Behalve artiest ben je handelswaar'
Vijf brokken opera op één avond
Drumlegende in
jazzclub Terneuzen
ui
dëStem
2
■X/l u
K
D3
Tournee van recordhouder Marco Borsato begint in Hulst
Onzeker
Meegalmen
Speerpunt
Klein mensje
Opera Ahoy viert eerste lustrum met feest der herkenning
ui
N
D
NDERDAG 23 JANUARI 1997 D2
AMSTERDAM
- rock-musical - Café Carré (di 28
ANTWERPEN
jan t/m 2a
Reza - door Nieuw Ensemble Raamtheater
0 t/m za - 20.00 uur (tot 23 feb)
1 Lessing - door KNS - Bourlaschouwburo - 7n nn
25 jan) a
- van Ruud de Ridder - door Echt Antwaarrl
se Schouwburg - vr 20.15 uur, za 18.30 en 77 K
1 t/m 26 jan)
el - dagelijkse aanpassing aan actualiteit n.
/m za 21.00 uur - zo 15.00 uur (tot 1 feb)
DONDERDAG 23 JANUARI 1997
and - van Kobo Abe - door TIL - Het Klokhnit
zo 15.00 uur (tot 10 feb) Ul!"
'Habacuc - choreografie van Josef Nadj - donr
ue d'Orleans - Rode zaal Singel - 20.00 uur (vr
uw - van Rieks Swarte, naar Jules Verne - Hn„,
ity - 20.30 uur (do t/m za)
'magurka alias Kafka - Arenbergschouwburg
r Toon Hermans - met 'De gekheid van het eer
van het tweede uur' - Arenbergschouwburg
BREDA
e - Da's Breda 9 met 'Pompen of VerzuiDen1
uur (t/m za 25 jan)
door Waardenberg de Jong - Chassé Theater
DEN BOSCH
eel met o.a. Peter Tuinman en Linda van Dyck
- Parade 23 - voorbespreking om 19.00 uur
EINDHOVEN
eel met o.a. Peter Tuinman en Linda van Dyck
15 uur (di enwo)
^Ann Bouwma
nit zijn tropendagen", mom-
Jjlt de artiest, die net in zijn
Zilvergrijze BMW is komen
in. Alleen, zelf achter
Ut stuur, zonder bodyguard,
'pat is hier in Nederland ook
jist nodig. Ik heb wel een keer
((egemaakt, dat mensen mij
jjden zoenen en daardoor zo
jatd aan mijn haar trokken,
jat de plukken in het rond vlo-
Maar dat zijn uitzonderin-
GENT
- door De Tijd - Theaterzaal de Vooruit
DONDERDAG
20.00
BERGEN OP ZOOM
ig' - theatershow - Stadsschouwburg de Maagd
BREDA
r Titus Tiel Groenestege Han Römer - Chassé
ETTEN LEUR
UHR) - met 'Afgeragd' - De Nobelaer - Anna V
EINDHOVEN
later 2 - Dynamische dans - inleiding door Vera
Stadsschouwburg - 20.15 uur
OOSTERHOUT
ollektief - met 'Uit liefde voor Marie Salat'
heaterkoilektief - De Bussel - 20.15 uur
VRIJDAG
BRUGGE
idaagse dans - door Compania Vicente Saez
10 uur
DEN BOSCH
met Der Lauf der Dinge - humoristische dans
itermakers - Theater Bis - 20.30 Uur
ROOSENDAAL
hickentales - cabaret - door Vlaams-Nederland
en Hilde de Roeck - Schouwburg de Kring
ZATERDAG
BREDA
n - werk van de Turkse dichter Hikmet op te
msterdam - Chassé Theater - 20.45 uur
ROOSENDAAL
avaleske revue met Roosendaalse persoonlijk-
>Kring-14.30 en 20.11 uur
TERNEUZEN
rok-muziek - Zuidlandtheater - Zuidlandstraat
ZONDAG
BERGEN OP ZOOM
milievoorstelling (6+) - door Jeugdtheater Het
1 - Stadsschouwburg de Maagd - Grote Markt
BREDA
■odans - familievoorstelling (6+) - Chassé Thea-
DINSDAG
BRUGGE
et - door Kon. Ballet van Vlaanderen - op mu-
adsschouwburg - 20.00 uur
DEN BOSCH
Beast Within - Theater aan de Parade - 20.00
EINDHOVEN
leelgroep De Appel - Globetheater - 20.30 uur
GENT
nagurka alias Kafka - Theaterzaal de Vooruit
TERNEUZEN
I door Theater Antigone - Zuidlandtheater
WOENSDAG
BREDA
ter Vicente Saez - Chassé Theater - 20.30 uur
Johannes Kemkens - toneel - Chassé Theater
DEN BOSCH
- door Jasperina de Jong Lieuwe Visser
20.00 uur
OOSTERHOUT
in - met 'De Muts' - Nederlands cabaret -
ROOSENDAAL
Trojaanse Vrouwen' - van Euripides - Schou
[en nuchtere, relativerende toon.
jaar soms blijft het niet alleen
lij plukken haar, maar wordt de
artiest ferm in zijn kruis gegre-
«n. „Dat is ook een keer ge
leurd, ja. Maar dat was een beet
je mijn eigen schuld, omdat ik in
jet publiek sprong. Toen wilden
toch even voelen hoe het pre-
s in elkaar zat. Door vrouwen
j boven de dertig, daar ver
jachtje dat eigenlijk niet van. Ik
leb het op een lopen gezet, dat
jas nodig ook."
Bit zijn herinneringen. De echte
gekte moet nog beginnen. Met
ajn nieuwe album De Waarheid
beeft Marco Borsato een rage ont
latend, waarvan de omvang nau-
telijks is te overzien. Voordat de
d zelfs maar in de winkel lag,
Terd hij al 160.000 keer besteld.
Meteen de eerste dag van verkoop
bs hij goed voor drie keer plati
na (300.000 exemplaren). Daar-
uee is Borsato zelfs recordhouder
Michael Jackson rigoreus voor-
bijgestreefd, wiens History vorig
jaar in een eerste oplage van
160.000 meteen de winkeldeur
tournee begint morgenavond
inDe Dullaert in Hulst en de 45
optredens waren ver van tevoren
uitverkocht. Er kwamen twee
concerten bij in Ahoy, waarvoor
tinnen een uur geen kaartje meer
tc krijgen was. Een derde werd
geboekt. Waar is het eind?
Het gaat een eigen leven leiden",
zegt de zanger, die tussen de zwa-
it repetities voor de komende
tournee amper tijd voor zichzelf
leeft. In winters wit gekleed
naakt hij echter de ontspannen
indruk van een president, die
wen een uurtje gaat golfen. Van
alle jachtigheid rond zijn persoon
is niks te merken.
Ik zit het af en toe beschouwend
te bekijken als lijdend voorwerp,
ïet %toch onvoorstelbaar, dat
veertig platenzaken 's nachts
open willen zijn om jouw plaat te
verkopen? Dat is uniek! Ik vind
let fantastisch om deel uit te ma
len van die gekte."
faco Borsato (30) is in Alkmaar
Zijn moeder is Neder-
zijn vader Italiaan. Toen
Marco een jaar of vijf was, ging
zijn vader terug naar Italië, waar
de kinderen vervolgens elke zo
mer zes weken lang gingen loge
ren.
„Van hem heb ik die passie, dat
snel in vuur en vlam kunnen
staan. Van mijn moeder heb ik het
nuchtere, het weer op aarde terug
moeten komen."
Een opvallend gegeven is, dat hij
nooit de brandende ambitie heeft
gehad om zanger te worden.
„Ik was veel te verlegen. Ik kroop
nog liever achter iemand weg,
dan op de bühne te gaan staan.
Dat heb ik van me af kunnen zet
ten, door juist datgene te doen
waar ik het meest tegenop zag.
Door te zijn wie je bent. Maar
diep binnenin ben ik nog altijd
verlegen."
Onzekerheid is vaak de oorzaak
van verlegenheid. Misschien dat
Borsato daar als kind meer last
van had dan anderen, omdat hij
werd geplaagd met zijn flaporen.
Vleugelmoer, noemde zijn broer
tje Armando hem. Ze zijn nu ge
corrigeerd, maar Borsato weet
nog hoe erg hij het vond. „Kinde
ren zijn daarin bikkelhard, die
zullen jou er absoluut aan herin
neren. Mijn oren zaten mij vrese
lijk in de weg."
Nu zou je zeggen, dat hij na het
succes van zijn vorige albums
Marco en Als geen ander, die elk
bijna een half miljoen exempla
ren verkochten, geen redenen
meer heeft om onzeker te zijn.
Maar dat gevoel keert telkens te
rug.
„Je zet de teller weer op nul, veegt
het scherm leeg. De onzekerheid
blijft: zouden mensen het wel
mooi vinden? Dat is ook wel goed.
Als je niet meer gevoelig bent
voor zulke indrukken, sta je niet
meer in het leven zelf."
Anderen moesten hem ervan
overtuigen dat hij kon zingen.
Aarzelend deed hij mee aan een
paar talentenjachten, waarbij hij
twee keer als hoogste eindigde.
Voordat hij in 1990 de Soundmix-
show van Henny Huisman won,
bestond zijn enige scholing uit
meegalmen met de radio, terwijl
hij in de keuken stond.
„Ik was gewoon kok en hoefde
niet zo nodig. Ik stond er vrij ont
spannen tegenover. Het gekke is,
dat het dan juist gaat lukken. Ik
had niet die frustratie van ande
ren, dat je jaren met jezelf loopt te
leuren zonder dat het lukt."
Borsato ziet zijn werk als een
driehoek in de vorm van een
speer: tekst, muziek en artiest. De
artiest is de speerpunt, dat
spreekt vanzelf. Maar zonder de
basis van tekstschrijvers Han
Kooreneef en John Ewbank, die
tevens het leeuwendeel van de
muziek componeert, zou de drie-
Marco Borsato: „Mijn oren zaten mij vreselijk in de weg."
hoek zijn scherpte - en daarmee
zijn effect - verliezen,
„Wij zijn er heel serieus mee be
zig. Ik vind dat onze muziek
baanbrekend werk heeft verricht.
Er is lang gesuggereerd, dat Ne
derlandstalige muziek truttig
was. Wij hebben dat uit het ver
domhoekje gehaald. Maar het is
geen kopie van iets, Marco Borsa
to is een eigen identiteit."
Het is even wennen, als Borsato
over zichzelf in de derde persoon
praat. Op zulke momenten laat
hij zich ook gemakkelijk het
woord 'produkt' ontvallen met
betrekking tot zichzelf. „Zo
wordt er nu eenmaal over je ge
praat. Behalve artiest ben je han
delswaar. Het product Marco
Borsato. Daar zie ik ook geen
kwaad in. Uiteindelijk komt de
commercie toch om de hoek kij
ken. Als ik dat zou negeren, profi
teert iedereen ervan behalve ik
zelf. Dat kan natuurlijk niet waar
zijn." Achter het verlegen jonge
tje en de gepassioneerde artiest
schuilt blijkbaar een nuchter, za
kelijk instinct. „Ik wil niet de
FOTO MAARTEN CORBIJN
klassieke fout maken, dat je aan
een succesvolle carrière niks
overhoudt, omdat je met foute
managers in zee gaat. Dat heb ik
voor mezelf een stuk beter gere
geld. Het is jammer, dat er aan
zakenmensen altijd het beeld
kleeft, dat ze hard zijn. Dat hoeft
niet per se. Het beste advies dat ik
ooit heb gehad, is van mijn moe
der: behandel anderen zoals je
zelf behandeld wilt worden. Dat
geldt ook voor zaken. Ik ben niet
iemand die het onderste uit de
kan wil, maar ik ben wel straight.
Ik zeg waar het op staat. Je kan
een hoop van me zeggen, maar ik
ben goudeerlijk." Nummers als
De Waarheid, Onbewoonbaar ver
klaard, Jij hebt mij niet nodig of
Vreemde handen kwamen opeens
heel dicht bij hemzelf, toen zijn
relatie met vriendin Denise eind
vorig jaar stuk liep.
„Ik had de liedjes al opgenomen.
Je zingt over relaties en ongewild
wordt dat in één keer bijna auto
biografisch. Dat is iets wat je van
tevoren niet kunt verzinnen. Als
je over verdriet zingt en het is
jouw emotie, dan wordt het ook
jouw waarheid. Dat is natuurlijk
heel dubbel en heel confronte
rend. Vandaar ook, dat dit album
mij zo ongelooflijk dierbaar is ge
worden."
Dan is er nog het vooruitzicht, dat
hij die liedjes het hele jaar live
moet zingen, weer al die emoties
moet herbeleven.
„Ja, maar het is niet zo dat ik
wegkwijn van ellende. Ik voel me
elke dag sterker worden. En er
staan ook liedjes op, die heel vro
lijk zijn. Die je optillen en mees
leuren. Want ik wil voorkomen,
dat je je na afloop wilt opknopen,
omdat er alleen maar misère te
horen is."
Toch zullen er moeilijke momen
ten komen tijdens zijn optredens,
want Borsato zegt dat hij niet kan
acteren. Zelfs niet een klein beet
je-
„Doen alsof is tegen mijn natuur.
Dus ja, soms sta ik daar ook met
een brok in mijn keel, dat ge
beurt. Dan ben ik na een optreden
helemaal uitgeput. Het trekt alle
energie uit je weg. Zingen doe je
niet alleen met je stem, maar met
je hele lijf. Met je ogen, met je
mond, met je handen, met je voe
ten. Als ik aan het zingen ben,
gaan al mijn poriën openstaan."
Het eigen ik van Marco Borsato
moet aardig wat ego bevatten, om
ongedeerd te blijven zegevieren.
„Nee, dat is absoluut niet zo. Mijn
eigen ik is zó'n klein mensje (een
centimeter tussen duim en wijs
vinger). Het is juist de omgeving,
die het zo ontzettend opblaast,
dat het lijkt alsof je het onder je
arm moet nemen."
De mens achter de artiest, be
weert iedereen die hem kent, is
een heel gewone jongen gebleven.
„Ik reageer heel erg vanuit mijn
hart. Dat heb je altijd bij je. Dan
stel je je kwestbaar op met het ri
sico, dat er ook wel eens iemand
met maat 46 op gaat staan. Dat
doet zeer. Maar ik ben nu een
maal geen macho. Ik heb mezelf
daarin eerst ook moeten vinden."
Marco Borsato Band, Live on
tour: De Waarheid, 24 jan. in De
Dullaert in Hulst, 18, 19 en 20 fe-
br. in Noorderligt in Tilburg, 27 fe-
br. en 14 april in het Chassé Thea
ter in Breda, 1 maart in De Bussel
in Oosterhou, 25, 26 en 27 april in
Ahoy in Rotterdam
Slagwerk-legende Jimmy Cobb, zaterdag in Terneuzen
FOTO JELLE BINSMA
fezclub Porgy en Bess pre
steert aanstaande zaterdag
®''eer een aantal van de aller-
ste talenten uit Europa en
Amerika.
JP het podium aan de Noord-
raat in Terneuzen speelt een
sexH samengesteld uit Amen
de, Italiaanse, Belgische en
tserse jazzmusici,
concert is het eerste in een
«jaar: Porgy en Bess viert
j z''n 40"iarig bestaan. Het
Ptreden van zaterdag doet recht
de reputatie die de club in die
g'a heeft opgebouwd.
T meest spraakmakende speler
g iet Bert Joris/Roman Schwal-
sextet is ongetwijfeld de
Tfmer, Jimmy Cobb. In 1958
sp« t C°kk ^eel uit van het
2 van -®es Davis, waarin
n, der schitterden John Coltrane,
^onball Adderly, Bill Evans
n Paul Chambers.
lm? geleden was Billy Cobb
wens ook al te beluisteren in
vJm 8„n Bess'toen in het gevolg
„Nat Adderly. De Terneuzense
ls vo°r veel rondreizende
jazzgrootheden overigens dé
jazzclub van Nederland. De club
slaagt er steeds weer als enige in
Nederland in om top-artiesten
aan te trekken.
Het sextet van zaterdag wordt
verder geconstitueerd door trom
pettist Bert Joris (België), de Ita
liaanse pianist Dado Moroni (ooit
de eerste winnaar van de Thelo-
nious Monk Piano Componisten)
en maar liefst drie Zwitsers: te-
norsaxonofist Roman Schwaller
(jarenlang onderdeel van het
Vienna Art Orchestra), altsaxofo
nist George Robert (winnaar
Down Beat Poll) en contrabassist
Isla Eckinger.
Het optreden van het Bert Jo
ris/Roman Schwaller Sextet in
Porgy en Bess, Noordstraat 52
Terneuzen, begint zaterdag om
21.00 uur. De aanvangstijd is
stipt, in verband met opnamen
door de BRTN-radio. Ook al is
Zeeuws-Vlaanderen voor velen
niet naast de deur: een bezoek
aan dit jazzhuis, met ruime zitge
legenheid rondom een intiem po
dium, waarop altijd een perfect
gestemde vleugel, is een beleve-
Moment uit 'Carmen' (1995)
FOTO THE COMPANIONS
Van onze kunstredactie
Drie maal is scheepsrecht, vijf
maal nog meer: een eerste lus
trum. Alle aanleiding dus voor
een groot feest.
Opera Ahoy, de massaproducties
van geliefd repertoire, doet als
verwacht. Echter niet met een nog
grotere en omvangrijker bezette
voorstelling dan in de afgelopen
jaren, maar met vijf stukken op
één avond.
Een spektakel van spectacles
coupés. Carmen, Pagliacci, Caval-
leria Rusticana en Turandot, de
producties van de afgelopen vier
jaar, en daarbovenop Aïda, de
première voor 1998, in drie uur
tijd achter elkaar op de planken.
Alle klassieke mee-neurie-aria's,
de hoogtepunten van de operatra
ditie in een, het feest der herken
ning. En niet als medley van
schlagers of kaal concert, maar
vijf keer het hele verhaal zoals het
hoort in decors, costuums en regie.
Vanwege de tijd in een notendop.
Opera Ahoy begon in 1993, zonder
subsidie, zonder kunstenplan en
zonder adviescommissies. Op ei
gen intiatief en eigen risico, ge
woon omdat populaire opera
moest, vond producent Peter
Kroone. En het lukte hem. Een
immense hal voor duizenden toe
schouwers, vip-zalen met spon
sors en enorme aantallen uitvoe
renden, stonden garant voor een
artistiek en commercieel succes.
Elk jaar een forse reeks voorstel
lingen en dertig- of veertigdui
zend betalende bezoekers lever
den voldoende op voor een kleine
reserve. Die vormde steeds de ba
sis voor een volgend jaar. Vooruit
plannen en reserveren was er zo
doende niet bij. Dat heeft Opera
Ahoy nu opgebroken.
Toen midden vorig seizoen duide
lijk werd dat er genoeg in kas
bleef voor een nieuwe onderne
ming in 1997, bleek het Rotter
damse Ahoy nog maar drie data
beschikbaar te hebben. Te weinig
financiële basis voor een vijfde
productie. Toch wilde Opera Ahoy
het eerste kroonjaar niet in stilte
voorbij laten gaan. Vandaar de
budgettair bescheiden, maar ar
tistiek grootse oplossing van vijf
keer een spectacle coupé. Daar
voor zijn immers minder voorbe-
reidings- en repetitietijd en al he
lemaal geen nieuwe decors en cos
tuums vereist en die vormen een
enorme post op de begroting. Het
decor van Turandot bijvoorbeeld,
de voorstelling van 1996, kostte
1,2 miljoen.
De vertrouwde gasten en sfeer van
de eerder vertoonde voorstellin
gen blijven. Weer honderden uit
voerenden. Het eigen honderd-
stemmig koor onder leiding van
Louis Buskens, negentig figuran
ten, als vanouds de vijf en zeven
tig musici van de Württembergi-
sche Philharmonie, vertrouwde
solisten als Francesca Patané, 01-
ga Romanko, Gisella Pasino en
Claudio Otelii en opnieuw diri
gent Roberto Paternostro. Nieuw
is de medewerking van leerlingen
van de Rotterdamse Dansacade-
mie die de verhaallijn van de vijf
opera's uitbeelden. Eveneens nog
niet vertoond is de finale van de
avond: Aïda, de opera die volgend
jaar in volledige vorm opgevoerd
zal worden, maar die nu reeds als
voorproefje gebracht wordt. En
ook nieuw is een uitvoering in
Antwerpen, een Night of the Ope
ra in het Sportpaleis voor een pu
bliek van tienduizend man. Want
naar het buitenland wil Opera
Ahoy.
Belangstelling voor opera in zijn
klassieke, populaire vorm en ze
ker als die spectaculair geënsce
neerd is, beperkt zich immers niet
tot Rotterdam.
Opera Ahoy Rotterdam, 24 en 25
januari 20.00 uur en 26 januari
14.00 uur (reserveren 010
4812144/4104304 of 06-9203)
Night of the Opera, Sportpaleis
Antwerpen 1 februari 20.00 uur
(reserveren 00-32-70233233)
0
ANTWERPEN
Schubertsonates - door Christian Zacharias/piano - Blauwe zaal Singel
-20.00 uur (27 en 28 jan)
BREDA
Mini Maxi - 'Scherzo' - muziektheater - Chassé Theater - 20.00 uur
(wo 29 jan t/m 1 feb)
BRUGGE
Polonaise - nieuw programma Bram Vermeulen - De Werf - 20.30 uur
(do t/m za)
EINDHOVEN
Concert Bruno Madema - door leden van Het Brabants Orkest - diri
gent Lucas Vis - i.k.v. Serie Kopstukken - muziekcentrum Frits Philips -
20.15 uur (wo 29 en vr 30 jan)
ROTTERDAM
Hoogtepunten uit vijf jaar opera in Ahoy - met Nabucco, Cavalleria
Rusticana, Pagliacci, Carmen en Turandot - Ahoy - Zuiderparkweg 20.30
- 20.00 uur (vr t/m zo om 14.00 uur)
UTRECHT
Werken van Berlioz en Franck - door Radio Symfonie Orkest - i.k.v.
Serie Muzikale Meesterwerken - Vredenburg - 20.15 uur (vr en za)
DONDERDAG
BERGEN OP ZOOM
The Mix Up - met diverse dj's en diverse stijlen - Poppodium de Botte
Hommel-Blokstallen 3-21.00 uur
BREDA
Guido Belcanto - levenslied naar andere hoogten - Theaterdinersalon
De Avenue - Waterstraat 5 -19.00 uur
Vioolconcert van Tsjaikovsky - door Het Brabants Orkest - gastdiri-
gent Vassily Sinaisky - solist Boris Belkin - voorbespreking om 19.45 uur
- aanvang 20.30 uur - Chassé Theater
DEN BOSCH
Opera van Letland - met Nabucco - Theater aan de Parade - 20.00 uur
ETTEN LEUR
Robert-Jan Stips - Ego Trip - popmuziek - De Nobelaer - 20.15 uur
Roots - Effenaar
EINDHOVEN
VRIJDAG
ANTWERPEN
Concert - door Kon. Filharmonisch Orkest van Vlaanderen - met wer
ken van Martinu, Sjostakovitsj en Mendelssohn - Elisabethzaal - 20.00
uur.
Concert - door Symfonisch Orkest van de Vlaamse Opera o.l.v. Soltesz -
werken van Brahms en Berg - De Singel - 20.00 uur
BREDA
Orphanage en Within Temptation - Poppodium PARA - Van Cooth-
plein 39-21.00 uur
EINDHOVEN
Reinbert de Leeuw - werken van de Franse componist Erik Satie - Mu
ziekcentrum Frits Philips - Heuvel Galerie 140 - 20.15 uur
TERNEUZEN
Sultans of swing - jazz met Louis van Dijk, Cor Bakker, Frits Landesber-
gen en Edwin Corzilius - Zuidlandtheater - Zuidlandstraat 111 - 20.00
uur
TILBURG
Het Brabants Orkest - o.l.v. dirigent Vassily Sinaiksy - Russisch pro
gramma - Concertzaal - 20.30 uur
DJ Aphrodite, Madball, Spookrijders, Johan en Alpha DJ - Noor
derligt
Available Jeppy, Planckx en Mondriaan Kwartet - Paradox
VLISSINGEN
Julya Loko - Arsenaaltheater
EINDHOVEN
Dubmerge - Effenaar
Sun Electric - Paard
DEN HAAG
ZATERDAG
BERGEN OP ZOOM
Dance World: Human Beings - met DJ's Geert Sander - Poppodium
de Botte Hommel - Blokstallen 3 - 22.00 uur
De Gevleugelde Vrienden - Pieter van Vollenhoven, Louis van Dijk en
de Koos Mark Big Band - muzikale schijnwerpers op Tin Pan Alley -
Stadsschouwburg de Maagd - 20.15 uur
EINDHOVEN
Wadaiko Ichiro - Japanse slagwerk - i.k.v. Serie Slag Op Slag - Muziek
centrum Frits Philips - Heuvel Galerie 140 - 20.15 uur
Wishmountain en Dr. Rockit - Effenaar
GEERTRUIDENBERG
Alexandra van Marken - Under-the-Moon-Concert - akoestische pop
en chanson - De Schattelijn - 20.15 uur
UTRECHT
Groeten uit Crossing Border met Natasha Gerson, Gitbox, Jerry
Goossens, Bloem, Ronald Giphart, Cousin Steve, Paul Mennes, Max 404
feat. Wladimir Mans, DJ Knuppelhout, en DJ Zki - Tivoli
ZONDAG
ANTWERPEN
Kapelconcert - door solisten van het Kon. Filharmonisch Orkest van
Vlaanderen - Elzenveld -11.00 uur
BRUGGE
Pop - door Die Anarchistische Abendunterhaltung - Stadsschouwburg -
20.00 uur
DEN HAAG
Laura Fygi - zondagconcert - Circustheater - Circusplein Schevingen -
10.30. uur
EINDHOVEN
Igor Roma - piano - met werken van Beethoven, Liszt en Skrjabin - Mu
ziekcentrum Frits Philips -14.15 uur
ETTEN LEUR
Het eerste Popconcert voor kinderen - door VOF de Kunst en Erik
van Muiswinkel - met liedjes van Annie M.G. Schmidt - De Nobelaer -
15.00 uur
TERNEUZEN
Open Haard concert - door duo I Pulcini - met o.a werken van Mozart
en Haydn - Porgy Bess -15.00 uur
TILBURG
The Paladins, Cuby The Blizzards, The Hoax, El Fish en RL Burn-
side - Noorderligt
DINSDAG
BREDA
Nabucco - door Opera van Letland - Chassé Theater - 20.00 uur
Kamermuziek - door Kamerorkest Florilegium Londen Pieter Wispel-
wey - Chassé Theater - 20.30 uur
ROOSENDAAL
Poetry - door a capella-groep Intermezzo - Schouwburg de Kring -
20.15 uur
TILBURG
Concert - door Nieuw Sinfonietta Amsterdam - Mozart en Martin -
Concertzaal - 20.30 uur
Reggaenight met Tony Rebel, Everton Blender, Utah Green Band -
Noorderligt
WOENSDAG
BRUGGE
Familieconcert - Schubert voor jonge oren - door Prima la Musica -
Stadsschouwburg -19.00 uur
OUDENBOSCH
Bram Vermeulen - 'Polonaise' - muziektheater - Fidei et Arti - 20.15
uur
UTRECHT
Clouseau - met 'Adrenaline' - Vredenburg - 20.15 uur
EINDHOVEN
Lamb en Lowpass - Effenaar