DE STEM Voor publieke bestel nadert D-day' Reconstructie van de wereld van Victor Horta Wereldomroep mikt met Zomer-TV op miljoen kijkers Kunst in natuurgebied Koekoek bij Etten-Leur Charles Groenhuijsen verruilt het knusse Hilversum voor het onzekere Amerika DE STEM Adieu ^s^^^T^S^BSBBBBÊÊSÊÊBÊtÊÊÊ Gids „Ik voelde me een leeuw in een te klein kooitje." Na duizend keer NOS-Laat en Nova stapt Charles Groenhuijsen (42) uit de ring. Vanavond is zijn laat ste Nova. Nog twee keer Medialand en dan op naar Amerika. De presentator wordt er (weer) correspon dent. De Amerikanen kunnen hun tong weer breken over zijn naam. Dus: „Als ik een restaurant reserveer, ben ik gewoon Greenhouse." schijnlijk is." „Ze staan positiever in het leven. Als je hier zegt 'Hoe gaat het?', krijg je vaak te horen: 'Nou, ik mag niet klagen'. Maar ik heb nog nooit een Amerikaan horen zeggen: Nothing to complain. Terwijl ze zat te klagen hebben. Ze werken zich het lazarus voor een betrekkelijk laag loon. Ze moeten allemaal die twee of drie auto's onderhouden omdat er geen openbaar vervoer is. En ze zijn veel geld kwijt aan onder wijs." „Als er iets misgaat, zoeken ze de fout bij zichzelf. Wij hollen in de vijfde versnelling naar een loket en roepen: help mij. Het systeem is knalhard en voor een deel ge zond. Als je de pech hebt je werk kwijt te raken, weet je dat je re delijk ruimhartig een andere baan moet zoeken. Hier zie je een werkloze leraar wiskunde toch niet gauw vakken vullen of ook nog 's nachts werken om toch die hypotheek te kunnen betalen. Maar helaas tuimelen er zoveel mensen uit aan de onderkant." Wat zul je het meest missen? „De vertrouwdheid natuurlijk, het knusse Hilversum, je familie en je vrienden. Vanzelfsprekend heden vallen voor een groot deel weg. Je bent daar een nobody. Groenhuijsen kunnen ze niet eens uitspreken. Ze kennen de lange ij met puntjes niet. Als ik een res taurant reserveer, ben ik gewoon Greenhouse. Door Maarten van de Rakt Hij roert door zijn cappuccino en lacht na de eerste vraag: 'We gaan naar Amerika, maar hoe vertel je dat aan je kinderen?' „De jongste is net zeven maan den, dus die reageert nog niet erg. De middelste is pakweg 2'A en die vindt vliegtuigen heel interes sant. Bas is 4/2, die krijgt het in de gaten. Bij zijn vriendjes weg, andere school, dat kun je uitleg gen. We oefenen woordjes en zin netjes Engels. We laten ze veel kijken naar de Lion King en Snowwhite. Een dwarf is een dwerg, het begint door te drin gen. Maar wat absoluut ont breekt, is de opwinding die zich van ons meester maakt van het weer naar Amerika gaan." Charles Groenhuijsen, geboren in Joure als zoon van een technisch inkoper bij Douwe Egberts. Stu deerde geschiedenis, werkte voor de Volkskrant, was een aantal ja ren Amerikaans correspondent voor het NOS-Journaal, presen teerde NOS-Laat, Nova en Me dialand. Gaat in de VS reporta ges maken voor Nova, Elsevier en de Wereldomroep. 'Waarom Amerika?', is de ham vraag. „Voor mijn vrouw Karin en mij is Amerika het tweede vaderland. Journalistiek gezien zijn er een paar aardige landen. Zuid-Afrika en Rusland, maar onder geen voorwaarde ga ik met mijn kin deren in Johannesburg of Mos kou wonen. Over my dead body. Vrij snel daarachter komt de VS. Een land met oneindige dimen sies, grotere proporties van het nieuws. Hier moet je politieke meningsverschillen onder een loep houden." „Het is niet zonder risico wat wij doen. In Nederland is mijn bedje heerlijk gespreid. Veel te ge spreid misschien. De kans dat je er qua levensgeluk op vooruit gaat, is vrij aanzienlijk. Je wordt er rijker van, financieel overigens niet." Klagen „Karin en ik kunnen vrij goed met de Amerikanen opschieten. Hun manier van presenteren er gert Nederlanders vaak. In een Amerikaans restaurant kan zo'n serveerster in een kort rokje zeg gen: How are you beautiful peop le doing today? Nederlanders vinden dat overdreven. Ik moet er om lachen. Amerikanen hebben iets van: kijk mij eens goed zijn. Ze zijn altijd met baseball de bes te geweest, zaten in minimaal vijf van de zes vakken in de top drie van het héle jaar en waren als jongste bij de cheerleaders. Wat statistisch allemaal vrij onwaar- Generaals Groenhuijsen zal de Nederlandse tv-programma's niet hard mis sen. Selectief was hij toch al. „Als ik kijk, wil ik wel dat het er gens over gaat. Ik gebruik tv als informatiebron. Mensen willen heel veel informatie. Het is een mythe dat televisie er alleen maar is voor Moppentoppers, Het Spijt Me en Lief en Leed. Een forse groep mensen spreekt dat niet aan. Het kijkgedrag staat los van opleiding. Doelgroepen lopen door alles heen. Ook naar Hart van Nederland op SBS 6 kijken veel hoger opgeleiden. Naar die fwee dames in een dun bloesje, die me zo aan staan te kijken. Ik ben niet geneigd die meisjes te geloven, maar laat ik me inhou den." Betrouwbaar en gedegen, is het handelsmerk van Nova en zijn presentatoren. „In spelletjes op tv heb ik abso luut geen zin. Triviant? Alsjeblief zeg. Da's leuk om thuis te doen met een prettige fles drank op ta fel. Ik ga toch niet met een gepoe derd hoofd onder die hete lampen zitten." „Komt er een nieuwe boenwas op Charles Groenhuijsen: „Zo'n 350 dagen per jaar kabbelt de wereld de markt, nodigen ze drie profes soren uit. Dan draaft er iemand op om die drie te ondervragen. Ik ben eens benaderd voor een be langrijke productpresentatie: 'Het kan mijn opdrachtgever niet schelen wat het kost, als u maar komt'. Ik zeg: 'Nou, dat is een re den te meer om niet te komen. Goedemiddag'." En zo hoort Groenhuijsen ook niet thuis in het commerciële tv- kamp. „Ik heb groot respect voor het nieuws van RTL4. Maar er komen steeds meer programma's bij de commerciële stations, die volko men dichtgesponsord zijn. Reis-, tuin-, kookprogramma's. Bij Kof fietijd staat het merk koffie op gewoon door.foto dijkstra tafel vast. Daar hoor ik niet." Ook RTL5, de in aanbouw zijnde nieuws- en informatiezender, kan de scheidende presentator niet bekoren. „Een kansloos plan. Er is gewoon niet genoeg nieuws, kijk maar naar CNN. Zo'n 350 dagen per jaar kabbelt de wereld gewoon door. Bij een Golfoorlog, grote Europalia Internationaal eert vermaarde Belgische architect Door Jeanette Vergouwen De stichting Europalia Inter national organiseert van 4 ok tober 1996 tot 5 januari 1997 een serie manifestaties rond om de beroemde Belgische ar chitect Victor Horta die nu bijna 50 jaar geleden is gestorven. In misschien wel het belangrijk ste gebouw dat hij ontwierp, het Paleis voor Schone Kunsten te Brussel, wordt dit najaar een grootse tentoonstelling opgezet: Deze tentoonstelling wordt op gebouwd, in functie van het ruimtelijk concept van het Pa leis, als een architectuurwande ling door het gebouw. Aan de hand van zo'n 200 foto's, ont werptekeningen, schaalmodel len, reconstructies van interi eurs, bouwfragmenten, objecten en meubels worden de funda mentele aspecten van Horta's ar chitectuur en zijn evolutie toege licht. Ook zullen er drie reusachtige maquettes te zien zijn o.a. van het nu afgebroken Brussels Volkshuis. Dankzij die maquet tes krijgt de bezoeker een echt idee van hoe en wat de architec tuur van Horta in zijn drie di mensies was. Horta is immers een meester in het spelen met ruimten en het zich aanpassen aan de stedelijke context. Het ontwerpen van een huis was voor Horta een totaal kunstwerk. Daarom ontwierp hij ook meu bels, ornamenten, muurversie ringen enz. Zijn vormen evolue ren van Art Nouveau naar Art Deco. Victor Horta werd op 6 januari 1861 in Gent geboren en stierf te Elsene (Brussel) op 8 september 1947. Hij was een van de leiden de figuren van de Belgische Art- Nouveau. Zijn invloed strekte zich over heel Europa uit. Vrij heid en speelsheid van decoratie en constructie beantwoorden bij hem aan de inwendige vrije ruimte-ontwikkeling. Belangrij ke gebouwen die hij realiseerde zijn: het Volkshuis te Brussel (af gebroken), het warenhuis L'In- novation in Brussel (in 1967 to taal door brand vernield), het Museum van Doornik, het ont werp voor het Centraal Station in Brussel en het eerder genoem de Paleis voor Schóne Kunsten in Brussel. Exposities Ter gelegenheid van het Festival Victor Horta worden nog vele andere tentoonstellingen georga niseerd in Brussel o.a. Art Deco- architectuur (van 25 juni tot 1 december) waarbij een boek wordt uitgegeven door de Archi ves d'Architecture Moderne. Verder staan op het programma: De reizen van de 'Normandie' (van 26 juni tot 8 september), waar plannen, maquettes en meubilair van het toen zeer mon daine passagiersschip worden getoond; Beelden van de Annèes folies (van 24 september tot 27 oktober) waar de invloed van dans, filmdecor en music-hall op de Art Deco duidelijk wordt ge maakt en Jozef Hoffmann, uitda ger van de Art Deco (van 5 no vember tot 1 december) de Oos tenrijkse architect die veel archi tecten van de volgende genera ties heeft beïnvloed. Voor inlichtingen over deze ten toonstellingen kan men bellen naar de Fondation pour l'Archi- tecture (Kluisstraat 55, 1050 Brussel) 00-32.2.6490259. Sfeer Naast deze tentoonstellingen vinden er nog allerlei andere ma nifestaties plaats. Zo worden er in samenwerking met de Filhar monische Vereniging van Brussel een aantal concerten georgani seerd, in het Paleis voor Schone Kunsten, die de sfeer van de pe riode tussen de twee wereldoor logen oproepen. Uitgevoerd wor den o.a. de Psalmensymfonie van Igor Stravinsky (waarvan in 1930 in dit paleis de wereldcrea tie plaatsvond), een pianoconcer to van Prokofiev en verschillende werken van de Groupe des Six: Milhaud, Poulenc, Honegger. ook zullen er nog composities te ho ren zijn van Bartok, Roussel, Hindemith en Absil. Het project rond architect Horta is ook de gelegenheid bij uitstek om een overzicht te brengen van het werk van de Duitse choreo graaf Kurt Jooss, het boegbeeld van de expressionistische dans. Zijn choreografieën gaven een satirische kijk op het Europa tussen de twee wereldoorlogen: een verscheurd en onmachtig werelddeel. In 1933 werd hij uitgenodigd om in het Paleis voor Schone Kun sten o.a. zijn ballet De groene ta fel te brengen. Op woensdag 23 oktober brengt om 20.30 uur Le Ballet du Rhin uit Mulhouse dit zelfde ballet met nog drie andere choreografieën van Kurt Jooss: De Grootstad uit 1932, Pavane bij de dood van een Infante uit 1929 en Het Bal in het oude We nen uit 1932 in een reconstructie van Anne Markard, de dochter van Kurt Jooss die in Amsterdam woont. Chaplin Naast al deze activiteiten pro grammeert men ook een aantal films uit de periode 1928-1938, waaronder meesterwerken van Von Stroheim, Pabst, Feyder, Dreyer en Chaplin. Dit in samen werking met het Koninklijk Filmarchief en het Filmmuseum. Rideau de Bruxelles zorgt voor de opvoering van een toneelstuk Les Indifférents van Odilon-Jean de stijl van Victor Horta. Perier uit 1924. Hij was een bril jante non-conformistische Bel gische schrijver die op 27-jarige leeftijd stierf. Tenslotte worden er nog een colloquium over Vic tor Horta en literaire voordrach- VR1JDAG 31 MEI 1996 Dl aanslagen in Israël of hoog water, dan kun je de dagen wel vullen. En dan zetten mensen massaal de publieke omroep aan. Dat zijn voor ons de mooiste periodes. Wij zijn, dat mag je natuurlijk nooit zeggen, dol op rampen. Dat is leuker dan een lau-loenedag met hier en daar een bui." Hoe heeft de publieke omroep zich ontwikkeld de laatste tien jaar? „Niet." „Er wordt gepraat over samen werking, maar het stelt allemaal niets voor. Alleen op Nederlan- d 3 wordt serieus samengewerkt. Dat gefröbel nou weer met Net werk. Voor het publieke bestel nadert D-day. De commercie rukt steeds verder op. Abonnee televisie komt eraan. Maar in Hilversum maken de generaals zich zorgen over de slag van eer gisteren, die eergisteren al verlo ren was." Lunchen Ooit begon Groenhuijsens carriè re met het schrijven van opstellen en de schoolkrant. Met een inge zonden boze brief over gospelko ren in de beatmis haalde hij voor het eerst de krant. „Ja, het zat er al vroeg in. Ik heb ook de onvermijdelijke periode gehad dat ik piloot wilde worden en vee-arts. In de loop van de middelbare school wist ik het: journalistiek. Uit nieuwsgierig heid, denk ik. Niks verhevens. De vrijheid trok me aan." Een lijn in de loopbaan is niet te ontdekken. „Nee niet echt, hè, maar dat be valt me wel. Ik wil om de zoveel tijd veranderen en vooral dingen kiezen die ik leuk vind. Ik had ook ergens de baas kunnen wor den. Directeur voorlichting van een groot bedrijf. Kreeg een keer zo'n gewichtige headhunter aan de telefoon, of ik met hem wilde lunchen. Zeg ik: 'Waar gaat het dan om?' Om een vooraanstaande functie bij een eveneens vooraan staande omroep te Hilversum. Het was de Avro, geloof ik. Ik zeg: 'Daar ben ik gewoon niet ge schikt voor'. Maar kunnen we dan niet een keer lunchen 'Maar ik wil helemaal geen baas wor den'." Wat-ie wel wil, is ontsnappen uit het enge Noua-studiootje, waarin hij een paar duizend gesprekjes heeft gevoerd met allerlei pico bello opgedofte, welriekende gas ten in vers gestreken overhem den. „Het is een kunstmatig we reldje. Daarom wil ik weer buiten gaan kijken. Mensen in een gewo ne omgeving zien. Naar de plek gaan waar het gebeurt. Dat is ook mijn oorsprong, ik ben verslagge ver. Ik verheug me zo ontzettend op die conventies. De sfeer op snuiven. Met een opschrijfboekje en een pen achter je oor op pad te gaan. Dingen zoeken die mensen nog niet weten over het land. Niet de geijkte verhalen. Na zeven jaar binnenzitten kreeg ik het ge voel van een leeuw in een te klein kooitje." Debby Petter en Antoinette Hertsenberg presenteren een van Zomer-TV foto WERELDOMROEP Van onze rtv-redactie Hilversum - Voor Nederlanders in het buitenland begint de We reldomroep morgen met tv-uitzendingen onder de noemer Zo- mer-tv. Informatieve programma's moeten een tegenwicht vor men voor de spelletjes op de commerciële satellietkanalen. Met Zomer-TV wordt gemikt op vakantiegangers, van wie er 150.000 een schotelantenne mee nemen, en op de 325.000 Neder landse huishoudens die zich el ders in Europa hebben gevestigd. Al met al denkt de Wereldomroep een miljoen kijkers te trekken. Wereldomroep Zomer TV duurt drie maanden. Elke avond begint om 20.00 uur met Studio NL, ge presenteerd door Debby Petter en Antoinette Hertsenberg. Om 20.30 volgt het NOS-journaal, om 20.50 uur het Europese weerbe richt met weerman Erwin Krol et de ANWB-oproepen. Tussen 21.00 en 23.15 wordt ge put uit het aanbod van de publie ke omroepen. T e verwachten zijn programma's als Van gewest tot gewest, Pas» voor tuinen, Tussen kunst a kitsch en Tijd van leven. Het Sportjournaal en Nova sluiten de uitzending af. De wintertuin van het Van Eetveldehuis geeft een goed idee van foto pol de prins ten gehouden. In 1998 organi seert Europalia International weer als vanouds een reeks exo- posities, concerten en andere evenementen, waarin deze keer alle aandacht gaat naar Turkije. Etten-Leur - Het fraaie, kleine natuurgebied De Koekoek ten zuiden van Etten-Leur is het bijzondere decor van een exposi tie waaraan 12 beeldende kunstenaars meewerken. De tentoon stelling Kunst op de Koekoek vindt zaterdag en zondag aan staande plaats, van 11 tot 18 uur. Het terrein wordt een week endje ter beschikking gesteld door de eigenaresse Hetty Mol- Janssen. Te zien zijn beelden en objecten van Felix van Breugel, Susan Ham mond, Maarten Koreman, Kabula Mol, Ben Oldenhof, Johanna Sch- weizer, Det Smeets, Jos Smeets, Wim Verhagen, Kees Vet, Derek Wilson en Lucy Wilson. De expositie wordt morgen om 12 uur opgeluisterd door gitarist Joop Biegelaar en zondag vanaf 17 uur door de exotische jazz-formatie Land in Zicht onder leiding van Frans van de Goorbergh. Het na- tuurgbied is vanuit Etten-Leur te bereiken via de Zundertseweg. Krijgen is niks, afscheid nemen en vergeten, dat is de kunst. Elke morgen komt de zon op en de toekomst dient zich dus vanzelf aan. Gratis en voor niets. Nieu we uren, nieuwe dagen worden in de schoot geworpen, ook al worden ze gevreesd. Maar giste ren houdt niet automatisch op, speelt mee op de achtergrond, in de herinnering en in de hoofden. Wie verder wil, open probeert te staan voor nieuwe kansen, moet le ren vergeten. Joden geloven daar niet in. 'Vergeten is ballingschap, herinneren de weg naar verlossing', zegt de Baal Sjem Tov, de grondlegger van het chassidisme het Oude Testament na. Overdragen van generatie op ge neratie, doorgeven van het verleden is de opdracht. Zodat hel licht op de afgelegde route de duisternis van het komende traject kan verlich ten. Of het echt zo werkt, is de vraag. Auschwitz-slachtoffer Primo Levi die van herdenken zijn levensopdracht gemaakt had, bleek zelf tegen de toekomst niet meer bestand. Hannelore Wolf, die vorig jaar in 'De gespijkerde God' debuteerde met haar herinneringen aan haar onder duiktijd, heeft van leven met het verleden het thema gemaakt van haar volgende boek, 'Bedenktijd' (SUN, f 24,50). Ieder draagt de verloren wereld in zich mee. Voorbij gegaan geluk ruw verstoorde geborgenheid en het gevoel van afgesneden zijn. Wie zich daar niet voor weet af te sluiten, zich onaantastbaar maakt voor verder nijpend verdriet, wordt angstig, rancuneus of ziét geen uit komst meer. In Wolfs verhaal is het verleden dramatisch. Oorlog, antisemitisme ef vervolging hebben haar slachtoffers aan den lijve ondervonden. Geen wonder dat de gevolgen, hoe in kleine woorden ook beschreven, even ondraaglijk zijn. Maar haar roman slaat op meer dan de gruwelijkheid van nazisme, systematische uitroeiing en de last van het overgebleven zijn. In ieaen leven spelen verleden, verlies en onverwerkt afscheid. Bij de een wat harder en eerder dan de ander, maar zonder adieu is er geen bestaan. Hannelore Wolf biedt geen oplossing. Dat kan niemand. Zelfs de freudiaanse sofa komt in het beste geval niet verder dan acceptatie- Maar wat het simpele verhaal van de door het leven wijs geworden Wolf wel vertelt, is dat er afstand genomen moet worden. Nachtmerries, angst en haat zijn geen basis voor een uitgeslapen ntor genMaar hoe voorkomen kan worden dat de demonen nachten en emoties blijven beheersen, is niet per recept voor te schrijven. Er 'e over gedacht worden, gesproken, gelezen. Wie begrijpt dat hij niet at enige is die wakker ligt, heeft al enig inzicht bereikt. 'Bedenktijd' is daarvoor een goede oefening. Zonder sentiment, gr0 e gevoelens of ijzingwekkende kreten geschreven. Wolfs verhaal be- wijst dat het niet per definitie een ongelijke strijd tegen de onoverwin nelijke krachten van de duisternis hoeft te zijn en is zodoende een op timistisch teken voor wie in eigen vertwijfeling wanhoopt. Goede kunst onderwijst het leven. Wolfs boek is zo'n vorm van ltje' ratuur. Wie wil overleven, moet deuren kunnen sluiten, leert ze f"! mand die met pijn en moeite afscheid heeft genomen van het klasste ke jodendom. Leven is vergeten. NEDERLAND 1 16.00 Journaal 56,05 Goeiemiddag! 16.49 Kookgek 17 02 Passie voor tuinen, magazina 1717 Tussen kunst en kitsch 1810 Ja natuurlijk, documentaire-sl Garamba 19.03 Ja natuurlijk: WereldtuinenJ portage-serie 19 29 Wie van de drie? 20 00 JournaalfWeeroverzicht 20.30 Fasten Seatbelts, spelletje 2129 Brandpunt, actualiteitenrubrie 22 01 Emergency Room, serie 22 50 Ik zie 'n ster, satirische talkshJ 2323 C-Majeur, klassieke muziek: DJ ligieuze werken van Purcell 1 00.14) NEDERLAND 2 09.30 Wat 'n vondst! (tot 09.45) 10.00 Nieuws uit de natuur 10.30 Bisteboat (tot 10.40) 11,00 Schooltv-weekjournaal 12.00 Tennis: Roland Garros 1729 2Vandaag, actualiteiten 17.30 en 18.00 Journaal; Sportjournaal en vanaf Hoofdpunten uit het nieuw| volgd door het weer 18.59 Zoovenirs, reportage-serie Nederlandse dierentuinen 19.29 Radar, consumentenrubriek 20.04 Roland Garros, samenvattinl 20.48 Te land, ter zee en in de I' Fiets 'm d'r in 21.42 Allemaal familie: Joop Braa ke 22.41 Dit was het nieuws, sati| kwis 23.11 Men behaving Badly, come| 23.57 (Socutera) 'Met epilepsie er gaten in je leven', uitzel ten behoeve van het Nat| Epilepsie Fonds 23.42 Journaal 23.47 De verandering: Ex-drugskj vertelt (tot 00.17) NEDERLAND 3 07.00 Journaal 07.07 Klokhuis 07.29 Ontbijt-tv, actueel magazirj elk half uur NOS-Journaal 09.00 Journaal 09.05 PP: Uitzending RPF 09.08 Kook tv 09.29 Studio RKK 09.54 De katechismus van de I lieke kerk. Herh 10.04 American Cinema. Afl, 1: Hollywood 10.59 Family Album II, informati] 11.06 Goeiemiddag! 11.59 MiddagEditie, actueel ma met om 12.00 NOS-Journ| 12.15 Den Haag 13.00 Journaal 13.08 Herexamen 13.55 999" n 14.41 Tien voor taal 15.07 Rail Away 15.22 Charlie Chaplin 15.32 Rail Away 16.00 Journaal BELGIË FRANS 1 16.35 Neighbours, soap 17.00 La I Carlos, magazine 17.25 Chips, pol 18.30 Regions soir 18.50 Cartes si? magazine 19.10 Le quotidien de^ 19.30 Nieuws 20.10 Bon week-er meilieurs moments, compilatie 2(| hommes et les femmes sont faits pa heureux, mais pas ensemble, Fransl 22.30 Grand document: Histoire f tan, documentaire-serie 23.35 nieuws BELGIË FRANS 2 17.30 Champion's 96, autosportrr- 18.00 lei Bla-bla, kindermagazinl Neighbours, soap 19.30 Nieuws I musique habite au 21: Koningin l Muziekconcours, slotgala zand Nieuws 23.25 Agenda vert. Aal géants du stade, portretten spor 23.35) DUITSLAND 1 05.30 Morgenmagazin 09.00 Ia< 09.03 Dallas, soap 09.45 JOYij freude bewegen 10.00 Tagesscb- Könige in Afrika: Karawanen na 10.50 Hunder Meisterwerke l| gesschau 11.04 Die volkstümlichs de 12.10 Die Goldene 1-Fernsa 2.55 Presseschau 13.00 Tagesscb Mittagsmagazin 13.45 Wirtsch 9ramm 14.00 Tagesschau 14.0? Persönlich: acteur en zanger Heesters 14.30 Das Pferdeni jeugdfilm 15.55 Cartoon 1t gesschau 16.03 Rolle rückwarts, iJ ve terugblik op tv-programma's f redissimo! culinair magazine 'L gesschau 17.10 Brisant, bouleval ne 17.55 Verbotene Liebe, serie i nenhof, serie 18.54 Vorsicht Blo ment 19.25 Herzblatt, datingslf lagesschau 20.15 Die Nacht d toten, verslag uitreiking Duits '996 21.45 Exdusiv 22.15 TaJ met Bericht aus Bonn en sport 7 nangnisvolle Affaren: Obsessed] "0-20 Nachtmagazin 00.40 Lenrl n'Sn GW) The Two Mrs. Caroll J vz.40 Dinosaurs, comedy (tot Oif DUITSLAND 2 05,30 Zie Duitsland 1 11.00 met tennis Open Franse Tennis happen Roland Garros 17.55 talkenau, serie 19.00 Heute 1<! Tochter, serie 20.15 Dei a serie 21.15 Die Reportage j zin» rnS 22-15 Aspekte, cultJ 23W'"emsens Wochd "45 Heute Nacht 24.00 Tina i k;i|.J??"fan9eres Tina Turne 01 L opnames van haar Asnnw petite amie' speel! "sPekte 03.00 Flight of the Spl

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 22