(D
Q
Q)
H
0
TJ
O
O
Jongensdroompje dat uitkwam' Vluchtelingen wachten op vrede
*Ware raps komen uit het hart'
EEFJE
s
S.
u
Bart Ettekoven presenteert
ruim 50 keer RABO Top 40
Hoop en liefde in
vluchtelingenkamp
vol j ongeren
sr
o*
n o. 3. r- E.
ft-
er
B
H
f-sf 11 §1
ffl
1 1) No Doubt - Don't speak
2 2) Hakkuhbar - Gabbertje
3 3) Marco Borsato - De waarheid
4 4) Flamman Abraxas feat. Mc Remsy
Good to go
5 7) 3T -1 need you
6 6) Toni Braxton - Un-break my heart
7 5) The Kelly Family -1 can't help myself
8 (13) Spice Girls - 2 Become 1
9 8) Backstreet boys - Quit playing games
10 (14) Gabber Piet Hakke zage
11(9) Charly Lownoise Mental Theo -
Streetkids
12 (11) Az Yet -Last night
13 (10) Nasty - Een moment zonder jou
14 (18) Mc Rage - Fuck macarena
15(12) Dune - Who wants to live forever
16 (16) Prodigy - Breathe
17 (15) Nakatomi Sing
18 (17) Rene Froger In dreams
19 (19) The Braids - Bohemian rhapsody
20 (21) Linda, Roos 8i Jessica - Lange nacht
21 (20) Peter Andre -1 feel you
22 (24) 2 Pac -1 ain't mad at 'cha
23 (29) Gala - Freed from desire
24 (23) Khaled - Alcha
25 (22) Rob de Nijs - Banger hart
26 (27) Blackstreet feat Dr. Dré - No diggity
27 (25) BZN Mama
28 (28) Robert Miles feat. Maria Nayler -
One
29 (26) 2 Brothers on the 4th Floor -
There's a key
30 (32) Van Dik Hout - Laat het los (live)
31 (34) Ghetto People feat. L-Vii - In the
ghetto
32 (30) Total Touch - Somebody else's lover
33 (31) Los del Rio - Macarena Christmas
34 (33) Paradisio Bailando
35 (36) Faithless - Insomnia
36 (39) Andre Hazes Wees zuinig op m'n
meissie
37 (35) Mark Owen - Child
38 (44) Total Touch - One moment your mind
39 (41) Critical Mass Happy generation
40 (37) Guus Meewis Vagant - Verliefd zijn
41 (40) Snoop Doggy Dog - Snoop's upside
ya head
42 (38) Fugees - No woman, no cry
43 (47) Spice Girls - Say you'll be there
44 (72) Barbara Steisand/Bryan Adams -
I finally found
45 (43) The Artist (Symbol/Prince) -
Betcha by golly wow I
46 (45) Jiskefet - Hemel
47 (42) DJ Paul Elstak - Unity
48 (50) Andre Rieu - The last rose
49 (50) Nomandsland - 7 Seconds
50 (51) Clouseau Nobelprijs
51 (49) Frans Bauer Eens komt er
52 (53) Whitney Houston - Step by step
53 (52) Delinquent Habits - Tres delinquentes
54 (-) Madonna - Don't cry for me Argentina
55 (55) Celine Dion All by myself
56 (54) Nada Surf - Popular
57 (61) Grooveyard - Mary go wild
58 (48) No mercy Where do you go
59 (58) Metallica - Mama said
60 (56) Kristine W - Land of the living
61 (57) Celine Dion - It's all coming back
62 (60) Mariah Carey Forever
63 (--) Kakkertje - Kakkertje
64 (59) Lionel Richie - Climbing
65 (63) Various artists - Thunderdome XV
66 (67) 4 Tune Fairytales - Take me 2
wonderland
67 (66) Lois Lane - Simply Beautiful
68 (68) Rob de Nijs - Lucinde
69 (65) Helmut Lotti - Tiritomba
70 (62) East 17 feat. Gabrielle - If you ever fall..
71 (69) Urban Dance Squad - Temporarily...
72 (64) B.E.D. - We gaan er voor
73 (74) Eboman Donuts with Buddah
74 (70) RMB-Spring
75 (73) Tatjana - Calender girl
76 (87) Anita Meyer - De warmte in je hart
77 (75) Porn Kings - Up to no good
78 (83) Tina Turner Barry White -
In your wildest dreams
79 (93) Simone Kleinsma - Doe een wens...
80 (99) Kaleef - Golden brown
81 (78) Donna Lewis -1 love you always forever
82 (--) Elton John 8r Luciano Pavarotti - Live
83 (80) Jamiroquai - Cosmic girl
84 (--) Lightnings Seeds - What if...
85 (88) Andre Bocelli - Vivo per lei
86 (--) ICT - Lasciati tentare
87 (94) Armand van Helden - The funk
phenomena (old school)
88 (89) John Denver 8i Justine Pelmelay -
Perhaps love
89 (84) Whigfield - Gimme gimme
90 (92) Dennis - Wil je met me mee
91 (95) Sherryl Crow -
Everyday is a winding road
92 (91) Dana Winner Ver weg van Eden
93 (100) Alanis Morissette Hand in my pocket
94 (-) Van Katoen - Bianca
95 (90) Eels - Novocaine for the soul
96 (--) Hollandse Kerststerren - Kerstmis
97 (98) André van Duin - Ik weet het niet
98 (--) Farahy - Wake up
99 (-) Maribelle - Geef mij je hand
100 (-) Bush - Swallowed
Eindredactie Paul Verlinden
Reacties: Vind je jezelf heel interessant
heb je een goed idee of wil je gewoon je
gal spuwen?
Schrijf of bel naar: Ragazzi,
FOStbus 3229. 4800 MS Breda.
Telefoon. 076-5312379.
Door Marjolein Rotsteeg
Voor de vijftigste keer presenteerde
Bart Ettekoven vorige maand de
RABO Top 40 op SBS 6. Voor Stadsra
dio 94.FM in Den Haag presenteert
Bart (24) vijf keer per week een pro
gramma. En hij doet de betere sch
nabbels, zoals de presentatie van
een popfestival in De Kuip.
In zijn schooltijd leken zijn ambities
meer richting acteren te strekken.
Via zijn tante Simone, de actrice die
bekend was van de 'zuiver scheer-
wol'-redames, maakte Bart kennis
met premièreparty's en aanverwante
zaken.
Glansrollen in toneelstukken op
school en in enkele voorlichtings
films voor de IKON en het Kanker
fonds leidden tot Oppassen!. In Goe
de Tijden Slechte Tijden was Bart zes
maanden etter David Harkema, zoon
van Helen Helmink.
„Allemaal jongensdroompjes," zegt
hij.
„Tien jaar geleden stond ik als toe
schouwer in De Kuip bij Madonna en
Michael Jackson. Het leek me heel
wat om voor zoveel mensen op het
podium te staan. Afgelopen zomer
stond ik er dus zelf."
Heb je al muzikale helden van vroe
ger ontmoet?
„Twee jaar geleden heb ik de jon
gens van Doe Maar ontmoet. Heel
raar, als ze ineens tegenover je
staan. Het zijn ook gewone mensen.
Omdat ik zelf ook in 'het wereldje'
zit, had ik al geen illusies meer."
Welke illusies heb je ooit gehad?
„Dat die mensen alleen maar leuke
dingen doen. Ik dacht niet aan Ernst
Jansz aan de afwas of dat hij bij
thuiskomst na een optreden de was
nog moest strijken. Zo gaat het wel
degelijk. Voor mijn gevoel leefden
die mensen in een glamourwereld,
waarin ze zich met limousines ver
plaatsten en van de ene villa naar de
andere verhuizen. Helaas..."
Hoezo 'helaas'?
„Anders had ik nu misschien ook wel
zo geleefd. Ik woon maar in een
heel gewoon rijtjeshuis."
Hoe ben je presentator van de RABO
Top40 geworden?
„Heel luxe, mijn manager was bena-
Bart Ettekoven
derd met de vraag of ik dit jaar iets
te doen had. Ik ben de beroerdste
niet, haha! Na een korte test had ik
de baan. Meestal moetje zelf bellen
Wat vind je leuker: acteren of pre
senteren?
„Zonder meer presenteren. Bij pre
senteren kun je jezelf zijn en meer
en achter dingen aan zitten."
Op school werkte je al. Heb je je
schoolopleiding afgemaakt?
„Ik heb mijn mavo-diploma. Bij de
diploma-uitreiking werd gezegd:
„De meesten doen hun school en
hebben er een krantenwijk bij. Bart
werkt voor de televisie en doet
school er als een krantenwijk bij." Zo
was het ook.
van jezelf laten zien. Voor de camera
hoef ik niet te doen alsof ik iemand
anders ben."
Wat heeft je voorkeur: radio, tv of
shows in het land?
„Juist de combinatie vind ik zo leuk.
Radio is leuk, omdat het altijd live is.
Met tv bereik je heel veel mensen en
omgaan met de camera is een vak
apart. Bij de shows in het land zie ik
mijn publiek voor wie ik het tv-pro-
gramma doe. Dat houd ik in mijn
achterhoofd als ik weer voor de ca
mera sta. Bij de shows in het land is
ook de wisselwerking met het pu
bliek leuk: ze zeggen iedere keer
wat anders terug waar ik weer ade
quaat op moet inspelen. Erg leer
zaam."
Welke verdere ambities heb je?
„Als ik nog een paar jaar tv-presen-
taties mag doen, ben ik een gelukkig
mens."
That's it?
„Het lijkt me ook aardig om een
echt leuke discotheek te runnen.
Daarvan zijn er niet zo veel in Neder
land. Voorlopig vind ik wat ik nu
doe nog heel leuk. Zodra ik het niet
meer leuk vind, kap ik er ook mee.
Het leven is te kort om jaren dingen
te doen die je niet wilt."
Door Ann Bouwma
Bijna een jaar lang heeft Insomnia
van de Engelse groep Faithless een
sluimerend bestaan geleid. Maar nu
is het een hit, mede dankzij de
sfeervolle zwart/wit videoclip,
waarin rapper Maxy Jazz de hoofd
rol speelt.
Faithless is echter in geen enkel op
zicht een doorsnee hitparade
groep. Maxy is zelfs lichtelijk ver
baasd, dat Insomnia een hit is ge
worden.
„Het nummer heeft geen meezing-
baar refreintje, zoals de meeste po
tentiële hits."
Behalve Maxy Jazz (39) bestaat
Faithless uit deejay Sister Bliss,
elektrogoochelaar Rollo, en
sonsgschrijver Jamie Catto. Op
hun debuut-cd Reverence staan
hiphop, dance-tracks en poplied
jes broederlijk naast en door el
kaar. Dat is wel even wennen
voor luisteraars die op grond
van de rap/techno-track Insom
nia meer van hetzelfde ver
wachten.
„Rollo heeft altijd een ge
mengd album willen maken",
zegt Maxy, „met muzikanten
uit verschillende genres. Ik
hoop werkelijk, dat Faithless
een van die groepen kan
zijn, die laten zien dat je
niet alleen maar één soort
muziek hoeft te maken om succes
vol te zijn."
Wat het eerst aan hem opvalt zijn
z'n handen. Lange, smalle, door het
leven getekende zwarte vingers. Ze
staan ook op de hoes als van ie
mand, die zijn gezicht wil verber
gen. Ontroering is in de rap-wereld
geen gangbare emotie, maar Maxy
Jazz \S ook r
iet het prototype var»
de stoere rapper. Integendeel, vol
gens zijn bio is hij een 'ex-radiopi-
raat en boeddhist'. Uit zijn mond
zui je geer» onvertogen woord ho
ren.
„Ik ben ook al wat ouder," geeft hij
als voorzetje. „Amerikaanse rap is
eer» jong fenomeen, wijsheid ver-
gaar je pas met de jaren. Als je jong
bent, wil je erbij horen. Je wilt niet
voor je maten onderdoen, dus ben
je zogenaamd heel cool. Ik
was als teenager ook een
enorme opschepper, vooral
als ik bang was. Na vijf jaar
karate had ik helemaal geen
behoefte meer, om stoer te
doen. Als je door hebt, waar
het vandaan komt, zie je dat al
die rappers in feite doodsbange
jongetjes zijn."
Hij is opgegroeid met reggae,
soulmuziek en de Old School rap
van Grand Master Flash en Melle
Mei - 'die waren fantastisch'.
„Ik heb er lang over gedaan om
mijn eigen identiteit als rapper te
vinden. Nu weet ik, dat ik eerst het
stof uit mijn hersenen moet oprui
men om tot het schrijven van raps
te geraken die recht uit het hart
komen. Ik ben niet een van die
mensen, die zo cool zijn dat ze
nooit lachen. Ik wil in mijn raps uit
drukken, hoe geweldig het leven
is."
De ontdekking, dat het boeddhis
me eigenlijk precies aansloot bij
zijn eigen ervaringen, heeft zijn le
ven - en zijn muziek - vier jaar gele
den een andere wending gegeven.
„Voor die tijd was ik een achter
dochtig iemand, met totaal geen
gevoel van eigenwaarde. Het boed
dhisme heeft mij geleerd, datje
omgeving een reflectie is van je ei
gen innerlijk. Het gaat uit van de
gedachte, dat in alles het positieve
en negatieve bestaat. Als je zelf
een positieve houding uitstraalt,
trek je ook het positieve in andere
dingen aan. Zelfs in de meest be-
roerde situaties heb ik daaraan
Door Els Huver en Mirjam Pol
De Keniaanse overheid heeft haar vluchtelin
gen goed verstopt. Duizend kilometer ten noor
den van de hoofdstad Nairobi in de droge, hete,
godverlaten provincie Turkana bevindt zich een
vluchtelingenkamp met 36.000 inwoners uit elf
verschillende landen: Kakuma Refugee Camp.
Het bijzondere aan het kamp is dat het voorna
melijk bewoond wordt door jongeren.
Wanneer je het kamp inloopt, ziet het er naar ver
houding schoon, ruim, en behoorlijk gesettled uit.
Het lijkt een uitgestrekt Afrikaans dorp. Er zijn scho
len, klinieken en sportvelden. Maar wie verder kijkt,
ontdekt al gauw dat deze campingsfeer gezichtsbe
drog is. Er lopen de nodige kindjes rond met honger-
buikjes, snotneuzen en stoffige koppies.
Matthew is Soedanees en lid van de Nuer-stam. Hij is
een serieus ogende jongen; niet moeders mooiste
met zijn naar voren staand bovengebit. Maar dat lijkt
een genetisch bepaald manco. Sinds 1992 woont hij,
samen met zo'n 20.000 andere jongeren, in Kakuma.
De meeste jongens verlieten midden jaren tachtig
hun geboortedorp. Zonder ouders; een soort 'kruis
tocht in spijkerbroek'. Bestemming: Ethiopië. Acuut
oorlogsgeweld was meestal de aanleiding, maar som
migen werden door hun ouders naar het buurland
gestuurd om onderwijs te volgen.
Ook Santino Wek (20), Matthew's beste vriend, heeft
destijds die lange tocht gemaakt. Hij is lid van de
Dinka-stam. Het is een slungelachtige jongen met
guitige ogen. Hij draagt een blauwe bloes, grijze
broek en badslippers. Hij mist vier ondertanden. Die
zijn er door een magiër met een speer uitgestoten,
toen hij zes jaar oud was. Dat vormde onderdeel van
zijn traditionele inwijding, waarna hij niet meer bij
de kinderen hoorde.
Tien jaar geleden vertrok hij op bevel van het zuide
lijke verzetsleger, de SPLA, naar Ethiopië, waar het
Mengistu-bewind de Zuid-Soedanese rebellen steun
de. Drie maanden was hij onderweg. „In Ethiopië
was het veiliger, werd ons verteld en daar waren on
derwijsmogelijkheden. Ze wilden ons opleiden tot de
toekomstige leiders van Zuid - Soedan."
De verhalen die Matthew, Santino en de anderen
over de tocht vertellen, kennen terugkerende the-
ma"s als bombardementen, overvallen door rebellen,
ontmoetingen met wilde beesten, verdrinking, hon
ger en dorst.
Eenmaal veilig in Ethiopië volgden vier relatief rusti
ge jaren. De jongens gingen naar school of kregen
een militaire training. Echter, toen in 1991 de Ethio
pische president Mengistu werd verdreven, werden
ook zij het land uitgeschoten. Een tweede exodus
volgde. Duizenden jongeren keerden terug naar Soe
dan en kwamen na vele omzwervingen in 1992 in Ke
nia terecht.
Sindsdien proberen ze vorm te geven aan hun leven.
Dat was in het begin makkelijker dan nu. De voedsel
situatie is op dit moment beroerd. Eén maaltijd per
dag en iedere dag hetzelfde: een hap maispap en bo
nen. Toch gaan ze naar school, voetballen, kijken vi
deo in de Ethiopische zone en worden verliefd op
meisjes die van hun moeder niet met jongens mogen
lopen.
Het is zondag, een christelijke rustdag. Santino gaat
met Matthew op zoek naar vertier. De keuze is een
voudig. Net als in Nederland gaan de mannen naar
het voetballen: Somalië tegen de Soedanese stam
Nuer. Er wordt gespeeld op een bruine vlakte waar
van de stenen, voorzover mogelijk, verwijderd zijn.
Dat is maar goed ook, want een aantal spelers mist
schoeisel.
Tot groot verdriet van Matthew lukt het de Somaliërs
om de eindstand op 1 -2, in hun voordeel, te bren
gen.
Niet alleen vanwege het teleurstellende spel van zijn
stamgenoten heeft Matthew er de pest over in. Maar
ook omdat hij vandaag zijn vriendinnetje niet kan
zien. In verband met examens op maandag is de de-
bateerdub afgelast. En dat was zijn enige mogelijk
heid om haar in het weekend te ontmoeten.
Santino vindt dat zijn vriend zijn 'ongeluk' overdrijft:
Matthew heeft tenminste een vriendin, hij niet. „Er
zijn te weinig meisjes in het kamp, veel te weinig",
klaagt Santino. En als om zijn uitspraak kracht bij te
zetten spuugt hij in het stof. „Maar", zegt hij om
zichzelf te troosten, „de meeste zijn dan ook nog
eens ontzettend preuts. Ze zeggen dat jongens het
gezonde verstand in de war brengen. En ze worden
ontzettend beschermd door hun familie. De vader zal
s
De vluchtelingen worden in het kamp voorbereid op hun toekomst.
niet toestaan dat zijn dochter voor het huwelijk te
veel met mannen omgaat."
Dat betekent niet dat de jongens niet proberen de
meisjes te verleiden. Hoe? „Nou," grinniken de vrien
den, „we schrijven bijvoorbeeld liedjes. Ja, die zingen
we dan, soms urenlang." Matthew zet er spontaan
een in: „Ik val voor de dochter van Riak Dieu, wiens
tanden helder als de sterren zijn. Haar naam zal ge
schreven worden in het boek van onze leiders."
Maar daarna plaatst Santino voor de tweede keer
een kritische noot: „Wees reëel. Waar haal je het vee
vandaan om je bruidsschat te betalen? Je weet niet
eens of je ouders nog leven, en zo ja, of ze nog koei
en hebben."
Het lijkt vreemd om over huwelijk en liefde te praten
met jongens die op zo jonge leeftijd al zoveel heb
ben meegemaakt. Je verwacht eigenlijk niet dat ze
daar nog toe in staat zijn. Niets is minder waar. Zelfs
de meeste negatieve ervaringen hebben op de een
of andere manier een plek in hun gehuegen gekre
gen.
Ze zijn nu veel meer gericht op thema's als carrière
planning, seksualiteit, religie, politiek, op zaken die
in de toekomst liggen. Over dat laatste zijn de mees
te jongeren optimistisch. Zij hebben hun hoop vooral
gericht op onderwijs. Dat zien ze als hét succesrecept
voor een beter leven.
Matthew leert dit jaar wat in Nederland kinderen in
groep 7 zouden leren. De resultaten geven hem het
volste vertrouwen in zichzelf: „Ik word dokter." Al is
het een mooi streven, van veel realiteitszin getuigt
het niet. Slechts een klein aantal geniale scholieren
maakt kans op een beurs voor middelbaar- of univer
sitair onderwijs buiten het kamp.
Om op het succes van de toekomst te drinken beslui
ten we een cola te drinken in Turkana Café, een
ruimte in het 'handelscentrum' van het kamp: de
Ethiopische zone. Daar, op een lemen bank bekleed
met bloemetjesbehang, ontmoeten we ook Carl Tri-
plehorn.
Carl is stafleider van de Amerikaanse hulporganisatie
International Rescue Committee. Hij besluit de dag
hier, zoals gewoonlijk, met twee kleine glaasjes zoe
te koffie.
„De internationale gemeenschap denkt dat Kakuma
één grote kostschool is. Dat is de kritiek die we vaak
horen. Maar het is belangrijk dat de Soedanesen zo
snel mogelijk worden opgeleid. We hebben al twee
generaties gemist, als het niet meer is. Als je ze nu
niet schoolt, moetje het later doen, en dan is het al
tijd duurder."
Santino knikt ijverig en zegt dan wat plechtig: „Ik
hoop dat wij onze vaardigheden en kennis kunnen
gebruiken om vrede te brengen in Soedan." Om dan
te verzuchten: „Insjallah", 'als God het wil'.
we nte1te e"JËP)
*- -
MERIJNTJE
lü
sal est 3 3 s f p
f Sff S-oS 3 I E E
8 8.5" m tt) B- E g- a 3 ft
3
P
a
3 3
£9 g
I rn fD -
T3 li
CS Q-.
O
>-* tr cr
U H.
•r<srSwwg-s:g-3'3
ra £2 *\J2 H c 8 ra g.
V s Eg i
fD P
E a
o s s-T1 g
0)
8-
w-5 m P-cro P o P a
O 3 !r1 r? rv
■O O S-3 S ra ra g 3 £-
3 3rt- 3 3 E. Q.
nra »'3a 1,1 Ï.S u 3
P
I 2
5 CTQ
- CD
O
O
£3
P N JE
85
b oT 03
H. 3 E a <ra
CL fD £3
<S ÉS g'
2 cr* 2 5T 12- o S m,
3 CD - m W i-r- 2^ fD P C/5 cCT M
2-2 SS P- s—1.
0-.3. S 9 ES së
CP0 c/5* £3
<7+- fD V- f-t
P 83
>-i O- i
I g-s O s-s gras
cgg.g-ag-3 8&P
°n S32.b»b
o o H- y g. eg era to" to o ra 0 p, g1
3u 1° E?" O-TO sr w Tl
SrS"B &ra SJ-a ÜL s-3 &RS
c-t- 3 1 1 3 (v 1
CL
8 È2. 3 N TO
- 3 °.L.a
o ES. 5 3 3 4S:EE
- a 3d S- S-
<"D p. P p. CD fD
o
Cl
O
Cl
CB
ISJ
SO
7T
O
3
>r Si F-3CTQ Q- si CL fTj CL SC" O Cd CJ PTSS N p- w
2 t5: ÜS 2' 2- 2 83 3 05
2 CL
3 CD 12 CD
fD W
CL S
2. B. Br
3 ra Mg-LS g- E
475 11- Cl CD T
SO3°Ï
S?"3 "a
cv»
05
O 9.
05
05
35-38"
SmS S
85
3 5 fD
3 2 CL -5
tP <2 C/5
O* (D nt
fD CfQ
3 (l 3^
85 CTQ
ZT O r-F- 05 2- 2
o 85 N -S fD CL 3
ft> 3-2 CL fD O
CSp<fDfDp4p^<p^
3 03 3 -.f^ H cd:
3 3 e
2 ar cl e
P fD fD p
P
3
P P 05
S2-
03 o- co
p-g:!
M 03 CL
00 cl O P fD
03 03 2. CD h
O- fó
g-g- Wc
P fD gf cr K
<58 ElES S.;
O
O
n
Cl
GB
Cl
!-S
fD
Cl
P
Cf5
Cl
>-s
GB
•d w CL
03 fD 03^ fD "fD fD 3-cP: Q 3
P 2-cm CL 3 3 2- P
fD fD
cu O
p-cm fD
fD 2 83 3
fD
05
g s. sr
i 1SP 3 NI
Q g g-gS 3 g FS ra P-Sg
CL P
03 P-
3 to
2 fD 2 83 fD
?NhH(TMpfl3 03f52
g 5 P o. 2 P-
N^C/J^fDp
Og 3 2 *-3
T T <6 TT 3
3
w ju GTQ P
n 3 3
o
E O S.D.'
5' ra 3
F 8 U?.. 3
O 03 33
ra ra" 3 2. o O ra-sJ-a
2 tig. fC 2 fp fO <J fD
3 N
1 3 o> 1 cp
cr p. jr
ra g
ra =8 E 3 a- 3 g 3 93. O
rT O 2 2 P P-CTCL 33 P fD (TQ S3
'ö3 j 3 4 HM
ra ES. 3 S.-Eg K?
3.Q.N S-E» tc<
•-d w' m fD 2-CTQ cV fD
PT® 3 3 (D
2 o o P-crcrP P-3
Pg-CSafDfDfD^fDp.
S*. fD I P I I 3 34. 3 I