Nog geen
uitspraak
in Alanya
Rij-instructeurs willen niet 'op herhaling'
Hakkelaar weigert vervoer per heli
Alanya-proces sleept zich voort
HALFORDS
'Bestrijders Prozac
geen lid Scientology'
Massaal op de schaats
I Je^elHd
Herman
is omgevallen
Amsterdam mag junks
van straat verwijderen
lil
fïïj
Slachtoffers teleurgesteld
1997 A2 db STEM
BINNENLAND
A3
Topdrukte in
garages door kou
23 bolletjes
heroïne in
geslachtsdeel
Z7"
En GRATIS 2C»Or
aan kadobonnen!
1111
DONDERDAG 9 JANUARI 1997
en Ierland:
net name in
hotland plaat-
leeuw, of vrij-
i Ierland don-
i toe zon. Vrij-
pleidelijk meer
f tot de avond
■agtemperatuur
j graden in En-
ferland. Vrijdag
he dooi.
Iburg: Bewolkt
I en toe sneeuw,
loog en later op
opklaringen,
jtuur rond -3
Iden-Frankrijk:
nderdag in het
ïen enige regen
Jit noorden en
leeuw. Middag-
isen -1 en 4 gra-
Donderdag
ooral langs de
Eee regen. Vrij-
II droog en af en
«Pyreneeën vrij-
Ins op sneeuw of
^dagtemperatuur
10 graden. In de
Ineeën tempera-
eter hoogte don-
[4 graden, in de
vat kouder.
|erdag nog enke-
llijk met onweer,
jveral droog. Zo-
lig- als vrijdag-
j op zon. Maxi-
uur uiteenlopend
in het noorden
uiden.
|erdag met name
1 en zuiden enige
yen de 900 meter
Bag in het zuiden
■in het midden en
jrenvelden en nu
Maxima tussen
raden, vrijdag in
I zon mogelijk 20
J-dag flink wat be-
evige buien, soms
In het noorden
Jen. Vrijdag af en
met name in het
lien. Middagtem-
leenlopend van 5
E noorden tot 16 in
leel bewolking en
pist. In de hogere
f en toe zon. In het
i de Alpen van tijd
pw en mogelijk ij-
pkaal lichte mot-
-'i "i oyrilór
ieratuur rond -5, in
'ijdelijk .rond het
Veel bewolking
bt tijd wat sneeuw.
|dflank donderdag
beneden 600 me
nd in regen. Mid-
tuur -2 aan de
;n +4 aan de zuid-
jeratuur op 2000
'Jden.
I Meest bewolkt en
lijd sneeuw, vrijdag
|de zuidzijde. Tem-
niddags -3 graden.
op 2000 meter
-9 graden.
plaats van deze man
de de naam van zijn
de kost?
>r; 2. paneel, outilla-
s, ma, eosine, elk; 5.
pias, karate; 7.
nenie, trans; 9. eren,
sleper; 11. klok,
d, tape, ene; 13. egel,
en, idee; 15. terp, eer,
2. takel, Oder, ele-
Let, segment, kol,
al, raap, Amor,
i. Europa, inderdaad,
uk, Sem, staken; 11-
Roemenie; 13. galei,
neen; 15. reeks,
Ier,
Ooor Rinze Brandsma
^sterdam - Het Hakkelaar-
proces liep gisteren vertraging
op. Johan V., de 'Hakkelaar',
weigerde in de klaarstaande
politie-helicopter te stappen.
pe tweede verdachte uit de
■Octopus-bende', Koos R., liet
zich wel per heli overbrengen
van de Tebi-'superbajes' in
Vught naar Amsterdam. Ach
teraf bezwoer hij nooit meer
zo'n luchtreisje te maken. Hij
ging per auto retour.
Omdat hij tijdens het transport
door de lucht met een zwarte kap
over zijn hoof d geblindeerd werd,
was hij in de beweeglijke heli
copter doodziek geworden. „Mijn
maag kwam m'n neus uit," pro
testeerde R., nog wit om de neus,
tegenover de rechtbankpresident.
De beveiligers van justitie had
den 'om veiligheidsredenen' be
sloten de Octopus-verdachten op
de veertiende zittingsdag door de
lucht te vervoeren. De persoffi
cier van justitie ging niet in op
veronderstellingen dat er aanwij
zingen waren voor een ontsnap
pingspoging.
Tot nu toe werden de drie ver
dachten steeds per gepantserd,
zwaar gewapend konvooi over de
weg aangevoerd, via wisselende
routes.
Johan V. weigerde de helicopter-
tocht, omdat hij vliegangst heeft
'in zo'n ding'. Hij kon niet wor
den gedwongen om in te stappen.
Doordat de gepantserde auto's
eerst naar Vught moesten, begon
het proces met drie uur vertra
ging. Voor de Hakkelaar was dit
het zoveelste bewijs dat zijn zaak
'enorm opgeblazen wordt'.
De rechtbank vuurde gistermid
dag een groot aantal scherpe vra
gen af op de officieren van justi
tie. Die maken duidelijk hoe
zwaar de rechters kauwen op de
inzet van kroongetuige Abbas, de
hasj-makelaar die zelf - op beta
ling van een boete na - vrijuit
Het Openbaar Ministerie (OM)
heeft de rechtbank nog geen in
zicht gegeven in de afspraken
met Abbas.
De officieren zullen vrijdag op de
vragen over de kroongetuige ant
woorden. Zij hadden liever wil
len wachten tot hun requisitoir
komende maandag.
De rechtbank ruimde gistermid
dag ook tijd in voor de persoon
lijke omstandigheden van de ver
dachten. Vooral Koos R. protes
teerde tegen de behandeling. „Ik
heb al een jaar lang mijn kind en
vrouw niet aan kunnen raken.
Wij zien elkaar achter gepantserd
glas van drie centimeter. Ik ben
uitgeput, alleen al door dat gedoe
van elke dag heen en weer reizen
tussen Vught en Amsterdam."
De Hakkelaar klaagde over de
wijze waarop justitie en de media
zijn zaak opblazen. Dat hij be
schreven wordt als leider van een
criminele organisatie vindt hij
overdreven.
Vandaag houdt de rechtbank
geen zitting. Morgen wordt de
Franse rechter-commissaris ge
hoord die aanwezig was bij de
eerste contacten over een 'deal'
van het OM met kroongetuige
Karman. Dan wordt, in Antwer
pen, door een zogeheten rogatoire
commissie van de rechtbank, OM
en verdedigers, ook een getuige
gehoord die te ziek is om naar
Amsterdam te komen. Het gaat
om een ex-medewerker en -za
kenpartner van Abbas.
Alanya (anp) - De rechtbank in de Turkse badplaats Alanya is
gisteren niet tot een uitspraak gekomen in het heropende pro
ces tegen de vier Turkse verdachten van moord op de Neder
landse Marijke van Dijk en de verkrachting van haar en twee
vriendinnen.
Tot grote teleurstelling van de
slachtoffers en hun familie wij
zen de rechters pas op vrijdag 17
januari vonnis. De rechtbank
maakte dat bekend tijdens een
tumultueus verlopen ochtend in
het stadhuis, waar de zitting we
gens de grote belangstelling
plaatsvond. De rechtbank ver
oordeelde in januari 1996 de twee
hoofdverdachten Hakan K. tot
levenslang en Gazi K. tot 86 jaar,
beiden met tweeëntwintig maan
den eenzame opsluiting. De man
nen stonden ook terecht voor ver
krachting van en de moord op een
Georgische vrouw. Yusuf C. en
Ali G. kregen tot 36 jaar cel.
Het Hof van Cassatie, het hoogste
rechtcollege in Turkije, oordeelde
I echter dat de rechtbank een deel
van het huiswerk moest over
doen. Zo achtte het hof in tegen
stelling tot de rechtbank de ver
krachting van Marijke van Dijk
wel bewezen. Bovendien had de
rechtbank de ontvoering, ver
krachting en beroving van de
vrouwen beschouwd als één feit,
terwijl dat volgens het hof van
wege het aantal slachtoffers
meerdere feiten zijn.
Voor de twee overlevenden van
het drama, Suzanne Kranenburg
en Hanneke Sweep, betekende
dat opnieuw een gang naar Ala
nya. Een reis die zij al meer dan
tien keer maakten, met in hun
kielzog steeds familieleden en
persvertegenwoordigers.
Alle verdachten beklaagden zich
over de grote belangstelling van
de media voor de zaak. Die zou
van negatieve invloed zijn ge
weest op de strafmaat, zo meen
den zij.
een kort geding voor de recht-
Utrecht (anp) - De Prozac Survivors Support Group (PSSG) wil
dat Eli Lilly bv zijn woorden herroept dat tegenstanders van het
anti-depressivum Prozac leden zijn van de Scientology Kerk.
De Prozac-producent beweerde bank in Utrecht tienduizend gul-
dit in oktober. Bovendien eiste de den schadevergoeding,
belangenvereniging gisteren in De PSSG heeft in het verleden
wel banden met de Scientology
Kerk gehad. Die zijn echter in
1994 door de Amerikaanse
PSSG-tak verbroken, zei voorzit
ter F. van Meerendonk. Tevreden
Prozac-gebruikers zien het als
een ongevaarlijke wonderpil. Van
Meerendonk vindt dat het bij
duizenden mensen juist agressie,
zelfmoordneigingen en depres
sies stimuleert.
Bunnik (anp) - De kneusjes in het
Nederlandse wagenpark hebben
het zwaar te verduren. Door de
strenge vorst komen auto's met
een zuinige baas veelal stil te
staan of ze belanden in de garage.
Automonteurs en reparatiebe
drijven draaien deze dagen over
uren om koudeproblemen van
auto's te verhelpen. „Het gaat
vooral om vastgevroren portie
ren, gesprongen radiatoren, ont
stekingen die niet op tijd staan en
zwakke accu's," zegt een woord
voerder van de Bovag. „Bij onze
organisatie zijn ruim 7000 gara
ges aangesloten en die hebben
hun handen meer dan vol."
Heerlen - De politie van
Heerlen heeft een 35-jarige
drugsdealer uit die plaats
opgepakt, die 23 bolletjes
heroïne onder de voorhuid
van zijn geslachtsdeel had
weten te verstoppen.
De politie hield de man al
enige tijd in de gaten, omdat
hij verdacht werd van handel
in verdovende middelen.
Dinsdagmiddag echter viel
zrjn gedrag heel erg op. Tel
kens wanneer hij werd aan
gesproken, stak de man een
hand in zijn broek, frommel
de wat in zijn kruis en gaf
vervolgens iets aan degene
die hem had aangesproken.
Giteindelijk besloot de poli
tie hem aan te houden,
fij het onderzoek viel op dat
s mans geslachtsdeel buiten
gewone vormen had.
Verdachte Gazi K. heep bij het uitstappen van de arrestantenbus zojuist ANP-fotograaf Ed Oudenaarden in het kruis geschopt.
Militairen proberen hem in bedwang te houden. Achter hem (rechts) verdachte Hakan K. foto anp
ini i
Door Jan Meulemeesters
Alanya - Bijna twee jaar na
het drama sleept het proces
tegen de verkrachters en
moordenaars van drie Neder
landse vrouwen en een Geor
gische in Alanya zich nog
voort. En nog steeds is de be
langrijkste vraag niet beant
woord: waarom is hoofdver
dachte Hakan K. niet eerder
gestopt?
Volgens de vice-burgemeester
van de stad had Hakan K. zich
al eerder vergrepen aan de
dochter van een gemeenteamb
tenaar. Er was echter geen aan
gifte gedaan om de huwelijks
kansen van de dochter niet te
torpederen. Want in Turkije is
maagdelijkheid voor het huwe
lijk heel belangrijk. In maart
1995 verkrachtte hij een Duitse
toeriste. Hoe kon hij dan 21 mei
vrij zijn om met zijn mini-bus
een Georgische en drie Neder
landse vrouwen op te pikken?
Misschien omdat hij de zoon van
een (gepensioneerde) hoofdcom
missaris was? Of omdat hij een
rijke ondernemer was, eigenaar
van drie staalbedrijfjes in Ala
nya? Daarom was het vreemd
dat deze ondernemer de rechters
er gisteren in een warrig betoog
van probeerde te overtuigen dat
hij geestelijk niet in orde is. Hij
beweerde dat de documenten
van het gerechtelijk laborato
rium over zijn geestestoestand
zijn vervalst en klaagde over
zijn slechte behandeling in de
gevangenis. „Ik ben ziek," zei
hij steeds.
De jongste verdachte Gazi K. zei
echter dat Hakan alles had geor
ganiseerd en hem had gedwon
gen mee te doen. Hij beweerde
zelfs een poging te hebben ge
daan de vrouwen te redden,
waarna Hanneke Sweep op
sprong en uitriep dat hij haar
had verkracht en daarna pro
beerde te wurgen.
Op de bewuste 21 mei 1995
klommen de Georgische en de
drie Nederlandse toeristen uit
Hilversum - Marijke van Dijk,
Hanneke Aldrichem en Suzanne
Kranenburg - nietsvermoedend
in een mini-bus om snel terug te
keren naar hun hotel. De mini
bus is in Turkije een gebruike
lijk en goedkoop vervoermiddel.
Deze bus reed echter niet naar
een hotel, maar naar het Tau-
rus-gebergte. De vrouwen wer
den in de bus verkracht onder
bedreiging van messen. Marijke
werd naar buiten gesleurd, Ali
A. keert met bloed aan zijn be
nen terug. Marijke werd later in
een ravijn gevonden. Hanneke
en Suzanne werden toegetakeld
met messen en half gewurgd uit
het busje gegooid en door een
herder gevonden.
Hanneke en Suzanne hebben
nog steeds littekens aan de hals
en vele lichamelijke en geeste
lijke problemen. Hanneke vier
de deze week haar dertigste ver
jaardag. Hanneke trouwde met
de aspergeteler Anko Sweep en
verwacht in maart haar eerste
kind. Maar ze kan haar oude be
roep van fysiotherapeute niet
uitoefenen, niet meehelpen in de
asperges en ook als huisvrouw
heeft ze het moeilijk. Door de
klappen op haar hoofd heeft ze
hersenletsel opgelopen, waar
door ze zich moeilijk kan con
centreren.
Hanneke, Suzanne en de moeder
van Marijke hebben een schade
vergoeding van twintigduizend
gulden geëist van de Turkse
staat, omdat hoofdverdachte
Hakan K. na een eerdere ver
krachting van een Duitse toch
was vrijgelaten en daardoor zijn
daad kon herhalen. Een beslis
sing volgt na het tweede proces.
In Alanya was de verontwaardi
ging over de verkrachtingen zo
groot dat de daders werden be
dreigd en de moeder van de
hoofdverdachte op straat werd
geslagen. Hakan K. werd door
zijn vader verstoten. Er was gro
te vrees voor een terugloop van
het toerisme naar de badplaats,
maar dit bleek onterecht.
(ADVERTENTIE)
Jos Brink treedt in Ierland in de voetsporen N(ftV
van Sint Patrick, de nationale Ierse heilige. m-M-iwini
Amsterdam (anp) - Nederland
staat massaal op de schaats. Van
de landgenoten boven de vijftien
jaar heeft één op de vijf al de ij
zers ondergebonden, oftewel
ruim 2,5 miljoen mensen. De kin
deren moeten daar nog bij wor
den opgeteld.
Dit blijkt uit een onderzoek van
het Nipo. Van de schaatsers heeft
11 procent één of meer georgani
seerde toertochten gereden. Ge
middeld 2,3 tochten per persoon.
Mannen rijden vooral op noren
(68 procent), 28 procent doet het
met ijshockeyschaatsen. Bij de
vrouwen zijn kunstschaatsen het
meest geliefd (53 procent), ge
volgd door noren (38 procent). De
Friese doorloper is bijna uitge
storven: 1 procent van de schaat
sers rijdt nog op deze houten
schaats.
A. J
MS V3
Moet de Staatsloterij zijn beeldmerk niet aanpassen?
Vissen met levend aas mocht al niet en nu is hengelen
met een opgenaaid visje ook al taboe. Dan is het toch
niet meer van deze tijd om als reclame te laten zien dat
je een spierinkje moet uitwerpen om een kabeljauw te
kunnen vangen?
Als vissen een sport is, dan moet het vissen op voorheen
aasvisjes dat ook kunnen zijn. De meeste sportvissers
vangen bovendien de grootste vissen met hun mond, dus
eigenlijk hebben ze helemaal geen aas nodig.
Aan de andere kant: zouden maden en wormen geen
gevoel hebben en wordt het vermoorden van een toe
komstige vlieg daarom niet als dierenmishandeling ge
zien? Er zijn al met al weinig hengelaars die geen vlieg
kwaad doen.
Toch zijn er ook hengelaars die met weinig tevreden zijn.
Een beetje is soms ai genoeg.
De ware hengelaar laat zich niet opnaaien. Onthaasten
gebeurt nergens zo goed als langs de waterkant. Zou
een loze visser die last heeft van wormen zich mogen
ontazen?
Mijn naam is aas, sprak de West-Brabander.
MERIJN
#T l
J-J\
'en week en
een dag heeft
het geduurd.
Door Cees Maas
Hij stond op zijn vas
te visplek, aan de
rand van de brede
sloot in de bocht van
de weg die ik altijd
neem om naar mijn
werk te gaan. Al ja
ren eigenlijk weet ik
niet beter dan dat
die blauwe reiger
daar. wat arrogant
met de snavel iets in de lucht
en die kraaloogjes gericht op
naderende auto's, wantje weet
nooit wat daaruit komt, stond
te staan.
Soms zag ik hem in het voor
bijgaan een visje vangen. De
stoot van de snavel was te snel
voor het oog, maar aan de
schokbeweging- van Zijn hals
en aan een zilver friemeltje dat
naar binnen schoot wist ik dat
hij weer had gescoord. 'Eet ze,
makker', dacht ik dan.
En soms ook was hij weg.
Maar altijd even. Nooit meer
dan een week, of een dag of
twee. Vertrouwd was hij, ik
noemde hem Herman. Naar
een hele lange man die ik ook
heb gekend en ook zo'n lange
hals had. Flauw natuurlijk,
maar zo gaan dingen. Vaak
ook, reed ik hem voorbij zon
der hem te bekijken. Herman
was als een verkeersbord op
weg tussen huis en werk.
Acht dagen geleden
zag ik iets bijzon
ders. Hij stond er
wel, maar zijn plui
men waren raar op
geblazen, bollig. Een
plumeau van plastic
haartjes op poten.
Met de snavel diep
tegen de buik, niet
arrogant meer naar
voren. Een bol bib-
berende veren. Her
man stond heel zielig
te zijn. En de dagen daarna
nog zieliger.
Ik heb het nog geprobeerd,
een stuk makreel meegeno
men uit de koelkast, gemari
neerd met dille nog wel. Voor
zichtig gestopt langs de kant
van de weg, raampje open, vis
geworpen, maar Herman taal
de niet, hij ham zelfs nog drie
stramme stappen afstand. Vier
dagen bleef die bevroren vis
daar liggen. Naast zielige Her
man.
Vanmorgen zag ik dat Herman
omgevallen was. Herman is
dood en naast hem ligt een be
vroren makreel. Misschien dat
ik hem straks, op weg naar
huis, in de sloot ga leggen,
want de wegberm, vol met olie
en troep, is ook zo oneerbiedig
om in te liggen. Maar aan de
andere kant wat heeft het voor
zin?
Een week en een dag heeft het
geduurd.
Amsterdam (anp) - Amsterdam mocht en mag op basis van de
Gemeentewet aan junks die op straat overlast veroorzaken, een
verwijderingsbevel van veertien dagen opleggen.
In het geval van een verslaafde
die een veertien-dagenbevel
kreeg opgelegd, was dat niet
meer dan een voorzorgsmaatregel
tegen verdere verstoring van de
openbare orde. Volgens de Raad
van State is er sprake van een
uitzonderlijke situatie waarbij
grote aantallen verslaafden over
last bezorgen.
De Amsterdamse advocaat mr. C.
Hamer zal nu een klacht indienen
bij het Europese Hof tegen schen
ding van de bewegingsvrijheid.
Dat heeft de Raad van State be
paald. De rechtbank in Amster
dam oordeelde in januari vorig
jaar dat het gemeentebestuur te
ver ging. De verwijdering was ge
baseerd op een artikel in de Ge
meentewet over plotseling ver
storingen van de openbare orde.
Structurele overlast van junks
viel daar volgens de rechtbank
niet onder.
In een procedure die de gemeente
vervolgens aanspande oordeelt
de Raad van State anders.
(ADVERTENTIE)
triad do '6 ;[uoPI!9^s J
x (ajsep'z Iujjb to°'l 1
Van onze verslaggeefster
Stilting Belangenbeharti-
L "instructie (SBR) start volgen-
serwï een ia.ndelijke campagne te-
W lnvoering van een verplicht
<:tiouainen voor rij-instructeurs. De
'dg gaat alle rijschoolhouders en
r ^ructeurs in Nederland benade-
w t e het verzoek de strijd tegen de
Wetswijziging te steunen.
meiynÜ tegen de bepaling dat vanaf 1
Jaar in vTnj"'nstructeurs jonger dan vijftig
liezen ^erland hun lesbevoegdheid ver-
krijgen al<= die alleen teruS kurmen
Het artit iZ1J- slagen voor een examen,
torvoertntUlt a® Wet -onderricht Mo-
"erkirm^ op 1 ianuan 1995 m
S ls getreden, bepaalt dat rij-in-
I iJerhaW °m de v'^ iaar een verplichte
'lieoretiwlCUrSUS moeten volgen en een
°«tisch examen moeten afleggen. Als
een instructeur zakt, mag hij geen les meer
geven. De SBR vindt het wetsartikel onre
delijk: „Nu al zijn er voldoende bijscho
lingscursussen op vrijwillige basis. Er is
niets op tegen die verplicht te stellen, maar
het gaat ons te ver dat het diploma per de
finitie zijn rechtsgeldigheid verliest. Pa
pieren die je voor het leven hebt gekregen,
zijn ineens niet meer geldig. Het is toch
ook niet zo dat een schooldiploma of ander
beroepsdiploma na verloop van tijd niet
meer erkend wordt," aldus voorzitter R.
van Maaren van de SBR.
De belangenorganisatie is eind november
opgericht uit onvrede met branche-orga
nisaties zoals de Bovag en de rijschoolhou-
dersbond Aban. Volgens Van Maaren heb
ben deze organisaties te weinig de mening
van de achterban vertegenwoordigd. Rij-
instructeurs waren niet eerder verenigd,
noch aangesloten bij een bepaalde vak
bond. Van de naar schatting twaalfdui
zend in Nederland werkzame rij-instruc-
teurs hebben zich tot nu toe vierhonderd
bij de stichting aangemeld. De SBR hoopt
minstens de helft van het totale aantal
achter zich te krijgen.
De stichting is het oneens met de argu
menten voor de invoering van de toets. De
overheid wil daarmee de kwaliteit van de
rij-instructeurs verhogen en de verkeers
veiligheid vergroten. De SBR is van me
ning dat er niets mankeert aan de vaardig
heden van rij-instructeurs. Om de veilig
heid op de weg te bevorderen kan de over
heid beter iets doen aan het roekeloze ge
drag van sommige automobilisten.
„Niemand heeft mij kunnen uitleggen wat
het verschil in rechtsbekwaamheid is tus
sen rijbewijsbezitters die niet opnieuw
examen hoeven af te leggen om hun rijbe
wijs te verlengen en rij-instructeurs die
dat wèl zouden moeten doen om hun be
kwaamheid te tonen," zegt Van Maaren,
die zelf een autorijschool in Velp heeft en
zich herhaaldelijk ergert aan agressieve
weggebruikers, die de verkeersregels aan
hun laars lappen. Wie dit jaar zijn rijbe
wijs wil halen, zal in zijn portemonnee de
gevolgen van de wetsverandering voelen.
De kosten voor de verplichte herhalings
cursus worden verhaald op de leerlingen.
Autorijlessen zullen daardoor tien tot vijf
tien gulden duurder worden, waardoor bij
sommige rijscholen een bedrag van zeven
tig gulden per lesuur moet worden be
taald. Bovendien dreigt er een tekort aan
rij-instructeurs te ontstaan. De animo
voor het vak neemt nu al af.
Hoewel de Wet Rij-onderricht Motorvoer
tuigen twee jaar geleden al is ingegaan,
probeert de belangenorganisatie alsnog
een wetswijziging te bewerkstelligen.
Mocht overleg met de overheid tot niets lei
den, dan stapt de stichting naar de rechter.
De rij-instructeurs willen zich onder meer
beroepen op het onrecht dat zij als enige
beroepsgroep in Nederland om de vijf jaar
hun bestaansrecht moeten bewijzen.
Halfords zorgt wéér voor een prijsdoorbraak! Want als u
nü kiest voor de Libertel 902 zaktelefoon plus een Cellway abon
nement op het Libertel netwerk, dan krijgt u het toestel gratis!
Libertel 902 Zaktelefoon
Compleet met accu en lader. Normale winkelwaarde: 600,-
In combinatie met een Cellway-Libertel abonnement: O,-
Mobiele telefoonabonnementen met EXTRA's lè—
Bel voor het filiaal bij u in de buurt 0318-559111
of kijk in de Gouden Gids onder Auto-Accessoires
en/of Fietsen/Bromfietsen.
Deze aanbieding is geldig t/m 18-01-1997 of zolang de voorraad strekt, excl.
eenmalige entreekosten Fl. 105,75 en onder voorbehoud van tussentijdse prijswijzigingen^