DE STEM
Colonel maakte en brak de King
Salinger komt na 34
jaar met nieuw boek
Bredanaar Dries van Kuijk werd meedogenloze manager in Amerika
Vayne en schoolband:
'gigantisch' en 'historisch'
Pia Douwes gaat spelen
in toneelstuk Jane Eyre
pESTEM
Uitgever houdt oplage geheim
Marco Borsato
Charlie Louvin
Danté Fox
Genuwine
Duitsland 2
Gids
Thomas Parker op zijn oude dag, geestelijk nog altijd even scherp.
Door Dirk Vellenga
Las Vegas - Colonel Thomas Par
ker overleefde zijn wereldver
maarde cliënt Elvis Presley met
bijna twintig jaar. Hij stierf op
87-jarige leeftijd in Las Vegas
waar hij in betrekkelijke anoni
miteit, maar wel in de buurt van
zijn geliefde gokautomaten, zijn
oude dag beleefde. Parker was
twaalf jaar geleden uit het Pre-
sley-imperium gestoten, omdat
de rechter oordeelde dat hij een
onevenredig groot deel van de
verdiensten van Elvis had opge
streken en vooral zijn eigen be
lang gediend had.
Parker probeerde vanuit zijn hotelkamer
in Las Vegas af en toe nog een graantje
mee te pikken van de nooit aflatende
King-gekte. De Colonel probeerde zijn
oude commerciële geintjes opnieuw toe
te passen, via tentoonstellingen en de
verkoop van T-shirts. Lichamelijk was
hij behoorlijk versleten, hij was slecht
ter been en had al heel lang last van zijn
hart, maar geestelijk was hij nog even
sluw als in zijn jonge jaren.
Die onbeschaamde sluwheid en die over
donderende brutaliteit hebben hem des
tijds naar de top gebracht. Die laatste ja
ren in stilte moet hij als een vernedering
gevoeld hebben. Hij heeft het wereldwij
de Elvis-imperium immers eigenhandig
opgebouwd. Hij heeft zich opgetrokken
uit het niets. Tenminste zo wilde hij het
doen voorkomen.
Nooit wenste Parker toe te geven dat hij
een Nederlander was, een jongen uit
Breda, die in 1929 berooid in Amerika
aankwam. Tot er na de dood van Presley
in 1977 een juridisch steekspel ontstond
dat hem min of meer dwong aan te geven
dat hij een vreemdeling was in Amerika
en eigenlijk Andreas Cornelis van Kuijk
heette, op 26 juni geboren in Breda, Hol
land.
Paspoort
Dat blijft het merkwaardigste van het
lange leven van Parker. Hij liet Neder
land en zijn familie achter zich, verbrak
alle banden en kwam nooit meer terug in
Breda. Hij leefde in Amerika zonder pas
poort en kon het land dus nooit verlaten.
Het gevolg was dat Elvis Presley ook
nooit op tournee ging over de wereld,
ook al werden hem miljoenen geboden.
Presley bracht zijn militaire diensttijd
door in West-Duitsland, maar optredens
in de grote steden van Europa was er niet
bij
zijn eerste twintig levensjaren heette hij
Dries van Kuijk, hij was een van de acht
kinderen van Adam van Kuijk, die stal-
baas was van Van Gend en Loos aan de
Vlaszak in Breda. Hij was een onrustige
jongen, die wegbleef van school om naar
de kermis te gaan of naar de schepen te
kijken. Hij werkte korte tijd op de bin
nenvaart, maar hij wilde weg, hij wilde
de wereld in. Een eerste poging om als
verstekeling naar Amerika te gaan lukte
half. Hij kon er niet blijven en keerde te
rug naar het kleine, provinciale Breda.
Maar in het voorjaar van 1929 was het
wel raak. Dries was weg en bleef weg.
Zijn familie bleef in grote verwarring
achter. Uit een paar onduidelijke brie
ven en foto's konden ze opmaken dat hij
in het Amerikaanse leger zat en op Ha
waii vertoefde. En hij noemde zich voor
taan Thomas Parker. Later zou daar
Andrew aan toegevoegd worden, een
stille knipoog naar zijn echte naam And
reas.
Moeder Van Kuijk en de broers en zus
ters wisten niet dat Dries in Amerika
met een nieuwe identiteit langzaam een
carrière opbouwde. In Florida sloot hij
zich aan bij een kermis-gezelschap dat in
de zomermaanden door grote delen van
Amerika toerde. In deze kringen kon je
gemakkelijk onderduiken en vroeg nie
mand naar je papieren en je achtergron
den. Tom Parker leerde in die jaren hoe
je sullige klanten moest afbekken en geld
kon verdienen met weinig meer dan
niets.
Die kennis paste hij toe toen hij kort na
de Tweede Oorlog in Tampa de arties
tenwereld betrad. Country-zangers wa
ren zijn eerste klanten. Hij zorgde voor
schreeuwende campagnes met affiches
op telegraafpalen, stukken in de krant en
zendtijd op de radio. De goedmoedige
Eddie Arnold en de wat naïeve Hank
Snow profiteerden van zijn dadendrang
en Tom Parker leerde ondertussen hoe je
contracten moest opstellen in de show
wereld.
Rustiger
Toen kwam Elvis Presley, een jongen uit
een hele andere wereld, een knaap die de
jeugd vermaakte met wild gezang en ob
scene gebaren, en bovendien 26 jaar jon
ger dan Parker. Tom Parker, die toen de
niets betekenende eretitel Colonel van de
gouverneur van Louisiana had gekregen
en die vol trots gebruikte, zag de finan-
NEDERLAND 1
WOENSDAG 22 JANUARI 1997 D1
Door Frans Pasma
Na 34 jaar komt een eind aan de publicatiestop van de als
kluizenaar levende Amerikaanse schrijver J.D. Salinger.
Begin maart verschijnt de novelle Hapworth 16, 1924bij
de kleine academische uitgeverij Orchises Press in het
Alexandria, Virginia.
Uitgever Roger Lathbury
heeft dat in een e-mail aan de
ze krant bevestigd. Lathbury
die Orchises Press runt naast
zijn werk als hoogleraar En
gels aan de George Mason uni
versiteit, wil niet kwijt hoe hij
Salinger en diens literaire
agent Phyliss Westberg tot pu
blicatie van Hapworth 16,
1924 heeft weten te verleiden.
Zelfs de oplage van het boek
wenst hij geheim te houden.
Veel Salinger-liefhebbers ken
nen Hapworth 16, 1924 omdat
de tekst op 19 juni 1965 een
groot deel van het tijdschrift
The New Yorker vulde en dus
relatief gemakkelijk in biblio
theken terug te vinden is. Op
diverse plekken op Internet
zijn overigens lijsten te vinden
met uitgebreide gegevens over
alle niet in boekvorm versche
nen Salinger-verhalen.
Dit tot ongenoegen van de 78-
jarige schrijver die zeer terug
getrokken leeft op het platte
land van New Hampshire en
verwoede pogingen heeft on
dernomen om zijn brieven en
niet-gebundelde verhalen uit
het publieke domein te laten
verdwijnen. Onlangs schakel
de hij zelfs de rechter in om
een Internet-site met citaten
uit zijn werk aan te pakken.
Dat maakt het des te raadsel
achtiger dat hij nu klaarblij
kelijk wel heeft ingestemd met
een nieuwe publicatie.
Hapworth 16, 1924 bestaat uit
een lange brief die de zevenja
rige Seymour Glass vanuit zo
merkamp schrijft aan zijn fa
milie.
De geniale Seymour en de
Glass-familie spelen een be
langrijke rol in de enige drie
boeken die Salinger na het we
reldberoemde The Catcher in
the Rye nog publiceerde. Ver
schillende Salinger-vorsers
hebben geopperd dat de reden
voor zijn langdurige zwijgen
ergens in de tekst van Hap
worth 16, 1924 verscholen
moet liggen.
Dries van Kuijk, kort voor
zijn verdwijning uit Breda.
FOTO ARCHIEF DE STEM
ciële waarde van de jongen Elvis en ge
bruikte alle middelen die hij kende om
hem in de palmen.
Vanaf 1955 trokken ze samen op, de
King en de Colonel. Ze kregen het hele
land plat en vervolgens de wereld. Par
ker oordeelde dat de ruige act van zijn
jongen niet lang geld op zou brengen en
stuurde hem naar rustiger wegen. Elvis
ging braaf in dienst en trad daarna jaar
in jaar uit op in muziek-films, die vol
gens een vaste formule werden gemaakt.
Pas aan het eind van de jaren vijftig ont
dekte de familie Van Kuijk dat de myste
rieuze Colonel hun eigen Dries was.
Broer Ad schakelde het blad Rosita in en
waagde zich zelfs te vertonen in het kan
toor van zijn broer, de grote manager, in
Los Angeles. Het leverde niets op, Parker
bleef zijn familie in Nederland volledig
negeren. Wie een brief stuurde, kreeg een
Elvis-souvenirtje terug.
Colonel Parker uitte zijn gevoelens bijna
nooit. Een verering van moeders in het
algemeen en een voorkeur voor de naam
Marie, zoals zijn moeder heette, zijn de
enige tekenen die in de richting van emo
ties wijzen. Verder zal hij de geschiede
nis ingaan als een meedogenloze mana
ger, die Elvis Presley groot maakte en
ook weer kapot maakte.
Beide muzikanten stonden dins
dagochtend moe maar voldaan
de luisteraars van Radio 1 te
woord.
„Een gigantische ervaring", al™,
dus Vayne. De vingervlugge pia
nist trad eerst op voor een kleine
elite van grootindustriëlen in de
Shakespeare Library en daarna
'savonds in de enorme Triangle
Bowl in Washington. In beide
gevallen moest hij met zijn spel
het publiek voor zich zien te
winnen, want weinigen kenden
de Musician from Zwolle.
Vayne had vooral geïmprovi
seerd, zich laten leiden door het
uiteenlopende publiek in beide
zalen. Het concert in de intieme
ruimte van de historische Libra
ry had weer anders geklonken
dan in de massale Bowl. „Maar
het was overweldigend. De hele
IN DE marketing hebben ze er
een mooie term voor: ze noemen
het upgrading en ze passen het
toe om bepaalde merken meer
aanzien te verschaffen. Via een
uitgekiende strategie en cam
pagne wordt potentiële kopers
wijsgemaakt dat het betreffende
merk beter is geworden, terwijl
er aan het produkt, afgezien wel
licht van de verpakking, niets
veranderd is.
Op soortgelijke wijze is ook het
produkt Marco Borsato hoger in
de markt gezet. Aan kwaliteit
heeft hij niet gewonnen, maar
door het uitgekiend bewerken
van de media en het platenko
pend publiek is het nu net alsof
Marco plots een serieus artiest
geworden is met een heus artis
tiek niveau. Zelfs het toch zich
zelf zo respecterende muziek
blad Oor liet zich in dergelijke
bewoordingen uit.
De cd De Waarheid, die inmid
dels met honderdduizenden
richting platenzaken is ver
scheept, is niet de plaat die die
hooggespannen verwachtingen
inlost. Het ergste is wel dat de
spontaniteit ontbreekt. In hun
drang hun broodheer van toch
vooral nummers met diepgang te
voorzien hebben de componisten
en tekstschrijvers op deze plaat
gekozen voor veilige, veelal inge
togen muziek die veel te weinig
recht doet aan de zanger Marco
Borsato. Tekst en muziek vor
men nauwelijks een onlosmake
lijke eenheid en in compositori
sche zin is er op deze heel weinig
te beleven. De enige keer dat de
plaat spannend is, is in het titel
nummer en nadien is het kruit op
deze cd meteen verschoten. De
keren dat er vlotter werk aan
bod komt, is Leo Driessen, naar
wij dachten, ingehuurd om de
teksten wat op te leuken, maar
dat pakt niet zo best uit. Zo is
Zucchero's X colpa di chi?, dat in
het Italiaans een heerlijke onzin-
tekst heeft, verworden tot een
protestsong die met al zijn quasi
geëngageerde zinnetjes de dave
rende muziek van het origineel
niet bij kan benen.
De kracht van Marco Borsato
school volgens mij in zijn vermo
gen om zonder artistieke preten
ties zo overtuigend te zingen dat
er van zijn vorige twee cd's tel
kens dik 400.000 exemplaren
verkocht werden. Het was aan
stekelijke muziek en de sponta
niteit van de artiest deed de rest.
Nu er zo de nadruk op gelegd
wordt, blijkt dat de muziek van
Marco Borsato in woord en ge
luid ver achterblijft bij de echte
Nederlandstalige popmuziek
van Boudewijn de Groot, Doe
Maar, Frank Boeijen en zelfs bij
die van Rob de Nijs. (Polydor)
WIM VAN LEEST
HET IS het soort erkenning dat
het grote publiek snel vergeet,
maar zelf hebben de Beatles én
de Stones meermaals toegegeven
dat ze zonder de Everly Brothers
hun revolutionaire sound nooit
hadden kunnen ontwikkelen. Nu
zijn de Everly's zelf ook wereld
wijd bekend; hün grote inspira
tors daarentegen zijn tot relatie
ve obscuriteit veroordeeld.
Alleen kenners van C W en
blanke gospel weten waar Don
en Phil hun specifieke zangstijl
vandaan hadden, die messcher
pe, afgeknepen close harmony
vocalen met die karakteristieke
bended notes. Het patent daarop
berust bij the Louvin Brothers,
eveneens twee broers die op zeer
jeugdige leeftijd aan een profes
sionele bühne- en radiocarrière
begonnen. Destijds in 1940 was
Charlie, de jongste, krap 13 jaar.
Samen met zijn oudere, in 1965
verongelukte broer Ira trok hij
rond door de zuidelijke staten
van de VS. Om hun gehoor al
zingend en predikend tot de al-
lersteilste vorm van zwarte-kou-
sen-christendom op te wekken.
Staphorst zouden ze nog voor
Sodom en Gomorra uitgemaakt
hebben, zó steil.
Maar zo stuitend als het leeu
wendeel van him doorgaans zelf
geschreven evangeliesatietek-
sten was, zo meeslepend was hun
vertolking. Met wat moeite zijn
wel enkele import-albums ver
krijgbaar, die bewijzen dat
Charlie (gitaar) en Ira (mandoli
ne) konden swingden als de pest.
Behalve de Everly's was daarvan
ook de zingende theologiestu
dent en jonggestorven country-
rock-pionier Gram Parsons op
de hoogte. Door zijn toedoen
brachten bv. The Byrds Christi
an Life) en Emmylou Harris (If I
Could Only Win Your Love;
When I Stop Dreamin) alsnog de
Louvin-songs naar het grote
poppubliek.
De nu 69-jarige Charlie houdt
met zijn optredens nog altijd de
herinnering aan die magistrale
sound levend. Nog immer ge
vierd in Nashville, doet hij dat
echter noodgedwongen in de
slagschaduw van zijn eigen le
gende. Zijn magnifieke bariton
is in bibberig gelispel veranderd,
zoals ook zijn gloednieuwe cd
The Longest Train laat horen.
Geflankeerd door jongere colle
ga's als Katy Moffat, Rosie Flo-
res, the Burns Sisters en John
Lauderdale, en geproduceerd
door Julian Dawson, zingt hij 12
nummers uit eigen en andermans
repertoire.
Vernieuwend - zoals recentelijk
Johnny Cash - is het allemaal
niet, en het superieure fifties-re-
pertoire verdient veruit de voor
keur, maar overbodig is deze
sfeervolle plaat toch evenmin.
Met Charlie's (toonvaste) stem
galmt onmiskenbaar de geschie
denis van een hele muziekgene-
ratie mee.
En daarbij is de - ook al jongge
storven folkrock-koningin -
Sandy Denny maar zelden zo
treffend vertolkt als door de be
jaarde 'broeder' Louvin, die zijn
gebarsten stem leent aan haar
eeuwig fascinerende Who knows
Where The Time Goes. In alle
eenvoud en beperking klinkt-ie
onsterfelijk mooi. (Waterme
lon/Munich). LEO NIERSE
PRIMA DEBUUT maakt Danté
Fox met Under Suspicion. Dit
nieuwe bandje uit Birmingham
produceert hele smakelijke
hardrock. Licht verteerbaar, dat
wel. Hier en daar zelfs een beetje
gelikt, maar toch...
De grote kracht van het vierkop
pige gezelschap schuilt in zange
res Sue Williams. Wat kan die
een keel opzetten. Je zult er maar
naast wonen. Toch tilt deze da
me in haar eentje Danté Fox
naar een hoger plan. Haar stem
heeft wel iets weg van het geluid
van Cher en Celine Dion, maar
behoudt gelukkig wel iets 'ei
gens'.
Williams heeft met haar gitarist
Tim Manford alle nummers ge
schreven. En daarmee is ook het
belangrijkste tweetal van de
band genoemd, want Manford is
een prima gitarist, die supersnel
le solo's uit zijn gitaar tovert
maar ook de gevoelige snaar
weet te raken.
Niet alle nummers op Under
Suspicion zijn even sterk. Zo
valt het meeslepend bedoelde
Lonely uit de toon. Te traag. De
snellere nummers zijn van betere
kwaliteit. Danté Fox is geen een
dagsvlieg, geloof me. (Now
Then)
PETER VIERENHALM
WIE ELGIN Lumpkin heet en
een carrière in de Amerikaanse
hedendaagse zwaart muziek am
bieert, die meet zich rap een flit
sende artiestennaam aan. Zo
doende heet Elgin Lumpkin in
platenland voortaan Genuwine,
een wat fonetische weergave van
Genuine, wat zeg maar levens
echt betekent.
Genuwine... the bachelor is de cd
waarmee deze 22-jarige, ui'
Washington DC afkomstige zan
ger debuteert en dat is best een
aardige plaat geworden. Dat
komt vooral omdat Genuwine
eên draaglijk midden heeft ge
vonden tussen hip-hop en zwoele
hedendaagse soul. Qua instru
mentale aanpak zit hij soms wel
in de buurt van hip-hopacts,
maar zijn vocale uitwerking is
veel rijker dan bij de meeste ar
tiesten in dat genre. Het meest
doet hij nog een soort bedachtza
me Prince denken en het zal dan
ook wel geen toeval zijn dat
diens When doves cry op deze
plaat gecovered wordt. Die cover
mag er zijn, omdat Genuwine er
op de een of andere manier in ge
slaagd is om de vertwijfeling van
Prince in het origineel op zijn ei
gen manier te verklanken.
Genuwine zelf laat als mede
componist sterke dingen horen
in het op single uitgebrachte Po
ny, Hello en het funky Genuwine
4 Ur Mind. Genuwine... the ba
chelor is net iets te eenvormig
van sound om van een uitstekend
debuut te kunnen spreken, maar
de plaat laat wel horen dat Ge
nuwine een artiest met volop po
tentie is. (550/Epic, Sony Music)
WVt
0700
07.05
07.29
09.00
09.05
10.21
10.58
14.59
15.47
17.07
18.03
18.31
18,59
19.30
20.00
20.24
20.57
21.02
21.53
22.21
23.20
Journaal
Roseanne
Ontbijt-TV
Journaal
Get the Picture (her
'n Goeiedag met
(herh)
Rondom Tien
De late ochtend (to
Aso Show (herh)
'n Goeiedag met Jo
dagmagazine
Cosby Show, comed
Alles kits, kinderm
Robbedoes; 17.31 Ber
Kleine verhalen, Lars
beer, La la liedje en
17.55 Alles kits kwis
Roseanne, comedy
Get the Picture, quiz
Bedevaarten in Eur<
ge-serie: Kalwaria Zr
Polen
Weg van de snelwet
rie: Zwitserland
Journaal
Netwerk, actualiteite
Weeroverzicht
Vendetta, serie
Yoy, reportage-serie:
damse dose-harmony-
haSoul
Close-up,documentai,
Scholte, schilder
TeeVee Studio. Gast:
cam (tot 23.56)
NEDERLAND 2
Den Haag (anp) - Een bijzonder spektakel, die inauguratie van Bill
Clinton als president van de Verenigde Staten. Daar waren de Zwolse
pianist Jan Vayne en Richard Freeburg, begeleider van de Wassenaar-
se schoolband, het over eens. Zowel de schoolband als Vayne had de
eer op te treden tijdens de feesten in de Amerikaanse hoofdstad Was
hington.
omgeving, al die feesten."
De leerlingen van de schoolband
van de American School of The
Hague lagen te slapen. Ze waren
doodop. Ze hadden twee sets van
ieder drie kwartier gespeeld
waar de vonken vanaf vlogen.
Het was voor hen, volgens bege
leider Richard Freeburg, een on
gelooflijke ervaring.
„Heel gezellig, veel publiek."
Voor de jonge Amerikanen was
het bovendien 'een historische
gebeurtenis' om te mogen optre
den tijdens de inauguratiefees
ten.
Ze hadden president Clinton, vi
ce-president Al Gore noch de
respectieve families gezien.
Maar dat mocht de pret niet
drukken.
„Want alles was prachtig", aldus
Freeburg.
Den Haag (anp) - Musical-ster Pia Douwes, in ons land vooral be
kend als Evita, maakt komend seizoen haar Nederlandse toneelde
buut als Jane Eyre, in een door Willis Hall geschreven kostuumstuk
naar de gelijknamige roman van Charlotte Brontë.
Douwes speelde in Nederland verder in de musicals Les Misérables,
Cats en West Side Story. Ook in het buitenland stond ze in grote mu
sicals, zoals in Elisabeth (over keizerin Sissi) in Wenen. In Praag
speelde ze al toneel in Other People's Money.
Jane Eyre wordt op de planken gebracht door Michel Boersma Thea
terproducties uit Den Haag.
De première is op 10 december in Haarlem. De regie is in handen van
Brigitte Odett. Coot van Doesburgh houdt zich bezig met de verta
ling van het stuk van Willis Hall.
09.00
09.30
10.00
12.30
13.00
13.27
14.02
14.27
15.00
15.55
16.00
16.07
17.03
17.29
18.59
19.28
19.56
20.30
21.55
22.29
23.15
Koekeloere (tot 09.1
Ik Mik Loreland (tot
Wat een vondst (tot
Strip en cartoonteki
Ik weet het beter (hi
Otto op zoek (herh)
Jeugddromen (herh)
De verandering (herl
Open Australische
pioenschappen, same
PP: Uitzending D66
Journaal
Open Australische
pioenschappen, samei
De dierenspoedklinii
ge-serie
2Vandaag, actualiteit)
17.30 en 18.00 Jouri
Sportjournaal en vaj
Hoofdpunten uit het
volgd door het weer
Licht op groen, mi!ieu|
Ik weet het beter, spi
Kwintessens
Studio Sport
Tijdsein, actualiteiten
Peter in de bushalte
Studio NOS (tot 23.55)
NEDERLAND 3
12.00 Journaal
12.07 MiddagEditie
13.00 Journaal
13.08 B (W) (herh)
13.35 Lingo (herh)
13.58 Villa Achterwerk
16.00 Journaal
16.07 Oppassen (herh)
16.35 Kassa! (herh)
17.05 Who's the Boss, comec
17.30 The Ocean Girl, jeugdsc
BELGIË FRANS 1
12.50 Nieuws 13.15 Du bout des
dagmagazine 13.45 Mogok.la
rubis, documentaire 14.45 Tél
magazine voor tv en film 15.30
herbe, spelletje 16.05 Journal de
cumentaire 16.40 The Waltons, s>
The Fall Guy, misdaadserie 18.3
soir 18.50 Cartes sur table, maga:
Lequotidien des sports 19.30 Nie
Autovision spécial -Salon de Paut.
ee 21.15 Depardieu-cydus: La fi
cêté, Franse speelfilm uit 1981 2.
film, magazine 23.30 Laatste n
BELGIË FRANS 2
14-00 EK kunstrijden te Parijs,
voor heren 17.00 La pensée et Ie
"■35 Cheval passion 18.00 lei
Kindermagazine 19.00 Du bout
magazine 19.30 Nieuws 20.00 El
en te Parijs, vrije kür voor par
'euws 22.40 Spécial Top motos
DUITSLAND 1
Morgenmagazin, ontbi.
n Sportschau live/tennis: t
uPen 13.00 Tagesschau 13.05 Mi
9azin 13.45 Wirtschafts-Telegrarr
Tagesschau 14.03 Abenteuer 2c
mentaTe-serieU. 50 Cartoons im 3
"films 15,oo Tagesschau 15.03
Elf' amusement 16.00 Tagessch;
d f9e' talkshow 17.00 Tagessch;
Kant, boulevardmagazine 17.55
i»«n serie 18.25 Marienh
j„:^er Tabnder, serie 20.00 TaJ
u.15 Kopfjagd, tv-film 21.40 Spor
fanstrijden op de schaats: EK,
OlhT 0 Ta9esthemen 23.0P
«VPeeifiim 00.45 Nachtl
0n' sPortschau live/tennis:
Pen, halve finales (tot 07.00)
09 nn t Mor9enrnagazin. Ontbijl
09«??esschau<ra.O3 Dallas.M
Tan», ale-Gym. Ochtendgymnastiil
e9eHS c ^"-MGottinderCity.
11 On t Tips und Trends.
neriiint sschau 1104 M V
1241 n93"9, Duitse speelfilm i
Taó«c j;m u "-55 Pressescha
&-305 Mittagsmagazi
Blyton ah med'Sch ma9azine 14
Seburtrt jeugdserie 14.3
serie 8 14,35 Achterbahn
red j v. L°9°. jeugdjournaal 15
'I soélkt tekenfi|mserie 15.35 C
17.00 M 16,00 Heute 16'05 Am
eu'e 17.15 Abendmagazi