35 CHRYSLER Mot o vier Ssang ri en ne Fiat Dirk Dronkersweg 18, 4462 GA Goes. Tel.: 0113-250858. Fax:0113-250868. CHRYSLER VOYAGER CHRYSLER NEON CHRYSLER STRATUS CHRYSLER VISION CHRYSLER NEW YORKER CHRYSLER VIPER ALWAYS DRIVING FORWARD pESTEM Ad DE STEM VRIJDAG 25 OKTOBER 1996 X 52 Het automerk Ckrysler stelt, samen met Dodge en Jeep, de internationale norm op ket gek ied van luxe, comfort, veiligkeid, ruimte en rijprestaties. Dat kunt u elke drie maanden in de krantenkolommen lezen als ket Ckrysler- concern wéér kogere kwartaalcijfers keeft gepresenteerd. I'"rf t-H y Maar u ziet ket vooral ook aan de grootste skowroom ter wereld: de weg. Steeds meer mensen kiezen voor de ongeëvenaarde klasse van Ckrysler, Dodge en Jeep. Het moge duidelijk zijn dat kij een merk van een dergelijke standing, een dealernetwerk van evenredige klasse koort. Het doet ons, Ckrysler Import Holland, dan ook kij zonder veel genoegen u te informeren over de aanstelling van Jan Hop Ckrysler Jeep Goes B.V. als officieel dealer voor de regio Zeeland. Daarmee keeft Ckrysler in Nederland 36 officiële dealers die stuk voor stuk de toon aangeven in vakmansckap, service-verlening en ervaring. De officiële opening van Jan Hop Ckrysler Jeep Goes B.V. is vrijdag 25 oktoker aanstaande.U kent dan van karte welkom in de skowroom om kennis te maken met de versckillende Ckrysler, Dodge en Jeep modellen. U vindt Jan Hop Ckrysler Jeep Goes B.V. aan de Dirk Dronkersweg 18 in Goes. Door Rien van der Steen Eindelijk. Na achttien jaar intro duceert Porsche weer een com pleet nieuwe auto. De Boxter. In Nederland hebben 67 mensen de auto al besteld. Zonder er een meter in gereden of de auto zelfs maar gezien te hebben. Ze heb ben gelijk: de Boxster is het sum mum. De beste van de drie Duitse roadsters, naast Mercedes en BMW. Ook de MGF stelt hij in de schaduw. Maar akkoord: hij is aok de kostbaarste van het gezel schap. get gaat sportwagenbouwer Por sche uit Zuffenhausen weer voor de wind. Sinds de komst van top man dr. Wendelin Wiedeking antwikkelde het kleine merk van de groots brullende boxer een ex- zlusiviteitsstrategie. Weinig au to's dus, maar wel goeie en gewil de. In Detroit verscheen drie jaar »eleden een studiemodel van een kleine roadster. Uit de samenvoe- Er komt steeds minder plek voor auto's. Er zijn dus 'inno vatieve oplossingen nodig voor de individuele mobili teit,' zeggen de politiek en de belangrijkste constructeurs. Er bestaan fantastisch ogende studies van kleine auto's die extreem zuinig zijn. Tegelijk is er de hang naar nostal gische vormgeving. VW heeft inmiddels besloten een mo dern vormgegeven Kever ter wereld te brengen. En Fiat speelt met de gedachte de le gendarische Nuova 500 in een nieuw jasje te steken. Het zal de talloze bewonderaars als muziek in de oren klinken. Door Rien van der Steen In Nederland zitten de prijzen in middels tegen de tienduizend gulden. De aloude Fiat 500 is ge liefd. Het rugzakje is nog lang niet uitgestorven. In de Poolse Fiatfabriek worden dagelijks nog nieuwe onderdelen en zelfs com plete motoren gemaakt. In Italië immers zijn er nog enke le honderdduizenden van. Op de sloop zijn ze voor een paar hon derd gulden te koop. En rijdende exemplaren zijn - na enig zoeken - voor zo'n drieduizend gulden los te weken. In de stad kent het aandoenlijke Fiatje zijn gelijke niet. Italianen hébben iets met het autootje. Het was immers het karretje dat him land mobiel maakte. Ook Nederland kent een schare bewonderaars. Het Italiaanse blad Corriere dello Sport meldde onlangs dat Fiat in Turijn plannen heeft een moder ne versie van de Nuova 500 te lanceren. Die zou eerst als proto- 'ype op een aantal belangrijke autosalons gepresenteerd wor den. Om de reacties van het pu bliek te peilen. Hetzelfde systeem dat Volkswagen eerder met het n historische succesnummer Kever hanteerde. Binnen twee jaar wordt de moderne Kever in Mexico in productie genomen. Aan kleine auto's geen gebrek. Hat is ook noodzaak voor moder- a h o e: rr v Hoor Rien van der Steen Met Range Rover zal SsangYong °g wel jaren moeten knokken. Gnt Hie 4x4 vormt nog steeds Pezige neusje van de zalm. Pon .ft het Koreaanse mérk j. myistens zo sterke aanbie- yP8etuigd en wel met alle e die zo'n beetje te verzinnen ren? een motor Hie de concur- Drü j-n schaduw stelt en een Is die beduidend lager is dan ar uhi vergelijkbare Mits- bi nu Pajero, Range Rover, Jeep, M rev TRazer of Opel Monte- al so Ey~ °°k' De SsangYong Mus- fe t0-p''I-2 Is een beer van een au- ge staa.en«eushoorn dan, want daar D v00r Koreaanse aanduiding en Ss S*" sang Yong is nu ongeveer een re staaf0*5 I Nederlandse markt en 1_ °P de derde plaats in het va- de M M hi kl de de vi ee sr de de bi M at fe ge gr re lo kn

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 22