DE STEM
Een Egyptenaar op glad ijs
Adel Salem als buitenlandse held in toneelstuk 'De Elfstedentocht'
'Laloesmooie dans
van d.d. De Stilte
Annet Malherbe leuk
in stuk Houtappels
SCHIJF
jnËSTEM
Miljoen voor
film van
Frans Weisz
'Boeddha's Siam'
trok 125.000
bezoekers
Liederen van
Michail Glinka
Een uitgewogen
Jevgeni Kissin
ÉS Goedemiddag'
I man van Veen
J-nn journaal/Weeroverzicht
I (tot 23.17)
'Aspergetijd' kostelijke tragi-komedie
111.00
„Alle goede presentatoren zijn onzeker
en daar is niets mis mee"
Frits Löhnen, mental coach bij Endemol
Gic^s
m?iipn?iiHH
Door Marjan Mes
De uit Egypte afkomstige acteur
en theatermaker Adel Salem (29)
voelt zich na tien jaar Nederland
al een echte Amsterdammer. Maar
integratie vindt hij nog altijd een
dubieus begrip. „De Nederlandse
politiek stigmatiseert buitenlan
ders door ze met z'n allen in de
zelfde wijk te proppen. In Ameri
ka ben je na een jaar of vier een
echte Amerikaan, maar in Neder
land lijk je wel altijd een buiten
lander te moeten blijven. Ik erger
me aan die hokjesgeest, maar het
is ook een goed thema voor een
leuk programma."
In zijn humoristische toneelmonoloog De
Elfstedentocht drijft Adel Salem de inte-
gratiedrang van een buitenlander zover
op de spits dat hij de man laat meedoen
aan dit Friese evenement. In zijn fantasie
ziet deze werkloze buitenlander het al
helemaal voor zich: winnaar worden van
De Elfstedentocht om helemaal als Ne
derlander geaccepteerd te worden.
Het toppunt van integratie: een Holland
se schaatsheld te zijn. Evert van Bentum
als rolmodel voor de allochtoon. Alle
technieken heeft de man uit zijn hoofd
geleerd, maar na vier kilometer rijdt hij
in een wak, wordt ziek en zit thuis ter
wijl hij woedend op de radio het verslag
van de schaatstocht beluistert. Zijn gas
en licht worden afgesloten en langzaam
wordt hij een beetje gek.
„Ik breng mijn stuk bewust met een vro
lijke uitstraling. Het betreft een gevoelig
onderwerp dat je het best lichtvoetig
kunt houden, want anders haakt het pu
bliek af. Het is dramatisch genoeg maar
niet zwaar beladen. Hollandse schlagers
als Lekker bakkie koffie van Rita Corita
zitten er ook in, want ik word begeleid
door een accordeonist. Samen zitten we
in een echte Hollandse huiskamer
stampvol gezellige schemerlampen, want
gezellig moet het natuurlijk wel zijn in
dit land."
Samen met regisseur/tekstschrijver
Peter Zuurveld heeft Salem langdurig
research gepleegd over de schaatstocht
langs Dokkum, Bolsward, Hindelopen,
Sneek en de overige zeven steden. „In het
Eerste Friese Schaatsmuseum in Hinde
lopen heb ik me er over verbaasd hoeveel
die mannen voor de overwinning over
hadden."
Held
„Als ik ook zo'n held kan worden dan
word ik net als Gullit en Rijkaard niet
gediscrimineerd, denkt mijn personage,
maar als hij de Elfmerentocht ter voor
bereiding rijd, schrikt hij van zijn eigen
fantasie."
Speciaal voor zijn programma heeft Sa
lem leren schaatsen, omdat hij wilde we-
De uit Egypte afkomstige acteur Adel
Salem laat zijn personage 'De Elfste
dentocht' rijden in de gelijknamige
voorstelling. Donderdag is hij in de
kleine Chassé-zaal in de serie 'Nieuwe
Theatermakers'. foto leoni ravestein
Amsterdam (anp) - Het Neder
lands Fonds voor de Film heeft
een bijdrage van 980.000 gulden
verstrekt voor de speelfilm 'Een
vrouw van het Noorden' van
Frans Weisz. De film is gebaseerd
op de novelle 'Aan de weg der
vreugde' van Louis Couperus. De
vrouwelijke hoofdrol wordt ge
speeld door Johanna ter Steege.
Het fonds verleende een bijdrage
van 724.706 gulden voor de ver
wezenlijking van 'AU Stars', een
lange speelfilm van Jean van de
Velde. De cast voor deze film be
staat onder meer uit Anthonie
Kamerling, Danny de Munck en
Victor Löw.
Amsterdam (anp) - De tentoon
stelling 'De Boeddha's van Siam'
in de Nieuwe Kerk te Amsterdam
heeft 125.000 bezoekers getrok
ken. De Thaise kunstschatten uit
de musea en tempels waren vier
maanden te zien. De expositie
sloot maandag.
Jan Fontein, samensteller van de
tentoonstelling, is benoemd tot
Officier in de Orde van Oranje
Nassau. Fontein was onder meer
directeur van het Museum of Fine
Arts in Boston. Na zijn pensione
ring stelde de Azië-kenner eerder
de tentoonstellingen 'Het godde
lijke gezicht van Indonesië' en
'China's verre verleden' samen.
Michael Glinka leefde van 1803
tot 1857. Hij geldt als de vader
van de Russische muziek. Daar
mee wordt bedoeld dat hij aan
het begin staat van de eigen
Russische kunstmuziek. Vóór
Glinka bestond er natuurlijk de
Russische volksmuziek en de
onvergelijkelijke traditie van
kerkelijke koormuziek. Maar op
profaan gebied werd de dienst
uitgemaakt door Italiaanse
gastdirigenten en componisten,
die Italiaanse opera's schreven.
Na Glinka was de weg vrijge
maakt voor de reeks grote na
men: Mussorgski, Tchaikovski,
Rimski-Korsakov, Glazunov,
Borodin, Rachmaninov, Skria-
bin, Strawinsky, Prokofiev,
Shostakovich, voorwaar een in
drukwekkende stoet. Tchaiko
vski zei over Glinka's symfoni
sche werk Kamarinskaya (1848)
dat dit de gehele Russische
symfonische muziek bevatte
'gelijk de eikel de gehele eik in
zich draagt'.
De naam Michael Glinka moge
beroemd zijn geworden door
zijn opera's Een leven voor de
tsaar en Ruslan en Ludmilla,
maar wat weet je verder van de
ze man? Zijn muzikale taal
blijkt West-Europees te zijn.
Dat bewijzen zijn liederen,
waarvan de Russiche bas Sergei
Leiferkus en de pianist Semjon
Skigin er negentien op een cd
hebben samengebracht.
Glinka's muzikale taal kwam
niet uit de lucht vallen. De com
ponist bracht aan het begin van
de jaren '30 drie jaren in Italië
door en aansluitend in 1833 een
half jaar in Berlijn. Hij kon dus
MUZIEKRECENSIES
zijn voordeel doen met het Itali
aans belcanto en de Duitse ro
mantiek, hetgeen in combinatie
met zijn slavische gevoelsach-
tergrond tot een fraai resultaat
moest leiden.
Glinka's liederen zijn met volop
romantische zwier geschreven,
en zeer aangenaam om naar te
luisteren - al is de tekst in het
Russisch gezongen. Glinka be
kleedde een bestuursfunctie die
hem veel tijd liet om deel te ne
men aan het culturele leven van
Sint-Petersburg, de meest wes
terse stad van Rusland.
De cyclus Afscheid van Sint Pe
tersburg (12 liederen) schreef
Glinka in 1840. Dat is hetzelfde
jaar waarin Robert Schumann
zijn liederen-uitbarsting
schreef. Met die Schumann-lie-
deren zijn die van Glinka stilis
tisch enigszins vergelijkbaar,
hoewel ze eigenlijk al een beetje
verder gaan.
Bovendien doet de vergelijking
met Schumann niet helemaal
recht aan Glinka, want sommi
ge liederen leunen meer aan te
gen de Franse melodische tradi
tie, die zou uitmonden in de lie
deren van bijvoorbeeld Duparc.
Kortom: een buitengewoon in
teressante cd, gebracht door de
grote stem van Rusland van dit
moment: Leiferkus. (Conifer
Classics/BMG 75606-51264-2)
HANS ROOSEBOOM
Voor het gemiddelde wonder
kind blijkt het bijna niet te
doen om in zijn latere carrière
het imponerende aanvangspeil
vast te houden. Het is ook een
onmenselijke opgave om een le
ven lang aan de extreem hoge
verwachtingen te blijven vol
doen die het wonderkind bij het
publiek kweekt.
Het is slechts weinige van deze
artistieke buitenbeentjes gege
ven hun uiteindelijke fysieke
volwassenheid vergezeld te
doen gaan van een vergelijkba
re artistieke volgroeiing. Jevge
ni Kissin blijkt tot deze catego
rie te behoren.
Hij bewijst zijn pianistisch
grootmeesterschap op een cd
met twee werken uit het hoog-
romantische repertoire. De Etu
des d'exécution transcendente
van Franz Liszt bevatten de
meest ijzingwekkende bladzij
den uit de pianoliteratuur. De
onvoorstelbare watervallen en
fonteinen van noten worden
verklaard door titels als
Sneeuwjacht en Wilde jacht.
Jevgeni Kissin laat uit deze no-
tenwarrelingem feilloos die
stralende melodielijnen oplich
ten waardoor er geen sprake is
van de pianistische chaos die
andere pianisten soms van deze
Jevgeni Kissin
Etudes maken. Alleen een hele
grote weet uit deze partituur
daadwerkelijk muziek te ma
ken. Niet voor niets is Kissin
het eindproduct van een Russi
sche pianoschool van meer dan
honderd jaar, de logische opvol
ger van grootheden als Richter
en Gilels.
Dat Evgeni Kissin, nog steeds
geen 25 jaar oud, tot een afge
wogen en bezonken wijze van
spelen geraakt is, laat hij hele
maal horen in het andere werk
op deze cd, Schumanns Fanta
sie opus 17. Het sluitstuk van
dit werk, met de aanduiding
Langsam getragen: durchweg
leise zu halten, wordt onder
Kissins handen tot een toon
beeld van eeuwige rust. (RCA
Victor Red Seal/BMG 09026
68262 2)
HR
c oraqons of Komodo, natuurfilm
DINSDAG 16 APRIL 1996 DEEL DI ae the Cosby Show, comedy
- Ein Helm fürTiere, serie
„no Kruispunt
I Twee reizigers, zes liedjes van Her-
I in Charlotte Sophie Bentinck, serie
1123 Televizier, actualiteitenrubriek
1,158 Rondom Tien
■ut Reporter, actuele documentaire
NEDERLAND 2
ten hoe het voelt op 'glad ijs'. Met zijn
programma heeft hij in november ook
een toernee gemaakt langs de elf Friese
steden.
„Dat was een hele belevenis omdat het
publiek daar heel andere dingen in de
voorstelling waardeerde dan in andere
delen van het land. Een Hollander die in
Friesland schaatst wordt daar al als een
buitenlander beschouwd, maar een echte
buitenlander; dat is natuurlijk wel iets
bijzonder gewaagds."
„We logeerden twee weken in een Friese
boerderij tijdens die toernee en dat heeft
me ervan bewust gemaakt dat ik inmid
dels echt van Amsterdam ben gaan hou
den. De eerste week vond ik die rust en
stüte heerlijk, maar de tweede week
kreeg ik heimwee naar huis. Toen ik op
de terugweg het bord Amsterdam zag,
kreeg ik een echt geluksgevoel."
Grijs
„Heimwee naar Egypte, vooral naar de
zon en de warmte, blijven ook altijd be
staan, maar dat is iets wat iedereen hier
mist. Iedereen wordt ziek en depressief
van dat grijze weer. Maar als je besloten
hebt om hier te wonen dan moet je niet
meer zeuren en kankeren."
Eigenlijk wilde Adel Salem, economie
student in Cairo uit familietraditie, voor
een theateropleiding naar Engeland.
Maar onderweg bleef hij steken in Am
sterdam. De taalbarrière deed hem be
sluiten om Nederlands te gaan studeren
aan de Vrije Universiteit en mime aan de
theaterschool. In zijn land kon hij als
kunstenaar niet vrij zijn, omdat serieus
theater daar maar voor een heel kleine,
welgestelde élite bestemd is en over-
heidscensuur het vrije kunstenaarschap
vrijwel onmogelijk maakt.
Vrij
„Ik leef hier vrij en doe waar ik zin in
heb, hoewel de cultuurpolitiek in Am
sterdam steeds grimmiger wordt. Mijn
subsidieaanvraag voor het volgende sei
zoen is wel positief beoordeeld, maar er
is geen geld meer bij de gemeente, terwijl
ik met mijn groep De Sphinx nu juist
landelijk begin te opereren. Ik word zo
wel gedwongen om mijn premières in an
dere steden te houden, wat triest is voor
■het multi-culturele» theater in de hoofd
stad."
'Grappig veelzeggend' en 'subtiel, inne
mend spel van Adel Salem', zo beoor
deelde de kritiek de voorstelling De Elf
stedentocht van toneelgroep De Sphinx.
Het is geen aanklacht tegen een volk dat
zich zo graag als tolerant op de borst
slaat, wel geeft het programma een soms
absurd, soms realistisch, soms humoris
tisch beeld van hoe het als allochtoon
moet zijn om in Nederland te willen sla
gen.
Salem: „Ik spaar ook de buitenlanders
niet. Surinamers discrimineren Marok
kanen omdat ze zich meer Nederlanders
voelen. Marokkanen discrimeren op hun
beurt Egyptenaren en Antillianen vin
den Turken maar niks."
'De Elfstedentocht' van Adel Salem door
toneelgroep De Sphinx is op donderdag
18 april in het Chassé Theater in Breda, 23
en 24 april in Schijndel.
Artistieke durf van dynamisch danstheater 'De Stilte'.
foto david rozemeïy
Breda - Chassé Theater. Pre
mière van 'Laloes', choreogra
fie van Jack Timmermans door
d.d. De Stilte. Uitgevoerd door
Gertien Bergstra, Nana van
Moergestel, Femke Somerwil
en Wijnand Karei. Gezien op
zondag 14 april.
Door Marjan Mes
De Bredase choreograaf Jack
Timmermans en diens eigen
professionele d(ynamisch)
d(anstheater) De Stilte heb
ben tijdens de première van
hun tweede dansstuk voor
kinderen opnieuw laten zien
over inventiviteit, artistieke
durf en technisch kunnen te
beschikken.
Laloes (Het Licht) bleek een vrij
wel abstracte choreografie vol
bijzondere verrassingen in de
bewegingstaal, die misschien
nog meer aan volwassenen dan
aan jonge kinderen was besteed.
Maar net als de vorige jeugd
voorstelling (Kleine meiden,
groot gevaar) zal Laloes toch
vooral voor lagere scholen overal
in het land worden uitgevoerd.
Menselijke maar ook dierlijke
wezens leken het, die zich tijdens
een 'reis' door ruimte en tijd,
over de aarde en in de oceaan be
wogen; in losse fragmenten die
veel sfëër en soms een aansteke
lijke ritmische ondersteuning
kregen van een al even verras
sende geluidsband met allerlei
soorten wereldmuziek, uiteenlo
pende soorten westerse (pop)mu-
ziek en suggestieve geluiden.
De openingsscène in het half
duister suggereerde meteen al
buitengewoon expressief een
soort reis door het water, met
bijzondere, gestileerde zwem-
roeibewegingen, waarbij eentrt»
plotseling op de grond een m.
selijke 'roeiboot' vormde. Later
in de zestig minuten durend
choreografie kwamen die eli
menten weer erg mooi terug.
Zweven, zwemmen, kruiper
springen over een aarde en door
een universum, die alleen be
staansrecht hebben door bi
licht; dat alles werd meer associ
atief dan letterlijk opgeroepen
door vaak opvallend originele
bewegingspatronen. Soms wei
door het viertal jonge danse
mooi synchroon en dynamisch
abstracte danskunst eer bewe
zen. Maar ook was er de verove
rende ontdekkingslust vu
springerige duetten en grillij
soli. Op andere momenten wani
er verstilde beelden die naar ge
heimzinnige dierlijke figure!
verwezen, bestaande uit twe
met elkaar verstrengelde dan
sers.
Het licht, dat leven mogelijk
maakt, was aanwezig in de vom
van twee staande halogeenlai
pen, waarmee alleen wel wat al
te technisch werd omgesprongen
en in andere kleine lichtbronnen.
Zo was er een meisje dat als een
soort vuurvogel met lichtjes
het hoofd een jongeman betover
de.
De dansers van De Stilte hebben
sterk aan kracht gewonnen he 14.01
laatste jaar. Zij waren expressie
gekleed in onder meer grappij
groenige pakjes waarvan
mouwen overgingen in 'wanten'
Hun Laloes zal menigeen vet
wonderen, hoewel het
tieniveau en de ernst van he
stuk mij voor kinderen wel er|
groot leken, ondanks de kleine
grapjes.
Roosendaal - De Kring. 'Aan
het eind van de aspergetijd'
van Frank Houtappels door
Hummelinck Stuurman Thea
terbureau. Regie: Mette Bou-
huijs. Gespeeld door Nettie
Blanken, Annet Malherbe,
Marjena Moll en Olga Zuider-
hoek. Gezien op zaterdag 13
april. Op 2 mei in Breda, 11
mei in Oosterhout, 23 mei in
Tilburg.
Door Marjan Mes
Vier actrices (waarvan drie
comédienne) die volkomen
aan elkaar zijn gewaagd in
een grappige Nederlandse
tragi-komedie; dat is smullen
zonder dat je je hoeft te storen
aan het feit dat het stuk, Aan
het eind van de aspergetijd,
niet zo erg veel om het lijf
heeft.
Het spel duurt slechts vijf kwar
tier, maar in die korte tijd wordt
een kostelijk portret geschilderd
van drie Limburgse zusters in
een kapsalon, die onder invloed
van heel veel alcohol oud zeer
weten weg te werken. Debutant
Frank Houtappels won er in
1994 het Festival van het Onge
speelde Stuk mee en vond in re
gisseuse Mette Bouhuijs een ide
ale vormgeefster van zijn vlot
geschreven komedie, die zonder
die prijs wellicht nooit gespeeld
zou zijn.
De kleine familiegeschiedenis is
gesitueerd in de Limburgse kap
salon van Aggie, mooi tragi-ko-
misch gedoseerd door Olga Zui-
derhoek, die door haar man is
verlaten voor een jonge meid.
Voor dochter Sophie (een gevoe
lige Marjena Moll), die haar in
de kapsalon assisteert, is ze niet
bepaald een loyale werkgeefster.
De deftige Kitty (Nettie Blan
ken, heel geestig nerveus) laat
zich wekelijks door haar
een dure damescoiffure aanme
ten.
Ze is de echtgenote van de huis
arts in het dorp, die in de lie»
blijkbaar tekortschiet (vandaar
de nervositeit van zijn echtgeno
te) en daarvoor een verborgen
reden heeft.
Door de onverwachte komst#
zus Francien (Annet MalherM
een jolige, onconventionele
trice uit Amsterdam die aan
weinig succesvolle vertolM
van Hanny Schaft een krai
nige, oranjerode haardos
overgehouden, wordt de w®
reden van dit verborgen h""'
lijksleed onthuld. Kittys
blijkt regelmatig bij Francien»
Amsterdam te overnac»
maar het door Kitty
overspel werd niet met
dreven, hoewel de dames
daarover eerst wel flink de m
tel uitvegen.
De jonge Sophie is tot haar
ders verbijstering verlieM
een Pool, die in het dorp is
asperges te steken. De luch
tige tante spoort haar me I
aan om haar liefde te voS
Maar nadat de drie zusters 0
het bedwelmende genot vang
te glazen jenever elkaar n
vensleed hebben toevertw
maakt de bezorgde motsu
goureus een einde aan de
van haar dochter.
Olga Zuiderhoek speelt 0
verbiddelijke m° 5 «alle»'
even heel erg mooi. Up
leuk in deze bescheiden,
rake komedie is het op
van de corpulente, maar t
van ue uuipuicnuv, -
Annet Malherbe (uit de fi."»
Alex van Warmerdam -
frouw Jannie uit de tv-se
biteuren crediteuren), ,t.
de, ook in de liefde, nie Jjj((
slaagde actrice een
creatie maakt, die nog a-
lijk is bovendien.
110.30
13.59
16.10
11.02
17.29
19.29
19.57
Beestenboerderij (tot 09.10)
Wat 'n vondst! (tot 09.45)
II,, Mik Loreland (tot 10.20)
Ferhalen fan in museum: Ver
zetsmuseum
Schrijvers over het geloof: Maar
ten Biesheuvel (tot 11.25)
Het vragenuurtje in de Tweede
Kamer
The Waltons, serie
Danger Bay, jeugdserie
2Vandaag, actualiteiten met om
17.30 en 18.00 Journaal; 18.43
Sportjournaal en vanaf 18.51
Hoofdpunten uit het nieuws ge
volgd door het weer
Fernando - moederziel alleen,
documentaire
Ik weet het beter, spelletje
Overal en nergens, portret acteur
Gavin McLeod, kapitein Stubing
uit de tv-serie 'Loveboat'
Christy, serie
Vrouw-zijn, magazine
Praise, samenzang voor en door
jongeren
Wereld van verschil, bijbelstudie
Peter, korte sketches
PP: Uitzending Unie 55+
Internet in de praktijk. Afl. 3
Journaal
Middernacht klassiek: Werken
van Mozart en Schubert, uitge
voerd door The Romantic Trio (tot
00.03)
NEDERLAND 3
Journaal
Klokhuis
Socutera
Ontbijt-tv, actueel magazine met
elk half uur NOS-Journaal, 8.10
NOS-Sportjournaal en 7.45 en 8.16
Weer
Journaal
PP: Uitzending RPF
Kook tv
Vrouw-zijn
Gospelclip
Como dice. Spaans voor beginners
Hier en Nu
Goeiemiddag!
MiddagEditie met om 12.00 NOS-
Journaal, 12.15 Den Haag, 12.30
Sportjournaal en 12.45 Weer
Journaal
Opsporing verzocht
Het zonnetje in huis
Late voorstelling
Dierenmanieren
Yoy.-Tejong
Journaal
Noorderlicht populair-weten-
13.25 Mon dernier rève sera pour vous, se
rie 15,20 Spellbinder, serie 16.40 Neigh
bours, soap 17.00 La bande a Carlos, maga
zine 17,30 Life goes on, serie 18.30 Régions
soir 18.50 Cartes sur table, magazine 19.10
Le quotidien des sports 19.30 Nieuws 20.10
Génies en herbe, spelletje 21.10 Pulsations,
gezondheidsmagazine 22.10 Frangoise et
tesiens, cultureel magazine 22.50 Laatste
nieuws
I
16.00 Zoom arrière: Wielrennen, terugblik
wielerklassieker De Waalse Pijl 17.30 Racing
96, autosportmagazine 18.00 lei Bla-bla,
kindermagazine 18.55 Neighbours, soap
19.30 Nieuws 20.00 Les géants du stade:
"ienne Gailly 20.05 Champion's 96, auto-
sportmagazine 20.35 Les géants du stade:
™in Mimoun 20.40 Les géants du stade:
me Puttemans 20.55 Voetbal: halve fina-
e "EFA-Cup, Barcelona-Bayern München.
Aansl.; Nieuws 23.15 Cheval passion, paar-
rasportmagazine (tot 23.45)
DUITSLAND 1
Son! Morgenmagazin, ontbijttelevisia
T ,00 Tagesschau 09-03 Dallas, soap 09.45
™-Gym 10°0 Tagesschau 10.03 Ausland-
1 Wal 10.45 Info Gesundheit 11.00 Ta
whau 11.04 Musik liegt in der Luft 12.5!
sseschau 13.00 Tagesschau 13.05 Mit
I4rma9az'n 13,45 Wirtschafts-Telegramn
•m» Tagesschau 14.03 Rehmsen, talk
5 Ta9esschau 15.03 Juliane f
ea, talkshow 15.55 Jürgen Fliege ant
si,.^ 16,00 Tagesschau 16.03 Fliege, talig
2 Ta9«schau 17.10 Brisant, bou,
ripui,c9az'ne 17-55 Verbotene Liebe, se
SilHoh Marienh°f. serie 18.54 Sterne dd
eiusno'r TlJ0'00 Ta9®sschau 20.15 Au
ÜD mVi^ misdaadserie 21.05 Sketcl
GkZ! Berben en Diether Krebs 21-3'
"e 22 05°i?Tair"WetenschaPPelijk magaz'
"•05 nallervorden's Spott-Light, satir
talk*„ 4fhemen 23.00 Boulevard Bl|
ÏÏ^34'°°E"en, comedy 00.25 Nacl
00-45 Torch 5ong, speelfilm
Duitsland 2
Mei?i«Uï?land 11345 Da»! Dalli, spe
1W r'u cean Girl' jeugdserie 14.5
magazineïïïSf*1".14,40 Sport"Szen
Wickie ,,J: L°g°, jeugdjournaal 15.1
serie 15n'e startan Manner, tekenfilr
serie 15,50TheF^ingDoctor
^ndmaL Menge Leben'serie 17-1
falken^, met Heute 17-55 Forstha
Friends „.fll19'00 He"te 19.25 G
Kollo 21 on 2 ,15 Das ist ihr Leben: Rei
21.45 Heute P0,itiek ma9aZ'
portret J 1 5 37'- reportage-serf
imitator Divi c oemde Marilyn Monri
torD'*i Evans 22.45 Ein Fall für Zvs