DE STEM Tweede bioscoopcomplex in Antwerpen 'MANTIS betekent mijn eerste brave rol' De Tijd presenteert eigenzinnige Zusters Documentaire Joost Seelen op Filmfestival| The Lion King was vorig jaar best bezochte film DB STEM Rex Center met 17 zalen belooft 'voorname sfeer en gezelligheid' Galyn Gorg speelt luitenant Leora Maxwell in avonturenserie Plankier en rood doek als toneel Dorothy Lamour overleden Andere solist Brabants Orkesl| „Als je denkt: oei, straks komt dat moeilijke stuk, dan gaat het ook gega randeerd fout." Marijn Simons, violist (13) G i dIs DINSDAG 24 SEPTEMBER 1996 NEDERLAND 1 Door Marjan Mes Iedere Nederlandse toerist die momenteel Antwerpen be zoekt, heeft het ongetwijfeld al ontdekt door de enorme bouwput; in het uitgaanscen trum van de Scheldestad is een nieuw bioscoopcomplex aan het verrijzen. De funda menten voor Rex Center, zoals het megaplex met zijn zeven tien bioscoopzalen, winkels, horeca en ondergrondse par keergarage gaat heten, zijn al gelegd. December volgend jaar (1997) kan het publiek in de Rex naar de nieuwste kerstpremières uit Hollywood kijken. De omvang van de kaalslag op het perceel tussen Keyserlei, An neessensstraat en Van Erntborn- straat geeft de enorme afmetin gen aan van het nieuwe bioscoop complex, dat plaats zal bieden aan 4000 bezoekers. Rex wordt de eerste vestiging in België van het Franse bioscoop- en filmbe drijf Gaumont, dat bijna een eeuw geleden op dezelfde plaats aan de Keyserlei toevalligerwijs ook al actief was. De zeventien bioscoopzalen van de Rex varië ren van omvang, met tussen de 200 en 500 zitplaatsen per zaal. Het totale Rex-project werd ont wikkeld door European Property Management Corporation (EP- MC), dat zich als makelaar bezig houdt met de verhuur van het commerciële gedeelte van het uit gaanscentrum, winkels en hore ca. Bioscopen en parking werden inmiddels verkocht. In totaal werden er 1,5 miljard Belgische francs (75 miljoen gulden) in het project geinvesteerd. Spanning Na een jarenlange bioscoop-leeg stand, die voor de Antwerpse ho reca op en om de Keyserlei ramp zalig was, wacht diezelfde horeca nu de komst van de nieuwe Rex (ook de vroegere bioscoop aan de Keyserlei heette zo) met spanning af. 'Eindelijk weer deftigheid, gezel ligheid en drukte', verwachten de café- en restauranthouders, die hun omzet na de sluiting van de bioscopen in 1993 dramatisch za gen dalen. Met uitzondering van de terrassen bij mooi weer ligt de Keyserlei er de laatste jaren na zessen griezelig verlaten bij. Volgens directeur Y. Dufraimont van EPMC, tevens voorlopig zaakwaarnemer voor NV Gau mont in Parijs, past het nieuwe plan volledig in het bestaande structuurplan voor de Antwerpse Stationsbuurt. Deze buurt rond de Keyserlei is de afgelopen jaren enorm verloederd, vooral na het faillissement van de vennoot- Eind 1997 opent in het centrum van Antwerpen een nieuw bioscoopcomplex met winkels en restaurants: Rex Center aan de Keyserlei (links) en de Anneessensstraat (vooraanzicht). Op de achtergrond de Antwerp Tower en het dak van de opera. foto guido coolens nv schappen van baron Heylen, die alle bioscopen in de Antwerpse binnenstad bezat. Deze verou derde bioscopen hebben drie jaar leeggestaan en werden steeds meer het doelwit van verwoesting en vervuiling. Metropolis Het Belgische familiebedrijf De- catron opende in 1993, het jaar van de sluiting, buiten het Ant werpse centrum de Metropolis bioscoop, een multiplex met 22 zalen, dat ook vanuit Breda, West-Brabant en Zeeland veel (jeugdige) bezoekers trekt. Me tropolis is een doorslaand succes gebleken, hoewel vooral ouderen de bioscopen in de binnenstad, met hun veel gezelliger ambian ce, bleven missen. Volgens Dufraimont zullen de twee megaplexen elkaar om die reden ook niet bijten, hoewel het filmaanbod ongeveer hetzelfde zal zijn. Net als in de Metropolis zal ook in de Rex het Amerikaan se filmaanbod voor het grote pu bhek domineren. Daarnaast zal wellicht een enkele kleine zaal voor een meer cinefiel publiek worden bestemd. Ouder Ondanks dezelfde films geen con currentie? „Nee", meent de zaak waarnemer, „want het bezoek aan Metropolis beperkt zich veel al tot het filmkijken, zonder het avondje-uit, want op die plek is gewoon niets. Het gaat ook hoofdzakelijk om een jong pu bliek van onder de twintig." „Wij verwachten", aldus de pro jectontwikkelaar, „dat in Rex Center een ander publiek zal ko men, wat ouder vooral, dat be hoefte heeft aan de voorname sfeer en de gezelligheid van de Keyserlei en omgeving. De twee soorten publiek zullen elkaar nauwelijks overlappen. De aan wezigheid van twee bioscoop complexen zal het Antwerpse bioscoopbezoek vermoedelijk al leen maar stimuleren." „Zo is het in Brussel indertijd, na de komst van de Kinepolis ook gegaan", aldus Dufraimont. „Daar zijn ook weer bioscopen in de binnenstad teruggekeerd en is het totale bioscoopbezoek sinds dien alleen maar gestegen. Bij u in Holland schijnt het net zo te gaan." De naam Rex is met opzet ge handhaafd, omdat deze bioscoop, die vanaf 1935 op de Keyserlei was gevestigd, een rijke historie heeft en de naam in Antwerpen een begrip is. De Ciné Rex bracht regelmatig belangrijke premiè res, waarvoor menige Hol- lywood-filmvedette naar de Scheldestad kwam, hetgeen op glorieuze wijze in het eigen Ant werpse bioscoopjournaal werd vastgelegd. V2-bom Voor de oudere Antwerpenaar is de herinnering aan de Rex ook verbonden met een oorlogsdra ma. Op 16 december 1944 werd een uitverkochte zaal met 1200 aanwezigen tijdens het kijken naar Buffalo Bill getroffen door een Duitse V2-bom, waarbij 567 bezoekers om het leven kwamen. Bioscoopeigenaar Heylen werd uit het raam van zijn kantoor ge blazen, maar kwam - als een fi guur uit zijn eigen speelfilms - op het dak van zijn auto terecht en overleefde daardoor de ramp. Van het gebouw bleef vrijwel niets overeind. In maart 1947 stond er een nieu we Rex, die het succes van voor de oorlog alweer snel prolongeer de, met telkens de nieuwste tech nische snufjes en feestelijke film premières. Toen de televisie in de jaren vijftig een belangrijke con current van de film begon te wor den, pakte de Rex als eerste bio scoop in Antwerpen uit met 'drie- dimensionele film' en met cine mascope (breedbeeld). In 1985 vierde Ciné Rex nog zijn vijftigjarig bestaan met de Euro pese galapremière van A passage to India, maar daarna liep de be langstelling snel terug door de concurentie van de videofilm en de veroudering van techniek en gebouw. Terugkeer Toen de Franse maatschappij Gaumont het faillissement van de twee vennootschappen van de in middels hoogbejaarde eigenaar in 1993 ter ore kwam, toonde zij al gauw belangstelling, omdat zij al plannen had voor uitbreiding in het buitenland. Zonder opzet trouwens, betekent het een terug keer van Gaumont op precies de zelfde plaats in Antwerpen. In december 1997, wanneer de deuren van Rex Center opengaan, is het precies een eeuw geleden dat het toenmalige, populaire Palais Indien op de Keyserlei werd overgenomen door een ven nootschap dat er een Café Uni- versel van maakte. Rond 1897 traden hier (inter)nationale ar tiesten op en werden ook de eer ste bibberige, 'stomme' filmver toningen gegeven. Rond de eeuwwisseling werd het café overgenomen door het Théa- tre Gaumont dat er regelmatig filmvertoningen gaf en er ook de allereerste geluidsfilms draaide. In 1918 werd het gebouw op nieuw een concertzaal, het Leo pold Paleis, dat twee jaar later door een politieke partij als 'Volkshuis' werd ingericht. Aan het begin van de jaren dertig werd het gebouw verkocht aan een consortium dat het herschiep in een grote, moderne cinemazaal met een majestueuze ontvangst hal: Ciné Rex. Eind augustus 1935 werd de bioscoop feestelijk geopend met de vertoning van de Duitse speelfilm Ball im Savoy. Horeca Ruim zestig jaar later moet een nieuwe Rex het geschonden uit gaanscentrum van Antwerpen nieuw leven inblazen. Dat kan niet uitsluitend met een bio scoopcomplex, gezien de ver plichtingen aan de schuldeisers die een grote opbrengst van de grondverkoop verwachten. Daar om wordt het bioscoopcomplex aangevuld met daaraan gelieerde activiteiten, zoals horeca en spe ciaalzaken in boeken, cd's en electronica. De hoofdingang van de Rex blijft aan de Keyserlei terwijl een tweede ingang en de winkels zich in de Anneessensstraat om de hoek bevinden, waar kolossale, kleurige filmaankondigingen net als vroeger de straat zullen op vrolijken. Het totale complex wordt verpakt in een strakke, glazen gevel als contrast met de omliggende, decoratieve panden uit het Belle Epoque. Een trans parant gebouw dat 's avonds veel licht zal uitstralen, ontworpen door twee Antwerpse architec tenbureaus, Jaspers en Conix. Internationaal Een food court, een groot restau rant naar Frans, Duits en Cana dees model, gaat deel uit maken van Rex Center, aangevuld met enkele kleinere bars en cafés. Het food court-model staat voor een restaurant met verschillende, in ternationaal georiënteerde keu kens en een centrale kassa. „In zo'n restaurant kan indien ge wenst vader een hamburger eten, moeder Chinees en dochter Joe- goslavisch", licht de projectont wikkelaar toe. „En toch kunnen ze allemaal aan hetzelfde tafeltje zitten." Een eerder plan uit 1994 van de Nederlandse MGM-vestiging voor dé nieuwbouw van de Ant werpse Rex-bioscoop behelsde ook nog appartementen. Gau mont heeft die geschrapt en laat er twee extra bioscoopzalen voor in de plaats komen. MGM Nederland is in de tussen tijd trouwens overgenomen door het eveneens Franse bedrijf Pa- thé dat inmiddels in een aantal Nederlandse steden megaplexen bezit. Volgens de Antwerpse woordvoerder is Gaumont mo menteel ook in de Nederlandse Randstad bezig om zijn voel hoorns uit te steken. Door Anja van den Akker Een beetje science-fiction, veel fantasie en vooral avon tuur. Dat is de formule van de 22-delige serie M.A.N.T.I.S., die RTL5 sinds begin deze maand uitzendt. In de hoofd rol de acteur Carl Lumbly als de natuurkundige dr. Miles Hawkins die na een ongeluk aan een rolstoel zit gekluis terd. Hij ontwikkelt het ge heimzinnige exoskeleton, een ingenieus apparaat waardoor Hawkins tijdelijk weer kan lopen. De natuurkundige ontdekt per toeval dat de exoskeleton hem te vens een onvoorstelbare kracht geeft waardoor hij zich razend snel kan verplaatsen. Dat komt hem goed uit in zijn strijd tegen de misdaad in het fictieve West Coast City. Uitgerust met de exoskeleton en zijn andere vinding, het superso nische politievoertuig Chrysalid, is dr. Miles Hawkins een totaal ander persoon. Als zodanig noemt hij zich M.A.N.T.I.S. Slechts twee personen zijn op de hoogte van dit geheim. Zijn beste vriend John Stonebrake (Roger Rees) en de fietskoerier Taylor Savidge (Christopher Gartin), die hem de laatste nieuwtjes van de straat vertelt. Dan is daar nog de ironische noot in het geheel, de mooie luitenant Leora Maxwell (Galyn Gorg) die meer dan zakelijke interesse in dr. Miles Hawkins aan de dag legt. Robocop „Ik probeer in de serie M.A.N.T.I.S. op te sporen en hem het zwijgen op te leggen, omdat ik veronderstel dat hij een crimi neel is", legt de Amerikaanse ac trice Galyn Gorg uit. „Veel duis tere zaken worden M.A.N.T.I.S. in de schoenen geschoven. Maar dat dr. Miles Hawkins erachter zit, weet ik niet. Ik breng hem zelfs een paar wapens die ik heb gevonden om te onderzoeken. Na een tiental afleveringen kom ik achter de waarheid en voeg ik me bij het Mantis-team", licht ze een tipje van de sluier op. Science-fiction en verhalen over buitenaardse krachten zijn Galyn Gorg niet geheel vreemd. Ze was onder meer te zien in Robocop II en de cult-serie Twin Peaks. Maar ook in A Different World en Fame, om een zijstraat te noe men. „Ik houd wel van series als Star Trek en Twilight Zone. Hoe meer je ernaar kijkt, hoe meer je erin ontdekt." Daarnaast studeert Gorg aan het Santa Monica College in Los An geles. „Stemgebruik, zingen, acteren, dansen, schrijven. Dat valt alle maal onder het hoofdstuk 'vrije kunst'. Ik ben mijn carrière be gonnen als danseres. Daar heb ik meer ervaring in dan acteren. Maar dansen is keihard werken. Het sloopt je lichaam. Uiteinde lijk wil ik me gaan toeleggen op het schrijven." Verdorven Galyn Gorg wordt meestal ge vraagd voor de rol van slechterik. Het verdorven vriendinnetje van een crimineel, de doortrapte vrouw, de prostituee. Hoe zou dat komen? „Misschien vanwege mijn exotische uiterlijk. Ik ben van Afrikaanse, Ierse en Duitse afkomst. Mijn vader was een documentaire-maker en mijn moeder model en actrice. M.A.N.T.I.S. betekent mijn eerste 'brave' rol, waarin ik zelfs een paar keer heel mooi in beeld kom. Op zich heb ik niet zo'n bezwaar tegen het spelen van een slecht karakter, als er maar wat diep gang in zit. Dat de kijker begrijpt hoe dat zo gekomen is. Of iets meer te weten komt over iemands gevoelens." „Privé ben ik een tamelijk zorg zaam type. Ik kom uit een gezin t mmH i— Actrice Galyn Gorg: „Privé ben ik een zorgzaam type." foto henny miltenburg van vijf kinderen: ik heb een broer en drie jongere zussen en ik was altijd de zorgende zus. Daar om moeten ze ook vaak lachen als ze zien wat voor vuile rollen ik speel." Nu M.A.N.T.I.S. in Amerika is af gelopen, moet Galyn Gorg weer op zoek naar nieuwe bronnen van inkomsten. „Dat geldt niet alleen voor mij. Ik zie bij sommige audi- Van onze filmredactie Breda - Tijdens het Nederlands Filmfestival in Utrecht I gaat op 30 september een nieuwe documentaire van deEn! I dase filmer Joost Seelen in première: Jammerdal. In<M film over het Limburgse protest tegen de aanleg van een I snelweg door het natuurgebied Jammerdal staan de motie-1 ven van een brandstichter centraal. Deze man, Paul, kon zich niet neerleggen bij de plannen voor de aanleg van de snelweg tus sen Maasbracht en Venlo. Hij stak zeventien keer transport banden en graafmachines in brand. Nadat hij door een ver borgen camera was gefilmd en de opnamen bij Avro's Opspo ring verzocht werden getoond, werd hij opgepakt en veroor deeld. In de documentaire Jammerdal staan zijn motieven en de reac ties van zijn omgeving op zijn daden centraal. De 43 minuten durende docu mentaire is een productie van Zuidenwind Filmprodukties I Breda in samenwerking met e| Vara, die hem later zal uit den. De Bredase cineast Joost See-1 len werd landelijk bekend door f de veelbesproken documents;, re Jaar 1, Alan Reeve na 30jw opsluiting, over de motieven I van een Engelse meervond» I moordenaar, die jarenlang»! Nederland zat opgesloten. Mo-1 menteel werkt hij aan een i cumentaire over Marinus v,„ der Lubbe, de man die door de I nazi's ter dood werd veroor- deeld wegens brandstichting» I de Rijksdag in Berlijn. Amsterdam - De Brakke Grond. De Tijd met 'Drie Zus ters' van Anton Tsjeehov. Re gie: Lucas Vandervost. Met Dirk Buyse, Sara de Bosschere, Mieke de Groote, Bob de Moor, Tania van der Sanden, Rita Wouters en anderen. Première op 18 september. Op 25 sep tember in Chassé Theater in Breda. Door Ton Verbeeten De Tijd gaat het om de tekst, om een zo zuiver mogelijke verbeel ding van de tekst. Dat liet dit Vlaamse gezelschap van regis seur Lucas Vandervost en een trouwe kern van spelers zien in vele voorstellingen. Bijvoorbeeld in De fantasten (1993) en Toer- genjevs Vaders en zonen (1991). En het gaat De Tijd om het ver strijken van tijd. In Tsjechovs Drie zusters is dat een gegeven bij uitnemendheid. De drie zusters in de troosteloze garnizoensstad ergens in het ach terland van de Russische provin cie projecteren hun dromen en verlangens in de toekomst. 'Naar Moskou! naar Moskou!', roept de jongste, Irina, aan het einde van het eerste bedrijf. In het hier en nu zweven ze verveeld tussen herinnering en verwachting. En verveling wordt bij uitstek uitge drukt in het traag verlopen van de tijd. Lucas Vandervost en zijn gezel schap drukken ons dat bij voor baat al op het hart. Bij wijze van dramaturgische begeleiding bie den zij het publiek een essay van Los Angeles (ap) - In haar huis in Hollywood is zondag de Amerikaanse actrice Dor othy Lamour overleden. Ze speelde onder meer in de serie fioad-films samen met de ko mieken Bob Hope en Bing Crosby. Dorothy Lamour was 81 jaar. Eind jaren '30 en begin '40 speel de Lamour dikwijls een soort vrouwelijke Tarzan in een reeks films die zich afspeelden op een onbestemd eiland in de Stille Zuidzee. Haar eerste film was Jungle Princess in 1936, die werd gevolgd door The Hurricane, Typhoon en Beyond the Blue Ho rizon. In 1940 ging ze met Hope en Cosby samen op weg in The Road to Singapore, de eerste film in een reeks die verder The Road to Zanzibar (1941), The Road to Morocco (1942), The Road to Uto pia (1945), The Road to Rio (1948), The Road to Bali (1953) en The Road to Hong Kong (1962) omvatte. ties soms actrices van naam, dat ik denk: Góh, moeten die nog au ditie doen?" Ze is er vrij nuchter in. „Mijn fa milie, die dichtbij woont, is be langrijker voor me dan een car rière. Binnenkort ga ik trouwen met iemand die niet in het vak zit. Het is goed zo." Actieserie 'M.A.N.T.I.S.', elke dinsdag, RTL 5, 17.40 uur Den Haag (anp) - Vorig jaar zijn veel minder speelfilms uit bracht dan in 1994. Er gingen er 190 in roulatie: 19 procent nu der dan het jaar ervoor. Ondanks die afname steeg het biosco f I bezoek met 7 procent. De theaters trokken 17,2 miljoen me® J Een en ander blijkt uit cijfers uit het jaarverslag van de Ne I landse Filmkeuring. Het kassucces was The Lion King,waar JI miljoen bezoekers op af kwamen. James Bonds Goldeneyi I 696.000 mensen. Op de vierde plaats staat de eerste Neden311 I rolprent: Filmpje! met 586.000 kijkers. De film van Paul de W6 was overigens toegankelijk voor 12 jaar en ouder. 07.00 07.08 07.29 09.00 09.05 09.32 10.10 11.03 11.43 15.50 16.37 17.06 18.05 18.33 19.04 19.50 20.00 20.25 20.59 21.06 22.04 22.40 23.41 journaal Tekenfilmfestival Ontbijt-TV journaal Get the Picture Rondom Tien Villa Felderhof Vinger aan de pols PP: Uitzending RPF Murder She Wrote, detective-si rie Cosby Show, comedy Alles kits metom 17.11 Dog 17.33 Pirates: 17.58 Clips Roseanne, comedy Get the Picture, spelletje ASO Show PP: Uitzending PvdA Journaal Netwerk, actualiteitenrubriek Weeroverzicht Zwarte sneeuw, serie Levenslied, gesprekken over h< leven en de dood: Angela Groo huizen en Paul Rosenmöller Close-Up, portret beroemde toegankelijke vaderlandse schildi Jan Steen Beeldenstorm, kunstmagazin (tot 23.49) NEDERLAND 2 mp. Piet Meeuse aan over de filmsaj regisseur Andrei Tarkovsky, I der traagheid uit de bundel D«| kijkjes en een interview mi Vlaamse schilder Raoul de ser. Wachten, wachten o| vonk, op de vondst is in i verhalen het motto. De drie a ters wachten, wij wachten. Er zit in de Drie zusters v Tijd een opvallend citaat. Eerde speelde de Trust dit stukenki| de daarmee het laatste 1 festival. Die voorstelling w puur naturalistische, de geest van de Russische I chov-regisseur Stanislavstó i met vijf imposante zuilen in eveneens zeer naturalistische ie cor. Die vijf zuilen zie je ook bij 4 Tijd. In het eerste bedrijf wen zij onze blik van de keurig inge( richte salon. Irina (Tania vanda Sanden) 'ontvangt' op hetvi neel. Haar bezoekers moeten zk!| tussen de zuilen door Het decor als een onhandig el stakel en daarmee wordt bemj drukt dat het een decor is v toneelvoorstelling. Dat deze voorstelling van Jii| zusters toneel is, wordt ons d ingepeperd. Vooraf leest Lus Vandervost in het Russisch» inleidende tekst die hij I met een grijns en met het wooi theater. Dan schuift hij san met decorontwerper Erik Lj| grain zorgvuldig en traag den' gordijnen open. Zo gebeurt vw| elk van de vier bedrijven. Wat zich daarachter afsp letterlijk - laat een vermeng van speelstijlen zien en c' ingebouwde theaterkritiek. danks de essayistische waarsèl wing vooraf en de duur van ff voorstelling - drie uur zuiver speeltijd - kan ik niet zeggi ik me verveeld heb. Welt zitten wachten op de vonk. kwam niet. Maar ik heb ook hj idee, dat een voorstelling v citaten als zelfstandig kunstweg niet overleeft. Van onze verslaggever Breda - Tijdens het concert W Het Brabants Orkest vanavWjj het Chassé Theater in Cécile Ousset de piansoliste OT Niet de Franse pianist Jean-ly lippe Collard maar zijn R* collega Ousset zal het Derde' noconcert van Prokofjev spek Het programma is ongewijd Behalve het genoemde ca* speelt Het Brabants Orkest® leiding van chef-dirigent Soustrot de Symfonie m®esli. Ernest Chausson en de W Suite Daphnis et Chloé. Aam j 20.20 uur. 09 00 Vreemde talen (tot 09.50) 1000 Signalen tekens beelder Afl. 1 t/m 8 (tot 12.00) 12.30 De specialist 13.00 Het elfde uur 13.58 Songs of the Seasons 1400 Het vragenuurtje in de Tweed Kamer 15.00 Het spreekuur 16.00 Journaal 16.08 Alleen op de wereld, tekenfilm serie 16.36 The Waltons, serie 17.23 Gospelclip. Videoclip 17.29 '2Vandaag, actualiteiten 19.00 Als je durft praatprogramm voor jongeren 19.27 Ik weet het beter, spelletje 19.57 Bjrrt 3000, serie reisverslagen Cairo 20.25 Schorpioenen in overvloed, na tuurfilm 21.12 De verandering 21.43 Nederland zingt 22.11 Reality, serie over geloofsverded ging 22.41 Een eigen onderneming. Afl. Financiën 23.15 Studio NOS (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie 13.00 Journaal 13.08 Van ge west tot gewest 13.32 Lingo, spelletje 14.00 UEFA-cup, Roda JC-Schalke '04 (li ve) BELGIË FRANS 1 12.45 Nieuws 13.15 Du bout des ailes middagmagazine 13.40 Notre siècle, docut mentaire-serie (tot 14.35) 16.05 Télétouris me 16.40 Dr. Markus Merthin - Der Arz* dem die Frauen vertrauen, serie 17.3C Charlie's Angels, misdaadserie 18.30 Ré gions soir 18.50 Cartes sur table 19.10 Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.1C La neuvième case, amusement 21.45 Le années beiges, historisch magazine 22.4! TéLéCiNéMa, tv- en filmmagazine 23.4C Laatste nieuws BELGIË FRANS 2 15.00 Wielrennen: Ronde van Spanj 16.45 lei Bla-bla 17.00 Aquatica spécial watersportmagazine 18.00 lei Bi 19.00 Une familie pour deux, serie 1— Nieuws 20.00 Voetbal, rechtsreeks verslat UEFA-cup-ontmoeting 21.50 Voetbal, sa menvatting wedstrijd UEFA-cup 2"' Nieuws 22.55 Wielrennen: Ronde va. Spanje 23.05 Champion's 96, autosportma gazine 23.35 Cheval passion, paarden sportmagazine (tot 00.05) DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin, ontbijttelevisie 09.00 Heute 09.03 Dallas, soap 09.45 Bo- dyfeeling, ochtendgymnastiek 10.00 Heu- 'e 10.03 Auslandsjournal 1045 Info Ges- undheit 11.00 Heute 11.04 Lustige Musi- «anten 12.35 Umschau 12.55 Presseschai 13.00 Mittagsmagazin met Heute 1345 Wi rtsch afts-T e I eg ra m m 14.00 Tagesschat 14.03 Fest im Sattel, serie. Aansl.: Kapt'r Blaubar 15.00 Tagesschau 15.03 Juliane Andrea, talkshow 16.00 Tagesschau 16.03 Fwge, talkshow 17.00 Tagesschau 17.1C Brisant, boulevardmagazine 17.55 Verbot ene Liebe, serie 18.25 Marienhof, serie 18.54 Grossstadtrevier, serie 20.00 Ta gesschau 20.15 Adelheid und ihre Mörder serie 21.05 Grünschnabel, amusemeni jJn Plusminus, economisch magazine «2.05 Mit einem Bein im Graf, comedy 22.30 Tagesthemen 23.00 Boulevard Bio talkshow 24.00 Ellen, comedy 00.25 Nachtmagazin 00.45 (ZW) II sorpasso speelfilm DUITSLAND 2 "5.30 Zie Duitsland 1 13.45 Dalli Dalli Pelletje 14.15 Neues aus Uhlenbusch 144n"e 14-38 Theos Geburtstagsecke it'ncSport' ma9a2ine v°°r de jeugc •05 Logo, jeugdjournaal 15.15 Jede ""enge Leben, serie 15.50 Sport Extra/Ue i«C<w?: Kar'srul,a FC-Rapid Boekarest ifca HeUte 18'15 sP°rt Extra/voetbal ""A-cup, Hamburger SV-Celtic 20.30 Ver ,Kamera 21,15 Frontal, magazine I „elJte 22-15 57°. reportage-serie "a wird ein Mann 22.45 Ein Fall fOrZwei «aadserie 23.45 Heute nacht 2' rtrand Tavernier-cydus: Le juge et sass|n, speelfilm 24.01 l'as

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 18