ulClS DE STEM Machtsvacuüm wordt altijd gevuld' Frederick Forsyth schreef waarschijnlijk zijn laatste spionagethriller -J Rob Scholte komt met 'knalharde' biografie Rowwen Hèze krijgt Gouden Notenkraker Stormloop op manuscript 'De avonden' blijft uit Nalatenschap van Anne de Vries naar Den Haag Davie Allan Strange Hobby Billy Cobham DESTEM Door Angelique Spaninks Negen spionagethrillers en wat korte verhalenbundels schreef de Engelse oud- journalist Fredrick For syth. Met zijn eerste, De dag van de Jakhals vestig de hij in 1969 zijn naam, daarna volgden er nog acht, allemaal min of meer volgens hetzelfde recept: bloedstollend en tot in de tail realistisch, bevolkt door spionnen, huurmoor denaars, kidnappers en ge heim agenten. En bovenal allemaal bestsellers. Als het aan hem ligt, houdt For syth (58) het vanaf nu echter voor gezien; uit zijn elektrische type machine zullen geen thrillers meer rollen. Een journalistieke reportage misschien, of een ro mantisch avontuur, maar geen thriller meer. Met Icoon, zijn laat ste spannende boek, wist hij wel nog net Vrij Nederlands top 10 van bestverkochte fictie te halen. Stevig rokend en gehuld in een bruin suede jasje staat hij ons minzaam en welwillend te woord met onvervalst Engelse tongval. Hij praat graag, zoveel is duide lijk als hij de ene na de andere anekdote oplepelt. Hij praat zelfs liever dan hij schrijft, zo blijkt, wat op z'n minst wonderlijk is voor een van de meestgelezen schrijvers van de wereld die nog steeds werkt volgens een door hemzelf 'intuïtief' uitgedokterd recept. Drie fasen „Werken aan een boek verloopt bij mij in drie fasen", doceert hij. „Allereerst krijg ik een idee, heel basaal. Dat vat ik in twee zinnen samen om te bekijken of het aan nemelijk, geloofwaardig is. Could it happen? En als die kleine tekst werkt, het idee levensvatbaar is, dan begin ik aan de verdere ont wikkeling ervan. Eerst gebeurt dit dan dat, ik heb een good en een bad guy nodig, ik heb locaties en situaties nodig. Pas als ik het hele verhaal in mijn hoofd van begin tot eind rond heb schrijf ik het kort op." De tweede fase omvat de re search. „Daarin verzamel ik alle feiten en details die ik nodig heb om het verhaal te kunnen vertel len. Bij voorbeeld alles over traw ler vissen, alles over de Caraïben, Jemen, alles over de Moskouse Lefortovo-gevangenis en de Tsjetsjeense onderwereld. Dat kan soms oplopen tot 50 verschil lende onderwerpen per boek, die ik in de loop van zes maanden over de hele wereld naloop. Ik zoek en interview, praat en kijk. Whatever it takes. Dan heb ik een enorme berg aan materiaal, noti ties en kaarten, tekeningen en knipsels, vanalles behalve tapes. Want een bandrecorder schrikt de mensen waar ik mee praat nog te veel af, heb ik gemerkt, of het nu een gewone kapitein is, een oud ambassadeur of een onderwereld figuur. Met zo'n ding laat nie mand het achterste van zijn tong zien." Eenmaal voorzien van deze berg aan materiaal, treedt de derde fa se in: de fase van het daadwerke lijke schrijven. „Eerst verdeel ik al mijn researchmateriaal over een lange tafel in stapeltjes per hoofdstuk exact volgens de sa menvatting. Vervolgens zet ik mijn typemachine op een klein ta feltje tussen die lange tafel en een Frederick Forsyth haat het schrijven: „Ik krijg er weinig anders dan zere vingers en een zere rug van. lege lange tafel aan de andere kant zodat ik in een soort hoefij zer zit. En dan begin ik." Vervelend Pakt Forsyth de eerste en tweede fase van het schrijven al koel en zakelijk aan, de derde fase, het om en nabij de vijfentwintig bladzijden. En ieder boek omvat gemiddeld twintig hoofdstukken exclusief een soms aanwezige pro- en of epiloog. Ook Icoon, de laatste vuistdikke Forsyth, is volgens dit recept door de meester gebrouwen. Het - het kapitalistisch-democratisch recept dat wij min of meer hebben opgedrongen hen in zes jaar tijd nog geen goed maal, laat staan welvaart heeft opgeleverd. Als er dus niet snel iets verandert, ver liest het Russische volk alle ver trouwen. Want let wel, zowel ka naar de laatste dagen van de Wei- mar Republiek, waar een situatie heerste die op veel punten over eenkomt met de huidige toestand in Rusland. Daar was het een klein mannetje dat in eerste in stantie alle problemen leek op te lossen... en iedereen juichte, ook schrijven op zich, beschouwt hij pas echt als noodzakelijk kwaad. „Ik haat het. Het vijf uur lang aanslaan van de toetsen is ronduit vervelend en saai. Ik krijg er wei nig anders dan zere vingers en een zere rug van. Daarom probeer ik deze fase zo snel mogelijk achter de rug te hebben. En iedere dag kopieer ik wat ik geschreven heb en verdeel het manuscript over twee plaatsen zodat een brand of diefstal niet al mijn werk in een klap wegvaagt." In de loop der jaren rolden For- syths boeken met een legenda risch tempo uit de machine. Hij tikt gemiddeld twaalf pagina's per dag. Dat wil zeggen een hoofdstuk per twee dagen aange zien Forsyths boeken steevast volgens een bijna wiskundige for mule zijn opgebouwd: een hoofd stuk met meestal zo'n tien a vijf tien scènewisselingen, telt altijd soms helaas wat al te toevallige - verhaal speelt zich af in het Rus land van 1999 waar een ultra rechtse volksmenner een greep naar de macht doet. Alleen een il luster geheim collectief van wijze mannen en vrouwen (onder ande ren bestaand uit Forsyths favo riete Maggie Thatcher, Lord Car- rington, Bush, Kissinger en ban kier De Rothschild) bijgestaan door voormalig CIA-officier Jason Monk kunnen voorkomen dat Rusland afzakt tot een beest achtige totalitaire staat zoals om schreven in het bij toeval uitge lekte Zwarte Manifest van de ogenschijnlijk rechts-liberale Russische leider Igor Komarov. De keuze om Icoon voor een be langrijk deel in het Rusland van de nabije toekomst te laten spelen lag voor Forsyth voor de hand. „Ik was er, keek goed rond en kon niet anders dan concluderen dat pitalisme als democratie zijn voor hen tot nu toe nooit meer dan theorieën geweest. Dat stemde mij pessimistisch voor de toe komst." Onderwereld De redenen waarom kapitalisme en democratie niet werken in Rusland moeten volgens Forsyth gezocht worden in de enorme groei van de onderwereld - 'vrij wel iedere zakenman is verdacht' - wijdvertakte corruptie, de ille gale export van kapitaal en poli tiek gekrakeel. „Gaat het in Rusland nog een paar jaar door zoals nu, dan ont staat er een vacuüm. En zo'n va cuüm wordt altijd door iemand gevuld, zeker daar waar men voortdurend op zoek is naar een charismatisch leider, een icoon. Ik vroeg me af wie dat zou kun nen zijn, daarbij terugkijkend de buitenlandse mogendheden." „De Russische situatie ziet er nu nog wat anders uit. De politiek is verdeeld over drie kampen; links, centrum en rechts. Duidelijk is dat het communisme niet terug keert als grote macht. Maar Jelt- sin als centrumfiguur verliest ook steeds meer invloed. Rest de rech tervleugel. Die is nu nog uiterst versplinterd in allerlei kleine ex tremistische partijtjes. Maar zo dra al die partijtjes zich weten te verenigen kunnen ze met niet al te veel moeite in het politieke va cuüm stappen." Van Icoon als thriller met een boodschap, als serieuze waar schuwing, wil Forsyth echter niet horen. „Het is niet meer dan een van de mogelijke scenario's, ook al heb ik het als het ware volgens de regels van de kansberekening uitgestippeld." Je moet er echter niet aan denken dat Forsyth zoals DAT IS nog eens een carrière op een laag pitje hebben. Gitarist Davie Allan en zijn twee belei- ders the Arrows hadden al in het gedenkwaardige jaar 1967 hits met instrumentale rock die voortkwam uit de surf-muziek en die min of meer de oerversie was van de latere garagerock en grunge. Veel van hun muziek kwam in soundtracks van films met motorduivels terecht. Na vijf jaar stopte de band en Davie Allan hield er de volgende twee decennia een low profile op na, zoals ze dat in Amerika zo mooi weten te zeggen. Nu is hij samen met ex-Dream Syndica te-bassist Dave Provost en voor malig Pat Smear Band-drum mer David Winogrond terug met de cd Fuzz Fest. De nummers van toen waren een doorlopend muzikaal eerbetoon aan de mo torfiets en dat zijn ook de stuk ken op Fuzz Fest. Titels als Chopper, Open throttle en Six- string highway laten weinig aan duidelijkheid te wensen over. Allan en zijn maten maken mu ziek die je vooral hard moet draaien. Je wordt dan getrak teerd op zalige gitaarpartijen en van die donderende drums die de hartslag van de snelweg lij ken te verklanken. De vijftien stukken op de plaat zijn kort en zo hoort het ook. De kernachtige bezetting wordt een enkele keer uitgebreid met keyboards, stem geluid en, heel mooi, een sitar. Fuzz Fest klinkt zo inspirerend dat je er als het ware een heden daagse motorfilm bij zou kun nen verzinnen. Het zou nog een goed impuls voor Hollywood zijn ook, want er worden in Amerika momenteel goedverko- pende rolprenten met minder in houd uitgebracht. (DA, Play It Again Sam) WIM van LEEST HET BESTBEWAARDE geheim uit de geschiedenis van de pop muziek is misschien wel dat van het Amerikaanse bandje Questi on Mark and the Mysterians dat met het nummer 96 Tears de sta tus van eendagsvlieg verwierf. Tot op heden weten er nog maar weinig mensen wie er achter die groep schuil gingen. Het gezelschap Strange Hobby omringt zich met een soortgelij ke waas van geheimzinnigheid. De personele bezetting wordt angstvallig geheim gehouden. Het zouden oude rotten kunnen zijn, of kinderen van popvetera nen, maar het zou ook om kiene hedendaagse muzikanten kun nen gaan die bij gebrek aan be ter de pophistorie dunnetjes overdoen. Dat dunnetjes slaat ook min of meer op de inhoude lijke kwaliteit van de titelloze cd van Strange Hobby. Op die plaat worden nummers uit de tweede helft van de jaren zestig in een ietwat opgevoerde versie ver tolkt. David Bowie maakte ooit de lp Pin Ups en die plaat was vooral zo goed, omdat hij er de betere Britse nummers uit de jaren zes tig op coverde. Dik twintig jaar later doet Strange Hobby - de naam is ontleend aan een van de eerste hits van Pink Floyd Ar nold Layne had a strange hobby) - min of meer hetzelfde. De cd staat vol met nummers uit de ja ren zestig. Strange Hobby heeft zich daarbij niet beperkt tot nummers van Britse bodem, maar laat ook hits van Beach Boys, Bob Dylan, Simon Gar- funkel, de Monkees en de Box Tops de revue passeren. Het is natuurlijk met de heden daagse technieken simpel om de tamelijk elementair klinkende nummers van toen opnieuw te vertolken. Ik geloof best dat je bijvoorbeeld voor het intro van Status Quo's Pictures of match stick men even moet oefenen, maar echt moeilijk is dat niet. De enige keer dat er iets bijzon ders lijkt te gaan gebeuren is bij het intro van Donovans Catch the wind, maar net als het lekker gestoord begint te worden, wordt helaas weer snel de ver trouwde klank van het origineel opgezocht. De cd werd in de le gendarische Abbey Road-studio opgenomen en als Strange Hob by met deze plaat iets bewijst dan is het wel dat er in Engeland na die vreselijke Mersey-beatpe- riode daadwerkelijk baanbre kende popmuziek is gemaakt. Maar ook dat is op verzamelaars met de originelen overduidelijk terug te vinden. Het enige wat daarna rest is een feestplaat die met een beetje goede promotie straks op brui loften en partijen minstens twee generaties aan het meebrullen krijgt. (Transmission Records) wvl DRUMMER Billy Cobham be leefde zijn glorietijd begin jaren zeventig toen hij als een van de coryfeeën van de jazzrock furore maakte met langspelers als Spectrum en Crosswinds. Eind jaren zeventig kwam in de vorm van Inner Conflicts zijn sterkste plaat uit. Jazzrock werd erop gefuseerd met Afrikaanse klan ken. Toen jazzrock in de jaren tachtig voorgoed passé was, kon Billy Cobham op basis van zijn naam nog wel zo nu en dan in deze contreien rondtoeren, maar de laatste tien jaar is het betrekke lijk stil rond hem geweest. Hij maakt echter nog steeds mu ziek, zo blijkt op de een tijdje te rug verschenen cd Nordic. Die plaat werd in Scandinavië ge maakt samen met Scandinavi sche muzikanten. De bezetting van de band is met drums, bas, saxofoon en piano tamelijk con ventioneel en dat blijkt ook uit de muziek op Nordic. Het gaat hier om tamelijk traditionele jazz. De composities zijn niet schokkend en ook het spel is niet uitgesproken virtuoos, zodat Billy Cobham met deze plaat het stadium van overbodigheid lijkt te hebben bereikt. (Rhythm, Play It Again Sam) wvl WOENSDAG 8 JANUARI 1997 Dl Amsterdam (anp) - Rob Scholte schrijft op verzoek van Uitgeverij Vassallucci zijn autobiografie. De kunstenaar spreekt zelf van een biografie. Na de bomaanslag eind 1994 waarbij hij beide benen verloor, heeft hij zijn rijbewijs moeten inleveren. Een awto-biografie is dan niet zo op zijn plaats. sterdamse politie zag geen aan leidingen om de uitlatingen na der te onderzoeken. In de typische Rob Scholte-stijl geeft de kunstenaar alvast een voorproefje van De biografie: „De Warachtige Historie over de opkomst en bloei van het postmodernisme. Hoogmoed, hebzucht, afgunst, toorn, gul zigheid, luiheid en liederlijk heid. Liefde, vriendschap en verraad. Sex, drugs wa pens." Het boek belooft ook antwoord te geven op vragen, „Wat zijn de onverbiddelijke consequenties van Rob Schol- tes historie? Wat verbindt de mannenbroeders van Prins Bernards Driehoek-Knokploeg uit 1944 met de Grote Berg van de vermoorde Bruinsma?" Vassallucci heeft Scholte bena derd omdat hij een fenomeen is, een kunstenaar die ook in ternationaal interessant is, al dus Oscar van Gelderen. De uitgeverij bracht eerder bio grafieën van Bardot en Rabin uit. In april verschijnt de geau toriseerde biografie van Johan Cruijff door Barend en Van Dorp. De biografie van Scholte ligt in september in de winkel. Scholte is nu nog bezig aan het boek waarin hij een 'knalharde beschrijving' van de 'facts' geeft. Wie verantwoordelijk is voor de aanslag op zijn leven is nooit bekend geworden. Eerder dit jaar zei de schilder voor honderd procent zeker te weten wie de dader is: een tot voor kort bevriende dichter. De Am- Amsterdam (anp) - De Gouden Notekraker voor musici die een bijzon dere bijdrage leveren aan concerten en optredens voor en met publiek, gaat dit jaar naar het Metropole Orkest en de band Rowwen Hèze. De uitreiking van de onderscheiding vindt maandagmiddag 13 januari om half zes plaats in de grote zaal van de Melkweg. De Gouden Notekraker is ingesteld door de musici van de vakgi lichte muziek van de Nederlandse Toonkunstenaars Bond NTB. De bond zet zich in voor behoud van levende muziek op de Nederlandse podia. FOTO KLAAS KOPPE al eerder ook met dit boek op de geschiedenis vooruitloopt. Pratend over wereldpolitiek en schrijven, onuitroeibare journa listieke nieuwsgierigheid en het als een vis op en neer zwemmen tussen de onderwereld en de ge vestigde orde is het moeilijk voor te stellen dat Forsyth zijn schrij verschap daadwerkelijk aan de wilgen zal hangen. Maar, zo re kent hij voor, na een werkzaam leven van bijna veertig jaar - twaalf jaar als buitenlands cor respondent voor Reuter en zeven twintig jaar schrijven - werd het tijd voor iets totaal anders. Hij kocht een boerderij in Hert fordshire die hij inmiddels heeft uitgebouwd tot een bloeiend be drijf met 5000 schapen en 25 ram- mqn. „Als kind van kleine winke liers op het platteland wilde ik maar twee dingen: buitenlands correspondent worden of boer. Aan een carrière als schrijver heb ik nooit gedacht; dat overkwam me toen De dag van de Jakhals een succes werd. En daarmee werd het enige waarvan ik nooit gedroomd heb de goudmijn die mijn werkelijke dromen betaalt." Voortaan dus echt alleen nog schapen fokken en scheren? „Ach nee, ik zal af en toe nog wel eens wat journalistiek werk doen als me dat gevraagd wordt en mis schien zelfs een liefdesavontuur schrijven. Maar dat is altijd het probleem met schrijvers, acteurs en zangers; die gaan allemaal acht keer met pensioen", relati veert hij grijnzend zijn eerder zo stellig geponeerde voornemen. „En dit is pas de tweede keer dat ik stop." Den Haag (anp) - De belangstelling voor het manuscript van D avonden van Gerard Reve valt tegen. Het Letterkundig Mu seum in Den Haag dat de debuutroman vorig jaar voor 160.00 gulden kocht, heeft geen verklaring voor het tegenvallende aantal bezoekers. Het museum trok vorig jaar ook minder mensen dan in 1995. In 1996 kwamen ruim 23.700 bezoe kers naar de tentoonstellingen. Het jaar daarvoor bedroeg dat aantal ruim 27.000. Dat was een topjaar met de opening van het Kinderboekenmuseum in 1995 en de Annie M.G. Schmidt-manifes- tatie, waar bekende Nederlan ders uit het werk van de schrijf ster voorlazen. De minitentoon stelling over De avonden, waar ook de kroontjespennen waarmee Reve het boek schreef te zien zijn, duurt nog tot en met 12 januari. Bartje en ouders in de tv-serie naar het boek van Anne de Vries FOTO ANP Den Haag (anp) - De nalatenschap van Anne de Vries (1904- 1964), schrijver van onder meer Bartje, is ondergebracht bij twee instellingen in Den Haag. De erfgenamen hebben de boe kencollectie in langdurig bruikleen gegeven aan de Koninkhj' ke Bibliotheek (KB). Manuscripten, correspondentie en foto5 hebben onderdak gekregen in het Letterkundig Museum, Met het langdurige bruikleen van Tot de collectie die het Letter honderden boeken - tien a vijf tien meter - beschikt de KB over nagenoeg het complete werk van De Vries. De publicaties zijn ver schenen tussen 1930 en 1995, De collectie omvat verschillende uit gaven en vertalingen van Bartje, dat na verschijning in 1935 een onmiddellijk succes werd. Het boek werd later ook verfilmd en verwerkt tot tv-serie. Tot de collectie behoort ook de kinderbijbel, die onder meer ver scheen in het Japans, Urdu en Kannada. Ook telt de verzame ling de complete series bijbelse verhaaltjes en schoolboekjes. Vooral de boekjes voor het onder wijs zijn zeldzaam, aldus een woordvoerder. Ze werden in gro te oplage gedrukt, maar verdwe nen ook weer massaal in de prul lenbak. De collectie verkeert in zeer goede staat. kundig Museum heeft gekregen- behoort niet het manuscript va Bartje. Dat bevindt zich in Provinciaal Archief in het Drew se Assen, de geboorteplaats va De Vries. De veertien dozen bevat hoofdzakelijk brieven tussen 1 Vries en zijn uitgevers en zaken relaties en fanmail van kindere In de dozen zitten ook een on konde uit 1959, waarmee de r meente Assen De Vries tot e burger maakte, en casse waarop Bartje wordt voorge zen. Ook bevat de collectie de Mijn ervaringen als Bartje. c trof het museum een manusfJL aan van Het boek van Ke Henk uit 1932, een dag» waarin De Vries schreef ove zwangerschap van zijn vrouw, de geboorte en het eerste jaai zijn zoontje Henk. NEDERLAND 1 57 00 Journaal 07 05 Roseanne, comedy Q729 Ontbijt tv met om 7.30, 8.00 en 8.30 Journaal; 7.47 en 8.14 Sport journaal 0900 Journaal 09.05 Get the Picture (h) 09 31 'n Goeiedag met Jos Brink ,021 Rondom tien ,0 56 De late ochtend (tot 11.42) ,5 01 Aso Show (h) ,5 49 'n Goeiedag met Jos Brink ,6 42 The Cosby Show ,7 09 Alles kits met Robbedoes; 17.33 Bertje Knor, met Kleine verhalen, Lars de kleine ijsbeer, La la liedje, Oakie Dokie; 17.58 Alles kits kwis ,8.06 Roseanne ,8.33 Get the Picture, quiz ,900 Bedevaarten in Europa: Medju- gorje 19.30 Weg van de snelweg: Europa, het Champagnegebied in Frank rijk 20.00 Journaal 20.23 Netwerk, actualiteiten 2101 Vendetta, 6-delige misdaadserie. Deel 1 21.56 Yoy: George Boateng-Een voet baltalent greep zijn kans. Portret 22.24 Close-up: Het lof der Zee-vaert, documentaire over zeeschilders 23.22 TeeVee Studio. Terugblik. Gast: E. Nordholt (tot 23.57) NEDERLAND 2 12.30 Aquarelleren 13.00 Ik weet het beter (h) 13.27 Otto op zoek (h) 14.02 Jeugddromen (h) 14.27 De verandering (h) 15.00 Spreekuur. Thema: Consument 15.54 (PP): SP 16.00 Journaal 16.08 Coco Jappe, animatie 16.37 Eindeloze ontdekkingen: Morse en de telegraaf (h) 17.04 De dierenspoedkliniek (h) 17.29 2Vandaag, actualiteiten met 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofd punten uit het nieuws 18.59 Licht op groen, milieumagazine 19.28 Ik weet het beter, spelletje 19.56 Kwintessens: Waarheid of ge loof: standpunten in de economie 20.30 Studio Sport 21.56 Tijdsein, actualiteiten 22.29 Peter in de bushalte, discussie 23.15 Studio NOS, sportmagazine (tot 23.55) 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie met om 12.30 Sportjournaal 13.00 Journaal 13.08 Het gesprek van de dag (h) 13.35 Lingo (h) 13.58 Villa Achterwerk (h) 16.00 Journaal 16.07 Oppassen (h) 16.35 Kassa! (h) 17.05 Who's the Boss, comedy 17.30 The Ocean Girl, jeugdserie 18.00 Villa Achterwerk met De hon denshow; 18.07 Anytime Tales BELGIË FRANS 1 11.45 Vacaturebank 12.05 Neighbours, soap 12.30 Gourmandises 12.45 Nieuws 13.15 Du bout des ailes 13.45 L'lnde des mille et un trains (h) 14.35 Télécinéma (h) 15.25 Génies en herbe (h) 16.05 Personal Upgrade 16.35 The Waltons, serie 17.30 The Fall Guy, misdaadserie 18.30 Régions soir 18.50 Cartes sur table 19.05 Le quoti- dien des sports 19.30 Nieuws 20.10 Faits divers: Mourir a l'école, reportage 21.15 Depardieu-cyclus: Je vous aime, Franse ko medie uit 1980 (h) 23.15 Coup de film 23.40 Nieuws (tot 00.05) BELGIË FRANS 2 16.00 lei Bla bla (h) 17.00 (Ja passé quand? magazine 17.50 Autosport Dakar '97 (h) 18.00 lei Bla bla 19.00 Du bout des ailes 19.30 Nieuws 20.00 Mémoires de diables: „y 21-30 Ping, tafeltennismagazine 22,00 Nieuws 22.25 Autosport Dakar '97 (tot 22.40) DUITSLAND 1 65.30 Morgenmagazin 09.00 Tagesschau "3.03 Dallas (h) 09.45 Tele-Gym 10.00 Ta- gesschau 10.03 Offene Tiiren (h) 10.35 Trends 11.00 Tagesschau 11.04 ulien auf dem Felde, Amerikaanse Wlfilm uit 1962 12.35 Umschau 12.55 esseschau 13.00 Tagesschau 13.05 Mit- Tagsmagazin 13.45 Wirtschafts-Tele- 9 mm 14.00 Tagesschau 14.03 Aben ds Zoo (h) 14.50 Cartoons 15.00 Ta- iRnnr 15,03 WunschBox, amusement 7 nn Iagesschau 16-03 Fliege, talkshow '7 Ta9esschau urn fünf 17.15 Brisant, 17«Z?e 17,43 Regionale informatie m '5 Verbotene Liebe, serie 18.25 (S) 20 nnT serie 18,55 Der Fahnder, serie "STagesschau 20.15 Alles auf Anfang, ter J 21,35 Deutschland-Deine Am- Ann» ■p?rta9e 22-30 Tagesthemen 23.00 nX der Wslder' 00.20 SDeelfTTin 00,40 Meet Me in 5t- L0Uis. 02.30 Nachtmagazin (tot 02.50) DUITSLAND 2 Medürh'6 Duitsland 1 13.45 Gesundheit! vent 1 magaZine 14,10 Enid Blyton-Ad- burtlnV?ntUrenserie 14,32 T^osGe- 15 00 14,35 Der hleunhüter (h) wié Rmh; «Jeu9djournaal 15'10 Frech H«de 16 os n a"' Spe"etie 16,00 17 00 Ha."+ -S 16,50 Reiselust Der MonH h Abendmagazin 17.55 serie ia acSC| auidl Lür Untermieter, Guten AK j 0 am M'ttwoch. Aansl.: Pitin wri -J 00 Heute 18,25 Der Ka- scheiden'n Wie würden Sie ent- Heete-iournaig«P6elde rechtszaak 21-45 gazine Ji nn Kennzeichen D. Ma- Nacht ofi'?fl k (h).24-00 Heute Apropos Musik met portret

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1997 | | pagina 16