KLM en NorthWest sluiten rijen
GOED
KOOP
v.'
Roze Zaterdag: 4Je lust en je leven'
Markt roept KLM en NorthWest tot de orde
Japans invoertarief varkensvlees fors omhoog
Politie onderzoekt
motorongeluk op A27
Bel gratis 06-0789
Mega-alliantie British Airways/American Airlines dwingt partijen in gareel
De leukste stop
is maar een paar
uurtjes rijden
bestem
BINNENLAND BUITENLAND
A3
J^erioden met
Iveral droog.
It van bergge
len velden en'
j. Een opste-
Ind. Middag-
jpveer 24 gra-
bntische kust
Ier, in de Pro-
ledoc hier en
braden.
27
'Gemeente Arnhem
voert illegaal
gedoogbeleid drugs'
Vermoorde Epenaar infiltrant
beaphar
MET REPPERS
IN DE GROND
KOMT ER GEEN
KAT OF HOND!
BINNENLAND KORT
Dronken rijder sleurt meisje mee
Cabaretier Teeuwen weigert prijs
Proef spitsstrook na de zomer voortgezet
Krakers verlaten 'Iraakse ambassade'
ZACHTE WITTE
BOLLETJES
MAANDAG 1 JULI 1996
|"6 Al
|en Ierland:
i bewolkt en
Jsschien met
Kt dan stevig.
In Engeland
■ingen. Maxi-
1 graden in
pnd tot 19 jn
purg: Naast
af en toe
ndag enkele
Itemperatuur
In-Frankrijk:
1 afgewisseld
hier en daar
Tdden dinsdag
Jger. Middag-
tveer 20 gra-
paalkust koe-
I en warm. In
maxima op-
de 40 graden,
I graden, maar
yte kust lagere
eend zonnig,
fden soms ook
Vaarschijnlijk
name in het
warm met
s 35 en 40 gra-
neeste kusten
Jiur rond 30
langs de Golf
Verkelijk lage-
tnden: Flinke
In en droog,
■xima rond 31
p: Overwegend
diddagtempe-
30 graden.
nige perioden,
|rden meer be-
nkele regen- of
kima uiteenlo-
feraden in het
[lier en daar in
Kreta: Vrij
Maxima van/
fetranden tot 35,
ld.
bewolking en
buien, mogelijk
lel met maxima
In het noorden
pen.
lalf tot zwaar
Roral aan de
|e Alpen enkele
met onweer.
|uur uiteenlo
den in de noor
tot 25 in de
no.
1 9
10
11
I16
21
36
139
44
54
60
|65
JP70
1 Hoogslaper; 7.
boord; 11. geluid;
Jdelen; 14. verpot-
Èferavond; 18. mis-
bollen; 2. vaak; 3.
Ir; 4. hofkapel; 5.
B. knollen; 8. bui-
pend; 16. poreus.
JFS
imsterdam (anp) - Japan ver
hoogt het invoertarief voor
diepgevroren varkensvlees
,anaf vandaag met 24 pro-
tent. Nederlandse producen
ten en exporteurs ondervin
den van de maatregelen zowel
direct als indirect schade. Dat
heeft het Productschap voor
Vee en Vlees zaterdag bekend
gemaakt.
ge tariefsverhoging die tot 1
jpril volgend jaar van kracht is,
jjl de Nederlandse export van
varkensvlees naar Japan tot vrij
wel nul terugbrengen. Nederland
verkoopt slechts een klein deel
van zijn productie aan Japan. Vo
rig jaar ging van de totale export
van 845.000 ton varkensvlees
zo'n 5.500 ton naar Japan. Niet
temin is Japan volgens het pro
ductschap een interessante
markt, omdat het varkensvlees
goede prijzen opbrengt.
De indirecte schade voor Neder
land is waarschijnlijk groter, om
dat de feitelijke afsluiting van de
Japanse markt leidt tot scherpere
concurrentie in Europa. „De De
nen voerden vorig jaar zo'n
150.000 ton varkensvlees uit naar
Japan. Een deel daarvan zal nu
op de Europese markt terecht ko
men, met name de Engelse ba-
conmarkt. En daar is Nederland
de belangrijkste concurrent," al
dus een woordvoerder van het
productschap.
Met het verhoogde tarief gaat Ja
pan zijn boekje niet te buiten.
Volgens afspraken binnen de
GATT (Algemene overeenkomst
inzake tarieven en handel) mag
het land de invoertarieven voor
varkensvlees verhogen, indien
het invoervolume met meer dan
19 procent stijgt ten opzichte van
voorgaande periodes. In het ver
leden maakte Japan al geregeld
gebruik van de mogelijkheid de
invoer van varkensvlees te beper
ken. „Als ze voldoende binnen
hebben, gaan de tarieven om
hoog," aldus de woordvoerder.
Op basis van lopende besprekin
gen tussen de Europese Commis
sie en Japan heeft het producte
schap wel goede hoop dat Japan
in de toekomst soepeler zal zijn,
óf door de invoertarieven minder
sterk te verhogen óf door de ver
hogingen langer uit te stellen.
Nederlandse exporteurs zullen
Brussel wel vragen om een ver
goeding voor de opslag van het
varkensvlees, dat zij na 1 april
alsnog aan Japan hopen te verko
pen. Verkoop elders is weinig lu
cratief, omdat het varkensvlees
voor de Japanse markt aan spe
ciale voorwaarden voldoet en
daardoor duurder is.
Door Willem Reijn
Peking - De KLM en NorthWest willen de rijen sluiten na
een jaar van diepgaande conflicten. KLM-topman Pieter
Bouw en zijn North West-collega John Dasburg zijn vrij
dag overeengekomen dat de partners nieuwe contracten
zullen sluiten die de samenwerking op lange termijn moe
ten garanderen.
Bouw maakte dat gistermiddag
bekend tijdens een bijeenkomst
met de Nederlandse pers in de
Chinese hoofdstad Peking. Bouw
en minister Jorritsma waren daar
's ochtends aangekomen met de
eerste officiële vlucht van de
KLM op China.
„We hebben een eerste stap gezet
om de lucht tussen KLM en
NorthWest op te klaren," zei
Bouw.
Hij zei zelf het initiatief te heb
ben genomen tot de gsprekken
met Dasburg. Het vrijdag bereik
te principe-akkoord, waarin
KLM nog eens officieel verklaart
geen uitbreiding van de juridi
sche zeggenschap na te streven
boven 25 procent, moet de sa
menwerking op lange termijn
Arnhem (anp) - De gemeente
Arnhem gedoogt dat er in de
drugssoos in die stad een
ruimte is, waar harddrugsge
bruikers hun gang kunnen
gaan. Het Openbaar Ministe
rie zou het experiment voor
verslaafden: oogluikend toe
staan, totdat er een officieel
besluit over is.
Het Rijk heeft echter begin dit
jaar al een aanvraag uit Arnhem
voor een experiment met heroï
neverstrekking afgewezen. Dat
stelt de fractie van GPV/RPF in
de Arnhemse raad. Zij wil het
college vanavond tijdens de
raadsvergadering over de kwestie
interpelleren.
Volgens de fractie is het experi
ment van het Gelders Centrum
voor Verslavingszorg illegaal.
„Gedogen van harddrugsgebruik
leidt onherroepelijk tot het gedo
gen van de handel en dat gebeurt
nu ook rondom de soos." Volgens
fractievoorzitter P. van Dijk ne
geert de gemeente wetten en re
gels.
De fractie wil de raad maandag
avond voorstellen een nieuw ex
periment te starten met zoge
noemde sociale pensions voor
verslaafden. Er zouden op ver
schillende plekken pensions moe
ten komen waar verslaafden kun
nen overnachten. Op die wijze
zijn zij volgens GPV/RPF goed
bereikbaar, terwijl het beter mo
gelijk is handelaren buiten de
deur te houden.
veilig stellen. Dan kunnen pro
jecten worden aangepakt als het
afstemmen van automatiserings
systemen en de integratie van de
vrachtactiviteiten, die de lucht
vaartmaatschappijen opnieuw
tientallen miljoenen gulden per
jaar kostenvoordeel opleveren.
Als posiief signaal ziet de Bouw
de overeenkomst met NorthWest
om 6650 preferente aandelen te
rug te kopen, die KLM eerder als
een soort lening had aangekocht.
KLM ontvangt voor het pakket
650 miljoen gulden, incluslief een
boekwinst van circa 325 miljoen
gulden. De maatschappij krijgt
na betaling (zestig procent in '96,
de rest volgend jaar) een oorlogs
kas van liefst 3,5 miljard gulden,
die zogewenst met een bijzondere
krdietfaciliteit van de banken tot
5 miljard kan stijgen. Het gewone
aandelenbelang van KLM veran
dert niet: negentien procent nu,
met een omstreden optie op 5,5
procent.
De tegenspelers van de KLM, de
grootaandeelhouders Checci en
Wilson, moeten officieel hun fiat
nog geven aan de vredesverkla-
ring.
Maar zonder hun instemming zou
Dasburg niet tot een akkoord met
Bouw hebben kunnen komen,
wordt verondersteld.
De verhoudingen tussen KLM en
NorthWest raakten vertroebeld
toen NorthWest onder invloed
van Checci en Wilson de invloed
van KLM in de maatschappij be
perkte met een zogeheten gifpil-
constructie. KLM kreeg geen
stemrecht voor nieuwe aandelen
die haar belang volgend jaaar
vergroten van 19 naar 25 procent.
KLM trok vervolgens haar drie
vertegenwoordigers terug uit de
Raad van Commissarissen een
stapte naar de rechter.
De aangekondigde mega-allian-
tie tussen British Airways en
American Airlines, de grootste in
de burgerluchtvaart, heeft de ru
ziënde partners doen beseffen dat
zij hun eigne profijtelijke allian
tie moeten veiligstellen om de
verhardende concurrentie bij te
kunnen benen, zo lichtte Bouw
toe.
De rechtszaken die KLM tegen
NorthWest Airlines heeft aange
spannen vanwege de beperking
van haar rechten, blijven op de
rol staan, zei Bouw. De verwach
ting is echter dat KLM in de on
derhandelingen die nu zullen vol
gen de rechtszaken zal laten val
len, als NorthWest bereid is om
KLM tegemoet te komen in haar
wensen de samenwerking op lan
ge termijn te intensiveren.
In het zwart'geklede deelnemers aan de optocht van Roze Zater
dag in Haarlem foto anp
Door Yvonne Hamar de la Brethonière (anp)
Haarlem - Een fel roze kleed siert het altaar van de kleine St.
Bavo in Haarlem. Rieten manden, gevuld met roze spekjes en
roze snoepjes, staan klaar om later rondgedeeld te worden als
hostie. Gezang met het speciale roze koor en bezoekers wordt
enthousiast geoefend als de mooie kerk aan de Leidsevaart
langzaam voller wordt.
Uiteindelijk is de helft van de
bankjes vol. Er zijn kleine kinde
ren en bejaarden en ongeveer
evenveel homoseksuele mannen
als vrouwen. De roze oecumeni
sche kerkdienst kan beginnen.
Uitgangspunt van de dienst is 'Je
lust en je leven', waarmee aan
dacht wordt geschonken aan de
waarde om zonder angst van het
leven te kunnen genieten. De vier
voorgangers zijn actief in de LKP
en Verkeerd Verbonden, twee
stichtingen voor christelijke en
homoseksuele mensen.
„Wie aan dit bestaan verloren;
nieuw begin heeft afgezworen;
wie het houdt bij wat zij/hij
heeft; sterven zal zij/hij onge-
leefd. Tijd van leven om met ve
len; brood en ademtocht te delen;
wie niet geeft om zelfbehoud; le
ven vindt zij/hij honderdvoud
(vrij naarMattheus 10,16-33).
De Roze Zaterdag komt na de
kerkdienst goed op gang met de
parade, waarbij zich in totaal on
geveer vijfduizend mensen aan
sluiten. De kleurrijke stoet, bege
leid door enkele lokale drum
bands, gaat dwars door het cen
trum naar de Haarlemmerhout,
maar doet net niet de echte win
kelstraten aan. Langs de route
hebben enkele middenstanders
en enthousiastelingen roze bal
lonnen en linten opgehangen.
De mars trekt veel bekijks. Men
sen klappen enthousiast met de
groep cowboys mee, anderen blij
ven bijna perplex of glimlachend
staan. Onvervalste Haarlemse
bloemenmeisjes delen roze anjers
uit aan omstanders, van wie som
migen eigenlijk nog niet weten
waar het precies voor is. Zo
kleurt Haarlem langzaam maar
zeker roze.
Epe (anp) - De Epenaar Rob Kouffeld, die bijna exact een jaar
geleden werd vermoord in zijn woning in het Gelderse plaatsje,
werkte sinds begin jaren negentig als infiltrant voor de Crimi
nele Inlichtingen Dienst (CID) in Amsterdam. Drugsbaronnen,
die zich verraden voelden door Kouffeld, hebben hem koelbloe
dig om het leven laten brengen.
Dat melden 'politie- en justitie-
bronnen', in het Gelders Dag
blad. Eerder was al bekend dat
(ADVERTENTIE)
Beaphar Reppers Afweerkorrels en
speciaal ontwikkelde Verdampers
kunnen effectief worden ingezet op
plaatsen waar honden en katten zich
ongewenst ophouden. Vraag ernaar
bij de dieren- en tuinspeciaalzaak.
de politie er van uit ging, dat de
dood van Kouffeld een afreke
ning in het criminele cricuit was.
De bronnen stellen dat de Epen
aar kind aan huis was bij de Am
sterdamse CID, terwijl omge
keerd Amsterdamse rechercheurs
hem op zijn privé-adres bezoch
ten.
Kouffeld kwam volgens de zegs
lieden in 1991 in contact met de
CID in Amsterdam. Hij was divi
siehoofd van een Turkse en een
Marokkaanse drugslijn. Hij ge
noot het vertrouwen van belang
rijke Nederlandse drugsbaron
nen. In maart '94 verloor Kouf
feld het vertrouwen van de
drugsmaffia, toen hij twee zee
containers met daarin een com
pleet xtc-laboratorium liet par
keren voor de deur van een poli
tiebureau in Amsterdam.
Daarlerveen - Een 21-jarige automobilist uit Den Ham heeft vrij
dagavond een ware ravage aangericht in Daarlerveen. De man
reed onder invloed van alcohol met hoge snelheid over de weg,
schampte een vluchtheuvel en reed vervolgens twee 17-jarige
meisjes uit respectievelijk Vroomshoop en Daarlerveen aan. Bei
den raakten zwaar gewond. De twee meisjes stonden in de berm
met elkaar te praten toen zij werden aangereden. Eén van hen
werd op de motorkap meegesleurd. Iets verderop botste de man
met zijn voertuig tegen een geparkeerde auto, daarbij viel het
meisje op het trottoir. Omstanders probeerden de dader aan te
houden, maar dat lukte niet om dat hij hen zeer agressief bejegen
de. De politie kreeg de man uiteindelijk te pakkeh. In de surveil
lance-auto zag hij kans de achterruit te vernielen.
Den Haag - Hans Teeuwen zal de hem toegekende Scheveningen
Cabaret Prijs 1996 weigeren. De onderscheiden cabaretier heeft
dat de organisatoren laten weten. Teeuwen is van mening dat de
prijs te weinig niveau heeft. De prijs is hem toegekend voor zijn
programma Met een Breierdeck. De Scheveningen Cabaretprijs is
een initiatief van de Stichting Bevordering Cabaretkunst Neder
land. In het recente verleden ging de prijs onder meer naar het
duo Mini en Maxi.
Utrecht - De proef met de spitsstrook op de rijksweg A28, waar
bij de vluchtstrook tijdens de ochtendspits als extra rijbaan
wordt gebruikt, wordt na de zomer met minstens een jaar ver
lengd. Rijkswaterstaat is tevreden over de resultaten van het ex
periment. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat ook op
andere plaatsen spitsstroken in gebruik nemen. Tijdens de zomer
maanden stopt Rijkswaterstaat met de proef, omdat dan wegens
het geringere verkeersaanbod geen files te verwachten zijn.
Den Haag - De ongeveer dertig krakers die in de nacht van zater
dag op zondag in Den Haag de leegstaande ambassade van Irak
kraakten, hebben het pand zondagmiddag omstreeks vijf uur
weer verlaten. Volgens de politie deden ze dat vrijwillig. De kra
kers hadden in het gebouw willen gaan wonen en er een interna
tionaal vredescentrum willen inrichten. Het pand staat sinds de
Golfoorlog leeg. Het terrein is van de staat Irak.
Den Haag (anp) - De ver
keerspolitie in Driebergen on
derzoekt of werk aan de weg
zaterdag de oorzaak is ge
weest van de dood van een
motorrijder en zijn passagier.
Het tweetal verongelukte 's
ochtends op de A27 tussen
knooppunt Lunetten en Ever-
dingen. Morgen brengt de po
litie verslag uit aan de officier
van justitie.
De groeven in het wegdek in
combinatie met stortregens wa
ren fataal voor het tweetal. Nog
vijf andere motorrijders slipten
in soortgelijke omstandigheden,
aar voor hen liep het beter af.
Veilig Verkeer Nederland vindt
dat de wegbeheerders, zoals
Rijkswaterstaat, meer aandacht
moeten geven aan de kwetsbaar
heid van motorrijders waar het
gaat om de toestand van het weg
dek en bij wegwerkzaamheden en
-markeringen.
In het weekeinde deden zich nog
verscheidene andere ongevallen
voor met dodelijke afloop. In Em-
men kwam een 25-jarige vrouw
om het leven toen een automobi
list die door rood reed, haar van
haar brommer schepte. Een 19-
jarige bromfietser verloor het le
ven in zijn woonplaats Harden-
berg, toen hij tegen een gepar
keerde vrachtauto botste. Ook
een 43-jarige bromfietser uit
Eindhoven kwam om toen hij te
gen een vluchtheuvel reed en zijn
helm verloor.
In Dalfsen verongelukten twee
Zwollenaren (22 en 23 jaar) toen
hun auto tegen een boom botste.
Volgens de politie verloor de 22-
jarige bestuurder de macht over
het stuur verloor.
Een 76-jarige vrouw uit Doetin-
chem kwam onder de wielen van
een stoptrein en overleed. Op de
spoorwegovergang kon zij niet
meer ontkomen, toen de bomen
sloten. Verder kwam een 23-jari-
ge man uit Klazienaveen om toen
hij in Assen door een streekbus
werd overreden. De vele grote
evenementen in het land zorgden
nergens voor grote problemen.
(ADVERTENTIE)
zak 6 stuks
vanM
EDELVRUCHT na
APPELSAP W|
literpak van 445"
MORA
FRIKANDELLEN
20 stuks van^29r
Aanbiedinge n geldig /an
ma. 1 juli t/m wo. 3 juli 1996.
A&P Services B.V. tel. 035-5483333.
ELKE DAC GOED NIEUWS
Door Willem Reijn
Peking - Er lijkt leven na de
hel. De alliantie van KIM en
NorthWest levert alleen Ne
derlanders al een voordeel
van zo'n tweehonderd mil
joen gulden per jaar op, maar
de knetterende ruzies tussen
de partners dreigden de kip
met de gouden eieren te
slachten. Nu zien de partijen
in dat dat zij hun verhouding
wel moeten verbeteren, wil
len ze niet ondergaan in de
prijsslag die de luchtvaart
opnieuw diep in de rode cij
fers drukt.
KLM-topman Pieter Bouw
neemt in Peking drie uur de tijd
om de Nederlandse pers bij te
praten over de ontwikkelingen
in de luchtvaart in het algemeen
en bij KLM in het bijzonder. Hij
is ontspannen, nu de in ruzies
vastgelopen relatie met North
West eindelijk weer lijkt te kun
nen worden vlotgetrokken.
Bouw had voor de gesprekken
zelf het initiatief genomen. „Ik
vind dat NorthWest en wij de
voordelen die onze samenwer
king genereert en nog kan gene
reren niet emotioneel mogen
weggooien." De stap voorwaarts
was hoog nodig, want na twee
jaar van redelijke winsten, voelt
KLM de hete adem van de con
currentie in de nek.
Hij onderstreept dat de overeen
stemming nog slechts 'een eerste
stap' is in het proces om de lucht
te klaren. Toch lijkt dat proces
al een eind op streek als hem
wordt gevraagd of hij bereid is
de rechtszaken te laten vallen
als KLM en NorthWest overeen
komsten over langdurige sda-
menwerking op deelgebieden
bereiken. Hij weifelt lang bij die
vraag. Wil weten of het een
openbare uitspraak wordt en als
dat antwoord positief is, ver
klaart hij: „Dan zeg ik 'neen'.
Want dat moet ik wel zeggen,
omdat ik anders in het Ameri
kaanse rechtssysteem mijn juri
dische positie ondermijn."
Bouw onderscheidt in zijn uit
eenzettingen ('U weet dat ik
graag college geef') zijn ruzie
met de aandeelhouders Checci
en Wilson van de zo lucratieve
samenwerking op de werkvloer.
In praktijk bleken die zaken
overigens helemaal niet gemak
kelijk te ontwarren. De KLM
wilde geen nieuwe projecten
aanpakken die 'onomkeerbaar'
zouden zijn, omdat KLM de za
kenlieden Checci en Wilson er
van verdacht hun belang in
NorthWest snel te willen verko
pen aan concurrerende maat
schappijen, zodra zij eind 1997
het recht krijgen om hun belang
te vervreemden. Aan zo'n bedrijf
wil KLM zich niet uitleveren.
Ondertussen verdacht North
West KLM ervan haar belang te
willen uitbreiden om volledige
controle over NorthWest te krij
gen.
Nieuwe sprongen voorwaarts
bleven daardoor uit. En de con
currentie zat niet stil. De mega-
alliantie tussen British Airways
en American Airways brngt de
markt in een stroomversnelling,
beaamt Bouw. „Dat is de funda-
menetele reden dat we weer aan
de praat zijn gekomen. Zij gaan
een alliantie aan met belangrijke
elementen, waarvoor potdikkie
KLM en NorthWest het voor
beeld hebben gegeven. Dat gege
ven heeft Dasburg en mij het in
zicht gegeven dat het zonde is
om al die gezamenlijkke investe
ringen van de afgelopen periode
niet zo maar overboord te
gooien.
De samenwerking zorgt immers
voor grote kostenvoordelen. De
nieuwe Brits-Amerikaanse sa
menwerking zal opnieuw voor
een enorme prijsdruk zorgen, zo
menen waarnemers. De even tot
betrekkelijke rust gekomen
markt zal opnieuw een snelle
neerwaartse prijsspiraal laten
zien. Beleggingskantoor Van
Meer James Capel schrijft in een
kersvers rapport over de lucht
vaart dat de groei van de volu
mes, de introductie van nieuwe,
goedkoper vliegende toestellen
en de liberalisering van de
luchtvaart tot een aanhoudende
prijs-erosie leiden. En de analis
ten trekken de conclusie dat de
eens zo glamoureuze luchtvaart
opvallende trekjes van de ordi
naire containervaart vertoont.
Alleen bedrijven die het geld
hebben om voortdurend aan
schaalvergroting te doen en zo
kostenvoordelen te behalen,
kunnen overleven.
De markt heeft KLM en North
West zo tot de orde geroepen. De
operationele winst van de KLM
valt de laatste maanden hard te
gen. Waar beleggers er nog op
rekenden dat in de slappe maan
den januari tot en met maart
KLM quitte zou kunnen spelen,
moest het bedrijf een verlies van
honderd miljoen rapporteren.
Lufthansa dreigt ook in de goede
maanden al weer in de rode cij
fers te glijden en British Air
ways geeft aan een miljard pond
te willen bezuinigen.
KLM en NortWest moeten dus
vooruit. Projecten genoeg die
goed geld kunnen besparen,
weet Bouw. „De automatise
ringssystemen van beide bedrij
ven kunnen we op elkaar af
stemmen." Daardoor kunnen
KLM en NorthWest de dure
tickets afschaffen en passagiers
op (bijvoorbeeld) credit-cards
laten reizen. Dat scheelt enkele
procenten aan de kostenkant. De
integratie van de zwaar onder
druk staande vrachtdivisies kan
tot een noodzakelijke kostensa-
nering leiden. Routes die nu op
basis van tijdelijkheid worden
uitgevoerd door NortWest, zou
den definitief kunnen worden
overgedragen. Maar niet aan een
gewantrouwde partner.
De 'pittige gesprekken' die Das
burg en Bouw sinds 14 juni heb
ben gevoerd, lijken Bouw nieuw
vertrouwen te hebben gegeven,
hoewel de echte onderhandelin
gen over concrete zaken de ko
mende maanden klaarheid moe
ten brengen. „Tot voort kort wa
ren zaken als lange termijncon
tracten niet bespreekbaar, nu
wel," verklaart Bouw zijn opti
misme.
Ondertussen moet de KLM ook
in eigen huis flink aan de slag
om de kosten te drukken. Voor
de komende drie jaar wil KLM
met slimmer werken in reële ter
men tien tot vijftien procent
kosten besparen. „Dat wil zeg
gen dat de kosten niet mogen
stijgen ondanks de inflatie en
daarnaast moeten nieuwe me
thodes nog eens vijf tot tien pro
cent kostenreductie opleveren."
Wat is er mooier dan met de kinderen de vakantie
na een paar uurtjes al te beginnen? Disneyland Parijs
ligt vrijwel aan iedere route naar het zuiden. Ook ideaal
voor een korte vakantie. Een hele dag entree tot 's avonds
laat, kinderen Fl 50,- (150 FF) en volwassenen
Fl 65,- (195 FF). Een arrangement in een Disney
hotel met ontbijt en twee dagen park is er
deze zomer al vanaf Fl 191,- p.p.(575,-FF)*.
of ga naar het reisburo
Prijs gebaseerd op 4 volwassenen in een kamer in Hotel
Santé Fe op bepaalde data. Prijzen in guldens alleen ter indicatie.
Kindertarief: 3 t/m 11 jaar.
iad 'saiieji 'dguoi