Gids DE STEM .Evita: commercieel megacircus Het liefst musical-actrice' SBS wordt mogelijk redding van Sport7 Ans Wortel was de Ma Flodder van de kunst Unicef viert gouden jubileum met tv-gala Makers van filmversie 6Evita' mikken op select publiek D1 Dongense Stephanie Commeren voor Brabant op Unicef-gala DE STEM VRIJDAG 6 DECEMBER 1996 WÊÊÊÊÊ Door Bert Ummelen New York - Tegen de kerst begint in de bioscopen Eva Perón, of liever gezegd haar legende, aan een nieu we wereldtoernee. Evita is de filmbewerking van de succesvolle Broadway mu sical van Andrew Lloyd Webber. Madonna tekent niet alleen voor de hoofd rol, maar heeft ook een ste vige vinger in de pap als het gaat om de merchandi sing van de rolprent. Volgens deskundigen een uniek en tegelijk riskant commercieel project. Maar huil niet om Ma donna, Argentinië of om de on dernemingen die het erop wagen. Want de Material Mom lijkt haar zaakjes aardig op een rijtje te h°bben, al lijkt de commercie in Nederland het succes van de film nog even af te wachten. Welke vrouw wil er niet uitzien als Eva Perón, Argentinië's first lady in de bewogen jaren veertig? Sterker: wie wil er niet graag lij feen op Madonna als Evita? De BV Madonna heeft er alle ver trouwen in. Net als Bloomingda- le's, een van de betere modeza ken in de VS, en cosmeticapro- ducent Estee Lauder. De romantiek van de tango - ko kerrokken, streng getailleerde jasjes, bleke wangen en vlam mend rode lippen - moet de gril van het winterseizoen worden. In negen van zijn vestigingen heeft Bloomingdale's Evita-boetieks ingericht. Ontwerpers als Salva- tore Ferragamo en Victor Costa presenteren er hun op Eva Perón geïnspireerde kleding, sieraden en accessoires. En op de parfu merieafdelingen verkoopt Estee Lauder het Gezicht van Evita: een bijpassend assortiment schoonheidsmiddelen. Risico's Overigens betekent de Neder landse première van 'Evita' niet dat ook de Amerikaanse mer chandising hier op dat moment volop van start gaat. Volgens een woordvoerder van distributeur Concorde worden commerciële risico's in Nederland in de regel niet, zoals in de VS, al gelijk aan de première van een film geno men. „De rechten op artikelen die verwijzen naar zo'n film zijn zo duur dat bedrijven eerst de kat uit de boom kijken voor zij het publiek bestoken met hand doeken, geurtjes enzovoort." Desgevraagd laat de Bijenkorf, gegadigde om bijvoorbeeld de artikelen van Estee Lauder aan de man te brengen, dan ook we ten nog geen plannen te hebben nu al in een Evita-avontuur te investeren. Platteland Vijfenveertig jaar na haar dood hangt er nog altijd een voile van mysterie rond Eva Maria Duarte, zoals ze van huis uit heette. On danks, of misschien juist dankzij, de stoet biografen die zich in de Madonna als Evita: van derderangs actrice tot first lady loop van de jaren op haar korte leven hebben gestort. Haar ach tergrond en klim, via haar huwe lijk met Juan Domingo Perón, van derderangs actrice tot first lady, vormen tot op de dag van vandaag dankbare kost voor schrijvers die het genre van de biografie graag beoefenen in het schijnsel van de kassa. Eva Duarte was de buitenechte lijke dochter van een naaister op het Argentijnse platteland, die op vijftienjarige leeftijd naar Bu enos Aires trok om er haar geluk te beproeven. Deugdzaamheid vormde geen rem op haar ambi tie actrice te worden. Maar van meer belang voor de loop die haar leven zou nemen was dat ze een diepe wrok koesterde tegen de Argentijnse 'oligarchen' van wege de behandeling die haar als 'bastaard' ten deel was gevallen. Daardoor sympathiseerde ze als van nature met het soort 'volkse' politiek waarvan Perón, vooral na zijn studiereizen naar Italië en Duitsland, een vurig aanhan ger was geworden. Eva Perón is een van die histori sche figuren voor wie de dood geen einde betekende, maar juist een soort vermenigvuldiging. Al le mogelijke Evita's zijn sinds haar verscheiden ter wereld ge bracht: hoer en heilige, avontu rierster en martelares, feministe, socialiste en fasciste. En natuur lijk ook: mode-idool. Onder alle etiketten die op haar nagedach tenis zijn geplakt, is dat nog wel het minst omstreden. Net als Jac queline Kennedy, Grace Kelly (Monaco) en Farah Diba (Perzië) in hun dagen, was Eva Perón in de jaren veertig een rolmodel op het gebied van kleding, haar dracht en opmaak. Drieëndertig is ze maar gewor den. Medisch gesproken overleed ze aan kanker aan de urinewe gen. In feite bezweek ze onder de last van haar eigen mythe. Zo sterk was ze zelf gaan geloven in haar rol van 'Moeder van Argen tinië' dat ze een levensreddende operatie weigerde. Daarbij zou haar baarmoeder zijn verwij derd. Maar wat was nou een Moeder van Argentinië zonder baarmoeder? Dat de mythe van Evita een hal ve eeuw later nog altijd goed wordt geacht voor commerciële hoogstandjes in en buiten de filmzalen van de wereld, illus treert de kracht ervan. Toch zeg gen marketing-deskundigen dat ondernemingen als Bloomingda le's en Estee Lauder een serieus risico lopen. Zeker, beamen ze, Disney's Hollywood Pictures, de distributeur van 'Evita', heeft de populariteit van films als 'The Lion King' en 'Aladdin' met groot succes weten uit te baten. Maar dit is andere koek. Je kunt een mantelpakje a la Evita bij Bloomingdale's niet vergelijken met een plastic figuurtje uit een animatiefilm als toegift bij een McDonald's kindermenu. ~p o* op ir ri» Allure Producent Cinergi Pictures heeft een meer traditionele en veilige merchandising van de film (Evi- ta-poppen, Evita-outfit voor Barbie!) resoluut van de hand gewezen. Geen ordinair gedoe met fast-foodrestaurants en speelgoedwinkels. Madonna en regisseur Alan Parker stonden erop dat de verkoopactiviteiten allure zouden hebben. Alle waar die de komende maanden over de toonbank gaat, heeft het per soonlijke fiat van de mega-ster. Zelfs het woordgebruik bij Cinergi Pictures is voor de gele genheid aangepast. "Merchandi sing? Nee, meneer, wij spreken van het promoten van een musi cal." De aanpak is volgens insiders te meer opmerkelijk, omdat de trend is dat kapitale filmproduc ties als 'Evita' steeds meer drij ven op inkomsten uit merchandi sing. Zo bracht de handel rond Spielbergs 'Jurassic Park' een miljard dollar in het laatje, pre cies even veel als de opbrengst uit recettes. En, zeggen ze, mer chandising is een mes dat aan twee kanten snijdt. Het haalt niet alleen extra baten uit succes, maar zórgt om te beginnen voor succes. Gaan een producent en distributeur in zee met een gi gant als McDonald's, Burger King of Pepsi-Cola, dan verzeke ren ze zich van een extra promo tie die in de regel niet onderdoet voor de eigen financiële inspan ning. De Evita-look heeft intussen de aandacht getrokken van toon aangevende bladen als 'Vanity Fair' en 'Vogue'. Enthousiast wordt daarin een rage rond de film voorspeld. Wat de muzikale film 'Saturday Night Fever' deed voor het disco-hemd, zal 'Evita' doen voor de tango-garderobe. Maar sceptische marketing-goe- roes wijzen op het beperkte be reik van zulke tijdschriften. "Als je je bij de marketing van een film op een select publiek richt, op mensen die 'Vogue' lezen en winkelen bij Bloomingdale's, dan loop je de kans dat je film een select publiek trekt", zegt een senior medewerker van een vermaard reclame- en marke tingbureau in New York. Hij wijst er ook op dat musicals al vele jaren ontbreken op de lijst van meest bezochte films. En 'Evita' moet een hit worden, wil len de tango-ensembles a 600 dollar niet binnen de kortste ke ren in de vergaarbak van de uit verkoop liggen. Avondje Broadway Maar Sandra Ruch die door Cinergi Pictures is ingehuurd om de film te verkopen, klinkt over tuigd als ze zegt dat de marke- ting-jongens het gewoon niet vatten. De verkoopstrategie van 'Evita' gaat voorbij hun verbeel ding, dat is de boodschap. Of de film succes zal hebben, hangt juist af van het aura van distinc tie, meent Ruch. "Natuurlijk heeft 'Vogue' een beperkte op lage, maar waar het om gaat in de plaats van het blad in de pira mide van de mode-journalis tiek." Het lijkt de commerciële strate gen achter 'Evita' eigenlijk dwars te zitten dat het om een bioscoopfilm gaat. Het publiek moet de sensatie van een avondje Broadway ondergaan. Bij Disney wordt dan ook serieus met de ge dachte gespeeld om gedurende de eerste draaidagen plaatsen louter via reservering te verko pen, zoals het in het theater toe gaat. Een factor van belang is natuur lijk Madonna-de-zangeres. „Met zo'n troef in je hand kun je een riskant spelletje spelen", zegt Jeff Brooks, die zich als journa list gespecialiseerd heeft in de vermaakindustrie. De sound track van de film, 'You must love me', een nieuwe song van And rew Lloyd Webber, is inmiddels door Warner Bros. Records op de markt gebracht. Meer songs, ver pakt in aan de film ontleende vi deoclips, zullen in tactisch tempo volgen. Ook de boekhandel krijgt tenslotte een rol te spelen in de promotie-/verkoopstrategie. Re gisseur Parker heeft een boek sa mengesteld over de vervaardi ging van Evita. Van onze verslaggeefster Dongen - Zomaar een dag. Met dit lied je vertegenwoordigt de 13-jarige Stép- hanie Commeren uit Dongen vanavond de provincie Noord-Brabant op het Uni cef-gala. Hoewel ze nog nooit voor de tv-camera's heeft gestaan, staat ze al sinds haar vierde verjaardag regelmatig op het podium. Echt zenuwachtig voor de live-uitzending van het Unicef-gala is ze dan ook niet. „Misschien komt dat nog, maar tot nu toe vind ik het allemaal vooral erg leuk." Zomaar een dag is eerder gezongen door Willeke Alberti. Het lied is geschreven door Paul de Leeuw en Cor Bakker. Deze laatste zal Stéphanie tijdens het Unicef- gala op de piano begeleiden. Stéphanie: „We hebben al een keer samen gerepeteerd en het klikte meteen. Cor Bakker is een he le leuke man." Stéphanie volgt al vanaf haar vierde bal letlessen op de Muziekschool in Dongen. Sinds vijf jaar krijgt ze hier ook zangles. Het was de directeur van de Muziekschool, J. van de Linden, die Stéphanie en haar zusje Merel aanspoorde om mee te doen aan de voorrondes van het Unicef-gala. Stéphanie: „Merel en ik hebben toen een liedje ingezongen op een bandje en dat op gestuurd naar de organisatie. Op 12 okto ber werden we uitgenodigd voor de audi ties in Hilversum. Een week later werd ik opgebeld met de uitslag dat ze mij hadden gekozen," aldus Stéphanie. „Voor Merel was dat sneu, maar er kon er maar één winnen en ze is nu wel blij voor mij." Stéphanie zit in de tweede klas van het Cambreurcollege. Haar klasgenoten wor den ook bij het hele gebeuren betrokken. Zo is er onlangs een filmpje gemaakt. Stéphanie: „We hebben met de hele klas een soort 'commercial' gemaakt met als thema 'groeicontrole in de ontwikkelings landen'. Dit filmpje wordt vanavond ook uitgezonden, samen met de commercials van de andere elf provincies." Songfestival Tijdens het Unicef-gala zingt er uit iedere provincie één kind een lied, samen met een bekende Nederlander. Het wordt een beetje een soort songfesti val, want uit alle liedjes wordt een win naar gekozen. Bovendien steunt ieder kind een project. In het geval van Stéphanie is dat dus het project 'groeicontrole'. Vandaag vertrekt Stéphanie met haar ouders en zusje Merel naar Apeldoorn, waar de live-uitzending zal plaatsvinden. Om alvast voor de camera's te oefenen. „Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het is om voor de camera's te staan. Zenuwach tig ben ik nog niet. Het lijkt me vooral erg leuk. Maar misschien ben ik op de avond zelf wel zenuwachtig." Jeugdprinses Aan de creativiteit van Stéphanie zal het in ieder geval niet liggen. Vanaf haar vier de verjaardag staat ze regelmatig op het podium in De Bussel in Oosterhout voor dansuitvoeringen. Tevens treedt ze vaak op met het koor van de Muziekschool. In groep acht van de ba sisschool speelde ze de hoofdrol in een mu sical. Een paar jaar geleden was ze jeugdprinses tijdens de carnavalsdagen. Afgelopen car naval werd in Dongen voor het eerst een sauwelwedstrijd gehouden voor kinderen. En ja hoor, Stéphanie won en werd daar mee de eerste jeugdige Oppersauwelaar. Ze is dan ook vast van plan om in de toe komst een creatief beroep te gaan doen. „Het liefst wil ik musical-actrice worden, dat lijkt me echt ontzettend leuk." Stéphanie Commeren (13) zingt van avond op het Unicef-gala het lied 'Zo maar een dag' (Nederland 1, 21.07 uur). FOTO DE STEM/JOHAN VAN GURP VHidag S decembev necien uw, NeAw Door Jace van de Ven Ans Wortel, de in Hilva- renbeek wonende kunste nares, die woensdagavond op 67-jarige leeftijd aan maagkanker overleden is, stoorde zich aan geen enkel 'isme' in de kunst. Zij was autodidact en ge droeg zich als de Ma Flod der van de kunst: „Zes klassen lagere school heb ik gedaan," gromde ze, „zes jaar te lang." Haar werk had veel lief hebbers. Het is heel kleur rijk, vaak opgezet via spat- techniek. Tegen die achter grond tekende Ans op pri mitieve wijze in elkaar ver strengelde of gedeformeer de mensen, gezichten of ge- zichtsdelen. Tenslotte maakte zij de schildering af door er een tekst aan toe te voegen. 'Noem niet naïef wat primitief is', bij voorbeeld. Zonder een dergelij ke tekst vond zij haar beeldtaal niet compleet. Ans Wortel werd in 1929 gebo ren in Alkmaar. Na haar lagere schooltijd begon ze als naai ster, maar bleef daarbij ook te kenen wat ze vanaf haar jeugd al deed. Vanaf 1960 begon ze met regelmaat te exposeren. Sindsdien maakte ze honder den schilderijen en duizenden gouaches en tekeningen, steeds met een associërende tekst er bij. In 1969 kreeg ze een villa van de kunstenaarsgemeente Ber gen toegewezen. Ruim twintig jaar voerde ze een gevecht om dat huis te behouden, vooral nadat de gemeente in 1986 had besloten om er er een museum voor de Bergense School van te maken. Van 1991 werkte Ans in Baar- le-Nassau, tot zij dit jaar, al lij dend aan haar ernstige kwaal, in Hilvarenbeek neerstreek. Zo lang ze kon bleef ze daar nog Ans Wortel FOTO DE STEM/JOHAN VAN GURP als een bezetene bezig met schilderen. „Andere oude wij ven doen het met een puzzel boekje," verklaarde ze. Kijkhuis De grootste wens van Ans Wor tel was een permanent 'Kijk huis', een gebouw waarin ze kon wonen, werken en expose ren en waar iedereen vrijblij vend binnen kon lopen om met kunst te worden geconfron teerd. Pas de laatste maanden voor haar dood werd dat voor haar gerealiseerd door de Hil- varenbeekse kunst- en antiek handelaar Ad de Bruijn. De Bruijn die het alleenrecht op de verkoop van Ans werk heeft, blijft ook na haar dood regel matig verkoopexposities hou den van Ans' werk. Ans Wortel karakteriseerde haar werk zelf met de woorden: „Ik doe niet anders dan mijn best om mooie dingen te ma ken. En zijn mijn schilderijen lelijk, dan zijn ze dat op een manier alsof ze het ook niet helpen kunnen." NEDERLAND 1 Van onze verslaggever Hilversum - SBS 6 lijkt de nieu we partner te worden van Sport7. Het station heeft de noodlijdende sportzender een 'constructief voorstel' gedaan tot samenwerking. Dat wordt vandaag besproken door de Raad van Commissarissen van Sport7. Andere voor de hand liggende partijen, RTL5 en NOS, zeggen momenteel niet in gesprek te zijn met Sport7. SBS 6 heeft zijn voorstel gedaan op initiatief van de sportzender die naarstig zoekt naar financië le partners. Op welk pakket SBS 6 aast, wil woordvoerder E. Ha mer niet meedelen. Eerder bood SBS 6 tevergeefs op wedstrijden uit de eerste divisie. „Dat paste bij onze formule van beginnende zender", aldus Ha mer. Hij wil niet bevestigen dat SBS 6 inmiddels ook belangrij kere duels wenst te brengen. „De eerste divisie past nog steeds goed bij een station als het onze dat dicht op de mensen kruipt. Niet voor niets beginnen we in januari met regiovensters waar in nieuws uit de provincie." Voorlopig lijkt SBS 6 de enige serieuze nieuwe kandidaat-part ner van Sport7. Onderhandelin gen tussen RTL 5 en Sportï zijn volgens woordvoerder A, Ever aars van de Holland Media Groep definitief niet meer aan de orde. „De formule van RTL 5 als nieuws- en weerstation per 1 ja nuari staat vast. Daar past geen sport in, hoogstens sportnieuws Maar dat brengen we nu ook al.' Ook de NOS is momenteel bui ten beeld. Volgens K. Groothuis, hoofd communicatie en interna tionale betrekkingen, houdt Sport7 verschillende scenario's tegen het licht, maar wordt ei 'pertinent' niet onderhandeld over een verdergaande samen werking dan de huidige. Op dit moment levert Sportï de beelden van de drie voetbalwed strijden die Studio Sport krach tens een sublicentie per week einde als eerste mag brengen Studio Sport voorziet Sportï van beelden van dé thuiswed strijden van Ajax in de Cham pions League. Van onze rtv-redactie Unicef bestaat vijftig jaar en wil dat weten ook. De NCRV verzorgt vanavond een jubi leumprogramma. Het belooft een muzikaal spektakel te wor den waarin Nederland uitpakt voor Unicef. Het programma behelst onder meer een competitie tussen twaalf duo's van bekende Ne derlandse artiesten en kinde ren. Uit elke provincie zingt een kind eri kijkers kunnen te lefonisch stemmen. Verder zijn er optredens van buitenlandse artiesten, onder wie Mark Owen van ex-Take That. De presentatie is in handen van Jos Brink en Minoesch Joris- sen. Uiteraard wordt in het twee uur durende programma, dat rechtstreeks wordt uitgezon den vanauit de Americahal in Apeldoorn, ruimschoots aan dacht besteed aan projecten van Unicef. Het thema is on dervoeding van baby's en kin deren in ontwikkelingslanden. Voor dit doel start vanavond een campagne met een oer-Ne- derlandse inzamelingsactie. Een speciale rol is vanavond weggelegd voor de actrice Mo nique van de Ven, sinds kort de nieuwe goodwill-ambassadeur van Unicef in Nederland. Zij wordt in haar nieuwe functie voorgesteld door cabaretier Paul van Vliet, die al vier jaar Unicef-ambassadeur is. Zij gaan het Nederlandse Unicef- comité vanaf nu vertegenwoor digen. De provincie Noord-Brabant wordt op het gala vertegen woordigd door Stéphanie Com; meren (13) uit Dongen. Zij zingt het lied Zo maar een dag met begeleiding van Cor Bak ker. Voor Zeeland zingt Noortje Wehrmeijer (16) met Margriet Eshuis het nummer The Hora of plenty. Unicef Children Award Ga'a' Nederland 1, 21.07 uur. 07.00 07.07 07.29 09.00 09.05 09.34 10.24 11.10 15.05 15.33 16.26 16.56 17.56 18.25 18.53 19.28 20.00 20.25 21.07 23.12 00.03 Jo- Journaal Tekenfilmfestival Ontbijt tv met om 7.30, 8.00 8.30 Journaal; 7.47 en 8.14 Sport journaal Journaal Get the Picture (h) 'n Goeiedag met Minoesch rissen Werelden: De zwarte elite (h) ER (tot 11.54) Alle dieren teilen mee (h) 'n Goeiedag met Jos Brink The Cosby Show Alles kits met Het wakkere woud. 17.23 Kinderen van de wereld; 17.30 Willie Nellie Roseanne, comedy Get the Picture, quiz Oe derde man, serie (slot) Zo vader, zo zoon, spelletje. Gast: Irene Moors Journaal Netwerk, actualiteiten UNICEF Children Award Gala, galaprogramma Due South, actieserie Aspetta primavera, Bandi- ni/Wait Until Spring, Bandini, speelfilm NEDERLAND 2 09.00 Koekeloere (tot 09.15) 09.30 Geef mij maar een boek VI. Miep Diekmann en Dagmar Hilaro- va: Ik heb geen naam (tot 09.50) 10.00 Nieuws uit de natuur (tot 10.20) 10.30 Sybe Satellyt (tot 10.50) 11.00 Schooltv-Weekjournaal 11.30 Mentor Magazine (tot 11.50) 12.30 Industrieel erfgoed: De scheeps bouw 13.00 Ik weet het beter (h) 13.25 AC-TV(h) 13.52 Man/vrouw (h) 14.32 Nederland zingt (h) 15.00 Spreekuur. Thema: Psychologie 16.00 Journaal 16.08 Widget (h) 16.32 Mr. Bogus (h) 16.58 Mega Top 50, muziek 17.29 2Vandaag, actualiteiten met 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpun ten uit het nieuws 19.00 Wegwezen, toeristische tips 19.19 Kukulkan, magazine voor jonge ren 19.50 Keeping Up Appearances (h) 20.25 Double Jeopardy, tv-film 22.06 TV Show 23.11 Geef om dit kind, Liliane Fonds 23.15 Studio NOS (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie met om 12.30 Sportjournaal 13.00 Journaal 13.08 (PP): D66 13.11 Jules Unlimited (h) 13.36 Lingo (h) 14.01 De ronde van Witteman (h) 14.53 De show van je leven (h) 15.48 In alle toonaarden 16.00 Journaal 16.08 2 Meter sessies (h) BELGIË FRANS 1 11.45 Vacaturebank 12.05 Neighbours, soap 12.30 Gourmandises. Aansi: Nieuws overzicht 12.45 Nieuws 13.15 Du bout des ailes, magazine 13.40 Pulsations (h) 14.35 Autant savoir (h) 15.00 Sindbad (h) 15.35 Festival international de musiques sacrées de Fès 16.35 Chips, politieserie 17.30 Char lie's Angels, misdaadserie 18.30 Regions soir 18.50 Cartes sur table 19.10 Le quoti- dien des sports. Aansl.: Supergoal 19.30 Nieuws. Met het interview van de week 20.20 Bon week-end-spécial Saint-Nicolas 21.15 La gamine, Franse komedie uit 1991 22.50 En toutes lettres, literair magazine 23.50 Nieuws (tot 00.15) BELGIË FRANS 2 16.10 lei Bla bla 17.05 Racing, autosport magazine (h) 17.35 Champion's 96, auto sportmagazine (h) 18.05 lei Bla bla 19.00 Du bout des ailes, magazine 19.30 Nieuws 20.00 Tafeltennis live 22.00 Nieuws 22.30 Coup d'envoi, voetbalmagazine: Aalst-Mouscron 22.45 Top motos (tot 23.10) DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin 09.00 Heute 09.03 Dallas (h) 09.45 Tele-gym 10.00 Heute 10.03 Die Seychellen, reportage 10.45 Rat- peber: Unterwegs 11.00 heute 11.04 Sch- lesien-Brücke in Europa (h) 11.55 Heimat melodien: Kein schoner Land 12.40 Um schau 12.55 Presseschau 13.00 Mittagsma gazin 13.45 Wirstschafts-Telegramm 14, tagesschau 14.03 höchstpersönlich: ia gesthemen-presentatrice Sabine Christian sen 14.30 Pan Samochodzik i praskie jemnice/Prager Geheimnis, speelfilm 15.as Heimtiertips 16.00 Tagesschau 16.03 Rolle ruckwarts, interactieve terugblik op tv-pro- gramma's 16.30 Alfredissimo! Culinair ma gazine 17.00 Tagesschau 17.10 Brisant, magazine 17.40 Regionale informatie 17.50 Tagesschau-Telegramm 17.55 Ver- botene Liebe, serie 18.25 (S) Marienhof, rcw 18,49 Ta9esschau-Telegramm 18 W Mr. Bean, serie 19.25 (S) Herzblatt, i™- ngshow 20.00 Tagesschau 20.15 Klinik "Her Palmen, speelfilm (slot) 21.50 Exdu- siv 22.20 Tagesthemen 22.55 Wat is? Talk- show 23.25 Ohne Filter: Joe Cocker 00.10 Nachtmagazin 00.30 All American Girl, i medv 00,55 The Care of Time, speelfilm DUITSLAND 2 .00 Ta- 05.30 Zie Duitsland 113.45 Geniessen auf 9W deutsch, culinair magazine 14.15 Wie weihnachten auf die Erde kam 14.20 New Adventures with Black Beauty (h) 14.40 Oamboo-Bear-Band (h) 15.00 Logo, bbgajournaal 15.10 Heute 15.15 Giulia I7«c?i Heute 17,15 Abendmagazin ton At. s'10te' CJrth, serie. Aansl.: Gu- Abend. Met Zeit für Millionen 19.00

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 26