35 CHRYSLER
Mot
o
vier
Ssang
ri
en ne
Fiat
Dirk Dronkersweg 18, 4462 GA Goes. Tel.: 0113-250858. Fax:0113-250868.
CHRYSLER VOYAGER
CHRYSLER NEON
CHRYSLER STRATUS
CHRYSLER VISION
CHRYSLER NEW YORKER
CHRYSLER VIPER
ALWAYS DRIVING FORWARD
pESTEM
Ad
DE STEM
VRIJDAG 25 OKTOBER 1996
X 52
Het automerk Ckrysler stelt, samen met Dodge en Jeep, de internationale
norm op ket gek ied van luxe, comfort, veiligkeid, ruimte en rijprestaties.
Dat kunt u elke drie maanden in de krantenkolommen lezen als ket Ckrysler-
concern wéér kogere kwartaalcijfers keeft gepresenteerd.
I'"rf t-H y
Maar u ziet ket vooral ook aan de grootste skowroom ter wereld: de weg.
Steeds meer mensen kiezen voor de ongeëvenaarde klasse van Ckrysler, Dodge
en Jeep. Het moge duidelijk zijn dat kij een merk van een dergelijke standing,
een dealernetwerk van evenredige klasse koort. Het doet ons, Ckrysler Import
Holland, dan ook kij zonder veel genoegen u te informeren over de aanstelling
van Jan Hop Ckrysler Jeep Goes B.V. als officieel dealer voor de regio Zeeland.
Daarmee keeft Ckrysler in Nederland 36 officiële dealers die stuk voor stuk de
toon aangeven in vakmansckap, service-verlening en ervaring.
De officiële opening van Jan Hop Ckrysler Jeep Goes B.V. is vrijdag 25
oktoker aanstaande.U kent dan van karte welkom in de skowroom om
kennis te maken met de versckillende Ckrysler, Dodge en Jeep modellen. U vindt
Jan Hop Ckrysler Jeep Goes B.V. aan de Dirk Dronkersweg 18 in Goes.
Door Rien van der Steen
Eindelijk. Na achttien jaar intro
duceert Porsche weer een com
pleet nieuwe auto. De Boxter. In
Nederland hebben 67 mensen de
auto al besteld. Zonder er een
meter in gereden of de auto zelfs
maar gezien te hebben. Ze heb
ben gelijk: de Boxster is het sum
mum. De beste van de drie Duitse
roadsters, naast Mercedes en
BMW. Ook de MGF stelt hij in de
schaduw. Maar akkoord: hij is
aok de kostbaarste van het gezel
schap.
get gaat sportwagenbouwer Por
sche uit Zuffenhausen weer voor
de wind. Sinds de komst van top
man dr. Wendelin Wiedeking
antwikkelde het kleine merk van
de groots brullende boxer een ex-
zlusiviteitsstrategie. Weinig au
to's dus, maar wel goeie en gewil
de. In Detroit verscheen drie jaar
»eleden een studiemodel van een
kleine roadster. Uit de samenvoe-
Er komt steeds minder plek
voor auto's. Er zijn dus 'inno
vatieve oplossingen nodig
voor de individuele mobili
teit,' zeggen de politiek en de
belangrijkste constructeurs.
Er bestaan fantastisch ogende
studies van kleine auto's die
extreem zuinig zijn. Tegelijk
is er de hang naar nostal
gische vormgeving. VW heeft
inmiddels besloten een mo
dern vormgegeven Kever ter
wereld te brengen. En Fiat
speelt met de gedachte de le
gendarische Nuova 500 in een
nieuw jasje te steken. Het zal
de talloze bewonderaars als
muziek in de oren klinken.
Door Rien van der Steen
In Nederland zitten de prijzen in
middels tegen de tienduizend
gulden. De aloude Fiat 500 is ge
liefd. Het rugzakje is nog lang
niet uitgestorven. In de Poolse
Fiatfabriek worden dagelijks nog
nieuwe onderdelen en zelfs com
plete motoren gemaakt.
In Italië immers zijn er nog enke
le honderdduizenden van. Op de
sloop zijn ze voor een paar hon
derd gulden te koop. En rijdende
exemplaren zijn - na enig zoeken
- voor zo'n drieduizend gulden
los te weken. In de stad kent het
aandoenlijke Fiatje zijn gelijke
niet. Italianen hébben iets met
het autootje. Het was immers het
karretje dat him land mobiel
maakte. Ook Nederland kent een
schare bewonderaars.
Het Italiaanse blad Corriere dello
Sport meldde onlangs dat Fiat in
Turijn plannen heeft een moder
ne versie van de Nuova 500 te
lanceren. Die zou eerst als proto-
'ype op een aantal belangrijke
autosalons gepresenteerd wor
den. Om de reacties van het pu
bliek te peilen. Hetzelfde systeem
dat Volkswagen eerder met het n
historische succesnummer Kever
hanteerde. Binnen twee jaar
wordt de moderne Kever in
Mexico in productie genomen.
Aan kleine auto's geen gebrek.
Hat is ook noodzaak voor moder-
a
h
o
e:
rr
v
Hoor Rien van der Steen
Met Range Rover zal SsangYong
°g wel jaren moeten knokken.
Gnt Hie 4x4 vormt nog steeds
Pezige neusje van de zalm.
Pon .ft het Koreaanse mérk
j. myistens zo sterke aanbie-
yP8etuigd en wel met alle
e die zo'n beetje te verzinnen
ren? een motor Hie de concur-
Drü j-n schaduw stelt en een
Is die beduidend lager is dan ar
uhi vergelijkbare Mits- bi
nu Pajero, Range Rover, Jeep, M
rev TRazer of Opel Monte- al
so Ey~ °°k' De SsangYong Mus- fe
t0-p''I-2 Is een beer van een au- ge
staa.en«eushoorn dan, want daar D
v00r Koreaanse aanduiding en
Ss S*"
sang Yong is nu ongeveer een re
staaf0*5 I Nederlandse markt en 1_
°P de derde plaats in het va-
de
M
M
hi
kl
de
de
vi
ee
sr
de
de
bi
M
at
fe
ge
gr
re
lo
kn