IDESTEM Bedrijf eist rectificatie boek De Breed Partners Moerdijk biedt Nedlloyd ruimte 1995? S Melle-dochter wil deel OZF Rinnooy Kan hekelt Melkert ;oo Beperkt treinverkeer Concentratie moet rendement Nedlloyd Road Cargo opdrijven NBIEDING ECONOMIE A7 250 STUKS OP IVOORRAAD fèst-Brabant ■Van der Stee onder vuur bij BolsWessanen I Dat heeft de Vereniging van Ef fectenbezitters (VEB) woensdag op de vergadering van Jaandeelhouders van het kwakke- ■lende bedrijf. Van der Stee zei lvorig jaar nog dat het prima ging |met BolsWessanen en wist vol- i dus niet 'hoe het be drijf er werkelijk voor stond' |Cp de vergadering bleek dat BolsWessanen het voorlopig eeft verbruid bij zijn eigen ach- ïrban. Aanleiding voor de kriti eke noten zijn de winstdaling lvorig jaar en de voorspelling dat ■dit jaar nog geen verbetering is te ■verwachten. Menige aandeelhou der pleitte gisteren voor verkoop i de drankendivisie, waarna |een profijtelijke samenwerking net CSM in het verschiet zou lig- Jgea. Bedrijfssparen heel populair Nederlanders weten weg met plastic geld Commentaar op Philips-cao valt verkeerd ECONOMIE KORT 'Economische groei Nederland 1,7%' Benzine morgen 1 cent goedkoper Richtlijn voor verpakkingen Eindhoven Airport trekt meer passagiers Supermarkt verdringt speciaalzaak Utrecht CS - Amersfoort Utrecht CS - Baarn Utrecht CS - Hilversum zondag 28 april t/m zondag 5 mei DONDERDAG 18 APRIL 1996 l„„.nze rechtbankverslaggever Etfo - 'Welk bedrijf haalt het jaar 15' Die prikkelende vraag siert de I van het recente boek 'Fire on W firms on fire' van het manage- '5'adviesbureau De Breed Part jes in Breda. In het boek is bere- I nd hoe zo'n vijfentwintighonderd forlandse bedrijven er voor staan 1 hun faillissementskans geding vorderde B.V. Holding- iii P B Nederland uit Wee zaken omdat De Breed Part- directe rectificatie van het testresul- Volgens P B geeft de test over I taai een volkomen verkeerde voorstel- «van ners verkeerde gegevens heeft losgelaten op het rekenkundig Z-model. De computer heeft berekend dat P B een dikke kans heeft binnen vijf jaar failliet te gaan, tenminste vijftig procent. In de branche waar de onderzoekers P B hebben ingedeeld scoren zesennegen tig van de honderd bedrijven beter. De Breed Partners heeft voor haar test de financiële jaarstukken uit de handelsre gisters van de Kamers van Koophandel gelicht. In het geval van P B waren dat de cijfers over 1994. Raadsman mr. G. Kemperink betoogde dat de dochter in 1995 op een omzet van 71 miljoen gulden een winst heeft ge maakt van 6,5 miljoen gulden. Samen met de andere werkmaatschappij van L'Oréal in Nederland bedroeg de winst 23 miljoen gulden op een omzet van 222 miljoen. L'Oréal boekte mondiaal in 1994 een winst van circa een miljard gul den. De onderzoekers hebben ten onrechte aangenomen dat P B een zelfstandig bedrijf is, betoogde raadsman mr. G. Kemperink. In werkelijkheid is het een van de ongeveer driehonderd dochters van de Franse moeder L'Oréal S.A. De letters P B staan voor Parfums Beautés. De winst van elke dochter wordt na belasting als dividend uitge keerd aan de moeder. Die kan met dat geld andere bedrijven opkopen. Kemperink betoogde dat directeur J. Jansen van P B de eerste mailing over de test van 8 januari jongstleden niet heeft ontvangen. Pas vijf weken later vernam hij ervan. Het resultaat voor zijn bedrijf stond in de brief van 8 februari al vast. Door omstandigheden kon er pas 7 maart gereageerd worden met het ver zoek welke rekenmethode was gebruikt. Uit de directe reactie bleek dat alleen die dag nog wijzigingen aangebracht kon den worden. De volgende dag zou het boek in druk gaan. „We hebben geen reeële kans op een reactie gehad. Geen sprake van hoor en wederhoor. Men wil de nog wel discussiëren, maar weigerde op voorhand het resultaat aan te pas sen," aldus de advocaat. Hij ziet het boek als 'een negatieve benadering' en de on dertitel als 'suggestief'. Mr. N. Sinjorgo betoogde dat Breed Partners niets onrechtmatigs gedaan heeft. Alle bedrijven zijn begin januari geïnformeerd. Kennelijk is bij diverse bedrijven gedacht dat het om reclame materiaal ging en is de brief weggegooid. De bedrijven kregen alle gelegenheid de ingevoerde gegevens te toetsen en zono dig te corrigeren. Testen staat vrij. P B wist dat het de bedoeling was het boek 1 maart uit te brengen. Door niet direct na de brief van begin februari te reageren, heeft P B de publicatie van de eventuele onjuiste test aan zichzelf te wijten. Zij wees er ook op dat het voorwoord van 'Fire on firms' de resultaten in een juiste relati vering zet en de nodige kanttekeningen zet bij de resultaten. Het gaat puur om berekeningen, niet om interpretaties of adviezen. Vonnis 24 april. of of |ien sik i in Is te ltse 2238 F: (0115)563033 ZITMAAIER 10 PK B en S motor elektrisch gestart koplamp grasopvangbak met 2 zakken 6 versnellingen fngelooflijk lage prijs van rw sn met 8 t/m 18 PK motor. f demonstratie. len, tel. 078-6763322 j $5-54 44 69 ppern. Zijn raam herinnert hem aan de ■Door Willem Reijn „...dijk - „Als we met elke auto per rit driehonderd ki- Io'meer weten te vervoeren, dan komt er al twee procent Leer geld binnen. En dat geld gaat linea recta naar je net- |o-winst." JDirecteur Leo Peskens heeft hoge harde realiteit van alle dag. Het ■verwachtingen van de voordelen venster is gegoten in de vorm van a de nieuwe uitvalsbasis van een patrijspoort. Het tekent de edlloyd Road Cargo op Moer- verbondenheid met het zeevaren- ijk, die minister Jorritsma van de moederbedrijf Nedlloyd, dat en Waterstaat vandaag een rendement van tien procent eist. En recht door het venster kijkt Peskens op de grote klant Shell, die behalve kwaliteit voor al ook de beste marktprijs wenst. Op Moerdijk voegt Nedlloyd Road Cargo de zes operaties van Oss, Venlo, Roosendaal, Amster dam en Rotterdam (tweemaal) samen. Peskens' eerste taak is de verschillende culturen van de be drijven samen te smelten tot één slagvaardige nieuwe organisatie. Het eerste signaal dat dat lukt, was er tijdens de verhuizing: „In het weekeinde moest de grote verhuizing zijn geregeld en op zondagmiddag was letterlijk ie dereen er om zijn bureau in te ruimen." Vanaf Moerdijk stuurt NRC vijf honderd eigen wagens en nog eens vijfhonderd charters heel Europa door. Een staf van twee honderd mensen zorgt voor de planning, het onderhoud van de getrokken eenheden en de admi nistratie. Moerdijk is daarbij hoofdkantoor voor de activiteiten van NRC in de Benelux, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Italië, Zweden, Noor wegen en de Verenigde Staten. Totaal werken duizend mensen onder NRC Moerdijk. Leeg rijden Het belang van de verhuizing naar Moerdijk is voor Brabant dan ook niet gering. Volgens cij fers van de provincie zal op lan gere termijn NRC goed zijn voor tien procent van de werkgelegen heid in de transportsector in West-Brabant. De investering in Moerdijk be draagt voor NRC circa 25 miljoen gulden. Binnen een jaar wil Pes kens de eerste vruchten plukken van de compleet nieuwe operatie. „Het grootste probleem van het wegvervoer is het leeg rijden. Omdat we nu vanaf één locatie rijden, moeten we in staat zijn de beladingsgraad op te voeren." 'Efficiency en profiteren van schaalvoordelen' luidt het motto van de Moerdijkse operatie. „De mensen zeiden dat zij al samen werkten. Maar dat kwam er op neer dat om half vijf de ene met de andere vestiging belde met de vraag of ze nog wat lading over hadden. Maar dat is geen samen werken: dat is het doorgeven van je probleem. Nu zitten we samen op één plaats en dat betekent dat ontsnappen niet meer mogelijk is." Tot voor kort, zegt Peskens, was het mogelijk dat in Hamburg twee wagens van Nedlloyd samen losten: de een twaalf en de ander dertien ton. Dat kan dus ook één auto doen. Van dit soort voorde len moet Nedlloyd Road Cargo volop profiteren. „Als we daar in slagen, hoeven we bijvoorbeeld minder charters in te huren." Het bedrijf moet de kosten stevig drukken, want de vervoerstarie- ven zijn slecht, vindt Peskens. „Die liggen drie tot vijf procent onder een gezond niveau. Het (anp) - Oud-mi- ■nister Fons van der Stee mag luie! terugkeren als voorzitter [van de raad van commissari- Isen van BolsWessanen. |Voor veel aandeelhouders is de osie van Eols en Wessanen drie |jaar geleden uitgelopen op een mikt huwelijk van twee goud- lande bedrijven. „De verant- oordelijken voor de fusie zou- lien hun conclusies moeten trek- itai, maarze blijven comfortabel lophet pliche zitten", aldus een laandeelhoader. Van der Stee ging jniet in op de rechtstreekse aan vallen op zijn persoon. .antiek was er ook op de 'zeer Jblinkende gouden handdrukken', ■die het bedrijf vorig jaar 7,2 mil- ljom gulden hebben gekost. Dat lïy nnnt, vonden de aan houders, want oud-bestuurs- ratte: R. Schipper was toch opgestapt en een hoge af- wpsom zou dus niet nodig zijn fewest. Het antwoord van Van F °'ee dat in de top van het ge faseerde bedrijf een 'onwerkbare L was ontstaan, kon de Wen maar moeilijk over- I500 aanwezigen waren I ™nmjr §erust op hun rende- I M de komende jaren. „Ik raad 'erkoop de drankensector 'Jens met CSM praten", al- 001 van de aandeelhouders. •I ""nstmarge op de dranken is E®® van 9,3 procent in ut 6 procent vorig jaar. Be- Cj®°orzitter A. Zondervan gisteren nog eens duide- 511 BolsWessanen in zijn J^ndivisie alleen met de I»,e m»ken verder wil. L'°P van drankendivisie P' Jij echter niet uit. Leo Peskens: 'Met achtentwintig vakantiedagen, zeven atv-dagen en vijf tijd-voor-tijd-dagen kun nen we het ons niet permitteren de wagens stil te laten staan'. foto de stem/ben steffen lijkt erop dat ze zich nu redelijk stabiliseren." Met de voordelen van de schaalvergroting kan Nedlloyd Road Cargo de prijsero- sie compenseren. Bij het opdrijven van de efficien cy gaan traditionele heilige huis jes uit het wegvervoer op de hel ling. De eigen wagen, bijvoor beeld. „Met achtentwintig va kantiedagen, zeven atv-dagen en vijf tijd-voor-tijd-dagen kunnen we het ons niet permitteren de wagens stil te laten staan." Stukjes omrijden moet ook tot het verleden behoren. „Want re ken maar uit: als vijfhonderd units elke week vijftig kilometer privé omrijden, kost dat een aar dige som. Daar willen we dan graag met de chauffeur over kun nen praten." Tien procent Een eenvoudige trekker met huif- oplegger vergt een investering van 220.000 gulden, een gespe cialiseerde tankwagen het dub bele. Dat kapitaal moet dus zo veel mogelijk de baan op om de revenuen te genereren die moeder Nedlloyd verwacht: een rende ment van tien procent. Vorig jaar kwam NRC nog niet in de buurt van deze doelstelling. Het bedrijf zat in de rode cijfers, zo valt af te leiden uit de woorden van Peskens. Hij verstrekt geen financiële cijfers, maar zegt wel dat 1995 'geen goed jaar was'. „Het ingevoerde Eurovignet kost 2800 gulden. Dat moet je maar terug zien te verdienen als de markt flauw is." Want de markt lag er niet best bij. „We rijden veel voor de grote chemische bedrijven als Dow en Shell. Door het cyclisch kafakter van die industrie, hadden we in de tweede helft van het jaar min der te vervoeren." Ondanks deze omstandigheden ziet Peskens de doelstelling van tien procent rendement wel dege lijk als haalbaar. Er valt geld te verdienen in het pure wegtrans port, zoals NRC dat bedrijft. De schaalvoordelen zullen zich eerst gaan bewijzen. NRC is verder bezig met de voor bereiding van een grote investe ring in digitaal data-verkeer met het complete eigen wagenpark, waardoor de aansturing kan ver beteren. „Wij kijken dat een beetje af van de Verenigde Sta ten, want daar liggen ze een mijl op ons voor." Eind dit jaar moet een beslissing over de investering vallen. Concurrentie De concurrentie blijft zwaar, al hoewel de gevreesde competitie uit de mediterrane lage-lonen- landen NRC geen parten speelt. Peskens vindt dat de vervoersbe drijven meer zouden moeten sa menwerken om de problemen van het leegrijden te tackelen. Hij kijkt voorzichtig naar zijn buurmannen Den Hartog en Gen tenaar, die net als NRC uit de Randstad op Moerdijk zijn neer gestreken. Op korte termijn ver wacht hij nog niet veel. „De be drijfstak is op het vlak van sa menwerking bepaald niet vol wassen." NRC wil door het overnemen van delen van het werk van de verla der de relatie met de klant ver sterken. Er ontstaat meer gelijk waardigheid, waar normaliter de verlader alleen kijkt naar de laagste prijs. Naast het fraaie gebouw van Nedlloyd Road Cargo verrijzen nieuwe klanten. BASF en Shell zullen zeer waarschijnlijk een miljard gulden op Moerdijk in vesteren en de joint-venture Montell van Montedison en Shell steekt tweehonderd miljoen in een nieuwe fabriek. Interessant, vindt Peskens. Maar of de belangrijke vervoerder voor Shell ook bij deze plants aan de slag kan, moet worden afge wacht. „Het hangt ervan af wie de logistiek regelt in zo'n joint venture. Bij Montell zorgt Monte dison ervoor. En die nemen toch weer hun eigen klanten mee." Voorburg (anp) - De nieuwe bedrijfsspaarregelingen mo gen zich in een grote belang stelling verheugen. Uit cijfers van het Centraal Bu reau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat in 1995 bij banken 0,8 miljoen nieuwe regelingen wer den afgesloten. Sinds de invoe ring van de Wet bedrijfsspaarre gelingen in 1994 zijn bij banken in totaal 2,7 miljoen bedrijfs spaarregelingen afgesloten. Sparen via de werkgever heeft in 1995 geleid tot een totale inleg van 4,5 miljard gulden. Bijna 0,9 miljard werd tussentijds opgeno men, terwijl aan rente 200 mil joen werd bijgeschreven. Het to tale tegoed op bedrijfsspaarrege lingen is hierdoor gestegen van 2,3 miljard gulden eind 1994 naar 6,1 miljard gulden eind 1995. Van alle regelingen was de spaarloon regeling het meest in trek. Hier aan nemen ruim 1,7 miljoen werknemers deel. Minister Melkert van sociale za ken en werkgelegenheid vindt de spaarloonregelingen te duur en haalde zich onlangs de woede van de Kamer op de hals door te plei ten voor beperking van de fiscale faciliteiten van de'spaarloonre geling. Waterloo (anp) - Vakantie vierende Nederlanders maken volop gebruik van hun bank- of giropas en credit card. Bijna negen van de tien Ne derlandse toeristen betaalt met plastic geld. Daarmee zijn ze koploper. De negen miljoen buitenlandse transacties door Nederlanders in 1995 waren goed voor ruim 2 mil jard gulden. Dit blijkt uit een recent onder zoek naar het betaalgedrag van Nederlandse vakantiegangers, in opdracht van Europay Interna tional uit het Belgische Waterloo. Deze organisatie van Europese banken is marktleider op het ge bied van betaalprodukten en - diensten. Uit onderzoek in acht landen blijkt dat de helft van de onder vraagden zich ongemakkelijk voelt wanneer hij of zij meer dan 600 gulden aan contant geld bij zich heeft in het buitenland. Voor drie kwart is plastic geld dan ook 'de ideale oplossing', omdat het veiliger is dan cash. Slechts 22 procent meent dat het betalings verkeer van invloed is op het va- kantieplezier. Het gebruik van geldautomaten in Europa zit in de lift. Vorig jaar steeg het aantal transacties met 38 procent tot 39,5 miljoen. Euro pay International verwacht dat het vertrouwen in plastic geld zal groeien en het totale bedrag dat zal worden opgenomen uit geld automaten dan wel met bank- of giropas wordt betaald in 1997 zal uitkomen op 259 miljard gulden. a- Van Melle-dochter Verduijn in Bres- wil de suikerwerkactiviteiten (inclusief Personeelsleden) van de Oosterhoutse feu/6! Fabriek (OZF) overnemen. Dit an gisteren bekendgemaakt. Band .;_Waegere Jamin-fabriek) kondigde vorige lem- j suikerwerk- en (een deel van) de cho- a en 2i uU?ie in Oosterhout te gaan beëindigin- aiines §aan concentreren op bakwerk, ijs, :je rgiJ1 ™scu't' Als gevolg van die nieuwe stra- n 117 van de 311 werknemers hun baan sinds 1986 behorende tot het Bredase Van ^-concern produceert drups (zuurtjes, sal- miakballen), lolly's, kauwbonbons en winegums. Het is de bedoeling de winegum-productie van Ver duijn en OZF samen te voegen in Oosterhout, waar het Breskense bedrijf ruimte zal huren bij OZF. Daar zullen ook de achttien personeelsleden die Verduijn over wil nemen, aan het werk kunnen. De productie van drups en toffees wordt overge bracht naar Breskens. Dit heeft verder geen gevol gen voor de werkgelegenheid daar. Bij Verduijn werken 132 mensen. Met de overname van de suikerwerkactiviteiten van OZF - naast de werknemers gaat het om machines, handelsbestanden en knowhow - kan de Van Melle- dochter haar capacitiet uitbreiden. Bovendien ver wacht Verduijn door uitbreiding van het assorti ment haar positie in de markt voor gietproducten en drups te kunnen versterken. De overname moet tot stand komen per 1 juni aanstaande. Brummen (anp) - De kritiek van minister Melkert (Sociale Zaken) op het cao-akkoord dat dinsdag bij Philips is af gesloten, is werkgeversvoor man A. Rinnooy Kan in het verkeerde keelgat geschoten. „De minister gaat zijn boekje ver te buiten in zijn commen taar op de Philips-cao", aldus de voorzitter van de vereni ging VNO-NCW gisteren. De werkgeversorganisatie wijst erop dat het zeer ongebruikelijk is dat een minister zich bemoeit met cao's. „Er is in de Nederland se arbeidsverhoudingen al sedert jaren sprake van een verantwoor delijkheidsverdeling tussen over heid en bedrijfsleven als het gaat om de totstandkoming van cao's. De overheid pleegt zich sinds 1982 afzijdig te houden. Het is erg onverstandig van de minister als partijdig commentator te gaan optreden bij individuele cao's," stelt Rinnooy Kan. Melkert zei dinsdag dat de Phi lips-cao 'het algemeen belang niet dient'. Philips sloot met twee van de vier vakbonden een cao zonder kortere werkweek, maar waarin het salaris in twee jaar wel 6 procent stijgt. Rinnooy Kan stelde dat de cao wel degelijk goed is voor de werkgelegenheid. Een 36-urige werkweek zou een kostenstijging van minimaal 5 procent betekend hebben en dus verlies van banen. Hij wees ook op de afspraak dat er zestienhon derd kansarme werkzoekenden werkervaring kunnen opdoen. Washington - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) verwacht dat de economische groei in Nederland dit jaar uitkomt op 1,7 procent, om in 1997 aan te trekken tot 2,7 procent. Dit staat te lezen in het halfjaarlijkse IMF-rapport over de we reldeconomie. Voor Nederland zit het fonds daarmee lager dan de 2 procent groei die directeur Don van het Centraal Planbureau (CPB) begin deze maand voorspelde. Voor volgend jaar verwacht te Don een groei van 2,5 procent, maar dan moest dit jaar alles meezitten. In zijn ramingen van oktober ging het IMF voor Neder land nog uit van een groei van 2,4 procent.Het werkloosheidsper centage, dat de afgelopen jaren gestaag is afgenomen, zal verder dalen van 8,2 procent dit jaar tot 7,9 procent in 1997. Den Haag - De prijs van autobrandstof gaat iets omlaag. Shell verlaagt de adviesprijzen voor benzine en diesel met ingang van morgen met een cent. Euro Loodvrij kost dan 2,02 gulden, Super plus loodvrij komt op 2,07 gulden en een liter diesel gaat 1,414 gulden kosten. De prijs van gelode superbenzine blijft ongewij zigd 2,20 gulden. Den Haag - Minister De Boer van Milieubeheer gaat door met de invoering van een Europese richtlijn voor verpakkingen. Zij er kent dat het de administratieve lasten van bedrijven zwaarder maakt, maar zegt uit juridische en strategische overwegingen niet anders te kunnen. Wegens de lastenverzwaring stemt de WD er niet mee in. Dit bleek gisteren tijdens de commissievergadering over de Ne derlandse invoering van een Europese richtlijn die moet zorgen dat er minder verpakkingsmateriaal op de afvalberg komt. Eindhoven - In het eerste kwartaal van dit jaar hebben 52.601 passagiers gebruikgemaakt van Eindhoven Airport. Dat is een toename van 13 procent vergeleken met het eerste kwartaal van 1995. Van de elf geregelde lijndiensten op Europese en binnenlandse bestemmingen maakten 47.084 mensen gebruik. Dit is een toena me van 10 procent ten opzichte van het eerste kwartaal 1995. Het gaat onder meer om lijndiensten op Amsterdam, Parijs, Londen en Ziirich. Den Bosch (anp) - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel verwacht dat de supermarkt binnen afzienbare tijd de rol van de speciaalzaak volledig zal overnemen. Sommige supermarkten verkopen al 80 procent van de groente en het fruit, 70 procent van het vlees en 65 procent van het brood. Dit blijkt uit een woensdag in Den Bosch bekendgemaakt onderzoek van het bureau Marke- tresponse. Als bovengenoemde cijfers landelijk gemeengoed worden, bete kent dat een daling van 30 tot 50 procent van de omzet van de spe ciaalzaken. Momenteel koopt de consument in de supermarkt al bijna 60 procent van het groente en fruit, 54 procent van het vers vlees en 44 procent van het brood. Bovendien staan veel supermarkten op het punt om verse voor verpakte vis te gaan verkopen. (ADVERTENTIE) NS werkt in hoog tempo aan een beter spoorwegnet. Bij Utrecht CS en Utrecht Overvecht liggen vele kilometers nieuw spoor, wissels en viaducten klaar om in gebruik te worden genomen. Gedurende 8 dagen wordt het treinverkeer beperkt en soms volledig stilgelegd om de bouwers de ruimte te geven. Vanaf 6 mei is dan weer een knelpunt in het Nederlandse spoorwegnet opgelost. Operatie Utrecht-Noordoost. Zo hebben we de aanpassing van de dienstregeling gedurende deze 8 dagen genoemd. We trekken alle registers open om onze klanten met zo min mogelijk hinder toch op hun bestemming te brengen. Onvermijdelijk is dat de reis in bepaalde gevallen wel langer duurt. Reist u per stoptrein van Utrecht naar Amersfoort, Baarn of Hilversum v.v.7 Dan moet u 8 dagen lang rekening houden met andere vertrek- en aankomsttijden. Soms rijden er bussen in plaats van treinen. De reis duurt altijd wat langer dan gebruikelijk. Reist u per Intercity van Rotterdam, Den Haag, Leiden of Utrecht naar Amersfoort, Zwolle, Groningen, Leeuwarden, Deventer of Enschede v.v.7 Dan kunt u de hinder beperken door over een andere route te reizen. Dat kan zowel met treinen uit het spoorboekje als met extra Intercity's die u om het werk traject heen leiden. Voor die omweg hoeft u vanzelf sprekend niet extra te betalen. Afhankelijk van de route die u neemt bent u 15 tot 45 minuten langer onderweg. Reist u op de trajecten Enschede/Zutphen, Zutphen-Arnhem of Arnhem-Nijmegen? Dan moet u rekening houden met wijzigingen van vertrek- en aankomsttijden en soms een extra overstap. Meer informatie? Wilt u meer informatie over deze werkzaamheden? Haal dan nu de folder op het station of bel ov Reis informatie 06-9292 (50ct/ min.). In de week van de werk zaamheden is aktuele informatie te vinden op Teletekst pagina's 751 en 754. Voor een reisadvies op maat kunt u dan ook terecht bij onze lokettisten en conducteurs. Een beter spoorwegnet. We gaan ervoor,

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 7