DE STEM
PERSONEEL
Chemie-Pack
ank
alt sl<
N
Kansen in
tijdelijk werk
LITI E
Beleidsmedewerker
Opleidingen
\l
[nternet-beti
iog niet fisci
lieuwe en
Vitae Accountancy
financieel medewerker (nr. 41)
administratief medewerker (nr. 22)
medewerker lay-out beheer (nr. 58)
beheerder automatisering (nr. 54)
medewerker bedrijfseconomische
zaken (nr. 50)
medewerker bestuurssecretariaat (nr. 09)
opzichter (nr. 28)
personeelsfunctionaris (nr. 11)
loonadministrateur
RSI
l
PRODUCTIEMEDEWERKERS
HEFTRUCKCHAUFFEUR/CORVEEËR/
MEDEWERKER DRUMCLEANING (m/v)
Trade Planner m/v
Directie secretaresse m/v
Boekhoudkundig medewerker m/v
Telefonist/receptionist m/v
Oproep telefoniste m/v
Accountmanager m/v
Chauffeur B/E m/v
Interieurverzorger m/v
Magazijnmedewerker m/v
Parttime orderpicker m/v
-ir randstad uitzendbureau
m/v
loze brief bonden
DE STEM
ZATERDAG 25 JANUARI 1997
_B526166cs
m
GEMEENTE
Z U N D E R T
De gemeente Zundert is een aantrekkelijke woon- en werkgemeente met 20.000
inwoners. Sedert de gemeentelijke herindeling per 1 januari jl. bestaat de gemeente
uit de dorpen Achtmaal, Klein Zundert, Rijsbergen, Wernhout en Zundert. De ge
meentelijke organisatie is opgebouwd uit de sector Middelen, de sector Ruimtelijke
Ordening en Milieu, de sector Verkeer, Waterstaat en Infrastructuur, de sector Wel
zijn en Maatschappelijke Zorg en de stafafdelingen Bestuurszaken en Personeel Or
ganisatie en Informatie.
Voor het bureau Sociale Zaken van de sector Welzijn en Maatschappelijke Zorg
zoeken wij een enthousiaste
voor 18 uur per week
Taken
Uitvoeren van de interne administratieve controle van alle taakonderdelen van de
uitkeringsadministratie - uitvoeren en bewaken van administratieve en boekhoud
kundige werkzaamheden - verzorgen van declaraties en jaaropgaven ten behoeve
van het ministerie - verzorgen van debiteurenadministratie, statistische informatie
alsmede het cijfermatig aanleveren van gegevens t.b.v. begroting en management
rapportages - controleren van subsidies - uitvoeren van applicatiebeheer - assisten
tie bij beleidsadvisering op financieel terrein.
Eisen
Functiegerichte opleiding op MBO niveau (MEAO), studie of bezit van het diploma
HEAO strekt tot aanbeveling - aantoonbare ervaring op het vakgebied met name met
het software pakket L&T - analytisch vermogen - goede mondelinge en schriftelijke
uitdrukkingsvaardigheid - flexibele werkinstelling.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 4.970.- bruto
per maand (schaal 8, bij een volledige werkweek).
Informatie
Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de chef van het bureau Sociale Zaken, de
heer A.F.M. Boemaars, of de heer Q.A.E. van Rossum, hoofd van de sector Welzijn
en Maatschappelijke Zorg, telefoonnummer 076-5973354.
Voor het bureau Welzijn, Onderwijs en Sport van de sector Welzijn en Maat
schappelijke Zorg, dat zes medewerkers telt, zoeken wij op korte termijn een
voor 18 uur per week
Taken
Verzorgen van administratieve uitvoerende ondersteuning van het bureau Welzijn en
het bureau Sociale Zaken - verzorgen van correspondentie en publicaties.
Eisen
MAVO/HAVO-opleiding - kennis van en ervaring met administratiesystemen, auto
matisering en tekstverwerking - administratieve vaardigheden - goede contactuele
eigenschappen - accuratesse.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 3.615.- bruto
per maand (schaal 4, bij een volledige werkweek).
Informatie
Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de chef van het bureau Welzijn, Onderwijs
en Sport, de heer E.A.M. Douenburg, of de heer C.A.E. van Rossum, hoofd van de
sector Welzijn en Maatschappelijke Zorg, telefoonnummer 076-5973354.
Voor het bureau Facilitaire zaken van de sector Middelen, zoeken wij op korte
termijn een
7 ■■■■urmmimr «d'sfcisstnpa i rr» .tokt r
Taken
Beheren van het tekstverwerkingsprogramma - instandhouden en bewaken van de
huisstijl, middels het steekproefsgewijs controleren van de uitgaande post op de
huisstijl - zorg voor en actueel houden van macro's en het opmaken danwel collatio
neren van complexe teksten - uitvoeren van de helpdeskfunctie voor de collega's op
het gebied van tekstverwerking - mede zorgdragen voor het technisch beheer en het
operationeel houden van systemen - uitvoering geven aan het beveiligingsplan.
Eisen
HAVO-opleiding - kennis en ervaring op het vakgebied - bij voorkeur ervaring met
spread-sheet toepassingen - mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid -
goede contactuele eigenschappen - accuratesse.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 3.808.- bruto
per maand (schaal 5).
Bij hetzelfde bureau zijn we op zoek naar een
Taken
Ondersteuning verlenen bij het opzetten en het uitvoeren van het automatiserings
plan - zorgen voor een optimaal gegevensbeheer, hetgeen onde meer inhoudt -
bijhouden, registreren en documenteren van de gegevensverzameling - analyse van
knelpunten, wensen en marktontwikkelingen en verschil tussen vraag naar en aan
bod van gegevens.
Adviseren over schrijfwijze (huisstijl), raadplegen, mutatie, beveiliging en privacy -
zorgen voor het technische beheer van systemen, (mede) uitvoeren van het beleid
en operationeel houden van de systemen - zorgen voor installatie en onderhoud van
systemen - verzorgen van (basis)opleidingen en trainingen voor diverse toepassin
gen en begeleiden van collega's bij implementatie van diverse programmatuur -
samenstelling van beveiligingsplan, mede adviseren, bijstellen en evalueren van au
tomatiseringstrajecten.
Eisen
Minimaal MBO werk- en denkniveau - aanvullende kennis op het gebied van automa
tisering - bij voorkeur ervaring met IBM AS/400 en L+T-programmatuur alsmede
kennis van netwerken - goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden -
analytisch vermogen - grote mate van flexibiliteit - goede contactuele eigenschap
pen en beschikken over dienstverlenende instelling - accuratesse.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 4.970.- bruto
per maand (schaal 8).
Informatie
Nadere inlichtingen over de medewerker lay-out beheer en beheerder automatisering
kunt u verkrijgen bij de heer A.P.W.M. Daamen, hoofd van de sector Middelen,
telefoonnummer 076-5973354.
Bij het bureau Financiën en Economische Zaken van de sector Middelen zijn we
op zoek naar een
Taken
Verzamelen, controleren en verwerken van mutaties in de administratie (grondbe
drijf) met inachtneming van de daarvoor geldende regelgeving - mede opzetten en
(na)calculatie van grondexploitatieplannen - regie voeren van en uitvoering geven
aan economische beleidszaken - financieel/economische toetsing van intergemeen
telijke samenwerkingsverbanden - financiële beoordeling jaarstukken toegelaten in
stellingen - zorg voor de afwikkeling van gemeentelijke garantiestelling - ondersteu
nen bij de overige financiële administraties.
Eisen
Minimaal MBO-niveau, bijv. MEAO - aanvullende kennis van en ervaring met het
vakgebied - kennis van automatisering - mondelinge en schriftelijke uitdrukkings
vaardigheden - analytisch vermogen - accuratesse.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal ƒ4.970.- bruto
per maand (schaal 8).
informatie
Nadere inlichtingen over deze functie kunt u verkrijgen bij het bureauhoofd, de heer
M.J.P. de Jongh of de heer A.P.W.M. Daamen, hoofd van de sector Middelen,
telefoonnummer 076-5973354.
Voor de stafafdeling Bestuurszaken zoeken we een enthousiaste
Algemeen
De medewerker bestuurssecretariaat is belast met de administratieve en secretariële
ondersteuning van het College van B&W, de Gemeentesecretaris en de afdeling
Bestuurszaken.
Taken
Administratieve en secretariële ondersteuning van het College van B&W, de Ge
meentesecretaris en medewerkers van de afdeling met betrekking tot de uitvoering
van algemeen bestuurlijke aangelegenheden zoals het voorbereiden en beheren van
agenda's e.d. - verzorgen van correspondentie - verstrekken van informatie - onder
steunen bij openbare orde en veiligheidszaken en regiozaken - verzamelen van infor
matie en het opstellen van overzichten - in voorkomende gevallen beheren van
vertrouwelijk materiaal - uitvoeren van alle voorkomende kabinetsaangelegenheden -
agendering en samenvatten verslaglegging college en raad.
Eisen
MBO werk- en denkniveau - kennis van en ervaring met secretariële werkzaamheden
goede communicatieve vaardigheden - organisatievermogen - goede schriftelijke
uitdrukkingsvaardigheid - accuratesse - discretie.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 4.003.- bruto
per maand (schaal 6).
Informatie
Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de heer E.J.M. Hartman, wnd. hoofd van de
afdeling Bestuurszaken, telefoonnummer 076-5973354.
Voor het bureau Beheer en Uitvoering van de sector Verkeer, Waterstaat en
Infrastructuur zoeken wij een
Taken
Beheer en onderhoud van het openbaar groen-areaal, sportaccommodaties en speel-
voorzieningen; het groenbeheersplan wordt hiervoor als basis gebruikt - verantwoor
delijkheid voor de dagelijkse leiding, coördinatie, werkverdeling, planning en voort
gang van werkzaamheden die in eigen beheer worden uitgevoerd - toezicht en con
trole van onderhoudswerkzaamheden die door derden worden uitgevoerd - opstellen
werk- en onderhoudsplannen voor jaarlijks terugkerende onderhoudswerkzaamhe
den - meedenken in beheersmatige aspecten, bewaken toegewezen budgetten en
zonodig verrichten van andere werkzaamheden - eerste aanspreekpunt zijn voor
bewoners en zorgdragen voor correcte afhandeling van wensen en klachten - verder
gestalte en inhoud geven aan de opzet en verdere uitbouw van de aanpak van de
woonomgeving.
Eisen 1
MBO-opleiding groen of cultuurtechniek - kennis van en ervaring met het vakgebied -
affiniteit met civiele techniek - bekendheid met geautomatiseerd groenbeheerssys-
teem - goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - het vermogen om zelfstandig
maar ook in teamverband te kunnen werken - zakelijke, actieve, flexibele en klantge
richte instelling - leidinggevende en goede communicatieve capaciteiten.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maxjjnaal 4.387.- bruto
per maand (schaal 7).
Informatie
Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij het bureauhoofd, de heer A.C. van Peper
straten of bij het sectorhoofd de heer M.M.M.F. de Schwartz, telefoonnummer 076-
5961851.
Voor de stafafdeling Personeel, Organisatie en Informatie zoeken we een enthou
siaste
tijdelijk tot 1 juli 1999
Taken
Ondersteunen van het management bij de uitvoering van het personeelsbeleid zowel
inzake beoordelings- en functioneringsgesprekken, als vakinhoudelijk met betrekking
tot de methoden en technieken en organisatorische zaken - zorgdragen voor admini
stratieve afwikkeling van zaken - voorbereiden en zorgen voor de administratieve
afwikkeling van de genomen besluiten met betrekking tot de uit de rechtspositie
voortvloeiende besluiten van het college - uitvoering van het vastgestelde beleid op
individueel niveau, over toepassing van arbeidsvoorwaarden en ontwikkeling van de
medewerkers - uitvoeren van werving en selectie, functie-onderzoek e.d. - adviseren
en assisteren bij problemen in de werksfeer, jubilea, langdurige ziekte en dergelijke -
zorgdragen voor het leggen van de hiervoor noodzakelijke contacten - ontwikkelen
van en adviseren over onderdelen van het personeelsbeleid en het ontwikkelen van
het bijbehorende instrumentarium - uitvoeren van personeelsplanning, inclusief re
kenmodellen, kengetallen e.d.
Eisen
HBO werk- en denkniveau - kennis en ervaring op genoemd vakgebied, bij voorkeur
bij de lagere overheid is een absolute vereiste - uitstekende sociale vaardigheden -
analytisch vermogen - goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid - accuratesse -
discretie.
Salaris
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal 5.613.- bruto
per maand (schaal 9).
Informatie
Nadere inlichtingen kunt u verkrijgen bij de heer N.C. van IJzendoorn, hoofd van de
afdeling Personeel, Organisatie en Informatie, telefoonnummer 076-5973354.
Uw sollicitatie naar één van bovenstaande functies kunt u onder vermelding van het
functienummer tot uiterlijk 3 februari a.s. richten aan het College van Burgemeester
en Wethouders van Zundert, postbus 10.0014880 GA Zundert.
Vitae Accountancy, voorheen Nouveau Métier,
werft en selecteert personeel m/v voor accountants- en
belastingadvieskantoren. Belastingadviseurs, fiscaal me
dewerkers, assistent-accountants en teamleiders die
een stap in hun carrière willen maken, helpen wij dis
creet en efficiënt aan een baan. Naast een vast dienst
verband bieden wij ook de mogelijkheden om op tijde
lijke basis aan de slag te gaan.
Momenteel zijn wij op zoek naar kandidaten m/v
voor de volgende functie:
voor twee accountantskantoren in Brabant met een
interessante cliëntenportefeuille.
Tot het takenpakket behoren o.a.
- zelfstandig verzorgen van de loonadministratie en
alle daarbij voorkomende werkzaamheden
- verzorgen advisering inzake
loonadministratie naar cliënten toe
- contacten onderhouden met werknemers en
instanties zoals GAK/GMD
Functie-eisen o.a.:
- opl. MEAO/MBA, gevolgd door PDL of PDS
en Basisopleiding Sociale Verzekeringen
- goede communicatieve vaardigheden
- enige jaren relevante ervaring op een
accountantskantoor strekt tot aanbeveling
- leeftijd 25-35 jaar
Interesse in deze of andere banen in de
accountancybranche, bel dan
Desiree van Rie, 040-2466177.
Schrijven kan ook:
Vitae Accountancy, Grote Berg 18c,
5611 KK Eindhoven.
Werving selectie Uitzenden Projecten
Vitae Accountancy is een onderdeel van de Vitae-groep en heeft vestigingen in Amsterdam, Eindhoven. Rotterdam en Utrecht
ISO 9002
l.v.m. toenemende activiteiten is Chemie-Pack
op zoek naar:
(18-20 jaar m/v)
oproepkracht voor de functie van:
Schriftelijke reactie naar:
Chemie-Pack Nederland B.V.
Postbus 29
4780 AA Moerdijk
Wij zijn op zoek naar een analist met commercieel gevoel. Hij/zij
moet cijfermatig stevig in de schoenen staan om de juiste
conclusies te kunnen trekken uit ingewikkelde cijferreeksen en
aanbevelingen kunnen doen. Daarnaast moet de kandidaat
beschikken over een aanzienlijke dosis overtuigingskracht en
gevoel voor commercie. Een goede basis hiervoor is een HEAO-
CE opleiding. Daadwerkelijke verkoopervaring als accountma
nager is een pré. Leeftijd ±30 jaar. Heeft u interesse neem dan
contact met ons op.
Informatie bij Angelica Hagens, tel. (076) 503 78 48,
Etten-Leur, Bisschopsmolenstraat 10a.
Voor een relatie in Tholen zijn wij op zoek naar een pittige,
stressbestendige directie secretaresse. De functie inhoud vraagt
om een dynamische secretaresse met minimaal VWO aangevuld
met een secretaresse opleiding. Tevens is een goede beheersing
van de Engelse en Duitse taal, naast het Nederlands, vereist.
Ervaring met het tekstverwerkingsprogramma Word is noodza
kelijk. Deze boeiende functie is voor een aantal maanden, vanaf
half februari.
Informatie bij Esther Grootenboer, tel. (0113) 25 OO 90,
Goes, Piet Heinstraat 2b.
Wij zijn per direct op zoek naar een boekhoudkundig
medewerker voor een van onze relaties op Moerdijk. De
werkzaamheden bestaan uit het coderen en boeken van
facturen, verzorging van de facturatie, het verrichten van balans
werkzaamheden en overige voorkomende werkzaamheden
zoals archiefwerk. De eisen voor deze funktie zijn: MEAO-BA of
MBA-opleiding, enige jaren ervaring op een boekhoudafdeling,
kennis van Word en Excel.
Informatie bij Iris Nieuwlaat, tel. (0168) 33 03 11,
Zevenbergen, Pastoor van Kessellaan 5.
Wij zoeken voor een jong, dynamisch en internationaal bedrijf in
Breda een representatieve telefonist. De werkzaamheden
bestaan niet alleen uit het aannemen en doorverbinden van de
telefoon, maar ook uit het uittypen van offertes en het te
woord staan en ontvangen van klanten. Voor deze hectische
baan heb je minimaal een MAVO-opleiding, ben je tussen de 18
en 24 jaar, heb je geen 9 tot 5 mentaliteit, kun je doorverbinden
in het Nederlands, Engels, Frans en Duits, en is het een voordeel
als je al kunt werken met WP 6.0 en Exact. Dit is een full-time
functie voor lange tijd. Voel je wat voor deze baan, reageer dan
snel!!
Informatie bij Marjoleine Rinsma, tel. (076) 520 15 51,
Breda, Prinsenkade 5a.
Voor een grote onderwijsinstelling in Breda zoeken wij een
telefoniste op oproepbasis. U dient een MBO opleiding te
hebben, relevante werkervaring en een zeer flexibele instelling.
Tevens wordt er verwacht dat u een dienstverlenend bent en
onder tijdsdruk kan werken. De werktijden zijn variabel tussen
7.00 en 23.00 en wisselen wekelijks qua aantal uren.
Informatie bij Adrienne Ogier, tel. (076) 520 99 16,
Breda, Kloosterplein 7.
Voor een internationaal en gerenommeerd verzekeringskantoor
dat sinds kort in Breda gevestigd is. U werkt zelfstandig in een
klein team en bezoekt voornamelijk tussenpersonen. Wij zijn op
zoek naar kandidaten tussen de 24 en 28 jaar, met een commer
ciële opleiding op MBO/HBO niveau en bij voorkeur enige
commerciële werkervaring. Kandidaten met ervaring bij een
bank of verzekeringsmaatschappij genieten de voorkeur, u krijgt
een passend salaris en een auto van de zaak. Voelt u zich aange
sproken tot deze baan, reageer dan snel!
Informatie bij Marjoleine Rinsma, tel. (076) 520 15 51,
Breda, Prinsenkade 5a.
Voor een timmerfabriek in Breda zijn wij op korte termijn op
zoek naar een chauffeur die op oproepbasis wil werken, u bent
verantwoordelijk voor het wegbrengen van de bestellingen. Een
rijbewijs B/E is noodzakelijk en ervaring in de bouw is een pré.
De functie is voor lange tijd.
Informatie bij Katy Bakvis, tel. (076) 587 00 09,
Breda, Brusselstraat 14.
Voor verschillende objecten in Breda zoeken wij nette, enthou
siaste aanpakkers die in de ochtenduren kantoren willen schoon
maken. Bent u lange tijd beschikbaar neem dan snel contact met
ons op!
Informatie bij Samantha Pollatu, tel. (076) 520 20 68,
Breda, Kloosterplein 7.
Wij zijn op zoek naar een medewerker in het magazijn voor een
bedrijf in Breda. Het betreft een part-time baan van gemiddeld
20 tot 32 uur per week voor zeer lange tijd. De te werken uren
worden in overleg vastgesteld. In het magazijn zal u samen
werken met één andere collega. Bent u vanaf 1 februari 1997
voor lange tijd beschikbaar en wilt u ook voor lange tijd part
time werken, neem dan contact met ons op.
Informatie bij Suzanne Schaap, tel. (076) 522 68 09,
Breda, Kloosterplein 7.
In verband met een project bij een van onze grotere opdracht
gevers in Breda zijn wij op zoek naar parttime orderpickers. Met
behulp van een scanner en uw cijfermatige nauwkeurigheid
gaat u orders samenstellen. Voor deze functie is het noodza
kelijk dat u secuur bent en enige ervaring heeft met het
bedienen van computers, of dit laatste wil leren. De werkzaam
heden vinden plaats tussen 8.00 en 18.00 uur. Het aantal uren
dat u per week werkt is afhankelijk van het aantal orders dat de
klant van de opdrachtgever plaatst en de tijden waarop u
beschikbaar bent. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit
naar huisvrouwen.
Informatie bij Marianne Spit, tel. (076) 522 68 09,
Breda, Kloosterplein 7.
Binnen de regio werkt de Politie Midden en West
Brabant met ruim 2000 medewerkers aan het verbeteren
van de veiligheid en leefbaarheid in de samenleving.
Voor dagelijkse zaken èn in noodsituaties rekenen meer
dan een miljoen inwoners op snelle en professionele
hulp. Het korps schenkt voortdurend aandacht aan de
kwaliteit van haar dienstverlening.
Dat gebeurt door de organisatie krachtig te
ontwikkelen en de samenwerking met andere
maatschappelijke partners te intensiveren.
De politie streeft in haar werk naar
integriteit, creativiteit en
klantgerichte
dienstbaarheid.
Midden en West Brabant
De unit Personeelszaken is verantwoordelijk voor het
adviseren en ondersteunen van het lijnmanagement
bij de beleidsmatige voorbereiding en uitvoering van
het personeels- en opleidingsbeleid en de personele
zorg. De unit levert vanuit een actieve, dienstbare en
ondersteunende grondhouding een bijdrage aan de
totstandkoming van het politieproduct. Voor deze
unit zijn wij op zoek naar een
DE FUNCTIE U wordt belast met het
vormgeven en implementeren van
het opleidingsbeleid. Ontwikkeling,
consultancy en cursusbeheer maken
onder meer onderdeel uit van uw
taken. Meer specifiek worden van u
bijdragen verwacht aan de heroriën
tatie van de opleidingsfunctie. Deze
heroriëntatie zal gevolgen kunnen
hebben voor de taakstelling van de
unit. Daarnaast zijn kernactiviteiten:
het ontwikkelen van de inhoud en
organisatie van opleidingen binnen
de regio, het onderhouden van con
tacten en participatie in landelijke en
interregionale beleidsontwikkeling,
het zorgen voor een geconsolideerd
opleidingsplan en een producten
catalogus, het adviseren en inhou
delijk aansturen van opleidings
functionarissen en docenten, alsook
het leveren van een bijdrage aan
het regionale personeelsbeleid.
FUNCTIE-EISEN U heeft op hoger of
academisch niveau een opleiding
(bedrijfs)opleidingskunde en beleid
genoten en u heeft applicaties op
het gebied van projectmanagement,
bestuur en beleid, opleidingsplan
nen en op het vlak van beheers- en
beleidsprocessen. U heeft kennis van
en inzicht in het functioneren van de
politieorganisatie en administratieve
organisaties. U heeft ervaring in
een vergelijkbare functie, alsook in
het functioneel aansturen van mede
werkers.
SALARIS Wij bieden u een salaris in
schaal 10, volgens de salarissituatie
per 1 juli 1997 (minimaal 3.927,-en
maximaal 6.085,- bruto per maand)
en een goed pakket aan secundaire
voorwaarden. Een assesmentzal
mogelijk onderdeel uitmaken vande
selectieprocedure.
SOLLICITATIE
Informatie over deze functie kunt u
inwinnen bij de heer H. Meeuwesea
Unithoofd Personeelszaken, tele
foon: (013) 542 8212. Uw sollicitatie
kunt u voor 7 februari a.s. sturen aan
de Politie Midden en West Brabant
t.a.v. de heer H. Meeuwesen,
Unithoofd Personeelszaken,
Postbus 8050,5004 GB in Tilburg.
jjoetermeer (anp) - Milupa,
in dochterbedrijf van voe
dingsconcern Nutricia, heeft
Engeland het babymelk-
Jroduct Milumil van de
sj-happen gehaald.
flutricia achtte zich hiertoe ge-
Ldzaakt na beschuldigingen
An de Britse autoriteiten, die de
Ibymelk in verband brengen
met
twaa
Alle
over
Nuti
hanj
prod
louten (anp) - De gezamenlijke vak
jebben een brief op poten gestuurd r
pn de Werkgeversvereniging voor 1
tpn het de bankiers dat ze in de medl
len gepresenteerd voor het versober!
ie banken willen bepaalde groe
ien werknemers minder salaris
etalen. Het gaat om bij voor
meld telefonistes en bewakers,
ie buiten het bankbedrijf veel
iinder verdienen.
Op 9 december kwamen bonden
werkgevers informeel bijeen
i hotel Heidepark in Bilthoven.
lartijen tastten elkaar af over de
iekomst van de banken-CAO.
(e werkgevers presenteerden
estijds geen concrete plannen,
bonden evenmin.
(fel liet Ruiter aan het einde van
dag doorschemeren dat hij het
ankpersoneel in groepen wil
adelen. Het gespecialiseerde,
oge personeel zou meer moeten
brdienen dan nu het geval is, het
llge juist minder. De bonden
roegen op 9 januari om nadere
Jformatie. Ruiter weigerde dat.
tij schreef op 14 januari dat de
ifjeenkbmst informeel was en
at 'het zeker niet de bedoeling
las het besprokene als expliciete
inclusie te berichten'.
Je vakbonden concluderen ech-
tr uit een bericht in De Volks-
rant van gisteren dat de werk-
tvers achter de schermen wel
por Peter Munnix
aermond - Betalingen via Interne|
$caal belast worden. Dat heeft I
tsteren laten weten. Aanleiding tot|
slel van H. Vording van de
Ijksuniversiteit Leiden om financi|
tpnisch berichtenverkeer te belastq
Tocent.
li het Weekblad voor Fiscaal
|cht van deze week heeft Vor-
png het plan gelanceerd deze
Pffing in te voeren. Volgens
brding kunnen alle bestaande
tlastingen enkele jaren na de
öuwwisseling verdwijnen als de
jcus over alle transacties een
focent kan innen. Hij voorziet
Jote problemen met de huidige
ïlastingheffing omdat steeds
peer betalingen via Internet ge-
•fan worden.
et doet naar de mening van
brding niet ter zake waarvoor
pensen geld overmaken. Nu
pèt de belastingdienst steeds
tk1 om aankopen, sala-
itbetalingen of aflossingen gaat
h correct belasting te kunnen
tffen. Volgens Vording kijken
zeil
onq
onze verslaggever
ttten-Leur - Bij Isover in Et-
ro-Leur is gisteren met feeste-
'Jk vertoon een nieuwe glas-
«esoven in gebruik genomen.
Ue gasbranders onder de nieu
we oven werden aangestoken
door de 5-jarige Josje van Ve-
dw, het zoontje van een van de
nedewerkers van het bedrijf en
jider toeziend oog van onder
®dere burgemeester M. van der
'en van Etten-Leur.
zal echter nog tot volgende week
naag duren voor de vernieuwde
ven ook weer daadwerkelijk glas-
fa P.'T'duceert. Eerst moet de oven
ramelijk op een bedrijfstemperatuur
n circa 1500 graden Celsius komen
lat duurt minstens megen dagen.