Mr Big (D SI) H 0 TJ U1 O lijdt aan ballad-syndroom Pijlsnelle carrière voor Haagse TMF-; Zweet, vliegen en pijnlijke kuiten succesvol na één jaar £s-s a I o .1 uiilmgIgiisllmy:ü-ïnU11*1*1 11Ï.S5 s#si! 3? G6 OP SS P P 1 CD CD OP *3 P: TMF >s P P P Q- ;S> (-1Captain Jack - Drill in- structor 0 (-2) Party Animals - Hava naguila (-4) Ross Iba - Wassenaar (-7) Maxine Franklin Br. - De eerste keer (22) Los Del Rio - Macarena (-8) Rene Froger - Wild rhythm (-6) Demis - Ga dan (11) Fugees - Fu-gee-la O (-3) Captain Jack - Captain Jack (-5) Michael Jackson - They don't care about us 0 (20) Mark Morrison - Return of the mack (13) George Michael - Fast love (12) Tim Immers - Liever dan lief (17) Marco Borsato-Mar- gheritaA/rij zijn (25) Dave Da Rave - Hé lullo (-9) DJ Paul Elstak - The pro- mised land (10) Linda, Roos 8i Jessica- Alles of niets (26) Jovanotti - L'ombelico del mondo (18) The Prodigy - Firestarter (41) Celine Dion - Because you loved me (19) Fool's Garden - Lemon tree (33) Music Instructor - Hymn (15) 3T-Anything (14) Charly Lownoise 8r M. Theo - Your smile (16) Doop - Ridin' (21) Guus MeeuwisSr Vag ant - Per spoor (39) Eros Ramazzotti - Pia bella cosa (38) 2 Unlimited - Spread your love (24) One Two Trio-Juffrouw Toos/Dat is Feyenoord -) Bryan Adams - The only thing that looks good (43) Bette Midler- To deserve you (23) Andrea Bocelli - Con te partireA/ivere (27) Danny Lukassen - Ajax de godenzonen (30) Backstreet Boys - I'll ne- ver break your heart (45) Technohead - Happy birthday (37) The Cranberries - Salva tion (31) Skunk Anasie- Weak -) Dune - Hand in hand (32) 2 Pac feat. Dr. Dre - Ca- lifornia love (48) Whigfield - Sexy eyes -) Nakatomi - Children of the night -) Alanis Morissette - Iro- nic -) 3T - 24/7 (40) Paul de Leeuw - Ik ben a's jij (28) T-Spoon - Rockstar (47) Smashing Pumpkins - Tonight tonight -) Total Touch - Touch me there (29) Coolio -1,2,3,4 (sumpin1 new) -) The Easy Aloha's - Alo- ha (46) Robert Miles - Children ©stichting Megatop 50 Door Marjolein Rotsteeg Als zoveel heavy rockbands lijdt ook Mr Big aan het ballad-syndroom. Hoe goed de stevigere nummers ook zijn, de hits zijn (akoesti sche) ballads. Gemiddeld bleek één zo'n hit per cd voldoende om et telijke miljoenen exempla ren te verkopen. Denk aan 'Be With You' en de Cat Stevens-cover 'Wild World'. Onlangs verscheen het vier de album van de Ameri kaanse rockband, die ver noemd werd naar het num mer 'Mr Big' van de Engelse formatie Free. 'Hey Man' werd opnieuw geprodu ceerd door 'vijfde bandlid' Kevin Elson. Traditiege trouw wisselen stevige up tempo rockers ('Trapped In Toyland', 'Out Of The Un derground', 'Fooi Us To day') en akoestieke mid- temponummers en ballads ('Goin' Where The Wind Blows', 'If That's What It Ta kes') elkaar op een aange name manier af. Gitarist/songschrijver Paul Gilbert geeft vanuit zijn woonplaats Las Vegas tele fonisch tekst en uitleg. Heeft 'Bump Ahead' je ge bracht watje ervan ver wachtte? „Ik denk nooit in dat soort termen over platen. Het is prettig om betaald te krijgen voor wat je doet, maar we proberen de zakelijke kant zoveel mo gelijk te negeren. Ik geloof niet dat na denken over verkoopcijfers en marke ting tot betere songs leidt. Na al die ja ren zijn we nog altijd muzikanten die muziek schrijven, spelen en uitvoeren. De enige dat we altijd hopen is dat we onze songs voor zoveel mogelijk men sen live kunnen spelen. In die zin heeft 'Bump Ahead' ons gebracht wat we wilden. We hebben in Sao Paolo, Brazi lië gespeeld, in Rusland en Japan en we hebben getourd met Aerosmith." Sinds het verschijnen van 'Bump Ahead' is Paul Gilbert verhuisd van Los Angeles naar Las Vegas. Directe aanlei ding: de grote aardbeving. „Ik deed het bijna echt in mijn broek. Het voel de alsof mijn huis werd geramd door een trein. Dat duurde zo'n veertig se conden. Ik heb tien jaar in LA ge woond. Elk jaar maak je wel een paar aardbevingen van verschillende sterkte mee. Deze was veel heftiger. Ik vond dat ik genoeg connecties in de muziekbusi- Mr Big ness had en mijn carrière er niet onder zou lijden als ik zou verhuizen. Las Ve gas is ook maar vier uur met de auto van LA. Voor repetities of opnamen ga ik doordeweeks naar LA. De weekends ben ik thuis bij mijn vrouw." Bij het verschijnen van elke cd vertellen de bandleden dat ze de plaat 'zoveel mogelijk live wilden opnemen'. Zo ook bij 'Hey Man'. „Dat is ons streven ge weest. Bij deze zijn we er beter in ge slaagd. De manier waarop we het nummer 'Mr Big' (een cover van Free - MR) voor 'Bump Ahead' hebben opge nomen was erg inspirerend; live in de studio." Hoe zijn jullie te werk gegaan? „Er is geen vaste werkwijze, leder bandlid schrijft songs. We gaan met de ideeën aan de slag, of het nu losse fragmenten of bijna complete num mers zijn. We kijken wat we ermee kunnen. Zo krijg je nummers die zijn geschreven door één bandlid, ons alle vier of een combinatie daar ergens tus senin." Paul Gilbert zelf wordt soms op de vreemdste momenten overvallen door songideeën. „'Out Of The Under ground' heb ik begin '95 geschreven nadat ik twee verstandskiezen had la ten trekken. Ik leef vrij gezond, drink weinig en had nog nooit drugs gepro beerd. Toen moest de tandarts me ver doven en hij gaf me allerlei sterke pijn stillers. De dagen erna was ik half van de wereld. Mijn eerste ervaring met een sterke drug. De drumpartij voor 'Take Cover' heb ik in de auto bedacht. Als je rijdt ben je vrij beperkt in wat je kunt doen met je handen en voeten. Zo kwam ik op een wat merkwaardige beat. Thuis heb ik hem op mijn drum stel uitgeprobeerd en het klonk wel cool." Het meest persoonlijke nummer is van zanger Eric Martin 'The Chain', „Ik ken niet alle verhalen uit zijn jeugd, maar ik weet dat hij moeilijke tijden heeft gekend. Ik denk dat iedereen op een gegeven moment ontdekt dat hij de zelfde dingen doet als zijn ouders. Eric kwam erachter dat hij een aantal din gen herhaalde die hij niet wilde." 'Hey Man' werd net als de voorgangers geproduceerd door Kevin Elson. Is hij het vijfde bandlid? Ja, Hij heeft niet alleen elke plaat van ons geproduceerd, ook is hij vaak onze FOTO REISIG TAYLOR/WARNER MUSIC live geluidsman. Hij legt ons nooit zijn ideeën op; hij haalt het beste in ons naar boven. Tijdens de tournee met Aerosmith was hij onze geluidsman. Na twee weken had Aerosmith hun tech nicus ontslagen en stonden ze letterlijk op de deur van Kevins hotelkamer te kloppen. Of hij alsjeblieft ook hun ge luid wilde mixen. Kevin heeft de tour met ze afgemaakt en is hij hun live-cd aan het mixen." De grote hits van Mr Big zijn akoesti sche nummers. Vind je dat niet frustre rend? „Het feit dat we hits hebben vind ik op zich al verbluffend. Op de radio hoor je nu eenmaal weinig heavy werk; dat is de aard van het medium. Ik herinner me van vroeger dat ik in allerlei roek- bladen over de groep Kiss las. Ze spuw den vuur en bloed en zagen er heel heftig uit. Hun muziek had ik nog nooit gehoord. Bleek dat ze een hit hadden met een meezingballad. Toen ik hun albums kocht, ontdekte ik dat ze ook veel steviger werk speelden. Door die ene hit kopen mensen onze cd's en ontdekken dan wat we verder zoal doen." Eindredactie: Paal Vertinden Reactiet- Vind je jezelt heet interessant, heb je een goed idee of wil Je gewoon je gal spuwen? Schnjf of bel naar Ragazzi, Postbus 3229. 4800 MB Breda. Telefoon. 076-5312379 In maart vertrok Johan Martens (24) uit Sprundel met plaatsgenoot Eddie Antonissen naar Australië om te gaan werken en reizen. Voor Ragazzi be richt hij regelmatig over zijn beleve nissen Down Under. Door Johan Martens De vliegen zitten nu echt overal: ze zwermen om de oren en zitten rond de neus en mond. Eerst probeer je ze nog weg te slaan met je pet, nu kost dat te veel moeite. Gelukkig grijpt onze gids Dave naar de waterfles in de backpack, ten teken dat we even kunnen rusten. We zijn nu al zover gestegen dat we boven de andere bergen in de omge ving zitten. Een blik naar de top leert ons echter dat we nog maar halver wege zijn. Die top heet St. Mary's Peak. Het is de hoogste berg van Flinders Rangers National Park, 300 kilometer ten noorden van Adelaide. Het is de tweede dag van onze driedaagse tour door het natuurpark. Met mountainbiking, bushtracking en kamperen belooft. bet een inspannen- de tocht te worden. En leerzaam ook, want Dave weet het een en ander van de Flinders Ranges. De bergen date ren van 500 miljoen jaren terug. Teza men moeten ze ooit eens een gigan tisch gebergte gevormd heben, nog hoger dan de Himalaya's. Door erosie is de berg als het ware uitgehold, maar het harde gesteente aan de bui tenkant is in een cirkel eromheen blij ven staan. Dit dal wordt een pound genoemd. Vanaf onze rustplaats kunnen we de pound duidelijk onderscheiden. Het pad bergop wordt echter steeds meer onherkenbaar. Zelfs Dave vergist zich nu at en toe. We springen op uitste- kende rotsen en lopen langs smalle ri- chels. Onze petten zijn doorweekt van het zweet en de ademhaling gaat overdrive. Met pijnlijke kuiten herinneren me aan die andere berg. De dag tevoren zijn we met de mountainbike naar Devil's Peak gereden. Om daarna te voet deze berg te beklimmen, vergde al veel van mijn conditie. De zon op St. Mary's Peak doet ons nu verlangen naar de koelte van de vorige nacht toen we we met twee dekens over ons heen in de buiten lucht sliepen. De top is niet te missen: het bord laat geen misverstand. In de verte zien we Lake Torrence liggen, een van de grootste zoutmeren van Australië. Op zo'n 60 kilometer af stand van de top bedekt het onze he le horizon aan de westkant. Aan de andere kant van de pound zien we kléinere bergen in een keten door het park slingeren. pave stelt voor ons om de berg langs de andere kant af te dalen. Deze rou te duurt wat langer maar het is nog vroeg in de middag, en met ons tem po schat hij dat we voor zonsonder- gang terug bij de four-wheeldrive zijn. We komen nu midden in de pound en wandelen door uitgedroog de kreken, langs verbaasd wegsprin gende kangeroes. In de schemering bereiken we eindelijk ons startpunt. De plattegrond geeft aan dat onze route 'round the pound' 20 kilometer lang is geweest. Snel zetten we het kamp op voor de laatste nacht. On danks de kou en harde ondergrond heb ik deze keer weinig moeite om in slaap te komen. Na drie dagen bijna geen mens ge zien te hebben is de terugkomst in Adelaide even wennen. Gelukkig hoe ven we ons geen zorgen te maken om accomodatie. Voordat we vertrokken zijn we heel hartelijk ontvangen door vrienden van Eddie. Hun adres heeft hij in Nederland ge kregen van zijn tante. Ook nu kunnen we er terecht en als ze even tijd heb ben, laten ze ons Adelaide en omge ving zien. We hebben ook nog een adres van kennissen in de stad. Na een telefoon tje hebben we een uitnodiging een keer te komen eten en hun twee dochters beloven ons het uitgaansle- ven te laten zien. Reden genoegd om nog even in Adelaide te blijven. Vrij Nederland stuurt alle Ta- rantino-liefhebbers zonder eten naar bed. Het blad laat werke lijk niets heel van de steeds be roemder wordende acteur/regis seur. „Komt de Tarantino-hype u ook de strot uit", vraagt de journalist als openingszin van het artikel. Om vervolgens af te geven op zijn acteurtalent (het gebrek daaraan, dus), zijn stijl als scriptschrijver en zijn regie prestaties. Opvallend, net nu zo'n beetje de hele filmwereld de 33-jarige 'wonderboy' in de armen heeft gesloten. Voor het grote publiek brak Ta- rantino door als regisseur vah Pulp Fiction, de film die spot met tijden en drie verhalen te gelijkertijd vertelt. Het is een mix van diverse, bestaande film stijlen. Juist de overdrijving van de stereotypen (zoals de gang sterrol van John Travolta) maakt de kracht van de film uit. Aldus de fans, want VN hamert liever op het idee dat Tarantino mate riaal jat uit andere, originele films. Vreemd, vindt de regis seur zelf, want volgens hem gaat een film altijd over andere films, de een reageert op de an dere. 'Gun lovers' noemen ze zich. Een paar keer per jaar komen ze bij elkaar om hun machinege weren leeg te schieten op oude koelkasten en auto's. Voor een dollar of 25 krijg je genoeg ko gels om een dozijn watermeloe nen te doorzeven of je lekker uit te leven op een Chevrolet Impala. Plaats van de handeling: Amerika, dat mag duidelijk zijn. Een verslaggever van Kijk zette een paar oogkleppen op om zich uitgebreid te verwonderen over zij die kicken op pure vuur kracht. Mitrailleurs, bazooka's en der gelijk zwaar wapentuig zijn in de Verenigde Staten legaal ver krijgbaar, tenminste die van voor 1986. Er lopen heel wat Vietnam-veteranen, (ex)politie- agenten en zomaar wapenfana ten rond die niets liever doen dan met kameraden oorlogsher inneringen ophalen, klagen over de toestand in Amerika én een vlammenwerper of twee leegschieten. Daarvoor zijn ze aangewezen op afgelegen ge bieden, want reguliere schietba nen hebben niet bepaald oren naar dergelijk geweld. „Vertel het maar niet aan Military en Biliary," roept een van de lief hebbers, „die steken er vast een stokje voor." Misschien voel je je vandaag een beetje vreemd; een kriebel in je onderbuik om maar iets te noemen. Blvd. stelt de diagno se: puppylove! Het is een 'essen tieel, sentiment' dat zo rond de lente opsteekt. Het valt heel aardig te vertalen in het Neder lands, want hier staat de aan doening bekend als lente-geil heid. Kennelijk hebben vooral pubers er last van; al ben je ge vorderd tot een standaard ou- de-lul, puppylove grijpt altijd te rug naar tiener-zoenfeestjes, naar nerveuze opwinding die hoort bij het ontdekken van ontluikende lichaamsdelen. Ook in Blvd.: een opvallende en ver nieuwende mode-bijlage. Tegen de achtergrond van computer geanimeerde 3d-poppetjes sho wen Margoty en Sasjha ge waagde kleding. Detail: de pop petjes hebben de vorm aange nomen van een xtc-pil en een pelpinda. Michiel van den Broek Door Liesbeth Oeseburg 'En hier komt de clip van Michael Jackson', was onge veer het enige wat de 21-ja rige Bridget Maasland voor de camera moest zeggen om een eigen programma te krijgen. Bij The Music Fac tory, de Nederlandse mu ziekzender die non-stop clips uitzendt, zagen ze het gelijk helemaal zitten met het jonge fotomodel. Mo menteel heeft ze al een ei gen programma maar bin nenkort zal ze nog vaker als 'video jockey' op televisie te zien zijn. Bridget loopt ontspannen rond op de redactie van TMF. Vandaag hoeft ze niet de opnamestudio in en dus is het niet nodig om hele maal opgetut rond te lopen. Ze draagt een wijde tuin broek en het helblonde haar is in twee knotjes vast gebonden op haar hoofd. Ruim een half jaar geleden werd Bridget door een cas tingbureau gevraagd of ze auditie wilde doen voor The Music Factory. Ze kende de ze muziekzender nog niet, want in Den Haag (waar Bridget woont) hebben ze TMF niet op de kabel. „Ik ging er naartoe met niet meer verstand van muziek als de gemiddelde 21-jarige, presenteerde wat tekstjes voor de camera, en twee da gen later had ik al een ei gen programma. Ze werken hier heel snel." Helemaal rustig was ze er niet onder. „Ineen keer kom je hier terecht tussen mensen als Wessel van Die pen en Erik de Zwart, perso nen die ontzettend veel van muziek af weten. Dat was in het begin heel eng." Naast het werk voor TMF, is Bridget ook nog actief als fotomodel en helpt ze in de lingeriezaak van haar ou ders. TV-ervaring deed ze onder ande re op als assistente in Hans Kraaij's spelshow 'Man O Man'. Bridget deed al modellenwerk vanaf dat ze een baby was. „Toen ik negen maanden oud was, liep ik mijn eerste show. Aan twee handen, want ik kon nog niet lopen." Ze is het tot nu toe al tijd blijven doen. De opdrachten lopen uiteen van een 'snoep verstandig eet een appel-commercial', tot reclames voor wasmiddelen en modereportages voor het weekblad Viva. Na het beha len van haar eindexamen havo, vertrok ze naar Barcelona om zich daar een jaar volledig op het modellenwerk te storten. Na drie maanden had ze het echter al gezien en besloot ze terug te keren naar Nederland. Bridget: „Ik zat in mijn appartementje en dacht plotseling: 'wat doe ik hier'? Ik had werk, maar het grootste gedeel te van de dag liep ik castings af. Soms was het wel leuk, maar alles draait in dat wereldje om het uiterlijk en er is onderling zoveel haat en nijd. Ik moest me ook zo veel mogelijk laten zien op feesten. Af en toe voelde ik me net een barbiepop, een koe die de hele dag wordt gekeurd. Ik werd er zo moe van, want dat is niets voor mij." Daarom vindt Bridget het werk als VJ zo leuk. „Je kan jezelf zijn en je mag nog praten ook. Ik kan nu laten zien dat ik meer kan dan leuk op de foto staan" Vanaf 3 juni verandert er het een en ander in de programmering. Omdat collega-VJ Sylvana hoogzwanger is, zal zij minder vaak op TMF te zien zijn, en krijgt Bridget de kans om meer voor het voetlicht te treden. Dinsdag tot en met vrijdag zal ze elke avond op televisie te zien zijn van tien tot twaalf uur en zondag van een tot drie uur 's mid- Bridget: 'Ik kan meer dan alleen leuk op de foto staan dags. „Het overvalt me hoe snel het al lemaal gaat, maar ik vind het heel leuk. Ze laten me erg vrij. Ik heb veel inbreng in het programma en er wordt echt naar mijn ideeën geluisterd. Ik ben nog maar 21 en in een keer maak ik programma's, schrijf ik ze en neem ze ook op. Van alles doe je wat," zegt Bridget met lichte verwondering. Samen met iemand van de redactie, schrijft de video jockey haar eigen tek sten. De muziek wordt voor haar uitge zocht. Op de dag van de opnames, komt Bridget 's ochtends binnen en stapt ze gelijk de make up-kamer in. Daarna loopt ze de studio binnen. De clips ziet ze zelf niet en daarom worden alle presentaties achter elkaar opgenomen. Hoe haar nieuwe programma er uit komt te zien, weet Bridget nog niet precies. „Nu presenteer ik een programma met veel swingbeat en ballads, vooral rusti ge muziek voor op de achtergrond. Het nieuwe programma zal er een zijn waar je echt voor gaat zitten, met commerciëlere muziek." Ze geeft toe dat ze soms wel eens ver ward raakt door haar uiteenlopende bezigheden. „Het zijn hele andere we relden. Je bent wel gewoon jezelf, maar je moet soms een knop omzet ten. Als ik bh's verkoop, ben ik een soort maatschappelijk werker omdat mensen heel snel dingen over hun pri- vé-leven vertellen. Tijdens het model lenwerk ben ik weer het muurbloem pje dat haar mond houdt en aan wie nooit wat gevraagd wordt. Bij TMF ge bruik ik wéér een heel andere kant van mezelf." Het werk bij TMF vindt ze absoluut het leukst, omdat ze daar alles van zichzelf kan geven. „Ik heb nooit gedacht dat ik op deze leeftijd en zonder opleiding in deze richting, zo'n baan zou kunnen krij gen. Het is waanzinnig dat mij zo'n kans is geboden." The Music Factory, het Nederlandse antwoord op MTV, vierde onlangs haar een-jarige bestaan. De muziekzender had alle reden om een feestje te bouwen, want als we de onder zoekcijfers mogen geloven, neemt de muziekzender weke lijks in populariteit toe. Elke week kijken ongeveer 600.000 jongeren tussen de dertien en negentien jaar naar de programma's van TMF. De zender is echter nog niet overal te zien, ook bijvoorbeeld in Breda zit TMF nog niet op de kabel. In veel gemee'ntes is er een strijd gaande tussen TMF en de van oor sprong Amerikaanse concurrent MTV. Zo moet in Tilburg een brief kaartenactie en steunbetuigingen van Nederlandse artiesten de ge meenteraad overtuigen van het feit dat TMF op de kabel moet blijven. Een meerderheid van de gemeenteraad heeft namelijk het voornemen om MTV weer terug te halen. N TO O O Ni V/1 kO V0 O» MERUNTJE M (T N 3 N m 8 3 P o I «P r g q. S-. is 2.S ff "i e I03. G GD CD GD ff P g- e të W 3 P F> 3. Qa g P W 8. 5' g e. K 3 Pa GD O Q cr GD Q B- M 3 cm Gw CD trg. p gd s cL P *-i GD JU GD •S'fr&S S\s l (l (B I 113 V kT p GD 3 P GD 3 O GD 3 P fp- H a g o Sa< Q- g n «b: M gd fe1! ÜB-S Pa ffi ri o C^GD GD g P" W 3 gd er" - FT 3 3 5" Soma b ff e Qa P- GD 1-1 {D GD i1 LK GD O nn cr o 5? oï 3 3 3 fX3 £3-T3 c 03 .—f O tzL L- B 5 3 3 Pa 3 8 B Si 3 G° GD w P_ GD gd"" P co P p p OJ C/J a o S 4^. P O g. R GD P CTQ GD 3 sfSS Pm GD 3 GD 3. 2 co o p tfl CO GD 2 Ca P cr tr Po 71 P r-h 3 2, P P O" 3 w M PI A GD: ^3 I P I GD 3. GD <-+ {3 GD nSSSo&S H.üS p Pa 2 2 O p 3 o co -- °- Qa GD ST I-J fc_a. 3 9-S n a„-a S-Sï"1? m CD GD GD n p J o co 3 O O GD 2 <3' ST 2 n C 3 RG GD GD O £4- PaCTQ t-J CO 2 3' 2 H rh' P 0TQ P PT Z ptctq CO I GD r-t- GD [sj PL cr :tcs s? ia P4 5? O ffi ffi o a 58 O 0TQ PT P f}"<- O t- P GD cr GD w 3-H. BSO O) B OQ -S.g B hS O 5! O JT GD t K m P GD .Sï.sa GÉTCTQ p? GD ►-J GD 3- P cr g' GD P Pa GD GD 2- '~1 *"0 £Ea (L, 8 a K cT 2 "p GD GD i a 3 n EJ- 3 3 2 o 2- P 03 pa 2 5? ff 3 e "o g r" i p P I 2. 3 3 a 5 Z. "d O Btn Srn 3 o-w-5 P gd n H o |o s.§-g.9§ o m g-Sg. p >-< 3- co 3 Pa Pa O 3- P ÊT N_ m p tl gd m h. ri- £.0 d 3 n S n Z yo O sag erg TB GD O P CD O OY T3 £- S- ET CT5 S3 GD 03 TO 03 GD PaOC» s 2. P- m m rti „aNHing pr - o S> S" r" o. KOQ 3 3 5> cm o o 3 C I-a ffi -a m 0 —iB "Frp'o P Gr" GD l o 2.5 ffo f?*0 <o£ 3 2L p* tr 5T p p GD GD P W 1 c-h <-+- P t-i era P Sr- GD 03 3 PT GD OQ 3 GD Ga GD a P rfp 5^(D 3 Ö-8- 0-fr.aS. 2. 9 e- GD O P <2a a p P- Pa S 3 <a o 3 ar&s 3: P GD Pa m g 3 OQ ^a C_| m m r° J GD I CTQ I tP. cr p g- 03 g ffio cr m Pa o gd j^-n awhacra ^2 p WP ÈSSS-s.o§§S§.a-'6SSg<Sn,™s:»i3S-5"lsiffiS' t m m p r GD GD mi ëZSffi crTJO p rö 2_cm GD 3 O 3 3 3' rgapcr EJirrng p-a^ r^P hp p- c- Pa co ctq «-ho p-ctp mo p p «-< p 3- 3 ■-es 2 p tl ocra o M m B GD CTQ b:Ö rro O V ET 5 3 tfaCD - P-9 O Q c+ B 3 SC GD GD a* an S GD P m 2 a P g. o oTP oLB P Pa CO -* gd t-f" 3 a O3 GD p, O R tr HT gd S-S-N S _£D HJ O o GD ro 5 2 NmE 5 W cr S.Ê 3 gTs." 1-1 co £a c-H 03 GD P T3 P- p GD È-5 co 6 O- GD <7-h cr td GD o p T5 CD co r-h co p-b O A «3ES?| o 8-p.- =5 a-6 5> g s =- DJ -3 CU GD NJ f ID CO vi OI JS 1

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 52