[Volwaardig eer is onhaalbaar' nte den DESTEM Zeeland op veel fronten weer onveiliger voor inwoners 'Ik heb niemand gezien van Nederlands consulaat' ill 'Eigenwijze' pa krijgt boete voor schoolverzuim kinderen ïoge geldboetes voor snelheidsmaniakken lobiel verkeerscentrum foor Duurzaam Veilig Conferentiekoorts slaat toe bij provinciebestuur Melkrobot levert banen op B3 rS over Breskens-Ylissingen: C1 Axelse vrachtwagenchauffeur twaalf dagen vast in Frankrijk door staking PilliSi Jm informatie aan burgers te verbeteren Orderboek komend jaar nagenoeg vol Man gewond bij mislukte inhaalmanoeuvre GS zien weer kansen voor inlijven Goeree Brit wil ambtenaar Sas van Gent als getuige in zaak om rijbewijs Ambulance te laat door aanrijding 1996 derde ronde van reniging KOT in ontmoeting tus- ek tijdens de lo- ~uw een topduel kwaliteiten van ke spelers. Het is nders." Eén ont- die derde ronde avond reeds ge- door de medewer- estendige organi- aat, een man met exibele instelling, ij vooruit worden ie partij won Ton ee sets van Ronny rste set was even- erverend. Na een de beginfase trok 'nst met 10-9 in 13 -tseries van 3 en 5 ar zich toe. In de deKoomende par- voudig veilig: 10-5 De andere partijen pier van een wat u zijn, het neemt wel enkele gelijk- moetingen uit de in het Racketcen- uzen. Het duel Koos ;s Wissel is zo'n tref- ok de duels Fons -gaert en Gennaro n Bergmans gelden -dig. De ontmoeting inga-Jack de Maat -esproken eveneens tussen twee gelijk- nstanders. Dat ligt ders bij de partij -Theo van Esbroek. is Bakker veruit fa- -ler van de organise- ing heeft tot nu toe gunstig geloot, n Etiënne van Dam- Wissel is eerstge- grootste kanshebber ;aan naar de kwartfi- ijst Cees J. Wissel in schap derde klasse 'n Sas van Gent mo- en uitstekende vorm De derde ronde van "ix-toernooi drieban- rijdag 13 december Ln onze verslaggever Middelburg - Het instandhouden van een volwaardig veer Breskens-Vlissingen met overzetcapaciteit voor auto's is geen haalbare kaart. Gedeputeerde Staten laten dat weten in een Brief aan het bestuur van de Bedrijfsbelangen Vereniging Bres- 1997 zijnsamenge- er als volgt uit: 17 Race, 27 april Made, Mden Zeeland, 6 juni i Ulvenhout, 28 juli "ijk (derny's), 31 juli wijk en Pijnacker, 4 augustus Maastricht, augustus Emmen, 22 gen, 26 tot en met 30 art Ronde van Zuid aart Foots Race, 12 en rijssel, 11 mei Omloop Zeeuws Vlaams Wie- Tour Beneden Maas, er Revue. keus. Jfolgens GS past een dergelijk (veer, ook al is er sprake van een fceperkte overzetcapaciteit voor feuto's, niet in de eerdere besluit vorming gebaseerd op de tracéno- i en Milieu Effect Rapportage Westerschelde Oeververbinding. [isolement be huidige veerverbinding maakt lia de gereedkoming van de Wes- terscheldetunnel plaats voor een liets-voetveer. De Breskense Be- irijfsbelangen vereniging, West- jüeeuwi-Vlaamse dorpsraden en (ondememings- en winkeliersvere- gen vrezen dat hierdoor de igio in een isolement geraakt, bilernemers worden geconfron teerd met hogere transport- en jeiskosten en de leefbaarheid van de kleine dorpen wordt geweld aangedaan. Vandaar dat de vere nigingen en dorpsraden pleiten poor een volwaardig veer. ilhoewel de verenigingen de hoop [op een volwaardig veer door het uitwoord van GS nagenoeg kun nen laten varen zeggen GS wel sa men met Oostburg en Sluis-Aar- benburg een onderzoek te starten maar de economische gevolgen van een verbod van het i uitwedstrijden lachen q. Aan kaartjes komen el, of het nu voor een jn de Achterhoek of een de Arena is. Van het l van de hekwerken [een merkbare kalme- ied uit. ent iart blijkt vooral een j :el instrument, ge het geweld te beteuge- I en club-stewards doen als ordebewaker, maar ak supporters die soms neppen, zoals de fans Oss onlangs bij Cam- iwarden ondervonden, i met georganiseerde j kaartverkoop en f tribunevakken blijk® afdoende. Dit seizoen mden supporters van Haag het tribunevak at voor de fans van FC .- was gereserveerd. Ve erd zo dreigend, dat de j ch gedwongen zag de j ■ssche aanhang ver- t het stadion af te voe-1 voor het einde van mng oplossingen lijken nog gevonden. „Als het zo n toch gewoon worden ie wedstrijd af te gelas* taken," opperde een ra- aar vorige week in eef iloze praatprogrammas oetbalvandalisme wet' ed. middel biedt geen soe- :an uit het rapport van worden geconcludeerd' .mg van een stadie' nmers nog meer gevar® mee. blijken nauwelijks g°e" penplannen en ontru'" ocedures te hebben ont' Slechts 12 van de schikken over een derge' hoewel de KNVB dergo' nnen wel verplicht stem larverslag van het Cl»1 kts een constatering. 0° blijft voetbalvandaiisn1 jstratie van inoidente zicht op oplossingen anaal ongenoegen weg1® F. uit Terneuzen spande de :oon met een overschrijding 'an negentig kilometer per uur. "ij had op 17 januari 1996 over Ie Oostkade in zijn woonplaats leredenmet een snelheid van 170 ilometer per uur, terwijl- daar achtig is toegestaan. Hijzelf be- eerde hooguit 150 te hebben [ereden. „Buiten alle propor- les," vond officier van justitie 'ükweert. Hij eiste een boete van P250 gulden en voorwaardelijk 'ijverbod van vier maanden, .antonreehter Klarenbeek von- dste conform. anzienlijk te hard' reed ook E. leB. uit Oostburg op 8 april: 162 lometer, twee keer zo hard als is toegstaan. De overtreding was loor middel van een radarmeting de buurt van IJzendijke ge constateerd. De man legde uit lat hij op tijd met een bestelling zijn zoon in Biervliet moest jij'. „Ik dacht: eventjes doorrij- p," aldus De B. Het kwam hem isteren op een boete van 1150 iden en ben voorwaardelijk anaf vrijdag 6 december wordt abruik gemaakt van een ver- oatsbaar informatiecentrum dat 'P verschillende locaties in de re- 1° wordt opgesteld. .'(Men Duurzaam Veilig is name- |]k een belangrijke rol weggelegd de bevolking. „Om deze rol j1™ te kunnen vervullen is het noodzakelijk dat de bevolking T is geïnformeerd om con- jetief te kunnen meedenken bij e bestrijding van de hoge ver- 'eorsonveiligheid in dit gebied," hu adviesgroep het doel uit het verkeerscentrum. doners kunnen in het centrum e' een eenvoudige druk op de '°P allerlei informatie krijgen alle relevante onderdelen van 'brzaam Veilig Verkeer. Bovenr I® kunnen bewoners exact die opvragen die ze willen len 0°k bestaat de mogelijk- 0 suggesties en vragen bij het •tram achter te laten. Deze "ten vervolgens ter beant- naar de verantwoorde- Zeeland ■Tl WOENSDAG 4 DECEMBER 1996 rijverbod van vier maanden te staan. J-P. S. uit IJzendijke kwam met een wat slap verhaal, toen hij werd geconfronteerd met een snelheidsovertreding in Breskens op 5 april. Zijn auto was gefoto grafeerd op de Oude Rijksweg in Breskens. De maximumsnelheid is daar vijftig, maar het voertuig reed 150. S. suggereerde dat er mogelijk iemand anders met de zelfde auto en hetzelfde kente ken rond reed. Maar daar had hij volgens Flikweert 'nog niet het begin'van-bewijs van'. Conform de eis kreeg S. een boete van 910 gulden. Verstrooid en mogelijk nog ge wend aan het tempo van de auto snelweg waarover hij daarvoor nog uren had gereden, passeerde L. v. E. uit Breskens op 16 april de buurtschap Driewegen bij Biervliet. Hij reed 101 kilometer en dat was twee keer de toegesta ne maximumsnelheid. Hij mocht gisteren met een boete van 610 gulden naar huis. Van onze verslaggever Middelburg - Zeeland is als samen leving dit jaar op veel fronten onvei liger geworden voor de inwoners. De criminaliteit nam toe, maar ook het verkeer werd onveiliger, evenals de scheepvaart op de Westerschelde. Eén op de vier Zeeuwen voelt zich ook voortdurend onveilig. Dat blijkt uit de Integrale Veiligheids rapportage 1996 waarvan Gedeputeerde Staten gisteren het Zeeuwse hoofdstuk hebben besproken. De uitkomsten zijn negatief. De openba re weg blijkt wederom, de trend is al ja ren aan de gang, onveiliger geworden, vooral door een verdubbeling dit jaar van het aantal diefstallen zonder geweld. De ontwikkeling van de geregistreerde criminaliteit vanaf 1990 laat in alle ge meenten een gestage groei zien van het aantal inbraken en de geweldscriminali teit. Alleen de categorieën vernielingen en eenvoudige diefstallen vertonen een stabilisatie of een licht dalende trend. Het grootste aantal milieudelichten dat door de politie is geregistreerd betreft het illegaal dumpen of storten van afval. In zestig procent van de gevallen is dit in 1996 gebeurd op de openbare weg. In al le gemeenten was dit verschijnsel aan wezig. Tweemaal zoveel vrouwen als mannen voelt zich voortdurend onveilig, aldus het rapport. Maar vrouwen zowel als mannen die geen geweldslachtoffer zijn geweest, maar wel in een slechte buurt wonen, voelen zich nog altijd onveiliger dan seksegenoten die wel geweldslacht offer zijn geweest en in een betere buurt wonen. De oevers van de Westerschelde, maar dat was al bekend, zijn onveiliger als woongebied dan het achterland. Dat komt door het vervoer van gevaarlijke stoffen over de rivier. De mensen die langs de Westerschelde wonen, weten van de risico's en voelen zich ook onvei liger, zo heeft onderzoek uitgewezen. het opheffen van de beide veer diensten. Binnen afzienbare tijd worden hierover voorstellen aan Provinciale Staten gedaan. Het lijkt GS verstandig dat de Be drijfsbelangen Vereniging en de dorpsraden hun inbreng leveren door tussenkomst van het ge meentebestuur. Maar GS zijn al tijd bereid met de vereniging te overleggen. Geen bijdrage GS maken in de brief ook kenbaar dat het in stand te houden voet- en fietsveer niet kan rekenen op een rijksbijdrage. De huidige rijksbij drage in de exploitatie van beide veren wordt namelijk straks ge bruikt voor de tunnel. Over de manier waarop het voet en fietsveer straks wordt geëx ploiteerd wordt binnen de provin cie nog nagedacht. Er wordt on derzoek gedaan naar de mogelijk heden voor publieke en private sa menwerking. Wel staat volgens GS al vast dat de provincie uit de eigen middelen, de opcenten op de motorrijtuigenbelasting, finan cieel zal moeten bijdragen in de exploitatie. Wan onze verslaggever Terneuzen - De kantonrechter in Terneuzen heeft gisteren en kele forse boetes uitgedeeld voor hoge snelheidsovertredingen. 'f sfti- ia Trucker Jan Hollebek uit Axel zat lang vast in de Franse blokkades. Van onze verslaggever Axel - Eén nachtje thuis sla pen. Meer zat er niet in. En dan had ie nog geluk dat zijn baas onderweg geen vrachtje meer voor hem had. Anders had internationaal chauffeur Jan Hollebek uit "Axel nog een paar weken langer moeten wachten voor hij zijn vriendin Carolien kon zien. Gisteroch tend, koud tien uur nadat hij uit Frankrijk was terugge keerd stond Jan Hollebek al weer te laden bij Dow Bene lux in Terneuzen en begon hij aan een nieuwe rondje Europa. Twaalf dagen stond Jan vast in Berre l'Etang, een plaats net bo ven-Marseille. Hij reed 18 no vember, net terug van Barcelo na, vlak voor Shell waar hij moest laden vast in een fuik vol vrachtwagens. Het kwam niet helemaal als een verrassing. Hij had onderweg via de verkeersra- dio al gehoord dat een staking van de Franse chauffeurs er aan zat te komen. Ziekenhuis Temidden van zo'n zestig chauf feurs, op een handvol Spanjaar den na allemaal Fransen, zat er voor Jan niets anders op dan zich neer te leggen bij de situa tie. De staking proberen te breken was een weinig aanlokkelijk al ternatief. Bij een blokkade ver derop, - als Jan zijn tankwagen loskoppelde mocht ie vrij rond rijden - had ie meegemaakt dat een Duitse chauffeur had gepro beerd door de versperring te rij den. „Nou, dat heeft ie geweten. De stakers haalden hem uit zijn cabine en sloegen hem het zie kenhuis in. Voor sommige chauf feurs was het ook niet gemakke lijk. Zeker die gewend zijn om altijd in de weekends thuis te zijn. Dan kan het weieens te veel worden. Bij Berre l'Etang, een klein dorpje met nog geen zesduizend zielen, ging het er echter vreed zaam aan toe. Jan, daar Jean voor zijn collega's, vulde zijn da gen met uitslapen en veel praten. Eigenlijk heeft ie zich nauwelijk verveeld. Dat kwam ook door de sfeer. Hele dorp „Het hele dorp stond achter dee staking. Ook de mensen van de fabriek. Elke dag brachten de dorpelingen wel brood, soep en. wijn. Er is heel wat afgedronken. We hadden eigenlijk alles wat we nodig hadden. Vlakbij was een sportveldje met een kantine en douches waar-we ons moch ten wassen. En iedereen praatte met elkaar. In het Frans kan ik me goed redden." 's Avonds hielden de Spanjaar den de stemming erin. „Die gas ten eten zo'n drie keer op een avond. Ze hadden een barbecue van een ton gemaakt. Om zes uur begon dat met een stukje vlees. En om elf uur deden ze nog een omeletje." Jan wérd-dikwijls uit genodigd om mee te eten. De hulpverlening uit Nederland viel hem ronduit tegen. Bij de Span jaarden kwam regelmatig ie mand van het consulaat langs. „Die" Spanjaarden kregen zelfs geld van het consulaat." En over de radio hoorde hij met korte tussenpozen in het Engels infor matie over waar Britse chauf feurs zich-konden melden. Jan FOTO WIM .KOOYMAN moest zichzelf zien te redden. „Van het Nederlands consulaat heb ik niemand gezien." Vrije tijd In de kranten heeft hij de discus sies gevolgd over extra betaling aan Nederlandse chauffeurs die in Frankrijk vast kwamen te zit ten. Hij rekent nergens op. „Je kunt dat eigenlijk niet van je baas verlangen. Die heeft ook schade."' Hij krijgt, als ie het buitenland zit, zijn normale uren en zijn onkosten betaald. Hij is gemiddeld per jaar zo'n tien tot vijftien weekends weg van huis. Zo'n staking schroeft dit gemid delde snel op. Dus als ie wat extra vrije tijd zou krijgen is dat welkom. Of hij Carolien gemist heeft Jan: „Ach, je weet dat je altijd weer naar huis komt. Als die staking nou een paar maan den had geduurd..." fan onze verslaggever Uostburg - Advies- en Onderzoeksgroep Beke gaat de informa- jeverstrekking over het verkeersveiligheidsproject Duurzaam .veilig in West-Zeeuws-Vlaanderen verbeteren om het draag bak in de streek te vergroten. lijke wegbeheerder doorgespeeld. Bovendien kan het centrum wor den ingezet om op landelijk ni veau beleidsmakers en- andere in verkeersveiligheid geïnteresseer den te informeren over het de monstratieproject in West- Zeeuws-Vlaanderen. Het ver plaatsbare informatiecentrum is. het eerste in zijn soort in Neder land. Het centrum wordt de komende jaren ingezet om de bewoners met de meest actuele beschikbare in formatie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen binnen Duurzaam Veilig Verkeer. In een later stadium wordt het multi functionele centrum ook ingezet als trainingscentrum voor bij voorbeeld gedragsbeïnvloeding. Deze beïnvloeding van het ver keersgedrag is een andere belang rijke pijler van de Duurzaam Vei lig Verkeer-filosofie. Het Mobiel Verkeerscentrum wordt vrijdag 6 december officieel ten doop gehouden in Oostburg. Middelburg - Een serie werk conferenties en een communi catieplan moeten de werkwijze van het Zeeuwse provinciebe stuur verbeteren. Maar eerst moet er een grote algemene con ferentie. komen van Statenle den, ambtenaren en 'functiona rissen uit het veld'. Gedeputeerde Staten hebben gisteren besloten best 25.000 gulden voor deze eerste confe rentie over te hebben. Het past alleemaal in het al jaren slepen de proces om de werkwijze van de Staten te verbeteren. Alleen de Staten zelf zijn er nooit uit gekomen. Een speciaal ingestel de commissie presenteerde drie jaar geleden een rapport met maatregelen die door de overige Statenleden vervolgens als nut teloos in de prullenbak werden geworpen. Het communicatie plan dat er moet komen, moet ervoor zorgen dat de provincie beter kan communiceren met de Zeeuwse burgers. van onze verslaggever Cadzand - Het door de overheid gesubsidieerde project met de fabrikage van dure melkrobots in Cadzand, begint de beloofde banen af te leveren. Het orderboek voor komend jaar zit nage noeg vol, dat betekent een toename van ongeveer twintig extra arbeidsplaatsen. Dat deelde woordvoerder Alke- made van Prolion BV gisteren desgevraagd mee. De kinderziekten van het innova tieve project lijken overwonnen. Geprobeerd wordt met de bouw van melkrobots, installaties van enkele tonnen die het vee auto matisch melken, banen te schép pen in de regio. Om die reden sta ken de provincie en de gemeente Oostburg enkele jaren geleden voor bijna een miljoen gulden aan subsidies en ruim een miljoen aan lening in het project. Trako Constructie BV voert dat samen met Prolion BV uit. In het begin stagneerde het. Het kwam maar moeilijk op gang en het leidde zelfs tot statenvragen van de fractie Delta Anders. Nu gaat het beter. Per week wordt bijna een robot afgebouwd en is ook verkocht. Komend jaar wordt elke week een robot afge bouwd en is al verkocht. Vooral Japan is een groot afnemer. Op dit moment biedt de melkrobot 25 tot 27 arbeidsplaasten in de regio. Van onze verslaggever Terneuzen - Op de eerste strafzitting in het nieuwe kantongerecht in Terneuzen,.. werden gisteren twee zaken behandeld waarin ouders van leerlingen van de basisschool werden beschuldigd van ont duiking van de Leerplichtwet. Aan het eind van de crocusva- kantie in februari 1996, meldde P-J. S. uit Hoek zijn kinderen ziek bij hun school. Daar hadden ze al het vermoeden dat een en ander niet in de haak was, want vooraf had de school al geïnfor meerd bij S.' werkgever. S. bleek twee weken vakantie'te hebben opgenomen, e.en week langer dan de bewuste schoolvakantie. De 'zieke' kinderen bleken bij con trole in ieder geval niet thuis. Het gevolg was dat dat de man zich gisteren moest verantwoor den bij de kantonrechter in Ter neuzen. „U was op wintersportvakantie in Oostenrijk. De veronderstel ling ligt voor de hand dat u daar twee weken was en dat u na een week uw kinderen hebt ziekgë- meld. Zou dat kunnen?", vroeg kantonrechter Klarenbeek. „Zou kunnen," zei S. hierop, „maar dat moet u dan maar bewijzen." „Waren uw kinderen bij u in Oostenrijk probeerde Klaren beek het nog eens. „Zou kun nen," zei de man opnieuw, „ik geef daar geen antwoord op." „Meneer beroept zich op het zwijgrecht, maar maakt de in druk dat hij heel wat heeft te verbergen," stelde officier van justitie Flikweert vast. Hij wees erop dat het zoontje en dochter tje van S. een 'opvallende bruine huidskleur' hadden toen ze na hun ziekte terug op school kwa men. „Allemaal veronderstellin gen," vond S., maar ook Klaren beek vond dat er voldoende be wijs was dat hij niet aan de Leer plichtwet had voldaan. „Een vrijstelling wordt mischien Van onze verslaggever Hulst - Een 29-jarige automobi list uit Terneuzen is maandag middag gewond geraakt, toen hij er tijdens een inhaalmanoeuvre niet in slaagde op tijd een tegen ligger te ontwijken. Het ging om een 37-jarige automobilist uit Hengstdijk) Het ongeval gebeurde op de N 61 bij Hulst. De twee auto's zijn door de botsing total-loss. De Terneuzenaar hield een hoofd wond en een hersenschudding pver aan het avontuur. De auto van een 57-jarige man uit Vogel waarde liep lakschade op door rondvliegende auto-onderdelen. meestal soepel verleend, maar die had u niet. U bent gewoon ei genwijs en verdient een forse boete," aldus de kantonrechter. Conform de eis legde hij vijfhon derd gulden op. Door het seizoensgebonden ka rakter van zijn bedrijf niet in staat om in de reguliere school vakanties vrijaf te nemen, ging L. de B. uit Terneuzen in februa ri op vakantie. Mondeling had hij al toestemming gevraagd - en door het schoolhoofd toegezegd gekregen - om ook zijn leerplich tige zoontje mee te nemen. Het positieve advies van de directeur werd echter niet door de gemeen te Terneuzen overgenomen. Aan de Tast minute' reis gingen nog enkele last minute telefoontjes met de gemeente vooraf, maar die mochten niet baten. Gesterkt door een bericht van de gemeente, waarin gewag werd gemaakt van de mogelijkheid tot ontheffing van de leerplicht in verband met seizoensgebonden bedrijvigheid, ging De B. bij zijn terugkeer in beroep. Dat kon of ficier van jusititie Flikweert, gis- teren op de kantonrechtbank in Terneuzen best begrijpen. „Maar ik ga niet op de stoel van de ge meente zitten," haastte hij zich te zeggen. Hij stelde voor De B. schuldig te verklaren aan ont duiking van de Leerplichtwet, maar zonder hiervoor straf op te leggen. Kantonrechter Klaren beek ging hiermee akkoord.- Van onze verslaggever Middelburg - Gedeputeerde Staten ruiken nieuwe kansen om Goeree-Overflakkee in te lijven nu de discussie rond de stadsprovincie Rotterdam landelijk weer wordt gevoerd. Een eerste poging van Zeeland is mislukt omdat landelijk de poli tiek niet wilde meewerken. Nu schrijven GS aan de staatsse- creatris van Binnenlandse Za ken dat 'redelijkerwijs moet worden aangenomen, dat nu wel tot een stadsprovincie is beslo ten, de uitgangspositie van Goe ree-Overflakkee dezelfde is als bij het in procedure brengén van het voorstel tot indeling bij Zee land.' Naar verwacht wordt hierover in de eerste helft van komend jaar een besluit genomen. Van onze verslaggever Terneuzen - Met een rijbewijs op zak, geldig voor nagenoeg alle categorieën, rijdt de in Walès geboren J. B. al tien jaar lang in Nederland rond. Zich van geen kwaad bewust werd de in Westdorpe wonende man in december van vorig jaar aangehouden en kreeg toen te horen dat zijn rijbewijs niet gel dig was. Buitenlanders die in Nederland wonen, moeten na een jaar een Nederlands rijbe wijs halen. Inwoners van lidsta ten van de EU kunnen het ge woon omwisselen. Niemand had hem dat ooit ver teld, bleef B. gisteren voor de kantonrechter in Terneuzen her halen. Een complicatie bij zijn bekeuring was echter dat hij zijn rijbewijs bij een verhuizing was kwijtgeraakt. Ook geen pro bleem. Reed hij gewoon even naar Swansea om een nieuw te halen. Met dit alleszins officiële papier schreef hij zich als inwoner in bij de gemeente Sas van Gent. Daar zou een ambtenaar hem hebben verteld dat het rijbewijs in orde was en dat hij het niet behoefde om te ruilen. Daar keken zowel kantonrechter Klarenbeek als officier van jus titie Flikweert van op. De laatste trok zijn eerder geuite eis van 375 gulden voorlopig even in en stelde voor de zaak aan te hou den. B. krijgt intussen de gelegenheid de betreffende ambtenaar als ge tuige op te roepen. j) Van onze verslaggever Terneuzen - De hulpverle ning bij een ongeval op de kruising Guido Gezel- lestraat en Zuidlandstraat in Terneuzen heeft gister avond geruime tijd op zich laten wachten. De ambulace was zelf name lijk bij ongeval betrokken. Het ongeluk, waarbij een persoon gewond raakte, ge beurde om 16.50 uur. Om 17110 uur was de mare chaussee er, enkele minuten later gevolgd door de poli tie. De ambulance was om 17.25 uur ter plekke. Het ongeval zorgde korte tijd voor chaotische toestan den op het kruispunt. In af wachting van politie en am bulance probeerden burgers het verkeer in goede banen te leiden. De juiste toedracht van het ongeluk, waarbij drie auto's betrokken waren, was gis teravond nog niet bekend.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 11