DE STEM PERSONEEL Chemie-Pack ank alt sl< N Kansen in tijdelijk werk LITI E Beleidsmedewerker Opleidingen \l [nternet-beti iog niet fisci lieuwe en Vitae Accountancy financieel medewerker (nr. 41) administratief medewerker (nr. 22) medewerker lay-out beheer (nr. 58) beheerder automatisering (nr. 54) medewerker bedrijfseconomische zaken (nr. 50) medewerker bestuurssecretariaat (nr. 09) opzichter (nr. 28) personeelsfunctionaris (nr. 11) loonadministrateur RSI l PRODUCTIEMEDEWERKERS HEFTRUCKCHAUFFEUR/CORVEEËR/ MEDEWERKER DRUMCLEANING (m/v) Trade Planner m/v Directie secretaresse m/v Boekhoudkundig medewerker m/v Telefonist/receptionist m/v Oproep telefoniste m/v Accountmanager m/v Chauffeur B/E m/v Interieurverzorger m/v Magazijnmedewerker m/v Parttime orderpicker m/v -ir randstad uitzendbureau m/v loze brief bonden DE STEM ZATERDAG 25 JANUARI 1997 _B526166cs m GEMEENTE Z U N D E R T De gemeente Zundert is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente met 20.000 inwoners. Sedert de gemeentelijke herindeling per 1 januari jl. bestaat de gemeente uit de dorpen Achtmaal, Klein Zundert, Rijsbergen, Wernhout en Zundert. De ge meentelijke organisatie is opgebouwd uit de sector Middelen, de sector Ruimtelijke Ordening en Milieu, de sector Verkeer, Waterstaat en Infrastructuur, de sector Wel zijn en Maatschappelijke Zorg en de stafafdelingen Bestuurszaken en Personeel Or ganisatie en Informatie. Voor het bureau Sociale Zaken van de sector Welzijn en Maatschappelijke Zorg zoeken wij een enthousiaste voor 18 uur per week Taken Uitvoeren van de interne administratieve controle van alle taakonderdelen van de uitkeringsadministratie - uitvoeren en bewaken van administratieve en boekhoud kundige werkzaamheden - verzorgen van declaraties en jaaropgaven ten behoeve van het ministerie - verzorgen van debiteurenadministratie, statistische informatie alsmede het cijfermatig aanleveren van gegevens t.b.v. begroting en management rapportages - controleren van subsidies - uitvoeren van applicatiebeheer - assisten tie bij beleidsadvisering op financieel terrein. Eisen Functiegerichte opleiding op MBO niveau (MEAO), studie of bezit van het diploma HEAO strekt tot aanbeveling - aantoonbare ervaring op het vakgebied met name met het software pakket L&T - analytisch vermogen - goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - flexibele werkinstelling. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 4.970.- bruto per maand (schaal 8, bij een volledige werkweek). Informatie Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de chef van het bureau Sociale Zaken, de heer A.F.M. Boemaars, of de heer Q.A.E. van Rossum, hoofd van de sector Welzijn en Maatschappelijke Zorg, telefoonnummer 076-5973354. Voor het bureau Welzijn, Onderwijs en Sport van de sector Welzijn en Maat schappelijke Zorg, dat zes medewerkers telt, zoeken wij op korte termijn een voor 18 uur per week Taken Verzorgen van administratieve uitvoerende ondersteuning van het bureau Welzijn en het bureau Sociale Zaken - verzorgen van correspondentie en publicaties. Eisen MAVO/HAVO-opleiding - kennis van en ervaring met administratiesystemen, auto matisering en tekstverwerking - administratieve vaardigheden - goede contactuele eigenschappen - accuratesse. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 3.615.- bruto per maand (schaal 4, bij een volledige werkweek). Informatie Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de chef van het bureau Welzijn, Onderwijs en Sport, de heer E.A.M. Douenburg, of de heer C.A.E. van Rossum, hoofd van de sector Welzijn en Maatschappelijke Zorg, telefoonnummer 076-5973354. Voor het bureau Facilitaire zaken van de sector Middelen, zoeken wij op korte termijn een 7 ■■■■urmmimr «d'sfcisstnpa i rr» .tokt r Taken Beheren van het tekstverwerkingsprogramma - instandhouden en bewaken van de huisstijl, middels het steekproefsgewijs controleren van de uitgaande post op de huisstijl - zorg voor en actueel houden van macro's en het opmaken danwel collatio neren van complexe teksten - uitvoeren van de helpdeskfunctie voor de collega's op het gebied van tekstverwerking - mede zorgdragen voor het technisch beheer en het operationeel houden van systemen - uitvoering geven aan het beveiligingsplan. Eisen HAVO-opleiding - kennis en ervaring op het vakgebied - bij voorkeur ervaring met spread-sheet toepassingen - mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - goede contactuele eigenschappen - accuratesse. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 3.808.- bruto per maand (schaal 5). Bij hetzelfde bureau zijn we op zoek naar een Taken Ondersteuning verlenen bij het opzetten en het uitvoeren van het automatiserings plan - zorgen voor een optimaal gegevensbeheer, hetgeen onde meer inhoudt - bijhouden, registreren en documenteren van de gegevensverzameling - analyse van knelpunten, wensen en marktontwikkelingen en verschil tussen vraag naar en aan bod van gegevens. Adviseren over schrijfwijze (huisstijl), raadplegen, mutatie, beveiliging en privacy - zorgen voor het technische beheer van systemen, (mede) uitvoeren van het beleid en operationeel houden van de systemen - zorgen voor installatie en onderhoud van systemen - verzorgen van (basis)opleidingen en trainingen voor diverse toepassin gen en begeleiden van collega's bij implementatie van diverse programmatuur - samenstelling van beveiligingsplan, mede adviseren, bijstellen en evalueren van au tomatiseringstrajecten. Eisen Minimaal MBO werk- en denkniveau - aanvullende kennis op het gebied van automa tisering - bij voorkeur ervaring met IBM AS/400 en L+T-programmatuur alsmede kennis van netwerken - goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden - analytisch vermogen - grote mate van flexibiliteit - goede contactuele eigenschap pen en beschikken over dienstverlenende instelling - accuratesse. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 4.970.- bruto per maand (schaal 8). Informatie Nadere inlichtingen over de medewerker lay-out beheer en beheerder automatisering kunt u verkrijgen bij de heer A.P.W.M. Daamen, hoofd van de sector Middelen, telefoonnummer 076-5973354. Bij het bureau Financiën en Economische Zaken van de sector Middelen zijn we op zoek naar een Taken Verzamelen, controleren en verwerken van mutaties in de administratie (grondbe drijf) met inachtneming van de daarvoor geldende regelgeving - mede opzetten en (na)calculatie van grondexploitatieplannen - regie voeren van en uitvoering geven aan economische beleidszaken - financieel/economische toetsing van intergemeen telijke samenwerkingsverbanden - financiële beoordeling jaarstukken toegelaten in stellingen - zorg voor de afwikkeling van gemeentelijke garantiestelling - ondersteu nen bij de overige financiële administraties. Eisen Minimaal MBO-niveau, bijv. MEAO - aanvullende kennis van en ervaring met het vakgebied - kennis van automatisering - mondelinge en schriftelijke uitdrukkings vaardigheden - analytisch vermogen - accuratesse. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal ƒ4.970.- bruto per maand (schaal 8). informatie Nadere inlichtingen over deze functie kunt u verkrijgen bij het bureauhoofd, de heer M.J.P. de Jongh of de heer A.P.W.M. Daamen, hoofd van de sector Middelen, telefoonnummer 076-5973354. Voor de stafafdeling Bestuurszaken zoeken we een enthousiaste Algemeen De medewerker bestuurssecretariaat is belast met de administratieve en secretariële ondersteuning van het College van B&W, de Gemeentesecretaris en de afdeling Bestuurszaken. Taken Administratieve en secretariële ondersteuning van het College van B&W, de Ge meentesecretaris en medewerkers van de afdeling met betrekking tot de uitvoering van algemeen bestuurlijke aangelegenheden zoals het voorbereiden en beheren van agenda's e.d. - verzorgen van correspondentie - verstrekken van informatie - onder steunen bij openbare orde en veiligheidszaken en regiozaken - verzamelen van infor matie en het opstellen van overzichten - in voorkomende gevallen beheren van vertrouwelijk materiaal - uitvoeren van alle voorkomende kabinetsaangelegenheden - agendering en samenvatten verslaglegging college en raad. Eisen MBO werk- en denkniveau - kennis van en ervaring met secretariële werkzaamheden goede communicatieve vaardigheden - organisatievermogen - goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - accuratesse - discretie. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 4.003.- bruto per maand (schaal 6). Informatie Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de heer E.J.M. Hartman, wnd. hoofd van de afdeling Bestuurszaken, telefoonnummer 076-5973354. Voor het bureau Beheer en Uitvoering van de sector Verkeer, Waterstaat en Infrastructuur zoeken wij een Taken Beheer en onderhoud van het openbaar groen-areaal, sportaccommodaties en speel- voorzieningen; het groenbeheersplan wordt hiervoor als basis gebruikt - verantwoor delijkheid voor de dagelijkse leiding, coördinatie, werkverdeling, planning en voort gang van werkzaamheden die in eigen beheer worden uitgevoerd - toezicht en con trole van onderhoudswerkzaamheden die door derden worden uitgevoerd - opstellen werk- en onderhoudsplannen voor jaarlijks terugkerende onderhoudswerkzaamhe den - meedenken in beheersmatige aspecten, bewaken toegewezen budgetten en zonodig verrichten van andere werkzaamheden - eerste aanspreekpunt zijn voor bewoners en zorgdragen voor correcte afhandeling van wensen en klachten - verder gestalte en inhoud geven aan de opzet en verdere uitbouw van de aanpak van de woonomgeving. Eisen 1 MBO-opleiding groen of cultuurtechniek - kennis van en ervaring met het vakgebied - affiniteit met civiele techniek - bekendheid met geautomatiseerd groenbeheerssys- teem - goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - het vermogen om zelfstandig maar ook in teamverband te kunnen werken - zakelijke, actieve, flexibele en klantge richte instelling - leidinggevende en goede communicatieve capaciteiten. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maxjjnaal 4.387.- bruto per maand (schaal 7). Informatie Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij het bureauhoofd, de heer A.C. van Peper straten of bij het sectorhoofd de heer M.M.M.F. de Schwartz, telefoonnummer 076- 5961851. Voor de stafafdeling Personeel, Organisatie en Informatie zoeken we een enthou siaste tijdelijk tot 1 juli 1999 Taken Ondersteunen van het management bij de uitvoering van het personeelsbeleid zowel inzake beoordelings- en functioneringsgesprekken, als vakinhoudelijk met betrekking tot de methoden en technieken en organisatorische zaken - zorgdragen voor admini stratieve afwikkeling van zaken - voorbereiden en zorgen voor de administratieve afwikkeling van de genomen besluiten met betrekking tot de uit de rechtspositie voortvloeiende besluiten van het college - uitvoering van het vastgestelde beleid op individueel niveau, over toepassing van arbeidsvoorwaarden en ontwikkeling van de medewerkers - uitvoeren van werving en selectie, functie-onderzoek e.d. - adviseren en assisteren bij problemen in de werksfeer, jubilea, langdurige ziekte en dergelijke - zorgdragen voor het leggen van de hiervoor noodzakelijke contacten - ontwikkelen van en adviseren over onderdelen van het personeelsbeleid en het ontwikkelen van het bijbehorende instrumentarium - uitvoeren van personeelsplanning, inclusief re kenmodellen, kengetallen e.d. Eisen HBO werk- en denkniveau - kennis en ervaring op genoemd vakgebied, bij voorkeur bij de lagere overheid is een absolute vereiste - uitstekende sociale vaardigheden - analytisch vermogen - goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - accuratesse - discretie. Salaris Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 5.613.- bruto per maand (schaal 9). Informatie Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de heer N.C. van IJzendoorn, hoofd van de afdeling Personeel, Organisatie en Informatie, telefoonnummer 076-5973354. Uw sollicitatie naar één van bovenstaande functies kunt u onder vermelding van het functienummer tot uiterlijk 3 februari a.s. richten aan het College van Burgemeester en Wethouders van Zundert, postbus 10.0014880 GA Zundert. Vitae Accountancy, voorheen Nouveau Métier, werft en selecteert personeel m/v voor accountants- en belastingadvieskantoren. Belastingadviseurs, fiscaal me dewerkers, assistent-accountants en teamleiders die een stap in hun carrière willen maken, helpen wij dis creet en efficiënt aan een baan. Naast een vast dienst verband bieden wij ook de mogelijkheden om op tijde lijke basis aan de slag te gaan. Momenteel zijn wij op zoek naar kandidaten m/v voor de volgende functie: voor twee accountantskantoren in Brabant met een interessante cliëntenportefeuille. Tot het takenpakket behoren o.a. - zelfstandig verzorgen van de loonadministratie en alle daarbij voorkomende werkzaamheden - verzorgen advisering inzake loonadministratie naar cliënten toe - contacten onderhouden met werknemers en instanties zoals GAK/GMD Functie-eisen o.a.: - opl. MEAO/MBA, gevolgd door PDL of PDS en Basisopleiding Sociale Verzekeringen - goede communicatieve vaardigheden - enige jaren relevante ervaring op een accountantskantoor strekt tot aanbeveling - leeftijd 25-35 jaar Interesse in deze of andere banen in de accountancybranche, bel dan Desiree van Rie, 040-2466177. Schrijven kan ook: Vitae Accountancy, Grote Berg 18c, 5611 KK Eindhoven. Werving selectie Uitzenden Projecten Vitae Accountancy is een onderdeel van de Vitae-groep en heeft vestigingen in Amsterdam, Eindhoven. Rotterdam en Utrecht ISO 9002 l.v.m. toenemende activiteiten is Chemie-Pack op zoek naar: (18-20 jaar m/v) oproepkracht voor de functie van: Schriftelijke reactie naar: Chemie-Pack Nederland B.V. Postbus 29 4780 AA Moerdijk Wij zijn op zoek naar een analist met commercieel gevoel. Hij/zij moet cijfermatig stevig in de schoenen staan om de juiste conclusies te kunnen trekken uit ingewikkelde cijferreeksen en aanbevelingen kunnen doen. Daarnaast moet de kandidaat beschikken over een aanzienlijke dosis overtuigingskracht en gevoel voor commercie. Een goede basis hiervoor is een HEAO- CE opleiding. Daadwerkelijke verkoopervaring als accountma nager is een pré. Leeftijd ±30 jaar. Heeft u interesse neem dan contact met ons op. Informatie bij Angelica Hagens, tel. (076) 503 78 48, Etten-Leur, Bisschopsmolenstraat 10a. Voor een relatie in Tholen zijn wij op zoek naar een pittige, stressbestendige directie secretaresse. De functie inhoud vraagt om een dynamische secretaresse met minimaal VWO aangevuld met een secretaresse opleiding. Tevens is een goede beheersing van de Engelse en Duitse taal, naast het Nederlands, vereist. Ervaring met het tekstverwerkingsprogramma Word is noodza kelijk. Deze boeiende functie is voor een aantal maanden, vanaf half februari. Informatie bij Esther Grootenboer, tel. (0113) 25 OO 90, Goes, Piet Heinstraat 2b. Wij zijn per direct op zoek naar een boekhoudkundig medewerker voor een van onze relaties op Moerdijk. De werkzaamheden bestaan uit het coderen en boeken van facturen, verzorging van de facturatie, het verrichten van balans werkzaamheden en overige voorkomende werkzaamheden zoals archiefwerk. De eisen voor deze funktie zijn: MEAO-BA of MBA-opleiding, enige jaren ervaring op een boekhoudafdeling, kennis van Word en Excel. Informatie bij Iris Nieuwlaat, tel. (0168) 33 03 11, Zevenbergen, Pastoor van Kessellaan 5. Wij zoeken voor een jong, dynamisch en internationaal bedrijf in Breda een representatieve telefonist. De werkzaamheden bestaan niet alleen uit het aannemen en doorverbinden van de telefoon, maar ook uit het uittypen van offertes en het te woord staan en ontvangen van klanten. Voor deze hectische baan heb je minimaal een MAVO-opleiding, ben je tussen de 18 en 24 jaar, heb je geen 9 tot 5 mentaliteit, kun je doorverbinden in het Nederlands, Engels, Frans en Duits, en is het een voordeel als je al kunt werken met WP 6.0 en Exact. Dit is een full-time functie voor lange tijd. Voel je wat voor deze baan, reageer dan snel!! Informatie bij Marjoleine Rinsma, tel. (076) 520 15 51, Breda, Prinsenkade 5a. Voor een grote onderwijsinstelling in Breda zoeken wij een telefoniste op oproepbasis. U dient een MBO opleiding te hebben, relevante werkervaring en een zeer flexibele instelling. Tevens wordt er verwacht dat u een dienstverlenend bent en onder tijdsdruk kan werken. De werktijden zijn variabel tussen 7.00 en 23.00 en wisselen wekelijks qua aantal uren. Informatie bij Adrienne Ogier, tel. (076) 520 99 16, Breda, Kloosterplein 7. Voor een internationaal en gerenommeerd verzekeringskantoor dat sinds kort in Breda gevestigd is. U werkt zelfstandig in een klein team en bezoekt voornamelijk tussenpersonen. Wij zijn op zoek naar kandidaten tussen de 24 en 28 jaar, met een commer ciële opleiding op MBO/HBO niveau en bij voorkeur enige commerciële werkervaring. Kandidaten met ervaring bij een bank of verzekeringsmaatschappij genieten de voorkeur, u krijgt een passend salaris en een auto van de zaak. Voelt u zich aange sproken tot deze baan, reageer dan snel! Informatie bij Marjoleine Rinsma, tel. (076) 520 15 51, Breda, Prinsenkade 5a. Voor een timmerfabriek in Breda zijn wij op korte termijn op zoek naar een chauffeur die op oproepbasis wil werken, u bent verantwoordelijk voor het wegbrengen van de bestellingen. Een rijbewijs B/E is noodzakelijk en ervaring in de bouw is een pré. De functie is voor lange tijd. Informatie bij Katy Bakvis, tel. (076) 587 00 09, Breda, Brusselstraat 14. Voor verschillende objecten in Breda zoeken wij nette, enthou siaste aanpakkers die in de ochtenduren kantoren willen schoon maken. Bent u lange tijd beschikbaar neem dan snel contact met ons op! Informatie bij Samantha Pollatu, tel. (076) 520 20 68, Breda, Kloosterplein 7. Wij zijn op zoek naar een medewerker in het magazijn voor een bedrijf in Breda. Het betreft een part-time baan van gemiddeld 20 tot 32 uur per week voor zeer lange tijd. De te werken uren worden in overleg vastgesteld. In het magazijn zal u samen werken met één andere collega. Bent u vanaf 1 februari 1997 voor lange tijd beschikbaar en wilt u ook voor lange tijd part time werken, neem dan contact met ons op. Informatie bij Suzanne Schaap, tel. (076) 522 68 09, Breda, Kloosterplein 7. In verband met een project bij een van onze grotere opdracht gevers in Breda zijn wij op zoek naar parttime orderpickers. Met behulp van een scanner en uw cijfermatige nauwkeurigheid gaat u orders samenstellen. Voor deze functie is het noodza kelijk dat u secuur bent en enige ervaring heeft met het bedienen van computers, of dit laatste wil leren. De werkzaam heden vinden plaats tussen 8.00 en 18.00 uur. Het aantal uren dat u per week werkt is afhankelijk van het aantal orders dat de klant van de opdrachtgever plaatst en de tijden waarop u beschikbaar bent. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar huisvrouwen. Informatie bij Marianne Spit, tel. (076) 522 68 09, Breda, Kloosterplein 7. Binnen de regio werkt de Politie Midden en West Brabant met ruim 2000 medewerkers aan het verbeteren van de veiligheid en leefbaarheid in de samenleving. Voor dagelijkse zaken èn in noodsituaties rekenen meer dan een miljoen inwoners op snelle en professionele hulp. Het korps schenkt voortdurend aandacht aan de kwaliteit van haar dienstverlening. Dat gebeurt door de organisatie krachtig te ontwikkelen en de samenwerking met andere maatschappelijke partners te intensiveren. De politie streeft in haar werk naar integriteit, creativiteit en klantgerichte dienstbaarheid. Midden en West Brabant De unit Personeelszaken is verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van het lijnmanagement bij de beleidsmatige voorbereiding en uitvoering van het personeels- en opleidingsbeleid en de personele zorg. De unit levert vanuit een actieve, dienstbare en ondersteunende grondhouding een bijdrage aan de totstandkoming van het politieproduct. Voor deze unit zijn wij op zoek naar een DE FUNCTIE U wordt belast met het vormgeven en implementeren van het opleidingsbeleid. Ontwikkeling, consultancy en cursusbeheer maken onder meer onderdeel uit van uw taken. Meer specifiek worden van u bijdragen verwacht aan de heroriën tatie van de opleidingsfunctie. Deze heroriëntatie zal gevolgen kunnen hebben voor de taakstelling van de unit. Daarnaast zijn kernactiviteiten: het ontwikkelen van de inhoud en organisatie van opleidingen binnen de regio, het onderhouden van con tacten en participatie in landelijke en interregionale beleidsontwikkeling, het zorgen voor een geconsolideerd opleidingsplan en een producten catalogus, het adviseren en inhou delijk aansturen van opleidings functionarissen en docenten, alsook het leveren van een bijdrage aan het regionale personeelsbeleid. FUNCTIE-EISEN U heeft op hoger of academisch niveau een opleiding (bedrijfs)opleidingskunde en beleid genoten en u heeft applicaties op het gebied van projectmanagement, bestuur en beleid, opleidingsplan nen en op het vlak van beheers- en beleidsprocessen. U heeft kennis van en inzicht in het functioneren van de politieorganisatie en administratieve organisaties. U heeft ervaring in een vergelijkbare functie, alsook in het functioneel aansturen van mede werkers. SALARIS Wij bieden u een salaris in schaal 10, volgens de salarissituatie per 1 juli 1997 (minimaal 3.927,-en maximaal 6.085,- bruto per maand) en een goed pakket aan secundaire voorwaarden. Een assesmentzal mogelijk onderdeel uitmaken vande selectieprocedure. SOLLICITATIE Informatie over deze functie kunt u inwinnen bij de heer H. Meeuwesea Unithoofd Personeelszaken, tele foon: (013) 542 8212. Uw sollicitatie kunt u voor 7 februari a.s. sturen aan de Politie Midden en West Brabant t.a.v. de heer H. Meeuwesen, Unithoofd Personeelszaken, Postbus 8050,5004 GB in Tilburg. jjoetermeer (anp) - Milupa, in dochterbedrijf van voe dingsconcern Nutricia, heeft Engeland het babymelk- Jroduct Milumil van de sj-happen gehaald. flutricia achtte zich hiertoe ge- Ldzaakt na beschuldigingen An de Britse autoriteiten, die de Ibymelk in verband brengen met twaa Alle over Nuti hanj prod louten (anp) - De gezamenlijke vak jebben een brief op poten gestuurd r pn de Werkgeversvereniging voor 1 tpn het de bankiers dat ze in de medl len gepresenteerd voor het versober! ie banken willen bepaalde groe ien werknemers minder salaris etalen. Het gaat om bij voor meld telefonistes en bewakers, ie buiten het bankbedrijf veel iinder verdienen. Op 9 december kwamen bonden werkgevers informeel bijeen i hotel Heidepark in Bilthoven. lartijen tastten elkaar af over de iekomst van de banken-CAO. (e werkgevers presenteerden estijds geen concrete plannen, bonden evenmin. (fel liet Ruiter aan het einde van dag doorschemeren dat hij het ankpersoneel in groepen wil adelen. Het gespecialiseerde, oge personeel zou meer moeten brdienen dan nu het geval is, het llge juist minder. De bonden roegen op 9 januari om nadere Jformatie. Ruiter weigerde dat. tij schreef op 14 januari dat de ifjeenkbmst informeel was en at 'het zeker niet de bedoeling las het besprokene als expliciete inclusie te berichten'. Je vakbonden concluderen ech- tr uit een bericht in De Volks- rant van gisteren dat de werk- tvers achter de schermen wel por Peter Munnix aermond - Betalingen via Interne| $caal belast worden. Dat heeft I tsteren laten weten. Aanleiding tot| slel van H. Vording van de Ijksuniversiteit Leiden om financi| tpnisch berichtenverkeer te belastq Tocent. li het Weekblad voor Fiscaal |cht van deze week heeft Vor- png het plan gelanceerd deze Pffing in te voeren. Volgens brding kunnen alle bestaande tlastingen enkele jaren na de öuwwisseling verdwijnen als de jcus over alle transacties een focent kan innen. Hij voorziet Jote problemen met de huidige ïlastingheffing omdat steeds peer betalingen via Internet ge- •fan worden. et doet naar de mening van brding niet ter zake waarvoor pensen geld overmaken. Nu pèt de belastingdienst steeds tk1 om aankopen, sala- itbetalingen of aflossingen gaat h correct belasting te kunnen tffen. Volgens Vording kijken zeil onq onze verslaggever ttten-Leur - Bij Isover in Et- ro-Leur is gisteren met feeste- 'Jk vertoon een nieuwe glas- «esoven in gebruik genomen. Ue gasbranders onder de nieu we oven werden aangestoken door de 5-jarige Josje van Ve- dw, het zoontje van een van de nedewerkers van het bedrijf en jider toeziend oog van onder ®dere burgemeester M. van der 'en van Etten-Leur. zal echter nog tot volgende week naag duren voor de vernieuwde ven ook weer daadwerkelijk glas- fa P.'T'duceert. Eerst moet de oven ramelijk op een bedrijfstemperatuur n circa 1500 graden Celsius komen lat duurt minstens megen dagen.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 6