DE STEM Ambitie won het van verslaving Japan en Korea willen Nederlandse boeken Bruckner-motetten voorbeeldig vertolkt Het succes van Striptease-actrice Demi Moore Rijksprentenkabinet doet aankoop op PAN Wereldomroep wil succes van Zomer-tv uitbouwen Nederlands Kamerkoor in Breda Uitgevers boeken successen op Buchmesse in Frankfurt Blauwe Maandag Compagnie gaat fusie aan in Gent WÊÊÊÊM „Labour is geen haar beter. Als die carrièremakers van links de verkie zingen winnen, verandert er niets." Irvine Welsh, Schots schrijver Gids DINSDAG 8 OKTOBER 1996 Door Guuz Hoogaerts Het is maar goed dat de kleding van Demi Moore in een lade wordt bewaard, anders zou die bij het minste zucht je wind al wegwaaien. Het is een jaar geleden. Een dag op de set van Striptease. In de scène die vandaag wordt op genomen heeft Moore een minuscuul wit corset aan, licht roze laarsjes met plateau-zolen en om haar middel zit een marabou. 'Een gek ding met veertjes', aldus de actrice. Als ze langs de monitoren schrijdt waarachter regisseur Andrew Bergman en producer Mike Lobell zitten, klinkt een stem vanuit het niets: „Dat lichaam gaat jullie heel rijk maken." Lobell neemt een trekje van zijn sigaar en grinnikt: „Ik hoop het. Ik heb er al voor gezorgd dat zij heel rijk is geworden." Lobell verwijst naar de twaalf miljoen dollar die Moore krijgt voor het spelen van de hoofdrol in Striptease, die nu al vele we ken in de Nederlandse bioscopen draait. Het hoogste honorarium dat ooit werd betaald aan een ac trice. Het is niet zozeer interes sant waarom een vrouw zoveel geld krijgt (ter vergelijking: Tom Cruise, Arnold Schwarzeneggar en Moore's echtgenoot Bruce Willis komen voor minder dan 20 miljoen dollar niet uit hun bed), maar waarom dat juist Demi Moore is. Moore werd een filmster dankzij de kassakrakers Ghost, Indecent Proposal en Disclosure. Daar vóór werd ze voor het gemak in gedeeld bij de brat pack, een ge neratie jonge acteurs waartoe ook Rob Lowe, Andrew Mc Carthy, Emilio Estevez, Judd Nelson en Molly Ringwald be hoorden. Hun ster rees halverwe ge de jaren tachtig dankzij tie- ners-en-hun-problemen-films als St. Elmo's Fire en The Breakfast Club. Tien jaar later mogen we constateren dat Moore de enige is die niet is blijven hangen in een alcohol- en/of drugsverslaving, maar haar talent te gelde heeft kunnen maken. Als actrice is Moore zeer beperkt. Het enige waar ze goed in is, is de huilscène. Maar daar is ze dan ook meteen heel erg goed in. In About Last Night zitten een paar hele fraaie, maar de mooiste zit in Ghost. De scène: Demi, Whoopi Gold berg en Patrick Swayze in een restaurant. Moore speelt Molly, de rouwende weduwe van de doodgeschoten Swayze (Sam). Zijn geest loopt echter nog rond op aarde, en medium Goldberg (Oda Mae Brown, de enige die Sam kan horen) moet Moore daarvan overtuigen. Demi denkt dat ze in de maling wordt geno men: „Waar ben je mee bezig? Wat doe je me aan?" en loopt van tafel weg. „Sam is dood, okay? Hij is dood!" Als Goldberg op aangeven van Swayze plotseling zijn stopwoordje 'Dito!' roept, gebeurt het. Moore blijft staan, de camera kruipt iets dichterbij. Ze draait zich om, en daar komen de tranen opwellen. Haar armen over el kaar, stevig tegen zich aan ge drukt. Het duurt niet lang of de tranen zullen over haar wangen stromen. Dat gebeurt pas een stuk verder op in de film, als de geest van Swayze haar een muntje geeft for luck. De munt kom op haar toe- gezweefd, terwijl de mond van Moore van verbazing en ontroe ring openstaat en de tranen over haar wangen stromen. Wie er op gaat letten, ziet dat open mondje regelmatig opduiken. Als ze ver baast is, boos, maar vooral als in het script staat dat ze verdrietig moet zijn. Meegezogen Dat niemand zich echt stoort aan de beperkte acteerkwaliteiten van Moore komt vooral door haar tegenspelers. Ze wordt meegezo gen in de de slipstream van échte acteurs als Robert Redford en Woody Harrelson Indecent Pro posal), Tom Cruise en Jack Ni cholson (A Few Good Man), Whoopi Goldberg (Ghost), Jeff Daniels The Butcher's Wife) en Robert de Niro en Sean Penn (We're No Angels). Moore kan geen film dragen, ze speelt er in mee. Dat meespelen doet ze nog steeds: op de posters van haar meest re cente films springt haar portret het meest in het oog, maar op Het doek wordt ze in de rug gesteund door Alec Baldwin (The Teacher in The Juror), Robert Duvall (de echtgenote van Hester Prynne in The Scarlet Letter), Christina Ricci (die de twaalfjarige Roberta speelt in Now and Then) en Ving Rhames (uitsmijter Shad in »Demi Moore in de film 'Striptease': goed in huilscènes Striptease). De rol die haar uiterlijk en haar hese stem (daydreamed phone sex, typeerde Interview) spelen in haar succces als filmster is veel groter. Op de ontelbare Demi Moore-sites op Internet zijn hon derden prachtige foto's van de filmster te bewonderen. Volgens een enquête van de Amerikaanse internet-providor Prodigy is De mi de populairste vrouw in cy berspace, ruim voor Pamela Anderson. Provocatief Moore houdt er van om gefoto grafeerd te worden, het liefst een beetje provocatief. Berucht zijn de covers voor het Amerikaanse tijdschrift Vanity Fair. In augus tus 1991 stond ze hoogzwanger en spiernaakt op de voorkant van het blad. Een jaar later weer naakt, maar dan gebodypaint. In het onlangs verschenen juli-num- mer van Interview staan foto's van Ellen von Unwerth, waarin ze geportretteerd is in uniform, in corset en in rode kousen met jar retelles en een jurkje met panter- print. Gitarist David A. Stewart fotografeerde haar voor het En gelse blad Arena als man: in drie delig pak en met stukje hoofd haar op haar kin geplakt. „Ik zag die foto's als verlengstuk ken van mijn creativiteit en ge voel voor humor, om aan te geven dat ik niet mezelf niet helemaal serieus neem", zegt Moore in In terview over de Vanity Fair- covers. „Op de een of andere ma nier heb ik altijd het gevoel ge had dat ik mijn gevoel voor hu mor in films nooit heb kunnen la ten zien." Dat is niet helemaal waar. In Nothing but Trouble mag Moore naast Chevy Chase, John Candy en Dan Aykroyd de grapjurk uithangen. Helaas heb ben deze komieken allemaal een onzettende off-day, en Moore glijdt gezellig mee de afgrond in. Demi Moore is vooal een filmster omdat ze dat wil zijn. Haar ambi tie ontstak toen de zestienjarige Demetria Guynes, zoals ze echt heet, haar buurmeisje Nastassia Kinski hielp bij het instuderen van filmrollen. Op haar negen tiende werd Demi, ondanks dat ze geen enkele acteerervaring had, gekozen voor een rol in de dagelijkse soap General Hospital. Aan dit eerste succesje ging een jeugd vol verhuizingen (meer dan vijftig), echtelijke problemen van aar met een drankprobleem wor stelende ouders, twee operaties aan haar luie oog en de zelfmoord van haar stiefvader aan vooraf. Goed voorbeeld doet goed volgen: Moore raakte op de middelbare school aan de pillen, marihuana en alcohol, poseerde naakt voor het tijdschrift Oui en trouwde op haar achttiende met de twaalf jaar oudere gitarist Freddie Moore. Dronken Aan zowel haar eerste huwelijk als haar slechte gewoontes kwam een einde toen ze een rol kreeg in St. Elmo's Fire. Regisseur Joel Schumacher ontsloeg haar op staande voet toen ze dronken op een kledingsessie verscheen. Dat was een omslagpunt: Moore be loofde Schumacher af te kicken en verscheen twee weken later broodnuchter op de set. Samen met haar therapeut, die ervoor zorgde dat ze geen druppel drank aanraakte. Saillant detail: in St. Elmo's Fire speelt ze Jules, een tiener die afkickt van haar ver slaving aan mannen, drank en drugs. Vandaag de dag is de 33- jarige Moore het tegenoverge stelde van Jules: sinds 1987 ge lukkig getrouwd met Bruce Wil lis, die ze 'en passant' van zijn drankprobleem afhielp. Het paar heeft drie dochters (Rumer Glenn, Scout La Rue en Tallulah Belle) en is zeer fanatiek in de da gelijkse work-out in de fitness ruimte. Moore is een toegewijde moeder, die veel tijd besteed aan haar kinderen. Met Willis heeft ze de afspraak dat als zij filmt, hij thuis is en vice versa. En als dat niet kan, neemt ze de kinders gewoon mee naar de set. Tallulah Belle is het buitenechtelijke kind van Hester Prynne in The Scarlet Letter en Rumer Glenn speelt de dochter van Erin Grant in Strip tease. Moore werkt keihard (achttien uur per dag, als het moet), is veel eisend, verdient veel geld, heeft weliswaar een harmonieus ge zinsleven maar doet niet flauw over gezonde echtelijke ruzies en verontschuldigt zich niet voor haar uiterlijk. Dat leverde haar de kwalificatie bitch op, maar dat is onzin. Ze staat in de spotlights omdat ze dat zelf wil en net zo lang als ze dat zelf wil. Demi Moore is de archetypische macha van de jaren negentig. Van onze kunstredactie Frankfurt - Nederlandse boe kenuitgevers hebben in het Verre Oosten nieuwe markten aange boord. Met name in Japan en Zuid-Korea bestaat belangstel ling voor literatuur uit ons land. Dat zei Rudi Wester vanaf de Buch- messe, de grootste boekenbeurs ter wereld die tot vandaag in Frankfurt wordt gehouden. Wester is directeur van het Nederlands Literair Pro- duktie- en Vertaalfonds dat zich on der meer bezighoudt met het promo ten van boeken in het buitenland. Volgens Wester zijn afgelopen jaar in Zuid-Korea 20.000 exemplaren verkocht van de vertaling van Hoff- mans honger van Leon de Winter. Van Connie Palmen is in Frankfurt De vriendschap door een Koreaanse uitgeverij aangekocht. Bij Japanse uitgeverijen staat Rudi Kousbroek hoog aangeschreven. Na Het Oostin- disch kampsyndroom verschijnen ook andere werken van hem in het Japans. Ook voor J. Bernlef (met na me Hersenschimmen) en Margriet de Moor hebben de Japanners be langstelling. Nederlandse literatuur zit in het buitenland in de lift sinds 1993, toen r ons land Schwerpunkt was op de Buchmesse. Duitsland blijft daarbij onverminderd de grootste markt. Zojuist is bij onze oosterburen De vriendschap van Connie Palmen uit gekomen - eerder gebeurde dat al met De Wetten - en is ook Twee kof fers van Carl Friedman in vertaling uitgebracht, met gunstige perskri tieken als gevolg. Marie Kessels mag zich ook verheugen in een contract met een Duitse uitgeverij. Berlin Verlag gaat haar roman Een sierlij ke duik uitbrengen. Een uit de Verenigde Staten overge waaide trend is volgens Rudi Wester dat op de Buchmesse al rechten worden verkocht aan buitenlandse uitgeverijen van boeken die nog niet eens in Nederland zijn verschenen. Dat is bijvoorbeeld het geval met Geweten van René Appel. Het Ne derlands Literair Produktie- en Vertaalfonds brengt op de Buch messe Nederlandse schrijvers aan de man via vertalingen van fragmenten van hun (eventueel nog te verschij nen) werk. Het fonds geeft buitenlandse uitge verijen ook subsidie op de vertaai- kosten. „Dat kan buitenlandse uit gevers net het duwtje in de rug ge ven dat nodig is om Nederlandse schrijvers in hun fonds op te ne men", heeft Wester gemerkt. Frankrijk heeft nog steeds veel be langstelling voor Jeroen Brouwers en Hella Haasse. Van de laatste had Heren van de thee daar een oplage van 10.000 exemplaren. Binnenkort komt in Frankrijk Scharlaken stad in vertaling uit. In Italië verschijnt van Haasse De verborgen bron. Por tugese uitgevers voelen veel voor Harry Mulisch (Twee vrouwen) en Marga Minco (Het bittere kruid). Via Portugal zouden de boeken een weg kunnen vinden naar andere Portugeestalige landen. In Israël verschijnt op korte termijn een bloemlezing van Nederlandse poë zie. Overigens geldt de interesse in Frankfurt niet alleen fictie. Werk van de historici Wesseling en Van Deursen verschijnt binnenkort in het Engels en het Frans. In het Frans komt ook een reportage uit van de freelance-journalist Chris Stoop, die onderzoek deed naar de behan deling van asielzoekers in verschil lende Europese landen. In Frankfurt viel nog een andere trend te bespeuren. Uitgever Dor- ling Kindersley (DK) heeft bij de fa brikant van Tupperware de kunst afgekeken en organiseert nu met succes boekenparty's bij mensen thuis. Vorig jaar was dat goed voor een extra omzet van ruim dertig miljoen gulden. „Want de thuisver- koop leidt niet tot vermindering van de verkoop in de winkels", zei DK- directeur David Holmes. Zijn uitge verij verkoopt haar producten via beide kanalen. Evenals de Tupperware-verkoop- sters met hun dozen en bekers gaan de 8000 freelance-boekenverkoop- sters van DK met koffers vol educa tieve boeken en CD-roms voor kin deren naar een gastvrouw, die een aantal vriendinnen heeft uitgeno digd. Op de party's komen vooral moeders die zelden of nooit naar een gewone- boekwinkel gaan. De gastvrouw krijgt als beloning voor haar inzet gratis boeken. Op de Buchmesse in Frankfurt wordt de stand van Dorling Kinder sley goed bezocht. Het bedrijf be haalde vorig jaar een omzet van on geveer 375 miljoen gulden met slechts 1600 titels. Van elke titel worden gemiddeld 250.000 exem plaren verkocht. De verkoop op de party's maakt daarvan bijna een tiende deel uit. Leon de Winter: geliefd in Zuid-Korea Amsterdam (anp) - Het Rijksprentenkabinet heeft op nationale kunst- en antiekbeurs PAN Amsterdam een prent van de Japanse kunstenaar Yoshitoshi (1839-1892) aange- kocht. Het betaalde 27.000 gulden voor het drieluik Fuji. wara no Yasumasa speelt de fluit bij maanlicht. De beurs, tot en met 13 oktober in de RAI in Amsterdam, heeft de afgelopen dagen ruim 11.000 mensen bezoekers getrokken. Dat is 10 procent meer dan vorig jaar. Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan is er een speciale beeldenroute. Al vrij snel na de opening deden verscheidene kunst- en antiek- handelaren goede zaken. Een Nederlandse particuliere verzame- laar betaalde 200.000 gulden voor twee portretten van de zeven tiende eeuwse schilder Nicolaes Maes. Een Rijnlandschap van Herman Saftleven (1609-1685) ging voor 685.000 gulden naar een nieuwe eigenaar. De ING Groep verwierf voor 116.500 gulden het schilderij November van Raoul Hynckes (1893-1973). Volgens de beursorganisatoren zijn meubelen tijdens de beurs erg in trek. Een Nederlandse particulier betaalde 100.000 gulden voor een Lodewijk XVI commode uit omstreeks 1775/1780. Breda- Antoniuskerk. Het Ne derlands Kamerkoor o.l.v. Uwe Gronostay met muziek van Bruckner, 0rvad en Rheinberger. Gehoord op 6 oktober. Door Geert van den Dungen Het Nederlands Kamerkoor bracht in de sfeervolle Breda se Antoniuskerk onder grote belangstelling het programma Rijke Roomse koormuziek, waarin composities uit de tra ditie van de 19e eeuwse katholieke kerkmuziek cen traal stonden. Van Anton Bruckner, de Oosten rijkse componist die precies een eeuw geleden overleed, vertolkte het Nederlands Kamerkoor zeven a-cappella-motetten. Stuk voor stuk behoren deze juweeltjes tot het beste uit de sacrale koorlite ratuur van de vorige eeuw. Ze hebben de muzikale revoluties binnen de katholieke kerk ruim schoots overleefd, want er be staan nog altijd kerkkoren die deze geliefde werken terecht op hun repertoire hebben. Bruckner kon in deze muziek op een zeer persoonlijke wijze uiting geven aan zijn oprechte religieu ze overtuiging. Hij wist door verrassende harmo nische modulaties, geraffineerde klankschilderingen, zelfgekozen tekstherhalingen en uitersten in dynamiek de dieper liggende mystieke betekenis van deze La tijnse teksten te benaderen. Het fraaiste voorbeeld hiervan is het motet Christus factus est, dat een puur extatisch karakter heeft. Het Nederlands Kamer koor zong deze Bruckner-motet ten voorbeeldig; met een fagewo- gen dynamiek van verstild pia nissimo tot gepassioneerd fortis simo werden ze door dirigent Uwe Gronostay tot ware klank monumenten verheven, waarbij tevens het lineaire lijnenspel d juiste detail-precisie kreeg. De wereldpremière van het acht stemmige Vega van de Deens componiste Hanne 0rvad leekip dit programma een vreemde eeni in de bijt. Zowel qua tekst als muziek vormde deze compositi een scherp contrast met de overi ge uitgevoerde werken. De La tijnse vertaling van de astrono mische gegevens van het sterren beeld de Lier, waartoe Vega be- hoort, en de motetvorm van di werk moeten de link leggen me de rooms-katholieke kerkmu ziek. 0rvad gaf in haar compositie als het ware een belijdenis van haai persoonlijke geloof in de boven aardse werkelijkheid. Bij het eer ste beluisteren maakte dit werk geen verpletterende indruk, maai het gaf toch aan dat deze autodi dacte zeer verdienstelijk en gede gen componeert. De in de kerk aanwezige 0rvad nam dankbaar en bescheiden het applaus in ont vangst. Het Nederlands Kamerkoor be sloot na de pauze het concert met de reeds eerder gezongen Can!» Missae, opus 109 van de Lied® steiner Josef Rheinberger (1839- 1901). Een zeer fraaie a-cappella- mis, waarin contrapunt en ea rijk harmonisch idioom hand it hand samengaan. Gronostay liet zijn koor hier heel vrij musiceren, zodat er boeiende interpretatiee ontstond In de staande ovaties na afloop betrok de dirigent de tenor Heul Veis, die na bijna twintig jaar al- scheid nam van het Kamerkoo: en overstapt naar het Groot Om roepkoor. De afgedwongen toe gift bestond uit het motet Blei! bei uns, denn es wird Abend* den van Rheinberger. De KSO- radio maakte opnamen van ai concert voor uitzending op een nader te bepalen datum. Gent (anp) - De Gentse theatergezelschappen Blauwe Maanda; -Compagnie en Nederlands Toneel Gent (NTG) gaan een fusie aan. Gezamenlijk willen de twee gezelschappen een sterkere organisatie vormen om grote repertoire-stukken te brengen Dat heeft Luc Perceval, artistiek leider van de Blauwe Maan dag Compagnie, bekendgemaakt. Het bestuur van het NTG moet de samensmelting nog goedkeuren, ffl is nog niet bekend welke gevolgen de operatie heeft voor personeels acteurs. De fusie moet volgend jaar al rond zijn. Het fusiegezelsr zal onder een nieuwe naam gaan werken. Vooral de Blauwe Maandag Compagnie geniet in Nederland een ster ke reputatie, met vooraanstaande acteurs als Els Dottermans en II# Uitterlinden. De laatste ontving vorig jaar in Nederland de theaten prijs Theo d'Or voor de beste vrouwelijke toneelrol in het stuk O'Ned van Lars Norèn. Dit stuk trok in Nederland ook volle zalen. Hilversum (anp) - Bij Radio Nederland Wereldomroep ze deze zomer voor hun nieuwe televisieprogramma gereKew op zo'n 100.000 kijkers. Het werden er meer dan een half®1' joen. Voor deze omroep zijn de verwachtingen van Wereldom roep Zomer-TV dan ook 'ver overtroffen'. En er 'bestaat er ee duidelijke markt voor twaalf maanden per jaar Nederland publieke satelliettelevisie.' foto klaas koppe De cijfers verschenen gisterem in de Rapportage en Aanbevelingen Wereldomroep Zomer-TV. Het programma, een project van Ra dio Nederland Wereldomroep, werd uitgevoerd in samenwer king met alle binnenlandse pu blieke zendgemachtigden. Niet alleen vakantiegangers (127.000) keken naar de uitzen dingen; ook zo'n 125.000 semi permanent in het buitenland wo nende Nederlanders stem^nir. regeld op het kanaal af. In Re land zelf was het trouwens zeer populair onder schotelt) ters, getuige de 250.000 lan 8 noten die ernaar hebben gek Om het gehele jaar door u zenden heeft de Wereldonrt 31 miljoen gulden per jaar now De binnenlandse omroepen gen in de vorm van prog»®? rechten zo'n zestien miljoen dij- PËSTEM NEDERLAND 1 07.00 07.08 07.29 09.00 09.05 09.34 10.25 11.20 12.00 15.14 15.42 16.36 17.05 18.05 18,33 19.04 19.50 20.00 20.25 21.00 21.07 22.05 22,52 23.52 00.03 journaal Tekenfilmfestival Ontbijt-TV journaal Get the Picture 'n Goeiedag met Jos Brink Villa Felderhof Vinger aan de pols PP: Uitzending SP Zo vader, zo zoon (herh) 'n Goeiemiddag met Jos Brink Cosby Show, comedy Alles kits, kindermagazine Roseanne, comedy Get the Picture, quiz Aso Show PP: Uitzending CDA Journaal Netwerk, actualiteitenrubriek Weeroverzicht Zwarte sneeuw, serie Rondom Tien. Thema: Oog in oog met de dood Noem het slaap, portret Ameri kaanse schrijver Henry Roth, die in oktober 1995 overleed Beeldenstorm, kunstmagazine The House, serie over The Royal Opera House in Londen. Afl. 1 (tot 01.02) NEDERLAND 2 09,00 Bio Bits Bovenbouw (tot 11.00) 11,00 Sprookjes. Afl. 3 en 4 (tot 11.50) 1230 De specialist: De plastisch chirurg 13,00 Zoovenirs 13.30 Radar 14.00 Het vragenuurtje in de Tweede Kamer 15,00 Het spreekuur 16.00 Journaal 16.08 Alleen op de wereld, tekenfilm serie 16.36 The Waltons, serie 17.23 Gospelclip 17.29 2Vandaag, actualiteiten 18.59 Als je durft praatprogramma voor jongeren. Afl. 6: Sex 19.26 Ik weet het beter, spelletje 19.56 Bjrrt 3000, serie reisverslagen: Jor danië 20.24 Kimberley - Onherbergzaam Australië, natuurdocumentaire 21.12 Frontline, serie over christenen in de frontlinie: Siberië 21.43 Nederland zingt 22.10 Reality, serie over geloofsverdedi- ging 22.42 Een eigen onderneming 23.15 Studio NOS (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie 13.00 Journaal 13.08 Van gewest tot gewest 13.32 Lingo 13.54 Het uur van de wolf 14.45 VPRO Laat: Laat op de avond na een korte wandeling 15.34 Motivatie in het onderwijs 16.00 Journaal 16.05 Wat doe jij nou? Herh 16.40 Alle kinderen zingen. Herh 16.55 Nils Lofgren 17.05 Heartbreak High, jeugdserie 18.00 Villa Achterwerk, kindermagazi- BELGIË FRANS 1 12.45 Nieuws 13.15 Du bout des ailes, middagmagazine 13.40 Notre siècle, docu mentaire-serie 14.45 L'écran témoin: Dé bat 16.05 Télétourisme, toeristisch maga zine 16.40 Dr. Markus Merthin - Der Arzt dem die Frauen vertrauen, ziekenhuisserie 17.30 Charlie's Angels, misdaadserie 18.30 Regions soir 18.50 Cartes sur table, maga zine 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10 La neuvième case, amuse ment 21.45 Les pieds dans le plat, reporta ge-serie 23.05 TéLéCiNéMa, tv- en filmma gazine 23.55 Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 16.05 lei Bla-bla, kindermagazine 17.00 Parcours, golfmagazine 18.00 lei Bla-bla 19.00 Une familie pour deux, serie 19.30 Nieuws 20.00 Tafeltennis: Superliga-wed strijd België-Polen 22.55 Nieuws. Aansl.: Supergoal 23.20 Cheval passion, paarden sportmagazine (tot 23.50) DUITSLAND 1 65.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 69.00 Heute 09.03 Dallas, soap 09.45 Bo- dyfeeling 10.00 Heute 10.03 Ausland- S]ournal 10.45 Info Gesundheit 11.00 Heu te 11.04 Ich denk' an Dich, portret zanger Roy Black 12.25 Welt der Mode, modema- 9«ine 12.55 Presseschau 13.00 Mittags- magazin met Heute 13.45 Wirtschafts-Te- egramm 14.00 Tagesschau 14.03 Fest im «tel, serie. Aansl.: Kapt'n Blaubar, kinde rserie 15.00 Tagesschau 15.03 Juliane ™wea, talkshow 16.00 Tagesschau 16.03 lege, talkshow 17.00 Tagesschau 17.10 "sant, boulevardmagazine 17.50 Ta- gesschau-Telegramm 17.55 Verbotene Lie- -e' serie 18-25 Marienhof, serie 18.54 5n°"Sta,dJtr?vier' serie 20.00 Tagesschau n'nc un<f ihre Mörder, serie me ni i 1 Pec'1 Pannert amuse- 7inü P'usminus, economisch maga- j Mit einern bein im Grab, come- üL n Ta9esthemen 23.00 Boulevard wo, talkshow 24.00 Ellen, comedy 00.25 «itmagazin 00.45 (ZW) The Happy Thie- sPeeWm 02.10 Nachtmagazin DUITSLAND 2 65-30 Zie Duitsland 1 13.45 Gesundheit!, men ,3.9®ine 14-10 Bob Morrison, co- y 14.30 Theos Geburtstagsecke 14.32 i61„H; J0ngeranmagazine 14.55 Logo, fiJ'°™aa 15.05 Bamboo Bears, teken- Heuto ie i» D?"' Dalli' spelletje 16.00 serie n nn Zwei Münchner in Hamburg, 1745 m Heu,e 17-15 Abendmagazin raire j ment mal hoogtepunten uit lite- s 19nnue 17-55 Forsthaus Falkenau- tof^n^WJSUnserLehrerDok- ainusem tS6rle 20"15 Versta<*te Kamera, 21451, frontal, magazine 45 Heute 22-15 37°, reportage-serie

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 20