DE STEM Licht op hemels erfgoed i Nabucco: vrijheid, liefde en drama Deel van bisschoppelijke collectie tijdelijk te zien in Roosendaal Talkradio: station naar Amerikaans voorbeeld Weer klachten over programma Breekijzer \1 Nationale Opera van Letland brengt top-opera van Yerdi Gids Door Hans Rooseboom Meer dan een jaar geleden, in december 1995, sloot Breda's Museum de deuren van zijn historische pand aan de Grote Markt. Op zijn minst pas in de zomer van 1998 zal er in Breda weer een Stedelijk en een Bis schoppelijk Museum zijn, ver enigd onder de naam Breda's Museum, in de nieuwe behui zing op het Chassé-terrein. Ook in de oude behuizing in de Boter- hal was er zelden iets te zien uit de rij ke bisschoppelijke collectie van het museum. Om het wachten op het nieuwe museum te bekorten is het bisschoppelijk museum tijdelijk uit geweken naar een gastadres om een deel van zijn schatten te tonen. In het museum De Ghulden Roos in Roosendaal is onder de titel Hemels Erfgoed een fraaie selectie uitgestald, met daartussen een aantal gerestau reerde en nieuw aangeschafte objec ten. De technische dienst van Breda's Mu seum is in Roosendaal aan het werk gegaan om twee zaaltjes in stijl in te richten. Vitrines, informatiezuiltjes en andere expositie-elementen zijn uitgevoerd in een hemelsblauwe kleur. Uit de enorme bisschoppelijke verza meling is een keus gemaakt van op vallende en waardevolle objecten. Er is geen sprake van een volledig of his torisch overzicht. Het publiek krijgt gewoon mooie en gave kunstvoorwer pen te zien, zoals men die in een mu seum mag verwachten. Stijl Wat is er zoal uitgestald in die twee hemelsblauwe zalen van museum De Ghulden Roos. Om een idee te krijgen moet hier een kleine opsomming vol gen. Kazuifels uit de 18e eeuw, een ar chitectonisch vormgegeven mon strans uit 1706, een torenmonstrans uit Breda, eerste helft 16e eeuw, uit gevoerd in zilver en goud, stijl Bra bantse laatgotiek, dus dezelfde stijl als de Grote Kerk van Breda. Heel fraai is de rijke, laatneogotische monstrans in de vorm van de Boom van Jesse, gemaakt in 1918 door J.H. Brom in Utrecht, een kunstenaar die aan heel katholiek Nederland leverde. Sommige voorwerpen uit de collectie zijn heel oud, zoals een bronzen Christus-corpus uit de 12e eeuw en een reliekhouder uit Dongen uit 1450. Verder: reliekkruizen, relikwielijsten, reliekbeelden, een oliedoos uit de 16e eeuw, zilveren water- en wijnampul len op een blad (1762, rococo), en in dezelfde stijl een zilveren altaarschel uit 1726 met het wapen van de familie Van Lanschot. Dan de beelden. Uit 1840 stamt een beeltenis van de H. Apollonia, tot wie men zich dient te wenden bij kiespijn. De H. Apollonia werden in het jaar 249 de tanden uit de mond geslagen, en vervolgens stierf zij de marteldood. Als de topper van de collectie wordt het beeldje (62 cm) van de H. Cathari na uit de Begijnhofkerk in Breda (1520) beschouwd. Dit beeldje van de martelares uit Alexandrië is helemaal gerestaureerd, ontdaan van verflagen die er in de loop van eeuwen op zijn aangebracht. In vroeger tijden schroomde men niet om beelden aan te passen aan de mode van de tijd. In dit geval zat er een dikke neogotische verflaag op deH. Catharina. Nog een voorbeeld van een geslaagde restauratie: twee houten neogotische reliëfs van communiebanken (1863) uit de O.L.V. ten Hemelopneming in Prinsenbeek (gesloopt 1964). De twee groepen zijn in oude glorie hersteld. Ze stellen respectievelijk het oudtes tamentische Paasmaal en het nieuw testamentische Laatse Avondmaal voor. Kopieën In de afdeling schilderijen moet de bezoeker geen meesterstukken ver wachten. De meeste schilderijen zijn anonieme kopieën, zij het kopieën uit de 16e en de 17e eeuw, van originelen uit Antwerpen en andere Vlaamse ste den. Te zien zijn o.a. De Kerkvaders (Ulvenhout, 17e eeuw), De aanbidding der koningen (Oud-Vossemeer, 16e eeuw), een Pief a-drieluik (Ooster hout, 16e eeuw), de H. Hieronymus (Breda, 16e eeuw) en de H. Christop- horus (Huijbergen, 16e eeuw). Uit Zeeuws-Vlaanderen zijn te zien een houten Sint-Anna-te-Drieën (Nieuw-Namen, 1500) en het schilde rij De Heilige Familie (IJzendijke, 16e eeuw). Naast officiële kerkelijke voorwerpen behelst de collectie ook devotionalia, oftewel uitingen van volkskunst. Voorbeelden: ex-voto's (geschenkjes van gelovigen aan heiligen), zegenfor mulieren, reisrelieken, hangers, borst kruisen, medaillons, doosjes en ande re kwaadafwerende objecten. In deze categorie merkt het museum de devo tieprentjes als topstukken aan. Cultuurdrager Het Bisschoppelijk Museum is ooit begonnen als een poging om het artis tiek bezit van kerken en kloosters in het bisdom niet verloren te laten gaan. Het initiatief ging in 1927 uit van mgr. Hopmans, toenmalig bis schop. Hij besefte dat de katholieke kerk zijn rol als cultuurdrager zou verliezen. De bisschop gelastte dat in onbruik geraakte kunstvoorwerpen uit kerken en kloosters zouden wor den aangeworven en geconserveerd. In 1932 werd de verzameling in bruik leen en in beheer gegeven aan het Ste delijk Museum Breda. Na de oorlog groeide de collectie gestaag. De roomskatholieke liturgie veranderde en versoberde. Bovendien werden er in de jaren '60 en '70 de nodige kerken gesloopt. In 1992 werd de naam gewijzigd van Stedelijk en Bisschoppelijk Museum in Breda's Museum. Het nieuwe mu seum in de Chassé-kazerne, dat in de zomer van 1998 wordt geopend, zal de beide collecties door elkaar heen ten toonstellen, in een ongescheiden pre sentatie. Want religie is een onderdeel van het leven. Hemels Erfgoed. Een keuze uit de bis schoppelijke collectie van Breda's Mu seum'. In museum De Ghulden Roos te Roosendaal. Tongerlohuys, Molen straat 2 Roosendaal. Dagelijks 14.00- 17.00 uur. (t/m 11 mei. Daarna verhuist de tentoonstelling naar Goes) De vier Latijnse kerkvaders, Gregorius, Hieronymus, Augustinus en Ambrosius. Schilderij afkomstig uit de Laurentiuskerk in Ulvenhout (17e eeuw). foto's breda's museum Een van de kostbaarheden uit de bisschoppelijke collectie is dit beeldje van de Heilige Catharina (1520), eikenhout, hoogte 62 cm, afkomstig uit de Begijnhofkerk in Breda. Rijkbewerkte zilveren monstrans (1706). De Nationale Opera van Letland brengt Nabucco van Giuseppe Verdi in Breda, Tilburg en Brugge. foto sam Van onze verslaggever Met de opera Nabucco werd Giuseppe Verdi in 1842 wereldberoemd. Hij was 29 jaar toen hij in' één klap zijn naam in Europa vestigde als de nieuwe ster van de Italiaanse opera. In zijn eigen land Italië werd Verdi méér dan beroemd: Nabucco maakte hem legen darisch. Twintig jaar vóór de daadwerke lijke eenwording en onafhankelijkheid van Italië stal hij de harten van zijn landgenoten met deze vrijheidsopera. Slavernij en vrijheid, liefde en verraad, dra ma en passie: Verdi heeft alle ingrediënten bij de hand om een spectaculair muziek theater te maken van het oude bijbelse ver haal. Het hoogtepunt van Nabucco is en blijft het onverwoestbare Slavenkoor 'Va, pensiero, sull'ali dorate'. De eerste helft van de 19e eeuw was een pe riode van romantiek, nationalisme en vrij heidsdrang. Vooral in het intern verdeelde en door buitenlandse mogendheden beknot te Italië spraken deze bevlogen thema's de bevolking aan. Overheerser Nabucco is de naam van de buitenlandse overheerser. Zijn naam is een verkorte ver sie van Nabucodonosor, die we in het 'Ne derlands' kennen als Nebukadnezar, de Ba bylonische koning die het gehele Midden- Oosten bezette, Palestina incluis. De opera Nabucco heeft Nebukadnezar en zijn daden ten aanzien van het door hem overwonnen joodse volk tot onderwerp. De belangrijkste rollen zijn Nabucco (bas), zijn bastaarddochter Abigail (sopraan), zijn wettige dochter Fenema (mezzosopraan) en de joodse hogepriester Zaccaria (bas). On der leiding van de hartstochtelijke hoge priester strijdt het volk tegen de vreemde overheersing om de vrijheid terug te win nen. Als rode draad in het verhaal fungeert een liefdesverhaal rond de echte en de on echte dochters van Nabucco. Volksheld Als gevolg van het succes van de Nabucco mocht Verdi in de bijna zestig jaar die hem restten (hij stierf in 1901) zich koesteren in de status van volksheld nummer één. Zijn naam werd als symbool gebruikt: de strijd kreet van de Italiaanse vrijheidsstrijders luidde Viva Verdi, waarbij 'Verdi' stond voor Vittore Emmanuele, Re D'Italia (Victor Emmanuel, koning van Italië). De vrijheidsthematiek, zoals die in Nabucco tot uitdrukking komt, is natuurlijk van toe passing op alle tijden, niet alleen op het 19e- eeuwse Italië. Ook de landen in het Oostblok hadden tot voor kort hun eigen bittere erva ringen met onderdrukking en dictatuur. Vandaar dat een Nabucco-enscenering uit Letland een extra accent aan de opera ver leent. Afgezien van deze parallel heeft Letland - dat is wellicht weinig bekend - een lange operatraditie. Die traditie begon al in de 17e eeuw en werd in gang gezet door rondtrek kende Italiaanse operagezelschappen. Op dezelfde wijze heeft ook bijvoorbeeld Polen een lange operatraditie. Centrum De Letse hoofdstad Riga, belangrijke han delshaven aan de Oostzee, is al een paar eeuwen een centrum van operacultuur. Riga heeft vanaf 1782 een eigen operatheater, op dat moment zelfs één van de grootste huizen van opera. Riga was een begeerde stand plaats. Niemand minder dan Richard Wag ner was er enige jaren kapelmeester en later treffen we er de grote dirigent Bruno Walter aan. In 1918 werd Letland onafhankelijk en van af dat moment bloeit vooral het Italiaanse operarepertoire. Het huidige operatheater dateert overigens uit 1863. Het is gebouwd in grote neoclassicistische stijl en onderging onlangs een renovatie. De Letse productie van Nabucco wordt in de Nederlandse theaters mogelijk gemaakt door Supierz Artist Management, een in Amsterdam gevestigd impressariaat dat sinds 1989 klassieke operaproducties uit Oost-Europa naar Nederland brengt. 'Nabucco' van G. Verdi door de Nationale Opera van Letland. Op dinsdag 28 januari in het Chassé Theater Breda, op vrijdag 31 ja nuari in de Schouwburg Tilburg, op maandag 3 februari in het Cultureel Centrum Brugge. MAANDAG 27 JANUARI 1997 ft] Door Joop Kraan Sinds deze maand is Nederland weer een nieuw, commer cieel radiostation rijker. Op de frequentie van het ter ziele gegane Veronica Nieuwsradio is 24 uur per dag gesproken woord te beluisteren. Talkradio, zo heet niet alleen het sta tion, maar ook de manier van radiomaken. Overgewaaid uit de Verenigde Staten, waar talkradio al jaren een fenomeen is. Ergens weggemoffeld in het ge bouw van de Wereldomroep heeft Talkradio (1395 AM) een paar kamers kunnen bemachti gen. Een grote, witte tafel neemt één van die kamers bijna geheel in beslag. Bekers koffie, asbakken, een fles Spa en een ongeordende stapel papier be dekken de tafel. Alleen de mi crofoons en een klein mengpa neel verraden dat het hier om een radiostudio gaat. Iedere luisteraar die denkt iets te mel den te hebben kan naar deze studio bellen, gestuurd door een presentator. Paul van Liempt is een van die presentatoren. Elke werkdag tussen tien uur 's ochtends en één uur 's middags mag hij het gesprek leiden. Met een map vol krantenknipsels onder z'n arm komt hij tijdens het nieuws de studio binnen. Geruisloos, want ook de nieuwslezer zit in het zelfde kamertje. Als na het nieuws de enige jingle van het station start, is het woord drie uur lang aan Van Liempt. Reageren De formule van talkradio is eenvoudig. De presentator draagt aan het begin van het programma een onderwerp of stelling aan. Luisteraars kun nen reageren door te bellen. In principe komt vrijwel elke reactie in de uitzending. Reizen per taxi en zelfverdedi ging, dat zijn de onderwerpen voor deze ochtend. Beller Harry meldt zich als eerste, weliswaar vooraf ingeseind door de redac tie. Harry is taxi-chauffeur en vertelt breeduit over de avontu ren die hij meemaakt. Van Liempt stelt de juiste vragen, Harry geeft uitgebreid ant woord. Al pratend tikken de minuten weg. In de loop van de uitzen ding reageren steeds meer luis teraars. Een oudere vrouw ver telt hoe ze zelfverdedigingscur sussen volgt, omdat ze weieens lastig wordt gevallen. Johan uit Zeist is juist weer fel tégen die cursussen. Van Liempt zorgt intussen voor een vlot lopend gesprek, en besluit uiteindelijk Johan af te kappen. „Op een ge geven moment draaft iemand door, dan is het niet interessant meer," verklaart hij later. „Aan het begin was het soms best moeilijk," vertelt Van Liempt als zijn drie uur erop zitten. „De eerste week kwam ik weieens met een kop als een dweil uit de studio. Maar hoe meer ervaring, hoe ontspanne- ner het wordt. Je gaat het aan voelen, weet wanneer je wel of niet in moet grijpen. Volgens Van Liempt, ook werk zaam voor een lokaal station, is Talkradio niet te vergelijken met de normale manier van ra diomaken. „Je probeert nu mi nutenlang bij mensen het ver trouwen te winnen. Het verhaal wat ze bij zich dragen, komt er dan wel uit. Bij nieuwsstations is het vaak doorvragen naar de nieuwsfeiten. Bij Talkradio is meer tijd voor het persoonlijke. Mensen moeten eigenlijk verge ten dat ze op de radio zijn, meer het gevoel hebben dat ze ge woon met iemand bellen." Voorbereiding „Talkradio is eigenlijk radio die boven radio uitstijgt," vindt programmadirecteur Martijn Roos. „Omdat je nooit weet waar het heen zal gaan, is het nauwelijks te vergelijken met andere soorten radiozenders. Waar bij 'normale' radio een programma op papier al gro tendeels vastligt, is bij talkra dio van voorbereiding amper sprake. De presentator verza melt hooguit een paar leuke krantenartikelen, de andere thema's zijn afkomstig van luisteraars." Roos ziet een duidelijk verschil tussen Talkradio hier en de twee grote talkradio-stations in Amerika. „Wij Nederlanders kijken meer de kat uit de boom, reageren minder fel dan de meeste Amerikanen. Ook min der interessante verhalen gaan nu de ether in, terwijl in Ameri ka al snel sensatie gezocht wordt. Een belangrijk deel van succes ligt volgens Roos bij de presen tatie. „Die mensen maken of breken het natuurlijk. De selec tie was daarom heel streng." Na een aantal cursussen van de Amerikaanse talkradio-ster Peter Laufer denkt Roos dat het team - met bekende namen als Theo van Gogh, Willem de Rid der en vanaf februari Margreet Dolman - geschikt is voor Talk radio. „En als ik kijk naar het aantal telefoontjes, soms meer dan veertig per uur, dan vindt de luisteraar dat ook." Zwarte lijst Door de lage drempel om m de uitzending te komen, bestaat de kans dat mensen kwetsende uitspraken op de radio brengen. „Alleen als bellers ongenuan ceerd gaan schelden, of zich bij voorbeeld racistich uitlaten, dan komen ze niet in de uitzen ding," vertelt Roos. Er bestaat inmiddels een 'zwarte lijst' met mensen die niet op de zender mogen, al noemt Roos die bena ming wel 'erg negatief'. Hoeveel mensen luisteren kan de programmadirecteur nog niet inschaten. „Over de hoe veelheid bellers ben ik in ieder geval dik tevreden, dat over treft alle verwachtingen." Van moederbedrijf Manaus heeft hij drie jaar gekregen om iets neer te zetten. Reclame-inkomsten moeten de zender dan financie ren. „Uiteindelijk streef ik naar een marktaandeel van 4 a 5 met daarbij een radiostation waar de luisteraar de onder werpen bepaalt. En iets waar mensen op af stemmen die ge woon een te gekke, nieuwe ma nier van radio willen horen." Amsterdam (anp) - De Raad voor de Journalistiek behandelt vrijdag een klacht tegen het SBS6-programma Breekijzer. Een arts heeft een klacht tegen maker Pieter Storms ingediend. De arts voelde zich overdonderd toen SBS gewapend met came ra's bij hem kwam. De dokter zou ook geen enkele uitleg over de bedoeling van Breekijzer hebben gekregen. De man was door een verzekeringsmaat schappij ingehuurd om een klacht van een patiënt tegen een ziekenhuis te onderzoeken. Ook het NCRV-programma Do cument heeft een klacht aan de broek, die vrijdag door de raad behandeld wordt. In de afleve ring De Rivierpolitie werd de berging van een dode jongeman getoond. De ouders van de jon gen hebben geklaagd dat zij niet over de uitzending waren geïn formeerd. Ze zouden ook nooit toestemming hebben gegeven. Pieter Storms is met zijn Breek ijzer al meerdere keren in op spraak geweest. In december werd hij door de politie van Nieuwegein aangehouden toen hij ondanks sommaties van agenten weigerde een pand van een vastgoedmaatschappij te verlaten. SBS6 haalde zich vorig jaar ook al de woede van het Academism1 Medisch Centrum (AMC) op de hals, omdat het productieteam van Hart van Nederland onaan gekondigd in het ziekenhuis aan de slag zou zijn gegaan. SBS6 ontwikkelt sinds decem ber een gedragscode voor het maken van deze zogeheten rea- lity-programma's. Een speciale commissie is bezig regels vast te leggen voor bijvoorbeeld het ge bruik van verborgen cameras. het in beeld brengen van slacht offers en het met een camera be zoeken van instellingen. De gemeente Middelburg lie'in augustus, zonder directe aan!el* ding overigens, officieel wete niet gediend te zijn van Pr°* gramma's als Breekijzer. Derge lijke programmamakers zoude daar in het stadhuis geen tussen de deur gezegd. krijgen, de stem NEDERLAND 1 07.00 07.05 07.29 09.00 09.05 09.31 10.17 10.59 15.17 1545 16.38 17.05 18.01 18.28 18,56 19.26 20.00 20.24 21.04 21.58 22.26 23.02 23.10 journaal Roseanne Ontbijt-TV journaal Get the Picture (h) Spoorloos (h) Kenmerk: mensen veranderen de wereld (h) De late ochtend (tot 11.44) Kookgek Co (h) 'n Goeiedag met Jos Brink Cosby Show Alles kits met Bamboo Bears; 17.29 Quatro; 17.52 Alles kits kwis Roseanne, comedy Get the Picture, quiz Ja, natuurlijk: Geef vogels een thuis Waku waku, spelletje Journaal Netwerk, actualiteiten Taxi, gesprekken. Chauffeurs: Yvonne van den Hurk en Jan Mom De beesten, de baas, reportage Dokument: De varende dokter, 3-delige documentaire over de praktijk van havenarts Wim den Hoed. Deel. 2 Miniatuur (h) Murder One, rechtbankserie (h, tot 23.55) NEDERLAND 2 09.30 10.00 10.30 11.00 11.30 12.30 12.55 13.00 14.17 15.04 15.55 16.00 16.08 16.36 17.23 17.29 18.59 19.28 20.02 20.38 21.16 22.17 23.15 Zig zag: De oude Egyptenaren. Afl. 1 (tot 09.50) Huisje, boompje, beestje (tot 10.20) Sybe Satellyt (h, tot 10.50) Nederlanders en hun vakantie- besteming. Afl. 1 (tot 11.20) Schrijvers over ongelukkige liefdes. Marja Brouwers: Havin- ck (tot 11.50) Pique-nique (Frans voor begin ners) Digiataal Studio Sport (h) Dierenmanieren op reis (h) Spreekuur. Thema: Politiek (PP) GPV (h) Journaal De ark van Stekeltje The Waltons, serie Gospelclip, videoclip 2Vandaag, actualiteiten met 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofd punten uit het nieuws Het pakhuis: uitreiking Pakhuis Award 1996 Radar, consumentenrubriek Kenny Rogers. Portret country- zanger Gaos, talkshow Dieren wereldwijd, 3-delige se rie. Deel 1: Water en ijs Het elfde uur, praatprogramma Studio NOS, sportmagazine (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie met om 12.30 Sportjournaal 13.00 Journaal 13.07 Urbania, een stadstriptiek (h) 13.37 Buitenhof (h) BELGIË FRANS 1 12.50 Nieuws (tot 13.15) 17.30 The Fall Guy, misdaadserie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 L'écran té- moin: Lamerica, Italiaanse speelfilm uit 1994 22.10 Débat, discussie n.a.v. de hier voor uitgezonden film. Thema: Investeren in het oosten 23.30 Nieuws 23.55 Javas (h) 00.05 Le coeur et l'esprit (tot 00.15) BELGIË FRANS 2 14.00 Parlementaire enquêtecommissie. Verslag van deze onderzoekscommissie n.a.v. de verdwenen kinderen 16.10 lei Bla bla (h) 17.05 Tour des salles (h) 17.35 Che- val passion (h) 18.00 lei Bla bla 19.00 Du bout des ailes 19.25 Paardenkoersen 19.30 Nieuws 20.10 L'écran temoin: Lamerica, Italiaanse speelfilm uit 1994 22.05 Nieuws 22.30 Javas (h) 22.40 L'hebdo, actueel weekmagazine 23.10 Reflets du libéralis me 23.40 PME Créateurs, zakenmagazine (tot 00.05) DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 09.00 Heute 09.03 ML Mona Lisa, magazi ne voor vrouwen 09.45 Kneippen für die Gesundheit 10.00 Heute 10.03 Weltspie- 9el 10.45 Recht in Deutschland: Alles was «echt ist 11.00 Heute 11.04 Das Winter- test der Volksmusik 12.35 Umschau 12.55 Presseschau 13.00 Mittagsmagazin met neute 13.45 Wirtschafts-Telegramm 14.00 agesschau 14.03 Abenteuer Zoo, docu mentaire-serie 14.50 Cartoons im Ersten '■00 Tagesschau 15.03 WunschBox, amu sement 16.00 Tagesschau 16.03 Fliege, '«show 17.00 Tagesschau 17.15 Brisant, wulevardmagazine 17.55 Verbotene Lie- e. serie 18.25 Marienhof, serie 18.55 Ge- 9en den Wind, serie 20.00 Tagesschau 15 Abenteuer Zo°. documentaire-serie ver dieren in de dierentuin 21.00 Report, egazine 21.40 Oh Gott, Herr Pfarrer, se- je 22.30 Tagesthemen 23.00 Tatort, poli tieserie 00.40 Nachtmagazin 01.00 (ZW) The Big Shot, speelfilm DUITSLAND 2 °5,30 Zie Duitsland 1. 13.45 Gesundheit, medisch magazine 14.10 Enid Blyton, 14 55 le 14,32 ^eos Geburtstagsecke I "j Mittendrin, milieumagazine voor de Alf a15'®0 Lo9°' jeugdjournaal 15.10 Dair J' Kwak' tekenfilmserie 15.35 Dalli Jj: spe"etje 16.00 Heute 16.05 TeleRita, I7tosazine 16-10 Unser char|y. serie Der ?,Heute 17-15 Abendmagazin 17.50 A|te, misdaadserie 19.00 Heute 19.25 (i „.iif Wim ten, i 21.58 14.32 14.57 16.00 16.05 17.02 17.52 18.00 18.15 18.30 18.40 19.00 19.28 19.56 20.29 20.57 J 22.00 J 22.16 22.34 23.04 I 23.22 RTL 07.00 07.10 08.08 1 08.35 09.30 10.00 11.00 T, 11.45 5 12.30 13.30 14.20 15.05 16.00 16.10 17.00 l\ Verkehrs verkeersc nal 21.4! film 23.4 sind wir jodenven (ZW) In G Mittelwe DUI 08.15 Te geschiedi siv, maga Vom Leic 12.00 Bo tag, magi gazine 1 14.00 Ka kinderma der - M 16.15 Ve tv-beelde suchen 17.00 Or Orient, rr rie 18.00 her, mag 18.50 Ak ne 19.3( 20.15 Eii 21.05 Lil strasse, s< Markt, ec schen hat radiesvög re mense Kind Ke BBC 07.00 Bu News 10.C over the cussie 11. Nieuws 1 12.45 Sn Nieuws 1 Going foi Weather hours, so; film 16.31 Bodger at get Boy 1 pilatie IE 18.10 BI 19.00 Nie Watchdoi soap 21.! 22.00 Nie Punishme Talkshow 23.50 Sile Barry No Rock, spe.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 8