Het gezichtloze gezicht van de Italiaanse film 4Drama waarmee je iets aan de mensen vertelt' DE STEM VOOR NOG GEEN 60 CENT PER WEEK PLUS GRATIS VERZflMELVIPEO! PROFITEER. BEL 035 6 711911 Kerstconcert rond Monteverdi en Part Fantasieloze regie bij Vlaamse Opera Boijmans koopt voor 2 miljoen gulden doek van Van Dalem Marcello Mastroianni stil hoogtepunt uit Italiaanse filmgeschiedenis Kees Brusse begint vanavond met 'De Corsage' aan nieuwe tv-reeks 'Les Liaisons dangereuses' in Gent DE STEM Gids van onze kunstredactie Hij werd al bij leven de sterk ste Italiaanse filmster ge noemd. De grootste karakter speler. En de verpersoonlij king van de eeuwig bemin nende latin lover. Maar de rol waarmee hij al die eer op slag veroverde, die van de journa list in La dolce vita, kreeg hij van Fellini die hem zei: „Ik heb een gezicht zonder per soonlijkheid nodig. Het jou we." Marcello Mastroianni is de be kendste, maar waarschijnlijk ook de beste acteur die Italië, het land van de kunsten, heeft voortge bracht. En net als bij een Robert Redford of Paul Newman bleef die carrière maar voortduren, zonder dat de glans verdofte. Van sportieve jongeling tot gerijpte grijsaard bleef zijn uitstraling dezelfde: deels die van deugniet, deels die van onthande schlemiel, deels die van wijze grijze. En al tijd het serene middelpunt van zijn scènes, of die rust nu werd ingegeven door onwetendheid, onwil of onkunde (impotentie). Lui Zelf vond hij het maar niks. Hoe wel hij in zeker 120 tot 150 films heeft gespeeld, noemt hij zich een aarts-luiaard. Aan interviews had hij een bloedhekel, hetgeen hij etaleerde door in de weinige gesprekken die hij voerde, zich zelf altijd tegen te spreken. De ene keer deed hij voorkomen dat hij maanden studeerde op een rol, om de volgende keer te zeggen dat hij zelden of nooit een scena rio inkeek, en pas op de opname dag zelf begon te lezen. De ene keer zei hij dat al zijn beeldscho ne tegenspeelster hem niets de den, de andere keer onthulde hij dat hij ze zonder uitzondering tussen de lakens had gekregen. En altijd was er de zin: „Ik ben een eenvoudig mens, een luiwam mes, die graag leuk werk doet, maar vooral niet te veel." Ook zijn vak praatte hij graag de prullenmand in. „Acteur is een ideaal beroep voor mij. Het is meer spelen dan werken. Spelen doet iedereen als kind, maar voor de meesten is het voorbij als ze opgroeien. Dan moeten ze dokter worden, of advocaat. Maar ik niet." En: „Het is heerlijk. Kent u een vak waarin tientallen zich met je bezighouden, je van top tot teen verzorgen, en je feliciteren zodra je twee woorden in de juiste volg orde achter elkaar uitspreekt?" En: „Acteurs zijn hoeren, ze doen FOTO ARCHIEF DE STEM Met Sophia Loren in 'Una giornata particolare'. wat van hen gevraagd wordt, voor geld. Het is heel gewoon volk. Journalisten menen dat het God-weet-wat-zijn, maar acteurs zijn kleine burgers die graag tui nieren en driestuiverromannetjes lezen. Mensen die naast hun werk niks bijzonders doen." En: „Een acteur is een kameleon, gebruikt uitsluitend andermans woorden en geest om zichzelf meer kleur te geven." Boekhouder In den beginne was Mastroianni ook een eenvoudig burgerman. Minder zelfs, hij werd geboren op 28 sept 1924 in Fontana Liri, een bergdorpje even ten zuiden van Rome als een van de velen in een timmermansfamilie. Samen met jongere broer Ruggero, die een beroemd filmeditor zou worden, studeerde hij even architectuur in Rome, tot de oorlog roet in het eten gooide. Na de oorlog was hij boekhouder bij een Engelse filmmaatschap pij. 's Avonds zat hij bij amateur toneel en daar ondekte Visconti hem. Marcello werd ingelijfd bij diens toneelgezelschap en zou in tien jaar 55 rollen spelen van Shakespeare, Tsjechov en Miller. Er kwamen ook bijrolletjes in films, maar het was weer Viscon ti die hem zijn eerste echte rol aanbood, in Dostojevski's La not- te bianchi. Zijn ster schoot verder omhoog door een complexe rol in Monicelli's I Solid Ignori waarop zijn doorbraak kwam met Felli- ni's La dolce vita uit '59, tegen over Anita Ekberg. Het werd een doorbraak én keer punt; in één keer was hij van het tragi-komische af waar hij naar af dreigde te glijden. In plaats daarvan ontwikkelde hij izch tot karakterspeler in La Notte van Antonioni, en vooral Otto e Mez zo (8'/z) van Fellini, waarin hij diens alter-ego werd. En sindsdien hopte hij schijnbaar moeiteloos van het ene naar het andere genre, speelde in kluch ten, melodrama's, zinderende liefdesgeschiedenissen, maar ook de controversiële La grande bouf- fe. Veel werkte hij samen met Fellini, van wie hij hield omdat hij zich herkende in diens 'laf heid en kinderlijkheid'. Naast La dolce vita maakten ze Roma ('71), La Citta delle donne ('80), Ginger efred ('85) en Intervista ('87). Een van de ultieme hoogtepunten uit zijn carriere plus die van de hele Italiaanse filmgeschiedenis is Una giornata particolare van Scola, waarin hij als ho- mosexueel Sofia Loren van het lijf probeerde te houden. Een prachtig breekbaar portret van twee ogenschijnlijk grijze musjes, waarin werelden van emoties schuilgingen die langzaam aan de oppervlakte kwamen. Hij speelde onder alle grootmees ters uit het vak, en vergeleek zijn carrière graag met een klaslo kaal. Fellini was zijn maatje in het kattenkwaad, Scola, Ferreri, Monicelli en Tornatore waren de voetbalvriendjes en Visconti de leraar voor het bord. Decolleté Zeker zo bekend als door zijn rol len en regisseurs, was Mastroian ni door zijn tegenspeelsters. Hij heeft de hele decolleté-Top-10 te genover zich gehad op Raquel Welch en Jane Fonda na: Sofia Loren, BB, Claudia Cardinale, Gina Lollobrigida, Faye Duna- way en Catherine Deneuve. Maar hij verzette zich met hand en tand tegen 'dat conventionele klote-imago -van Don Juan'. En altijd telde hij meteen op zijn vingers af dat hij impotenten heeft gespeeld, homo's, voyeurs, dementen, debielen en zelfs was hij een keer zwanger (in L'événe ment le plus important, '73) De praktijk was toch anders, want hoewel hij gehuwd was met Flora Carabella, die hem een dochter, Barbara, schonk, kreeg hij een tweede meisje, Chiara, uit een verhouding met Deneuve. Het slippertje met Dunaway bleef kinderloos. Twijfel Bizar genoeg kreeg Mastroianni geen Oscar. Wel haalde hij meer malen prijzen op de festivals van Venetië en Cannes, en kreeg hij in Frankrijk een ere-César voor zijn gehele oeuvre. Maar vaak genoeg kwam hij het ere-metaal niet eens ophalen. En dat zelf-ontkennende bleef tot het eind. Want: „Het is niet de ge dachte aan de dood die me angst injaagt. Nee, ik stoor me aan de gelijkschakeling van ouderdom met wijsheid. Als een oude man drie keer uitkijkt voor hij over steekt is hij niet wijs, maar moe en gewend aan zijn beperkin gen." En: „Soms vraag ik me af of ik wel echt heb geleefd. Omdat ik, wanneer ik terugblik, geen ande re herinneringen heb dan aan films die ik maakte. Mijn leven heeft veel weg van een over gangsperiode in afwachting van het echte leven." Vanavond wordt op België2 om 22.30 uur de film Stano tutti bene uitgezonden met Marcello Mastroianni in de hoofdrol. Kees Brusse woont sinds enige jaren op Bonaire; het bevalt hem daar prima. Hij heeft, zo meent hij ook zelf, zijn rust wel ver diend na een carrière van zestig jaar op de planken. Maar stil zitten is ook niet alles, ontdekte Brusse. Daarom maakte hij De Corsage voor RTL 4, de eerste in een reeks. Als elfjarig jongetje debuteerde hij in de speelfilm Merijntje Gij- zens jeugd. Na de bevrijding toerde hij met zijn eigen theater groep door Zwitserland en Indo nesië. Brusse maakte naam met radiowerk, tv-drama, speelfilms en documentaires (De paraplu, Het gerucht, Kermis in de regen en Mensen van morgen). De Gou den Televizierring sleepte hij in de wacht met de Avro-serie Men sen zoals jij en ik. „Maar", zegt de gebruinde, 71- jarige Brusse in een regenachtig Hilversum, „ik blijf het leuk vin den hier dingen te doen. Ik heb op Bonaire ontdekt dat ik toch een echte Nederlander ben, dus ik denk dat ik het Nederlandse pu bliek een beetje ken. En ik heb ook ontdekt dat het niet goed is helemaal niks te doen." Brusse klopte daarom enige tijd geleden aan bij RTL 4 met het voorstel een dramaproductie te verzorgen op basis van een stuk van zijn vriend Herbert Reinec- ker, die eerder Mensen zoals jij en ik schreef. „Reinecker schrijft stukken die iets te vertellen heb ben. Zijn kracht is dat hij een probleem stelt en daar menselijke oplossingen voor vindt. Van zijn verhalen zeggen mensen altijd: ik kan mij voorstellen dat het zo is gegaan. Ze zijn dus zeer herken baar en dat is voor televisie nooit verkeerd." Gevoelens De Corsage is een van Reineckers verhalen die destijds zijn blijven liggen. „Ik vond het als idee mooi, maar het moest wel worden aangepast aan de tijd. We hebben het thema behouden en bijgesle pen. Samen met Canci Geraerts heb ik het script bewerkt en er een aantal typische Duitse ele menten uitgehaald. Er zitten nu gevoelens in die je kent en er is niets leukers dan die te spelen." Brusse heeft, volgens eigen zeg gen, altijd een voorkeur gehad voor herkenbare stukken. „Ik vind het de moeite waard en zin nig om zulke producties te spe len. Naarmate ik ouder werd, kreeg ik ook een sterkere behoef te drama neer te zetten waarmee je iets aan de mensen vertelt, waarmee je het publiek een ple zier doet." Brusse noemt het 'in één woord fantastisch' dat RTL 4 het stuk op het scherm brengt. „De rijk dom die van de entourage en per sonen afstraalt, zal wel wat ver der af staan van onze kijkers. Maar wat emoties betreft, staat het heel dicht bij ons publiek", verklaart een voorlichter van RT- L 4. „De Corsage is de eerste van een serie van en door Kees Brus se, althans dat is onze bedoeling. Het enige probleem is de finan ciering. Deze vorm van tv-maken kost veel geld en tijd." Ritueel In De Corsage geeft Kees Brusse gestalte aan professor Weber, een weduwnaar die er op kerstavond een merkwaardig ritueel op na houdt. In een bloemenwinkel koopt hij een corsage. Thuisgeko men geeft hij zijn bezorgde huis houdster, gespeeld door Marijke Veugelers, vrijaf en bezoekt daarna het graf van zijn overle den vrouw Magda. Op weg naar huis wordt hij aangesproken door een dame in avondjurk. Zij gaat met hem mee naar zijn villa. Daar ontvouwt zich vervol gens het levensverhaal van de professor en zijn herinneringen aan zijn vrouw, een begaafde pia niste die drie jaar geleden bij een auto-ongeluk om het leven kwam. Naast Brusse en Veugelers vertolken Will van Kralingen, Victor Löw, Cleo Dankert en Thekla Reuten de overige rollen. 'De Corsage', RTL 4, 21.30 uur Kees Brusse als professor Weber in 'De Corsage V VL\ v %1 FOTO ANP (ADVERTENTIE) BEKIJK 'T, een video met VARA-topamusement (Youp van 't Hek, Herman Finkers, Karin Bloemen, Bert Visscher, Paul de Leeuw, Urbanus, Harrie Jekkers ér vele anderen). Gratis als u nu abonnee wordt van het enige televisie-tijdschrift van Nederland: VARA TV MAGAZINE VOOR MAAR ƒ10,-TOT 1 MEI 1997! VRIJDAG 20 DECEMBER 1996 Dl Van onze kunstredactie Bergen op Zoom - Het jaarlijks Kerstconcert van Hortus Musicus Religiosus in de Gertrudiskerk in Bergen op Zoom is dit jaar gewijd aan werken van Claudio Monteverdi en van Arvo Part. Het Bergse Kerstconcert is een jaarlijkse trekpleister voor mu- ziekliefhbbers uit de wijde om trek. De Hortus zorgt immer voor een aantrekkelijke pro grammering. Dit jaar is dus gekozen voor geestelijke muziek van een Ita liaanse componist uit de vroege barok en van een hedendaagse componist uit Letland. Het aardige van deze twee compo nisten is dat de oude Montever di in zijn tijd een vooruitstre vende kunstenaar was die ver vooruit keek, terwijl Arvo Part - begonnen als seriële compo nist - tegenwoordig sterk op de muzikale traditie is gericht. Dertien composities van Mon teverdi en Part afwisselend ge zongen. Het concert wordt be sloten met een uitvoering van Arvo Parts te Deum, een groot werk waaraan de componist heeft geschreven van 1984 tot 1996. Het Kerstconcert wordt uitge voerd door de vocale en instru mentale koren van Hortus Mu sicus Religiosus. Er treden vijf zangsolisten aan. Voor het Te Deum van Part wordt het or kest uitgebreid met aanvullen de strijkers, hout- en koperbla zers. Algehele muzikale leiding is in handen van cantor Hans Smout, die vanaf het begin de ziel is van het gezelschap. De afgelopen jaren bracht de Hortus indrukwekkende kerst- pogramma's rond de thema's Cantors van de Thomaskirche Leipzig, Barokmuziek uit de Zuidelijke Nederlanden, Fran se Barokmuziek, Spaanse Ba rokmuziek en Barokmuziek uit Oost-Europa. Bovendien zong het koor bij het afscheid van bisschop Ernst en de inwijding van bisschop Muskens. Een paar dagen vóór het Kerst concert van 28 december wordt de Nachtmis in dezelfde Bergse Gertrudiskerk rechtstreeks door de KRO uitgezonden op televisie. Kerstconcert Hortus Musicus Religiosius. Gertrudiskerk Bergen op Zoom, 28 december, 20.15 uur. Toegangsprijs 17,50. Gent - Vlaamse Opera- 'Les Liaisons dangereuses' van Piet Swerts. Libretto van Dirk Van der Cruysse naar de briefro man van Ch. de Laclos in regie van Philippe Sireuil. Door Symfonisch orkest en koor van de Vlaamse Opera, Marilyn Schmiege (Merteuil), Frangois Le Roux (Valmont), Lyne For- tin (Tourvel), Marie-Noëlle de Callatay (Cécile), Mark Tucker (Danceny), Jocelyne Taillon (Rosemonde) Mireille Capelle (de Volanges). Gezien op 17 de cember. Nog te zien op 21, 26 en 29 december (Gent) en 8,10, 12, 15 en 18 januari (Antwer- pen). Door Jeanette Vergouwen. Een wereldcreatie roept ver wachtingen op en zeker als het libretto gebruik maakt van de tijdeloze briefroman Les Liaisons dangereuses van Choderlos de Laclos. Hij ont leedt haarfijn de moraliteit van Franse adel in de 18e eeuw. In het boek spelen men sen met andermans gevoelens en vinden dat prettig. De mar kiezin de Merteuil besluit haar aria met de overduidelij ke zin: „Men moet durven, en overheersen of ten onder gaan." Die zin blijft hangen en is ook van toepassing op de creatie van deze opera. Als het doek na drie uur zakt na de uitroep 'Dan maar ten onder gaan', blijf je als toe hoorder met gemengde gevoelens zitten. Het rijke gegeven is door Van der Cruysse knap geconcen treerd, maar de vele scènes dwin gen tot een fragmentarische aan pak. Dat werkt op alle fronten door. De muziek valt uiteen in kleine delen, de dramatische spanning wordt nooit doorge trokken en dat heeft ook weer ge volgen voor de dynamiek. De muziek van Swerts is heel toe gankelijk en hij roept zeker de goede Franse sfeer op. Dat hij zich liet inspireren door de mu ziek van Debussy en Ravel is dui delijk. Maar ook hoort men flar den die gebaseerd zijn op de com positiestijl van Wagner, Sjosta- kovitsj, R. Strauss en anderea, Swerts gebruikt een rijk kleuren palet en vooral de blazers zorgen voor een soms ongewone, maar aangenaam klinkende invulling. Swerts' grote kracht ligt in de melodische lijn voor de vocalis ten. Toch ontbreekt het aan dynamiek en komt de dramatiek, op enkele ogenblikken na, niet echt uit de verf. Dit is voor een groot deel te wijten aan de uitgesproken slap pe regie en zwakheden in de or kestbak. Het decor is vernuftig: een eenheidsruimte die st verandert door het gebruik gaten in plafond en vloer, schui vende wanden en opvallende ver lichting, zodat de scènes ieder hun eigen karakter krijgen. De kostumering is smaakvol. Alleen de regie is fantasieloos en soms zelfs wat lachwekkend. Welke re gisseur laat nu een markiezin de kaarsen zelf aansteken en eist van de zangers dat ze, juist in forte 'passages met veel drama tiek, ver achter op het toneel staan? De solisten overtuigen als totale cast. Frangois Le Roux acteert goed en beschikt over een soepele baritonstem. Hij onderstreept dit met natuurlijkheid en een over tuigende vocale expressiviteit Bij de vrouwelijke solisten stal vooral Marie-Noëlle de Callatay de show met een eerlijke, ne interpretatie. In totaliteit kan van deze gezegd worden: Het ontbreekt de makers en uitvoerders niet aan durf, men gaat zeker niet ten der, maar van overheersen is g sprake, zeker niet met deze regie en de wat zwakke orkestrale invulling. Rotterdam (anp) - Museum Boij mans Van Beuningen in Rotter dam heeft de duurste aankoop in zijn geschiedenis gedaan: voor twee miljoen gulden is het schil derij Het begin van de bescha ving van de Vlaamse meester Cornelis van Dalem (1534-1574) gekocht. De aankoop is vanaf vandaag te zien, als onderdeel van de vaste collectie, aldus het museum. Het schilderij is met 88 bij 165 centimeter het grootste van de zes schilderijen die van Van Da lem bekend zijn. Het stelt een ho ge rotswand voor met daarboven een stukje hemel. Door een gat in de rots is een weids landschap zichtbaar. Op de rots staat tussen bomen en struiken een fluitspeler die bokken en geiten hoedt. „De prachtige kleuren en de ui terste verfijning in de penseel streek Het begin van de besef" ving tot een indrukwekkend geheimzinnig meesterwerk", dus het trotse museum. De in Antwerpen geboren w Dalem zal niet direct bij ieder® een belletje doen rinkelen, de® Boijmans. De schilder staat vol gens het museum bij specialists echter in hoog aanzien. Zijn we» past wat betreft techniek f' werkwijze bij beroemdere mes ters als Jeroen Bosch en Pie® Bruegel. Van Dalem stierf in vel bij Breda waar hij op het ie" van zijn leven woonde. Boijmans wist het aankoop® drag bijeen te krijgen dankzij nanciële steun van een tal instellingen en fondsen. NEDERLAND 1 07.00 Journaal 07.07 Tekenfilmfestival 07.29 Ontbijt tv met 7.30, 8.00 e journaal; 7.47 en 8.14 Sportjournaal 09.00 Journaal 09.05 Get the Picture (h) 09.32 'n Goeiedag met Minoes rissen (h) 10.23 Werelden: The Messiah Scratch (h) 11.16 ER (tot 12.01) 15 08 Alle dieren tellen mee (h) 15.35 'n Goeiedag met Jos Brink 16.29 The Cosby Show 16.59 Alles kits met Het wakkere 17.28 Kinderen van de wereld; 17.35 S Nellie 18.01 Roseanne, comedy 18.30 Get the Picture, quiz 19.00 Weg van de snelweg: Ver Gambia en Senegal 19.28 Zo vader, zo zoon, spelletje 20.00 Journaal 20.25 Netwerk 21.08 Sterrenslag in de sneeuw verkiezing 1996 met bekendmaking man, Sportvrouw en Sportploeg van 22.19 Joop Gaston, humor 22.50 Due South, actieserie 23.37 De wachtkamer, Nederl korte film uit 1995 (tot 00.27) NEDERLAND 2 09.00 Koekeloere (tot 09.15) 10.00 Nieuws uit de natuur (tot 11,00 Schooltv-Weekjournaal 11.30 Mentor Magazine (tot 11. 12.30 Industrieel erfgoed 13.00 Ik weet het beter (h) 13.27 De duistere wereld van 5( pong (overal en nergens) (h) 13.52 De verandering (h) 14.22 Praise (h) 14.47 Spoor 7 tv 15.00 Spreekuur. Thema: Psycholo 16.00 Journaal 16.08 Widget (h) 16.33 Mr. Bogus (h) 16.57 Mega Top 50 17.29 2Vandaag, actualiteiten 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Spor naai en 18.51 Hoofdpunten uit het ni 19.00 Wegwezen, toeristische tips het weekend 19.20 Kukulkan, magazine voor j ren 19.50 Helmut Lotti, concert m.m. Golden Symphonic Orchestra o.l.v. Walschaerts. Afl. 1 20.31 22.06 23.11 23.15 23.55) Trail of Tears, tv-film TV Show Kerstactie Mensen in Noot Studio NOS, sportmagazint NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie Sportjournaal 13.00 Journaal 13.08 (PP): AOV met om BELGIË FRANS 1 12.45 Nieuws (tot 13.15) 17.30 Th' Guy, misdaadserie 18.30 Régions 18.50 Cartes sur table, magazine 19. quotidien des sports. Aansl.: Supe 19.30 Nieuws 20.20 Bon week-end tes amies de ma femme, Franse film die uit 1992 22.50 Noms de dieux: France Botte 23.50 Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 N 16.10 lei Bla bla, kindermagazine Racing, autosportmagazine 17.35 pion's 96, autosportmagazine 18.05 bla 19.00 Du bout des ail es, mag, 19.30 Nieuws 20.00 Tafeltennis: La te-Kalmer (Zweden) 22.00 Nieuws Coup d'envoi, voetbalmagazine (tot DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijtte! 09.00 Heute 09.03 Dallas, serie 09.4 le-Gym 10.00 Heute 10.03 Ein Enge Moskau, reportage 10.45 Ratgeber: U wegs 11.00 Heute 11.04 Das gros» amusement 12.10 Die Goldene 1 Presseschau 13.00 Mittagsmagazin Heute 13.45 Wirtschafts-Telegramm Tagesschau 14.03 Höchstpersönlich, tret James Last 14.30 Drei Haselniisi Aschenbrödel, jeugdfilm 15.53 Das hnachtsgeschenk, tekenfilmpje 16.0. gesschau 16.03 Rolle rückwarts, inter, ve terugblik op tv-programma's van gelopen jaren 16.30 Alfredissimoi, cu magazine 17.00 Tagesschau 17.10 Br boulevardmagazine 17.55 Verboten, be, serie 18.25 Marienhof, serie 18.5- Bean, serie 19.25 Herzblatt, dating 20.00 Tagesschau 20.15 Einfach lebei a ten gunste van kinderen die lijdei leukemie 22.00 Manfred Rommel, P' burgemeester van Stuttgart die na 2: zijn functie neerlegt 22.30 Tagesth 23.05 Wat is?, talkshow 23.35 Despe Seeking Susan, speelfilm 01.15 Nad 9azin 01.35 All American Girl, co '■00 H colosso di Rodi, speelfilm DUITSLAND 2 ?5-30 Zie Duitsland 1 10.35 xtra/skiën: Wereldbeker afdaling d 'e Crans Montana 12.10 Die Goldeni emsehlotterie 12.55 Presseschau 'ttagsmagazin 13.45 Geniessen au eutsch, culinair magazine 14.15 Wie nachten auf die Erde kam, poppen 20 New Adventures of Black Be< !e.u^serie 14.38 Theos Geburtstag: l 0 Bamboo Bears, tekenfilmserie '°9o. Jeugdjournaal 15.15 Gesund "P 15.20 Heute 15.25 Lieben wie „C", serie 17.00 Heute 17.15 Aben 9azin 17.55 Schlosshotel Orth, serie 1 infr 19,25 Forsthaus Falkenau, •15 Der Alte, misdaadserie 21.15 wp "(rePor,a9e: De bejaarde Rudolf aJ van Parels en is de enige nii ki ns® handelaar op de parelbeurs va - I 'aat zien wat er achter de mf 9 oten deuren van de handel in Plaatsvindt 21.45 Heute 22.15 Asp rho n rna9azine 22.45 Willemsens tne. talkshow 23.45 Heute nacht

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 16