'Geen twee avonden hetzelfde'
Tranter wekt sensuele
'Salomé' tot leven
Kantoormuizenissen en
vrouw van Schopenhauer
z
Frank Lammers speelt zijn eerste hoofdrol in Shakespeare's 'Coriolanus'
tc
Fred Butter spettert
niet als Gene Kelly
Irstraat 47, Breda
DE STEM
Garages te huur
Van Ginneken
Makelaardij B.V.
Gevraagd
Uitdaging
Zware rol
Waardigheid
Gestoft, kamers
Leen bij AMI
Twee stukken van Jeroen van den Berg door Het Oranjehotel
UI
h
kt van 9.00-16.00 uur
Ï346766/0162-455776
Goirle.
DONDERDAG 21 NOVEMBER 1996
!H 23 24 november
Sienmarkt van Nederland
hallen BOMVOL!!!
aas en kinderopvana
- en 65+ 3,-.
-16.30.
0251 - 31 90 90.
1ARKT van 9 tot 17 uur
076-5140892
<art/wit TV klein model
"5,-, 076-5711833.
JRLITZER jukebox, open
adel, rond van boven
liek model uit de jaren
in topstaat, 45 toeren
14.750,-, 0165-388173
tFELBILJART incl. onder-
binnnemt.147x76
>50,- 0165-555539
koop: STACARAVAN
in de Maas, omg. s-Her-
genbosch 500,-, Jaar-
aats 1.950,-. Tel. 010-
44496 na 18.00 uur.
O.G. Huur
Gestoffeerde
STUDIO
per 1 jan. 770,- all-in,
tel. 0165-552746
B.o.Z., 120,- p.mnd.
Meilust. 0164-687235.
O.G. Koop
BERGEN OP ZOOM
St. Catharinaplein 13c
Karakterestiek dak-
ippartement in monumen-
aal gebouw. Ligging op 2e
verdieping. Ind.gang,
woonkamer, overdekt
talkon vide, open keuken
slaapkamer, badkamer,
/erd.: "Open" werkruimte
jalustrade en slaapkamer.
Berging in de kelder.
Renovatie in 1985. Goed
onderhouden. Aanv. in
overleg. Vraagprijs
176.000,-k.k. Inl.
Stationsstraat 25
4611 CD Bergen op Zoom
Tel. 0164-265152
Lid NVM
ONGEN. Merkelbachstr
3. T.k. zeer g. onderh. 2/1
apw., bj. '92, Indk hal,
i.e., L-kamer met erker,
euken met inb. app. trave-
n vloer inkl. c.v. 1e Verd:
ixe badk., 3 slpk. 2e Verd:
oorzold. kastenw./ bergr.
i.v inst., aansl. wasapp.,
Dy. slpk., berging. Bijz.h,:
tooie tuin, beneden geh.
.v. rolluiken, gehele pand
!ubb. beglaz., dak-muur- j
loerisolatie, vele extra's.
!r. pr. 285.000,- k.k.
anv. i.o. 076-5711083.
verhuurd onr. goed. Voor
goede tip: 1000 beloning! I
Poelwijk Vastgoed,
inl. 06-53285205.
PRINSENBEEK. Groen-1
straat 66. Vrijst. woning me
gar. berging (mooie lok.) I
Bouwjaar 1933. Grondopp.
±350m2. Voorzien van c.v.
Aanv. in overleg. Info naj
18.00 uur. 076-54147651
5413669
St. Maartensdijk: serieus I
BOD gevraagd boven I
65.000,- voor een huisl
zonder tuin met dakterras,
Tel. 0166-663858.
ZEVENB-HOEK 016&-
402093. Roy. gest. hoekn.
gar. Sporenbergstr.
235.000,- k.k.
Door Peter van Vlerken
Wat goed is komt snel, maar
bij de jonge (24) acteur Frank
Lammers is het wel heel snel
gekomen. Amper van de to
neelschool kreeg hij een twee
jarig contract bij het gerenom
meerde Rotterdamse RO Thea
ter en maar net van die schrik
bekomen, werd hem door re
gisseur Koos Terpstra de
hoofdrol toebedeeld in de
nieuwe produktie Coriolanus.
Mijn eerste reactie was: is dit
Jiet te veel van het goede?"
I
Frank Lammers: „Toen Koos mij
riep, waren we Coriolanus aan
het repeteren zonder dat de rol
len nog waren verdeeld. Ik ver
wachtte dat hij zou zeggen dat ik
minder grappen moest maken,
maar hij vroeg: ik wil jou die rol
geven, denk je dat je het kunt?"
De spanning sloeg toe, want de
enige voorwaarde die de regis
seur stelde, was dat hij de tekst
na de zomervakantie uit het
hoofd moest kennen. Hij ging in
zijn eentje naar Ierland, script
onder de arm. Zinnen opzeggend
zwierf hij door de straten van
Dublin. Declamerend stond hij in
de nachtelijke zeewind op het
dek van de boot. „Sommige men
sen vroegen of het wel goed met
me ging.Maar na drie weken zat
het erin. „Ik kende de tekst van
voornaar achter van buiten, zelfs
zonder dat ik de tegentekst van
mijn medespelers nodig had."
Sinds de première begin oktober
staat hij vrijwel avond aan avond
het drieëneenhalf uur durend
stuk te spelen. Van Venlo tot
Drachten, van Groningen tot
Breda. Hij voelt de verantwoor
delijkheid. „De vrijblijvendheid
van de toneelschool is er nu goed
vanaf. Er wordt een gigantisch
vertrouwen in mij gesteld en ik
voel dat ik dat moet waarma
ken."
In de hoofdstedelijke schouw-
burg kwamen zijn vrienden van
de toneelschool kijken. „Ik moest
Frank Lammers als Coriolanus bij het RO Theater.
op en ik dacht: waar ben ik aan
begonnen... Maar als je vijf minu
ten op het toneel staat, is dat ge
voel weg en wordt het geweldig
om te doen. De uitdaging te zien
of je het kunt..." De reacties van
recensenten waren over het alge
meen positief. Het publiek rea
geert enthousiast. Enkele bezoe
kers kwamen huilend naar hem
toe na afloop van de aangrijpen
de voorstelling, vertelt Frank
Lammers.
Hij kan niet stilzitten. Krabt in
zijn ongeschoren gezicht, strijkt
door zijn haar, trommelt met zijn
vingers op tafel. Hij komt niet uit
een kunstenaarsmilieu. Zijn va
der was wethouder in Mierlo en
fanatiek voetballer bij Mifano.
Hijzelf trapt ook graag tegen een
bal en volgt de club nog op de
voet. Op het Geldropse Stra-
brechtcollege, waar veel werd ge
daan aan toneel en cabaret, be
gon hij met acteren. Altijd met
succes, al had hij er zelf geen be
nul van dat hij het kon. „Je bent
puber en je doet waar je je popu
lair mee kunt maken, dat is be
langrijk op die leeftijd."
Mensen raadden hem aan naar de
toneelschool te gaan. Niet zijn
vader. „Die zei: er valt geen
droog brood in te verdienen, je
kunt toch zo goed leren." Maar
zijn moeder stond op een ochtend
blij lachend naast zijn bed te
zwaaien met de brief dat hij was
aangenomen op de toneelschool
in Amsterdam.
Tijdens zijn studietijd werden
daar professionele regisseurs en
acteurs binnengehaald, omdat er
gebrek aan aansluiting met de
beroepspraktijk werd geconsta
teerd. Tot het moment dat hij ge
vraagd werd door Koos Terpstra,
had hij een produktie gedaan bij
foto leo van velzen
de Toneelschuur in Haarlem en
een rolletje gespeeld in een stuk
van de Toneelgroep Amsterdam.
„Ik ben nu al waar ik pas over
een paar jaar hoopte te zijn." Het
is de bedoeling dat zijn contract
bij het RO Theater langer door
loopt:
Een mooi bestaan vindt hij het le
ven van acteur, al heeft hij nau
welijks tijd over om iets anders te
doen. Overdag repeteert hij in
middels voor het traditionele fa
miliestuk van het RO Theater, dit
jaar Lord of the Flies van William
Golding. 's Avonds is Frank
Lammers Coriolanus. „Als ik op
het toneel sta, merk ik niet hoe
zwaar die rol is, maar na afloop
kunnen ze me bij elkaar vegen."
Coriolanus is een zelden gespeeld
Shakespeare-stuk, door Terpstra
overgezet in eigentijdse tekst en
regie. Het speelt in de tijd van de
oude Romeinen en gaat over de
tragiek van een oorlogsheld tegen
wil en dank. Wat Frank Lammers
betreft draait het in de achterlig
gende thematiek om het nemen
van verantwoordelijkheid. Hij
trekt lijnen naar de gebeurtenis
sen in Srebrenica. „Als je niets
doet, is het niet goed, als je wel
iets doet gaat het fout."
Frank Lammers noemt zichzelf
een intuïtief acteur. Iemand die
inspeelt op de reacties uit de zaal.
„Ik doe geen twee avonden het
zelfde." De regisseur maakt wel
eens een opmerking over zijn on
gedurigheid: blijf nu eens stil
staan!
Coriolanus staat dicht bij hem
zelf, vindt hij. Eerlijk zijn tegen
iedereen en als je daarmee men
sen tegen je in het harnas jaagt,
wat hem nog wel eens wil overko
men, dan moet dat maar. „In de
toneelwereld gaat het er vaak om
dat je de juiste mensen gedag
zegt. Daar heb ik nooit aan mee
gedaan. Ik was ervan overtuigd
dat ik er toch wel kwam als ik
goed genoeg speelde. Als ik er
gens trots op ben, is het dat ik
wat dat betreft mijn waardigheid
behouden heb."
Over zijn toekomst maakt hij zich
niet druk, al gaat hij zich nu wel
aanmelden bij een castingbureau.
Film zou hij wel willen doen.
Voorlopig is hij blij met Coriola
nus. „Ik hoop dat ze me bij het
RO Theater dit soort rollen blij
ven geven." Hij leert veel van
Joost Prinsen, die ook in Coriola
nus speelt. „Dan roept hij: wij
Brabantse jongens doen het zo
slecht nog niet; Mierlo Faal
Nooit!"
'Coriolanus' van William Shake
speare door het RO Theater. Re
gie Koos Terpstra. Te zien op vrij
dag 29 november in het Chassé
Theater in Breda.
Kamers aangeb^
Roosendaal
met eigen kookgelegenheid
0165-569134.
Van onze kunstredactie
Met zijn vaak boosaardige en
verleidelijke, manshoge poppen
hebben poppenspeler Neville
Tranter en zijn Stuffed Puppet
Theatre al voor menige fascine
rende voorstelling gezorgd. Het
verhaal van de bijbelse verleid
ster Salomé, die het hoofd van
Johannes de Doper liet afhakken,
heeft hij thans samen met cho
reografe Lisa Marcus tot een
luchtige voorstelling bewerkt. Op
dinsdag 26 november is Salomé
in De Kring in Roosendaal.
Tranter heeft zijn voorstelling
gebaseerd op het gelijknamige
toneelstuk van Oscar Wilde en de
daarop gebaseerde opera van Ri
chard Strauss. Zwaar geëroti
seerde versies van het oorspron
kelijke bijbelverhaal waarin Sa
lomé - anders dan hier - ter dood
werd gebracht door haar stiefva
der Herodes.
Neville Tranter had aanvankelijk
moeite met de tekst, maar hij
weigerde in het Engels te spelen.
„Ik ben al heel snel in het Neder
lands gaan schrijven en spelen.
Het is goed om emoties die ik op
het podium nodig heb te vertalen
in zinnen die eenvoudig van op
bouw zijn." De fraaie volzinnen
zijn afkomstig van Luk van
Meerbeke die de solo van Tranter
ook regisseerde. Een solo is het
eigenlijk niet want Tranter staat
op het podium met vijf grote pop
pen, die hij razendknap leven in
blaast en die dus gelijkwaardige
tegenspelers vormen: Salomé,
Herodes Antipas, Herodias, Jo
hannes de Doper en het 20e
eeuwse straatjochie Sjon. Omdat
de mimiek van de poppen zo le
vendig is, vergeet je dat je de
mond van de speler ziet bewegen.
Koningsdochter Salomé leeft in
onmin met haar moeder Herodias
en stiefvader Herodes, die haar
echte vader hebben vermoord. Zij
voelt zich aangetrokken tot de
ascetische, godsdienstwaanzinni
ge Johannes de Doper die in de
kelder van het koninklijk kasteel
zit opgesloten. Johannes zorgt
dat het volk op de hoogte blijft
van de slechtheid van de konin
gin: 'een open riool' zoals hij ver
kondigt.
Koningin Herodias wil zich daar
om ontdoen van Johannes. Als
Salomé tijdens een feest erotisch
gedanst heeft voor Herodes mag
zij een wens doen. Moeder fluis
tert haar dochter in dat zij om het
hoofd van De Doper moet vragen.
Het hoofd van Johannes de Doper
duikt echter pas tweeduizend
jaar later op in een talkshow. Het
is een tijdloos verhaal over macht
en onmacht, schuld en onschuld,
zonde en verlossing, waarheid en
leugen, maar bovenal over de
liefde in al haar bizarre vormen.
Veel gruwelijkheden komen niet
voor in deze Salomé die behalve
vol zit met lange lappen tekst ook
gevuld is met grappige actualise
ringen en vrolijke intermezzig.
Het is daardoor een afwisselende
show geworden, waarin verheven
bijbels tekst en platte, actuele
terzijdes schaamteloos samen
gaan. Toch weet Tranter opnieuw
met zijn magnifiek bespeelde we
zens van stof ook een beklem
mende sfeer op te roepen en hart
verwarmende figuren te creëren.
I Neville Tranter en zijn Stuffed
Puppet Theatre zijn op 26 novem
ber in Roosendaal, 17 januari in
Breda, 18 maart in Oosterhout.
Neville Tranter (rechts) speelt met zijn Stuffed Puppet Theatre de voorstelling 'Sa
lomé'. foto erwin olaf
Geldleningen en
hypotheken. Rozemarij
44, 4811 LV Breda
076-5206755/542137^
Div.contacten_
WEDUWE zkt. lieve vriendin
in O'hout, 60 jr., bridge,
fietsen, winkelen
b.o.n. 3988.
NOVEEN St. Clara, belang
t. ciara, u .pw6
rijk, vraag alleen P°f,ehet
dingen. Bid 9 9 bran.
weesgegroet bij e u er j
dende kaars, ook 2
geen zin in nSijK
dingen die vast o
lijken om verhoord erg
den en iets wat u dg ge
ter harte gaat. Laa
dag de kaars gehee dj,
branden en P^'c%t
bericht. U krijgt wa
vroeg. P.H.
'Beeld uit de voorstelling 'De vrouw van Schopen-
"twer' door Het Oranjehotel. foto meijnard scheers
Van onze kunstredactie
De spraakmakende toneelpro-
ductiekern Het Oranjehotel pre
senteert op donderdag 28 novem
ber in het Chassé Theater Breda
twee korte stukken die eerder als
respectievelijk lokatieproductie
in Utrecht en als lunchvoorstel-
ling in het Amsterdamse Theater
Bellevue succes hadden: De man
die een streep op de muur zette en
De vrouw van Schopenhauer.
De jonge theatermaker en acteur
Jeroen van den Berg is verant
woordelijk voor het korte toneel
stuk De man die een streep op de
muur zette, waarin hij zelf een
grijze kantoormuis speelt, die
lichtelijk maar charmant in de
war is. Met een acrobatisch soe
pel doorbuigende rug en zijn ten
gere, bescheiden gestalte vertolkt
hij een man die zich suf peinst
over het hoe en waarom van de
mens en de dingen.
Hij maakt daarbij gebruik van
een kantoorstoel, een tafel, een
fauteuil, een draagbare cassetter-
corder en een filmdoek, die zich
tussen felrode toneelwanden be
vinden. De man houdt van orde
en regelmaat, maar laat zich van
de wijs brengen door zijn eigen
manoeuvres en onverwachte
filmbeelden.
Jeroen van den Berg is tevens de
schrijver en regisseur van De
vrouw van Schopenhauer, waar
in Ivar van Urk en Herman van
Keulen de relatie verbeelden tus
sen de sombere, vrouwen hatende
filosoof Arthur Schopenhauer en
diens moeder Johanna. De histo
rische Johanna Schopenhauer-
Trosiener (1766-1838) ontving te
Weimar in haar salon intellectue
len als Hegel, Grimm en Goethe.
De laatste ontpopte zich als een
goeroe die haar een bijna oosterse
flegmatiek bijbracht.
Johanna is bepaald niet blij met
de komst van haar zoon naar
Weimar, omdat hij alleen maar
kan kankeren. Van Goethes
'schijnheiligheid' wordt hij onwel
en de salon van zijn moeder
werkt hem op de zenuwen. Als
een lastige puber zit hij te klieren
achter zijn schrijftafel. Niet het
logische verstand hield volgens
Schopenhauer de mensheid op de
been maar een blind streven: Wil
le.
Het waren zijn eigen frustraties
die Schopenhauer zo obstinaat
maakten en het is vooral die jon
ge, wilde frustratie die een rol
speelt bij het jeugdige toneelper
sonage, dat enorm veel te berde
brengt in de modieuze taal van
computergames en popmuziek.
Daardoor en door de vrolijke re
gie is het een toegankelijke voor
stelling voor een jong publiek
waarin de dominante, egoïstische
Johanna slechts een bijfiguur
blijft.
I 'De vrouw van Schopenhauer' en
'De man die een streep op de
muur zette' van en door Jeroen
van den Berg e.a. is op donderdag
28 november te zien in de kleine
Chassé-zaal in Breda.
lil
h
ANTWERPEN
De Minnaar - van Harold Pinter - i.k.v. Europees festival - Klokhuis -
20.00 uur (do en vr)
Romeo en Julia - naar Shakespeare - door Toneelschuur - Monty -
20.30 uur (vr en za)
Sacco Vanzetti - musical door Ballet van Vlaanderen - Stads
schouwburg - 20.00 uur (26 t/m 30 nov)
BERGEN OP ZOOM
West Side Story - musical - 20.15 uur - Stadsschouwburg De Maagd
(di en wo)
BREDA
Evita - musical - 20.00 uur - Chassé Theater (t/m za)
De Doorspeler - door Het Zuidelijk Toneel - 20.45 uur - Chassé Thea
ter (vr en za)
BRUGGE
Het Mens - van B. Barnard - door Blauwe Maandag Cie. - CC de Dijk -
20.30 uur (do t/m za)
JaJaJa - naar Macbeth van Shakespeare - door de Werf - De Werf -
20.30 uur (do en vr)
DEN HAAG
West Side Story - Congresgebouw (t/m 22 dec en 25 t/m 30 dec)
De Gids - door Het Nationale Toneel - Theater aan het Spui (t/m 30
nov)
Oidipous I en II - Appeltheater - Duinstraat 6 -19.30 uur - zo 13.30
uur (t/m 21 dec)
La Musica II - Appeltheater - Duinstraat 6 - 20.30 - zo 14.30 uur (t/m
21 dec)
Miss Saigon - 24 nov première - Circustheater - Den Haag
ETTEN-LEUR
Mini Maxi - met Scherzo - theater De Nobelaer - 20.15 uur (vr en
za)
OOSTERHOUT
De Zelfmoordenaar - toneelgroep LINK - 20.15 uur - CC de Bussel (vr
en za)
DONDERDAG
BREDA
We Want God Now - dans door Man Act - 20.30 uur - Chassé Theater
Dans met mij - door Jan Rot Hans Breetveld - 20.45 - Chassé
Theater
ETTEN-LEUR
Chippendales - Wild, Hot an Oh so sexy - De Nobelaer - Anna v. Ber-
chemlaan2-20.15uur
ROOSENDAAL
Tip Top - muziekcabaret - Schouwburg De Kring - Kerkstraat 1 - 20.15
uur
TILBURG
De Gids - door Het Nationale Toneel - 20.30 uur - Schouwburg
VRIJDAG
ANTWERPEN
Stabat Mater e.a. - hedendaagse dans door Rambert Dance Compa
ny - Vlaamse Opera - 20.00 uur
TERNEUZEN
Purper 11 - door Purper - Zuidlandtheater - Zuidlandstraat 111 - 20.00
uur
ZATERDAG
BRUGGE
Le Beau Marriage - door Limelight - De Werf - 20.30 uur
OOSTENDE
Wolven huilen - van Erik Vlaminck - door de Korre - zaal Malpertuis
- 20.30 uur
TERNEUZEN
Tip Top - met Jenny Arean - Zuidlandtheater - Zuidlandstraat 111 -
20.00 uur
ZONDAG
TILBURG
Jubileumprogramma - door Het Internationaal Danstheater -14.30
uur-Schouwburg
DINSDAG
OOSTERHOUT
De reis 4 - dansgroep Raz - De Bussel - 20.15 uur
ROOSENDAAL
Salomé - poppentheater voor volwassenen - door Stuffed Puppet
Theatre - Schouwburg De Kring - 20.15 uur
TILBURG
Watersnood - jeugdtheater door Artemis -19.30 uur - Schouwburg
We Want God Now - dans door Man Act - 20.15 uur - Schouwburg
WOENSDAG
ROOSENDAAL
Kunst - Raam Theater - menselijke komedie - Schouwburg De Kring -
20.15 uur
Oosterhout - De Bussel. 'Sin-
gin' in the Rain', musical ver
taald en geregisseerd door
Fred Florusse. Met o.a. Fred
Butter, Jan Goossens, Marieke
van Grimbergen en Maaike
Schuurmans. Gezien op 19 no
vember. Op 8 en 8 april in Ter-
neuzen, 12 en 13 april in Ber
gen op Zoom, 15 en 16 mei in
Breda en 17 mei in Etten-Leur.
Door Marjan Mes
Het schijnt dat Douglas Fair
banks en Mary Pickford mo
del hebben gestaan voor het
stomme filmpaar Lockwood
en Lamont uit de Amerikaan
se filmmusical Singin' in the
rain. Maar natuurlijk werd de
speelfilm uit 1950 vooral be
roemd door de verrukkelijk
lichtvoetige danspassen van
Gene Kelly.
Kelly was immers verantwoorde
lijk voor een van de beroemdste
dansscènes uit de filmhistorie.
Deze zwierige, verliefde dans in
de regen is bijna letterlijk over
genomen uit de film en is ook een
van de meest geslaagde beelden
uit de nieuwe Nederlandse musi
calproductie Singin' in the Rain,
die zowel is gebaseerd op het
filmscenario als op de Engelse
theaterversie uit 1983.
Fred Butter, al (tap)dansend in
een voor toneelbegrippen mooi
realistische regenbui en al zin
gend Het regent en ik zing-, het is
een bijzonder leuk nostalgisch
moment waarvan er meer in deze
door regisseur Fred Florusse in
het Nederlands vertaalde musical
hadden moeten zitten.
Singin' in the Rain is het roman
tische verhaaltje van een sterren-
paar uit de tijd van de stomme
film, dat door het publiek ook
privé als geliefden wordt be
schouwd, maar dat buiten de set
niets met elkaar heeft. Wanneer
Warner Brothers de geluidsfilm
The Jazz Singer introduceert,
kan de maatschappij waarvoor
Don Lockwood en Lina Lamont
spelen, niet achter blijven en
wordt hun laatste zwijgende film
omgezet in een filmmusical met
geluid.
Het probleem is alleen dat Lina
Lamont een verschrikkelijk lelijk
krijsstemmetje heeft. Lockwoods
vriend, de studiopianist Cosmo
Brown, komt echter met het lu
mineuze idee om Lockwoods
aanbedene, het actricetje Kathy
Selden, de vrouwelijke hoofdrol
te laten spreken en zingen, ter
wijl Lina alleen maar hoeft te
playbacken.
De nieuwe Nederlandse theater
versie van Singin' in the Rain be
vat heel wat ouderwets aandoen
de scènes van filmopnamen, flau
we imitaties van stomme film
beelden en tal van dans- en zang
scènes die herinneren aan een ver
verleden. Dat daarmee tevens de
nogal houterige enscènering en
spelprestaties zijn gerechtvaar
digd, is echter een misverstand.
Fred Butter, altijd goed voor een
goed verzorgde bijrol, mist ten
enenmale de uitstraling, het ac
teertalent en zelfs het vereiste su
blieme zang- en dansvermogen
om aan zo'n glansrol stralend ge
stalte te kunnen geven. Hij is ge
woon saai. En dan is het veel ge
vraagd om je te moeten spiegelen
aan een dansfenomeen als Gene
Kelly, hoe aardig Butters vertol
king in de regen ook is.
De twee vrouwen aan zijn zijde
worden door Maaike Schuur
mans (de krijserige Lamont) en
Marieke van Grimbergen (Kathy
Selden) evenmin bijzonder over
tuigend neergezet, hoewel beiden
beslist het een en ander in huis
hebben voor een musicalrol. Jan
Goossens was als Cosmo Brown
in Oosterhout vooral sterk door
zijn acrobatische toeren. Deze rol
zal elders ook worden vertolkt
door Michiel Verkoren.
Producent Mark Vijn en zijn nog
jonge Melody Musical Produc
tions mikken uiteraard op een
groot publieksucces, maar daar
voor lijken mij niet alle nodige
ingrediënten aanwezig, ook al zal
na de inspeelperiode misschien
nog veel van de kneuterigheid uit
de scènes verdwijnen.