voor moet je ontzettend veel organiseren en ik ben nogal een chaoot'. Toch is het niet juist de Engelse te om schrijven als filmmaakster. In feite is het medium film niet meer dan een van de middelen die ze gebruikt om haar verha len te vertellen. Waarbij komt dat ze ge luid misschien nog wel belangrijker vindt dan beeld. Uitermate boeiend is haar installatie Fo ley Artist (1996). Deze bestaat uit drie de len. Een monitor toont beelden van men sen die geluiden lijken te maken voor een hoorspel. Ze stappen over een grintbak of op een natte krant, laten deuren dicht slaan, wapperen met folie om windgelui den te krijgen. In Engeland heten zefoley artists. De geluiden die ze maken worden met nog andere geluiden afgespeeld op een acht-sporentrack, voor elk spoor is een slim aangebrachte geluidbox gezet. Aan de wand tegenover de monitor is een uitgeschreven dubbing chard, een kaart waarmee in de filmwereld wordt geno teerd hoe lang een geluid moet duren en op welk moment dat in de film moet ko men. De kijker leest deze kaart met zijn rug naar de monitor, de geluiden spoelen over hem heen en hij kan in zijn hoofd zijn eigen film samenstellen. Deans fasci nerende installatie lijkt een grote puzzel die je ter plekke moet zien in te vullen. Rob de Kam, een van de critici van het Filmfestival, koos Deans installatie in het onderdeel 'Critics Choise'. Is Foley Artist vooral gericht op geluid en beeld, Girl Stowaway (1994/1995) is een goed voorbeeld van het verhalende ka rakter van Deans werk. Uitgangspunt hierbij is een krantenbericht over een ver stekeling op een Australisch zeiljacht, een jongen die later een meisje blijkt: Jean Jeinnie. De boot zonk later in 1936, en in de zaal worden brokstukken van het ver haal getoond. Er zijn foto's, er is een 'storyboard' een schoolbord waarop filmmakers met krijt Tacita Dean: 'Foley Artist' (1996) een scène uittekenen, een video en een film. Opnieuw vertelt Dean een verhaal met zoveel open plekken dat de kijker zelf zijn fantasie moet gebruiken. In de veertien minuten durende film The martyrdom of St. Agatha laat Dean zich van haar meest filmische kant zien.Ze liet zich inspireren door de in Venetië tentoongestelde bor sten van Agatha en maakte een film in vijf delen die gezien kan worden als altaar stuk. Deans werk oogt heel wat avontuurlijker dan dat van de Rotterdammer Gerco de Ruijter die ook in Witte de With expo seert. Hij maakt foto's met een camara die aan een vlieger hangt. Fraaie foto's die soms meer op schilderijen lijken, dat wel. Maar al snel duikt verveling op. Daarom is voor de ook in kunst geïnteresseerde FOTO STEPHEN WHITE filmliefhebbers bij Tacita Dean veel meer te beleven. Tacita Dean en Gerco de Ruijter, t/m 16 maart in Witte de With, centrum voor he dendaagse kunst. Witte de Withstraat 50 in Rotterdam, di t/m zo 11-18 uur. Op 23 februari discussiëren Simon Field, directeur van Film Festival Rotterdam en kunstcriti cus Michael Tarantino over het werk van Tacita Dean, aanvang 15 uur. Zo scoorde het laatste program ma afgelopen zaterdag met een aflevering over belcanto een marktaandeel van 0,6 procent. Gemiddeld stemmen niet meer dan honderd- tot tweehonderd duizend Belgen op het culturele aanbod van TV2 af. En dat is te weinig, zegt perschef Bob de Groof van de BRT. Zelfs mensen die een duidelijke belangstelling hebben voor muziek, theater of film, kijken nauwelijks naar het geen de TV2-programmamakers hen voorschotelen. De Groof: „We hebben de mensen die echt hongerig zijn naar culturele in formatie, niet kunnen voeden." Dus gaat het roer om. Belgische kranten meldden al op voorhand dat alle huidige programma's van TV2 op korte termijn het veld zullen moeten ruimen, Daarvoor in de plaats zouden dan culturele programma's ko men waarin in een meer aan sprekende vorm dezelfde onder werpen als nu aan bod komen. Zo stellig wil De Groof die pers berichten niet bevestigen, hij wil de veranderingen niet uit 'pole miek geboren laten worden'. Want dezelfde mensen die in het verleden de kijker niet wisten te boeien, zullen straks ook groten deels de nieuwe programma's moeten maken. En dus heeft hij er waarschijnlijk geen enkele behoefte aan hen nu al te hard tegen de schenen te schoppen. In ieder geval is volgens De Groof wel duidelijk dat het gezicht van TV2 compleet zal moeten veran deren. Want de huidige pro gramma's zijn 'te hermetisch, te gesloten'. De kans dat ze aan het eind van dit jaar nog in dezelfde vorm zullen bestaan, acht hij dan ook niet meer dan 'theore tisch'. De BRT heeft door het bureau Censydiam laten onderzoeken hoe tv-kijkers hun toestel ge bruiken en wat ze verwachten van de uitzendingen. Waarde ringscijfers voor de program ma's zijn hun niet gevraagd. De BRT was door de lamentabele kijkcijfers zelf al op de hoogte van de geringe populariteit van TV2. Programmamakers hebben nu de gelegenheid nieuwe ideeën in te DE NIEUWSTE HYPE in techno land heeft Daft Punk, oftewel de twee Parijse knoppenkunste naars Thomas Bangalter en Guy- Manuel de Homem Christo. Is die hype terecht? Wat het eerste half uur van de cd Homework be treft, is het antwoord bevesti gend. Zelden is techno zo lekker dansbaar als bij de eerste num mers op dit schijfje. Daft Punk heeft zich zwaar laten inspireren door funk en disco uit de jaren zeventig. Dat levert de ene flooriiller na de andere op, een soort Saturday Night Fever in een fin de siécle-jasje. De hype blijkt echter wat over dreven als we halverwege de plaat zijn. De nummers worden dan steeds wisselvalliger van kwaliteit. Zo worden de ouder wetse synthesizer-deuntjes, de disco-claps en vervormde stem men soms wel erg truttig, terwijl op andere momenten de experi menteerdrift het danstempo uit de muziek haalt. Mits gedoseerd toegepast, werkt de techno-funk van het Franse duo echter zeer aanstekelijk, want Daft Punk weet in de betere nummers de juiste grooves voor treffelijk te vinden. Voor de huis kamer is Homework misschien iets te heftig maar diverse tracks zullen het in de clubs erg goed doen. (Virgin) PAUL VERLINDEN WIE NOG wel eens de moeite neemt om naar platen van de Bonzo Dog Band te luisteren, weet dat die legendarische Engel se groep niet alleen waanzinnig grappig was, maar dat er ook in strumentalisten in zaten die op fantastische wijze vooroorlogse muziek wisten te vertolken. Met name vaudeville ging de Bonzo's meer dan uitstekend af. Zo'n dertig jaar later laten de Amerikaanse Asylum Street Spankers op hun cd Spanks for the memories onder meer soort gelijke muziek horen. Onder het mom van all acoustic music wor den naast die vaudeville ook oude country-blues, en dito jazz en swing ten gehore gebracht. Grote jongen in de Asylum Street Spankers is Guy Forsyth die we kennen van een paar mooie, snoeiharde elektrische bluespla ten. Voor de deze gelegenheid heeft hij negen medemuzikanten verzameld die allemaal net als hij een voorliefde hebben voor akoestische, traditionele Ameri kaanse muziek. Het resultaat is een plaat die mij te vaak gekun steld aan doet. Het maniertje is tot doel verheven en dan wordt zoiets al gauw vervelend. De Asylum Street Spankers heb ben op de een of andere manier niet door dat akoestische muziek wel degelijk power kan hebben. Het kabbelt maar voort en slechts een enkele keer, zoals in Lee Har vey en Funny Cigarette, krijgt je het idee dat er iets gebeurt dat muzikaal iets te betekenen heeft. Zelfs op het Oude Stijl Jazz Festi val van Breda is spannender mu ziek te horen. (Watermelon Re cords, Munich Records) WIM VAN LEEST HET OPMERKELIJKSTE aan de vroig jaar verschenen debuut-cd These Blues Are Mine van Mon ster Mike Welch was wel dat er een zestienjarige op te horen was die zowel qua gitaarspel als qua zang liet horen dat-ie veel gevoel voor blues had. Bij een volgende plaat is dat nieuwtje er natuurlijk af en word er nadrukkelijker naar je muzi kale kwaliteiten gekeken. In het geval van Monster Mike Welch is er geen reden om tot uitbundig heid. Axe to Grind, zijn tweede cd, komt veel te vroeg. Er is geko zen voor vrijwel louter eigen composities en die nummers blin ken niet echt uit door originaliteit of muzikale visie. Mikes stem ver toont bovendien sleet, waardoor je zo nu en dan het idee hebt een vermoeide veertiger te horen zin gen. Het enige wat overeind blijft, is zijn gitaarspel. Dat is nog steeds uitstekend. Axe to Grind is een typisch voor beeld van roofbouw. Daar kan Mike zelf schuld aan zijn en als dat het geval is, dan moet hij acuut afgeremd worden door een goede mentor. Als de roofbouw wordt gepleegd door platenfirma of manager, dan hoop ik dat Mike zelf snel zijn lesje leert. Zo door gaan levert in alle gevallen ver- nieting van ontegenzeggenlijk aanwezig talent op. (Tone-Cool Records, Munich Records) WVL BRITTEN GAAN door voor koele kikkers maar als het om popmu ziek van eigen bodem gaat dan zijn ze zo chauvinistisch als de pest en zijn van die typische En gelse understatements ver te zoe ken. In het geval van het bandje Reef schiet het blad Music Week bij voorbeeld door met de bewering dat 'All sings point to the band becoming the country's biggest non-indie based guitar band'. Het vermakelijkste aan dat citaat is wel dat het in pakweg 15 jaar tijd voor een band een prestatie is als je succes bereikt zonder bij een indie, een onafhankelijk platen label, te zitten. Nou moet ik wel zeggen dat de opwinding omtrent Reef niet he lemaal onterecht is. Afgaande op wat de tweede cd van de groep, Glow, te bieden heeft, kun je Reef zeker zien als een verrijking voor de hedendaagse Britse popscene. Nou is daar niet zo gek veel voor nodig, want de meeste Britse mu ziek is tamelijk eenvormig, maar niettemin klinkt de bluesrock en R B die Reef laat horen, heel verfrissend. In wezen grijpt de muziek op Glow terug op wat de Stones en Led Zeppelin een eeuwigheid ge leden al deden. Maar omdat er te genwoordig bijna niemand nog van dergelijke muziek maakt én omdat Reef met een aanstekelijk enthousiasme speelt, is Glow best te pruimen. Vergeleken met de gewone hardrockers weet Reef veel meer variaties in de composi ties te leggen en komt de groep ook in de instrumentaties gedurfd voor de dag. Enige zwake punt is de zang. Die klinkt zo nu en dan net iets te gemaakt. (Epic) WVL IN DE cd-hitlijsten kom je door gaans geen fusion-platen tegen. De muzikale prestaties die op dat gebied waar jazz, funk, rock en soul elkaar raken, met name in de VS geleverd worden, worden wel iswaar gewaardeerd door een trouwe schare fans, maar die zijn met te weinigen om grote ver koopcijfers te bewerkstelligen. Bovendien verschijnen er ook in dat genre zoveel plaattitels dat het amper bij te benen is. In die fusion-hoek kom je tal van namen tegen die vroeger in de jazzrock en aanverwante funk ac tief waren. Marcus Miller is wel licht het succesvolst, maar ook namen als Stanley Clarke, George Duke, Patricia Rushen, de Brec- ker-broertjes en Tom Browne duiken geregeld op. En die van drummer Lenny White natuur lijk. In tegenstelling tot iemand als Billy Cobham die tegenwoor dig traditionele jazz speelt, zet White zijn fenomenale vaardig heden nog altijd in op fusion-pla ten van anderen en die van hem zelf. Onlangs verscheen van Lenny White de cd Renderers of the Sp rit. Op die plaat is gelikte cross- over-muziek te horen, waarin op het ene moment verantwoord progressief c.q. etnisch gedaan wordt en op het andere moment probleemloos teruggegrepen wordt naar evergreens. Zodoende bevat Renderers of the Spirit bij voorbeeld versies van de oude Diorme Warwick-hit Walk on by en van Sailing van Christopher Cross. Quasi progressief of ernstig bele gen, het materiaal wordt met ver ve gespeeld en in het ergste geva ook nog gezongen. Aan muzikaal vakmanschap en ook aan virtuo siteit ontbreekt het niet op deze Renderers of the Spirit. Maar echte spirit zit er niet in, net zo min als muzikaal avontuur, zeg gingskracht of zelfs vrolijkheid. (Hip Bop Essence, VIA Records) r WVL NEDERLAND Door Mart van der Sanden Brussel - Het gezicht van TV2 gaat compleet veranderen. Del leiding van de Belgische tv-zender is ontevreden over het aan- f tal mensen dat naar culturele programma's als Affiche, Zigg rat en De Vuurvogel kijkt. dienen, waarbij ze meer n ning moeten houden met del wensen van de kijkers. „Wij moeten meer op zoek gaan naar de interessehaakjes, de behoei-1 tes van de kijkers. Dat is in hel verleden onvoldoende gebeurd", aldus De Groof. „Bij het ver-1 dwijnen van programma's gaan we zeker niet over één nacht ijs. Wij schrappen alleen iets als ei iets beters voor in de plaats I komt." De Groof verwacht dal de hele operatie pas tegen eind van dit jaar kan worden af-1 gerond. De angst die bij een aantal BRT- medewerkers leeft dat 'moeilij ke' kunst van het scherm zal ver-1 dwijnen, wijst De Groof van de hand. „Het gaat er ons om, TV2 duide-1 lijk te profileren als een verdie pende zender, maar dan wel een die de kijkers kunnen volgen. TV2 wordt geen waterig soepje, maar een volwaardige zender voor een cultureel geïnteresseer de doelgroep." En dus met een voor de BRT hopelijk breder bereik. Sherman Oaks (ap) - De Ameri kaanse acteursgoeroe Sanfonl Meisner is zondag op 91-jarige leeftijd in Californië overleden. Meisner leerde zijn vernieuwende acteerstijl - de Meisner techniek- onder meer aan filmsterren Gre gory Peck, Grace Kelly, Robert Duvall, Peter Falk, Diane Keaton en Joanne Woodward. De zoon van Hongaarse immi granten begon in 1935 les te ge ven in een wat hij noemde Ameri kaanse benadering van het acte ren aan The Neighborhood Playhouse in New York. Een jaar later werd hij daar directeur. Toneelschrijver Arthur Miller zei eens dat hij door Meisner opge leide acteurs direct kon herken nen aan hun eerlijke en eenvou dige stijl waarin geen plaats is voor onnodige ingewikkeldhe den. 107.00 07.05 07.29 09.00 109.06 09.35 10.24 11.00 14,53 15.42 16,36 117.05 18.06 18.34 19,02 19.30 20.00 20.23 20.56 21.02 21.54 22.23 23.21 journaal Roseanne Ontbijt-TV journaal Get the Picture (herh) 'n Goeiedag met Minoesch Jo- rissen (herh) Rondom tien (herh) De late ochtend (tot 11.46) Aso Show (herh) 'n Goeiedag met Minoesch Jo- rissen Cosby Show, comedy Alles kits, kindermagazine met Robbedoes; 17.30 Bertje Knor, met Kleine verhalen, Lars de klei ne ijsbeer, La la liedje en Oakie Doke; 17.55 Alles kits kwis Roseanne, comedy Get the Picture, quiz De heilige draad, documentaire over de geschiedenis van het ker kelijk textiel. Afl. 1 Weg van de snelweg; Europa, De Oostzeelust van Mecklen- burg-Vorpommern journaal Netwerk, actualiteitenrubriek Weeroverzicht Vendetta, thrillerserie Yoy, reportage over twee jongens die zich bezighouden met graffiti Close-Up, documentaire: Een dag uit het leven van Catharina de Grote TeeVee Studio (tot 23.56) NEDERLAND 2 09.00 Koekeloere (tot 09.15) 09.30 Ik Mik Loreland (tot 09.50) 10.00 Wat een vondst (tot 10.15) 12.30 Strip en cartoontekenen 13.00 Ik weet het beter, spelletje (herh) 113.27 Voor hete vuren (herh) 13.52 Mensenlief (herh) 14.27 Als leven pijn doet (herh) 15.00 Spreekuur. Thema: Consument 15.55 PP: Uitzending AOV 16.00 Journaal 16.08 Coco Jappe, animatieserie 16.33 Eindeloze ontdekkingen, popu- lair-wetenschappelijk magazine voor de jeugd 17.01 De dierenspoedkliniek 17.29 2Vandaag, actualiteiten met om 17.30 en 18.00 Journaal; 18.43 Sportjournaal en vanaf 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws ge volgd door het weer 19.01 Licht op groen, milieumagazine 19.28 Ik weet het beter, spelletje 19.56 Ouder worden in Europa. Afl. 1 20.30 Studio Sport 21.56 Tijdsein, actualiteiten 22.28 Peter in de bushalte, discussie 23.15 Studio NOS (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie, actueel middag magazine 13.00 Journaal BELGIË FRANS 1 12.50 Nieuws (tot 13.15) 17.30 The Fall Guy, misdaadserie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table 19.05 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Droit de cité, magazine 21.05 Depardieu-cydus: My Father, The Hero, Amerikaanse film komedie uit 1993 22.40 Coup de film, ma gazine 23.05 Laatste nieuws (tot 23.30) BELGIË FRANS 2 10.00 Parlementaire enquêtecommissie Dutroux 16.00 lei Bla bla, kindermagazine 17.00 La pensée et les hommes 17.35 Cheval passion, paardensportmagazine '8.00 lei Bla bla 18.55 Du bout des ailes, magazine 19.30 Nieuws 20.00 Diableries, voetbalmagazine 20.30 Mémoire de Dia bles, portretten voetballers Belgische na tionale elftal: Georges Grün 22.00 Nieuws 22.25 Atletiek: Cross Cup vanuit Tour- coing 22.55 Paardenkoersen. Aansl.: 24 H sur les marchés Dow Jones DUITSLAND 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 09.00 Tagesschau 09.03 Dallas, serie 09,45 Sportschau live/WK Biathlon, 10 km teams heren 11.00 Tagesschau 11.04 Be cause You're Mine, Amerikaanse speelfilm jj't '952 (herh) 12.45 Umschau 12.55 Presseschau 13.00 Tagesschau 13.05 Mit- tagsmagazin 13.45 Wirtschafts-Tele- 9ramm 14.00 Tagesschau 14.03 Aben- teuer Zoo, documentaire-serie 14.50 Car toons im Ersten 15.00 Tagesschau 15.03 wunschBox, amusement 16.00 Ta gesschau 16.03 Fliege, talkshow 17.00 Ta gesschau 17.15 Brisant. Boulevardmagazi- "e 17 55 Verbotene Liebe, serie 18.25 Manenhof, serie 18.55 Der Fahnder, serie 20.00 Tagesschau 20.15 Wilde Herzen: Burning Life, tv-film 21.45 Kinder an die macht, reportage 22.30 Tagesthemen .00 Wilde Herzen: Adamski, tv-film ""•25 Nachtmagazin 00.45 Anchors weigh, speelfilm 03.00 Nachtmagazin DUITSLAND 2 Snnïx 6 Duitsland 1- 09.45 Tele-Gym 11.00 Tagesschau 10.03 Der offene Him- me reportage 10.35 Tips und trends, li- '«tylemagazine 11.00 Zie 13.45 Gesund- tnn Ü!edisch ma9azina 14.10 Enid Bly- jpn - Abenteuer, jeugdserie 14.32 Theos »!,!irtSta9®ke 14,35 Achterbahn, lFiftSerMx 15,00 Lo9°' jeugdjournaal 1F« rf n-ed J' Kwa'<' tekenfilmserie 1fi nc r Dalli' sPel|etje 16.00 Heute te 17 m He™fÜr Tiere'serie 1700 Heu" ?»LA^endma9azin' dualiteiten en 1R 17,45 Ader ehrlichi, serie te io%cü^,heute' ma9az'ne 19.00 Heu- Nar„ 5113' misdaadserie 20.15 Dab, «»ene natuurd°cumentaires: Im- lair uAbenteuer Forschung, popu- Heuto 77 «a°peli'k ma9a2ine 21-45 2-15 Kennzeichen D., magazine

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 22