Den Haag positief over overname van DAF vil Kans was te mooi om te laten lopen' TB LEASE zoekt ondernemers die zaken willen doen! enl terug armen blikt de nli ei t l 4 Paccar: financiële krachtpatser uit Seattle P/IC04P TBI Lease Wellicht fusie Shell en Texaco Amerika Akzo beschuldigd van 'stelen' technologie Bonden en OR bij DAF Trucks willen garanties A .DE STEM ECONOMIE A6 DAF Trucks-topman Cor Baan: Onderneming maakt al bijna 60 jaar winst en wil dat graag zo houden weer terug van weg. Monde. Volgens de aar liefst vijftien ge. -i de provincie Seinè s-i puisten, infectie van Ivlees, tand- en haar- evolgd door neusbloe- tal botproblemen) doen ral voor ondei daklo- ^aidere 'nieuwe armen' lie Franse samenleving dagelijks straatbeeld I nauwelijks, en al heie en groente e» fruit, uden zich op de been ohol en vitamine-arm De scheurbuitlijders e Saint-Denis waren twee weken weer van ikte verlost. Ze kregen twee gram vitaiiine C De artsen bevestigen een normale voeding' de vitamine zit Maar ok vast dat steecs meer normaal voedse moe- aeren. I I I I I DINSDAG 8 OKTOBER 1996 nen Haag - Minister Wijers (Economische Zaken) en de jjje regeringsfracties in de Tweede Kamer zijn positief over de overname van DAF door Paccar, op voorwaarde dat de werkgelegenheid voor Nederland behouden blijft. Wijers zei gisteren dat hij 'in „rincipe positief' tegenover de overname staat. Maar hij wil pas een oordeel geven over de hoogte van het bod van 933 miljoen gul den nadat een buitenlandse bankinstelling de redelijkheid daarvan heeft onderzocht. Het is van het begin af aan de bedoeling geweest dat DAF een es die de Bondskanselier 989 in de Bondsdag Wor- Zonder al te veel n|ge- vooraf, zonder al telveel g met de westerse parhers ai volgens de memoirelvan her 'problemen moeij ge dopte. Het duurde lang at Frankrijk akkoordging- land - zeg maar Lubiers - tinstens zoveel tijd iodig. argaret Thatcher wegerde t laatst toe in te stenmen e hereniging en ha ont- van 'het vierde rijl', zoals nieuwe Duitslandmet z n joen inwoners zag. estelijke presentatie val oek vond plaats ir Kohl s Se museum 'Haus ter Ge- te' waar de ontwikkeling et na-oorlogse Duitsland aar is gemaakt. Dear hgt :t vest dat Kohl drag toen i de Kaukasus mk Gor- v voor de zoveels'e keef e Duitse eenheid sprak, een bijeenkomst vai Kohl- zworden. Want wiezijn vi- het eenwordingspDces en hoofdrol daarin niit deelt, i niet op een uitnodgmg en. Derhalve geen Srb" ukken, ondanks de baan- nde 'Ost-politik' van socialisten zoals I®'®!1 idt, Egon Bahr en wiuy It. Diens weduwe oven die sinds de dood vai haa op voet van vijantschap met de SPD, was wëaa»- Misschien omdat KW loek een paar ontroeen n wijdt aan zijn afsebao* :k aan de doodzieke Brand1' levert met zijn persoa* te herinneringen 'voeivooj -ici'. Voor meer onbevmgel haalt hij levendig da Ier van de Duitse here op. Al moest hij er a}s/®8 leider in zijn televisffit k bij gelegenheid vat d van de Eenheid' op wizen, e economische opbouw euwe oostelijke deels#®» aren zal duren en gro« m ïingen zal vergen'. strategische samenwerking zou zoeken," zegt PvdA-woordvoer- der Van Gelder. „Het wordt nu een volledige overname, maar als dat een bijdrage levert aan de continuïteit van DAF, en als de werkgelegenheid in Nederland blijft, dan is de PvdA positief." Van Gelder zou het 'prettig' vin den als DAF ook de ontwikkeling van trucks en motoren in Neder land kan voortzetten. Het PvdA- Kamerlid hoopt dat het bedrijf als zelfstandige eenheid binnen het Paccar-concern kan operere- ren. „Dan heeft DAF een sterke broer op de achtergrond." Ook VVD'er Van Erp noemt de overname van belang voor de continuïteit van DAF. „De markt is keihard, er is een geweldige concurrentie," zegt hij. De VVD'er benadrukt dat voor zijn fractie voorop staat dat de werk gelegenheid voor Nederland be houden blijft. D66-woordvoerder Van Walsem vindt de overname van DAF een 'goede zaak'. Volgens hem is hier mee de continuïteit van de onder neming gediend. „Ik heb een. jaar geleden al ge zegd dat DAF, nu het weer goed gaat, op zoek moet naar een part ner. Dat het een volledige over name wordt, is meer dan ik had gedacht." De overheid heeft bij de start van het nieuwe DAF in 1993 voor 147 miljoen gulden 39 procent van de aandelen verworven. Bij het bod van 933 miljoen gulden dat Pac car heeft uitgebracht, is dit aan delenpakket nu ruim 360 miljoen gulden waard. De boekwinst moet gebruikt worden voor de aanleg van de Betuwelijn en de HSL, vindt PvdA'er Van Gelder. Ook Wijers heeft deze bestem ming in gedachten. Voor de SP is de overname aan leiding om opnieuw aandacht te vragen voor de positie van ex- DAF-werknemers die nog altijd zonder werk zitten. „Wat nu ge beurt is wat wij altijd hebben voorspeld: DAF ontwikkelt zich na het faillissement tot een goed draaiende fabriek die tegen een stevig bedrag kan worden ver patst. En dat over de rug van de ex-DAF-mensen, de mensen die het bedrijf hebben helpen opbou wen," zegt SP-fractiemedewer- ker Van Hooft. Hij erkent dat DAF de laatste tijd behoorlijk veel ontslagen werknemers weer in dienst heeft genomen. Ook D66'er Van Walsem vindt dat de overheid een deel van de boekwinst moet gebruiken om werkloze ex-DAF-werknemers in de bijstand alsnog de afvloeiings regeling te geven die hen na het faillissement werd onthouden. „Dat zou getuigen van fatsoen van de overheid en het verhoogt het vertrouwen van de burgers in de overheid." Van Walsem kon digt aan dat hij deze kwestie op korte termijn zal aankaarten bij het kabinet. De andere partijen in de Tweede Kamer zien geen aanleiding om nu iets extra's te doen voor werk loze ex-DAF-werknemers. „Er is indertijd een steunfonds opge richt voor deze mensen dat onder controle staat van burgemeester Welschen," zegt PvdA'er Van Gelder. „Ik heb niet de indruk dat er zo danige problemen zijn dat er extra geld naar dit fonds zou moeten." ■vilde toen, in 19)0, de ras realist genoegom te l waarin de zakei niet ■cte het hem des e ge- I eenheid vrij te naken, iselier Helmut Koil als oselier van de eemeid' in staat gesteld oir zijn Door Chris Paulussen Eindhoven - Of het de kroon op zijn werk is? Cor Baan spreekt liever van 'een geweldige prestatie van de organisatie'. De top man van DAF Trucks oogt opvallend ontspannen bij de be kendmaking van het overname bod van Paccar Inc. Hij glun dert. 'Wat een contrast met het pokerface dat hij in de eerste maanden van 1993 opzette tijdens de zwartste dagen uit de ge schiedenis van de Eindhovense truckfabrikant. „Als je ziet waar wij in maart 1993 stonden," verwijst Baan zelf naar de nieuwe start na het dra matische faillissement. „En nu gaan we in zee met een bedrijf van een dergelijke standing! Hij wil het niet zeggen, maar het moet voor Baan een enorme per soonlijke voldoening zijn. Met al ,zijn gezwoeg kon hij de onder gang van DAF niet voorkomen. Critici vroegen zich hardop af of Baan, die als boegbeeld had ge fungeerd in de doodstrijd van de oude DAF NV, wel de aangewe zen man was om de nieuwe DAF :Trucks NV te gaan leiden. Maar aandeelhouders wilden met ;een ander in zee. Baan gaf de afgelopen jaren lei- aan de opzienbarende we deropstanding van DAF. Met de 'overname door Paccar krijgt DAF volgens Baan mogelijkhe den die het als zelfstandig bedrijf nooit zou hebben gehad. „Ik zie absoluut geen negatieve gevolgen van de overname." Het mooie is volgens Baan dat DAF onder de paraplu van Pac car - net als Peterbilt, Kenworth en Foden - als zelfstandig merk kan voortbestaan. „Dat hebben wij altijd als voorwaarde gesteld. Wij zijn ervan overtuigd dat we als onderdeel van Paccar onze strategie volledig kunnen blijven uitvoeren. Daarnaast kunnen we profiteren van de schaalgrootte, bijvoorbeeld bij het inkopen van onderdelen en van eikaars ken nis." Baan bestrijdt dat DAF zichzelf ooit in de etalage heeft gezet. Ook van de kant van de aandeelhou ders was er geen druk in die rich ting. Paccar was volgens de DAF- topman een kans die voorbij kwam en die te mooi was om te laten lopen. „Voor ons heeft al tijd voorop gestaan dat het een vriendelijke overname moest zijn." Het telefoontje dat hij in februari vanuit Engeland kreeg van zijn collega Marc Pigott van Paccar DAF Trucks-topman Cor Baan (voorgrond) tijdens de toelichting op de overname door Paccar. verbaasde hem niet. „Iedereen kent iedereen in onze branche." Pigott mocht langs komen. „We zijn eens door de fabrieken gelo pen en hebben een goed gesprek gehad over de marktontwikkelin gen." Baan reisde op zijn beurt naar Seattle om Paccar te bezoe ken en in de tweede helft van april namen de gesprekken con cretere vormen aan. Baan en Pi gott besloten door te praten en ze betrokken er meer bestuurders bij. Maar hét geheime overleg over het project dat de codenaam PC kreeg beperkte zich zowel aan Amerikaanse als aan Eindhoven- se kant tot een klein kringetje van ingewijden. Aanvankelijk werd gesproken over een minderheidsbelang, maar uiteindelijk besloot Paccar een bod te doen op 100 procent van de aandelen. Met instemming van de raad van bestuur en de raad van commissarissen van DAF. Baan: „De overname bete kent een versterking van de posi tie van DAF. Daarmee zeg ik niets verkeerds van onze huidige aandeelhouders, die in een moei lijke tijd geholpen hebben om DAF weer op de weg te zetten. Maar nu gaan we een volgende fase in." Of Baan - 58 inmiddels - ook in de nieuwe situatie nog een rol voor zichzelf ziet weggelegd? „Daar gaat de raad van commis sarissen over," stelt de DAF-top- man zich formeel op. Maar hij zegt ook 'nog geen last te hebben Door Gijs Moes Eindhoven - Een financieel zeer sterke onderneming, die niet aarzelt in te grijpen als de resultaten tegenvallen. Paccar is geliefd in de Ame rikaanse financiële wereld, maar niet bij de arbeiders in het Canadese Sainte-Therè- se, bij Montreal. De 900 werknemers van de fa briek waar trucks van het merk Kenworth worden gemaakt, gingen in augustus '95 in sta king vanwege een conflict over de pensioenregeling. In juni van dit jaar, na ruim ne gen maanden bedrijfsbezetting, kwam Paccars antwoord: de fa briek moet dicht. „Productie van trucks is hier economisch niet haalbaar," aldus een Pac- ear-manager. De trucks worden voortaan in Mexico gebouwd. Topman Mark Pigott wilde gis teren niet uitweiden over deze stap. „Het was een hele moeilij ke beslissing." Volgens Pigott was de sluiting in Canada geen voorbode van wat DAF te wach ten staat als de zaken slechter gaan. „Het ging hier alleen om een fabriek." Mark Pigott nam eerder dit jaar bet roer over van zijn vader barles, een kleinzoon van de oprichter. De familie bezit nog alti]d tussen de 40 en 50 procent van de aandelen. „Voldoende m bet bedrijf te kunnen contro- eren, aldus Pigott. Paccar is genoteerd aan de Amerikaanse ektronische beurs Nasdaq. De nieuwe eigenaar van DAF rucks is de op twee na grootste If i j t van zware trucks ter wereld. Met in totaal 14.000 erknemers produceerde de on tneming vorig jaar meer dan buizend voertuigen onder de erenamen Kenworth, Peter- wit en Foden. et Amerikaanse concern pro- CeH wachtwagens in vier te nAven an de Verenigde Sta- b. Daarnaast heeft de onder- ™.mSde beschikking over R efaciliteiten in Austra- ninwfi"00 en det Verenigd Ko- markt Dt? belangrijkste t voor Paccar is Noord- 1e halfjaar 1996 omzet: 2,1 miljard dollar nettowinst: 67 miljoen dollar aantal medewerkers: 14.000 vier bedrijven in de Verenigde Staten productiefaciliteiten in Australië, Mexico en het Verenigd Koninkrijk productie van 54.000 vrachtwagens in 1995 onder de merknamen Kenworth, Peterbilt en Foden omzet: 1,5 miljard gulden nettowinst: 80 miljoen gulden aantal medewerkers: 5.000 belangrijkste afzetgebied Nederland en het Verenigd Koninkrijk (45%) overhel lehaifjaarvan 1996 was het marktaandeel van Daf in West Europa voor trucks boven de 15 ton GVW 9% jaarproductie ca. 18.000 vrachtauto's Amerika. Daar heeft de onder neming een stijgend aandeel van meer dan 20 procent. Verder is Paccar marktleider in Australië en Mexico. In Zuid- Afrika is het bedrijf met een marktaandeel van 20 procent eveneens een grote speler. Pac car exporteert ook naar het Midden-Oosten, Zuid-Amerika en het Verre Oosten. Voor het bedrijf uit Bellevue bij Seattle in de Noordwestelijke staat Washington was 1995 een recordjaar: een winst van ƒ430 miljoen op een omzet van 7,8 miljard. Maar Paccar ziet de bui al hangen. Na twee goede jaren is de sterk cyclische truck- markt weer op weg naar bene den. Deskundigen voorspellen een afname van de verkopen in de Verenigde Staten met 25 tot 30 procent. Over de eerste helft van 1996 zag de onderneming winst en omzet inderdaad flink dalen. Er kwam een nettowinst uit de bus van ƒ148 miljoen tegen ƒ202 miljoen in de eerste helft van vo rig jaar. De omzet daalde van 3,9 miljard naar ƒ3,6 miljard. Paccar heeft zich tijdig voorbe reid op de neergang. Naast de bedrijfssluiting in Canada wer den bij fabrieken in Seattle en Renton in het afgelopen jaar 900 mensen ontslagen. Het inzakken van de truck- markt hoeft Paccar niet ernstig te beschadigen, zo voorspelde Standard Poor's eerder dit jaar. Het Amerikaanse financië le bureau, dat de kredietwaar digheid van bedrijven beoor deelt, verleende Paccar de hoge status AA-. Die rating is geba seerd op een 'zeer sterke kapi taalsstructuur'. Die blijkt ook uit het feit dat Paccar de over name van DAF geheel uit eigen zak kan betalen. De grote hoe veelheden contant geld waar over het bedrijf kan beschikken, geven het volgens S&P een grote financiële flexibiliteit, 'wat de kwetsbaarheid op deze markt neutraliseert'. Het bedrijf is bijna vrij van schulden. William Pigott, de overgrootva der van de huidige topman, richtte in 1905 de Seattle Car and Manufacturing Company op, een ijzergieterij en produ cent van treinwagons voor de bosbouw. In 1945 werd truckfa brikant Kenworth overgenomen en in 1958 Peterbilt. De twee merken opereren in de Verenigde Staten geheel onaf hankelijk en concurreren met elkaar. „Je zult nooit een Ken worth en een Peterbilt bij de zelfde dealer aantreffen," aldus Pigott. In 1980 werd de Britse truckproducent Foden overge nomen. Foden heeft vooral een sterke positie in het Engelse le ger. Volgens Pigott zal dit merk ook met Leyland DAF blijven concurreren. Paccar is gespecialiseerd in de productie van zware trucks, zo als de T2000 die dit jaar werd geïntroduceerd. Met een massa van 100 ton is deze zwaarste Kenworth een gigant vergeleken met de Europese trucks - de DAF 95 weegt 40 ton. Ameri kaanse trucks - met de typische lange neus - kunnen veel zwaarder zijn dan de Europese, vanwege de ruimere regelge ving. „De trucks die wij maken zult u hier alleen in de bioscoop aantreffen," aldus Pigott. Paccar maakt niet alleen trucks, het bedrijf finaciert ze ook. „Op dit moment rijden er 45.000 vrachtwagens rond die door ons zijn gefinancierd en nog 9000 die van ons zij geleasd," aldus Pigott. In tegenstelling tot DAF produceert Paccar geen assen en motoren. Die worden ingekocht, onder meer van Caterpillar en Cummins, waarmee ook DAF zaken doet. Naast de productie en financie ring van trucks maakt Paccar ook nog industriële lieren en ja knikkers voor de olie-industrie. Ook bezit het bedrijf twee ke tens van winkels in auto-onder- delen, met in totaal 130 vesti gingen. Maar wat Paccar ook doet, er moet winst worden gemaakt. Mark Pigott wijst er graag op dat het bedrijf sinds 1938 geen verlies heeft geleden. „Wij hou den er niet van geld te verliezen. Wie wel?" Voor snelle beslissers: VW Golf Diesel 'Happy Hours' metallic lak 40.000 km p. jaar fl. 985,- per maand 30.000 km p. jaar fl. 935, - per maand* ♦(full operational) Voor meer informatie: bel (076) 578 74 00 Van Tilburg-Bastianen Groep Backer en Ruebweg 2, 4825 AA Breda(Noord) Houston (anp) - De oliemaatschappijen Shell en Texaco on derhandelen over een bundeling van hun belangen op de terreinen raffinage en verkoop in de Verenigde Staten. Shell Oil, de Amerikaanse tak van Koninklijke/Shell Groep, bevestigde gisteren een be richt hierover in The Wall Street Journal. De plannen zijn vergelijkbaar met de begin dit jaar aange kondigde samenwerking tus sen British Petroleum en Mo bil in Europa. Shell Oil liet weten 'te praten over mogelijkheden voor sa menwerking bij raffinage en verkoop omdat steeds duide lijker wordt dat de daardoor te bereiken efficiëntie leidt tot betere resultaten'. Het bedrijf staat onder druk om de resul taten te verbeteren omdat het rendement duidelijk onder het gemiddelde van Koninklij ke/Shell Groep ligt. Welke be langen onder de samenwer king komen te vallen, is nog niet beslist, aldus Shell Oil. Volgens The Wall Street Jour nal komt er een bundeling van activiteiten ter waarde van ruim 10 miljard dollar (17 mil jard gulden) van Shell Oil, Texaco en Star Enterprise, een gezamenlijke onderneming van Texaco en de Saudische staatsoliemaatschappij Aram- co. De belangen worden on dergebracht in twee afzonder lijke ondernemingen. In de ene komen de activiteiten van Star en Shell in de oostelijke helft van de VS, en in de andere die van Shell en Texaco in het westen. De merknamen Shell en Texa co blijven bestaan. Door het samengaan zouden de twee concerns ongeveer 15 procent van de Amerikaanse markt voor olieproducten in handen krijgen, waarmee ze waar schijnlijk de grootste worden. Shell heeft op het ogenblik 8 procent en Texaco, inclusief Star-producten, 7 procent. Shell en Texaco behoren tot de grootste olieconcerns ter we reld. Koninklijke/Shell staat qua beurswaarde op de eerste plaats en qua omzet op de tweede achter Exxon. De om zet bedroeg vorig jaar 172 mil jard gulden. Shell Oil was goed voor ongeveer 25 miljard dollar (43 miljard gulden) en Texaco voor ruim 36 miljard dollar (62 miljard gulden). Mobil en British Petroleum kondigden eind februari aan hun raffinage- en verkoopac tiviteiten in Europa te bunde len. Daardoor ontstaat een al liantie met jaaromzet van 20 miljard dollar die marktleider Shell naar de kroon zal steken. BP en Mobil hebben in Europa samen 8900 benzinestations in 43 landen Eindhoven (anp) - Het Eindhovense bedrijf Chip Market Euro pe en Akzo Nobel stevenen op een conflict af. FOTO RENE MANDERS van metaalmoeheid' en het werk bij DAF 'te mooi te vinden om er nu mee op te houden'. Paccar heeft aangegeven verder te willen met het zittende mana gement. Als topman van een werkmaatschappij van Paccar treedt Baan bovendien toe tot het bestuur van de nieuwe moeder. Hij verwacht één keer maand naar de Verenigde Staten te moe ten voor een bestuursbijeen- komst. „Er blijft dus tijd genoeg over voor DAF." Eindhoven - Vakbonden en ondernemingsraad van DAF Trucks to nen zich over het algemeen positief over de voorgenomen overname door Paccar. Wel eisen ze heldere afspraken pver waarborging van de werkgelegenheid, zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin. Bestuurder Jacques Teuwen van vakbond De Unie spreekt van 'een ideale partner voor DAF'. Hij ziet in de overname 'een passend antwoord op de de huidige in ternationale en naar verwachting in de toekomst met name wereld wijde concurrentieverhoudingen'. De 'verraste' Industriebond FNV zegt te willen instemmen met de overname mits 'DAF Trucks een zelfscheppende truckproducent blijft, en daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor', aldus bestuurder André Antonis. Vrees voor de hoge rendementseisen van Paccar leeft ook bij de In dustriebond CNV. „Als die ook worden opgelegd aan DAF Trucks kan dit tot gevolg hebben dat de werkgelegenheid onder druk komt te staan," meent CNV-bestuurder Henk van Beers. (ADVERTENTIE) Chip Market beschuldigt Akzo Nobel van jatwerk. Het chemie concern zou het idee voor een nieuwe productiemethode van zonnecellen gestolen hebben. Chip Market dreigt nu met een gang naar de rechter. Dit heeft Chip-Market-directeur P. van der Vleuten gisteren ge zegd. Hij kwam volgens eigen zeggen begin dit jaar met het idee zonne cellen te maken via een nieuwe, revolutionaire methode. Die maakte het mogelijk de lichtcel- len zo goedkoop te produceren dat ze kunnen concurreren met conventionele, milieuvervuilende energie-opwekkers. Van der Vleuten wilde er zelfs 1 miljoen gulden in steken en werkte bij de uitwerking van het idee samen met TNO, enkele universiteiten en Akzo Nobel. Het was de bedoe ling dat er eind oktober bij de overheid een subsidie-aanvraag op tafel zou liggen om een deel van de productiekosten van 22 miljoen gulden te dekken. De gesprekken tussen Akzo Nobel en Chip Market Europe werden eind vorige week ruw verstoord toen er bij de directeur een fax van Akzo Nobel binnen kwam. Daarin meldde het concern een octrooi-aanvraag te hebben inge diend voor de productie van zon necellen. Van der Vleuten is boos. „Het was mijn idee. Het kan niet zo zijn dat iemand dat afpikt. Mijn kennis is mijn eigendom." De Eindhovense manager, die een onderneming leidt met zes perso nen op een omzet van 15 miljoen gulden, kan zich nu wel de haren uit het hoofd trekken over het feit dat er eigenlijk tijdens de samen- werkingsgesprekken bijna niets op papier is vastgelegd. Toch geeft Van der Vleuten niet op. Hij wil de subsidie-aanvraag eind de ze maand toch de deur uitsturen. Probleem is wel dat Akzo Nobel de universiteiten en TNO bena dert met het verzoek om alleen met Akzo Nobel in zee te gaan. Akzo Nobel reageert verbaasd over de inhoud van de berichten in de pers. „Bij de voorbereiding van de definitieve subsidie-aan vraag leek het zaak de rol van Ak zo Nobel te wijzigen," schrijft het concern. Argumentatie: „Akzo Nobel heeft namelijk een nieuw productieproces en productcon cept ontwikkeld, waarvoor zij zo als gebruikelijk, een octrooi-aan vraag heeft ingediend. Deze nieu we ontwikkeling kan leiden tot een nog goedkoper product dan voorzien in het oorspronkelijk project." (ADVERTENTIE) 45,- KORTING OP ENTREEBEWIJS TIJDENS: Een muziekspektakel met optreden van beroemde artiesten zoals: MARCO BORSATO, GUUS MEEUWIS, JOCELIN BROWN, ROOS, JESSICA EN LINDA VAN G.T.S.T. en MOWOY. Presentatie ALBERT WEST Bovendien maakt u kans op het winnen van een gloednieuwe MAZDA 121 U maakt dit spektakel mee in de Brabanthallen te 's Hertogenbosch woensdag 27 november aanvang 20.00 uur. Spaar daarom ook mee voor een entreebewijs voor slechts 5,- (waarde 50,-). Exclusief bij JUMBO SUPERMARKTEN. De festatie wordt mede mogelijk gemaakt door: COCA-COLA, FRISTI, OMO, PICKWICK FRESH TEA EN UNIEKAAS DO Met onze Pro-Kade tpaaraktfe spaart u het heite jaar snel en voordelig voor prachtige huisboudehjlce leado's met wet 30 lot 50% spoorwfort. Haal tne) de jnformgtfefotder bJJ de Jumbo-Supermarkt, DEZE WEEK MET 3 GRATIS PRO-KADO ZEGELS LORD CHIPS VERSE RITES AVI. 0-. i'. 'j UNIEKAAS JONG BELEGEN KAAS vers van 't mes, per kito Nu wet 6 gt-oti» Prutcedo rreaeli per kilo KLENE ENGELSE DROP zak 6 350 grom TWENTY FOUR HALVARINE KOOPMANS MIX WK 41. I I Geldig r/m 12 oin. KLANTENINFORMATIE BEL GRATIS: 06-0220161 van maandag t/m vrijdag van 10.00-12.00 en van 14.00-16.00 uur

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 7