DE STEM Donovan terug uit schuilplaats Nieuw boek Ludlum blijkt heruitgave Zuidelijke cultuurwensen in Den Haag gedeponeerd voor 11 november 'Boeddhisme heeft mij meer veranderd dan alle protestdemonstraties' Jan Steen trekt volle zalen in Rijksmuseum John Leighton directeur van Van Gogh Museum Rotterdams orkest zoekt heil in gratis concert House of pain Joe Zawinul Steve Forbert Liesbeth List PESTEM „Ik heb er geen. zin meer in om zo hard te werken. Dat heb ik genoeg gedaan." Jasperina de Jong Van onze verslaggever Den Haag - Het was een on deugende vraag die ze eigen lijk niet mocht stellen, zei Pv- dA-kamerlid Van Nieuwenho- ven, maar ze deed het toch maar. Waarom voegen de zui delijke provincies het Bra bants Orkest (HBO) niet met het Limburgs Symfonie Or kest samen? „Als het budget voor beide orkesten wordt sa mengevoegd, zijn alle finan ciële en bezettingsproblemen opgelost." Van Nieuwenhoven opperde dat tijdens de hoorziting van de vaste kamercommissie Onderwijs, Cul tuur en Wetenschappen over de Cultuurnota van staatssecretaris Nuis. Mevrouw M. Magis-Habets, gedeputeerde Cultuur van Bra bant, wees de suggestie meteen als niet reeël van de hand. Ze stelde dat de samenwerking tus sen beide orkesten groeit en dat afspraken zijn gemaakt over de begeleiding van Opera Zuid. „Voor Het Brabants Orkest is het nu al een grote opgave het eigen gebied te bedienen." Magis was woordvoerder van een kleine afvaardiging van de drie zuidelijke provincies die in Den Haag kwam pleiten voor meer geld voor met name HBO en Ope ra Zuid. Brabant, Zeeland en Limburg en de steden Den Bosch, Eindhoven, Breda, Tilburg en Maastricht willen meer geld dan Nuis voor de zuidelijke provin cies heeft uitgetrokken. Met na me HBO en Opera Zuid, door Ma- gis geafficheerd als 'speerpun ten', komen er volgens haar be kaaid af. Magis noemde het Brabantse dansgezelschap Raz als voor beeld van hoe samenwerking tus sen provincie en rijk succesvol kan zijn. Dankzij de gezamenlij ke inspanning kon Raz van de grond komen en succesvol wor den. Eenzelfde gezamenlijke in spanning zou ook voor HBO en Opera Zuid nodig zijn. Opera Zuid kampt met een struc tureel tekort en Nuis wil dat Ope ra Zuid nauwer gaat samenwer ken met de Nationale Reisopera. Maar, stelde Magis, Opera Zuid wil een eigen artistieke lijn blij ven volgen. Bovendien zien de zuidelijke provincies Opera Zuid niet als een aanvullende voorzie ning - zoals Nuis -, maar als een landelijke voorziening. Iets wat ook financieel vertaald zou moe ten worden. Magis nodigde de le den van de kamercommissie uit begin november een uitvoering van HBO en Opera Zuid te bezoe ken. De hoorzitting pakte uit in een dag lang durend pleidooi van provincies, gemeenten en instel lingen voor meer geld. Het debat tussen de Kamer en Nuis vindt op 11 november plaats. Protest was er ook, van de BOM, bond van onafhankelijke toneelmakers. De toneelmakers vinden dat ze zelf in de discussie over het theater- bestel niet aan bod komen en wil len een verhoging van drie mil joen voor de budgetten van onaf hankelijk theater. Geld dat deels bij de gesubsdidieerde toneelge zelschappen gehaald zou moeten worden. De Haagse wethouder Engering bepleitte meer geld voor toneel groep De Appel, die aanvankelijk helemaal geen subsidie zou krij gen. Nu wordt De Appel met vier ton gekort en daarmee zou de to neelgroep volgens de wethouder toch in problemen komen. Ze be pleitte een subsidieverhoging of een vrijstelling van de reisplicht. Ook hield ze een pleidooi om dansgroep Djazzex overeind te houden. De zorgwekkende situatie bij het Nederlands Architectuur Insti tuut (NAi) werd besproken. De Rotterdamse wethouder Kom brink stelde dat het NAi laatste jaren 'ijsschotsen heeft gespron gen' en de reserves opgebruikt zijn. Subsidiëring van het nood lijdende instituut is volgens hem vooral een zaak van de overheid. Door Ann Bouwma In het vertrek heerst duis ternis. Slechts een streepje zonlicht valt tussen zware gordijnen door op de tafel. Daar bewegen twee handen zich traag gebarend, de ge lakte nagels schitteren in het licht. I love you like the sun, ever shining sun. Het is een regel van Sutras, het nieuwe album van Dono van. De prins van de Flo wer Power is terug. Voor Sutras heeft Donovan (50) samengewerkt met producer Rick Rubin, bekend van hiphop en me- tal-producties, maar ook van zijn recente samenwerking met John ny Cash. Rubin heeft met grote zorgvuldigheid Donovans type rende vibrato van de zanger en zijn akoestische folk intact gela ten. Maar de weg naar deze come back was lang en soms zwaar. Donovan heeft zich jarenlang schuilgehouden, bijna letterlijk, omdat hij aan hetzelfde syndroom leed als sommige jonge sterren van tegenwoordig. Snelle roem sloeg hem los van zijn anker, maakte hem dood-ongelukkig. „Succesvolle artiesten beweren vaak dat roem hen niet heeft ver anderd. Maar natuurlijk gebeurt dat wel, alleen al doordat anderen jou anders gaan zien. Je hebt geen flauw idee hoe desoriënterend dat is. Roem kan een obsessie worden die je kapot maakt. Het is slecht voor je gezondheid en ruïneert je relaties met familie en geliefden." Muze Op het hoogtepunt van zijn roem, eind jaren zestig, sloeg Donovan een nieuw contract met veel nul len af. Hij kon het niet aan, om telkens weer aan dezelfde ver wachtingen te moeten voldoen. De droom was uitgekomen, maar had geen inhoud zonder iemand om van te houden. Tijdens een spontane ontmoeting, die Dono van 'magisch' noemt, kwam hij opnieuw zijn muze en eerste lief de tegen: Linda Lawrence. Samen met haar vluchtte hij weg van de roem en woonde jarenlang in de woestijn van Californië. „Voor ons was dat het paradijs: schone lucht, veel zon, reform- Donovan: „Roem kan een obsessie worden die je kapot maakt". voedsel, een alternatieve opvoe ding voor de kinderen. We brach ten onze principes in praktijk. Maar begin jaren tachtig kwam ik er achter, dat er bijna niemand meer leefde zoals wij. En de we reld was nog steeds een puinhoop. Ik begon me af te vragen, of ik nog wel een roeping had als ar tiest. Wat was eigenlijk mijn taak in het leven?" Radicaal Donovan voelde opnieuw de be hoefte om te werken, maar wist niet waar te beginnen. De Golf oorlog van 1989 haalde hem uit de anonimiteit. De mobilisatie van jonge Amerikanen deed veel men sen terugdenken aan de Vietnam- oorlog, oudere deejays wisten zich nog de protest-liederen uit die tijd te herinneren en zo werd ook Universal Soldier weer afge stoft. Het was een absolute hit voor Donovan in 1965, de song (geschreven door Buffy Ste.Ma- rie) waarmee hij wereldfaam ver wierf. Maar hij nam ook liedjes op als Catch the Wind, Sunshine Su perman, Mellow Yellow, Atlantis en Hurdy Gurdy Man. Eigenlijk was de jonge Schotse bard veel meer een romanticus dan een pro- test-zanger. „Dat klopt, ja. Toen ik zestien was en de revolutionaire taal van mijn schoolkameraden hoorde, voelde ik mij ook een radicaal die tegen de bom was. Maar onder tussen las ik allerlei boed dhistische boeken, die mij leerden dat de conflicten in de wereld voortkomen uit onafgemaakte ne gatieve gedachten en dat er een manier is om tot harmonie te ko men. Dat heeft mij ingrijpender veranderd dan alle protestde monstraties bij elkaar". Maharishi Donovan heeft leren mediteren samen met The Beatles, toen hij in 1967 met de Fab Four zes weken in de ashram van Maharashi Mahesh Yogi in India doorbracht. „Daar zaten we dan, tussen de apen en de olifanten. Helemaal onttrokken aan het oog van de wereld. Nadat we overdag uren- WOENSDAG 23 OKTOBER 1996 Dl Amsterdam (anp) - Het Halidon Komplot, het boek van thriller-auteur Ludlum dat onlangs in de Nederlandse win kels verscheen, blijkt een heruitgave. Uitgeverij Luitingh- Sijthoff heeft dat gisterem bevestigd. Het boek kwam in 1983 ook al in het Nederlands uit, onder dezelfde titel en onder Lud- lums pseudoniem Jonathan Ryder. Volgens een woordvoer der gaat het nu om een bewer king: „Alles wat gedateerd was, heeft hij eruit gehaald." De uitgever zegt er alles aan gedaan te hebben om de kopers geen rad voor ogen te draaien: „Het staat in het voorwoord en er zijn folders voor de boek handels en voor het publiek uitgegeven. Daarin staat dat het een heruitgave is." Het Halidon Komplot ver scheen in 1974 in het Engels. Ludlum was toen nog onbe kend, maar schreef al heel veel. Zijn uitgever raadde hem aan ook onder een pseudoniem te werken. „Een jonge schrijver die al zoveel produceerde, zou Robert Ludlum foto luitingh anders een beetje verdacht lij ken", aldus de woordvoerder, Ludlum heeft nu besloten een opgefriste versie onder zijn ei gen naam te publiceren. Amsterdam (anp) - De Jan Steen-tentoonstelling in het Rijks museum in Amsterdam trekt volle zalen. Sinds de opening op 21 september kwamen er 75.000 bezoekers. Bij de kassa staat soms lange rijen, vooral in het weekeinde, aldus het museum. Het museum raadt bezoekers aan gebruik te maken van de 'stille uur tjes', dagelijks tussen 16.00 en 19.00 uur. Ook op maandag is het rus tiger. Per uur mogen ongeveer vierhonderd bezoekers de Jan Steens zien. Meer mensen mogen niet naar binnen omdat anders de tempera tuur te veel zou stijgen. Ook moet de vochtigheid op peil blijven. De Jan Steen-tentoonstelling, die eerder dit jaar in de National Gal lery of Art in Washington was te zien, duurt tot en met 12 januari. Amsterdam (anp) - Het Van Gogh Museum in Amsterdam heeft een nieuwe directeur. De 37-jarige Brit John Leighton, conser vator bij de National Gallery in Londen, treedt begin volgend jaar in dienst. Hij volgt Ronald de Leeuw op die vanaf 1 decem ber directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam is. Leighton, geboren in het Noor- dierse Belfast, werkt sinds 1986 als conservator 19e eeuwse schil derkunst bij het Britse museum. Hij studeerde kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Edin burgh en behaalde zijn M.A. De gree in the History of Art aan het Courtauld Institute of Art in Lon den. In een eerste reactie laat het personeel weten 'heel blij' te zijn met zijn benoeming. „Een zeer ca pabele en aimabele man." Voor de directeurspost versche nen geen advertenties in de dag en weekbladen. De Raad van Toe zicht van de Stichting Van Gogh Museum voerde gesprekken met vertegenwoordigers van musea, universiteiten en bestuurlijke or ganen. Op basis daarvan stelde de Raad een lijst samen, waaruit de benoeming van Leighton volgde. Voor de National Gallery maakte Leighton recentelijk tentoonstel lingen getiteld Casper David Friedrich to Ferdinand Hodler: German, Austrian and Swiss Paintings from the Oskar Rein- hart Foundation (1994), Degas: Beyond Impressionism en Degas as a collector (1996). foto roy tee lang hadden gemediteerd, haal den we 's avonds onze gitaren te voorschijn. Dat was een heel bij zondere ervaring. Meditatie leert ons een techniek om in contact te komen met ons diepere zelf. Daarvoor moet je eerst het hier en nu leren beleven, maar hoe doen we dat? De meeste mensen raken in de stress, doordat ze fantaseren over de toekomst en het verleden betreuren. Maar daar tussenin is het nu. In de lege ruimte tussen twee gedachten zit de deur naar binnen." Rotterdam (anp) - Het Rotterdams Philharmonisch Orkest (RP- hO) geeft wegens gebrek aan belangstelling een gratis concert. Voor de uitvoering volgende week donderdag waren slechts 32 kaarten verkocht. De Doelen telt 2200 stoelen. Op het programma staan werken van Debussy, Takemitsu en Bructas. Het orkest staat onder leiding van de Japanse dirigent Jun'Ichi Hiroka- mi. Solist is de klarinettist Richard Stolzman. Het concert op 31 okto ber zou om 14.30 uur beginnen, maar is verplaatst naar 16.00 uur. Men sen die al een kaart hadden a 25 gulden, kunnen hun geld terugkrijgen HALVERWEGE DE nieuwe cd van House of Pain horen we de bruisende klanken van een bierflesje dat leegge schonken wordt. De Iers-Amerikaan se rappers zijn wat hun voorliefde voor drank betreft kennelijk niet ver anderd. Ook spuwen Everlast en Dan ny Boy nog even gretig hun teksten in de microfoon. Muzikaal gezien heeft House of Pain na de eerste twee cd's echter wel een ontwikkeling doorge maakt. Truth Crushed To Earth Shall Rise Again klinkt muzikaal wat volwasse- ner, de ritmes zijn minder springerig, de productie is subtieler. Op de vorig cd's was de bas dwingend aanwezig en de beats klonken feller. Nu is het geluid over het algemeen wat donker der: kale beats met filmische melo dieën. House of Pain treedt in het spoor van hun Cypress Hill-kameraden. Dat is begrijpelijk maar ook opmerkelijk omdat House of Pain dit keer zelf voor de productie tekent, terwijl de vorigd cd's nog door Cypress Hill-knoppen- man DJ Muggs werden geproduceerd. House of Pain heeft ook wat East Coast-geluiden op de muziek losgela ten. Met name de invloed van Gang Starr (Guru speelt een gastrol) is te horen in enkele nummers. Aardig zijn ook de raggamuffin-klanken die her en der op de plaat te horen zijn. Gast- rappers zijn verder Divine Styler en Cockni O'Dire van The Scheme Team. De nieuwe aanpak maakt van ...Rise Again een aangename plaat, prima voor House of Pain-begrippen. Het ni veau van Cypress Hill wordt echter niet gehaald door de Ierse bierdrin kers. (Tommy Boy/PIAS). PAUL VERLINDEN JOE ZAWINUL was een van de origi nele leden van de legendarische jazz- rock-formatie Weather Report. Na het verscheiden van die groep heeft hij zich met talrijke muzikale onderne mingen bezig gehouden. De laatste jaren zit Joe op de toer van de wereldmuziek. Dat levert uiteenlo pende produkties op. Zo verscheen er onlangs nog een plaat van hem waar op de Donau muzikaal geportretteerd werd. Zijn nieuwe plaat My people zou wel eens de succesvolste plaat uit zijn hele carrière kunnen worden, want de wereldmuziek die hij samen met toppers als Salif Keita, Trilok Gurtu en Alex Acuna voortbrengt, is heel toegankelijk. Zawinul heeft zich dit keer niet druk gemaakt om originele ideeën, maar heeft heel geraffineerd succesvolle 'wereldmelodieën' met elkaar gecom bineerd. De nadruk ligt daarbij op Afrikaanse klanken en veel van de nummers in die sfeer zijn niet veel meer dan variaties op Moiré Kante en Youssou N'Dour. Het geheel is over goten met een lichte elektronische saus die ook als bindmiddel dient om exotischer klanken als Siberische mu ziek en Oost-Europese en Latijns- Amerikaanse motieven bij het geheel te betrekken. In wezen is My people een hele bana le, bedachte plaat, maar de uitwer king is dusdanig knap dat er een zeke re onweerstaanbaarheid vanuitgaat. Bepaalde nummers zullen het op de dansvloer goed doen, terwijl er daar naast genoeg variatie in zit om ook op huiskamerniveau te kunnen boeien. Muzikale puristen zullen het er moei lijker mee hebben, maar voor hen is My people dan ook absoluut niet be doeld. (Efa, Via Records) WIM VAN LEEST EEN VAN de meest constante karak teristieken in de voordracht van Steve Forbert is de wijze waarop hij beurte lings ingetogen en uitgelaten zijn songs vertolkt. Nummers die vermoe delijk moeizaam tot stand komen, ge zien de lange tussenpozen waarmee de singer/songwriter zijn albums uit brengt. Wat dat betreft is zijn nieuwe ling Rocking Horse Head in dubbel opzicht even wennen. Ongewoon snel, want anderhalf jaar na zijn uitermate geslaagde Mission of the Crossroad Palms, is Forbert op nieuw present met twaalf songs. Maar ditmaal ontbreekt zijn extraverte helft. Ondanks de soms heavy arran gementen van zijn nieuwe producer Brad Jones - die ongetwijfeld een be langrijk aandeel in Forberts nieuwe sound heeft gehad - is de kleine trou badour uit (tegenwoordig) Nashville de ingetogenheid zelve. Hij brengt hier uitsluitend het type songs waarin bijvoorbeeld Joe Henry zo sterk is: nummers die je niet op slag blijvend betoveren, maar die je je door herhaalde beluistering moet eigenma ken. Alsof Forbert de balans wil her stellen, na zijn welhaast uitzinnige King Biscuit-radioconcert uit '82, dat begin dit jaar geheel onverwacht ver scheen. Maar hoewel Forberts nieuwe teksten iets van hun gebruikelijke scherpte missen, hechten ze zich even onver biddelijk als zijn beste nummers in je herinnering. Het trieste sarcasme van Good Planets Are Hard to Find ver raadt toch weer de meesterhand van de schrijver. Zoals de wonderschone slotsong, het breekbare Dream Liesbeth List foto hester dove Dream, bewijst dat de onmogelijk te coveren Forbert helemaal geen andere vertolkers nodig heeft om zijn songs in een definitieve versie te laten ver schijnen. (Paladin/Warner). Overigens lijkt Columbia nu eindelijk ernst te maken met het op cd uitbren gen van Steve Forberts vroege werk. Vorige week verscheen zijn tweede al bum, Jackrabbit Slim uit '79, in een midprice editie. LEO NIERSE TWEE JAAR geleden maakte Lies beth List een glorieuze come-back met de cd List, waarvan het meesle pende nummer De Verzoening een re gelrechte hit werd. Ook in het theater wierp de samenwerking met compo nist/schrijver/zanger Frank Boeijen zijn vruchten af. List bewees op gloedvolle wijze dat een zangeres na haar vijftigste nog ruimschoots tot muzikale vernieuwing in staat is als ze wordt uitgedaagd door een jonge, inspirerende muzikant. Een Edison en de Visser-Neerlan- diaprijs vanwege haar betekenis voor het Nederlandstalig cultuurgebied vielen haar na List ten deel. De vruchtbare muzikale samenwerking tussen de zangeres en Boeijen heeft tot een nieuwe, tweede cd geleid, Noach, waarop de vedette opnieuw indrukwekkend getuigt van haar mu zikale passie en gevoel voor tekst. De schijf mist waarschijnlijk die ene grote hit, maar belangrijker is dat praktisch alle nummers van hoog ni veau zijn en qua meeslependheid vaak nauwelijks onderdoen voor De Ver zoening. Opnieuw klinken het weel derig georkestreerde geluid en de donkere tonen, de zware pianoklan ken, celli en strijkers, die de op het lijf van Liesbeth List geschreven num mers een hartverwarmende gloed, weemoed en tristesse meegeven. Lists persoonlijke oorlogsgeschiede nis leverde een prachtig liedje op van Freek de Jonge en componist Henk Hofstede van de Nits, Oude foto: 'En nu ben ik ouder dan mijn ouders/ veel ouder dan mijn ouders ooit geworden zijn'. Een refrein dat ontroert, net als meerdere pakkende refreinen van de nummers van Frank Boeijen, met wie de zangeres ook herhaaldelijk samen- zingt zoals in Zonder jou en Mooi ge weest. Liesbeth List bewijst haar grote klas se bovendien in twee klassiekers waarvoor je sterk in je schoenen moet staan om ze nog te durven interprete ren: Het is over van Annie M.G. Sch midt en Harry Bannink en Waar dan ook, een Nederlandse bewerking van There's a place for us uit The West Si de Story. Een vriend zien huilen is voor het eerst weer een prachtige te rugkeer naar een nummer van foc- ques Brei. Wat humoristischer van tekstvoordracht had wellicht het grappige titelnummer Noach van Julien Clerc kunnen zijn, maar daar staat weer een prachtig ironisch, alco- holdoordenkt bluesnummer tegen over: Nou drink ik alweer. Het nieuwe theaterconcert van La List en Frank Boeijen moet met al deze nummers wel een bijzondere gebeurtenis wor- MARJAN MES den. NEDERLAND 1 0700 Journaal 0708 Tekenfilmfestival 07.29 Ontbijt-TV 09 00 Journaal 09 05 Get the Picture 09.32 'n Goeiedag met Jos (herh) 1023 Close-Up 1120 Charlotte Sophie Bentinck tot 12.11, herh) 1449 Lieve Martine 15 37 'n Goeiedag met Jos Brink 1631 Cosby Show, comedy 17.01 Alles kits, kindermagazine 1801 Roseanne, comedy 18.30 Get the Picture, quiz 19 00 Studio RKK ig 29 Einde kind, reportage-serie opvoeden in de jaren'90 20.00 Journaal 2025 Netwerk, actualiteitenrubrie 21.01 Weeroverzicht 21.08 Vinger aan de pols, medisc gazine: De Dr. Daniël Den kliniek 21.53 Het einde van het kind?, r tage-serie over opvoeding in '90 22.36 Begane grond, documentai rie 23.22 TeeVee Studio. Gast: Andrie lenaar (tot 23.57) NEDERLAND 2 12.30 Houden van huisdieren 13.00 Chirurgenwerk 13.50 Reality (herh) 14,20 EO-Familiedag '96 (herh) 14.55 Songs of the Seasons 15.00 Spreekuur. Thema: Consume 15.54 PP: Uitzending SP 16.00 Journaal 16.08 Summer with Selik, jeugdse 16.35 Gevonden voorwerpen 17.00 White Fang, jeugdserie 17.29 2Vandaag, actualiteiten 19.00 Goeie zaken!, zakenmag over het Nederlandse bedrij ven 19.28 Ik weet het beter, spelletje 19.56 Kwintessens 20.30 Studio Sport 21.56 Tijdsein, actualiteiten 22.31 Je eigen huid maakt heel uit, reportage over de opvan behandeling van patiënten bi Nederlandse Brandwonden S ting in Beverwijk 23.15 Studio NOS (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie 13.00 Journaal 13.08 Living Stone 13.33 Lingo 13.58 Villa Achterwerk 16.00 Journaal 16.08 Oppassen 16.35 Twaalf steden, dertien on lukken 17.05 Who's the Boss?, comedy 17.30 The Ocean Girl, jeugdserie 18.00 Villa Achterwerk, kindermag ne 18.15 Sesamstraat 18.30 Jeugdjournaal 18.40 Het Klokhuis BELGIË FRANS 1 12.45 Nieuws 13.15 Du bout des ailes, dagmagazine 13.45 Sur la piste de l'ai natuurfilm 14.40 TéLéCiNéMa, tv- en fil magazine 15.25 Génies en herbe, spell 16.00 Onbekend 16.35 The Waltons, s 17.30 Charlie's Angels, misdaadserie 18. Regions soir 18.50 Cartes sur table, mag ne 19.05 Le quotidien des sports 19. Nieuws 20.10 Au nom de la loi, juridi magazine 21.25 Génération vidéo, Fra tv-film van Antoine Lorenzi met Jean-E de la Bretêche, Laurence Masliah en Se Avedikian 23.00 Coup de film, rubr 23,30 Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 16.00 lei Bla-bla, kindermagazine 17.00 passé quand? 17.30 Cheval passion, pa densportmagazine 18.00 lei Bla-bla 18. Une familie pour deux, serie 19.30 Nieu 20.00 Zoom arrière: Voetbal, terugblik Guimaraes-Standard Luik 21.30 Foot m dial, voetbalmagazine 22.00 Nieuws. A- sl.: Supergoal 22.25 Turnen: toernooi Ch leroi (tot 22.55) DUITSLAND 1 "5.30 Morgenmagazin, ontbijttelevi 09.00 Heute 09.03 Dallas, serie 09.45 Te Gym: Aktiv gegen Osteoporose 10.00 He 10.03 Surfen mit der Seele, reportage 10. Info Verbraucher, consumentenmagazir 11.00 Heute 11.04 (ZW) The Happy Thieve Amerikaanse speelfilm uit 1961 12.30 Ur schau 12,55 Presseschau 13.00 Sportsch; we/tennis: ATP-toernooi van Stuttga 17.00 Tagesschau 17.10 Brisant, boulevar magazine 17.55 Verbotene Liebe, ser "■25 (S) Marienhof, serie 18.54 Zappe Politieserie 20.00 Tagesschau 20.15 Arzt icu? 21,45 Die wirren Ja^re: Deutschlan D45-1948, documentaire-serie 22.30 T 9,esthemen 22.00 Das Nacht-Studio: Song nnV'ren' sPee'f"m °®'25 Nachtmagaz La carrozza d'oro, speelfilm 02.2 Nachtmagazin DUITSLAND 2 "5.30 Zie Duitsland 1 13.00 Mittagsmag 'n Heute 13.45 Gesundheiti, medisc ia lnZ'nif 14,1® Bob Morrison, comec *■30 Theos Geburtstagsecke 14.32 Celi ugdserie 14.55 Logo, jeugdjournaal 15.( «amboo Bears, tekenfilmserie 15.30 Dal 3 spelletje 16.00 Heute 16.05 Zwc wnchner in Hamburg, serie 17.00 Heut '•15 Abendmagazin 17.55 Der Mon eint auch für Untermieter, serie 19.P ute 19.25 Alarmcode 112, serie 20.' Di urzeit' documentaire-serie: Sulawesi 2 uauberte lnsel 2100 Vorsicht, Falie rit, 'm LUte 22-15 Zündstoff, reportage-se durr^c Geld! Mach mehr Geld!'Gefah sent..oanto'°9y? 23.00 Derrick, misdaac 24.00 Heute nacht 00.15 Zeugen de

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 16