Terug naar de spookpiano DESTEM Dans- en muziekfolklore uit Afrika en Chili in Breda Cor Bakker streelt de piano In Moerdijk wordt niemand rijk King Kong in theaters gebracht in gebarentaal Teleac organiseert internationale beurs Expositie in Eindhoven met oude intrumenten en muziekrollen Eigen muziek programma voor vaste begeleider van Paul de Leeuw DE STEM Volksverhalen uit Brabant in dichtvorm Openluchtmuseum herstel oude Groninger boerderij „"(J 2,30 Tagesthemen 23.00 Tatort, 21 „Aangaande de jaren vijftig heeft onze zenuwarts ons een spreekverbod opgelegd." Vari Kooten De Bie ids Door Wim Doesborgh Er bestaat een prent uit 1922 waarop sir Henry Wood, initiatiefnemer van de populaire Proms-con- certen, in de Londense Queen's Hall een pianocon cert van Saint-Saëns diri geert. Het orkest zwoegt en ploetert, de dirigent leidt met ferme hand, maar de stoel achter de piano blijft leeg. Een spookpiano. Sir H.J. Wood and the invisible pianist kraait het onder schrift en de bezoekers van het concert waren verrukt. Het was de tijd dat de pianola nog epn fenomeen was. Een me chanisch spelende piano, dat was het helemaal. Het ook wel kunst- spelpiano genoemde apparaat was een wereldhit. Overal vond men de pianola terug, tot in de meeste exotische landen. In veel cafés en restaurants klonk het pianolaspel en in tal van huiska mers van de gegoede burgerij (het instrument was prijzig) voldeed de pianola als concertinstrument. Het best verkocht werd de piano la in Engeland en Amerika. In het laatste land bezat in 1923 zelfs één op de drie gezinnen een exemplaar! Miljoenen pianola's Zo'n honderd jaar ge leden werd de pianola uitgevonden. Een we reldhit, waarvan er miljoenen werden verkocht. Rond 1930 verdween het instru ment weer van het to neel, maar een nieuwe generatie liefhebbers brengt de pianola opnieuw on der de aandacht. zijn er sinds het eerste exemplaar van de Aeolian Company in New York in 1897 uit de fabrieken ge komen en er werd een veelvoud daarvan aan muziekrollen gepro duceerd. Totdat rond 1930 plot seling de klad in de pianolabusi- ness kwam. De beurscrisis, de op komst van de radio en de sterk verbeterde grammofoonplaat ga ven de pianola de doodsteek. Het instrument waarmee Aeolian in 1908 nog adverteerde als 'het in strument van de eeuw', was nog geen kwart eeuw later alweer af geschreven. De vraag is nu: heeft de muziek liefhebber die met één voet in de 21e eeuw staat nog een bood schap aan het mechanische ge- plinkeplonk van zijn voorouders? In Museum Kempenland in Eind hoven krijgt hij een mooi ant woord. Daar staat een trits fraaie pianola's opgesteld temidden van muziekrollen, affiches, boekjes, prenten en andere attributen die onmiddellijk het historisch be lang van de pianola doen voelen. Want welk een muzikale rijkdom heeft dit instrument' over de aardbol uitgestort. Goed, Edison had in 1877 al zijn fonograaf uitgevonden, maar de door hem uitgegeven cilinders konden nauwelijks muziek weer geven. En Emile Berliner bracht in 1888 wel de eerste primitieve grammofoonplaten op de markt, maar daar kon je met goed fat soen geen pianospel op herken nen. Voor mooi pianospel kun je op de plaat eigenlijk'pas na de intro ductie van de elektrische opna mes terecht, dus pas na 1925. Voortzetter Maar intussen was daar al jaren de glaszuiver weergegeven kla viermuziek via de pianola. Eerst als een lomp apparaat dat vóór een gewone piano moest worden gezet (de zogeheten 'voorzetter'), later als mechaniek dat was inge bouwd in een klavier. Natuurlijk, cilinders met pennen en stiften die zuiver mechanisch een mu ziekstuk konden afdraaien, wa ren al veel ouder. In de boedel van Hendrik VIII wordt in 1547 al een klavier vermeld 'dat gaat met een wiel, zonder er op te spe len'. En verder zijn er talrijke histori sche snarenklokken, speeldozen en carillons die hun mechanische deuntjes kunnen afdraaien. Nee, het verschil met de pianola is dat dank zij de muziekrol waarin gaatjes werden gestanst, uitein delijk de interpretatie van een musicus kon worden overge bracht. En dat was een sensatie van de eerste orde. Hamertje Aanvankelijk ging het bij de pia nola nog om mechanische vertol kingen van muziekstukken, door dat rollen werd gestanst aan de hand van een muziekpartituur. Ieder gaatje in de rol correnspon- deerde met een vilten hamertje voor iedere noot. Door middel van pedalen stelde men de op luchtdruk werkende motor in, waardoor de rol afrolde en de gaatjes de hamertjes be dienden die de piano bespeelden. Met aparte hendeltjes aan de pia nola zorgde de 'bespeler' van het instrument voor het juiste tempo, het bedienen van de pianopeda len en het vooruit- of terugspoe len van de rol. Maar later bleken knappe techni- ci een procédé te hebben gevon den, waarmee het lukte het spel van pianisten rechtstreeks op de rol vast te leggen. Tempo, pedaal- gebruik, aanslag en allerlei per soonlijke eigenaardigheden van vaak grote pianisten konden via deze zogenoemde 'reproduktie- rollen' plotseling in de eigen huiskamer worden afgespeeld. Beroemde musici als Busoni, Ma hler, Grieg, Saint-Saëns, Rach- maninov, Myra Hess, Landows- ka, Richard Strauss, Leoncavallo en Reger speelden overal 'live' tussen de schuifdeuren. Onnodig te zeggen met welk een artistieke rijkdom de wereld kon kennis maken. Lange tijd werd de pia nola als verouderd gezien en hij raakte in vergetelheid. Totdat in 1976 de Nederlandse Pianola Vereniging werd opgericht met het doel een kostbaar tijdvak uit onze. muziekgeschiedenis vast te houden. Driehonderd leden telt de vereniging die de herinnering aan de 'spookpiano' levend hou den. Op een recente cd laat de vereni ging kostelijke oude rollen horen op fraaie instrumenten. Bij be luistering is het niet moeilijk ons voor te stellen welk een fascine rend fenomeen de pianola bijna honderd jaar geleden was. Expositie: De pianola in Museum Kempenland, St.-Antoniusstraat 5-7, Eindhoven, di t/m zo van 13.00 tot 17.00 uur, tot 10 nov. Van onze kunstredactie De liefhebbers van exotische dans en muziek wachten de ze maand in West-Brabant optredens uit twee heel ver schillende culturen. Les Bal- Iets Africains, het beroemde gezelschap uit de Afrikaanse republiek Guinée, en Bafo- chi, folkloristisch ballet uit Chili, presenteren elk een programma rond het eigen culturele erfgoed. Heritage is een ruim twee uur durende Afrikaanse show vol energie, acrobatische hoog standjes, exotische kostuums en overdonderende muziek, die op 19 oktober in Roosendaal en op 26 en 27 oktober Breda staat. Het programma van Les Ballets Africains de Guinée, uitgevoerd door 33 dansers en muzikanten, is de verbeelding van een 14e eeuwse legende over Bala Fasa- ke die op zoek is naar het ge heim van de macht van tover- naar-koning Soumaore Kante. Deze Kante is een grootmeester in het bespelen van de balafon, de Afrikaanse voorouder van de hedendaagse xylofoon. De avonturen van Bala en Sou maore worden breeduit geme ten, waarbij opzwepende groepsdans afgewisseld wordt met muziek- en zangscènes. De balafon speelt daarbij een hoofdrol. Bijrollen zijn wegge legd voor de Kora, de kalebas met een steel en snaren, de tra ditionele fluit en authentieke Guinese drums. Feestelijke scènes uit het dage lijks leven op het platteland en op het dorpsplein ontbreken evenmin. De dans is een onop houdelijke uitbarsting van energie, waarbij de trommels een weergaloos ritme produce ren. Al veertig jaar reist dit Afrikaanse ensemble, met een steeds vernieuwde cast, over de wereld om de rijkdom aan tra ditie van het Afrikaanse conti nent en vooral het eigen land, uit te dragen. Van een heel andere aard, maar evenzeer folkloristisch wordt het Latijns-Amerikaanse optre den op 31 oktober in Breda van Bafochi, Ballet Folclorico de Chile. De groep met 25 dansers en musici werd naar ons land gehaald door het Nederlands- Chileens Cultureel Instituut (NCI8 in Rotterdam. Het pro gramma is gebaseerd op het pre-columbiaanse verleden van Chili, het werk van Nobelprijs winnaar Pablo Neruda en het Polynesische karakter van het Paaseiland. Het kleurrijke, zeven jaar oude Chileense gezelschap maakt een toernee door het Midden-Oos ten en Europa en zal ondermeer ook in de Rotterdamse Doelen optreden. De groep beschikt over gepolijste dansers en een karakteristiek orkest met krachtige zangers, panfluiten, gitaren en een grote trommel. Het staat garant voor het spe ciale timbre en de gesyncopeer de ritmes uit ondermeer het An- des-gebied. Bafochi presenteert behalve de verschillende dans- en muziek stijlen uit Chili ook een 'medley' van andere latijns-amerikaanse genres, zoals een Mexicaanse hoedendans. Zowel de Ameri kaanse als Duitse pers prezen het ontbreken van macho-ver toon, kitsch en cliché's. De bal let-interpretatie van choreo graaf Escobar van Pablo Neru da's gedichten werd echter min der sterk gevonden. Les Ballets Africains de Guinée is met 'Héritage' op 19 oktober in De Kring in Roosendaal, 26 en 27 oktober in Chassé Theater Breda. Bafochi, folkloristisch ballet uit Chili, komt op 31 oktober naar Breda. Les Ballets Africains de Guinée komen naar Roosendaal en Breda met het spectaculaire pro gramma 'Héritage'. foto marc robin Cor Bakker: „Ik kamp een l Door Anja van den Akker „Dit is een feestje van me zelf", glundert Cor Bakker bij zijn eerste muzikale tv-pro- gramma Cor Co waarin hij internationale artiesten ont vangt. Vanavond zijn dat Bak kers jeugdidool Cleo Laine, Andrea Bocelli en Total Touch. In de volgende vijf af leveringen volgen onder meer Jean 'Toots' Thielemans, Joke de Kruijff en mogelijk Sting. Bakker, bij het grote publiek vooral bekend als de veel ge plaagde, vaste pianist van Paul de Leeuw, heeft ook net zijn eer ste solo-cd uitgebracht. „Natuur lijk is dat moment niet geheel toevallig", geeft hij toe. „Daar heeft dit programma toe bijge dragen. En het blijft niet bij die ene cd, er komen er zeker nog twee, met een optie op nog eens twee", vult hij z'n successtory aan. Cor Bakker (35), cum laude afgestudeerd aan het Amster damse Sweelinck Conservato rium, kan bogen op een indruk wekkende staat van dienst. Hij begeleidde artiesten als Paul van Vliet en Jenny Arean en studeer de bij de legendarische Ameri kaanse arrangeur Clare Fischer, die hij ook naar Cor Co haalt. Maar dank zij Paul de Leeuw, die met het Swiebertje-effect. in zijn tv-programma's wel zes keer per avond 'het orkest van Corrr Bakkerrr' aanprees, is hij Bekende Nederlander geworden. „Ik kamp een beetje met het Swiebertje-effect", grijnst Bak ker tevreden. „De underdog neemt nu wraak." Omdat Paul de Leeuw de theaters langs trekt met het toneelstuk Torch Song Trilogy, heeft Bakker wat meer tijd voor andere dingen. „Maar ik blijf wel degelijk met Paul werken." In Cor Co speelt Bakker niet alleen piano, doch fungeert hij ook als presentator die zijn gas ten op locatie opzoekt en inter viewt. Dat had hij misschien niet moeten doen. De gesprekjes zijn zo ingekort, dat ze nauwelijks er gens over gaan. En Cor is niet be paald voor presentator in de wieg gelegd. Maar zijn onbeholpen heid is daarentegen zo charmant, dat het niet echt erg is. MAANDAG 14 OKTOBER 1996 Amsterdam (anp) - De dove acteur Tony Bloem heeft het\ haal van King Kong, de vervaarlijke gorilla die verliefd op een vrouw, vertaald in gebarentaal. Met ingang van 30 oir ber brengt hij het verhaal in Carré. Zijn collega Helmertl! denberg vertaalt de voorstelling in gesproken taal. NEDERLAND 1 De voorstelling is een initiatief van de Stichting Vi-taal, taal onder de aandacht van een breed publiek wil brengen, komt uit een familie die al generaties lang doof is. Gebarentaal^ eerste taal, maar hij beheerst het Nederlands ook. Dank zij deze'tw taligheid' heeft hij woordspelingen en taalgrapjes in de voorstel kunnen verwerken, dingen die in gebarentaal weinig voorkomen Na Amsterdam worden ook Utrecht, Grongingen, Middelburg, j Bosch, Schiedam, Enschede, Haarlem, Apeldoorn, Den Haag en'j termeer aangedaan. Door Hans Rooseboom Het boekje De erwtenman en andere volksverhalen uit Noord-Brabant is samenge steld door een import-Braban der. Deze D.J.W. Teding van Berkhout legt in de inleiding van zijn boekje uit waarom steeds meer mensen, net als hij zelf, zich van buiten in Brabant vestigen. Het bekende verhaal: het leven is goed, Brabant is bourgon- disch, uitbundig, heeft alles in gulle overvloed. Dat geldt ook voor volksverhalen. Wat een rijke schat, vindt schrijver-te kenaar Teding. Het werd hoog tijd om die schat aan verhalen met ande ren te delen, vond hij. En zo vertelt hij in zijn boekje tien tallen volksverhalen na in een voudige dichtvorm, verlucht met prentjes van eigen hand. Sommige van die verhalen spe len in de regio West- en Mid den-Brabant. Zoals 'De bran dende scheper' (Eens reed bij Dorst over de heide een voer man met een zware last), en het bekende verhaal van 'De Dui velsbrug bij Ginneken'. En deze: Dicht bij de Kalbergen, terzijde van Teteringen, op de heide, hing een zigeunerin, morsdood. Een lang opsommend gedicht over verborgen schatten meldt vindplaatsen in het Uilenkas teel in Alphen, de Witte Bergen bij Baarle, de Haanse Hoef bui ten Dongen, bij Oud-Gastel in de bossen (zijn er die?), in de Wouwse Poort te Steenbergen, en eindigt buiten Breda: Dan tot slot de Haagse Beem den. In het Heksenwiel, een poel, ligt een kist met gouden mun ten. Vervolgens een ander verhaal dat als volgt begint: Dicht bij Breda stond hun Burgst. Dat huis is nu verdwenen Dat huis is helemaal niet ver dwenen! Het staat midden ir het gelijknamige landgo» Burgst - het groene hart vande Haagse Beemden. Een uitgebreid gedicht is ge wijd aan het verschijnsel min. Langs de hele kust vaa West-Brabant blijken die we zens vroeger regelmatig in net ten terecht te zijn Wie een meermin teruggooide werd daarvoor beloond nel welvaart, zoals bijvoorbeeld gebeurde met de stad op Zoom. Maar in het vissers dorp Moerdijk liep het slechte af: In Moerdijk vingen de vissers eens een meermin in hun net en zij werd ondanks haar sme ken niet in 't water teruggezet. ,,'k Zal je straffen," riep meermin, Geld verandert hier in slijk! Ja, hoeveel j'ook moogt verdie nen: in Moerdijk wordt rijk!" 'De erwtenman en andere volksverhalen uit Noord-Bra bant. (Op)getekend door D.J.W. Teding van Berkbout. Uitg. Statief. Prijs 15,-. foto bernd rouabhi Cor Bakker speelt samen met het Metropole Orkest onder leiding van Dick Bakker (geen familie overigens) de sterren van de he mel. Hij brengt bekend en onbekend werk als hapklare brok de huis kamer binnen. „Dat vond ik al tijd zo prachtig aan Pim Jacobs. Die wist goede muziek te spelen en toch een breed publiek te be reiken." Als het aan Cor Bakker ligt, stopt hij de komende weken ook nog wel wat „asperientjes tussen de snoepjes". Een beetje free jazz bijvoorbeeld, moet volgens hem eveneens kun nen. In Cor Co gaat alles live de lucht in, maar er wordt weinig geïmproviseerd. „In ieder geval niet zoals bij Paul de Leeuw. Die zet soms een liedje in dat niet be staat of iets dat nooit is afgespro ken. Daar moet je dan maar wat van zien te maken." Paul de Leeuw over Bakker op diens nieuwste cd: „Cor speelt geen piano, hij streelt de piano. Hij slaat geen noten aan: hij stoft ze af." De Leeuw komt de komende we ken ook zeker nog een keer op be zoek bij Cor en Co. Bakker: „Dan zijn de rollen eens omgedraaid. Dat vind ik leuk." Cor Co, Nederland 2, 20.04 uur Rotterdam (anp) - De stichting Teleac/NOT organiseert in op dracht van de European Broad- coast Union (EBU) volgend jaar een internationale beurs voor educatieve televisieprogramma's. Het evenement heeft plaats op 21 en 22 april in het Beursge bouw/World Trade Center in Rotterdam. Naar verwachting zullen tussen de 150 en 200 om roepbedrijven en tv-producenten aan het evenement deelnemen. Op de beurs kunnen bedrijven produkties presenteeren en aan kopen. Rotterdam Market is een initiatief van Teleac/NOT direc teur C. Schippers, tevens vta voorzitter van de EBU. komt mooi uit dat de Rotterdai Market aansluit op het Fes van Cannes. Vooral bezoe van buiten Europa kunnen meteen doorreizen. In Cannes geen plaats voor educatieve pro gramma's."Net als andere bei» zen zal de Rotterdam Market oo prijzen kennen. Voor het W jeugdprogramma en het M programma voor volwassene wordt een bedrag van t: zend dollar uitgeloofd. Arnhem (anp) - Het Nederlands Openluchtmuseum in Arnto gaat de monumentale Oldambster-boerderij uit het Gronings Beerta, die in november vorig jaar afbrandde, herbouwen. 9 herbouw kost naar schatting 1,8 miljoen gulden. De direc van het museum heeft het ministerie van WVC, eigenaar van gebouwen, gevraagd die kosten voor zijn rekening te nemen Een werkgroep heeft deze zomer onderzoek gedaan naar de moge lijkheid van de herbouw. Conclu sie is, dat de boerderij heel be langrijk is voor de museumcol lectie, omdat het gebouw en de inrichting een schakel vormen tussen de oude en de moderne tijd. Beerta had een inrichting uit de jaren vijftig, die geheel in vlammen is opgegaan. Volgens woordvoerster S. van Maanen van het museum is het geen enkel probleem om de in richting te vervangen. „Na de brand zijn we voortdurend ge beld door mensen uit het Noor den, die spullen ter beschikking willen stellen. Dat varieert van een dressoirkastje tot aan com- 07.00 07.07 07.29 09.00 09.05 09.34 10.20 10159 15.03 15.17 15.32 16.26 16.56 17.52 18.22 18.52 19.23 20.00 20.25 21.00 21.07 22.03 22.48 23.29 23.39 journaal Tekenfilmfestival Ontbijt-TV journaal Get the Picture Spoorloos Kruispunt Voor elkaar! (tot 11.49) Kookgek (herh) Passie voor wijnen (herh) 'n Goeiedag met Jos Brink The Cosby Show, comedy (herh) Alles kits, kindermagazine Roseanne, comedy Get the Picture, spelletje Willem Wever Waku waku, spelletje Journaal Netwerk, actualiteitenrubriek Weeroverzicht Villa Felderhof. Gasten: Hella Haasse en Willem Nijholt Spanjer, onvoorspelbare ontmoe tingen Dokument: Opgejaagd, over de gedwongen verhuizing van woonwagenbewoners Miniatuur: actrice Will van Kralin gen Murder One, rechtbankserie (tot 00.23) NEDERLAND 2 12.30 Moshi, Moshi. Japans voor begin ners 13,00 Studio Sport 15,00 Spreekuur 15,57 PP: Uitzending WD 16,00 Journaal 1608 De ark van Stekeltje 16.36 The Waltons, serie 17.22 Gospelclip 17.29 2Vandaag, actualiteiten 18,59 TROS loop, reportage 19.29 Radar, consumentenrubriek 20.32 Cor Co, muziek 20.56 Space Tech, populair-wetenschap- pelijk magazine 21.24 Chirurgenwerk 22,17 Het elfde uur, praatshow 23.15 Studio NOS (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie 13.00 Journaal 13.07 Veldpost 13.37 Per seconde wijzer 14.02 Reiziger in muziek 15.02 Jannah, New Lady in Jazz 16.00 Journaal 16.05 De plantage 17.02 Heartbreak High, jeugdserie 17.52 PP: Uitzending D66 18.00 Villa Achterwerk, kindermagazi- 22. 22. 22. 23. 23. 07. 07. 09. 10. 11. 11. 12. 12. 13. 14. 15. 16 16 17. 17. 18. 19. 19. 20. 20 21. 22. 18.15 Sesamstraat 18.30 Jeugdjournaal 18.40 Het Klokhuis 19.00 Lingo, spelletje 19.30 Een stamtafel in New York, re portage 20.06 Edison Extraordinair, galacon- cert t.g.v. uitreiking aan o.a. diri- 16.. gent John Eliot Gardiner, de com- 16. ponist Pierre Boulez en Reinbert 17.! plete dakspanten voor -- Die aanbiedingen hebben de bouw van de boerderij ookg W koper gemaakt. Voor he 8,1 vraagde bedrag kan het ge opnieuw worden opgei waarbij gespaard gebleven tanten opnieuw zijn te gebrn De inrichting vergaart ne seum bij particulieren Het museum verwacht in 1998 weer geopend kan den. De collectie sleden en wage tijdelijk op de deel van d derij was opgeslagen, nr verloren worden beschouw- ze voertuigen blijken onv baar. Hun waarde is dus geld uit te drukken. w— BELGIË FRANS 1 12.45 Nieuws 13.15 Du bout des ailes, ble middagmagazine 13.45 Contre-jour de tips Sibérie, portret Vladimir Ablamski, die de übe verschrikkingen van de Goelag-archipel sch overleefde 14.45 Courants d'art, kunstma- te gazine 15.15 Onbekend 16.35 Die Schwar- zwaldklinik, serie 17.25 Charlie's Angels, misdaadserie 18.30 Régions soir 18.50 Car tes sur table, magazine 19.10 Le quotidien 08. des sports. Aansl.: Supergoal 19.30 Nieuws ges 20.10 Le bébé d'Elsa, Belgische tv-film van Sch Michaël Perrotta. Aansl. discussie. Thema: Spc Moederschap op 14-jarige leeftijd 23.10 nes Laatste nieuws (tot 23.35) tue tuu BELGIË FRANS 2 un< Lol 16.05 lei Bla bla, kindermagazine 17.05 gaz Paardensport: Springconcours Luik 17.35 Lok Top motos, motorsportmagazine 18.00 lei Nac Bla bla 19.00 Une familie pour deux, serie ne 19.30 Nieuws 20.00 Formule jeunesses zin- musicales, 2-delige reportage. Afl. 120.25 les, Concert d'une lauréate Tenuto 1996: Viool- Ge: concert opus 37 van Frederik Van Rossum eco 20.55 Singing in Brussels. Een kijkje achter gaz de schermen bij het Koningin Elisabeth Mie Concours 1996 22.00 Nieuws 22.20 Javas vor 2-Q8 '"'bebdo' artljeel weekmagazine (tot Nat DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin 09.00 Tagesschau Net 09.03 ML Mona Lisa 09.45 Die 5 Harmo- Net JA ochtendgymnastiek 10.00 Tagesschau ma 0.03 Weltspiegel 10.45 Recht in Deutsch- Car and: Fall auf Fall 11.00 Tagesschau 11.04 12 verstehen Sie Spass? (herh) 12.55 Presse- She schau 13.00 Tagesschau 13.05 Mittagsma- Pee Sjazin 13.45 Wirtschafts-Telegramm 14.00 Qu agesschau 14.03 Fest im Sattel, serie. She iel» ^apln Blaubar 15.00 Tagesschau soa 15-03 Juliane Andrea, talkshow 16.00 Wh lagesschau 16.03 Fliege, talkshow 17.00 16. agesschau 17.10 Brisant, magazine 17.40 Wo «egionale informatie 17.50 Tagesschau- 16. ia«ai/T 17,55 Verb°tene Liebe, serie 17, (5) Marienhof, serie 18.49 Ta- filr gesschau-Telegramm 18.54 Gegen den Ne wind serie 20.00 Tagesschau 20.15 Wun- Pet J.™ Brde 21.00 Report, magazine soa o Zwei Manner und die Frauen. serie, lev 01 nu nï'.n 00,45 Nachtmagazin ref Sail, ?J.oe E- Brown-cydus: Son of a ran 02 sPee'film 02.15 Nachtmagazin (tot pe, DUITSLAND 2 maHL k6 Duits'and 1 13-45 Gesundheitl, Ih ,l9azine 14'10 Bob M°rrison, «>- MittenHr' Tt!eos GeblJrtrtagsecke 14.32 14 SR i 'n' mi'leurna9azine voor de jeugd Bea/a L°9Pt,eu9diournaal 15.05 Bamboo HeutP ie Da".' Dalli' sPelletie 16.00 (herhl 17 nn Zwei Mbncbner in Hamburg 17 50 rt ?tHeute "-15 Abendmagazin Heute 197??; m'sdaadserie (herh) 19.00 Verkehrsgericht, gedramati-

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 10