boap is een stilzwijgende alspraak royaal in de prijzen Bernard Tapie trekt aandacht als filmster DE STEM ie 1 Johnny Maldonado Onderzoek naar zorg voor veiligheid musea Onbekende orgelfantasie van Bach in première 'Goudkust': onrealistische wereld met realistische mensen en hun problemen Internationaal Vocalisten Concours: Uitgerangeerde zakenman-politicus speelt zichzelf in nieuwe film van Lelouch pESTBM „Het kost veel energie om steeds op je leukst te zijn." Judith de Bruijn, tv-presentatrice Gids HHHH MAANDAG 9 SEPTEMBER 1996 Door Marcel Frost Goudkust, de eerste soap van Nederlandse origine, is aan het tweede seizoen begonnen. De zeven jongeren uit de gegoede burgerij hebben bij SBS 6 de draad opgepikt. Onder hen Mariët Zoomers en Irene Verweijden. Oftewel: Femke-Anna Broere en Jose fine van Asdonk. Irene Verweijden mag in Goud kust dan wel een grote mond heb ben, maar eigenlijk is ze gevoelig en onzeker. Ze lijdt erg onder de ruzies tussen haar ouders. „En dat wordt in het nieuwe seizoen alleen maar erger", verklapt Jos efine van Asdonk. De opmerking dat de reeks traag op gang kwam, veegt zij van tafel. „Goed, het ging wel voort durend over de leraar die was uitgegleden over een aap op sterk water, maar ondertussen barstte het aan alle kanten los. Mijn moeder ging vreemd, het raakte uit met mijn vriend, er gebeurde van alles in korte tijd. Terwijl ik bij GTST wel vijf jaar heb moe ten wachten todat mevrouw Helmink tegen Peter zei: je bent mijn zoon. Dat is toch walgelijk, zo lang", lacht Josefine. Goudkust doet het goed bij de jongeren. „Ik merk dat vooral aan de herkenning op straat, voor het merendeel jongeren tussen de acht en achttien jaar. De laatste tijd krijg ik wel het idee dat ook meer studenten gaan kijken. Toch is het niet echt een jeugdse rie, hoewel Goudkust zo min of meer is aangekondigd. Vanaf het begin zijn de verhaallijnen van de ouderen net zo prominent aanwe zig als die van de jongeren." „Ik kijk nog maar weinig televi sie. De enige soap die ik wel eens zie, is As the world turns. Tijdens mijn studie was dat anders. Toen keek ik veel meer naar die series." Josefine van Asdonk volgde na haar middelbare school de opleiding Cultuur en Beleid en maakte daarna de overstap naar de Hogeschool voor de Kunsten. Theaterervaring deed zij onder meer op bij schoolproducties en de jeugdopera De Naam van de - Maan, die ook op tv is vertoond. Het opnametempo van Goudkust Josefine van Asdonk (links) en ligt hoog en loopt nagenoeg syn chroon met de uitzendingen. „We nemen iedere week vijf afleverin gen op", vertelt Josefine. „Je kimt daardoor maar een heel klein beetje vooruitlopen." Voor de zomer zijn 65 afleveringen uit gezonden. Een blik op de monitor waarop de set rechtstreeks te vol gen is, leert dat ten tijde van ons gesprek aflevering 91 in elkaar gedraaid wordt. „Voor improvi satie blijft door dat tempo weinig over. Nagenoeg alles ligt vast." „Dat is het leuke aan theater, daar kun je zelf wel nog het een en ander inbrengen. Jammer dat ik daar nu geen tijd voor heb, want ik zou graag nog meer wil len acteren. Of ik me vaak moet Femke-Anna Broere van 'Goudkust'. verdedigen omdat ik in een soap speel? Valt wel mee, soap is de laatste tijd wel een geaccepteerde formule. Het is fictie, een onre alistische wereld met realistische mensen en hun problemen. Met mensen die daar badinerend over doen, kan ik absoluut niet com municeren. Zulke mensen roepen ook altijd dat ze 'anti-commer cieel' zijn. Ik snap dat niet, ik ben in ieder geval trots op wat ik doe en heb er zeer zeker geen spijt van." Josefine van Asdonk is niet bang dat zij voor altijd Irene Verwe ijden zal blijven. „Als mensen mij op straat aanspreken en vragen of ik Irene ben, zeg ik: dat klopt, maar ik heet Josefine." De vriend van Mariët Zoomers (Femke-Anna Broere) zit in de gevangenis. „Op verdenking van de moord op Ron. Verder krijgt Mariët het nodige uit te staan met haar zusje. Er gaan doden vallen, er komt een huwelijk en nog iemand komt in de gevangenis terecht. Kortom, het gaat er tur bulent aan toe", 'licht Femke- Anna toe. Hoe is dat nu, rijkeluisdochter spelen? „Eerlijk gezegd kostte het me nagenoeg geen moeite om me in die omstandigheden in te leven. Dat wordt voor je gedaan. Het decor, de vormgeving en niet te vergeten de situaties die je speelt: jongeren van achttien, die in cabrio's rijden. Ze zijn echt FOTO DIJKSTRA heel verwend." Femke-Anna wil de vergelijking met de andere Nederlandse soaps niet aan. „Omdat ik ze nooit zie. Melrose Place, dat volg ik een beetje. Gewoon leuk, dat gedoe met relaties, lekker ontspannend. En Goudkust natuurlijk." Wie denkt dat het voor de acteurs niet meer spannend is, heeft het mis. „Op de set ben je vooral heel erg met je eigen verhaallijn bezig. Van de rest krijg je niet al te veel mee. Ik heb bijna alle afleverin gen gezien. Je houdt zo het over zicht." Femke-Anna is naast haar car rière als actrice nog druk doende om haar studie af te ronden. Momenteel is zij namelijk bezig met haar doctoraal kunstbeleid, volgend op bedrijfskunde. „Want er moet ook leven zijn na Goud kust, al is dat misschien pas over vijf jaar", stelt zij. „Ik zie die stu die trouwens niet als iets waar ik me probeer in te dekken. Het is vooral interessant. Ik ben blij dat ik de kans krijg om dat erbij te doen. Ik wil heel graag acteren, maar ik realiseer me ook dat dui zenden jongeren staan te dringen. Je kunt niet altijd op het juiste moment op de juiste plek zijn. We zien wel waar het naartoe gaat." Filmischer Net als haar collega Josefine van Asdonk vindt ze dat soap in Nederland een ingeburgerd ver schijnsel is geworden. „Het is een stilzwijgende afspraak. Iedereen weet wat soap is en niemand ver wacht dan dat je iets anders laat zien. Je kunt er niet dezelfde eisen aan stellen als bijvoorbeeld aan film. Wij proberen er het beste van te maken. Als mensen roepen dat je in een slechte soap speelt, moet je je zorgen maken. Niet zolang iets in zijn genre goed is. Tuurlijk, wij draaien er vijf per week, aan de gemiddelde speelfilm wordt anderhalf jaar gewerkt. Dat is dan dus ook iets heel anders." „Wat ik leuk vind in Goudkust is dat het tempo niet te hoog ligt. Je flitst niet van huiskamer naar huiskamer. Er zitten ook veel buitenopnamen tussen, dat maakt het wat filmischer. Verder kunnen de mensen nog steeds veranderen, want een mens is nooit af. Jij ontdekt bij wijze van spreken ook iedere dag weer een stukje van jezelf dat je nog niet kende. We zijn net een half jaar bezig, we hebben nog zo weinig meegemaakt. Zodra iets af is, is het ook niet leuk meer", denkt Broere hardop. Ooit hoopt Femke-Anna een mooie karakterrol te mogen spe len. „De film Betty Blue bijvoor beeld vind ik geweldig. Daarin wordt het verhaal verteld van een normale vrouw die langzaam maar zeker gek wordt. Het lijkt me een uitdaging om zo'n rol te mogen spelen." 'Goudkust', SBS 6, werkdagen, 19.00 uur Door onze correspondent Wilko Voordouw Parijs - Niemand in Frankrijk kon nog in zalige onwetendheid verkeren. Onlangs ging in maar liefst 390 zalen Claude Lelouch's nieuwe speelfilm Hommes, Femmes, mode d'emploi (Mannen, vrouwen, gebruiksaanwijzing) in première. Met als hoofdrolspeler Bernard Tapie: oud-minister, oud-zakenman, oud-wielerploegdirecteur, oud-voetbalvoorzitter en voormalig Frans parlementslid. Op de Filmbiënnale in Venetië onstond afgelopen weekend zelfs enig enthousiasme rond het optreden op het witte doek van Tapie. De Italiaanse pers toont zich vol lof en één blad acht hem zelfs al kandidaat voor de prijs van beste acteur. Het 53-jarige straatschoffie - wat hij altijd is gebleven - schopte het tot absurde rijkdom. Verloor vrijwel alles. Is al tot 14 maanden onvoorwaardelijke cel straf veroordeeld en moet moge lijk nog voor het einde van dit jaar gaan brommen. Maar dat weerhoudt hem er niet van te beginnen aan een nieuw métier. Om alle Fransen van de bood schap te doordringen was meer publicitair wapentuig opgesteld dan tijdens de Amerikaanse lan ding in Somalië. Tientallen dui zenden affiches. De twee medefi- nancierende televisiestations lie ten Bernard Tapie en Claude Lelouch vrijwel overal opdraven. Omdat de andere zenders niet achter konden blijven waren ze ook daar overal te zien. Alle radio-stations hadden recht op hun eigen 'exclusieve' interview. Alleen kranten en tijdschriften waren vrijwel vergeten. Die kon den immers kritische recensen ten sturen. In nog niet zo lang vervlogen tijden werd een derge lijk mediaplan gewoon een her senspoeling genoemd. Tegen woordig heet dat in Frankrijk moderne marketing: het zo goed mogelijk plaatsen van een pro- dukt in de markt. Tapie superster, Lelouch mega- ontdekker. Want naast Tapie had de maker van Les uns et les aut- res en meer recentelijk Les misé- rables ook nog een rolletje voor het Franse antwoord op Pamela Baywatch Anderson. Ophélie Winter is een van de flirts van Tapie die Tapie speelt. De camera komt voldoende close om het gesiliconeerde lichaam te tonen. Doel van Lelouch c.s. is overi gens niet het maken van een goede film, maar vooral het bereiken van de 3 miljoen ver kochte kaartjes. Want in al die talloze interviews werd nauwe lijks ingegaan op het artistieke aspect van Hommes, Femmes, mode d'emploi. Overigens zou een dergelijk succes de financiële positie van Tapie sterk verbete ren. Na de 35.000e entree krijgt hij 2,95 francs (iets meer dan 95 cent) per verkocht kaartje. Golden boy Dan de film zelf. Die gaat over Benoit Blanc (Tapie). Hij is een onuitstaanbare golden boy, die heel veel geld verdient als zaken man/advocaat. Zoveel, dat hij er een helicopter op nahoudt en vrouwen als zijn speeltjes kan zien. Deze Blanc heeft een soort alter ego, gespeeld door Fabrice Luchini. Het is een mislukte acteur, die in afwachting van betere tijden bij de politie is beland. Beiden hebben maag klachten en komen elkaar tegen bij de specialist. Daar de assis tente van professor Lerner (een uitstekende Pierre Arditi) ooit een scharreltje had met Blanc en aan de kant is gezet, besluit ze wraak te nemen. Hommes, femmes, mode d'emploi is een titel die meer doet vermoe den dan in werkelijkheid te zien is. De 'gebruiksaanwijzing' die Lelouch ons zo vlak voor de eeuwwisseling (de maker vindt het een typische fin de siècle- Bernard Tapie: klaar voor filmcarrièr film) voorspiegelt is dat het doel alle middelen heiligt: zelfs bid den vindt zijn genade. Het is de fast-food-ideologie van de regis seur, die zijn filosofie omgeeft met fraaie volzinnen als 'Le pire n'est jamais decevant' (Het erg ste valt nooit tegen). Zoals altijd bij Lelouch is er sprake van meerdere verhaallijnen, die elkaar doorkruisen en aan het einde op wonderbaarlijke wijze bijeen komen. Wat dat betreft heeft de cineast eigenlijk zijn hele leven dezelfde film gemaakt, er een sjabloon van gemaakt, de verhaaltjes aangepast en her- filmd. Ook - hij kan het echt niet laten - paste hij weer zijn geliefde truc toe, het op volle snelheid om de actie heendraaien met zijn camera. Een film van Lelouch brengt me altijd tot lichte onpasselijkheid. Ik stel me voor dat een overhemd in de cen trifuge (op 800 toeren) zich net zo moet voelen. Tralies Maakt Lelouch alleen al velen onpasselijk, Lelouch en Tapie samen zorgen voor dubbele irri tatie. Maar een ding moet de man van twaalf ambachten en dertien ongelukken worden nagegeven: hij ïs heel overtuigend in het zichzelf spelen. Niemand kan dus, nog vaststellen of Bernard Tajiie echt acteertalent heeft. Naar verluidt gaat hij ons dat binnenkort bewijzen: Bernard Tapie zou zijn gevraagd om in een Amerikaanse produktie de rol van Che Guevara op zich te nemen. De zalen in Frankrijk zitten vol, de reacties zijn verdeeld. Nie mand is enthousiast, de meeste kijkers houden zich op de vlakte. „Wel aardig, soms zelfs leuk," was het vaakst gehoorde com mentaar. Een vrouw - zeker een verstokte Tapie-fan - vond de film 'Géééniaaaaalll. Zo subtiel gespeeld. Zo verfijnd.' Gevangenis Of Tapie lang van zijn nieuwe loopbaan kan genieten, is zeer twijfelachtig. Op 20 september doet een Parijs' gerechtshof in beroep uitspraak over zijn ver oordeling tot zes maanden cel en Den Bosch - Finale van het 41e Internationaal Vocalisten Con cours met Het Brabants Orkest onder leiding van Graeme Jen kins en de pianist Dido Keu- ning. Gezien zondag 8 septem ber. Door Jo Sporck „Even waren we bang dat Jo hnny Maldonado alle prijzen in de wacht zou slepen. Zijn generale was echter niet zo overtuigend," laat iemand van de organisatie zich ontvallen. Maldonado kreeg de eerste Prijs Opera maar ook de Arleen Auger Award voor zijn allround vak manschap. Dik verdiende prij zen. Met aria's van Britten en Mozart etaleerde Maldonado groot stijlgevoel naast vocale souplesse in alle registers. Countertenor Maldonado had evenals de Poolse sopraan Ag- nieszk Mikolajczyk al een prijs op zak voordat de finale begon van het eenenveertigste Interna tionaal Vocalisten Concours (IVC) in Den Bosch. Beiden leg den beslag op de nieuw ingestel de Handelprijs vanwege een op merkelijke prestatie met de ver tolking van een werk van deze barokcomponist. Voor het oratoriumgenre dien den zich geen finalisten aan. Een eerste prijs werd hier evenmin vergeven als een Prijs Neder landse Muziek. Te weinig gega digden. „Pure pech," stelde ar tistiek coördinator Bert van Mourik. „Diverse zangers met een Neder lands lied op het programma hebben op het laatste moment door andere verplichtingen afge zien van deelname." Daarmee voerde dit jaar opera de boventoon. „Iedereen kan winnen," was het nuchtere com mentaar van Maldonado na af loop. „maar ik ben opgelucht en heb beter gepresteerd dan giste ren tijdens de voorbereiding." De acht operafinalisten ontlie pen elkaar in stemkwaliteiten niet veel maar favorieten voor de eerste prijs waren er zeker. Er is een wereld van verschil tussen het zingen van een aria en het inleven in een rol. Opera is immers vooral drama. De Duitse mezzo Barbara Höfel beschikt over een prachtige don! kere laagte. Dat ze ook raad weet met inleidende recitatie ven, toonde haar vertolking ïlt Glucks Che faro senza Euridict Nog meer theater schotelde dt prachtig heldere stem van de Ca. nadeese Barbara Hannigan.jt potentie een echte coloratuur, sopraan - het publiek voor «t een aanstekelijke Glitter and t't gay van Bernstein nadat ze ng een heel lichte Mozart uit fis Entführung aus dem Serail f haar stemmogelijkheden van d( beste kant had laten zien. Di meeste intensiteit beluisterde ik echter bij de jonge Poolse so- praan Mikolajczyk in E Susarnn non vien uit Mozarts Le JVozzeii Figaro die even indringend klonk als haar daaropvolgend Puccini-aria. Haar intonatie problemen moet je daarbij voor lief nemen. Uiteindelijk ontving zij di Pnem-Publieksprijs terwijl di Nederlandse mezzo Cécile de Sant zowel de Pnem-pers als ook de Engagement Prize vi Lionsclub 's-Hertogenbosrk kreeg toegekend. Na een wrl heel lang durend jury-beraad bleek echter dat de Amerikaai Maldonado royaal in de prijzen was gevallen. De liedprijs werd toegekend aai de enige finaliste in deze catego rie, de Japanse Kayoko Saito. Ze kleurt vanuit het piano, heet ook Weense schalksheid, zoals bleek uit Strauss' Schlechta Wetter, maar komt niet echt tot dramatische explosies. Haar se lectie uit Debussy's Ariettes Oi- bliées had wat mij betreft, meer scherpte mogen hebben, vooral ook omdat de overigens voor treffelijk begeleidende pianist Dido Keuning zich niet al tez« op de voorgrond wenste te plaat sen. Waarom de speciaal op verzoak van de organisatie georkestreer de twee liederen van Jo van da Booren slechts voor de helft door Kyoko Saito werden uitgevoed is mij niet duidelijk. Niet alleen de promotie van het Nederlands lied maar ook de kwaliteit van deze fijnzinnige compositie daarmee recht zijn gedaan. Utrecht (anp) - Een onbekende orgelfantasie van Sebastian Bach beleeft op 14 september haar première in dt Utrechtse Leeuwenberghkerk. Het werk wordt uitgevoerd door de Utrechtse musicus, onderzoeker en publicist Rob van dei Hilst, die het in de eerste helft van de tachtiger jaren heeft aan getroffen in een particuliere muziekverzameling in Dresden. Zoals vaker met werk van Bach zich oriënteerde op de Noord- (1685-1750) is gebeurd, is de orgelfantasie in g-kleine terts (Fantasia ex g b) overgeleverd in een achttiende eeuws kopiisten handschrift. Van der Hilst trof het bij toeval aan, toen hij onder zoek deed naar het werk van Mahler. De eigenaresse van de muziekverzameling wilde inder tijd geen ruchtbaarheid geven aan de vondst, omdat zij bang was dat deze in de toenmalige DDR meteen geconfisqueerd zou worden. Van der Hilst dateert de orgel fantasie op vóór 1700. Het werk wordt volgens hem gekenmerkt door briljante passages en een opvallend harmonisch verloop. Het past bij de periode dat Bach duitse componisten Reincken es Buxtehude. Bach heeft een d» van de fantasie later verzelfstan digd en om gewerkt tot een ft- vecimbelstuk, de Fantasia i" duebus subjectis (fantasie *1 twee thema's, BWV 917) De uitvoering in de gratis toegan kelijke Leeuwenberghkerk hee-! plaats in het kader van de Op® Monumentendag. Van der Hist speelt zijn ontdekking om 10* 12.30 en 14.30 uur. Van der Hilst heeft al eerden onbekend werk van beken® componisten aan het W gebracht, zoals van César Francs en van Felix Mendelssohn. werkt nu aan de publicatie van de partituur van de orgelfantasie FOTO AP nog eens een jaar voorwaardelijk wegens belastingfraude met zijn viermaster Phocéa. In principe kan hij nog dezelfde dag de gevangenis indraaien. Om bin nen een week opnieuw voor de rechter te.verschijnen, ditmaal in een proces dat Tapie de bank Crédit Lyonnais heeft aange daan. Zijn voormalige geldschie ter, ook al verwikkeld in een serie louche zaken, zou hem bij de verkoop van zijn verschil lende bedrijven voor „enkele honderden miljoenen francs" een loer hebben gedraaid. Voorlopig probeert Tapie niet te denken aan de gevangenis. „Ik heb van die film genoten. Laat me nog even", heeft hij voor radio en televisie gezegd. Amsterdam (anp) - De Nederlandse Museumvereniging (NM heeft in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zakp* een methode ontwikkeld om de (brand)veiligheid in musea toetsen. Het handboek en de diskette zijn in het najaar ve krijgbaar. Het ministerie verleende een subsidie van 250.01 gulden. De veiligheidszorg in musea blijft volgens de NMV vaak beperkt tot de installatie van technische beveiligingsmiddelen en het aanstellen van beveili gingsfunctionarissen, die het „verder maar moeten regelen". Instellingen treffen vaak pas na een calamiteit maatregelen. De NMV meent dat het nogal eens schort aan beleidsmatige aan dacht voor veiligheidszorg. De afgelopen jaren waren enkele grote musea doelwit van dieven, waaronder het Van Gogh Museum, het Rembrandthuis, het Kröller-Müllermuseum, het Frans Halsmuseum en Boijmans Van Beuningen. In het Openluchtmuseum in Arnhem brandde vorig jaar een historische boerderij af. Het is de bedoeling dat de nu» de veiligheid zelf testen ast hand van een vragenlijst-1* antwoord levert een bepaa score op. Het totaal aantal P ten geeft aan of de instelling dan niet veilig is. Het maakt duidelijk waar verbeter) zijn aan te brengen. M. Brinkman, directeur van NMV, heeft geen idee hoe musea zullen scoren. „Er zal een groot aantal 0 zitten en een groot aa onder." u, Hij verwacht dat ook e grote musea niet aan alle ve heidseisen zullen voldoen. dat zijn, houdt Brinkman zich. NEDERLAND 1 °in7 TekenfNnfestiva! Ontbijt tv met om 7.30, 8.00 en 07' 8 30 Journaal en 8.10 NOS Sport- journaal uu Journaal $05 Get the Picture 09.30 Spoorloos !q52 Sterrenstag 1996(tot 11.42) 55 Murder, She Wrote, detectivese rie ,644 The Cosby Show Alles kits met Bamboo Bears; 1 17,34 Kinderen van de wereld; 17,41 Duivenzomer; 17.56 Video Kits 1802 Roseanne, comedy ,o 31 Get the Picture, quiz j 59 Willem Wever, compilatie ,9,28 Lalala live, muziek 20.00 Journaal in 25 Netwerk, actualiteiten 7105 Villa Felderhof. Gasten: Majoor Bosshardt en Herman Brood „03 30 jaar Jostiband, jubileumcon cert met Paul van Vliet, Willeke Alberti, Lee Towers en Imca Mari na 2304 Dokument: De rivierpolitie, 4- delige documentaire. Deel 2 2339 Miniatuur: Harry Hemink 23.52 Murder One, rechtbankserie. Afl. 1 (tot 00.35) NEDERLAND 2 „300 Bio Bits Bovenbouw (tot 09.20) 09 30 Zig zag: Kijk op Azië. Afl. 1 (tot 09.50) 1000 Huisje Boompje Beestje (tot 10.20) 10 30 Sybe Satellyt I (tot 10.50) 1100 Seks: Lust of last. Afl. 1 (tot 11.20) 12.30 Moshi, moshi. Japans voor begin ners. Afl. 1 13.00 Studio Sport 15.00 Spreekuur. Thema: Politiek 15.57 (PP): RPF 16.00 Journaal 16.09 De ark van stekeltje 16.36 The Waltons, serie 17.29 2Vandaag met om 17.30 en 18.00 Journaal, 18.43 Sportjournaal en 18.51 Hoofdpunten uit het nieuws 18.59 Het pakhuis, reportage over ver zamelaars 19.29 Kids for Animals, compilatie 19.57 Is het kanker, dokter? De stand van zaken op het gebied van kan keronderzoek 20.51 The Limit, 5-delige documentaire. Deel 2: Het snelste schip 21.19 Chirurgenwerk 22.13 Taptoe Breda 1996 23.15 Studio NOS, sportmagazine (tot 23.55) NEDERLAND 3 12.00 Journaal 12.07 MiddagEditie met om 12.3" (NOS) Sportjournaal 13.00 Journaal 13.09 Lopende zaken 13.41 Per seconde wijzer BELGIË FRANS 1 11.40 Vacaturebank 12.00 Une famill pour deux, serie 12.30 Gourmandises Aansl.: Nieuwsoverzicht 12.45 Nieuw 13.20 Du bout des ailes 13.45 Voyag d'enfer a Edgewood, documentaire 14.4 Courants d'art 15.10 La chanson du siècl 16.10 Musique: Mare Lavoine 85-95 16.4 Die Schwarzwaldklinik, serie 17.30 Char lie's Angels, misdaadserie 18.30 Région soir 18.50 Cartes sur table, magazin 19.10 Le quotidien des sports 19.3 Nieuws 20.10 L'écran témoin: Samt qusour, Frans-Tunesische speelfilm ui 1994 van Moufida Tlatli met Amel Hedhi li, Hend Sabri en Naija Ouerghi 22.20 L'é cran témoin: débat. Discussieprogramm n.a.v. de hiervoor uitgezonden film. Th ma: De positie van moslimvrouwen 23.4 Nieuws 00.05 Javas, uitgaanstips 00.2 le coeur et l'esprit (tot 00.30) BELGIË FRANS 2 16.00 Atletiek verslag Sarajevo 18.00 I bla bla 19.00 Une familie pour deux, ser 19.30 Nieuws 20.00 Javas, uitgaansti 20.10 Atletiek verslag Sarajevo 22.1 Nieuws 22.35 Javas 22.45 L'hebdo, wee !"3,zine Z3.15 La pensée social! 23.45 PME créateurs, cursus voor starte de ondernemers (tot 00.15) DUITSLAND 1 65.30 Morgenmagazin 09.00 Heu no'ïc ^ona *-'sa' vrouwenmagazi !'J; Gymnastiek mit dem Stretch-Ba 10.00 Heute 10.03 Weltspiegel 10. iinnin Oeutschland: Alles was recht 11-00 Heute 11.04 Grand Prix der Vol musik 199612.55 Presseschau 13.00 M 'egsmagazin 13.45 Wirtschafts-Te ararnrn 14.00 Tagesschau 14.03 Fest i serie. Aansl.: Kapt'n Blaubar 15. agesschau 15.03 Juliane Andrea, ta uTk 16,00 Ta9esschau 16.03 Flie alkshow 17.00 Tagesschau 17.10 i.:,maHazine Regionale infor u '50 iagesschau-Telegramm 17. e botene Liebe, serie 18.25 (5) Mari l8 5/|Sen'e 18,49 Ta9esschau-Telegra i«-54 Gegen den Wind, serie 20.00 *chau 20-15 Tiere vor der Kamera: Srhi Oe^oek 21-00 FAKT, magazine 21. Wossherren, serie 22.30 Tagesthe "V Politieserie 00.25 Nacht Love Mn 45 rEW) James ^ney-cyd nJL or Leave Me' speelfilm 02 "achtmagazin (tot 03.05) DUITSLAND 2 SDi«lZi8.DUitSland 1 1345 Dalli Da i u tie. 14.15 Neues aus Uhlenbu 14 Mu'! 14,45 Tbeos Geburtstagse kinrW Portretten van bijzond ieunH lnselboss mit 13 15.10 Lo 15.20 Die Bambus-Bar tors Heute 15'50 The F|ying 0 &le «SJedeMengeLeben?s Heute 17.05 Abendmagazin 17 r

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 10