Barbra Streisand: 'Ik ben één brok talent' DE STEM 'Je leert meer van wanhoop' Regisseur Mike Figgis van succesfilm 'Leaving Las Vegas'': Opera over moordenaar van Willem van Oranje Boek over zingende, acterende en regisserende perfectioniste MMMMHM belgië frans 1 Door Marcel Linssen „Sommigen hebben het niet, geen greintje. Ik wel, ik ben één brok talent." Het is een van die hooghartige uitspra ken van Barbra Streisand, aan het begin van haar carrière. Uitlatingen die volgens de Amerikaanse schrijver James Spada - auteur van de biogra fie Barbra Streisand, mijn le ven - toe te schrijven zijn aan de onzekerheid van de film en platendiva. Voor Streisand zou het dé manier zijn om haar twijfels te verbergen voor de buitenwereld. Hiermee en met het perfectionisme dat ze in elke productie van zichzelf en anderen eiste. Vooral hierdoor kwam ze over als een kreng, een betweter die als 22-jarige al regisseurs en acteurs de gordijnen in joeg met haar on gevraagde en opdringerige advie zen. Knorpot Walter Matthau, Bar- bra's tegenspeler in haar tweede Hollywood-musicalfilm Hello Dolly was een van hen. Toen St reisand tijdens de eerste de beste repetitie tekstveranderingen voorstelde, barstte de bom bij Matthau. Woedend riep hij dat ze net kwam kijken en niet moest den ken ervaren filmacteurs haar wil op te kunnen leggen. Het was een van de vele botsin gen in haar beginperiode met ac teurs, regisseurs en producers. Zoals een van hen stelt: „Barbra kon met hele onschuldige vragen en opmerkingen als 'zou het niet zo kunnen?' een scène helemaal naar haar hand zetten. Als ze had gekund, had ze bepaald van waaraf en wanneer welke actrice op moest komen." Amy Irving, in 1982 Barbra's te genspeelster in Yentl, had heel andere ervaringen. Ze merkte op dat het een genot was Barbra als regisseur te hebben. „Als ze regisseert neemt ze nie mand werk uit handen als ze sug gesties doet. Het probleem voor Barbra is haar mond te houden 15.25 Vacaturebank 15.40 Grand daarna heel wat affaires geha: tent: Femmes-machines 16.40 De 'verhoudingen' die niet uil ours, soap 17.05 La bande a Carlos sluitend op geruchten stoelenz; azine 17.35 Die Schwarzwaldklinik, die met de Canadese prens||48.30 Regions soir 18.50 Cartes sur' Pierre Trudeau, met de Amerffnagazine 19.10 Le quotidien des kaanse kapper en later BarbE»9.30 Nieuws 20.10 L'écran témoii als actrice wanneer ze het beter weet dan de regisseur." Dips Spada schildert Barbra Streisand als een vrouw die onzeker is over elke nieuwe stap die ze zet, die als ze eenmaal enthousiast ge worden is zich voor tweehonderd procent inzet, en die alles wat ze aanraakt lijkt te veranderen in goud. Dat laatste is niet geheel bezijden de waarheid. Zo onge veer elke denkbare film- en mu ziekprijs prijkt in Streisands prijzenkast in Malibu. Toch heeft ook zij haar dips ge had. Na een explosieve start van haar zang- en theatercarrière, begin jaren zestig, moest Strei sand in de snel veranderende mu ziekwereld knokken om haar plaats te behouden. En terwijl haar eerste drie films - Funny Girl (1968), Hello Dolly (1969) en On A Clear Day You Can See Fo rever (1970) - nog echte musical- klassiekers waren, zag ze zich ge noodzaakt over te schakelen op meer eigentijds werk, zoals in The Owl and The Pussycat, ook uit 1970. Het was de eerste film waarin ze geen noot zong en warin ze vloek te als een ketter. Sterker nog, Barbra was de eerste Hollywood- ster van naam die de woorden fuck off gebruikte op het grote filmdoek. Én ze ging uit de kle ren, zij het dat deze vrijage op de montagetafel alsnog op een veto van de alom aanwezige Streisand stuitte. Afspraak was dat het ma teriaal vernietigd zou worden, maar natuurlijk gebeurde dat niet. Jaren later dook via een ran zig circuit deze blote bórsten- scène met Barbra op in diverse bladen. Perfect Die opnamen van het verblijf tus sen de lakens met George Segal Barbra Streisand maken duidelijk wat voor een perfectioniste Barbra is. Ze ha merde er tot op het laatste mo ment op dat ze het nut van de scè ne niet inzag. Een vrijpartij met blote borsten paste gewoon niet in The Owl, vond ze. Pas na uren praten ging ze door de knieën. Toen het er volgens de regisseur in één keer draaien goed opstond en hij deze nachtmerrie voor St reisand wilde beëindigen, ver baasde La Grand Dame iedereen door te vragen om een tweede ta ke. Barbra Streisand doet niets half en verwacht, eist, ook van ande ren dat ze zich volledig inzetten voor 'haar' product. Want wat ze ook maakt - of het nu een Strei- sand-album is, de toneel- of de film-versie van de musical Funny Girl, of de films A Star is Born of Yentl - goed is voor Barbra niet goed genoeg. „Ik sta niet hier om goed werk te leveren, het moet perfect zijn, hoor je me, perfect. Óf je vertelt me hoe ik dat moet doen, óf je zegt niets", moet ze op haar 21e woedend Funny Girl- producer Ray Stark hebben toe gebeten. Hij had Barbra's onte foto columbia vredenheid over haar eigen spel willen sussen door te zeggen dat het best goed ging. Genot Al van kindsaf aan kent Strei sand de drang om op te treden. Wanneer ze als elfjarige voor het eerst voor een publiek staat - tij dens een vakantiekamp - is Bar bra verloren. Ze proeft het ap plaus en wil meer. En hoewel haar stiefvader Louis Kind zich fel afzet tegen alles wat met amu sement te maken heeft, laat Bar bra zich noch door hem noch door haar moeder iets in de weg leggen. Ze is vastbesloten het le ven in een van de armoedigste de len van Brooklyn te ontvluchten, de wijde wereld in te trekken en een ster te worden. In eerste instantie focust ze zich op het theater. Als vijftienjarige sluit Barbara - pas later veran dert ze haar naam in Barbra - zich aan bij het Cherry Lane Theatre. Toneelcoach Allen Mil ler wil eerst niets weten van het slungelig ogende joodse meisje, dat lijkt te lijden aan een soort aangeboren stunteligheid en le lijkheid. Vooral die neus! Aange spoord door zijn vrouw besluit Miller meer aandacht te besteden aan Barbra, en gaandeweg raakt hij onder de indruk van haar amateuristische maar toch heel pure toneelspel. Overigens niet alleen daarvan. „Ik had nog nooit zo'n leergierige jonge vrouw ontmoet. Ze slorpte letterlijk alle kennis op die ze kon vergaren. En het maakte niets uit of dat nou ging over toneel of over armoede of wereldpolitiek", laat James Spada Miller vertel len. Contract Omdat toneelrollen niet voor het oprapen liggen, brengt een be vriend acteur haar op het idee te gaan zingen. Een auditie in een homokroeg, The Lions, is haar eerste wapenfeit; ze krijgt een contract en de kroegbaas doet een maand lang goede zaken. Ook verandert ze haar naam. De mid delste a wordt uit Barbara ge streept 'omdat die letter toch ner gens voor dient'. Het is het begin van een tocht langs nachtclubs door de hele Verenigde Staten. Het begin van een triomftournee die twee jaar later uitmondt in de geboorte van een nieuwe Broadway-ster. Haar vertolking van de rol van Miss Marmelstein in de musical I Can Get It For Your Wholesale levert haar tijdens de première een drie minuten durend applaus op. Sindsdien lijkt er niet echt een einde te komen aan haar succes. Eendje Barbra Streisand is inmiddels uitgegroeid tot zo'n groot Ameri kaans symbool dat niemand meer om haar heen kan. Frappant ei genlijk als je bedenkt dat het krijgen van een platen- en toneel contract dertig jaar geleden de grootste problemen opleverde. Het werd wel niet in haar gezicht gezegd, maar 'de bazen' vonden Barbra een lelijk eendje. Met haar prachtige stem kon ze mis schien succes hebben in een nachtclub, maar een platenar- tieste moet er goed uitzien, an ders verkoopt ze niet. Een mis vatting zoals bleek na het uit brengen van het eerste Streisand- album. Die eerste elpee, The Barbra St reisand Album, 1963, werd een bestseller en leverde haar Gram my Awards op; twee jaar later kreeg ze een Emmy voor haar eerste tv-special My name is Bar bra. In 1969 kreeg ze een Oscar als beste actrice voor haar rol in Funny Girl en in 1977 een Oscar voor de beste titelsong Evergreen in de film A Star is Born. Privé In totaal heeft Streisand in vijf tien films gespeeld, waarvan ze er twee ook regisseerde, en vijftig platen gemaakt. Die bezigheden leverden haar twee Oscars, tien Golden Globes, acht Grammy's en een bijna ontelbare hoeveel heid gouden en platina platen op. Een succesvolle carrière zou je kunnen zeggen. Privé ging het minder van een lei en dakje. Ze is getrouwd geweest met acteur Elliot Gould, en heeft privé-producer Jon Peters en chard Baskin. Maar in zijn b( noemt Spada nog veel meer men: Ryan O'Neal, Don Jol Omar Shariff, Robert Redfoi Kris Kristofferson en George' zenby. Een deel ervan klopt getwijfeld, maar de roddel] zou geen roddelpers heten sommige verhalen niet w< aangedikt. Manco Duizenden pis du gag, Franse komedie uit 198 Elaude Zidi met Michel Serrault, Jugnot en Thierry Lhermite 21.50 L' jémoin: Débat, discussie n.a.v. de hie fertoonde film 23.15 Nieuws 23.40 |3.50 La pensée et les hommes (tot 2 BELGIË FRANS 2 B7.30 Top motos, motorsportmac 8.00 lei Bla-bla 18.55 Neighbours" 9.25 Paardenkoersen 19.30 l\ 0.00 lavas, culturele agenda 20.05 interviews hebb 8as', 2-delige documentaire over Spada en zijn medewerkers -hiedenis van het Midden-Oosten, houden om al het materiaal bi '•os Alice, cultureel magazine een te krijgen dat in het vijfhoo isuws 22.20 Javas 22.30 Le jeu de derd pagina's tellende boekf 2,35 L'hebdo, actualiteiten 23.0 propt is. Met zijn zoektocht® !nsae socialiste 23.30 PME partei details en nog meer details bei lrsus (tot 24.00) Spada een boek geproduceei dat overloopt van de feitjes. B duitsland 1 leest, maar prettig is anders. Het grote manco is dat Spada» ^3® Morgenmagazin 09.00 Tage: puttend en uitvoerig het leve ®.03 ML Mona Lisa, vrouwenmat van Barbra Steisand beschnjl Rückenschule mit dem grossei zonder haar te hebben gesprok! -ritendgymnastiek 10.00 Tages Haar uitspraken komen uit int». V3 Weltspiegel 10.45 Recht in De views. a"au* Fall-Jedem sein Recht! Een deel van het boek gaat i®9esschau 11,04 Wetten, dass? spi vendien op aan anecdotes enf» "resseschau 13.00 Tagesschau halen die deels ontsproten m"» a9smagazin 13.45 Wirtschaft' ten zijn aan Spada's fantasie,».mm14,00 Tagesschau 14.03 Reh een poging de werkelijkheid V s"aw 15.00 Tagesschau 15.03 benaderen en de feiten smeuij» n"res, talkshow 15.55 Jürgen te kunnen opdissen. Opvalle®l|,w°rtet 16.00 Tagesschau 16.03 ook hoeveel mensen uit Barbs! s ow 1?.00 Tagesschau 17.10 E |9-anz'"e 17-40 Regionale infoi» •M Tagesschau-Telegramm 17.5! Ir !",6.1!!66' serie 1825 <S' Mar* Eiiak L Ta9esschau-Telegramm ■Mbach, serie 20.00 Tagesschau EnnIIOnen ins Jierreich: zeeolil lri«,P0rt: München 21.40 Mosel I; "•30 lagesthemen 23.00 Tato ,ene 00-30 Nachtmagazin 00.50 Wy-cydus: That Yankee Doodle C 'uret van de in 1986 overleden ex- yster en filmster James Cagney kntmagazin (tot 02.10) jeugd ineens weten te verte dat ze toen al zagen dat schichtige meisje voorbestf was om een grote ster te wordi Niet dat fans van Barbra Sf sand hiervan wakker zullen gen. Voor hen is het adembi mende lectuur. Zij hebben 1 Barbra Streisand, mijn level» boek in handen dat vol amusante verhalen over hun Nu maar afwachten op punten de autobiografie van bra zal afwijken, als die al verschijnt. I James Spada: 'Barbra StreW mijn leven'. ISBN 90-325-0" prijs 49,50 MM - ^JMfrt iH-~ 14.15 Duitsland 2 ■30 Morgenmagazin 09.00 Tage J/!n,enfiebermetDie Bambus- Snsoó .ilm' Die Geschichte v< fcarii 'nzejjn unc* ihrem treuen letten h*9 -) 11-00 Ta9esschau EuV„aSS?Lspelletie "-SS Press. 113.45 niK PP 13,05 Mitta9sm Dalli Dalli, spelletje "I 3 ids Door Jos Kessels Het is misschien een ongebruikelijke route, voor een in terview naar een Rotterdamse slijter gaan, maar in het geval van Mike Figgis is het ook weer niet zo vreemd. Hij is namelijk de maker van Leaving Las Vegas, waarin een man zich dood wil drinken. „A small present for one hell of a movie", zo presenteer ik hem de fles jonge jenever. De Brit kent het spul en dat verbaast me niets. De meestal in het zwart geklede Figgis met zijn ruwe krulhaardos is een drinker, dat zie je van een afstand al. Hij is evenwel ook een begena digd musicus en cineast, die films op zijn naam heeft als Stormy Monday, Internal Affairs, Mr. Jo nes en The Browning Version. In Hollywood heeft hij de naam las tig te zijn, omdat hij de nodige ruzies had met filmbazen, ruzies die hij altijd verloor. Maar er is ook respect, zeker nu Leaving Las Vegas zo succesvol is en hoofdrolspeler Nicolas Cage een Golden Globe en een Oscarople- verde. „Ik merk dat ze in Hollywood geen raad met me weten. Ze vin den me een koppige, sombere man, maar tegelijkertijd zijn ze door me gefascineerd. Ik zal je een voorbeeld geven. Ik had Eli sabeth Shue gecast als hoertje in Leaving Las Vegas. Dat kwam Kevin Costner ter ore, die bezig was met de voorbereidingen van Waterworld. Die zei: 'Als Figgis iets in haar ziet, moet ze wel wat kunnen'. Hij wilde haar vervol gens hebben voor de vrouwelijke hoofdrol. Ik zette haar voor het blok: of Waterworld of Leaving Las Vegas. Binnen vijf minuten had ze haar keuze gemaakt". Leaving Las Vegas is gebaseerd op het gelijknamige boek van Jo hn O'Brien, die zich vlak voor de opnamen begonnen, werkelijk dooddronk. Figgis: „Ik heb hem nooit ontmoet. De contacten zijn steeds via derden gelopen. Hij vond het prima dat ik het boek verfilmde, maar wilde er verder niets mee te maken hebben. Schrijvers zien niet graag dat een ander met hun werk stoeit. Daar heb ik alle begrip voor". Puur Figgis las het boek tijdens de op namen van Mr. Jones. „Ik was meteen verkocht. Het is ook zo'n mooi romantisch verhaal. Een man die dood wil en dan verliefd wordt op een meisje. Wat ik be langrijk vond, is een pure ver houding te tonen in een vuile we reld. Sera is een hoer, maar seks met haar klanten doet haar niets. Voor haar is de verhouding met de drinker Ben alles, terwijl ze samen geen seks kunnen hebben, vanwege de gesteldheid van Ben. Er zit een scène in de film waarin je hoopt dat het gaat gebeuren, omdat het misschien een omme- Filmer Mike Figgis: „Godard zei ooit, dat je geen seks kunt laten zien zonder pornografisch te worden. Dat ben ik met hem eens. Je moet alles laten zien, of niets. Ik word er zelf ongemakkelijk van, als kijker." foto dijkstra Nicolas Cage met fles in de film 'Leaving Las Vegas'. foto archief de stem keer in Bens leven zou kunnen betekenen". De Brit houdt niet van seks in films. „Godard zei ooit, dat je geen seks kunt laten zien zonder pornografisch te worden. Dat ben ik met hem eens. Je moet alles la ten zien, of niets. Ik word er zelf ongemakkelijk van, als kijker. Seks is heel lang taboe geweest in de cinema, maar sinds de zestiger jaren is dat taboe doorbroken. Was de seks daarna eerst nog confronterend, nu is het een com merciële lokker. Mijn film gaat daar bewust niet in mee". Cage De bijdrage en overgave van Ni-' colas Cage in Leaving Las Vegas is bijzonder. „Cage was een risi co, maar de hele film is gebauwd op risico's. Waarom Nicolas Cage niet, dacht ik. Ik belde hem op en hij zei meteen ja. Ik zei: 'Wacht even. Jij vraagt vijf miljoen voor een film en het budget van Lea ving Las Vegas is in totaal drie miljoen'. 'Geld is geen probleem', antwoordde Cage. Hetzelfde met Sting, die een goeie vriend van me is. Hij gaf me zomaar voor niets drie liedjes, die in één mid dag opgenomen werden. Dat gaf me enorm zelfvertrouwen, deze blijken van waardering". In de persmap staat dat Nicolas Cage een 'drinking coach' heeft gehad. „Dat klopt. Het was een vriend van Francis Coppola, de oom van Nicolas Cage. Die vriend is een schrijver die al heel lang aan de drank is. De man maakt daar zelf geen probleem meer van. Hij was zeer goed op de hoogte van de fysieke reacties op zwaar alcoholgebruik. Maar ik heb ook advies gevraagd aan Al- bert Finney, die in Under the vol cano speelt. Ik vind dat nog steeds de beste rol uit de filmge schiedenis. Naar aanleiding van die film benaderde ik Finney ook voor The Browning Version. Ik beschouwde het als eer met hem te mogen werken en hij is een vriend geworden. In feite zijn al mijn films vriendenfilms. Mijn mensen beginnen als getalenteer de vreemden en worden vrienden. Daarom zit ook Bob Rafelson kort in de film, wiens Five easy pieces een van mijn lievelings films is". Teleurstellingen In een interview met Figgis in een filmblad staat als kop 'King of pain'. Dit naar aanleiding van de MAANDAG 1 APRIL 1996 jf\| Voorstellingen in Delft Delft (anp) - „Balthasar Gerards was zo bezeten van de gedacl te dat hij voor zijn geloof en voor zijn volk Willem van Oranj moest ombrengen, dat je hem kunt vergelijken met Yigal An; en de moord op Rabin. Gerards en Amir waren ook beiden L reid de prijs te betalen. Ze ondergingen hun lot met een glij lach om de lippen." teleurstellingen en vernederingen die Figgis in Hollywood te verdu ren heeft gekregen. Vooral bij Mr. Jones, toen Figgis gedwongen werd het personage van Gere luchtiger te maken. „Ik heb dat tijdschrift gelezen. Het is een sympathiek stuk. Dat er zo'n kop boven staat vind ik niet erg. Jour nalisten willen aandacht trekken met hun stuk. Ik merk dat de mensen mij altijd opgewekter vinden dan ze naar aanleiding van mijn films verwachten. Maar natuurlijk heb ik een donkere kant en daar ligt mijn interesse, ook bij anderen. Je leert meer van je eigen wanhoop en zwaktes dan van je kracht". Even later loopt Figgis parman tig door de gang van het Hilton- hotel, op weg naar zijn kamer. De fles zal geen lang leven hebben. Dit zegt de bariton Frans Fise lier. Hij is op het ogenblik dage lijks bezig met Balthasar Ger ards, de man die op 10 juli 1584 in het Prinsenhof in Delft Willem van Oranje doodschoot, de Vader des Vaderlands en tot op heden het symbool van het Nederlandse onafhankelijke denken. Fiselier (36) zingt de rol van Gerards in een opera over deze zestiende- eeuwse schandebrok. De premiè re is op 15 april in theater De Veste in Delft. De opera heet Frangois Guyon. Dat was de naam die Gerards ge bruikte om, zogenaamd als zoon van een vermoorde Hugenoot, in de buurt van Willem van Oranje te komen. De opera is een initia tief van studenten van de Techni sche Universiteit in Delft, de stad die dit jaar het 750-jarig bestaan viert. De studenten wilden ook een duit in de feestzak doen en richtten de Delftsche Opera Compagnie op, die nu met profes sionele krachten Frangois Guyon op de planken gaat brengen: met twaalf solisten, een koor en een orkest. Frans Fiselier geniet met volle teugen van de voorbereidingen en het vooruitzicht op de voorstel lingen, hoewel hij op het ogenblik ook her en der in het land een to taal andere rol moet zingen: die van Christus in de Mattheüs Pas sion. „Ja, dat is telkens even om schakelen. Christus moet toch nobel zijn, en warm." Plannen „De opera Frangois Guyon gaat over de laatste maanden van Oranje, gezien door de ogen van Balthasar Gerards. Ik heb een paar boeken gelezen om erachter te komen, wat voor man Gerards was. Hij was zes jaar voor de moord al met de plannen ervoor bezig. Toen plantte hij al een dolk in een stuk hout en zei: ik wou dat dit het hart van Willem van Oranje was. Ik had altijd de in druk dat hij maar een huurmoor denaar was, maar dat is dus ab soluut niet zo. Het waren echt re ligieuze overwegingen. Hij wist ook dat er na de aanslag vrijwel geen ontsnappen aan was, net als Amir." „Gerards' karakter was dus niet alleen maar boosaardig, het was bijzonder complex. Hij was van DE STEM NEDERLAND 1 22.52 23.35 24.00 09.30 10.00 10.30 16.04 16.32 17.00 17.29 9.04 19.32 goede komaf, heel intelligent,., studeerde zelfs rechten, maar t gewoon de tik: die Willem Oranje moet uit de weg want 4 verkwanselt het katholieke g loof. Gerards wist iedereen d hij nodig had voor zijn karretje spannen. Zo kon hij ook in r buurt van de prins komen. As de andere kant was hij een e#. ling. We hebben een scène dat in een herberg komt, waar wedstrijd bierdrinken is. heeft dan absoluut geen contai met de andere gasten en zit zijn eentje met een glas wijn." Vrouwen Librettist Ruud van Megen voeg de verder, al of niet historis verantwoord, onhandigheid vrouwen aan de figuur Balthas Gerards toe. Fiselier: „Volga het verhaal kende hij maar tui typen: de madonna-achtige end hoer. Toen hij voor de mooie El se zwichtte, voelde hij zich daai na weer vreselijk zondig." Zondig voelde hij zich echte geenszins over de moord. Hij wis voor zichzelf, net als Amir, 4 hij het juiste gedaan had. ft verbijsterende rust ondergingl zijn terechtstelling: „Die loogi niet om. Met gloeiende tange werd zijn hand afgezet, daam werden er met diezelfde tange overal happen vlees uit zij lichaam genomen. Vervolgei werden alle ledematen afgehak kreeg hij zijn hart in zijn gezicl gegooid en werd hij onthoofd Het hoofd werd op een spiets ten toongesteld." Van die wreedheden is in voorstelling niets te zien. „Ball hasar vertelt erover, als het wai vanuit de hemel. Dan vraagt li of God hem wil opnemen." Oi de moord op Willem van Orai wordt niet uitgebeeld. „Die is a leen te horen. Zoiets uitbeeldt wordt al gauw een beetje plat. Librettist ruud van Me; schreef de opera samen met Ka Olthuis. De regie is van Jeha Francois Boucher. De muzika! 13.40 leiding is in handen van Dai Admiraal. Palle Fuhr Jörgense zingt Willem van Oranje. Op 12 april is er een proefvooi stelling in theater De Veste Delft. Na de première op 15 ap zijn er nog acht voorstelling! daar. NEDERLAND 2 Verhalen uit de bijbel (tot 0 Huisje Boompje Beestje 10.20) Duurzame ontwikkeling 10.50) Der kleine Feigling, jeugdfili White Fang, jeugdserie De troon van Koning Kun: bit 2 Vandaag, actualiteiten 17.30 en 18.00 Journaal, Sportjournaal en 18.51 Hoofc ten uit het nieuws Hoe is het mogelijk, magazii Dr. Quinn: Medicine Womai 15.34 16.00 16.05 16.51 17.21 17.48 18.14 19.00 19.30 20.00 20.30 20.58 21.28 21.59 Weg van de snelweg: Malo ka journaal Goeiemiddag! Het beste uit De week van Zo vader, zo zoon, spelletje The Cosby Show Blue Heelers, serie Spreekkamer Waku Waku, spelletje journaal Blik op de weg, verkeersma ne met de verborgen camera Zo vader zo zoon, spelletje. Ingrid Haringa Hier en nu, actualiteiten Tussen kunst en kitsch, corr tie Dokument: Voor altijd zwlj Portret van de 26-jarige Simon vey die niet kon en niet wilde zen tussen zijn seksuele voor en zijn geloofsovertuiging Cheers, comedy Miniatuur: Bahia Tahzib 00.05) rie Streekziekenhuis Dokkum, cumentaire Studio Sport De rivier, documentaire Het elfde uur, talkshow Voedselschaarste voor de hond, documentaire Journaal Fitariek, programma in het bisch (tot 00.06) NEDERLAND 3 13.00 Journaal Klokhuis Ontbijt-tv met elk half uur naai en 8.10 Sportjournaal Journaal (PP): RPF Kook tv Studio Sport De week van MiddagEditie met Journaal, Den Haag en 12.30 NOS-Spori naai Journaal Kassa Kookgek. Aansl.: Passie tuinen Studio Sport Karei Jules Unlimited Journaal

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1996 | | pagina 10