Mr Big
(D
SI)
H
0
TJ
U1
O
lijdt aan ballad-syndroom
Pijlsnelle carrière voor
Haagse TMF-;
Zweet, vliegen en pijnlijke kuiten
succesvol na één jaar
£s-s
a I
o .1 uiilmgIgiisllmy:ü-ïnU11*1*1
11Ï.S5
s#si!
3?
G6
OP
SS
P
P
1
CD
CD
OP
*3
P:
TMF
>s
P
P
P
Q-
;S> (-1Captain Jack - Drill in-
structor
0 (-2) Party Animals - Hava
naguila
(-4) Ross Iba - Wassenaar
(-7) Maxine Franklin Br. -
De eerste keer
(22) Los Del Rio - Macarena
(-8) Rene Froger - Wild
rhythm
(-6) Demis - Ga dan
(11) Fugees - Fu-gee-la
O (-3) Captain Jack - Captain
Jack
(-5) Michael Jackson - They
don't care about us
0 (20) Mark Morrison - Return
of the mack
(13) George Michael - Fast
love
(12) Tim Immers - Liever dan
lief
(17) Marco Borsato-Mar-
gheritaA/rij zijn
(25) Dave Da Rave - Hé lullo
(-9) DJ Paul Elstak - The pro-
mised land
(10) Linda, Roos 8i Jessica-
Alles of niets
(26) Jovanotti - L'ombelico
del mondo
(18) The Prodigy - Firestarter
(41) Celine Dion - Because
you loved me
(19) Fool's Garden - Lemon
tree
(33) Music Instructor -
Hymn
(15) 3T-Anything
(14) Charly Lownoise 8r M.
Theo - Your smile
(16) Doop - Ridin'
(21) Guus MeeuwisSr Vag
ant - Per spoor
(39) Eros Ramazzotti - Pia
bella cosa
(38) 2 Unlimited - Spread
your love
(24) One Two Trio-Juffrouw
Toos/Dat is Feyenoord
-) Bryan Adams - The only
thing that looks good
(43) Bette Midler-
To deserve you
(23) Andrea Bocelli - Con te
partireA/ivere
(27) Danny Lukassen - Ajax
de godenzonen
(30) Backstreet Boys - I'll ne-
ver break your heart
(45) Technohead - Happy
birthday
(37) The Cranberries - Salva
tion
(31) Skunk Anasie- Weak
-) Dune - Hand in hand
(32) 2 Pac feat. Dr. Dre - Ca-
lifornia love
(48) Whigfield - Sexy eyes
-) Nakatomi - Children of
the night
-) Alanis Morissette - Iro-
nic
-) 3T - 24/7
(40) Paul de Leeuw - Ik ben
a's jij
(28) T-Spoon - Rockstar
(47) Smashing Pumpkins -
Tonight tonight
-) Total Touch - Touch me
there
(29) Coolio -1,2,3,4 (sumpin1
new)
-) The Easy Aloha's - Alo-
ha
(46) Robert Miles - Children
©stichting Megatop 50
Door Marjolein Rotsteeg
Als zoveel heavy rockbands
lijdt ook Mr Big aan het
ballad-syndroom. Hoe goed
de stevigere nummers ook
zijn, de hits zijn (akoesti
sche) ballads.
Gemiddeld bleek één zo'n
hit per cd voldoende om et
telijke miljoenen exempla
ren te verkopen. Denk aan
'Be With You' en de Cat
Stevens-cover 'Wild World'.
Onlangs verscheen het vier
de album van de Ameri
kaanse rockband, die ver
noemd werd naar het num
mer 'Mr Big' van de Engelse
formatie Free. 'Hey Man'
werd opnieuw geprodu
ceerd door 'vijfde bandlid'
Kevin Elson. Traditiege
trouw wisselen stevige up
tempo rockers ('Trapped In
Toyland', 'Out Of The Un
derground', 'Fooi Us To
day') en akoestieke mid-
temponummers en ballads
('Goin' Where The Wind
Blows', 'If That's What It Ta
kes') elkaar op een aange
name manier af.
Gitarist/songschrijver Paul
Gilbert geeft vanuit zijn
woonplaats Las Vegas tele
fonisch tekst en uitleg.
Heeft 'Bump Ahead' je ge
bracht watje ervan ver
wachtte?
„Ik denk nooit in dat soort termen
over platen. Het is prettig om betaald
te krijgen voor wat je doet, maar we
proberen de zakelijke kant zoveel mo
gelijk te negeren. Ik geloof niet dat na
denken over verkoopcijfers en marke
ting tot betere songs leidt. Na al die ja
ren zijn we nog altijd muzikanten die
muziek schrijven, spelen en uitvoeren.
De enige dat we altijd hopen is dat we
onze songs voor zoveel mogelijk men
sen live kunnen spelen. In die zin heeft
'Bump Ahead' ons gebracht wat we
wilden. We hebben in Sao Paolo, Brazi
lië gespeeld, in Rusland en Japan en
we hebben getourd met Aerosmith."
Sinds het verschijnen van 'Bump
Ahead' is Paul Gilbert verhuisd van Los
Angeles naar Las Vegas. Directe aanlei
ding: de grote aardbeving. „Ik deed
het bijna echt in mijn broek. Het voel
de alsof mijn huis werd geramd door
een trein. Dat duurde zo'n veertig se
conden. Ik heb tien jaar in LA ge
woond. Elk jaar maak je wel een paar
aardbevingen van verschillende sterkte
mee.
Deze was veel heftiger. Ik vond dat ik
genoeg connecties in de muziekbusi-
Mr Big
ness had en mijn carrière er niet onder
zou lijden als ik zou verhuizen. Las Ve
gas is ook maar vier uur met de auto
van LA. Voor repetities of opnamen ga
ik doordeweeks naar LA. De weekends
ben ik thuis bij mijn vrouw."
Bij het verschijnen van elke cd vertellen
de bandleden dat ze de plaat 'zoveel
mogelijk live wilden opnemen'. Zo ook
bij 'Hey Man'. „Dat is ons streven ge
weest. Bij deze zijn we er beter in ge
slaagd. De manier waarop we het
nummer 'Mr Big' (een cover van Free -
MR) voor 'Bump Ahead' hebben opge
nomen was erg inspirerend; live in de
studio."
Hoe zijn jullie te werk gegaan?
„Er is geen vaste werkwijze, leder
bandlid schrijft songs. We gaan met de
ideeën aan de slag, of het nu losse
fragmenten of bijna complete num
mers zijn. We kijken wat we ermee
kunnen. Zo krijg je nummers die zijn
geschreven door één bandlid, ons alle
vier of een combinatie daar ergens tus
senin." Paul Gilbert zelf wordt soms op
de vreemdste momenten overvallen
door songideeën. „'Out Of The Under
ground' heb ik begin '95 geschreven
nadat ik twee verstandskiezen had la
ten trekken. Ik leef vrij gezond, drink
weinig en had nog nooit drugs gepro
beerd. Toen moest de tandarts me ver
doven en hij gaf me allerlei sterke pijn
stillers. De dagen erna was ik half van
de wereld. Mijn eerste ervaring met
een sterke drug. De drumpartij voor
'Take Cover' heb ik in de auto bedacht.
Als je rijdt ben je vrij beperkt in wat je
kunt doen met je handen en voeten.
Zo kwam ik op een wat merkwaardige
beat. Thuis heb ik hem op mijn drum
stel uitgeprobeerd en het klonk wel
cool."
Het meest persoonlijke nummer is van
zanger Eric Martin 'The Chain', „Ik ken
niet alle verhalen uit zijn jeugd, maar
ik weet dat hij moeilijke tijden heeft
gekend. Ik denk dat iedereen op een
gegeven moment ontdekt dat hij de
zelfde dingen doet als zijn ouders. Eric
kwam erachter dat hij een aantal din
gen herhaalde die hij niet wilde."
'Hey Man' werd net als de voorgangers
geproduceerd door Kevin Elson. Is hij
het vijfde bandlid?
Ja, Hij heeft niet alleen elke plaat van
ons geproduceerd, ook is hij vaak onze
FOTO REISIG TAYLOR/WARNER MUSIC
live geluidsman. Hij legt ons nooit zijn
ideeën op; hij haalt het beste in ons
naar boven. Tijdens de tournee met
Aerosmith was hij onze geluidsman. Na
twee weken had Aerosmith hun tech
nicus ontslagen en stonden ze letterlijk
op de deur van Kevins hotelkamer te
kloppen. Of hij alsjeblieft ook hun ge
luid wilde mixen. Kevin heeft de tour
met ze afgemaakt en is hij hun live-cd
aan het mixen."
De grote hits van Mr Big zijn akoesti
sche nummers. Vind je dat niet frustre
rend?
„Het feit dat we hits hebben vind ik op
zich al verbluffend. Op de radio hoor
je nu eenmaal weinig heavy werk; dat
is de aard van het medium. Ik herinner
me van vroeger dat ik in allerlei roek-
bladen over de groep Kiss las. Ze spuw
den vuur en bloed en zagen er heel
heftig uit. Hun muziek had ik nog
nooit gehoord. Bleek dat ze een hit
hadden met een meezingballad. Toen
ik hun albums kocht, ontdekte ik dat
ze ook veel steviger werk speelden.
Door die ene hit kopen mensen onze
cd's en ontdekken dan wat we verder
zoal doen."
Eindredactie: Paal Vertinden
Reactiet- Vind je jezelt heet interessant,
heb je een goed idee of wil Je gewoon je
gal spuwen?
Schnjf of bel naar Ragazzi,
Postbus 3229. 4800 MB Breda.
Telefoon. 076-5312379
In maart vertrok Johan Martens (24)
uit Sprundel met plaatsgenoot Eddie
Antonissen naar Australië om te gaan
werken en reizen. Voor Ragazzi be
richt hij regelmatig over zijn beleve
nissen Down Under.
Door Johan Martens
De vliegen zitten nu echt overal: ze
zwermen om de oren en zitten rond
de neus en mond. Eerst probeer je ze
nog weg te slaan met je pet, nu kost
dat te veel moeite. Gelukkig grijpt
onze gids Dave naar de waterfles in
de backpack, ten teken dat we even
kunnen rusten.
We zijn nu al zover gestegen dat we
boven de andere bergen in de omge
ving zitten. Een blik naar de top leert
ons echter dat we nog maar halver
wege zijn.
Die top heet St. Mary's Peak. Het is de
hoogste berg van Flinders Rangers
National Park, 300 kilometer ten
noorden van Adelaide. Het is de
tweede dag van onze driedaagse tour
door het natuurpark.
Met mountainbiking, bushtracking en
kamperen belooft. bet een inspannen-
de tocht te worden. En leerzaam ook,
want Dave weet het een en ander van
de Flinders Ranges. De bergen date
ren van 500 miljoen jaren terug. Teza
men moeten ze ooit eens een gigan
tisch gebergte gevormd heben, nog
hoger dan de Himalaya's. Door erosie
is de berg als het ware uitgehold,
maar het harde gesteente aan de bui
tenkant is in een cirkel eromheen blij
ven staan. Dit dal wordt een pound
genoemd.
Vanaf onze rustplaats kunnen we de
pound duidelijk onderscheiden. Het
pad bergop wordt echter steeds meer
onherkenbaar. Zelfs Dave vergist zich
nu at en toe. We springen op uitste-
kende rotsen en lopen langs smalle ri-
chels. Onze petten zijn doorweekt
van het zweet en de ademhaling gaat
overdrive.
Met pijnlijke kuiten herinneren me
aan die andere berg. De dag tevoren
zijn we met de mountainbike naar
Devil's Peak gereden. Om daarna te
voet deze berg te beklimmen, vergde
al veel van mijn conditie.
De zon op St. Mary's Peak doet ons
nu verlangen naar de koelte van de
vorige nacht toen we we met twee
dekens over ons heen in de buiten
lucht sliepen. De top is niet te missen:
het bord laat geen misverstand. In de
verte zien we Lake Torrence liggen,
een van de grootste zoutmeren van
Australië. Op zo'n 60 kilometer af
stand van de top bedekt het onze he
le horizon aan de westkant. Aan de
andere kant van de pound zien we
kléinere bergen in een keten door het
park slingeren.
pave stelt voor ons om de berg langs
de andere kant af te dalen. Deze rou
te duurt wat langer maar het is nog
vroeg in de middag, en met ons tem
po schat hij dat we voor zonsonder-
gang terug bij de four-wheeldrive
zijn. We komen nu midden in de
pound en wandelen door uitgedroog
de kreken, langs verbaasd wegsprin
gende kangeroes. In de schemering
bereiken we eindelijk ons startpunt.
De plattegrond geeft aan dat onze
route 'round the pound' 20 kilometer
lang is geweest. Snel zetten we het
kamp op voor de laatste nacht. On
danks de kou en harde ondergrond
heb ik deze keer weinig moeite om in
slaap te komen.
Na drie dagen bijna geen mens ge
zien te hebben is de terugkomst in
Adelaide even wennen. Gelukkig hoe
ven we ons geen zorgen te maken om
accomodatie. Voordat we vertrokken
zijn we heel hartelijk ontvangen door
vrienden van Eddie.
Hun adres heeft hij in Nederland ge
kregen van zijn tante. Ook nu kunnen
we er terecht en als ze even tijd heb
ben, laten ze ons Adelaide en omge
ving zien.
We hebben ook nog een adres van
kennissen in de stad. Na een telefoon
tje hebben we een uitnodiging een
keer te komen eten en hun twee
dochters beloven ons het uitgaansle-
ven te laten zien. Reden genoegd om
nog even in Adelaide te blijven.
Vrij Nederland stuurt alle Ta-
rantino-liefhebbers zonder eten
naar bed. Het blad laat werke
lijk niets heel van de steeds be
roemder wordende acteur/regis
seur. „Komt de Tarantino-hype
u ook de strot uit", vraagt de
journalist als openingszin van
het artikel. Om vervolgens af te
geven op zijn acteurtalent (het
gebrek daaraan, dus), zijn stijl
als scriptschrijver en zijn regie
prestaties. Opvallend, net nu
zo'n beetje de hele filmwereld
de 33-jarige 'wonderboy' in de
armen heeft gesloten.
Voor het grote publiek brak Ta-
rantino door als regisseur vah
Pulp Fiction, de film die spot
met tijden en drie verhalen te
gelijkertijd vertelt. Het is een
mix van diverse, bestaande film
stijlen. Juist de overdrijving van
de stereotypen (zoals de gang
sterrol van John Travolta) maakt
de kracht van de film uit. Aldus
de fans, want VN hamert liever
op het idee dat Tarantino mate
riaal jat uit andere, originele
films. Vreemd, vindt de regis
seur zelf, want volgens hem
gaat een film altijd over andere
films, de een reageert op de an
dere.
'Gun lovers' noemen ze zich.
Een paar keer per jaar komen ze
bij elkaar om hun machinege
weren leeg te schieten op oude
koelkasten en auto's. Voor een
dollar of 25 krijg je genoeg ko
gels om een dozijn watermeloe
nen te doorzeven of je lekker
uit te leven op een Chevrolet
Impala. Plaats van de handeling:
Amerika, dat mag duidelijk zijn.
Een verslaggever van Kijk zette
een paar oogkleppen op om
zich uitgebreid te verwonderen
over zij die kicken op pure vuur
kracht.
Mitrailleurs, bazooka's en der
gelijk zwaar wapentuig zijn in
de Verenigde Staten legaal ver
krijgbaar, tenminste die van
voor 1986. Er lopen heel wat
Vietnam-veteranen, (ex)politie-
agenten en zomaar wapenfana
ten rond die niets liever doen
dan met kameraden oorlogsher
inneringen ophalen, klagen
over de toestand in Amerika én
een vlammenwerper of twee
leegschieten. Daarvoor zijn ze
aangewezen op afgelegen ge
bieden, want reguliere schietba
nen hebben niet bepaald oren
naar dergelijk geweld. „Vertel
het maar niet aan Military en
Biliary," roept een van de lief
hebbers, „die steken er vast een
stokje voor."
Misschien voel je je vandaag
een beetje vreemd; een kriebel
in je onderbuik om maar iets te
noemen. Blvd. stelt de diagno
se: puppylove! Het is een 'essen
tieel, sentiment' dat zo rond de
lente opsteekt. Het valt heel
aardig te vertalen in het Neder
lands, want hier staat de aan
doening bekend als lente-geil
heid. Kennelijk hebben vooral
pubers er last van; al ben je ge
vorderd tot een standaard ou-
de-lul, puppylove grijpt altijd te
rug naar tiener-zoenfeestjes,
naar nerveuze opwinding die
hoort bij het ontdekken van
ontluikende lichaamsdelen. Ook
in Blvd.: een opvallende en ver
nieuwende mode-bijlage. Tegen
de achtergrond van computer
geanimeerde 3d-poppetjes sho
wen Margoty en Sasjha ge
waagde kleding. Detail: de pop
petjes hebben de vorm aange
nomen van een xtc-pil en een
pelpinda.
Michiel van den Broek
Door Liesbeth Oeseburg
'En hier komt de clip van
Michael Jackson', was onge
veer het enige wat de 21-ja
rige Bridget Maasland voor
de camera moest zeggen
om een eigen programma
te krijgen. Bij The Music Fac
tory, de Nederlandse mu
ziekzender die non-stop
clips uitzendt, zagen ze het
gelijk helemaal zitten met
het jonge fotomodel. Mo
menteel heeft ze al een ei
gen programma maar bin
nenkort zal ze nog vaker als
'video jockey' op televisie te
zien zijn.
Bridget loopt ontspannen
rond op de redactie van
TMF. Vandaag hoeft ze niet
de opnamestudio in en dus
is het niet nodig om hele
maal opgetut rond te lopen.
Ze draagt een wijde tuin
broek en het helblonde
haar is in twee knotjes vast
gebonden op haar hoofd.
Ruim een half jaar geleden
werd Bridget door een cas
tingbureau gevraagd of ze
auditie wilde doen voor The
Music Factory. Ze kende de
ze muziekzender nog niet,
want in Den Haag (waar
Bridget woont) hebben ze
TMF niet op de kabel.
„Ik ging er naartoe met niet
meer verstand van muziek
als de gemiddelde 21-jarige,
presenteerde wat tekstjes
voor de camera, en twee da
gen later had ik al een ei
gen programma. Ze werken
hier heel snel."
Helemaal rustig was ze er
niet onder. „Ineen keer
kom je hier terecht tussen
mensen als Wessel van Die
pen en Erik de Zwart, perso
nen die ontzettend veel van
muziek af weten. Dat was in
het begin heel eng."
Naast het werk voor TMF, is
Bridget ook nog actief als
fotomodel en helpt ze in de
lingeriezaak van haar ou
ders. TV-ervaring deed ze onder ande
re op als assistente in Hans Kraaij's
spelshow 'Man O Man'.
Bridget deed al modellenwerk vanaf
dat ze een baby was. „Toen ik negen
maanden oud was, liep ik mijn eerste
show. Aan twee handen, want ik kon
nog niet lopen." Ze is het tot nu toe al
tijd blijven doen. De opdrachten lopen
uiteen van een 'snoep verstandig eet
een appel-commercial', tot reclames
voor wasmiddelen en modereportages
voor het weekblad Viva. Na het beha
len van haar eindexamen havo, vertrok
ze naar Barcelona om zich daar een
jaar volledig op het modellenwerk te
storten. Na drie maanden had ze het
echter al gezien en besloot ze terug te
keren naar Nederland.
Bridget: „Ik zat in mijn appartementje
en dacht plotseling: 'wat doe ik hier'?
Ik had werk, maar het grootste gedeel
te van de dag liep ik castings af. Soms
was het wel leuk, maar alles draait in
dat wereldje om het uiterlijk en er is
onderling zoveel haat en nijd. Ik moest
me ook zo veel mogelijk laten zien op
feesten. Af en toe voelde ik me net
een barbiepop, een koe die de hele
dag wordt gekeurd. Ik werd er zo moe
van, want dat is niets voor mij."
Daarom vindt Bridget het werk als
VJ zo leuk. „Je kan jezelf zijn en
je mag nog praten ook. Ik kan
nu laten zien dat ik meer kan
dan leuk op de foto staan"
Vanaf 3 juni verandert er
het een en ander in de
programmering. Omdat
collega-VJ Sylvana
hoogzwanger is, zal
zij minder vaak op
TMF te zien zijn, en
krijgt Bridget de kans
om meer voor het voetlicht
te treden. Dinsdag tot en met
vrijdag zal ze elke avond op televisie
te zien zijn van tien tot twaalf uur en
zondag van een tot drie uur 's mid-
Bridget: 'Ik kan meer dan alleen leuk op de foto staan
dags. „Het overvalt me hoe snel het al
lemaal gaat, maar ik vind het heel
leuk. Ze laten me erg vrij. Ik heb veel
inbreng in het programma en er wordt
echt naar mijn ideeën geluisterd. Ik
ben nog maar 21 en in een keer maak
ik programma's, schrijf ik ze en neem
ze ook op. Van alles doe je wat," zegt
Bridget met lichte verwondering.
Samen met iemand van de redactie,
schrijft de video jockey haar eigen tek
sten. De muziek wordt voor haar uitge
zocht.
Op de dag van de opnames, komt
Bridget 's ochtends binnen en stapt ze
gelijk de make up-kamer in. Daarna
loopt ze de studio binnen. De clips ziet
ze zelf niet en daarom worden alle
presentaties achter elkaar opgenomen.
Hoe haar nieuwe programma er uit
komt te zien, weet Bridget nog niet
precies.
„Nu presenteer ik een programma met
veel swingbeat en ballads, vooral rusti
ge muziek voor op de achtergrond.
Het nieuwe programma zal er een zijn
waar je echt voor gaat zitten, met
commerciëlere muziek."
Ze geeft toe dat ze soms wel eens ver
ward raakt door haar uiteenlopende
bezigheden. „Het zijn hele andere we
relden. Je bent wel gewoon jezelf,
maar je moet soms een knop omzet
ten. Als ik bh's verkoop, ben ik een
soort maatschappelijk werker omdat
mensen heel snel dingen over hun pri-
vé-leven vertellen. Tijdens het model
lenwerk ben ik weer het muurbloem
pje dat haar mond houdt en aan wie
nooit wat gevraagd wordt. Bij TMF ge
bruik ik wéér een heel andere kant van
mezelf."
Het werk bij TMF vindt ze absoluut het
leukst, omdat ze daar alles van zichzelf
kan geven.
„Ik heb nooit gedacht dat ik op deze
leeftijd en zonder opleiding in deze
richting, zo'n baan zou kunnen krij
gen. Het is waanzinnig dat mij zo'n
kans is geboden."
The Music Factory, het Nederlandse antwoord op MTV, vierde
onlangs haar een-jarige bestaan. De muziekzender had alle
reden om een feestje te bouwen, want als we de onder
zoekcijfers mogen geloven, neemt de muziekzender weke
lijks in populariteit toe.
Elke week kijken ongeveer 600.000 jongeren tussen de dertien
en negentien jaar naar de programma's van TMF. De zender is
echter nog niet overal te zien, ook bijvoorbeeld in Breda zit TMF
nog niet op de kabel.
In veel gemee'ntes is er een strijd gaande tussen TMF en de van oor
sprong Amerikaanse concurrent MTV. Zo moet in Tilburg een brief
kaartenactie en steunbetuigingen van Nederlandse artiesten de ge
meenteraad overtuigen van het feit dat TMF op de kabel moet blijven.
Een meerderheid van de gemeenteraad heeft namelijk het voornemen om
MTV weer terug te halen.
N
TO
O
O
Ni
V/1
kO
V0
O»
MERUNTJE
M (T N 3 N
m 8
3 P o
I «P
r g q.
S-.
is 2.S ff "i
e
I03. G GD CD GD
ff P g- e të
W 3 P F>
3. Qa g P W
8. 5' g e. K
3
Pa
GD
O
Q cr
GD Q B- M
3 cm Gw
CD
trg.
p gd
s cL
P *-i GD JU GD
•S'fr&S S\s
l (l (B I 113
V
kT p
GD
3 P
GD 3
O GD
3
P fp-
H
a g o Sa< Q-
g n «b: M
gd
fe1! ÜB-S
Pa ffi
ri o C^GD
GD g
P" W 3
gd er" -
FT 3 3 5"
Soma
b ff e
Qa P- GD 1-1 {D
GD i1 LK GD O nn
cr o
5? oï
3 3 3
fX3 £3-T3 c
03 .—f O tzL
L- B
5 3 3 Pa 3 8 B Si
3 G° GD
w
P_ GD
gd""
P
co P
p p
OJ C/J
a o S
4^. P
O
g.
R GD
P CTQ GD
3 sfSS
Pm GD 3
GD 3.
2 co o
p tfl
CO GD 2
Ca P
cr tr Po
71 P
r-h 3 2, P
P O"
3 w
M PI A
GD: ^3
I P I GD
3.
GD <-+
{3 GD
nSSSo&S
H.üS
p Pa 2
2 O
p 3 o co -- °-
Qa GD ST I-J fc_a.
3 9-S n a„-a
S-Sï"1? m
CD GD GD n p J
o co 3 O
O GD
2 <3' ST 2 n C
3 RG GD GD O
£4- PaCTQ t-J CO
2 3' 2 H rh'
P 0TQ P
PT Z ptctq
CO I GD
r-t- GD [sj
PL cr
:tcs
s?
ia
P4 5? O
ffi
ffi o a 58
O
0TQ PT P
f}"<- O
t- P GD
cr
GD w
3-H.
BSO
O) B OQ
-S.g
B
hS O 5! O JT GD
t K m
P GD
.Sï.sa
GÉTCTQ p? GD
►-J GD 3- P
cr
g'
GD
P
Pa
GD
GD 2- '~1 *"0 £Ea (L,
8 a K cT 2 "p
GD GD i a 3
n EJ- 3 3 2
o 2- P
03 pa 2
5? ff 3 e "o g r"
i p P I
2. 3 3 a 5 Z. "d
O Btn Srn 3
o-w-5
P gd n H o
|o s.§-g.9§
o m g-Sg.
p >-< 3- co 3
Pa Pa O 3- P ÊT N_
m p tl gd m h. ri-
£.0 d
3
n S n
Z
yo
O
sag erg
TB GD
O P
CD O
OY T3
£- S- ET
CT5 S3
GD 03
TO
03 GD PaOC»
s 2. P- m m rti
„aNHing
pr -
o S> S" r" o.
KOQ 3 3 5>
cm o o 3
C I-a ffi -a m
0 —iB
"Frp'o
P Gr" GD l
o 2.5 ffo
f?*0 <o£ 3 2L
p* tr 5T p p
GD GD P W
1 c-h <-+- P t-i era
P Sr- GD 03
3 PT GD OQ 3
GD Ga GD a P
rfp 5^(D 3
Ö-8-
0-fr.aS.
2. 9 e-
GD
O P <2a
a p
P- Pa
S 3
<a
o 3
ar&s 3:
P GD Pa
m g
3 OQ ^a C_|
m m r° J
GD I CTQ I tP.
cr p g- 03 g ffio cr m Pa o gd j^-n awhacra ^2 p WP
ÈSSS-s.o§§S§.a-'6SSg<Sn,™s:»i3S-5"lsiffiS'
t m m p r
GD GD
mi
ëZSffi crTJO
p rö 2_cm
GD 3
O
3 3 3' rgapcr EJirrng p-a^ r^P hp p- c- Pa co ctq «-ho p-ctp mo p p «-< p 3- 3
■-es 2
p tl ocra
o M m B
GD CTQ
b:Ö
rro
O V
ET 5
3 tfaCD
- P-9
O
Q
c+ B
3 SC
GD GD a* an
S
GD P
m 2 a
P g. o
oTP oLB
P Pa CO
-* gd t-f"
3
a O3 GD
p, O R
tr HT gd
S-S-N S
_£D
HJ O
o
GD
ro 5 2
NmE
5 W cr
S.Ê 3
gTs."
1-1 co
£a
c-H
03 GD
P T3
P-
p GD
È-5 co
6 O-
GD
<7-h
cr td
GD o
p
T5
CD
co
r-h
co
p-b
O
A
«3ES?|
o 8-p.- =5
a-6 5> g s
=- DJ
-3 CU GD NJ
f
ID CO vi OI JS 1