Behalve artiest ben je handelswaar' Vijf brokken opera op één avond Drumlegende in jazzclub Terneuzen ui dëStem 2 ■X/l u K D3 Tournee van recordhouder Marco Borsato begint in Hulst Onzeker Meegalmen Speerpunt Klein mensje Opera Ahoy viert eerste lustrum met feest der herkenning ui N D NDERDAG 23 JANUARI 1997 D2 AMSTERDAM - rock-musical - Café Carré (di 28 ANTWERPEN jan t/m 2a Reza - door Nieuw Ensemble Raamtheater 0 t/m za - 20.00 uur (tot 23 feb) 1 Lessing - door KNS - Bourlaschouwburo - 7n nn 25 jan) a - van Ruud de Ridder - door Echt Antwaarrl se Schouwburg - vr 20.15 uur, za 18.30 en 77 K 1 t/m 26 jan) el - dagelijkse aanpassing aan actualiteit n. /m za 21.00 uur - zo 15.00 uur (tot 1 feb) DONDERDAG 23 JANUARI 1997 and - van Kobo Abe - door TIL - Het Klokhnit zo 15.00 uur (tot 10 feb) Ul!" 'Habacuc - choreografie van Josef Nadj - donr ue d'Orleans - Rode zaal Singel - 20.00 uur (vr uw - van Rieks Swarte, naar Jules Verne - Hn„, ity - 20.30 uur (do t/m za) 'magurka alias Kafka - Arenbergschouwburg r Toon Hermans - met 'De gekheid van het eer van het tweede uur' - Arenbergschouwburg BREDA e - Da's Breda 9 met 'Pompen of VerzuiDen1 uur (t/m za 25 jan) door Waardenberg de Jong - Chassé Theater DEN BOSCH eel met o.a. Peter Tuinman en Linda van Dyck - Parade 23 - voorbespreking om 19.00 uur EINDHOVEN eel met o.a. Peter Tuinman en Linda van Dyck 15 uur (di enwo) ^Ann Bouwma nit zijn tropendagen", mom- Jjlt de artiest, die net in zijn Zilvergrijze BMW is komen in. Alleen, zelf achter Ut stuur, zonder bodyguard, 'pat is hier in Nederland ook jist nodig. Ik heb wel een keer ((egemaakt, dat mensen mij jjden zoenen en daardoor zo jatd aan mijn haar trokken, jat de plukken in het rond vlo- Maar dat zijn uitzonderin- GENT - door De Tijd - Theaterzaal de Vooruit DONDERDAG 20.00 BERGEN OP ZOOM ig' - theatershow - Stadsschouwburg de Maagd BREDA r Titus Tiel Groenestege Han Römer - Chassé ETTEN LEUR UHR) - met 'Afgeragd' - De Nobelaer - Anna V EINDHOVEN later 2 - Dynamische dans - inleiding door Vera Stadsschouwburg - 20.15 uur OOSTERHOUT ollektief - met 'Uit liefde voor Marie Salat' heaterkoilektief - De Bussel - 20.15 uur VRIJDAG BRUGGE idaagse dans - door Compania Vicente Saez 10 uur DEN BOSCH met Der Lauf der Dinge - humoristische dans itermakers - Theater Bis - 20.30 Uur ROOSENDAAL hickentales - cabaret - door Vlaams-Nederland en Hilde de Roeck - Schouwburg de Kring ZATERDAG BREDA n - werk van de Turkse dichter Hikmet op te msterdam - Chassé Theater - 20.45 uur ROOSENDAAL avaleske revue met Roosendaalse persoonlijk- >Kring-14.30 en 20.11 uur TERNEUZEN rok-muziek - Zuidlandtheater - Zuidlandstraat ZONDAG BERGEN OP ZOOM milievoorstelling (6+) - door Jeugdtheater Het 1 - Stadsschouwburg de Maagd - Grote Markt BREDA ■odans - familievoorstelling (6+) - Chassé Thea- DINSDAG BRUGGE et - door Kon. Ballet van Vlaanderen - op mu- adsschouwburg - 20.00 uur DEN BOSCH Beast Within - Theater aan de Parade - 20.00 EINDHOVEN leelgroep De Appel - Globetheater - 20.30 uur GENT nagurka alias Kafka - Theaterzaal de Vooruit TERNEUZEN I door Theater Antigone - Zuidlandtheater WOENSDAG BREDA ter Vicente Saez - Chassé Theater - 20.30 uur Johannes Kemkens - toneel - Chassé Theater DEN BOSCH - door Jasperina de Jong Lieuwe Visser 20.00 uur OOSTERHOUT in - met 'De Muts' - Nederlands cabaret - ROOSENDAAL Trojaanse Vrouwen' - van Euripides - Schou [en nuchtere, relativerende toon. jaar soms blijft het niet alleen lij plukken haar, maar wordt de artiest ferm in zijn kruis gegre- «n. „Dat is ook een keer ge leurd, ja. Maar dat was een beet je mijn eigen schuld, omdat ik in jet publiek sprong. Toen wilden toch even voelen hoe het pre- s in elkaar zat. Door vrouwen j boven de dertig, daar ver jachtje dat eigenlijk niet van. Ik leb het op een lopen gezet, dat jas nodig ook." Bit zijn herinneringen. De echte gekte moet nog beginnen. Met ajn nieuwe album De Waarheid beeft Marco Borsato een rage ont latend, waarvan de omvang nau- telijks is te overzien. Voordat de d zelfs maar in de winkel lag, Terd hij al 160.000 keer besteld. Meteen de eerste dag van verkoop bs hij goed voor drie keer plati na (300.000 exemplaren). Daar- uee is Borsato zelfs recordhouder Michael Jackson rigoreus voor- bijgestreefd, wiens History vorig jaar in een eerste oplage van 160.000 meteen de winkeldeur tournee begint morgenavond inDe Dullaert in Hulst en de 45 optredens waren ver van tevoren uitverkocht. Er kwamen twee concerten bij in Ahoy, waarvoor tinnen een uur geen kaartje meer tc krijgen was. Een derde werd geboekt. Waar is het eind? Het gaat een eigen leven leiden", zegt de zanger, die tussen de zwa- it repetities voor de komende tournee amper tijd voor zichzelf leeft. In winters wit gekleed naakt hij echter de ontspannen indruk van een president, die wen een uurtje gaat golfen. Van alle jachtigheid rond zijn persoon is niks te merken. Ik zit het af en toe beschouwend te bekijken als lijdend voorwerp, ïet %toch onvoorstelbaar, dat veertig platenzaken 's nachts open willen zijn om jouw plaat te verkopen? Dat is uniek! Ik vind let fantastisch om deel uit te ma len van die gekte." faco Borsato (30) is in Alkmaar Zijn moeder is Neder- zijn vader Italiaan. Toen Marco een jaar of vijf was, ging zijn vader terug naar Italië, waar de kinderen vervolgens elke zo mer zes weken lang gingen loge ren. „Van hem heb ik die passie, dat snel in vuur en vlam kunnen staan. Van mijn moeder heb ik het nuchtere, het weer op aarde terug moeten komen." Een opvallend gegeven is, dat hij nooit de brandende ambitie heeft gehad om zanger te worden. „Ik was veel te verlegen. Ik kroop nog liever achter iemand weg, dan op de bühne te gaan staan. Dat heb ik van me af kunnen zet ten, door juist datgene te doen waar ik het meest tegenop zag. Door te zijn wie je bent. Maar diep binnenin ben ik nog altijd verlegen." Onzekerheid is vaak de oorzaak van verlegenheid. Misschien dat Borsato daar als kind meer last van had dan anderen, omdat hij werd geplaagd met zijn flaporen. Vleugelmoer, noemde zijn broer tje Armando hem. Ze zijn nu ge corrigeerd, maar Borsato weet nog hoe erg hij het vond. „Kinde ren zijn daarin bikkelhard, die zullen jou er absoluut aan herin neren. Mijn oren zaten mij vrese lijk in de weg." Nu zou je zeggen, dat hij na het succes van zijn vorige albums Marco en Als geen ander, die elk bijna een half miljoen exempla ren verkochten, geen redenen meer heeft om onzeker te zijn. Maar dat gevoel keert telkens te rug. „Je zet de teller weer op nul, veegt het scherm leeg. De onzekerheid blijft: zouden mensen het wel mooi vinden? Dat is ook wel goed. Als je niet meer gevoelig bent voor zulke indrukken, sta je niet meer in het leven zelf." Anderen moesten hem ervan overtuigen dat hij kon zingen. Aarzelend deed hij mee aan een paar talentenjachten, waarbij hij twee keer als hoogste eindigde. Voordat hij in 1990 de Soundmix- show van Henny Huisman won, bestond zijn enige scholing uit meegalmen met de radio, terwijl hij in de keuken stond. „Ik was gewoon kok en hoefde niet zo nodig. Ik stond er vrij ont spannen tegenover. Het gekke is, dat het dan juist gaat lukken. Ik had niet die frustratie van ande ren, dat je jaren met jezelf loopt te leuren zonder dat het lukt." Borsato ziet zijn werk als een driehoek in de vorm van een speer: tekst, muziek en artiest. De artiest is de speerpunt, dat spreekt vanzelf. Maar zonder de basis van tekstschrijvers Han Kooreneef en John Ewbank, die tevens het leeuwendeel van de muziek componeert, zou de drie- Marco Borsato: „Mijn oren zaten mij vreselijk in de weg." hoek zijn scherpte - en daarmee zijn effect - verliezen, „Wij zijn er heel serieus mee be zig. Ik vind dat onze muziek baanbrekend werk heeft verricht. Er is lang gesuggereerd, dat Ne derlandstalige muziek truttig was. Wij hebben dat uit het ver domhoekje gehaald. Maar het is geen kopie van iets, Marco Borsa to is een eigen identiteit." Het is even wennen, als Borsato over zichzelf in de derde persoon praat. Op zulke momenten laat hij zich ook gemakkelijk het woord 'produkt' ontvallen met betrekking tot zichzelf. „Zo wordt er nu eenmaal over je ge praat. Behalve artiest ben je han delswaar. Het product Marco Borsato. Daar zie ik ook geen kwaad in. Uiteindelijk komt de commercie toch om de hoek kij ken. Als ik dat zou negeren, profi teert iedereen ervan behalve ik zelf. Dat kan natuurlijk niet waar zijn." Achter het verlegen jonge tje en de gepassioneerde artiest schuilt blijkbaar een nuchter, za kelijk instinct. „Ik wil niet de FOTO MAARTEN CORBIJN klassieke fout maken, dat je aan een succesvolle carrière niks overhoudt, omdat je met foute managers in zee gaat. Dat heb ik voor mezelf een stuk beter gere geld. Het is jammer, dat er aan zakenmensen altijd het beeld kleeft, dat ze hard zijn. Dat hoeft niet per se. Het beste advies dat ik ooit heb gehad, is van mijn moe der: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. Dat geldt ook voor zaken. Ik ben niet iemand die het onderste uit de kan wil, maar ik ben wel straight. Ik zeg waar het op staat. Je kan een hoop van me zeggen, maar ik ben goudeerlijk." Nummers als De Waarheid, Onbewoonbaar ver klaard, Jij hebt mij niet nodig of Vreemde handen kwamen opeens heel dicht bij hemzelf, toen zijn relatie met vriendin Denise eind vorig jaar stuk liep. „Ik had de liedjes al opgenomen. Je zingt over relaties en ongewild wordt dat in één keer bijna auto biografisch. Dat is iets wat je van tevoren niet kunt verzinnen. Als je over verdriet zingt en het is jouw emotie, dan wordt het ook jouw waarheid. Dat is natuurlijk heel dubbel en heel confronte rend. Vandaar ook, dat dit album mij zo ongelooflijk dierbaar is ge worden." Dan is er nog het vooruitzicht, dat hij die liedjes het hele jaar live moet zingen, weer al die emoties moet herbeleven. „Ja, maar het is niet zo dat ik wegkwijn van ellende. Ik voel me elke dag sterker worden. En er staan ook liedjes op, die heel vro lijk zijn. Die je optillen en mees leuren. Want ik wil voorkomen, dat je je na afloop wilt opknopen, omdat er alleen maar misère te horen is." Toch zullen er moeilijke momen ten komen tijdens zijn optredens, want Borsato zegt dat hij niet kan acteren. Zelfs niet een klein beet je- „Doen alsof is tegen mijn natuur. Dus ja, soms sta ik daar ook met een brok in mijn keel, dat ge beurt. Dan ben ik na een optreden helemaal uitgeput. Het trekt alle energie uit je weg. Zingen doe je niet alleen met je stem, maar met je hele lijf. Met je ogen, met je mond, met je handen, met je voe ten. Als ik aan het zingen ben, gaan al mijn poriën openstaan." Het eigen ik van Marco Borsato moet aardig wat ego bevatten, om ongedeerd te blijven zegevieren. „Nee, dat is absoluut niet zo. Mijn eigen ik is zó'n klein mensje (een centimeter tussen duim en wijs vinger). Het is juist de omgeving, die het zo ontzettend opblaast, dat het lijkt alsof je het onder je arm moet nemen." De mens achter de artiest, be weert iedereen die hem kent, is een heel gewone jongen gebleven. „Ik reageer heel erg vanuit mijn hart. Dat heb je altijd bij je. Dan stel je je kwestbaar op met het ri sico, dat er ook wel eens iemand met maat 46 op gaat staan. Dat doet zeer. Maar ik ben nu een maal geen macho. Ik heb mezelf daarin eerst ook moeten vinden." Marco Borsato Band, Live on tour: De Waarheid, 24 jan. in De Dullaert in Hulst, 18, 19 en 20 fe- br. in Noorderligt in Tilburg, 27 fe- br. en 14 april in het Chassé Thea ter in Breda, 1 maart in De Bussel in Oosterhou, 25, 26 en 27 april in Ahoy in Rotterdam Slagwerk-legende Jimmy Cobb, zaterdag in Terneuzen FOTO JELLE BINSMA fezclub Porgy en Bess pre steert aanstaande zaterdag ®''eer een aantal van de aller- ste talenten uit Europa en Amerika. JP het podium aan de Noord- raat in Terneuzen speelt een sexH samengesteld uit Amen de, Italiaanse, Belgische en tserse jazzmusici, concert is het eerste in een «jaar: Porgy en Bess viert j z''n 40"iarig bestaan. Het Ptreden van zaterdag doet recht de reputatie die de club in die g'a heeft opgebouwd. T meest spraakmakende speler g iet Bert Joris/Roman Schwal- sextet is ongetwijfeld de Tfmer, Jimmy Cobb. In 1958 sp« t C°kk ^eel uit van het 2 van -®es Davis, waarin n, der schitterden John Coltrane, ^onball Adderly, Bill Evans n Paul Chambers. lm? geleden was Billy Cobb wens ook al te beluisteren in vJm 8„n Bess'toen in het gevolg „Nat Adderly. De Terneuzense ls vo°r veel rondreizende jazzgrootheden overigens dé jazzclub van Nederland. De club slaagt er steeds weer als enige in Nederland in om top-artiesten aan te trekken. Het sextet van zaterdag wordt verder geconstitueerd door trom pettist Bert Joris (België), de Ita liaanse pianist Dado Moroni (ooit de eerste winnaar van de Thelo- nious Monk Piano Componisten) en maar liefst drie Zwitsers: te- norsaxonofist Roman Schwaller (jarenlang onderdeel van het Vienna Art Orchestra), altsaxofo nist George Robert (winnaar Down Beat Poll) en contrabassist Isla Eckinger. Het optreden van het Bert Jo ris/Roman Schwaller Sextet in Porgy en Bess, Noordstraat 52 Terneuzen, begint zaterdag om 21.00 uur. De aanvangstijd is stipt, in verband met opnamen door de BRTN-radio. Ook al is Zeeuws-Vlaanderen voor velen niet naast de deur: een bezoek aan dit jazzhuis, met ruime zitge legenheid rondom een intiem po dium, waarop altijd een perfect gestemde vleugel, is een beleve- Moment uit 'Carmen' (1995) FOTO THE COMPANIONS Van onze kunstredactie Drie maal is scheepsrecht, vijf maal nog meer: een eerste lus trum. Alle aanleiding dus voor een groot feest. Opera Ahoy, de massaproducties van geliefd repertoire, doet als verwacht. Echter niet met een nog grotere en omvangrijker bezette voorstelling dan in de afgelopen jaren, maar met vijf stukken op één avond. Een spektakel van spectacles coupés. Carmen, Pagliacci, Caval- leria Rusticana en Turandot, de producties van de afgelopen vier jaar, en daarbovenop Aïda, de première voor 1998, in drie uur tijd achter elkaar op de planken. Alle klassieke mee-neurie-aria's, de hoogtepunten van de operatra ditie in een, het feest der herken ning. En niet als medley van schlagers of kaal concert, maar vijf keer het hele verhaal zoals het hoort in decors, costuums en regie. Vanwege de tijd in een notendop. Opera Ahoy begon in 1993, zonder subsidie, zonder kunstenplan en zonder adviescommissies. Op ei gen intiatief en eigen risico, ge woon omdat populaire opera moest, vond producent Peter Kroone. En het lukte hem. Een immense hal voor duizenden toe schouwers, vip-zalen met spon sors en enorme aantallen uitvoe renden, stonden garant voor een artistiek en commercieel succes. Elk jaar een forse reeks voorstel lingen en dertig- of veertigdui zend betalende bezoekers lever den voldoende op voor een kleine reserve. Die vormde steeds de ba sis voor een volgend jaar. Vooruit plannen en reserveren was er zo doende niet bij. Dat heeft Opera Ahoy nu opgebroken. Toen midden vorig seizoen duide lijk werd dat er genoeg in kas bleef voor een nieuwe onderne ming in 1997, bleek het Rotter damse Ahoy nog maar drie data beschikbaar te hebben. Te weinig financiële basis voor een vijfde productie. Toch wilde Opera Ahoy het eerste kroonjaar niet in stilte voorbij laten gaan. Vandaar de budgettair bescheiden, maar ar tistiek grootse oplossing van vijf keer een spectacle coupé. Daar voor zijn immers minder voorbe- reidings- en repetitietijd en al he lemaal geen nieuwe decors en cos tuums vereist en die vormen een enorme post op de begroting. Het decor van Turandot bijvoorbeeld, de voorstelling van 1996, kostte 1,2 miljoen. De vertrouwde gasten en sfeer van de eerder vertoonde voorstellin gen blijven. Weer honderden uit voerenden. Het eigen honderd- stemmig koor onder leiding van Louis Buskens, negentig figuran ten, als vanouds de vijf en zeven tig musici van de Württembergi- sche Philharmonie, vertrouwde solisten als Francesca Patané, 01- ga Romanko, Gisella Pasino en Claudio Otelii en opnieuw diri gent Roberto Paternostro. Nieuw is de medewerking van leerlingen van de Rotterdamse Dansacade- mie die de verhaallijn van de vijf opera's uitbeelden. Eveneens nog niet vertoond is de finale van de avond: Aïda, de opera die volgend jaar in volledige vorm opgevoerd zal worden, maar die nu reeds als voorproefje gebracht wordt. En ook nieuw is een uitvoering in Antwerpen, een Night of the Ope ra in het Sportpaleis voor een pu bliek van tienduizend man. Want naar het buitenland wil Opera Ahoy. Belangstelling voor opera in zijn klassieke, populaire vorm en ze ker als die spectaculair geënsce neerd is, beperkt zich immers niet tot Rotterdam. Opera Ahoy Rotterdam, 24 en 25 januari 20.00 uur en 26 januari 14.00 uur (reserveren 010 4812144/4104304 of 06-9203) Night of the Opera, Sportpaleis Antwerpen 1 februari 20.00 uur (reserveren 00-32-70233233) 0 ANTWERPEN Schubertsonates - door Christian Zacharias/piano - Blauwe zaal Singel -20.00 uur (27 en 28 jan) BREDA Mini Maxi - 'Scherzo' - muziektheater - Chassé Theater - 20.00 uur (wo 29 jan t/m 1 feb) BRUGGE Polonaise - nieuw programma Bram Vermeulen - De Werf - 20.30 uur (do t/m za) EINDHOVEN Concert Bruno Madema - door leden van Het Brabants Orkest - diri gent Lucas Vis - i.k.v. Serie Kopstukken - muziekcentrum Frits Philips - 20.15 uur (wo 29 en vr 30 jan) ROTTERDAM Hoogtepunten uit vijf jaar opera in Ahoy - met Nabucco, Cavalleria Rusticana, Pagliacci, Carmen en Turandot - Ahoy - Zuiderparkweg 20.30 - 20.00 uur (vr t/m zo om 14.00 uur) UTRECHT Werken van Berlioz en Franck - door Radio Symfonie Orkest - i.k.v. Serie Muzikale Meesterwerken - Vredenburg - 20.15 uur (vr en za) DONDERDAG BERGEN OP ZOOM The Mix Up - met diverse dj's en diverse stijlen - Poppodium de Botte Hommel-Blokstallen 3-21.00 uur BREDA Guido Belcanto - levenslied naar andere hoogten - Theaterdinersalon De Avenue - Waterstraat 5 -19.00 uur Vioolconcert van Tsjaikovsky - door Het Brabants Orkest - gastdiri- gent Vassily Sinaisky - solist Boris Belkin - voorbespreking om 19.45 uur - aanvang 20.30 uur - Chassé Theater DEN BOSCH Opera van Letland - met Nabucco - Theater aan de Parade - 20.00 uur ETTEN LEUR Robert-Jan Stips - Ego Trip - popmuziek - De Nobelaer - 20.15 uur Roots - Effenaar EINDHOVEN VRIJDAG ANTWERPEN Concert - door Kon. Filharmonisch Orkest van Vlaanderen - met wer ken van Martinu, Sjostakovitsj en Mendelssohn - Elisabethzaal - 20.00 uur. Concert - door Symfonisch Orkest van de Vlaamse Opera o.l.v. Soltesz - werken van Brahms en Berg - De Singel - 20.00 uur BREDA Orphanage en Within Temptation - Poppodium PARA - Van Cooth- plein 39-21.00 uur EINDHOVEN Reinbert de Leeuw - werken van de Franse componist Erik Satie - Mu ziekcentrum Frits Philips - Heuvel Galerie 140 - 20.15 uur TERNEUZEN Sultans of swing - jazz met Louis van Dijk, Cor Bakker, Frits Landesber- gen en Edwin Corzilius - Zuidlandtheater - Zuidlandstraat 111 - 20.00 uur TILBURG Het Brabants Orkest - o.l.v. dirigent Vassily Sinaiksy - Russisch pro gramma - Concertzaal - 20.30 uur DJ Aphrodite, Madball, Spookrijders, Johan en Alpha DJ - Noor derligt Available Jeppy, Planckx en Mondriaan Kwartet - Paradox VLISSINGEN Julya Loko - Arsenaaltheater EINDHOVEN Dubmerge - Effenaar Sun Electric - Paard DEN HAAG ZATERDAG BERGEN OP ZOOM Dance World: Human Beings - met DJ's Geert Sander - Poppodium de Botte Hommel - Blokstallen 3 - 22.00 uur De Gevleugelde Vrienden - Pieter van Vollenhoven, Louis van Dijk en de Koos Mark Big Band - muzikale schijnwerpers op Tin Pan Alley - Stadsschouwburg de Maagd - 20.15 uur EINDHOVEN Wadaiko Ichiro - Japanse slagwerk - i.k.v. Serie Slag Op Slag - Muziek centrum Frits Philips - Heuvel Galerie 140 - 20.15 uur Wishmountain en Dr. Rockit - Effenaar GEERTRUIDENBERG Alexandra van Marken - Under-the-Moon-Concert - akoestische pop en chanson - De Schattelijn - 20.15 uur UTRECHT Groeten uit Crossing Border met Natasha Gerson, Gitbox, Jerry Goossens, Bloem, Ronald Giphart, Cousin Steve, Paul Mennes, Max 404 feat. Wladimir Mans, DJ Knuppelhout, en DJ Zki - Tivoli ZONDAG ANTWERPEN Kapelconcert - door solisten van het Kon. Filharmonisch Orkest van Vlaanderen - Elzenveld -11.00 uur BRUGGE Pop - door Die Anarchistische Abendunterhaltung - Stadsschouwburg - 20.00 uur DEN HAAG Laura Fygi - zondagconcert - Circustheater - Circusplein Schevingen - 10.30. uur EINDHOVEN Igor Roma - piano - met werken van Beethoven, Liszt en Skrjabin - Mu ziekcentrum Frits Philips -14.15 uur ETTEN LEUR Het eerste Popconcert voor kinderen - door VOF de Kunst en Erik van Muiswinkel - met liedjes van Annie M.G. Schmidt - De Nobelaer - 15.00 uur TERNEUZEN Open Haard concert - door duo I Pulcini - met o.a werken van Mozart en Haydn - Porgy Bess -15.00 uur TILBURG The Paladins, Cuby The Blizzards, The Hoax, El Fish en RL Burn- side - Noorderligt DINSDAG BREDA Nabucco - door Opera van Letland - Chassé Theater - 20.00 uur Kamermuziek - door Kamerorkest Florilegium Londen Pieter Wispel- wey - Chassé Theater - 20.30 uur ROOSENDAAL Poetry - door a capella-groep Intermezzo - Schouwburg de Kring - 20.15 uur TILBURG Concert - door Nieuw Sinfonietta Amsterdam - Mozart en Martin - Concertzaal - 20.30 uur Reggaenight met Tony Rebel, Everton Blender, Utah Green Band - Noorderligt WOENSDAG BRUGGE Familieconcert - Schubert voor jonge oren - door Prima la Musica - Stadsschouwburg -19.00 uur OUDENBOSCH Bram Vermeulen - 'Polonaise' - muziektheater - Fidei et Arti - 20.15 uur UTRECHT Clouseau - met 'Adrenaline' - Vredenburg - 20.15 uur EINDHOVEN Lamb en Lowpass - Effenaar

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 15