doel
'Ik ben gewend te vechten voor mijn
9
Akke Alma uit Son en Breugel werkt als showgirl in Las Vegas:
4Een law-student
bloot, dat hadden ze
nog nooit gezien'
4 Ik word moe
van gezeur
over feminisme'
DE STEM
GIDS
pE STEM
MAANDAG 3 JUNI 1996
*Akke Alma: 'Ik voel me ech
niet uitgebuit, het is mijn beslis
sing om mijn lichaam te laten
zien en ik bepaal zelf hoe ver il
ga'.
minder. Die maken plannen en
wachten tot iemand langskomt
om ze uit te voeren. Maar zo
werkt het niet."
Weer moet ze weg voor de show.
Opnieuw weet ze een volle zaal
muisstil te krijgen met haar be
vallige dans. Na de show wil ze
wat drinken. Vriendinnen schui
ven aan. Iedereen draait om Ak
ke, jaloezie lijkt niet te bestaan.
„Nee, dan zouden we niet kun
nen werken, iedereen helpt el
kaar juist. Als iemand je tegen
zit, lijdt de show er onder en dat
tolereert niemand. We doen het
met z'n allen. Dat ik nu toevallig
op de billboards sta, is, tja, toe
val."
Boeing 737
'Toevallig' staat ze ook op een
vliegtuig, een Boeing 737. „Ach,
dat is gewoon een stunt. Leuk,
maar niet meer dan dat. Ik denk
er haast nooit aan. Alleen laatst,
toen moest ik naar Los Angeles
voor een tentamen en toen het
vliegtuig naar de Gate taxiede,
stopte het naast 'mijn' vliegtuig.
Ik keek uit het raampje en gaf
een gil. Dat ben ik! Ik schrok me
rot."
Hoewel het al lang na midder
nacht is, gaan we een hapje eten.
Akke laat zich diep in haar stoel
wegzakken, trekt haar bloesje
om zich heen. „Ik voel me een
beetje bloot," fluistert ze. Een
beetje? Daarnet liet ze twee keer
anderhalf uur zien hoe mooi ze
is. „Maar dat is heel wat an
ders," kaatst ze terug. „Dan sta
ik op het podium, dan ben ik niet
Akke, maar Aki, the Showgirl.
Dan komen de mensen om me te
zien en laat ik me ook zien. Nu
zit ik gewoon te eten, en dan
hoeft dat niet. Ik loop niet de he
le dag te pronken en te flirten.
Dat zou ook niet kunnen, want
echt, zo mooi ben ik nu ook weer
niet. Op toneel lijkt het heel wat,
maar dan zit ik onder de body-
make-up, is de belichting aange
past. Nee, als je me onder de
douche zou zien, schrik je je rot."
„Waarom ik het doe, naakt op
treden? Waarom niet? Ik vind het
mooi. En wat mooi is, kan niet
platvloers zijn. Praat me niet
over porno, dat is heel wat an
ders. Wat wij brengen heeft klas
se, is esthetisch verantwoord. Ik
word moe van gezeur over femi
nisme. Ik voel me echt niet uitge
buit, het is mijn beslissing om
mijn lichaam te laten zien en ik
bepaal zelf hoe ver ik ga."
Het wordt later en later. We bab
belen veel over Son, over Neder
land. Ze mist het en ze mist het
niet. „Het is Vegas, het zou ook
Son kunnen zijn. Of Nuenen. Ik
zou Amerika niet echt missen.
Het leven kan erg oppervlakkig
zijn. Ze doen hier alles om maar
dezelfde auto te kunnen kopen
als de buren. Aan de andere kant
kan Nederland erg klein zijn.
Klein in gedachten. Daar pikken
ze niks van je. Doe maar gewoon,
dan doe je al gek genoeg. Ambi
ties mag je niet hebben, en suc
ces wordt afgestraft. Wie geld
heeft, wordt met de nek aange
keken. In Amerika hebben ze
daar juist bewondering voor: die
heeft hard gewerkt, of een erg
goed idee gehad, dan wordt je
gefeliciteerd met je succes."
„Nederland is een keuterland.
Altijd zeuren ze. En altijd over
geld. Dat het zo duur is, dat het
elders goedkoper is. En onder
tussen maar verwachten dat de
staat alles voor iedereen betaalt.
Dan ligt Amerika me beter. Hier
moet je jezelf bewijzen. En dat
mag ook. Je mag zelfs op een
vliegtuig staan.".
AKKE ALMA uit Son en
Breugel heeft het gemaakt
in de Verenigde Staten.
Als showgirl is ze een ster
in Las Vegas. In de gok-
stad kom je haar overal
tegen: zelfs op het staart
vlak van een Boeing 737.
En het glamour-bestaan
in het land van de onbe
grensde mogelijkheden
ligt Aki beter dan de
spruitjeslucht van haar
geboortegrond.
Door Max Steenberghe
NIEMAND in Las Vegas heeft
kleingeld op zak. En ook Akke
gooit, als ze op weg naar haar
auto sigaretten trekt, de wissel
kwartjes in de dichtstbijzijnde
gokautomaat. De rollen gaan
draaien, bellen rinkelen, maar
het eindigt op niks, nada, niente.
„Ik heb ook nooit geluk," ver
zucht ze. Maar vlak voordat ze
haar Coupé de na-nacht instuurt
lacht ze. „Ach, het valt wel mee."
Ze zwaait nog eens en scheurt
het ochtendgloren tegemoet,
naar haar buitenhuis met zwem
bad.
En dan zijn we alleen. Het Star
dust Hotel is ondanks de 2500
kamers opeens leeg. Of beter: ge
zichtsloos. Akke Alma, of Aki
zoals haar toneelnaam kirt, is
het gezicht van het hotel. Overal
lacht ze haar lach. Posters aan de
muur, billboards buiten tegen de
gevel. En de billboards zijn over
al, tot vijftig meter hoog, tot aan
de rand van de woestijn, tot in
het vliegveld, tot op het staart
vlak van een Boeing 737. Overal
Akke.
Op de posters lacht ze wulps.
Buigt haar lichaam lichtjes om
die duizelingwekkende rondin
gen nog verleidelijker te laten
golven. Ze draagt piepkleine bi-
kini-tjes, of lange zijden jurken
die hoofdzakelijk uit split en de
colleté bestaan. Of veren.
Stardust
Akke is geen stripteaseuse, maar
een showgirl. Een meisje dat
topless de topattractie vormt van
de glamourshows die Vegas-ho-
tels twee keer per avond bren
gen. De show van het Stardust is
het beste. Want het Stardust
heeft Akke.
En Akke is meer dan een show
girl, meer dan de ster van het
Stardust. Ze is een rolmodel voor
het nieuwe Vegas. The showgirl
from the nineties roepen de pos
ters. Akke is nieuw. Akke is echt.
Akke is zichzelf. Akke is slim.
Akke studeert rechten. En Akke
is Europees. Nederlands. Bra
bants. Ze komt uit Son en Breu
gel.
Een meisje uit Son bloot in
Vegas? Levensgroot op een 737?
Op zoek naar Akke. Haar moe
der wenst ons veel geluk. „Je
kunt haar privé-nummer krij
gen, maar ze neemt nooit op. Ze
heeft het veel te druk, we com
municeren per fax. Een inter
view? Ik weet het niet, in de Sta
tes heeft ze in alle kranten ge
staan, alle tv-shows gedaan."
Toch maar een fax op de fax, een
envelop op de bus. En binnen 24
uur is er antwoord. Son? Daar
offert ze zelfs haar vrije dag voor
op.
Of ze een geboren Sonse is, zijn
we vergeten te vragen. Zoals
eenmaal tegenover Akke wel
meer vergeten wordt. De produ
cer van haar show blijft expres
wachten tot ze binnenkomt en
zal later monkelen dat weinig zo
amusant is als een man tijdens
zijn eerste minuut Akke live.
Barbarella-toet
En inderdaad zijn we alle spits
vondige Sonse openingszinnen
als bij toverslag vergeten als Ak
ke aan komt slenteren, in een
haast achteloos dichtgeknoopte
zijden blouse en een spijkerrokje
dat mijn driejarige dochtertje
klein zou vinden. Het haar nu
eens niet in Barbarella-toet,
maar strak naar achteren ge
trokken. En eronder een lach die
dat alles weer meteen doet ver
geten.
en werd aangenomen. Werd in
mijn eerste jaar gekozen voor de
grote uitvoering. Opnieuw: bij de
audities naar voren schuiven. En
het lukte."
Na de academie volgde de ge
bruikelijke kater. Het Dansthea
ter, Scapino, iedereen wees haar
af, vaak omdat ze met haar 1.92
te lang was. „Maar het subsidie
traject zag ik totaal niet zitten.
Met behoud van uitkering in een
tochtig theater experimenteel
over de grond liggen rollen,
weetjewei: niks voor mij."
Akke wilde doorstuderen in Pa
rijs. Ze rook een financiële op
lossing toen ze zag dat de Moulin
Rouge audities hield. „Dat hoor
de mijn moeder, en het plan was
van de baan." Niet helemaal,
want even later kon ze in Mona
co terecht. „En dat was niet top
less, dus dat mocht wel", gie
chelt ze, maar bekent meteen:
„Ik schrok wel toen ik mijn kos
tuum in mijn handen kreeg. Een
paar touwtjes. Een floddertje,
meer niet. Maar ach, alles went."
Topless
Nog geen maand later mocht Ak
ke invallen voor een zieke show
girl. Ze aarzelde geen moment.
„Het was een solo, een prachtig
nummer. En dat topless, ach, op
het strand lag ik ook topless. En
in de club kregen topless meisjes
meer aandacht en ook meer res
pect. Dus zei ik ja."
„Zenuwachtig? Niet omdat het
topless was, wel voor de solo.
Het wende snel en ik vond het
heerlijk om in de schijnwerpers
te staan. Wel was er een pijnlijk
moment toen mijn ouders kwa
men kijken. Mijn moeder was
hels, vond het allemaal erg goed
koop. Maar mijn vader heeft heel
wat afgereisd, heel wat gezien en
meer. Wel dat ze als pupke van
nog geen vier al wilde dansen.
„Ik was er gek van. Die tuttig
heid van kleine meisjes: de jurk
jes, de pakjes, de schoentjes, al
les roze en wit. Prachtig. Maar
ook het bewegen zelf trok me
mateloos. Ik bleef zeuren tot ik
op balletles mocht."
„Dat duurde niet lang. Ik wilde
de beste zijn. Maar op een gege
ven moment viel de lerares heel
hard naar me uit." Met ogen die
opnieuw groot worden van ont
zetting: „Het markeerde me. Ik
was vier! Ik heb nachtenlang ge
huild, wilde nooit meer naar de
les toe. Zij en mijn moeder heb
ben wekenlang met elkaar ge
beld, niemand snapte het, maar
ik ben nooit meer teruggegaan."
Jazzballet
De wil om te dansen bleef. „Ik
ging piano spelen, maar bleef ge
boeid door ballet. Vormen ma
ken met je lichaam, schrijven
met je lijf. Schitterend." Toch
was ze al zestien eer ze de draad
weer oppakte. „Ik dacht dat het
te laat was." Maar toen ze merk
te dat ze moeiteloos in een split
kon vallen, hakte ze de knoop
door. Ging op jazzballet.
„En toen ging het steeds verder.
Op jazzballet hadden we een uit
voering voor publiek. Ik schoof
stiekem naar voren, deed mijn
uiterste best. Wat bleek? Die bal-
lètlerares van vroeger zat in de
zaal. Zag me, sprak me, en over
tuigde me dat ik met privé-les-
sen alsnog aan een professionele
carrière kon werken. Als ik er
maar hard genoeg aan trok. Dat
hoeven ze mij maar een keer te
zeggen."
Op naar de Rotterdamse dans-
academie. Hetzelfde liedje. „Bij
de selectie schoof ik naar voren
hij mompelde dat het best nog
wel meeviel...."
Haar woorden worden onder
broken door de bel. De show
gaat beginnen. Akke holt weg
om zich nog gauw op te maken.
Haast onherkenbaar door de
pruiken trippelt ze even later
over het podium. Heeft een solo,
waarin ze een onzichtbare min
naar verleidt. Pronkt trots met
haar lichaam. Is geen pop, zoals
de andere girls, maar speelt met
het publiek. Hier en daar een
knipoog, een aai over een bol.
„Die aai gaf ik aan een vrouw,"
proest ze na afloop. Ze is gehuld
in een dikke badjas, want over
dat mijn leven beperkt werd. Ik
kon alleen praten over dansen.
Dat vond ik erg leeg. Mijn moe
der had me gewaarschuwd dat
dansen wel leuk was, maar dat ik
ook iéts in reserve moest hebben
voor het geval dat ik een been
brak of zo. Ik studeer nu rech
ten."
Crazy Horse was opeens voorbij.
Met haperende stem vertelt ze
hoe de man geheel onverwacht
zelfmoord pleegde, waarna haar
eigen wereld ook instortte. Maar
Vegas lonkte al. „De werkver
gunning van mijn (Amerikaanse)
vriend liep af. Op vakantie in
Vegas hield het Stardust audi-
Het is niet haar gezicht, niet
haar lichaam, niet haar lach. Het
is Akke zelf. Zoals de producer,
Terry Laverne, ook probeerde
uit te leggen waarom hij hemel
en aarde heeft bewogen om Akke
los te weken uit de Parijse Crazy
Horse: „Het lijkt sensualiteit,
maar het is haar persoonlijkheid
die iedereen pakt. Akke is een
geboren ster. Laat haar stilletjes
een bomvolle zaal binnenkomen
en binnen een minuut is die zaal
stil. Ze heeft présenceze heeft
persoonlijkheid, ze heeft charis
ma. Uitstraling, daar gaat het
om, meer dan om boezemomvang
of kuiltjes in de wangen. Daarom
pen. Tja, alleen is dat twee uur 's
nachts."
We zitten in de ultieme jongens
droom: de kleedkamers van de
striptease-show. Er hangt een
weeïg-opwindende geur van
haarlak, make-up en lichamen.
Overal blote meisjes die om
beurten binnenwippen voor een
babbel met Akke. Haar kleedka
mer is de beste en fungeert als
huiskamer voor de vriendinnen.
Op tafel een eindeloze rij potjes,
flesjes en tubes, plus een föhn in
de vorm van een eendekop.
Langs de muur haar kostuums,
erboven haar haar: een handvol
hoogblonde pruiken. „Door dat
een uurtje is de tweede show van
de avond.
Ze vertelt hoe ze 'voor de grap'
een foto naar de Crazy Horse Sa
loon stuurde, het mekka van de
naaktdans. „Want ik wilde wel
vooruit. Toen ik geen reactie
kreeg, belde ik op en die man
struikelde over zijn woorden:
'Kom, kom, kom snel, je bent
aangenomen."
Zeven jaar lang was ze de grote
ster van de grootste club. „Ik had
een fantastische baas. Die man
deed alles voor me, dacht niet
aan zichzelf of de club, maar aan
mij. Gaf me de mooiste solo's en
leerde me veel."
„Ik, eh, werd erg beroemd. Ik
deed veel interviews en merkte
ties. Ik deed mee, opnieuw voor
de grap, en opnieuw was het
raak. Ze waren helemaal gek van
me. Maar wilden daarom ook
iets speciaals voor me doen. Ik
moest wachten tot ze een nieuwe
show hadden met een hoofdrol
voor mij. Ik moest ook meteen
foto-sessies doen voor al die bill
boards. Ik snapte maar niet wat
er aan de hand was, dacht dat ze
aan me twijfelden, maar ze wil
den me groots lanceren. De
showgirl van de nineties. Een
blote law-student, dat hadden ze
nog nooit gezien."
De zelfmoord dwong haar eerder
over te komen dan Vegas wilde.
„Maar ik kon niet langer in Pa
rijs blijven." Ze is stil. Staart
voor zich uit. Dan: „Ik heb toe
vallig net een zwaar gesprek ge
had met mijn nieuwe baas. Ook
hij houdt erg veel van me. En hij
vond dat ik meer aan mezelf
moet denken. Ik sta nu op een
punt waarop erg veel kan gebeu
ren. Film, Hollywood, voor mijn
gevoel is het allemaal ver weg,
maar dat is natuurlijk niet zo. Ik
moest maar eens goed nadenken
wat ik met mijn toekomst wil. En
oppassen, want het stikt van de
mensen die iets met mij willen,
iedereen wil mijn agent zijn,
mijn manager worden, mijn fo
to's verkopen. Ik houd het alle
maal af, kijk eerst de kat uit de
boom."
Ze praat over haar man, de Ame
rikaanse vriend uit Parijs. Hij is
regisseur, ze speelde onlangs in
een van zijn films. Nee, hij is niet
jaloers als zijn vrouw haar
schoonheden openbaart. Moeilij
ker is het te slikken dat Akke's
naam op ieders lippen ligt, ter
wijl hij een van de duizenden
veelbelovende regisseurs blijft.
„Ik ben gewend te vechten voor
mijn doel. Dat ligt Amerikanen
is ze hier."
'Hier' is het Stardust Hotel. Een
van de bekendste hotels van
Vegas. Het figureert in vrijwel
elke spot en elke film over de
gokstad. Recentelijk draaide
Verhoeven er zijn Showgirls,
binnenkort komt Jack Ni
cholson.
De reputatie spat letterlijk van
de gevel af. Alle 28 verdiepingen
baden in roze en paars neon. De
hotellobby biedt het onbeschrij
felijke tafereel van elk Vegas-
hotel. Ratelende en rinkelende
rijen gokautomaten. Poker- en
dobbeltafels. Rumoer zo hinder
lijk dat je gehoor het al gauw ge
nadevol naar de achtergrond
drukt. Overal lichtjes en lamp
jes.
Het lijkt feestelijk. Maar het is
een lege opwinding. Elke gokker
weet dat hij/zij gaat verliezen.
En dat staat op meer gezichten te
lezen dan ze zelf denken. Alleen
alcohol kan die zekerheid even
doen vergeten. Maar weinig is zo
triest als de vreugde van de fles.
En veel beelden ijveren om de
triestigheidsprijs: het vergeten
kind, de grijze huisvrouw, het
tienerhoertje, de Mexicaanse
bordenwasser.
Vrijstaat
Het beeld kwadrateert de impact
van Akke. Haar frisheid en vro
lijkheid zijn echt, haar manier
tjes normaal. En zij ziet Vegas
als vrijstaat binnen het preutse
Amerika. „Heel hun leven wer
ken ze voor geld, en hier komen
ze het opmaken. Het is een feest.
Deze stad is 24 uur, zeven dagen
per week feest. Dat 24-uurs-ge-
voel is heel lekker. Je kunt dag
en nacht boodschappen doen,
eten. Het houdt mijn dagen nor
maal. Ik werk zeven uur per dag
en doe daarna mijn boodschap-
kunsthaar is mijn eigen haar
naar de knoppen," moppert ze.
Maar een brede lach breekt snel
door als we de bestelling te voor
schijn toveren: ze vroeg om drop
(zachtzoet) en ze krijgt een tien-
literzak vol. Ze wil graag praten
- eindelijk iemand uit Son! -
maar dat wordt haar niet ge
makkelijk gemaakt. Collega's
blijven langskomen, technici,
haar kleedster, haar kapster, al
les gluurt even om het hoekje en
zoemt een hallo. Akke zoemt te
rug, vindt het te veel afleiding en
neemt ons mee naar het rokers
hoekje, dan naar het backstage-
deel, dan naar de oefenpiano.
Nee, of ze als klein meisje be
roemd wilde zijn, weet ze niet
Akke Alma is als Aki zelfs te zien op een vliegtuig.
NEDERLAND 1
ie 00 Journaal
•c 05 Goeiemiddag!
653 Superstars, acht sportmannr
strijden om de titel Superstar 19!
45 Zo vader zo zoon, spelletje
,j(5 Blue Heelers, serie
1402 Weg van de snelweg/Stede
Brugge
,»31 Ambulance, reportage-serie
,000 Journaal/Weerbericht
,0 30 Taxi, serie ontmoetingen in de ti
jl 24 Hier en Nu, actualiteitenrubriek
m 53 De Gouden TeleVizier-Ring 19
,158 Spanjer, reportage-serie over
wereld van de therapie
2243 Dokument: Gescheiden, doe
mentaire-serie. Afl. 1
23,32 Cheers, comedy
23 57 Miniatuur (tot 00.02)
NEDERLAND 2
0930 Kijk dieren!: Zoogdieren
09.45)
1000 Huisje boompje beestje
10.20)
4030 Jeunes Francophones (tot 10.5
33 00 Scene II (tot 11.30)
(2.00 Tennis: Roland Garros
3729 2-Vandaag, actualiteiten n
17.30 en 18.00 Journaal; 18
Sportjournaal en vanaf 18
Hoofdpunten uit het nieuws
volgd door het weer
19.03 Our House, serie
19.48 Een rare kwast, rebus
19,59 Tennis: Roland Garros, sametlv
ting
20.50 Torn Apart, speelfilm
22.23 Het elfde uur special: Jeruzale
23.30 Journaal
23,38 Wat is er aan dte hand?, si
waarin kunstenaars vertellea o
hun inspiratie en de drijfveer
ter hun werk (tot 00.08)
NEDERLAND 3
07.00 Journaal
07.05 Klokhuis
07.29 Ontbijt-tv niet elk half uur N
Journaal 'S
09.00 Journaal
09.05 PP: Uitzending D66
09.08 Kook tv
99.29 Studio Sport
10.43 Kort concert
11.11 Goeiemiddag!
11.59 MiddagEditie met om 12.001
Journaal en 12.15 Den Haag
13.00 Journaal
13.08 Verrassend Nederland
13.35 Overal en nergens: Topmode
14.00 Spanjer
14.45 World Trade Show
15.31 The Wónder Years, safe
16.00 Journaal
16.07 Lopende zaken, actualiteite
briek
16.38 In living color, comedyshow
17.07 Flying Doctors, serie
18.00 Villa Achterwerk, kinderma
ne met De hondenshow: 18.C
geometrische fabels; 18.09 1
dêrs vertellen moppen
18.15 Sesamstraat
18.30 Jeugdjournaal
18.40 Klokhuis, kindermagazine
19.00 Lingo, spelletje
19.30 2 Meter sessies met optrede
de studio van Skunk Anansi
The Walkabouts
20.00 Noorderlicht populair-w
schappelijk magazine
BELGIË FRANS 1
16.35 Neighbours, soap 17.05 La bai
Carlos, magazine 17.30 Die Schwarz*
klinik, serie 18.30 Régions seir, regi
actualiteiten 18.50 Cartes sur table, tl
zine 19.10 Le quotidien des sports1
Nieuws 20.10 House of the Spirits, A
kaanse speelfilm van Bille August
Meryl Streep, Jeremy Irons en Gléhn
22.30 Onbekend. Aansl.: Laatste n
(tot 23.00)
BELGIË FRANS 2
17.30 Top motos, motorsportmac
18.00 lei Bla-bla, kindermagazine
Neighbours, soap 19.30 Nieuws 20.1
vas, culturele agenda 20.10 House
Spirits, Amerikaanse speelfilm van Bil
gust met Meryl Streep, Glenn Clo
Winona Ryder 22.25 Nieuws 22.45
23.05 L'hebdo, actualiteitenmal;
23.25 Reflets du libéralisme 23.55
Partenaires 96, zakenmagazine (tot
DUITSLAND 1
05.30 Morgenmagazin, ontbijtte
09.00 Heute 09.03 ML Mona Lisa,
wênmagazine 09.45 Rückenschul
grossen Ball 10.00 Heute 10.03
spiegel 10.40 Recht in DeuTsthlan
auf Fall - Jedem sein Recht! 11.00
schau live/tennis: Roland Garros, ach*
nale heren enkelspel 17.55 Verbotê
»e, serie 18.25 Marienhof, serie
Wildbach, serie 20.00 Tagesschau
Expeditionen ins Tierreich, serie nat
WRientaires: de krokodil 21.00 FAK
gazine 21.40 Moselbrück, serie 22.
gesthemen 23.00Tatort, politieserie
Nachtmagazin 00.45 EM Extra/voet
finale Tsjechoslowakije-Di
(tot 02.45)
DUITSLAND 2
J5.30 Zie Duitsland 1 11.00 Heutr
Musikantenstadl, volksmuziek 12.5
seschau 13.00 Mittagsmagazin mei
13-45 Dalli Dalli, spelletje 14.15 Die
v°n Bullerbü, jeugdserie 14.38 Th
rtstagsecke 14.40 Löwenzahn,
rtiagèzitié 15.05 Logo, jeugdji
15'15 Pinocchio, tekenfilmserie
heute 15.50 The Flying Doctor:
6.35 Je'de Menge Leben, serie 17
endmagazin met Heute 17.50 D
misdaadserie 19.00 Heute 19.25
feiheit, misdaadserie 21.00 Auslat
5 Heute 2*-15 Freejack, s|
24.00 Heutè nacht 00.15 Jungle Iv
r>rte documentaires over jongere
uitenland, op zoek naar hun It
(tot 02.25)