1^1 CIS 'Therapeuten zijn net als jij en ik' m -'riJkS Revianen willen 'De Avonden' redden DE STEM Brits soapinstituut 'Eastenders' kiest voor Amerikaans tempo |llilJ|!ll!llt jfsfe Advies legt sterke en zwakke kanten Brabants Orkest bij bloot Van Abbe-museum in 2000 weer open 'Opera in Ahoy' gaat ook naar Antwerpen Renée Fokker over serie 'Consult' en de kunst van het liegen jESTBM Manuscript gaat op 26 november onder de hamer in Haarlem nederland 2 rt nederland 3 ve belgië frans 1 belgië frans 2 duitsland 1 „Ik behoor nog tot die ouderwètse men sen die het leuk vinden om iemand fluitend over straat te zien lopen." Henk Westbroek, presentator HS Door Bob van Huët Londen - In de voortdurende kij kersslag tussen Britse soaps heeft EastEnders plotseling flinke afstand genomen van Coronation Street. Liefst 22.7 miljoen Britten keken vo rige week naar de verwikkelingen rond Albert Square, het fictieve BBC-plein in het populaire East End van Londen. Het waren vier miljoen kijkers meer dan Coronation Street, de eveneens fictieve Manchesterse straat van het commerciële net ITV. De serie is elke donderdagavond te zien op BBC 1. EastEnders geniet weer de voorkeur in het soapgekke Groot-Brittannië. Er is momenteel zoveel aan de hand. De natie smult van het meervoudige overspel van rokkenjager en tweedehandsautoverko per David Wicks, huivert om de moord aanslag op Ian Beale en de niet-toevalli- ge vlucht van diens vrouw Cindy, schudt het hoofd om het alcoholprobleem van Phil of de problematische homoseksuali teit van ex-etcdealer Tony, het myste rieuze vaderschap van Grant en ga zo nog maar even door. Binnen een paar weken draafden er tussen de gebruikelij ke personages een huurmoordenaar, een sekteleider en een Griekse gigolo. Alle maal kwamen ze voor een pint naar de centrale pub, The Queen Vic. Hoe onwaarschijnlijk sommige verwik kelingen ook mogen lijken; EastEnders is na twaalf seizoenen populairder dan ooit en de verreweg de best bekeken serie op de Britse buis. Geïnspireerd door het succes en het tempo van Amerikaanse soaps als ER en NYPD Blues zijn de makers van Eas tEnders bewust afgestapt van het wat gezapige 'do-you-want-a-cuppa-tea- luv'-tempo. In plaats van de gebruike lijke vijftien en twintig scenes per uit zending ondergaat de kijker er sinds kort 35 met dynamisch camerawerk. En met de introductie van veel nieuwe en jonge personages blijkt het een schot in de roos. Volgens Jane Harris was het onvermij delijk dat zelfs een zo Brits tv-instituut als EastEnders op de snelle, Ameri kaanse, tour zou gaan: „Veel jonge kij kers zijn bioscoopgangers. Ze verwach ten ook op de tv meer actie en wisselen de lokaties". Waar in het traditionele Coronation Street (36 jaar non stop op de Britse buis) de hoek van de straat zo ongeveer het einde van de wereld is daar beleefden de personages van Eas tEnders al avonturen in Amsterdam, Parijs, Mallorca en het Caraïbische gebied. De makers van Coronation Street zeg gen de snelle verwikkelingen rond Al- bert Square te kunnen weerstaan. „EastEnders moet het hebben van in triges, wij hebben de sterkere persoon lijkheden", meent Kat Partick, co-pro ducer van The Street. Onder hen is de onverslijtbare Ken Barlow (acteur Wil liam Roache), de laatst overgebleven fi guur uit de glorieuze begintijd met Ena Sharpies en Elsie Tanner.' Daarbij blijkt inmiddels dat ook in soaps de Engelse noord-zuidtegenstei- ling is aangescherpt. Voor veel noor derlingen is al het tumult in Londen een allemaal beetje te veel van het goe de. Hun favoriete pub heet duidelijk Rovers Return. Coronation Street hoopt vanaf 24 november terug te kun nen slaan met een vierde uitzending per week. Het nieuwe tempo dat wordt opgelegd met EastEnders heeft andere Britse soaps als Brookside (Liverpools woon erf), Take the High Road (Schots dorp) en Emmerdale (ergens in Yorkshire) onder druk gezet. Brookside werd on langs op de vingers getikt door het Britse Commissariaat van de Media wegens 'ongeschikte' scenes op het vroege avonduur. De zender Channel 4 kreeg vele klachten over een incestaf faire tussen broer en zus die elkaar uit voerig kusten en samen in bed lagen. Door Marcel Frost Het lijkt wel of werken voor Renée Fokker heel belangrijk is. Zou een an dere actrice een vakantie aangrijpen om even uit te blazen, Renée Fokker neemt nog gauw een speel film op in acht dagen tijd: Blind Date. Bovendien kreeg ze voor haar rol in de film ook nog een Gouden Kalf. „Ik vind het heel fijn om te werken, maar ik ben geen workaholic", zegt Fokker. „Ik had net een paar dagen vrij van Con sult." Renée Fokker speelt in het der tiendelige Tros-drama de rol van therapeute Anne van Heul. Sa men met Derk Steggerda (Mare Klein Essink), Marleen van Bu ren (Alice Reys) en Will Derksen (Joan Nederlof) runt zij een psy chotherapeutische praktijk. „Ik ben wel blij met het Gouden Kalf, want zo zie je dat ook een film die in acht dagen achter el kaar is opgenomen van goede kwaliteit kan zijn." Ook over de nieuwe Tros-reeks, waarvan donderdag de tweede uitzending is, is zij zeer te spreken. „Er zit ten veel verrassingen in. Dat maakt het spannend. Ondertus sen proberen de therapeuten de klant zo goed mogelijk te hel pen." Recalcitrant Ze schetst een vrij compleet beeld van het personnage dat zij in Consult speelt. „Anne van Heul is gescheiden en gaat heel erg voor haar werk. Ze kreeg op vrij jonge leeftijd een dochter, maar daar ligt ze voortdurend mee overhoop. Het meisje is in de puberteit, maakt haar eerste avontuurtjes mee, terwijl moe der vooral de school belangrijk vindt. Daarbij is het een vrij re- Mlt" A Ai Renée Fokker: zelf. .Als je iemand begrijpt, kun je haar ook spelen. Als ik nu haar kleren aantrek, ga ik lopen als Anne, ze verschijnt van- toto dijkstra calcitrante dochter en dat breekt Anne soms op. Toch streeft ze in alles naar het perfectionisme." De werklust van Anne lijkt ook in Renée te zitten. „Ik ben wel heel erg toegewijd, dat klopt, maar niet koste van alles,. Ik ben geen workaholic. Het is ook heerlijk om niets te doen, thuis zijn, tijd nemen voor je gezin. Verder ook lekker eten en reizen, nee hoor, ik hoef niet altijd bezig te zijn." Toch speelt Renée Anne alsof ze het is. „Tja, daar doe je je huis werk voor. Je moet weten wat de persoon die je speelt heeft ge daan voor jij jaar leerde kennen. Je maakt een dagboek voor haar, een karakterschets. Ik probeer te begrijpen waarom Anne bepaal de stappen in haar leven heeft gedaan. Als je iemand begrijpt, kun je haar ook spelen. Als ik nu haar kleren aantrek, ga ik lopen als Anne, ze verschijnt vanzelf." Dat Fokker moeiteloos in de huid van anderen kruipt, bewees zij onder meer in De Zomer van '45. Zij speelde de rol van Maria, een katholiek meisje dat in de bevrijdingsdagen een keer de liefde deelde met een hitsige Ca nadees. „Ik voel wat Maria voelt", zei zij indertijd over die rol. „Toen was ik totaal iemand anders", zegt ze nu, „maar de in tensiteit van spelen is wel het zelfde. Dat is overigens de enige vergelijking die opgaat; de rol, het verhaal en de opzet waren compleet anders. Weet je wat ik raar vind? De meeste mensen leggen in mijn werk nooit de link met een rol die ik daarvoor heb gespeeld, ze kennen me niet te rug." Op zich een voordeel, want me nige acteur wordt tot aan zijn le venseinde achtervolgd met de vertolking van een bepaalde rol: het Swiebertje-effect. „Ik zie het Door Peter van Vlerken Een groep verontruste liefhebbers van het werk van Gerard Reve wil voorkomen dat het manuscript van De Avonden, dat op 26 november wordt geveild, verloren gaat. De Revianen, tot nu toe zo'n 30 in getal onder aanvoering van de Leidse anti quair en Reve-kenner Piet van Winden, vrezen verdwijning van het manuscript naar een buitenlandse bieder. Ook be staat de kans dat het niet, of niet in zijn geheel voor het publiek beschikbaar komt. „Dat zou een enorme ramp zijn", zegt Van Winden. De richtprijs voor het manuscript, dat ter veiling wordt aangeboden bij het Haarlemse veilinghuis Bubb Kuyper, be draagt 160 tot 180 duizend gulden. Van Winden denkt dat hij en zijn mede-Revi anen over zo'n twee ton moeten kunnen beschikken om het te verwerven. „Als er één bieder is, zijn er meer, zo leert de er varing. Bovendien moeten de veilingkos- ten ook worden betaald." Veilige plaats De 'aandeelhouders' rond Van Winden hebben flinke bedragen toegezegd, aldus de antiquaar, „maar we komen nog niet aan dat bedrag en dat moet wel het geval zijn, willen we met opgestoken vinger kunnen afreizen naar Haarlem". Als Van Windens missie slaagt, is het de bedoeling dat het manuscript op een vei lige plaats wordt bewaard en ter be schikking staat voor studie. „Dat is het Reve's levenspartner Joop Schafthuizen met het manuscript van 'De Avonden' bij veilinghuis Bubb Kuyper in Haarlem. foto klaas koppe hoogste doel." Van Winden: „Voor het schrijverschap van Reve is De Avonden van groot belang geweest. Maar een fat soenlijk literair onderzoek naar de bete kenis ervan is nooit gedaan. Er is nooit iemand op gepromoveerd." Mochten de Reve-bewonderaars er niet in slagen de hoogste bieder te worden, dan hoopt Van Winden met zijn actie de Nederlandse overheid wakker geschud te hebben. „De minister 'zou er gewoon het geld voor uit moeten trekken." Als het rijk in de buidel wil tasten zal het manuscript waarschijnlijk naar het Let terkundig Museum in Den Haag gaan. Komt het bij de verzamelde Revianen te recht, dan is dat niet helemaal zeker. Stemmen in de groep-Van Winden zeg gen dat het uit wraak over die misplaats te zuinigheid maar elders moet worden ondergebracht. Fondswerving Directeur Anton Korteweg wil bevesti gen noch ontkennen of zijn Letterkundig Museum gaat bieden op De Avonden. Hij is bang voor prijsopdrijving. Niet alleen nu, maar ook later. Als een groot bedrag voor Reve zou worden uitgetrokken, zouden andere schrijvers ook wel eens meer geld voor hun handschriften kun nen eisen. Kortewegs aankoopbudget bedraagt 75.000 gulden per jaar, een be drag dat hij kan aanvullen door fonds werving. Hij wil niet zeggen of hij dat voor deze veiling gaat doen. Hij zou het jammer vinden als De Avonden elders onderdak zou vinden. „Als nationaal museum zijn wij de aangewezen plaats." Volgens de catalogus van het veilinghuis is het manuscript van De Avonden com pleet en in al zijn stadia van ontstaan overgeleverd. Het bestaat uit 13 bladen met aantekeningen, 348 bladen manu script en 174 bladen al dan niet met de pen verbeterd typoscript. De kroontjes pennen waarmee het manuscript ge schreven is, zitten erbij, alsmede een 'originele contemporaine pasfoto' van de auteur. NEDERLAND 1 MAANDAG 11 NOVEMBER 1996 niet herkend worden als een compliment. Bijkomend voor deel is dat je ook niet op straat wordt herkend, heerlijk. Waar het vandaan komt, weet ik niet, het zit er gewoon in. Het is de kunst van het goed kunnen lie gen. Vergelijk het met crimine len: die liegen ook zo veel bij el kaar dat ze heel ver komen, denk ik weieens." Schamen Niet alleen de persoon vereist het nodige voorwerk. Fokker heeft zich degelijk ingewerkt in de psychiatrie. „Psychothera peute Annette Heffels heeft Ti neke Beishuizen bij het schrijven van de serie geadviseerd. In het verleden maakte Heffels al een serie In Therapie. Die heb ik ter voorbereiding helemaal beke ken. Verder heb ik met een be vriende psychiater enkele ge sprekken gevoerd." De publieke opinie is de laatste jaren aan het veranderen ten gunste van de psychotherapie, denkt Fokker. „Je hoeft je er volgens mij nu niet meer voor te schamen. Vrienden en kennissen krijgen er begrip voor. Gelukkig maar. Er is toch ook niets mis met het be zoeken van een therapeut, als het bijvoorbeeld in je relatie niet zo goed gaat. Deskundigen kun nen je helpen om uit de knoop te komen, in plaats van dat het he lemaal misloopt." „Consult maakt ook duidelijk dat therapeuten mensen zijn zo als jij en ik, dezelfde sores mee maken als een journalist of een actrice. Zij proberen anderen te helpen, terwijl hun eigen leven een zooitje is. Ik ken iemand die psychiater is, maar als ik hem zie kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen. De serie kan wel licht iets veranderen in het ver keerde beeld dat sommige men sen nog steeds hebben van psy chologen en psychiaters. Of ik zelf in therapie zou gaan? Als dat nodig mocht zijn, jawel, waarom niet?" Van onze verslaggever Eindhoven - „De crisissituatie waarin Het Brabants Orkest!i thans verkeert heeft een complexe achtergrond, die gedurende 025 Netwerk, actualiteitenrubriek een reeks van jaren gegroeid is." Dat schrijven de twee doos 0^59 Weeroverzicht staatssecretaris Nuis aangestelde raadgevers in hun advies. journaal Tekenfilmfestival Ontbijt-TV journaal Get the Picture (herh) Ook dat nog (herh) Kruispunt (herh) Voor elkaar! (herh, tot 11.49) Passie voor wijnen, reportage serie (herh) 525 Kookgek (herh) r'41 'n Goeiedag met Minoesch Jo- rissen 635 Cosby Show, comedy Alles kits, kindermagazine Roseanne, comedy Get the Picture, quiz Willem Wever Wak u waku, spelletje Journaal De problemen rond de dirigenten Mare Soustrot en Jaap van Zwe den, het ontslag van de interim-di recteur en het uittreden van een aantal bestuursleden, waren 'slechts' de aanleiding voor de cri sis. Van Veldhoven en Hierck, respec tievelijk bestuursvoorzitter van de Katholieke Universiteit Brabant en zendercoördinator van Radio 4, vinden de benoeming van een nieuw bestuur, maar ook andere veranderingen binnen het HBO, noodzakelijk om de sterke punten van het HBO tot hun recht te laten komen. Als sterke punten noemen zij de goede kwaliteit van de musici en de ambitie en motivatie van het orkest en de dirigenten. Het alge mene gevoelen bij de betrokkenen die het adviseursduo heeft gespro ken is dat „het orkest veel kan en tot nog meer in staat is". Er is mo tivatie en optimisme ondanks alle spanning en frustraties. Zwak bij het HBO is de onhelder gedefinieerde rol van het bestuur, dat door het orkest als 'regentesk' werd ervaren. Van Veldhoven en Hierck constateren bij het HBO een 'voorzitters-cultuur' die al ja ren bestaat. Achtereenvolgende voorzitters zijn 'dominant' ge weest en hebben sterk de neiging gehad zich ook op het terrein van de directie te begeven. Overigens krijgt het oude bestuur onder voorzitter C. Baan ook een pluim. Het heeft extra geld binnenge bracht en de interne organisatie en communicatie verbeterd. Maar de wijze waarop de verschillende be sluiten zijn genomen, o.a. in de kwestie-Van Zweden, zijn niet al tijd gelukkig geweest. Door de ma nier waarop hij zijn voorzittersrol vervulde werd Baan 'zondebok'. Overigens doen Van Veldhoven en Hierck geen uitspraak over de schuldvraag in het dirigentencon flict. Wel bevelen zij voor de toe komst een bestuur aan dat op af stand en op grote lijnen bestuurt. In het rapport wordt de door Baan heengezonden directeur H. van Werkhoven, wiens dienstverband overigens formeel nog steeds niet is beëindigd, bij alle verdiensten die hij had, 'metaalmoeheid' ver weten. Ook verkeerde hij in een isolement. Daardoor heeft de 'cru ciale as bestuur/directie aan kracht ingeboet'. Interim-direc teur A. Sytsma, die eveneens door Baan werd weggestuurd, heeft geen verbetering bewerkstelligd. 1.05 Op korte termijn moet er ke directeur komen van wie e® zuiverende werking moet uitga® Debet aan de crisis bij het HBO zijn volgens de adviseurs ook •véle conflicten die er in het vet den met dirigenten zijn gewe® De positie van Soustrot en V® Zweden noemen zij moment#] sterk door de steun van het orkest, maar is het te hopen dat de sap port bij orkest, directie en besta® zo blijft als de dirigenten impopt- laire maatregelen moeten nemei Het orkest moet streven naare# langdurige verbintenis met vaste dirigent, luidt het advies. Ook de Ondernemingsraad en i Artistieke Commissie worden ii het rapport niet gespaard, re Ondernemingsraden - de dige stelt zich coöperatiever op, a wordt geconstateerd, maar word niet door iedereen geaccepteerd waren een „staat binnen de staat" Er was sprake van ongewenste in vloeden en krachtenvelden. De Ar tistieke Commissie mist gezag es is onderwerp van „machinaties" De rol van de AC binnen de orgs nisatie moet duidelijker worden ei ook wie er zitting in moeten gen. Het HBO-Managementeam man) is te groot en te log en heelt in de praktijk geen autoriteit ol functie. Opheffen, is de bod schap. Al is er nog steeds sprake van# doende niveau, de adviseurs ra zen dat bij niet ingrijpen de steil te bedrijfscultuur ook de muzikale uitvoeringen zal aantasten. Teke nen daarvan zijn de grote toleran tie en vrijblijvendheid wat werk discipline van de musici betreft. van buiten het orkest geïnspireer de roddel, achterklap en anoniem brieven gehekeld. De spa: tussen artistieke aspiraties i nanciële mogelijkheden vraagt on der meer om lange termijn-af ken met de kapitaalkrachtige Stichting Vrienden van Het bants Orkest. De adviseurs rr dat een krachtenbundeling ffl! Opera Zuid en het Limburgs Sym fonie Orkest, waarop door staats secretaris Nuis al eerder is a; drongen, 'tot een in financieel, ar tistiek en logistiek opzicht gezon der en minder kwetsbaar to komstperspectief kunnen leiden' Ondertussen is een een nieuw inte rim-bestuur ingesteld onder voor zitterschap van burgemeester C. Rutten van Breda. Eindhoven (anp) - Pas medio 2000 is de eerste tentoonstelling te zien in het vernieuwde Van Abbe-museum in Eindhoven. D' verbouwing had volgens de oorspronkelijk plannen al in sep tember klaar moeten zijn. Verkoper van het manuscript is Joop Schafthuizen, levenspartner van de te genwoordig in Vlaanderen woonachtige Gerard Reve. Tot begin jaren 80 was in het bezit van de vader van de dichter Hans Lodeizen. Hij kreeg het van Reve in ruil voor studiereizen naar Engeland. In zijn testament bepaalde Lodeizen dat het na zijn dood terug moest naar de schrijver. Schafthuizen wil van de op brengst zijn verzameling Polynesische kunstvoorwerpen uitbreiden. „Het pak papier ligt maar in de kast, ik kijk liever tegen iets moois aan", zei hij. Gerard Reve, toen nog Simon van het Reve, publiceerde De Avonden in no vember 1947. Het boek geeft een beeld van tien dagen uit het bestaan van hoofdpersonage Frits van Egters in een troosteloos en burgerlijk milieu. Reve kreeg er de Reina Prinsen Geerligsprijs voor. De reacties op het boek waren ex treem uiteenlopend. Sommigen, zoals Hermans en Blaman waren uitgesproken lovend, anderen, zoals Bomans en Gres- hoff maakten het met de grond gelijk. Het boek kreeg aanvankelijk zes druk ken, maar in de jaren zestig ging het plotseling hard met de oplage. Tot nu toe verschenen 42 drukken. In de veilingcatalogus staat een voor woord van Reve. Hij schrijft onder meer: „Wie zal van dit even beroemde als on vervangbare literaire kleinood de geluk kige eigenaar of eigenaresse worden? Het zoude mij niet verbazen als het naar de gene gaat die het hoogste bod heeft ge daan." Het zit het museum niet mee. Het had dit jaar graag zijn 60-jarig ju- blileum in het vernieuwde gebouw willen vieren. Maar het duurt nog twee jaar voordat de verbouwing begint. Voorlopig huist Van Abbe in een vroegere winkel voor Phi- lips-personeel. Dat gebouw moet nog voor 2,5 ton lekdicht worden gemaakt. Een eerste ontwerp voor de verbouwing van architect A. Cahen riep veel weerstand op bij een aantal inwoners van Eindho ven en verdween van tafel. Het tastte het karakter van het oor spronkelijke gebouw uit 193611 veel aan. Middels de rechter hid den ze de verbouwing toen tegen Nu tekent dezelfde Cahen nieuw plan. Dat moet weer goes keuring krijgen en voordat vervol gens de eerste bouwvakker ver schijnt, is het twee jaar later. De gemeente Eindhoven heeft no] onderzocht of het monument»' Kropholler-gebouw in de schikt zou zijn voor exposi Maar dat kostte jaarlijks een miljoen gulden en dat vond M stadsbestuur te gortig. Rotterdam (anp) - Het evenement 'Opera in Ahoy', dat volg®' jaar zijn eerste lustrum viert, zal dan ook voor het eerst buit® het Rotterdamse Ahoy' te zien zijn. De productie gaat opre,! naar Antwerpen. Dat heeft de organisatie van het evenem® producent The Companions, bekendgemaakt. 'Opera in Ahoy' ziet er tijdens de viering van het eerste lustrum wat anders uit dan in de vier voor gaande jaren. Vanwege de verbou wing van Ahoy' kon er geen gehele opera worden opgevoerd. The Companions heeft dan ook beslo ten hoogtepunten uit te voeren uit de opera's van voorgaande jaren. Ook zullen er minder voorstellin gen zijn dan de afgelopen jaren: drie in plaats van vijf tot zeven. Daar komt dan vyel de uitvoering in Antwerpen bij. De jubileum concerten zijn op 24, 25 en 26 ja nuari in Rotterdam, en op bruari in Antwerpen. Pervooi ling in Ahoy' zijn 5000 kaarten De- schikbaar. 'Opera in Ahoy' trok in de ee®j vier jaar van zijn bestaan in tow ongeveer 150.000 bezoekers- Ahoy' werden Nabucco (1993), valleria Rusticana en (1994), Carmen (1995) en (1996) opgevoerd. Welke oper 1998 naar Rotterdam komt, w nu nog niet bekendgemaakt. de finale van het jubileumcon zal uit die opera komen. Taxi, opmerkelijke gesprekken in een taxi Tussen kunst en kitsch Dokument: Eindpunt Hoogvliet, 3-delige documentaire (slot) Miniatuur. Vandaag: Max Vel- thuijs Murder One, rechtbankserie (herh, tot 00.30) 3.00 Kijk op taal II (tot 09.20) 17.00 I.30 Zig Zag: Willem Barendtsz (tot 17.05 09.50) 0.00 Huisje Boompje Beestje (tot 18.30 10.20) 19.00 0.30 Sybe satellyt (tot 10.50) 19.30 1.00 Politieke besluitvorming (tot 20.00 11.20) 2.30 Moshi, Moshi. Japans voor begin 20.30 ners 21.30 3.00 Studio Sport 22.00 5.00 Spreekuur 23.00 5.54 PP: GPV 23.45 6.00 Journaal 00.35 6.08 De ark van Stekeltje 01.20 6.36 The Waltons, serie 2.23 Gospelclip 7.29 2Vandaag, actualiteiten 1.59 Het pakhuis, serie over verzame 16.25 laars 1.28 Radar, consumentenrubriek 16.50 1.03 Clouseau, muziekspecial rond de 17.35 ze Vlaamse popgroep 18.05 1.39 TV Show op reis naar het Tus- 19.00 chinski Theater 19.30 1.20 Space Tech, populair-wetenschap- 20.30 pelijk magazine over toepassingen 22.15 voor de ruimtetechnologie 23.00 1.47 De specialist 23.30 1.20 Het elfde uur 24.00 1.15 Studio NOS (tot 23.55) 12.00 Journaal 07.00 2.07 MiddagEditie 16.00 1.00 Journaal 16.30 1.07 Veldpost (herh) 17.55 1.37 Per seconde wijzer (herh) 18.50 1.02 Reiziger in muziek (herh) 19.25 i.02 Coconino County (herh) 20.00 i.00 Journaal 20.30 i.05 De plantage 21.05 .05 Heartbreak High, jeugdserie 21.40 .52 PP: Uitzending Unie 55+ 22.25 !.45 Nieuws 13.15 Du bout des ailes, ma- zine 13.45 Pachamana, documentaire er twee Boliviaanse jongens die negen- n jaar geleden zijn geadopteerd door n Belgisch echtpaar en nu op zoek gaan ar hun wortels 14.45 Les Steenfort, aitres de l'orge, miniserie. Afl. 1 (herh) -25 Tour de France, film 16.40 Die hwarzwaldklinik, serie 17.30 Charlie's '9els, misdaadserie 18.30 Régions soir '-.50 Cartes sur table, magazine 19.10 Le lotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 'tran témoin: II grande cocomero, Itali- ns-Franse speelfilm uit 1993 21.55 L'é- an témoin: Débat, discussie n.a.v. de hier- °r uitgezonden film over jongeren en jchiatrie 23.15 Nieuws 23.40 Javas irh) 23.50 La pensee et les hommes, filo- i'sch magazine •15 Parcours, golfmagazine 14.10 Paar- nsport Jumping de Bruxelles 16.10 lei t bla 17.10 Autosport oldtimerrace Ral des Alpes en de 24 uur karting van Luik Top motos (herh) 18.05 lei Bla bla ■00 Du bout des ailes, magazine 19.30 euws 20.10 L'écran témoin: II grande co- Nero, Italiaans-Franse speelfilm uit 1993 ■00 Nieuws 22.20 Javas (herh) 22.30 71' weekmagazine 23.05 Les chré- ns dans la vie sociale, politieke uitzen- 9 23.30 Personal Upgrade, cursus auto- bering (tot 24.00) tl?r90nma9azin °9'00 Ta9esscbau •«LMona Lisa, vrouwenmagazine - ie 5 Harmonys, ochtendgymnastiek AA- ,v,7'i '-'v.iuciiuyyiiiiiaiiieA •00 Tagesschau 10.03 Weltspiegel 10.45 - in Deutschland 11.00 Tagesschau h?,, „mun9' amusement 12.35 Um- ncM Presseschau 13.00 Tagesschau Mittagsmagazin 13.45 Wirtschafts- 9 mm 14-°0 Tagesschau 14.03 Ein S hs Toscana'serie- Aansl.: Kapt'n ia!!» T?9esschau 15.03 Sport- rnini< h3: 2'lveren schaal aan -ta ie (In 90uden medaillewinnaars At- l ,™Iagesschau16-°3Fliege,talk- zIÏ't 9esschau 17'10 Brisant' ma ft Mari L yerbotene Liebe, serie 18.25 ird enh,°f' Serie 18'54 den Bonen™ Tagesschau 20.15 Expe- ™n ins Tierreich: mÊÊÊÊÊÊÊÊÊm - "cneiui; walvissen 21.00 i Fra,a9a2lne Z1'40 7we' Manner und 00 t6,"' ser'e 77-80 Tagesthemen chtman np0litiesei'ie (herh' 00-3° tespeS °(ZW)AftertheThin I Duitsland 2 T (herh) 1 13-45 Wetten- dass li 15 nn 5,45 Tierportrat: de zadeljak- Imbu'ra (heUM 16-05 Zwei Münchner in f rg (herb) 17.00 Heute 17.15 Ab-

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 10