lil SSHet 1 Inschrijving geopend. Handvat Beperkingen or randstad DESTEM directview ingB&bank ^J^jon novemner Ja, ik ontvang graag de MCC Management Game brochure. CD Naam organisatie: i Postadres: Postcode/Plaats: Contactpersoon M/V: Voorletters: Functie: Stuur deze bon in een envelop zonder postzegel of per fax naar MCC Nederland, Antwoordnummer 110, 1100 WC Amsterdam. Tel: 020 - 4 300 100 Fax: 020 - 4 300 190. MCC Het Management Game 996- tart 'C - 8:I m M 'H- Door Dirk Vellenga Schrik Dat was de eerste e: tie die Frank Tiesing voe toen hij in 1981 voor het e I oog in oog kwam te staan 1 De Beyerd in de Boschstra; Breda. Tlt kwam op een zondagmi; iciiken, ik werkte toen nog bi Utrechts Nieuwsblad. Ik sc: me rot. Er zat een gat in den en een meneer stak er een ka; door Het rook ontzettend mi ging opgelucht naar huis. |0ef ik dus niet naar toe, d ik." Hij wilde afzien van zijn I tatie maar veranderde van mng.' „In de week daarop s ik met Willem Sandberg in sterdam, de museumdirec met wie ik goed bevriend was luisterde naar mijn treurige haal en vroeg; 'Wat hebbe: wél?' Ik zei: 'Nou, een geb< mensen en wat geld.' 'Dat is noeg', zei hij simpel. Toen bc gaan nadenken. Je kunt bl beginnen, je kunt nieuwe id ontwikkelen. En dan maar ki waar je uitkomt." Het is nu precies 15 jaar gel; De Beyerd heeft ondertusser naam gekregen als expos ruimte voor visuele, hedenda kunst. „Wat we wilden he we bereikt", zegt Frank Tie „Een eigen identiteit, lande bekendheid. We worden int; tionaal gerespecteerd." De Beyerd staat anno 1996 nieuw op een keerpunt. Er i ten belangrijke keuzes gen! worden voor de toekomst. Ti; 'heeft een ambitieus plan. Hl het gebouw de functie gevei een landelijk centrum voor g sche vormgeving, een gespei seerd museum. Daarvoor hij de bestuurders van Brec de nationale overheid nodig. Maar eerst terug naar de VO' schiedenis, althans de laats jaar van het historische pan Beyerd. Tiesing startte met gegeven: de Beyerd zou een trum voor beeldende kunst ten zijn, een ruimte die co legt tussen hedendaagse kur het publiek. „Meer richtl waren er niet. Gelukkig zeg ik achteraf." „We moesten het allemaal 1 Het ging met vallen en opsti bekent Tiesing. „We beslote te richten op een paar sect beeldende kunst, grafische geving, fotografie en arcl tuur. Daarmee hadden wi handvat, was er duidelijl We waren geen museum, hier geen vaste collectie. De erd is wat ze in Duitslan; Kunsthalle noemen. We h; krankzinnig veel gedaan in gelopen tijd. Een gemiddeld 15 exposities per jaar, dat ii al wat. Ik loop ook nu no, schuldgevoel rond dat we lemaal doen met een r klein personeelsbestand." Heb je veel moeten vechten, Sandberg voorspelde? Ve voor financiële mogelijkhed „De eerste paar jaar heb; voorzichtig moeten ope ■naar later ging het vrij s Koet ik zeggen. Van verse! de kanten is er steun ge' Met name burgemeester heeft daarbij een grote r; speeld. De Beyerd function; Nederland en het buitenlar ohagall-expositie is een 1 rijk moment geweest. We serieus genomen, er gaan i open." Hoe Icijk je nu tegen het j "en, na de eerste schrik? „Ik moet zeggen dat ik v, gerdI ben geraakt aan dit ge Mi de nieuwbouw van nans van Heeswijk is uu. goed gelukt. De prachtige 1 .enstieke binnenplaats is h< traaf en is één van de moois schutte pleintjes van Brec niet Vee* mensen wetl De structuur van het pan ?001' maar er moest heel h!!Tn' De kUle' °Pen hebben we met glas dichtgemaakt. Er was ee mpf ^Uur met ielijlS h. Daar hebben we tw men van gemaakt die doo: ruim, Srond, zodat er meer en T V00r de exP°sities ston™ g°ede lichtkwahtei had Jjdmzaahje met s; hellena®66? bbnfunctie me Sar £°?r,is in are ooi schi me hebben a,ls °Pslagzolde ken^n wle?gSehaalden haald Er h S Zijn I hoc m blijken trouw' balk^ff plaatsen bi dit g alken te zitten." 6 breven directeur liei DE STEM DONDERDAG 12 SEPTEMBER 1996 HET MCC MANAGEMENT GAME WORDT GEORGANISEERD IN SAMENWERKING MET: De Ruwenberg b.v. BTI OiLyurdlKJ reclamebureau euronet Ginternet Met uw bedrijf - of individueel in een gelegenheidsteam - meedoen aan het nieuwe MCC Management Game is een ervaring voor de gevor derden onder ons. U ziet met eigen ogen teambuilding ontstaan. U gaat competitiedrift ruiken. Hersens worden op scherp gezet. Er ontstaat een bedrijfsspirit die nog jaren nadendert in de onderneming. En last but not least: u doet interessante con tacten met collega's op die net als u ondernemen om te winnen. Te winnen valt overigens óók de hoofd prijs: dat is een reis USA (all in) voor het winnende team. Plus de ere-titel: 'Ondernemers van het Jaar'. Het lijkt ons verstandig nu reeds de basisplaat sen en bankzitters intern bekend te maken. Want meedoen aan het MCC Management Game begint als spelletje, maar loopt steevast uit op een 'survival of the brightest'. Wij wensen alle teams een prettige wedstrijd.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 30