Bertolucci: ranzig drama rond maagdenvlies
'Independence Day' onvergelijkbaar bioscoopevenement
0
0
0
Q
X
0
0
z
19
s
23e Internationaal Filmfestival van Vlaanderen in historisch Gent
u
mei
DE STEM
FILM
D4
106, 306
•ekje met
I-dealer.
PEUGEOT
Van Sydow
Prijzen
Science-fiction spektakel van Roland Emmerich film voor superlatieven
L
IA
III
III
J
96
DONDERDAG 3 OKTOBER 1996
de airco: 2.645,-
(al vanaf 38.950,-).
f" - J
i'
8^-V1 W*
.000,- gratis accessoires,
irdeüge LPG-instollatie.
«op de brandstofkosten.
jaties van cheques mogelijk
aanbiedingen geldt 'zolang
4121.
EN BPM. EXCL. KOSTEN RIJKLAAR MAKEN,
(CIERINGSAANBIEDINGEN GELDEN NIET OP DB
tNBIEDINGEN. WIJZIGINGEN VOORBEHOUDEN.
J
samen de Actie Sportkas,
in. De grote Nockie-prijs-
Doe mee aan de grote
arten voor een groot sport-
gratis plaatsing van een
ilad. Heb jij al een Actie
ordkaart de volgens jou
ge balloon in de Nockie-
eek in dit blad geplaatst
ins op. 8 weken lang wor
reek 3 winnaars bekend
informatie over de Actie
e sportclubs naar:
Km ik
poor Marjan Mes
get 23e Internationaal Film
festival van Vlaanderen, be
kend staand als 'het gezellig
ste, sfeervolste en best georga
niseerde filmfeestje van Euro
pa', zal vanaf 8 oktober weer
tien dagen het oude centrum
van de historische stad Gent in
I zijn greep houden. Een specta
culaire decorwand met thea-
terloges, geïnspireerd op de
Scala in Milaan, staat promi-
nent tegenover de Decascoop,
de hoofdbioscoop in het festi
valprogramma.
Met de vertoning van de Austra-
lisch-Britse speelfilm Shine van
Scott Hicks wordt het filmfesti-
1 officieel geopend en met de
nieuwe Disney-tekenfilm De
Klokkenluider van de Notre Da
me op zaterdag 19 oktober spec
taculair afgesloten.
De Amerikaanse acteur Tom
Hulce (Amadeus), die zijn stem
leende aan de bochelaar Quasi-
)do, zal de Belgische première
van de Disney-film in de histori
sche Onze-Lieve-Vrouw Sint-
Pieterskerk met zijn aanwezig
heid opluisteren. Een middel
eeuwse receptie daarna in de St.
Pieters-abdij gaat vooraf aan een
groot slotfeest in de oude crypte
van deze abdij.
Gedurende tien dagen worden in
de biocopen Decascoop, Sphinx
en Studio Skoop meer dan 150
speelfilms en tachtig korte films
uit de hele wereld vertoond,
fluim dertig internationale speel
films gaan in Gent in Belgische
première. Twaalf komen in aan
merking voor de Gouden en Zil
veren Spoorprijs en de presti
gieuze Georges Delerue-prijs
voor de beste muziekscore.
De internationale jury bestaat
onder meer uit de Nederlandse
cineast Frans Weisz, de Italiaan
se filmcomponist Nicola Piovani
'Gezelligste
filmfeestj e
van Europa'
(o.a. Kaos en La Notte di San Lo
renzo van de broers Taviani), de
Britse cineast Terence Davies
(Distant Voices, Stille Lives), de
Amerikaanse filmproducent Ho
ward Koch Gorky Park en Way
nes World) en de Amerikaanse
acteur James Earl Jones The
Lion King).
Vorig jaar trok dit Vlaamse film
festival 65.000 bezoekers (ter ver
gelijking: het International Film
festival Botterdam trekt er
250.000). Het publiek komt niet
alleen voor het royale aanbod van
nieuwe en vooral ook veel oudere
speelfilms maar ook voor de ge
zellige sfeer en de vele regisseurs
en de wat minder talrijk aanwe
zige sterren.
De bejaarde Zweedse acteur Max
von Sydow, dertig jaar geleden al
beroemd vanwege zijn rollen in
de films van Ingmar Bergman,
komt dit jaar naar Gent in ver
band met de première van Hams
un van Jan Troell, waarin hij de
omstreden Zweedse schrijver en
Nobel-prijswinnaar Knut Hams
un speelt, die in 1945 op bijna 90-
jarige leeftijd de cel in ging we
gens landverraad, nadat hij met
de nazi's had geheuld en zich
door Hitler had laten ontvangen.
Hamsun dingt mee in de interna
tionale competitie.
Onder de competitiefilms bevin
den zich ook Drifting Clouds van
de alternatieve Fin Aki Kauris-
maki, Lone Star van de onafhan
kelijke Amerikaanse regisseur
John Sayles, met Kris Kristoffer-
son als sheriff; Jude van Michael
Winterbottom naar een 19e
eeuwse roman van Thomas Har
dy (draait al in Nederland) en So
me mother's boy van Terry Ge
orge, met Helen Mirren als de
moeder van een hongerstakende
Noordierse activist.
Veel van de mooiste speelfilms
van het festival zijn buiten de
competitie om geprogrammeerd
in diverse onderdelen. Emma van
de Engelse regisseur Douglas Mc-
Grath is de nieuwste Jane Aus-
ten-verfilming, met o.a. Greta
Scacchi. Looking for Richard
werd door Al Pacino geregisseerd
met zichzelf in de rol van Shake-
speares schurk Richard III. Heel
Engels is A Month by the Lake
van John Irvin, met Vanessa Red
grave en Edward Fox als een
middelbaar Brits stel op vakantie
aan het Comomeer.
De Britse cinema krijgt dit jaar in
Gent speciale aandacht in het on
derdeel 'Focus', waarbij onder
meer Carla's Song van de sociaal
realist Ken Loach in première
gaat. De Britse cineast Peter
Greenaway geeft acte de presen
ce bij de vertoning van zijn film
The Pillow Book en exposeert
bovendien in de Gentse Galerie
Fortlaan 17 schilderijen, tekenin
gen en collages onder de titel The
Tyranny of the Frame. Op deze
tentoonstelling rond de thema's
'kader' en 'publiek' zijn de aan
wezige werken te koop.
Zijn befaamde landgenoot Chris
topher Hampton (Carrington) zal
aanwezig zijn bij de presentatie
van The Secret Agent, een rema
ke van de thriller van Hitchcock
met Bob Hoskins, terwijl Stephen
Frears (Dangerous Liaisons) zijn
recente speelfilm The Van pre
senteert.
Andere prominente gasten, wier
nieuwste films worden gedraaid,
zijn onder anderen de Zweedse
regisseur Bo Widerberg aan wie
speciale aandacht wordt besteed
en wiens recente film All things
fair uitkomt in de competitie, de
Poolse regisseur Krysztof Zanus-
si (In full Gallop) en de Ameri
kaan Arthur Penn (Inside).
De Nacht van de Film wordt op
12 oktober in het Casino van
Gent, traditiegetrouw zonder
De Amerikaanse acteur Tom Hulce komt naar het slotfeest van
het 23e Internationaal Filmfestival van Vlaanderen ter gelegen
heid van de première van de Disney-animatiefilm 'De Klokkenlui
der van de Notre Dame'. Hulce leende zijn stem aan de tekenfilm
figuur Quasimodo.
smoking of avondjurk, gewijd
aan Belgische films en filmma
kers, die dit jaar overigens min
der hebben geproduceerd dan
voorheen. Toch zullen de jaar
lijkse Joseph Plateau-prijzen
worden toegekend aan de beste
filmmakers en acteurs van het
land.
Genomineerd zijn Antonia van
Marleen Gorris (een Belgisch-
Nederlandse coproductie), Le
Huitième Jour van Jaco Van Dor-
mael en A Couch in New York
van Chantal Akerman. Veerle
Dobbelaer behoort met Eis Dot
termans (Antonia) tot de genomi
neerden voor haar titelrol in Lisa;
een bergbeklimster die verliefd
wordt op Antonie Kamerling.
Negen korte Belgische films zul
len door de internationale jury
worden bekeken. Dankzij extra
steun aan de noodlijdende Bel
gische korte film is er een grotere
prijzenpot dan voorheen.
De 100-jarige filmgeschiedenis
krijgt een apart programma met
de vertoning van een aantal film
klassiekers die door prominente
Belgische filmmakers zijn uitge
kozen.
DoorAicha Bouwens
De innerlijke verwarring die
gepaard gaat met de ontlui
kende seksualiteit is een teer
onderwerp dat al snel afglijdt
naar cliché-matige ranzigheid.
Dat bewijst de Italiaanse re
gisseur Bernardo Bertolucci
met zijn nieuwste speelfilm
Stealing Beauty.
De openingsbeelden van een
Amerikaanse tiener in strakke
jeans, waarbij de blik onnodig
en vervelend lang op het kruis
van de jongedame gericht blijft,
geeft het niveau treffend aan. De
camera lijkt de volgende 118 mi
nuten niet meer van het gebrons
de huidoppervlak van de piep
jonge Liv Tyler los te komen en
levert fotogenieke plaatjes op
van opwaaiende zomerjurken,
zweetparels in close-up en
naaktposes in fraai sepia-licht.
De beelden roepen herinnerin
gen op aan de dromerige Lolita
plaatjes van David Hamilton,
die begin jaren '80 een commer
ciële hausse beleefden.
Puber Lucy (Tyler) reist na de
zelfmoord van haar moeder af
naar diens oude jeugdvrienden
in Toscane, omdat zij hieronder
haar echte vader vermoedt. De
komst van de jonge maagd werkt
als een katalysator op de inge
dutte kunstenaarskolonie en
Vooral op het libido van de aan
wezige mannen, waaronder een
beeldhouwer, een half demente
kunsthandelaar en de ongenees
lijk zieke toneelschrijver Alex
(een weke rol van Jeremy Irons).
Met de dood voor ogen flirt Alex
via de prille Lucy nog éénmaal
met het leven.
Bertolucci had er goed aan ge
daan het dramatische zwaarte
punt bij de zwanenzang van de
toneelschrijver te leggen. De
verlokkingen van het maagden
vlies waren schijnbaar sterker.
Door het accent te verschuiven
naar het onhandige gedraai van
de heren rond de honingpot ver
zandt Stealing Beauty al vrij
snel in een platvloers melodra-
De reeds lang aangekondigde
ontmaagding werd tijdens de
première op het jongste filmfes
tival in Cannes dan ook met ho
nend gejuich ontvangen. Berto
lucci probeerde na afloop de kri
tiek op de goedkope exploitatie
van zijn hoofdrolspeelster en het
Toscaanse landschap nog te pa
reren met zwaarwichtig gefilo
sofeer over 'de spirituele bloot
legging van de jongere generatie'
en 'de mythe van de schoonheid
als afweermiddel tegen de harde
realiteit'.
De fraai verwoorde theorie komt
niet overeen met de oppervlak
kige, gelikte realiteit van de
film. Een minder gemakzuchtige
verhaallijn en zorgvuldigere uit
werking van de personages had
de beoogde zinnelijke filmpoëzie
kunnen opleveren.
Het is pijnlijk te constateren dat
de vermaarde regisseur de hege
monie van het uiterlijk, die hij
met de laatste drie monsterpro
ducties Sheltering Sky, The
Last Emperor en Little Budha)
inzette ook bij deze kleinschali
ge productie doortrekt. En dan
De intellectuele jetset aan de dis in Toscane, met links Jeremy Irons en Liv Tyler.
te weten dat Bertolucci uitgere
kend voor deze film na een lange
ballingschap terugkeerde naar
zijn geboortegrond. „Twintig
jaar geleden zou ik zelf nooit
met dit thema gekomen zijn," al
dus de regisseur.
Twintig jaar geleden maakte
FOTO PETER MOUNTAIN
Bernardo Bertolucci Novecento.
'Stealing Beauty' van Bernardo
Bertolucci draait in Cinésol 2 in
Breda.
Door Jos Kessels
De grootste zorg bij Indepen
dence Day is niet de realiteit
van een buitenaardse aanval,
maar of het bioscoopdoek wel
Stoot genoeg is. Ik heb nog
nooit een film gezien die zo'n
groot scherm verdiende. Zo
simpel ligt het.
Rr is al zoveel gezegd en geschre
ven over Independence Day van
Roland Emmerich, het science
fiction spektakel dat inmiddels in
de dampkring al een geldweg
zonder weerga heeft afgelegd. Er
wordt gesproken van het ultieme
popcom-meesterwerk, van een
briljante zeepbel.
independence Day is inderdaad
een film voor superlatieven. Niet
alleen vanwege de ongelooflijke
opbrengst, maar ook omdat het in
Z1)n soort een fantastische film is,
een verpletterende jongens
droom, die onze begrippen voor
ruimte en afmetingen enkele Mi-
j^Tyson-achtige dreunen ver-
Rond Independence Day is in
middels een hele cultus ontstaan,
zoals dat gebruikelijk is bij dit
ype kaskrakers. De 'alien-na-
'on' is weer terug op aarde, zij
,.le Se'°ven dat Spock geen emo-
loneel verzinsel is, maar dat er
even in de sterren zit. De film
°opt herinneringen op aan de ja
il veertig en vijftig, toen er vol-
P gespeculeerd werd over een
itenaardse dreiging. Geen lieve
hm terug naar huis wil, maar
ze monsters die de aardbol in
Het Witte Huis onder vuur in 'Independence Day'
een verbrande bitterbal wilden
veranderen.
Independence Day zit ook op de
ze lijn. De film begint met beel
den van een Amerikaanse vlag op
de maan. Een schaduw valt over
de maan, die trilt onder de druk
van een passerend, gigantisch
ruimteschip. Klein en kwetsbaar
zweeft verderop de aarde. De
muziek kondigt het onheil al aan,
hier koerst iets op de mensheid af
met slechte bedoelingen.
In lichtflitsen maken we vervol
gens kennis met de hoofdperso
nen. De Amerikaanse president
en zijn vrouw, een dronken vlie
genier die beweert seksueel mis
bruikt te zijn door aliens, een
zwarte stripper en haar vriend,
een Amerikaanse piloot, een ver
strooide wetenschapper en zijn
vader. Ze zijn allemaal nog on
wetend over wat hun letterlijk
boven het hoofd hangt.
Op het moederschip in de ruimte
worden enkele kleinere ruimte
schepen naar de aarde gestuurd.
Maar wat heet hier klein? Een
reusachtige schaduw valt over de
Amerikaanse wereldsteden. Hij
valt over New York, over Central
Park, over het World Trade Cen
ter, het Vrijheidsbeeld. Een twee
de schaduw valt over Washing
ton, over Lincoln Memorial Cen
ter, over het Witte Huis. Een der
de over Los Angeles.
Verbijsterd kijken de stedelingen
naar dit nieuwe dak van de nieu
we wereld. Auto's botsen op el
kaar, mensen rennen naar huis,
FOTO TWENTIETH CENTURY FOX
enkelen klimmen op daken om de
buitenaardsen te verwelkomen
en om meegenomen te worden.
Een vrouw roept naar boven dat
ze Elvis terug moeten geven.
Dan openen zich de buiken van
de ruimteschepen. In een vernie
tigende centrifuge verpulveren
de buitenaardsen alles wat zo
zorgvuldig opgebouwd was, alles
waar de mens trots op was, alles
dat eeuwigheid leek te hebben.
Op de vooravond van 4 juli, de
Amerikaanse feestdag van de on
afhankelijkheid, lijkt de aarde
verloren.
Independence Day is geen film
voor de logica. Het verhaal ram
melt nog harder dan de maan in
aanhef, maar dat doet er hier niet
toe. Wat de film wel heel slim
doet is het verbinden van het gro
te met het kleine. Tegenover het
kolossale van de ruimteschepen
staat de gewone sterveling, die
zich in zijn bestaan bedreigd
weet, van de president tot de
brokkenpiloot en de stripper. Zij
zijn de mensen waarmee de kij
ker zich moet identificeren in dit
spel van buitenproportionele ef
fecten, de absolute spierbal van
de film.
Die effecten zijn magistraal en
worden door de Duitse regisseur
Roland Emmerich (Stargate) vir
tuoos uitgebuit. Hij weet een ge
voel van enorme afmetingen op te
roepen. Je kunt gemakkelijk ge
ringschattend doen over Inde
pendence Day. Zeggen dat de
film van wansmaak getuigt,
kitsch is en belachelijk patriot
tisch, met een Amerikaanse pre
sident die voorgaat in de strijd.
Al is het dan misschien allemaal
flauwekul, niemand zal kunnen
tegenspreken dat Independence
Day een onvergelijkbaar bio
scoop-evenement is. De film
zuigt je onmiddellijk mee en het
duurt nog uren, voor de benen
weer de grond raken.
'Independance Day' van Roland Em
merich draait in Casino 1, Cinemac-
tueel in Bergen op Zoom, City in Roos
endaal, De Koning van Engeland in
Hulst.
Q
Antonio Banderas en Melanie Griffith vormen een nogal ongeloof
waardig liefdespaar in de Amerikaanse komedie Two Much van de
Spaanse regisseur Fernando Trueba. Banderas is een oplichter en kunst
handelaar, die zich voordoet als zijn eigen tweelingbroer om overspel
te kunnen plegen met Daryl Hannah. (Casino 3 in Breda)
Inde bizarre reisf ilm Cold Fever van Fridrik Thor Fridriksson maakt een
jonge Japanse yup op het steenkoude, besneeuwde IJsland kennis met
allerlei vreemde snuiters en mythen, wat tot droogkomische confronta
ties met een andere cultuur leidt. Echt de moeite waard is alleen de fan
tastische schoonheid van het onherbergzame landschap in deze film
van de IJslandse regisseur van Children of Nature. (Chassé Cinema in
Breda)
Provocerend en meeslepend is Breaking the Waves, de drie uur du
rende realistische maar ook metafysische speelfilm van de Deense ci
neast Lars von Trier. Een hartstochtelijk liefdesdrama over Bess, een jon
ge, labiele maar diepgelovige vrouw (Emily Watson) en Jan, een stoere
arbeider (Stellan Skarsgard) op een booreiland, die na een ongeluk ver
lamd op bed ligt. Op het verzoek van haar man gaat Bess tegen haar zin
met andere mannen naar bed en weet hem door deze bovenmenselij
ke zelfopoffering (die haarzelf noodlottig wordt) te genezen. (Chassé
Cinema Breda)
Filmhuis Roosendaal draait vanavond de grappige Australische tragi
komedie Muriel's Wedding van P.J. Hogan. Over een dikkige tiener
die smacht naar een droomhuwelijk maar steeds maar niet de ware
man kan vinden. Samen met een vriendin reist ze naar Sydney waar ze
succesvol Abba imiteren. Na een mislukt huwelijk met een Zuidafri-
kaanse zwemkampioen en de zelfmoord van haar moeder besluit Mu
riel zich geëmancipeerder op te stellen.
ZUSJE, het succesvolle debuut van Robert Jan Westdijk, is een week te
rug in Chassé Cinema Breda. Lichtvoetige filmvertelling over een ver
meend incestueus verleden tussen broer en zus (Kim van Kooten) dat
op geestige wijze wordt teruggehaald. Broertje achtervolgt Zusje bru
taal met een videocamera, waarvan de bibberige beelden ingenieus
een rol spelen bij de oplossing van het verleden.
De Japanse filmklassieker Vrouw in het zand van Hiroshi Teshigahara
draait maandagavond in de serie Les Films du Paradis. Een man krijgt
onderdak in een huisje dat in een diepe zandkuil ligt. Alleen via een
touwladder kan de buitenwereld worden bereikt. De eenzame be
woonster van het huisje gijzelt hem in haar verlangen naar seks en ge
zelschap door de touwladder te verwijderen. Ontsnappen wordt een
obsessie voor de man in deze zinderende zwart-witfilm uit 1964. (Chas
sé Cinema Breda)
Filmclub Cinema Paradiso draait maandag in Cinemactueel in Bergen
op Zoom Underground, de geestige en hallucinerende magisch-realis-
tische film van Emir Kusturica. Les Misérables van Claude Lelouch
draait dinsdag in Cinemactueel en woensdag in City Roosendaal. Met
Jean Paul Belmondo als een eenvoudige man die zich tijdens het Vichy-
bewind in het door de nazi's bezette Frankrijk steeds meer gaat identi
ficeren met Jean Valjean uit de roman van Victor Hugo.
BREDA
Grand - Twister (12 j)
Mignon - Flipper (a.l) - Mission Impossible (12 j)
Cinesol 1 - Phenomenon (a.l.)
Cinesol 2 - Babe, een buitengewone big (a.l) - Stealing Beauty (12 j)
Cinesol 3 - Time to Kill (16 j)
Casino 1 - Independence day
Casino 2 - Two much
Casino 3 - The Quest - A Goofy Movie
Casino 4 - Eraser - Striptease
Chassé Cinema - Zusje - Once were warriors - Desperate remedies -
Traps - Breaking the waves - Cold fever - The sum of us - Vrouw in het
zand - Lucky Luke en de ballade van de Daltons
Boulevard Boulfilms - Kuifje en het haaienmeer - Tandem - Zusje
BERGEN OP ZOOM
Cinemactueel 1-2-3 - Independence Day - Twister - A time to kill - A
Goofy
Movie
Cinema Paradiso - Underground - Les Miserables
Roxi 1 - Independence day
Roxi 2 - Phenomenon - Toy story - Antonia
GEERTRUIDENBERG
Centraal 1 2 - Twister (12 j) - Eraser (16 j) - Flipper (a.l)
GOES
Grand Theater - Independence Day
Podium't Beest - Elixer d'Anvers - Het verlorene zal ik zoeken - Het
omgekeerde perspectief
HULST
Koning van Engeland - Independence Day - Twister - A time to kill -
The Quest - Phenomenon - Striptease - A Goofy Movie - Striptease -
OOSTERHOUT
Filmtheater - Lang Leve de Koningin
OUDENBOSCH
Fidei et Arti - Angel baby
ROOSENDAAL
City 1-2-3 - Independence day - Twister - A time to kill - A Goofy Movie
Cinema Paradiso - les Miserables
Filmhuis - Muriels wedding
TERNEUZEN
Zuidlandtheater - Underground
TILBURG
Heuvelpoort 1 - The Quest (16 j) - Flipper (a.l)
Heuvelpoort 2 - A time to kill (12 j)
Heuvelpoort 3 - Mission Impossible (12 j) - Multiplicity (a.l)
Heuveipoort 4 - Twister (12 j)
Heuvelpoort 5 - Too much (12 j)
Cinecitta 1 - Trainspotting
Cinecitta 2 - II Postino - Breaking the Waves
Cinecitta 3 - Persuasion - Phenomenon
Midi - A Goofy Movie - Independence day
Filmtheater Louis - En avoir (ou pas) - Sweetie - Les films du paradis:
Subarnarekha - Advocaat van de hanen - De Heksen - Twilights of the
Gods - The sum of us
ANTWERPEN
Metropolis
Zaal 1 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Independence Day
Zaal 2 -14.30, 17.00,20.00 en 22.30 uur Heliraiser
Zaal 3 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Striptease
Zaal 4 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur The Nutty professor
Zaal 5 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Independence Day
Zaal 6 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Phenomenon
Zaal 7 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur The nutty professor
Zaal 8 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Independence Day
Zaal 9 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Twister
Zaal 10 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Secrets and lies
Zaal 11 - 14.30,17.00 en 20.00 uur It takes two
22.30 uur Primal F ear
Zaal 12 -14.30 en 17.00 uur Spy Hard
Zaal 13 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur The Rock
Zaai 14 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Eraser
Zaal 15 -14.30 en 17.00 uur A Goofy Movie
20.00 en 22.30 uur the Basketball diaries
Zaal 16 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Fargo
Zaal 17 - 20.00 en 22.30 uur From dusk till dawn
Zaal 18 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Bound
Zaal 19 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Trainspotting
Zaal 20 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Independence Day
Zaal 21 - 14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur Independence Day
Zaal 22 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur The Quest
Zaal 23 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur The Ogre
Zaal 24 -14.30,17.00,20.00 en 22.30 uur The Craft
Voor aanvangstijden van regionale bioscopen zie de Dagklapper op de
regionale pagina.