:ur roet B.V. NIEUW GOED ,VO 4601.81 CA Ruige natuur en stugge mensen op contrastrijk Frans eiland Autojacht via Internet Het witte goud SURPLUS E3 37.500.- VOLVO EET WIJZER 41 IDESTEM Terneuzen ENDIJK AUTO'S ERNEUZEN B.V. Ajaccio Verrassingen mm REIZEN KORT Eerste Solovakantiebeurs Goedkope pas voor Karinthië Boeien als last minutes Tessin te paard fege op dezelfde datum een Jchting omvattende, vergun- |de inrichting verleend aan I te Sluiskil, kadastraal be- Izen, sectie K, nummers 1030 jidere relevante stukken lig. II juni 1996 iedere werkdag I en van 13.30 tot 16.30 uur |ouw van de sector Stads. (sectie Milieu), Herengracht Ijkheid de stukken gedurende |en kantooruren in te zien. U ■st een telefonische afspraak L75 458). niet gewijzigd ten opzichte aandacht dat tot I juni 1996 de Afdeling Bestuursrecht en State voor. ankomstig artikel 3,24 en 3.25 wet bestuursrecht bedenkin- lend tegen de ontwerpen van pbruik hebben gemaakt van de uit te brengen over de ont sluiten; nkingen hebben tegen wijzigin- ïmen van de besluiten ten op werpen zijn aangebracht; ende, die aantoont dat hij re- I staat is geweest overeenkom- ermelde artikel bedenkingen in |epschrift dient gericht en ge- jaan de afdeling bestuursrecht- Id van State, Postbus 20019, |age. i op het volgende; worden van kracht na afloop Iet-mijn. tenzij tijdig beroep is in- toepassing van artikel 36 van de |d van State, juncto artikel 8.81 ne wet bestuursrecht een ver- laan tot het treffen van een voor- [ngi leen voorlopige voorziening dient In de voorzitter van de afdeling Waak van de Raad van State; phikkingen worden niet van kracht Jat op het verzoek als bedoeld I der 2 is beslist. VRIJDAG 19 APRIL 1996 Terneuzen, 19 april I996. •gemeester en Wethouders erneuzen, s, Burgemeester, jwer. drs. R.C.E. Barbé. en en Audi zoekt: ïkhouding en de financiële Inheden zoals grootboek en kening. Bovendien adviseert g van de automatisering en V waar mogelijk verbeterin- i en enkele jaren ervaring in niet vreemd. groei is gebaseerd, verwacn- zijn vakgebied gestalte kan 33 jaar. lagen na verschijnen van dit 530 AD Terneuzen. aug. 1995,10.000 km. Kleur: metallic, getint glas, centrale i/ergr., stuurbekrachtiging, velours bekleding. aarmanweg 49 Tel. 0115-697455 mMet kogels doorzeefde verkeersborden vertellen op Corsica een kam verhaal: dat van een ruige macho-cultuur en van de gespan- Ln verstandhouding met Frankrijk. Vestingen en uitkijktorens zijn op Corsica stille getuigen van vele invasies. De citadel van het authentieke plaatsje Corte is in 1420 gebouwd op last van Vincentello d'Istria, onderkoning van Aragon. foto's johan van grinsven Altijd in het blikveld, de vlag van Corsica. Te zien op handdoe ken, T-shirts, winkelpuien of als graffiti op muren gespoten. Corsica koestert identiteit ilorsica is in veel opzich- :n een verrassend iland. De natuur is er .nig, de mensen stug. Tradities worden er in ere (gehouden. Napoléon Bonaparte is de Verloren Koon van Eer. En Corsica Joelt zich vooral géén Frankrijk. jor Johan van Grinsven lïr staan zeven mannen voor het feltaar van de bescheiden kerk nSartène in het zuiden van het eiland Corsica. Eén kale, zanger en zes zwart- medezangers in zwarte Iroeken en zwarte halflange Jeren jassen, de meesten met toppels op hun kaken. Hun trek- |en ontberen devotie en het ver- naledijde vooroordeel komt te gemakkelijk; ze ogen als figuran- in Francis Ford Coppola's mische maffia-epos The Godfa- tter. flaar dit is Corsica en niet Sicilië het is nog vroeg in de avond Is de schaarse verlichting van de i een dozijn mannen en touwen valt. Zij zitten op kaars- kerkstoelen en luisteren talloos terwijl de mannen bpeteren. Ze zingen eeuwenoude kerkelijke en volkse liederen. De jntroering over de zuiverheid en f e eenvoud van de broze liederen s zoveel echter dan, bijvoor- wld, bij het aanhoren van de eelbejubelde Wiener Sangerk- aben. fier slaan zeven mannen, jonge tannen nog en toch al diepge worteld in hun geboortegrond, Ti brug tussen verleden en den. Met hun soms eeuwen- (rtde, wonderschone gezangen o zij de ziel bloot van Cor ps. Of ze nu God loven of het |W zingen van de bakker die Tplijks het brood bakt, ze ver- flffl boven alles van hun trots orsicaan te zijn. Ze behoren tot ,f lokale, maar internationaal pende L'ecole de chant van 'rténe die onder leiding staat directeur, dirigent en zanger San-Paul Poletti. De uitverko- o 'eden van de school treden 'e malen per jaar op in Corsica vet daarbuiten. n de kerk, boven naast het I, hangt als een schijnbaar eloos detail een bovenmaats n kruis. Het is het kruis dat gebruikt in de processie Latenaceiu waar Sartène ook jWnd om is. Op Goede Vrijdag e™ boeteling, wiens identi- geneim wordt gehouden, in ept] en met een rode kap over hoofd, het 32 kilogram gende kruis op de schouder, Fde kruisweg af. De l^wjst voor deze anonieme |m mg "een grote eer- ■I n ver voorbij het jaar .Corsica is in alles een 4 van tradities. De keizerlijke stad Ajaccio telt twee havens. De oude is vooral de thuishaven voor lokale vissers; in de nieuwe ligt het speelgoed van welgestelden. Het Franse eiland, dat ongeveer 250.000 zielen telt, ligt twaalf kilometer boven het Italiaanse Sardinië. Het meest bergachtige eiland in de Middellandse Zee ligt ook dichter bij Italië (83 kilo meter) dan bij het Franse vaste land, dat 170 kilometer ver weg is. De uitersten van het eiland liggen in de lengte 183 kilometer uiteen en in de breedte 83 kilo meter. Vanwege het strategische belang werd Corsica vele malen overmeesterd, door Iberiërs, Etrusken, Romeinen, Saracenen, Aragonezen en Genuezen. Die invasies en overheersingen lieten natuurlijk hun sporen na, dat is nog altijd te zien aan bijvoor beeld oude vestingen, citadels, de vele uitkijktorens langs de 1.047 kilometer kustlijn en de architec tuur op het eiland. Corsica heeft allerhande beziens waardigheden, zonder dit aantal meteen te overdrijven. Neem bij voorbeeld de hoofdstad van het eiland; Ajaccio. Twee drukke winkelstraten, enkele musea, een paar pleinen, een oude en een nieuwe haven. Alles is op men senmaat, ook het inwoneraantal van de stad: 65.000 mensen. Die er alles aan doen om Ajaccio grootsteedse allure te geven; files kruipen door de belangrijkste straten, automobilisten parkeren schots en scheef en dubbel of driedubbel als het nodig is. En dat is het al gauw. Ajaccio is de grote stad voor veel Corsicanen, zoals Parijs dat is voor het Franse vasteland. Maar voor elke bui tenstaander is Ajaccio niet veel meer dan een plattelandsstadje. Als ergens met verve de connectie met Napoléon Bonaparte breed uitgemeten wordt, dan is het hier. Krijgshaftige standbeelden bij de vleet, zijn geboortehuis is er te vinden, een aan hem gewijde zaal in het stadhuis (waar onder meer zijn dodenmasker te vinden is), het houdt niet op. Hij wou hier, in zijn geboortegrond, begraven worden, zo leert een tekst in de kathedraal van de stad. Dezelfde kathedraal waar Napoléon als tweejarige werd gedoopt. Hoewel hij in de stad alom aanwezig is, hoor je al snel ook een ander geluid over de Verloren Zoon van Eer: 'Napoleon vetrok hier als zevenjarige en nadien heeft hij niets meer betekend voor Cor sica'. Extra onverteerbaar dit 'verraad' omdat de Corsicanen juist zo hechten aan de cfan- gedachte. Na de keizerlijke stad Ajaccio is Bastia de tweede stad van het altijd groene eiland. Johnny Rep voetbalde er ooit en met succes. In Bastia vinden ze die van Ajac cio hoogmoediger, meer gericht op uiterlijk vertoon en achten ze zichzelf gastvrijer. Wat biedt Corsica nog meer? Drukbezochte kustplaatsen als Calvi in het noorden en Bonifacio in het zui den. De universiteitsstad Corte in het hart van het eiland, authen tiek en door de studentenbevol king toch ook springlevend. En er zijn stranden, fotogenieke vis sersplaatsjes, grillige rotsforma ties, een nooit eentonig land schap, bochtige bergweggetjes en een weelderige natuur die geschapen lijkt te zijn voor wan delaars of fietsers van een taai slag. De bergen, de bossen en zeker ook de maquis, het dichte struikgewas, geven Corsica haar ruige uiterlijk waar haar bevol king zo goed bij past. En dan zijn er nog de kleine berg dorpen. Een romanticus zegt daar al gauw over dat de tijd er stil lijkt te staan. Bejaarde man nen op een muurtje, of aan de toog van een dorpscafeetje. Wat ze doen? 'Kijken naar het ouder worden van de stenen', zeggen ze op Corsica. Maar die bezienswaardigheden - opgenomen in elke reisgids - zijn maar een deel van wat het Franse eiland te bieden heeft. Want wat zeggen ze over hart en ziel van een samenleving? Wie Corsica wil doorgronden, stuit op vele ver rassingen. Dat heeft de 37-jarige Sylvia Beumer uit Heerlen wel ervaren. Zij woont sinds 1984 op Corsica; met man en - sinds enkele jaren - met twee kinderen. „Bijna iedereen heeft hier een televisie, dus de hele wereld komt aan huis. Maar evengoed ben ik in plaatsjes geweest in het bin nenland, gehuchten met een hoog- en een laaggelegen deel, waar mensen wonen van rond de zestig die nog nooit buiten hun eigen territorium geweest zijn. Nog niet eens van boven- naar het benedendorp gegaan zijn. Net zoals er genoeg jongere mensen zijn, dertigers en veertigers, die nog nooit het eiland afgeweest zijn. Dat is niet alleen een cen tenkwestie, ze hebben er ook geen behoefte aan." Corsica is erg op zichzelf, naar binnengekeerd. „Zelfs een Frans man wordt hier als buitenlander beschouwd," vertelt Beumer. Dat ze op een eiland wonen waar de welvaart niet echt wil doorbre ken, draagt nog altijd bij aan het gevoel van af- en uitzondering dat veel Corsicanen hebben. De bevolking leeft er vooral van het toerisme en van de sociale dienst. Er is wat landbouw en een beetje industrie. Maar te weinig. Het gaat slecht met de lokale eco nomie, de overheid creëert geen banen meer en tot overmaat van ramp gaat het de laatste jaren ook minder met het toerisme. De Franse regering presenteerde onlangs dan ook plannen om van het eiland een belastingvrije zone te maken. Ook al om de naar onafhankelijkheid strevende groeperingen de wind uit de zei len te nemen. Het valt waar schijnlijk niet meteen op, maar de verkeersborden op Corsica vertellen een verhaal. De meeste bevatten gaten, kleine ronde, alsof ze met een schot hagel zijn doorboord. Of vingerdikke gaten alsof ze met een potenter kaliber kogel zijn geperforeerd. En dat zijn ze ook. Sylvia Beumer: „Iedere Corsi- caan heeft een wapen. Zoals in Nederland met oudjaar vuurwerk afgeschoten wordt, zo knallen ze er hier met hun geweren op los." Maar het is maar een deel van het verhaal. Want de verkeersbor den, dat is ook de Franse staat. En de Franse staat, dat is een geliefd doelwit hier. Een buitenstaander als zijzelf is, kan zich op Corsica maar beter niet met politiek bemoeien, vindt Beumer. Niet omdat het katho lieke Corsica een uitgesproken macho-cultuur kent, maar omdat het op politiek vlak licht-ont- vlambaar is. Bomaanslagen, moordpartijen, ieder jaar weer ('maar nooit gericht tegen toeris ten', haast iedereen zich te zeg gen). Drie onafhankelijkheidsbe wegingen stoken altijd weer het vuur op; ook al vallen ze volgens ingewijden steeds meer in elkaar bestrijdende splintergroepen uit een en worden hun banden met de onderwereld steeds manifes ter. Toch kunnen deze 'patriot ten' de rede op het eiland niet overschreeuwen. Neem pater Verplaneke, een beminnelijke witte pater uit Brugge die al 26 jaar medepastoor is van de kathedraal van Ajaccio. Ook hij vindt het streven naar onafhan kelijkheid irreëel. „Corsica is financieel volkomen afhankelijk van Frankrijk, maar daar hebben die heethoofden geen boodschap aan." Sylvia Beumer heeft nog een andere opvatting: „Onder het mom van de onafhankelijkheids strijd gebeuren de gekste dingen. Dat het belastingkantoor werd opgeblazen en het de overheid lange tijd kostte om alle gegevens weer op orde te krijgen, kwam heel wat mensen heel goed uit. Als ze hier de Franse regering een poot uit kunnen draaien, doen ze dat met liefde en plezier." Corsica biedt mogelijkheden voor actieve vakanties, strandvakanties en rondreizen. Het accommodatie aanbod varieert, van campings (ongeveer 175) tot meersterren- hotels. Het eiland ligt op zo'n twee uur vliegen van Amsterdam. Corsica is in de brochures van een handvol Nederlandse reisorganisa ties te vinden: Arke is de meest ambitieuze, het heeft onlangs een apart Corsica-programma uitge bracht. Hiervoor verzorgt Transavia van 28 april tot eind september de chartervluchten. Andere bekende aanbieders zijn Island World (Ren- taCasa) en Frantour. Air Holland combineert chartervluchten op Cor sica met Sardinië. Deze maand is een hogesnelheidsveerboot in de vaart genomen die de overtocht met het Franse en Italiaanse vasteland in tijd gehalveerd heeft. Een prijsvoorbeeld: een verzorgde vliegreis met appartement begint bij 675 gulden per persoon (Arke). In zijn algemeenheid kan gesteld wor den dat Corsica ter plekke geen goedkope vakantiebestemming is. Informatie over Corsica: Maison de la France, Prinsengracht 670, 1017 KX Amsterdam. Door Marijke Prins Asperges zijn al heel lang als groente bekend. Uit een bijna 5000 jaar oud Egyptisch graf is een uitgehakte afbeelding van een bun deltje asperges bekend. De Grieken en Romeinen snoepten er ook van. De Romeinen aten ze, wit en groen, graag met een vinaig rette. Dat deden ze kortgekookt, zoals blijkt uit een overgeleverde uitspraak van keizer Augustus: 'Men moet over het oplossen van een probleem niet langer doen dan de tijd die nodig is om asper ges te koken.' Asperges in een schelp 200 gram schoongemaakte asperges 15 gram boter 75 gram dun gesneden champignons 10 gram geraspte Zwitserse kaas Bechamel-saus 15 gram boter 15 gram bloem 1 dl room 1 dl kooknat van asperges 1 sjalotje 4 eetlepels verse kervel (indien voorradig) of peterselie peper uit de molen nootmuskaat Gebruik voor dit recept St.-Jacodsschelpen of kleine ovenvaste schaaltjes. Maak de asperges schoon en kook ze in 15 minuten beetgaar. Snij de asperges in kleine stukjes van 2 centimeter lang. Maak vervolgens de bechamelsaus. Roer 1 dl room en een gelijk deel kooknat door elkaar. Smelt het klontje boter in de pan en laat het vet uitbruisen zonder dat het verkleurt. Strooi de bloe- merover en laat het meel in een paar minuten, onder voortdurend roeren, garen. Giet er het asperge-roomvocht bij en klop flink met de een garde, zodat de saus niet klontert. Roer dan het fijngesne den sjalotje erdoor. Laat de saus even doorpruttelen en meng de kervel (of peterselie) erdoor. Schep in het midden van de schelpen een lepeltje bechamelsaus. Verdeel hierover de stukjes asperges en plakjes champignons en dek het geheel af met wat saus. Strooi over ieder schaaltje wat Zwitserse kaas (lekker pittig). Verwarm de oven voor op 225 graden en zet de schelpen boven in de oven, totdat de kaas begint te borrelen. Als je een gril hebt, gebruik die dan. Soep voor de volgende dag Wanneer je meer asperges hebt gekocht dan nodig, kun je die ver werken in een heerlijke soep. Bewaar de schillen van de asperges en kook die samen met een grofgesneden winterppen in 25 gaar. Maal schillen en peen fijn in een keukenmachine en druk de pulp door een zeef. Zorg dat je ongeveer een liter nat hebt. Maak een bechamelsaus volgens het recept hierboven en meng het kooknat erdoorheen. Snij door de soep nog een 100 gram dungesneden champignons en wat overgebleven asperges en laat het geheel nog tien minuutjes koken. De eerste landelijke Solovakantiebeurs wordt morgen in Amers foort gehouden. De beurs is speciaal bedoeld voor alleenstaande vakantiegangers. De organisatie van de beurs is in handen van de Vereniging Vakantie Partners (WP) en het tijdschrift Uniek, dat zich dè gids voor de alleenstaande in Nederland noemt. Het is de bedoeling van beide om deze beurs jaarlijks terug te laten keren. Volgens de organisatie groeit het aantal alleenstaande reizigers ieder jaar. Dat heeft als resultaat dat reisorganisatie deze klanten steeds serieuzer gaan nemen en hun aanbod er beter op afstem men. Daardoor is er inmiddels een breed, passend vakantie-aan bod te boeken, van avontuurlijk kamperen in Nederland tot een zonvakantie in een eersteklas hotel in een ver buitenland. De Solovakantiebeurs wordt gehouden van 10.30 tot 17.30 uur in Congrescentrum De Eenhorn (vlakbij het station), Koningin Wil- helmina 33 in Amersfoort. Toegang kost 7,50 gulden, kinderen tot 14 jaar mogen gratis naar binnen. Vervoer met schepen, treinen, bussen en bergliften kan deze zomer in Karinthië worden betaald met de 'Karnten Card', een chipkaart voor toeristen. Ze kost goed veertig gulden voor vol wassenen en de helft voor kinderen (tot zes jaar gratis) en ze geldt tussen 24 mei en 29 september. De Oostenrijkse deelstaat Karinthië, in de zomer populair bij Nederlanders mede vanwege het goede weer en de snel opwar mende meren, introduceert de kaart voor het eerste jaar. Behalve voor openbaar vervoer, geldt ze ook voor de toegang tot vele attracties zoals musea, druipsteengrotten en zwemparadijzen. Tweehonderd gulden voordeel per gezin achten de uitgevende toeristische instanties een reële winstverwachting voor de aan- schaffer. In een volgend seizoen denkt men de Karnten Card te kunnen uit breiden tot betaalmiddel voor toeristen, met een chipsysteem net als bij telefoonkaarten. Voor de kaart vraagt de uitgevende Karntner Tourismus Gesel- lschaft een statiegeld van dertig Schillingen, maar men denkt dat weinig kaarten worden ingeleverd vanwege de populairiteit van chipkaarten bij verzamelaars. Informatie: Oostenrijks Toeristenburo, telefoon 020-6129682. Veerdienstmaatschappij Scandinavian Seaways komt met wat de onderneming zelf noemt een variant op de last minute-reizen. Bij Scandinavian Seaways zijn ze 'boeien' gedoopt. In een speciale 'Boeienfolder' staan drie- tot negendaagse arrangementen die met' korting worden aangeboden. De actieperiode loopt tot en met 29 juni. De havens die deze maatschappij aandoet zijn het Noord- Engelse Newcastle en Kristiansand in Noorwegen. De folder is gratis verkrijgbaar bij de reisbureaus. Echte last minutes zijn de 'boeien' natuurlijk niet, want de reizen kunnen ruim tevoren wor den geboekt. Te paard Ticino of Tessin, het Italiaanstalige stukje Zwitserland, Ieren kennen. Dat is de opzet van de zesdaagse Alpentrekking van het Maggiadal via het Bedrettodal naar het Bleniodal. Tijdens de rijtocht worden vooral oude muildierpaden gevolgd. Begin- en eindpunt van de tocht is het plaatsje Bignasco. Informatie geeft; Ente Turistico Vallemaggia, 00-41-91-7531885. |°°rRien van der Steen •"tof uurtje zoeken naar een it 11 toternet mondt al snel »i twee uur. Zodat het idee ■Leen bezoekje aan een SïeJmmder tijdrovend inla De responsetijden Wen e^e simpele vraagjes it z.°maar dertig minuten, et de te mnken te hebben M er wel garen bij Jefef ®:ote merken hebben Jffm^steerdineenmeb- 1,1; internet. Opel brengt, WlfrFM?1 I" beeld Met i is i"i Mike. And nh^"ne fr°m the recep- datde Internetter toch een beetje het idee krijgt met mensen van doen te hebben, net als in een echte garage. Nederlandse infor matie is ook bij Opel wat te veel gevraagd. In Engels of Frans en spoedig in Spaans en Italiaans wordt een overzicht geboden van de historie van de onderneming. Met veel plaatjes. Bij Chrysler hebben ze er nog niet veel van gemaakt. De digitale informatie blijft beperkt tot mededelingen als 'Binnenkort volgt meer informatie over onze bedrijfsauto's'. Technische gege vens van verschillende modellen zijn er wei, net als de aanbieding om een afspraak te maken voor een proefrit. Chrysler somt een deaierlijst op en heeft wervende reclameteksten om toch vooral een brochure te bestellen. Tsja. terwijl je toch zou mogen ver wachten dat het scherm toch net zo goed of beter de informatie kan geven die ook al op papier staat. Fiat 'zat' als een van de eersten op het Internet. Al meteen na de Ita liaanse introductie van de model len Bravo en Brava. Het scherm biedt rij-impressies van de auto's en citaten van een aantal klanten. Eentje daarvan: 'Fiat, ga zo door, zowel met Internet als met auto's'. Grappig is,dat de Internetgebrui ker zelf in kan tikken wat hij of zij vond van een proefrit in de nieuwe Fiat-modellen. Want: 'Wilt u na het maken van een proefrit uw bevindingen mailen? Bij Peugeot vragen ze een post code in te tikken, waarop naam en adres van de dichtsbijzijnde dealer in beeld verschijnt. Leuke beeldjes ook bij Peugeot en infor matie over de rijke historie van de onderneming. Specificaties en uit rustingsniveaus van de auto kun nen naar de harde schijf van de eigen computer worden geko pieerd. De kijker kan z'n eigen testrapport samenstellen en via e- mail een proefrit aanvragen. The Peugeot 'Saga' biedt net als enkele andere merken wel mooie beelden en Nederlandse specificaties, maar geen prijzen. „Toch hebben we er verbijste rende resultaten mee," zegt Rob Appels van Peugeot Nederland in Utrecht. „Toen we na de introduc tie van de 406 in oktober op Inter net verschenen zijn daaruit 50.000 contacten met klanten voortge vloeid. Met als resultaat honder den proefritten en tientallen ver kopen." Mazda noemt op haar website wel prijzen, maar dat merk beperkt zich dan ook tot het weergeven van de teksten uit bro chures. Die wat beter bijgehouden zouden mogen worden: eind maart stonden er aanbiedingen die golden vanaf 14 maart aan staande... Wanneer je echt op zoek bent naar informatie over nieuwe auto's, lijkt een telefoontje naar enkele dealers minder tijdrovend dan een zoektocht via het Internet. Want het systeem hangt om de haver klap stil, wachtend op ruimte in de telefoonkabel. Volkswagen had absoluut geen zin om op het scherm te verschijnen. Bij drie pogingen sloeg de beeldopbouw telkens op slot. En het zoekwoord Ford leidde naar van alles behalve het automerk. Wel naar Cindy Crawford en zelfs een ontblote Claudia Schiffer. Maar wat die met Mondeo's of Escorts te maken heeft? Wie op het Internet op zoek gaat naar auto's zal er aardigheid in moeten hebben uren achter het scherm te zitten. Want het kost enorm veel tijd. De merken zelf zullen er ook nog veel aan moeten doen. Beseffen dat ook. Peugeot is juist gestart met de Pinguïnpro motie via het Internet, de aanbie ding van goedkope airco in de 406. Op 9 mei start de nieuwe 106-sife en de voorbereidingen om het totale gamma via het Internet te communiceren zijn in volle gang. Voorlopig lijkt het gebruikte cir cuit een grotere kans te hebben dan de handel in nieuw. Want er moet toch toekomst zitten in de finder voor tweedehands auto's, die het Internet nu al biedt. Als Nederland de mogelijkheden daarvan ontdekt, zou de gebruikte handel per Internet wel eens een grote vlucht kunnen nemen. En wie een aperte hekel heeft aan het luisteren naar snelle verkoop praatjes, zou zich daartegen tevo ren kunnen wapenen. Door goed te kijken wat de concurrentie te bieden heeft. Via het Internet mis schien?

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 15