DE STEM
Plan voor duurzame industrie
Bedrïjfskaden
kort en krachtig
Dikke van Dale wordt mogelijk bankgebouw
Minister gelooft niet in vervoersplan Axelaar
Pinksteren 'een B-weekend' door veranderend vakantiepatroon
Van hotel tot kantoor
Zeeuwse politie jaagt
op wildkampeerders
Korting DELTA niet
meer dan 70 gulden
1
Voorlichtingsavond 29 mei
Zeeuwse Milieufederatie ziet winst voor bedrijfsleven en milieu
achten op de
eo-Cyprioot
Duitse duiker
raakt onwel
A5
Acht bekeuringen
bij alcoholcontrole
Geen vloeitje
wel bekeuring
Twee doden
bij aanrijding
DAG 28 MEI 1996
e oudste afbeelding van
rodite, godin van de li
EU heeft in het vooruitzicht
steld op termijn te gaan onder-
ndelen over toetreding van Cy-
us, eventueel los van de vraag
dan de opsplitsing al is opge-
st. Het zal de problemen niet
rminderen. Ankara met zijn
ote invloed op het Turkse ge-
elte van Cyprus zal weinig po-
iefs bijdragen aan de onder-
ndelingen zolang het zelf niet
t de EU wordt toegelaten.
seudo-staat
U-commissaris Hans van den
roek heeft laten weten dat Cy
rus niet door Ankara gegijzeld
ag worden, maar hij vertelde er
iet bij wat er gedaan kan wor-
en als dat toch gebeurt. De
riekse Cyprioten zullen van hun
ant moeten erkennen dat er ook
en Turks volksdeel op het eiland
en dat zal ze moeilijk vallen,
u nog spreken ze en schrijven ze
ver de 'p'seudostaat in het noor-
en' als ze het over het Turkse ge-
eelte hebben. VN-vertegen-
oordiger Feissel is toch hoop-
ol.
,Er is nog ontzettend veel tijd
nor de onderhandelingen met
'uropa beginnen, zeker nog twee
aar. Iedereen beseft dat er met
ansluiting bij de EU een nieuw
'yprus kan ontstaan, waar niet
Heen voortdurend naar het ver
eden wordt gekeken. Als Cyprus
id wordt van de EU voor er een
'nterne oplossing is dan houdt
'at een gevaar in voor alle par
ijen en zij weten dat. Ik denk dat
met het vooruitzicht van een EU-
lidmaatschap beide kanten hard
zullen willen werken aan een op
lossing."
Een redelijke oplossing wordt ge
zien in het kanton-systeem van
de Zwitsers. De kantons hebben
echter geen eigen soevereiniteit
en als er iets is wat de Turken on
der leiding van hun president
Denktas willen dan is het soeve
reiniteit.
Maar het grote verlangen naar
aansluiting bij Griekenland is bi)
de Griekse Cyprioten aan het
verdwijnen en in het Turkse ge-
deelte, zeker door de voortduren
de bezetting van Turkse troepen,
is de aversie tegen Ankara groei
end. Wellicht groeit hieruit
nieuwe Cyprioot, die van het ei
land weer een eenheid kan ron
ken. Op de slechts drie jaar oude
universiteit (vroeger werd
voornamelijk in Londen gest -
deerd) lijkt die neo-Cypnoot
ontwikkeling.
VN
Inmiddels verblijft op Cyprus®
32 jaar lang een VN-vred
macht, die de internationale -
meenschap 45 miljoen dollar p
jaar kost. „Een peuleschu z B
Gustave Feissel. „De VN beta
daar nog niet de helft van, de
wordt betaald door Grieken
en Cyprus zelf. Als je voor
bedrag de vrede kunt bew
dan is dat goedkoop."
De 1.200 man (Argentijnen, tsr
ten, Oostenrijkers en Ieren),
er zitten, houden 24 uur Per
de groene zone, de buffer van
kilometer in de gaten. Per
kopter, per auto, te voet.
geen vrede", zegt brigade-g
raai Vartiainen, "officieel
alleen nog een wapenstilsta
Gemiddeld drie keer per
wordt er een incident gem
dat varieert van opzettelij
grens overschrijden tot mi
oefeningen in verboden
illegaal jagen in de buft de
.„Het is vaak uitlokking
generaal, „kijken ho®vfJ*! grO'
nen gaan. We lossen dat I"teei.
te voortvarendheid op. Jete
dus en met woorden, want,
middelen hebben we niet.
Zeeland
yan onze verslaggever
geuzen/Middelburg - Zee
land heeft het afgelopen
weekend tussen de 250.000 en
215,000 vakantiegangers over
vloer gehad. Naar schat-
U1g de helft van hen kwam
uit Duitsland.
Directeur ing. R. ter Heide sprak
gisteren van een B-weekend. De
verblijfsrecreatie scoorde matig.
De campings, de helft van de to
tale verblijfsrecreatie in Zeeland,
kenden een bezetting tussen
tachtig en honderd procent. De
bezetting van hotels, bungalows
en pensions was redelijk.
Vorig jaar trok het pinksterweek
end 300.000 bezoekers naar Zee
land. Het weer heeft een rol ge
speeld. „Maar we kunnen niet al
les op het weer schuiven," zegt
Ter Heide. Volgens de directeur is
vakantiepatroon veranderd en is
er meer spreiding van vakanties.
„Vroeger moest je het hebben van
Hemelvaart en Pinksteren, maar
dat is niet meer zo. Je moet je dan
ook afvragen of Zeeland ooit nog
zal pieken. We kunnen hier, als
alles meezit zo'n 375.000 toeris
ten hebben. Maar ik denk niet dat
we dat nog ooit zullen halen."
Volgens Ter Heide kwamen dit
weekend veel mensen in bewe
ging. Ze gingen fietsen of wande
len en bezochten dagattracties.
Het veer Vlissingen-Breskens
draaide een half-uursdienst. Op
het Veerse Meer werd druk ge
zeild. Voor de horeca en de win
kels was het zelfs een prima
weekend.
Plaatsen als Sluis en Hulst wer-
Van onze verslaggever
lemeuzen - De Zeeuwse
industrieën moeten hun
overschotten aan grond- en
julpstoïïen en energie van
elkaar overnemen in plaats
van ze af te fakkelen of op
een andere, onvoordelige of
milieu-onvriendelijke ma
nier te verwerken.
Be uitwisseling en/of hergebruik
zogenaamde rest-stromen
betekent dubbele winst. Het mi
lieu wordt gespaard en voor het
bedrijfsleven kan het een aan
zienlijke kostenbeparing opleve
ren.
Het opzetten van zo'n gestructu
reerd uitwisselingssysteem tus
sen bedrijven onderling is een
vele ideetjes die de
Zeeuwse Milieufederatie lanceert
in Zeeland tot een duurzaam
industriebeleid te komen. De vi
sie van de ZMF, uitgewerkt in
een notitie, komt donderdag aan
bod tijdens een studiedag in Mid-
De ZMF vindt dat de
provincie een voortrekkersrol
moet vervullen om de plannen
van de grond te tillen.
Aanbevelingen
De ZMF constateert dat het in
Zeeland slecht is gesteld met de
van milieu en econo
mie. Anders gezegd: er wordt bij
allerlei productieprocessen, uit
breidingsplannen en investerin-
te weinig gedaan om het
milieu te sparen. Zeeland heeft
weliswaar zijn eigen milieube-
Kerend Tij. De prak
tijk leert dat milieudoelstellin-
t, ook landelijk, zelden worden
laald. De provincie schiet vol
gens de ZMF te kort in het stellen
milieuvoorwaarden en een
controle op de naleving daarvan.
In de notitie komt de ZMF met
zeventien gedetailleerde en prak
tijkgerichte aanbevelingen voor
ie Zeeuwse bedrijven, de haven
schappen de provincie en weten
schappelijke instellingen. Ze lo
pen uiteen van een optimale be
nutting van de industrieterrei
nen, en beperking van emissie
ioor een goed systeem van be-
irijfsvervoer op te zetten tot toe-
van alternatieve energie-
bonnen.
Het idee voor het hergebruik van
reststoffen is niet nieuw. In De
nemarken vindt al sinds enkel ja
ren uitwisseling tussen een be
perkt aantal bedrijven plaats. In
«t Rotterdamse havengebied is
Jaar inmiddels ook ervaring mee
Daar is ook al gekeken
naar het gezamenlijk gebruik
(utility-sharing) van gemeen
schappelijke voorzieningen zoals
warmtekrachtcentrales en reser-
'e-stoomvoorzieningen.
hergebruik
b Zeeland zijn mogelijkheden te
fver' De cokesfabriek in Sluiskil
bijvoorbeeld fakkelt vrijkomend
cokesgas af maar dat kan bij een
toepassing aardgas ver-
Het historische visitekaartje van Sluis is volgens directeur Boussen als horecavoorziening niet langer levensvatbaar
FOTO CAMILE SCHELSTRAETE
Van onze verslaggever
Sluis - Sluis' historisch visitekaartje
hotel-restaurant De Dikke van Dale
wordt mogelijk omgebouwd tot bank.
Een Belgische bank heeft belangstel
ling voor het pand. Met beheerder
Witte-Boussen Vastgoed Verhuur zijn
vergevorderde onderhandelingen
gaande over gehele of gedeeltelijke
overname van het hotel-restaurant.
Om welke bank het gaat willen be
trokkenen niet zeggen.
De gemeente Sluis/Aardenburg is bereid
de horecabestemming van de Dikke van
Dale met een versnelde procedure te wijzi
gen. De commissie VROM heeft daar vori
ge week in een besloten vergadering al 'ja'
tegen gezegd.
Donderdag komt het voorstel in de open
bare raadsvergadering. De uiteindelijke
beslissing ligt bij de provincie.
De doortastendheid van de gemeente
Sluis/Aardenburg heeft beheerder Witte-
Boussen Vastgoed Verhuur in verlegen
heid gebracht.
Het gaat directeur N. Boussen allemaal
veel te snel. „We zijn nog helemaal niet
rond met de bank," aldus Boussen dit
weekend. Ook uitbater F. Gallo-Gijselink
is nog niet op de hoogte gebracht van de
plannen en was, gevraagd om een reactie,
met stomheid geslagen. „Ik weet hier hele
maal niets van," aldus de uitbater, maar
hij wenste verder geen commentaar te
geven.
Bestemming
Ook de formulering en de argumentatie
van het raadsvoorstel is niet helemaal naar
de wens van Boussen. B en W stellen voor
de horeca-bestemming om te zetten naar
een kantoorbestemming. Met het door
Boussen zelf aangedragen argument dat
het etablissement op de locatie St. An-
nastraat niet levensvatbaar zou zijn. Bous
sen zegt dat argument alleen maar te heb
ben gebruikt om bij de gemeente de druk
op te voeren.
De omzetting naar kantoorbestemming
zou betekenen dat De Dikke van Dale de
deuren moet sluiten. Een volledige be
stemmingswijziging is volgens Boussen
echter alleen nodig indien de bank het he
le pand zou overnemen.
„In dat geval zouden wij op een andere lo
catie een nieuw hotel-restaurant neerzet
ten." Of dat in Sluis zelf gebeurt staat nog
open. In ieder geval binnen de gemeente
grenzen van Sluis/Aardenburg," aldus
Boussen die deze week met de gemeente
overleg wil over de ontstane situatie.
Jammer
Wethouder J. du Fossé, die de commissie
voorzat, weet niet goed wat hij met de si
tuatie aan moet. „De heer Boussen moet
niet op twee gedachten blijven hinken. Het
is op zijn verzoek gebeurd om de bestem
ming van het pand te wijzigingen. En er
zat haast achter. Dus hebben we alle regis
ters opengetrokken. Als het nu weer ver
anderd moet worden. Ik hoor wel wat ie
nog te zeggen heeft."
Dat het voorstel besloten is behandeld is
volgens Du Fossé niet omdat daar zaken
zijn besproken die het daglicht niet mogen
verdragen. „Het ging om het aftasten van
de raad. Als er geen instemming was ge
weest, hadden we er ook geen raadsvoor
stel van gemaakt.
Het heeft niets met geheimhouding te ma
ken. We vonden het wel jammer want dat
zou betekenen dat Sluis een hotel kwijt
raakt. En ja, aan banken hebben we in
Sluis niet echt gebrek. Maar als de eige
naar zegt dat het niet levensvatbaar is dan
hebben wij daar begrip voor."
geldt ook over afvalwater
een bepaalde kwaliteit dat
hergebruikt kan worden. De
4MF geeft een opsomming van
Producten en stoffen die bij het
®e bedrijf overbodig zijn maar
ren ander bedrijf goed kan ge
nuien. Het gaat dan ondermeer
«alk (restproduct van Hydro
&1; hulpstof voor Zuid-Chemie,
inanol (product van Dow;
gfondstof voor metaalbewerken-
e bedrijven), bioslib, afvalglas,
ttc UUr' zwavel-producten,
"3n onze verslaggever
?.aes~J'6n inwoner uit Oberhau-
2 (Duitsland) is afgelopen
simt inde problemen geko-
oen hij in de Oosterschelde
J? duiken was. De man werd
snel omdat hij vermoedelijk te
terVanaf een diepte van 30 me
deaar de oppervlakte probeer-
oJ braken. De duiker is in het
erscheldeziekenhuis in Goes
Door Frank Deij
Axel/Den Haag - Minister
Jorritsma is niet van plan een
haalbaarheidsonderzoek in te
stellen naar een alternatief
woon-werk vervoersplan van
C. Ollebek uit Axel. Het plan
biedt volgens Ollebek een op
lossing voor de fileproblemen,
levert 15.000 arbeidsplaatsen
in het openbaar vervoer en
toeleveringsbedrijven op, en
bespaart de Staat op termijn
miljarden guldens.
Ollebek, die tevens landelijk on
derhandelaar en voorzitter van
de sectorraad streekvervoer van
Vervoersbond FNV is, heeft Jor
ritsma niet kunnen overtuigen.
Jorritsma schrijft in een reactie
dat zij meerdere van Ollebeks
doelstellingen onderschrijft ihaar
wil vasthouden aan de huidige
kabinetsplannen om het woon
werkverkeer beheersbaar te ma
ken. Jorritsma wil door parkeer
beleid en verhoging van de varia
bele autokosten de automobilist
zover te krijgen zijn auto te laten
staan.
Ollebek gaf zijn plan de titel
WWEB-vervoer mee (Woon-
Werk Effectief Bereikbaar). De
kritiek van de Axelaar op de
Haagse plannen is dat zij onvol
doende praktijkgericht zijn. „De
mensen zeggen: de bus gaat op
een tijdstip dat ik er geen gebruik
van kan maken, naar een plaats
waar ik niet heen wil en daarbij
is het veel te duur. En toch zegt
de minister dat een deel van het
mobiliteitsprobleem bij de auto
mobilist ligt, omdat zij onvol
doende probleembesef hebben.
Hoe duur en onaantrekkelijk de
minister het auto rijden ook
maakt, zij zullen met het huidige
vervoerbeleid voor de auto blij
ven kiezen."
Jorritsma zet op twee hoofdlijnen
in om het collectieve vervoer en
het openbaar vervoer als alterna
tief aantrekkelijker te maken. Zij
geeft subsidies voor bedrijfsver-
voer en voor infrastructurele
maatregelen die de snelheid en
betrouwbaarheid van het open
baar vervoer vergroten. Jorrits
ma wil deze regeling tot 1998 ver
lengen.
Ollebek zegt echter te weten dat
de subsidie voor het bedrijfsver-
voer niet aanslaat omdat de sub
sidies maar tijdelijk zijn. „Voor
insiders is het inmiddels duide
lijk dat bedrijfsvervoer niet erg
interessant is voor het bedrijfsle
ven. Er wordt volgens de FNV'er
dan ook weinig gebruik van ge
maakt.
Zijn plan gaat uit van gratis ver
voer op maat voor de werknemer.
Het plan moet tegelijkertijd de
problemen in het openbaar ver
voer (teruglopende reizigers-aan
tallen en verlies van werkgele
genheid) verlichten. Het ministe-.
rie en de werkgevers moeten het
vervoer financieren op fifty-fifty
basis.
De invoering van zijn plan, kost
het Rijk minstens een miljard
gulden.
Een investering die terug ver
diend wordt in de vorm van
15.000 arbeidsplaatsen (het Rijk
is honderden miljoenen minder
aan uitkeringen kwijt). Daar
naast bespaart het Rijk miljoenen
guldens omdat er minder nieuwe
wegen, bruggen en tunnels aan
gelegd moeten worden, beweert
Ollebek. Hij is ervan overtuigd
dat zijn plan de Staat op termijn
miljarden guldens bespaart.
Om het WWEB-vervoerssysteem
te doen slagen is een vergaande
samenwerking nodig van het to
tale openbare vervoer: stads- en
streekbussen, taxi's en trein en
collectief woon-en werkvervoer.
Wie van de ene op de andere bus
overstapt, moet niet geconfron
teerd worden met lange wachttij
den en verschillende tarieven en
kaartsysteemen. Werkgevers
kunnen voor hun werknemers
een WWEB-abonnement kopen,
waarmee de werknemers zonder
oponthoud zeven dagen per week
naadloos gebruik kunnen maken
van alle beschikbare vormen van
vervoer. Binnen het voor
hem/haar geldige traject. Met het
abonnement moet reizen met ver
schillende vervoersmaatschap
pijen mogelijk zijn.
DINSDAG 28 MEI 1996
den massaal bezocht.
Ook de Delta-expo op Neeltje
Jans kende een topdag. Er kwa
men 20 procent meer bezoekers
dan vorig jaar.
De uitstroom van de vakantie
gangers leidde gisteren enige tijd
tot langzaam rijdend verkeer en
files op de Zeeuwse wegen.
Middelburg (anp) - De politie heeft gedurende het pink-
sterweekeinde in Zeeland in totaal 109 personen bekeurd
voor illegaal kamperen.
Ongeveer 90 procent van de
wildkampeerders had de Duit
se nationaliteit. De rest was
Nederlander of Belg.
Alle overtreders kregen een
schikkingsvoorstel van 170
gulden voorgelegd. Sinds het
lik-op-stuk beleid, dat sinds
vorig jaar in Zeeland geldt,
krijgen buitenlandse toeristen
in hun eigen land te maken met
justitie wanneer ze hun boete
in Nederland niet hebben be
taald.
De politie heeft de indruk dat
Duitse toeristen goed op de
hoogte zijn van die nieuwe
gang van zaken. De meeste
wildkampeerders werden ge
snapt tijdens een gerichte con
trole van de (vrijwillige) politie
en medewerkers van Staats
bosbeheer op Schouwen-Dui-
veland, Walcheren en Noord-
Beveland in de nacht van za
terdag op zondag.
Dat waren er negentig, tegen
over 79 vorig jaar in dezelfde
nacht. Tijdens reguliere pa
trouilles in de overige nachten
trof de politie nog eens negen
tien wildkampeerders aan op
Schouwen-Duiveland en Wal
cheren.
Van onze verslaggever
Middelburg - Het douceurtje van DELTA Nutsbedrijven aan de
verbruikers blijft beperkt tot een eenmalige korting van 65 tot
70 gulden op de energierekening van 1997.
Het is voor werkgevers interes
sant omdat zij de helft van de
kosten voor collectief woon-
werkvervoer kwijt zijn, de ander
helft is voor het Rijk. Een ander
voordeel is dat werknemers op
tijd op hun werk zijn. Dat levert
de werkgevers geld op en ver
hoogt de kwaliteit van de dienst
verlening, aldus Ollebek.
Hij is door de reactie van Jorrits
ma het geloof in zijn eigen plan
niet kwijtgeraakt.
Ollebek zegt veel positieve reac
ties binnengekregen te hebben.
Koninklijk Nederlands Vervoer
heeft al contact met hem gehad
over zijn ideeën. Inmiddels heeft
ook een grote maatschappij Olle
bek uitgenodigd zijn plannen toe
te lichten.
Ollebek heeft zijn plan in Den
Haag breed verspreid en Jorrits
ma de vraag voorgelegd of zij be
reid is 50 procent subsidie te ge
ven aan alle werknemers die ge
bruik maken van woon-werkver-
keer.
Want daar staat of valt zijn plan
mee.
Het amendement van de PvdA en
het CDA, gesteund door ZVP,
RPF/GPV en DELTA Anders, om
150 gulden per huishouden terug
te geven haalde het vrijdag tij
dens de statenvergadering niet.
De afloop van dat debat was ons
bij het ter perse gaan van de za
terdagkrant nog niet bekend.
De teruggave van hooguit 70 gul
den per huishouden komt voor
DELTA neer op een bedrag van
negen miljoen gulden en wordt
betaald uit de winst van bijna 50
miljoen gulden die het nutsbe
drijf over 1995 maakte.
Van die winst wordt ook vijftien
miljoen gulden gereserveerd voor
de sanering van terreinen van
voormalige gasfabrieken, en een
half miljoen gulden voor de be
vordering van duurzame energie-
Van onze verslaggever
Terneuzen - Bij een groot
scheepse alcoholcontrole op drie
plaatsen, Terneuzen, Hoek en Sas
van Gent, is afgelopen weekend
tegen acht automobilisten proces
verbaal opgemaakt. Vijf bestuur
ders kregen een dagvaarding
mee, een bestuurder moest ter
plekke zijn rijbewijs inleveren
omdat hij te veel had gedronken.
Bij de controle bleek tevens een
aantal auto's onverzekerd of niet
voorzien van deel 3 of APK ge
keurd. In totaal werden 88 auto
mobilisten gecontroleerd op alco
holgebruik. De controles, in sa
menwerking met Veilig Verkeer
Nederland, de Koninklijke Mare
chaussee en de vrijwillige politie,
werden vrijdag op zaterdag ge
houden tussen 21.30 en 04.15 uur.
Van onze verslaggever
Terneuzen - Een 45-jarige
dronken Terneuzenaar had
het zondagnacht niet slech
ter kunnen treffen toen hij,
snakkend naar een sigaret,
de dienstdoende agent op het
politiebureau in Terneuzen
om een vloeitje vroeg. De
agent was geen roker en kon
hem dan ook niet helpen. Het
'nee' van de agent viel hem
zo zwaar dat hij uit pure
woede een ruit inschopte.
Zonder vloeitje, maar met
een proces verbaal en een
schadeclaim op zak, werd de
Terneuzenaar de koude
nacht ingestuurd.
projecten.
De directie van DELTA voelde er
bij het bekendmaken van de re
sultaten, eerder dit jaar, niets
voor om de verbruikers extra te
laten profiteren van de toegeno
men winst. De uitspraak van de
Staten, de grootste aandeelhou
der van DELTA, dwingt het nuts
bedrijf nu op dat standpunt terug
te komen.
Directeur P. Stoter voerde als ar
gument aan dat er voor de ver
bruikers al het nodige is gedaan
omdat DELTA de gestegen in-
koopkosten van gas en elektrici
teit de komende jaren niet wil
doorberekenen. Dat komt ook
neer op een bedrag van negen
miljoen gulden. DELTA spreekt
daarvoor echter niet de winsten
aan maar verwerkt die negen
miljoen gulden in de exploitatie.
Stoter ziet ook de reservering van
vijftien miljoen gulden voor sa
nering van de gasterreinen als
een tegemoetkoming aan de ver
bruikers.
„Dat is een vuiltje uit het verle
den van de gasbedrijven, waar
voor we juridisch niet verant
woordelijk zijn. Maar natuurlijk
de gemeenschap wel. En die ge
meenschap waren toen voorna
melijk de kleinverbruikers. Je
hebt dan wel een ereschuld. En
daar reserven we toch vijftien
miljoen gulden voor," aldus Sto
ter bij de presentatie van de jaar
cijfers.
Bruinisse (anp) - Bij een aan
rijding tussen twee personen
auto's in Bruinisse is zater
dagavond een echtpaar uit
Nieuwe Tonge om het leven
gekomen. De achter in de auto
meerijdende dochter en
schoonzoon moesten in het
ziekenhuis worden opgeno
men, aldus de politie Zeeland.
Het ongeval vond plaats op de
kruising van de Philipsdam en
Parallelweg N59 in Bruinisse. De
familie uit Nieuwe Tonge was op
weg naar huis toen de bestuur
der, de 57-jarige J. van E., ver
zuimde voorrang te verlenen aan
een auto met twee inzittenden uit
Dinteloord. Bij de botsing die
volgde, werden beide auto's vol
ledig vernield.
Van E. en zijn 55-jarige echtge
note, die naast hem zat, overle
den ter plaatse. De dochter en
schoonzoon raakten gewond en
werden overgebracht naar een
ziekenhuis in Zierikzee. De be
stuurder en passagier van de an
dere auto konden na behandeling
naar huis.
(ADVERTENTIE)
Tweejarige managementopleiding op Hp-niveau met
een breed vakkenpakket en sterk gericht op de praktijk.
Tijd: 19,15 - 20.30 uur.
Plaats: Eindhoven, Jan Smitzlaan 9 en
Iburg, Wandelboslaan 155.
Meer informatie: (040) 245 49 35.
L HOGESCHOOL
HUI 0 V E I
1/